حدود چهار هفته بعد از انتشار نخستین جزئیات مفهومی جدید تویوتا که کرولا فوریا نام گرفته بود و از آن به عنوان الگویی برای مدل های آتی کرولا نیز یاد می شد حالا تصاویری بر روی وب پخش شده که گفته می شود نسل جدید کرولاست؛ تصاویری که زودتر از همه در لهستان منتشر شد . . .
اگر این عکس ها صحت داشته باشند باید گفت که ظاهر کرولای جدید از نسل فعلی اش بسیار خشن تر و به نوعی جذاب تر است علی الخصوص با چراغ های زاویه دار جدیدش که جلوپنجره باریک و نسبتا دراز تویوتا را احاطه کرده اند. دوخط قرار گرفته در طرفین کاپوت و گلگیرهای برآمده نیز ظاهری عضلانی به کرولا داده اند. هنوز خبری از سایر مشخصات کرولای ۲۰۱۴ منتشر نشده اما با این حال گفته می شود که پیشرانه استاندارد آن موتور بهینه شده ۱.۸ لیتری خواهد بود.
ناشناس
۱۸ بهمن ۱۳۹۱خیلی قشنگه.
عشق ماشين
۱۸ بهمن ۱۳۹۱قبلنا زمانى که بچه بودم خیلى خیلى از تویوتا خوشم میومد و خودمون هم داشتیم ى مدت بود زیاد با مدلاش حال نکردم ولى الان دوباره خوشم اومده چون به نظرم هم ماشین هاى خیلى خوبى داره و هم رو طراحیاش بیشتر کار کرده
امیدوارم موفق باشه شرکت مورد اعتماد اکثر مردم جهان ( تویوتا )
slr722
۱۸ بهمن ۱۳۹۱خدا وکیلی کجاش این قشنگه…
مهدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۱از گاریهای ساخت داخل که خیلی قشنگتره
slr722
۱۹ بهمن ۱۳۹۱اخه این واقعا قشنگه…؟؟؟
سوار مزدا 3 قدیمی بشی… ولی سوار این آشغال نشی…
خودتون مقایسه کنید با سراتو…
کدوم بهتره؟؟؟
کرولا هنوز دو تا ایربگ جلو فقط داره…واقعا مسخرس
تویوتا تا الان رقیب سر سخت نداشته…
ولی حالا دیگه مزدا هیوندای کیا نیسان براش رقیب شدن…به خصوص کره ای ها…
چند سال دیگه همه میفهمن تویوتا اشغال تولید کنه…
محسن
۱۹ بهمن ۱۳۹۱عقبش زشته اما جلوش انصافا قشنگه
سامان
۱۹ بهمن ۱۳۹۱اصلاً فکر چیرو میکنید؟
اولاً که این عکس ها غیر رسمى هستند و خود تویوتا تأیید نکرده.
ثانیاً که خیلى چیزى معلوم نیست که میگید زشته یا خوشگل.
ثالثاً چند بار تو همین پدال همه زود قضاوت کردید بعداً برعکسش را گفتید.
روز قبل از رونمایى تویوتا کرولا فوریا یک سرى عکس غیر رسمى نشان دادند همه گفتند تویوتا آشغاله این مدلش خیلى زشته و فرداش عکس هاى رسمى با کلى تفاوت نشون داده شد و همه تعریف کردن.
منظور اینکه زود قضاوت نکنید و راستى خوشحال باشید که از تصویب شده که از شنبه قیمت ماشین خیلى ارزونتر بشه.
مرلین
۱۹ بهمن ۱۳۹۱به نظر شما دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو در ایران چیست؟
1.سودجویی سازندگان و واردکنندگان
2.سوء مدیریت در وزارت صنعت و تجارت
3.عملکرد سازمان حمایت از تولید کنندگان
4.ورود سرمایه های سرگردان به بازار خودرو
5.افزایش نرخ ارز و مشکلات مبادلات مالی خودروسازان
6.تحریم های بین المللی و خروج شرکتهای خودروساز از ایران
7.بها ندادن به خودروسازی داخلی توسط دولت
مرلین
۱۹ بهمن ۱۳۹۱5.6
vahid134
۲۰ بهمن ۱۳۹۱بجز مورد 7 همه موارد
hesan
۱۸ بهمن ۱۳۹۱شبیه کمری 2013 است خیلی شبیه اونه.
سامان
۱۸ بهمن ۱۳۹۱با آوالون هم بى شباهت نیست و در مجموع خیلى خوب شده و جوانپسندتر شده
حسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۱زیبایی چراغ عقبش به چراغ جلوش نمی رسه!
skyboy
۱۸ بهمن ۱۳۹۱درود بلاخره تویوتا اتاق این کرولا رو عوض کرد.تبریک میگم بسیار زیبا.
کوروش
۱۸ بهمن ۱۳۹۱تویوتا! …عاشقتم به خدا…
شایان
۱۸ بهمن ۱۳۹۱زشت
omid
۱۸ بهمن ۱۳۹۱زشته
sobhan
۱۸ بهمن ۱۳۹۱نه دیگه دراین حدامیدجان متوسته
نیما
۱۸ بهمن ۱۳۹۱کلا تویتا رو سندان گند میزنه
تویتا فقط رو suv باید مانور بده
اون از کرولا
اون از کمری
نه رخی نه ابهتی
نه امکاناتی
فقط موتورشه که خواهان زیاد داره
sina
۱۸ بهمن ۱۳۹۱لابد این همه مردمی که تویوتا می خرند هم هیچی حالیشون نیست!
نیما
۱۸ بهمن ۱۳۹۱بخاطر موتورش میخرن
شما تو کمری قیافه میبینی؟؟؟؟
با گرنجور ازار مقایسه کن
با کادنزا
با جنسیس
قیافه وابهت اینا کجا کمری کجا
سام*
۱۸ بهمن ۱۳۹۱کمری 6 کجا ازرا و کادنزا کجا.هیوندای و کیا که حالا حالا ها باید کار کنن تا تو اسیا نزدیک تویوتا برسن.خدایی سلیقه ایرانیها هم ماشینهای زلن زینبو دار رو میپسنده.البته نه همه مردم.
نیما
۱۸ بهمن ۱۳۹۱کمری 6 چی داره اینا ندارن
نه تویتا موترش بی خرج پرطرفدار شده
شتاب هیوندا و کیا
حجم سی سی موتورشون
امکانتشون
با چی مقایسه میکنی با حرف؟؟؟
با واقعیت مقایسه کن
ببیند کدوما بالاتره
من منظورم تویتا هستش با لکسوس کاری ندارم
سام*
۲۵ بهمن ۱۳۹۱نیما جان از مواردی که خودت گفتی برای مقایسه استفاده میکنم.تو بحث دوام موتور که از هرکی موتور کم استهلاک با دوام رو سووال کنی میگن تویوتا.کسی رو غیر خودت میشناسی بگه هیوندای یا کیا کم استهلاک هستن.وقتی میگم استهلاک ماشینی هست که تو شرایط سخت اب و هوایی بالای 200 هزار تا کا کرده.نه اینکه با ماشینت تو 5 سال 10 هزار کیلومتر هم کار نکنی بیای بگی این خوبه.تو شرایط اب و هوای گرم و شرجی جنوب ایران کدوم ماشینو نمونه میدونن و دارن یه عمر سوار میشن.توی جنگ 8 ساله ماشینهای ارتش و سپاه توی کوه و بیا بون چی بود.اما شتاب.شما یدونه اریون 2009 کنار هر مدلی از ازرا یا گرنجور یا سوناتا شیش بزار بگو یه صفر تا صد پر کنن.گرنجور که مسلما چیزی چز چراغ عقبای اریون رو نمیبینه.ازرا با اون گیربکس تنبلش که هیچی.فقط کادنزا به لطف موتور خوبش توان رقابت با یه سدان 5سال قدیمی تر از خودش رو داره.مشین فقط 4تا اپشن نیست.موتور وگیربکس وهماهنگی ایندو در کنا سیستم تعلیق قابل قبول و خوشنامی یک برند هستند که اون رو جهانی میکنن.
slr722
۲۰ بهمن ۱۳۹۱نیما عاشقتم…
تامكت
۱۸ بهمن ۱۳۹۱یکی گفته قشنگه همه منفی دادن!….یکی دیگه گفته زشته بازم منفی دادن!!!…
ولی خدا وکیلی این طراحی برا خودروسازی مثه تویوتا فاجعس نه ساده بنظر میاد نه خشن نه اسپرت
بهزاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۱برای خودرویی که قیمتش حدود 15 هزار دلار هست دیگه باید چه طراحی رو ارائه بده که دوستان خوششون بیاد اگر عین همون فوریا رو ارائه کنه که قیمتش بالا میره و در فروشش تاثیر میزاره!
فقط اگر چراغها و رینگها و روکش صندلی و داشبورد مدرن فوریا رو دیده باشید اصلا در کلاس خودرو 15000 دلاری نیست و بسیار فراتره و بعیده در کرولا به کار برده بشه…
دیدگاه مهندسی تویوتا در طراحی سدان کاربری آسان و استهلاک پایین و تعمیر بسیار راحت و ارزانی قطعات هست و اونهایی که دارای ماشینهای مدرن آلمانی هستند و حتی کره ای میدونند که چه دردسرهایی برای تامین قطعه و تعمیرات دارند که حداقل ماشینهای تویوتا در این زمینه دارای مزایای خوبی هستند و سالهای سال شما را همراهی خواهند کرد.
korosh
۱۸ بهمن ۱۳۹۱شمایی که به این ماشین زیبا میگید زشته باید تاب و تحمل زندگی تو ایران با این ماشینارو نداشته باشید همه شمای که گفتید ای ماشین زشته آرزوی سوار شدن و رانندگی با همچین ماشینی رو دارید فکر کنم برای شما همون پراید زیباتر باشه آخه با چه روی میاید و این نظرها رو میدید
نیما
۱۸ بهمن ۱۳۹۱مگه شما میگید قشنگ به شما تویتا ماشین میده
سلیقه یک چیز شخصیه
من با پول الان کمری
با 160 تومن سوناتا Yf میخرم
کرولا از اولشم شبیه هم بوده و هست
فقط چراغ پشتشو عوض میشه
با پولش مزدا 3 سوار میشی تو ایران یا کرولا؟؟؟؟
رخ کدوم بهتره؟؟
برید بورس بازارو ببنید
تویتا نرمیش و موتورشه که جذب میکنه
نه امکاناتش نه قیافش حرفی واسه گفتن نداره
عشق ماشين
۱۹ بهمن ۱۳۹۱ایران چیش درسته که فروش کرولاش درست باشه؟؟
آمریکا، کانادا، روسیه، همه کشور هاى عربى اطراف خلیج فارس و شمال آفریقا و خیلى کشور هاى دیگه کمرى و کرولا جز پرفروشترین مدل هاش بوده.
بهنام
۱۹ بهمن ۱۳۹۱به نظر من طراحیش مثله چینی های درجه دو هست البته شاید بعضی از دوستان خوششون بیاداما به نظر من قشنگ نیست.
کوروش
۱۹ بهمن ۱۳۹۱آقا نیما! تویوتا پر فروش ترین و محبوب ترین ماشین امریکا و کانادا ست. 2 برندش جزو 10 برند پر فروش دنیا در 2012 شد. توی کشور های عربی با اون وضع جوی و گرد و غبار یکه تازه. کرولاهای قدیمی با بیش از یک میلیون کیلومتر راه رفتن بازم آخ نمی گن. ایمنی و فنی اش که دیگه لازم به تعریف نداره.
کسایی که ماشین دارن و نه ماشین باز، گزینه ی اولشون حتما تویوتاست. خودت تویوتادارا رو ببین!
هیوندای و کیا بیشتر به چشم و ابرو می پردازن و امکاناتی که بود و نبودش فرقی نمی کنه.
مهمترین چیز هم خرج کم تویوتاست. دیگه از ماشین چی می خوای.
نیما
۱۹ بهمن ۱۳۹۱عزیزم مگه دنیا از امریکا و کانادا تشکیل شده؟؟؟
فقط وفقط نرمیش و موتور بی خرجش مزایاشه
من خودم تو بنگاه کار میکنم
گزینه اول الان هیوندای هستش برادر من
بازم میگم نه با برند لکسوس کار دارم نه با suv تویوتا
سندانش بی نهایت داره بد کار میکنه
قولشون اریونه
نه ابهت نه رخ خاصی نه امکاناتی
موتور و فنر بندیش نرمه
شما مزییت دیگهای میبینی؟؟؟
عشق ماشين
۱۹ بهمن ۱۳۹۱خوب ایرانى ها ظاهربین هستند و نه واقعبین وگرنه عرب ها، روس ها و خیلى کشور هاى دیگه تویوتا و به خصوص کمرى پرفروشترین ماشین بازارشونه.
saeid
۱۹ بهمن ۱۳۹۱نیما جان . من در دانشگاه کار فنی میکنم. بیشتر پزشک ها و اساتید دانشگاه تویوتا رو ترجیح می دن. اتفاقا فکر کنم استیل سنگین و اصالت و باکلاس تویوتا خیلی براشون مهمه. برخلاف قیافه های رنگ و وارنگ و یه کم … هیوندای و کیا.
نیما
۱۹ بهمن ۱۳۹۱من کاری به suv ندارم تو تویوتا
سندانش خیلی ضعیفه
قبول کن
suv قویه از همه لحاظ با اینکه طراحیش هورتو گندست
اما کامبا نرمه
اما سندانش بی نهایت داره ضعیف کار میکنه
sina
۱۹ بهمن ۱۳۹۱یعنی چی ضعیفه؟ ضعیف بودن رو فروش نشون میده, نه نظر من و شما!
تویوتا یعنی تیراژ بالا و در عین حال حفظ کیفیت
ماشینای کره ای هر وقت تیراژشون به حد تویوتا رسید باید باهاش ممقایسه بشن
نیما
۲۰ بهمن ۱۳۹۱چرا تیتراز؟؟؟
اینهمه خودشو بروز کرد کمری
قیمتشو ببین
چرا اینهمه زور زد تازه اندازه سوناتا پیشرفت قیمت کرد؟؟؟
بازم میگم تویوتا نه من منظورم کمری و کرولاست
محمد
۶ مرداد ۱۳۹۳سندان چیه مگه هاونه داداشم……سدان!!!
محمد
۶ مرداد ۱۳۹۳سلیقه 1:مردایی که میرن پی دختر خوشگل باهاش ازدواج مبکنن بعد از یه سال قیافه=زرشک=ماشینهای کره ای
سلیقه 2:مردایی که میدونن دارن چیکار میکنن وپی دختر با اصالت و با اخلاقن بعد از صد سال =زندگی=ماشینهای ژاپنی
3200 v6 24v
۱۹ بهمن ۱۳۹۱میخواستین با 14.000$ هواپیما تحویل بده ؟
hamid
۱۹ بهمن ۱۳۹۱آقا نیما فکر کنم از همین جمله که حاضرید به جای کمری ، YF بخرید مشخص بشه که جقدر شناخت دارید. تویوتا ممکنه از نظر ظاهری در برابر هیوندای و کیا کم بیاره، ولی چیزی که به تویوتا قدرت میده اینه که شما ماشینتون حداقل 15سال بدون هزینه اضافی کار میکنه نه مثل هیوندای که بعد از 5سال باید ماشین رو بندازید دور! شما 200میلیون به جنسیس پول میدی اما باید 20هزار کیلومتر ببری کمکهاش رو تست کنن، اما وقتی یک تویوتا با قیمت خیلی کمتر میخری و میبینی 200هزارتا عین ساعت برات کار میکنه، واقعا لذت میبری…
نیما
۱۹ بهمن ۱۳۹۱شما با 200 تومن یک جنسیس نمیخری یک خونه میخری
امکاناتش
رفاهش
من کارم ماشینه
نشستی تا حالا پشتش جون من؟؟؟
که وقتی یک گازش میدی دنی زیر پاته
این حرفو نزن
کمری میگم فقط و فقط بی خاطر بی خرجیشه
همین
نه رخ نه قیافه نه ابهت
نه جون داره
با موتور 2400 زور میزنه راه بره
reza
۱۹ بهمن ۱۳۹۱راست میگی اقا حمید ماشین کره ای بیشتر از 5 سال کار نمیده خودم سانتافه 2007 دارم تا حالا غیر از لنت و روغن هیچی براش عوض نکردم تازه میرونمش
ali
۱۹ بهمن ۱۳۹۱طراحیش خیلی شبیه رنو لتیتوده
نادر
۱۹ بهمن ۱۳۹۱من خودم سراتو دارم و از صفر دست خودم بوده . به نظر من ماشینهای کره ای از نظر کیفیت واقعا خوب هستند ولی عمر قطعاتشان کوتاهه . یعنی سواری و راحتی خوبی بهتون میدن ولی در مدت زمان کوتاه ولی تویوتا ماشینی که عمر قطعاتش نسبت به کیا و هیوندای بالاتره و مدت زمان بیشتری برات کار میکنه و در کل خرابیش نسبت به کره ای ها کمتره ولی تویوتا از نظر طراحی نسبت به کیا و هیوندای واقعا عقب افتاده .
کامران
۱۹ بهمن ۱۳۹۱آقا نیما! چه قدر از رخ ماشین می گی. مگه عروسه که بخوای بری خواستگاریش!!
همانطور که گفتی موتور و نرمی تویوتا بیسته.. همین یعنی 90 درصد عامل انتخاب برای ماشین شناس ها. تازه ظاهرش هم با کلاس و قشنگه. مگه لباسه که بخوای هر سال عوضش کنی! هر مدل تویوتا عالیه و با اصالت و پر طرفدار برا اهالی ماشین… از قدیم تا حالا. نظر خودت رو بر نظر میلیون ها نفر در دنیا تحمیل نکن. چون تویوتا تکه. شک نکن رفیق..
نیما
۱۹ بهمن ۱۳۹۱تو تک بودن تویتا شکی نیست
اما نه تو سدان
همه هم میدونن اینو
برو بپرس تو بازار
از دوستات
نظر سنجی کن
ببین تو سدان کدومو بیشتر انتخاب میشن
بدشم مگه شما ماشینو بیشتر از 5 سال سووار میشی؟؟؟
قیافه امکانات جونو قدرت موتور
اینا معیار ماشینه
اونی که شما گفتی یکی از 4 مورده
تویوتا تو سدان تو یکیش قویه
اونم کم خرج بودن موتورشه
کامران
۱۹ بهمن ۱۳۹۱نیما جان .
تو جاده های ما موتور 2000 سی سی مگان و زانتیا هم زیاده چه برسه به 2400 کمری.
تازه می دونی که با تویوتا یاریس 1300 سی سی هم میشه از 1600 سی سی خیلی ماشینها هم راحت تر و پر شتاب تر روند.
نظر سنجی رو هم بهتره از مردم دنیا بکنی که پر فروشترین ماشین دنیا رو دو تا سواری تویوتا (کمری و کرولا) در 2012 انتخاب کردن نه 50 تا رفیق دورو برمون.
اتفاقا خیلی از دوستای با تجربه 28 تا 35 سالم، (البته نه 17 تا 22 ساله) تیپ و قیافه ی کمری و آریون و آوالون رو کاملا ترجیح می دن.
ضمنا لطفا در نظرات اینقدر تعصب منفی نداشته باش.
موفق باشی.
نیما
۲۰ بهمن ۱۳۹۱این حفت دلمو شکوند با یاریس 90 اسبی کدو ماشینو میتونی بگیری
من با 36 سال سن و
تجربه 20 سال سابقه ماشینم
ندیدم
من ماشین زیاد سئار بودم
نمبگبم مال خودم بوده نه
اما به نظر من شما هم تست کن این دوتارو
یه بار گرنجور یورا شو بک بار کمری
مقایسه کن
نمسیگم جنسیس
همون ازرا کافیه
آرش
۲۰ بهمن ۱۳۹۱آقا نیمای عزیز
همیشه یادتون باشه که وقتی میخوان دو تا ماشینو مقایسه کنن باید دو ماشین هم کلاس باشن
کمری که موتورش 4سیلندره و 2500 سی سی حجم داره رو نباید شما با گرنجوره 6 سیلندر مقایسه کنی
اگه راست میگی شتابو نفس کمری رو با سوناتا که هم کلاسشه مقایسه کن
اون موقع است که هیوندا باید لنگ بندازه:))))
نیما
۲۰ بهمن ۱۳۹۱درسته
کمری 2011 از سوناتا 2011 ضعیفتره
اما کمری 2012 6 اسب قویتر شده
تو حجم 2400 اینا باهم برابرن
تا سال 2011 که هیچ
یک ساله الان داره بهتر کار میکنه تویوتا
اونم باهم تو کفیو شتاب در یک حد هستن
بهرام
۱۹ بهمن ۱۳۹۱نیمای عزیز!
راه دور نرو!
همین تعداد بازدید کننده طی یک روز (از 18 بهمن تا تا 6:30 19 بهمن) از صفحه تویوتا کرولای جدید در سایت باکلاس پدال، یکی از موارد توجه و علاقه مندی هر مدل تویوتا در کشور ماست.
در دنیا که جای خود داره.
گفتار کامران رو هم کاملا تایید می کنم.
مک لارن 570 بازدید کننده
آئودی 518 بازدید کننده
پورشه 700 بازدید کننده
بنز 633 بازدید کننده
تویوتا 1471 بازدید کننده.
تو رو خدا هیچ مدل تویوتا رو زیر سوال نبر. امتحانشو 40 50 ساله تو همه ی دنیا پس داده. نه مثل کره ای های بزک کرده ی 7 تا 8 ساله!!
نیما
۲۰ بهمن ۱۳۹۱معیارت خیلی عجیبه
مثل دوستومن میگه تو امریکا بیشترین فروشو داره اینگار دنیا امریکاست
نه برادر من
کسی نگفت برند تویوتا بده
من اینو هزار بار گفتم
میگم داره ضعیف کار میکنه
ببین همین کرهای 7 8 ساله
با بازا رچه کرده
چه از لحاظ نرم
چه شتاب
چه حجم سی سی
چه امکانات
چه رخ
زده جلو
این یعنی چی؟؟؟؟؟
یعنی پیشرفت کرهای ها
و ضعیف کار کردن سدان تویوتا
خدایی 5 ساله دارم کرولا نگاه میکنم
فقط چراغ عوض میشه
امکاناتش در حد اکسنت هیوندایم نیست
بهزاد
۱۹ بهمن ۱۳۹۱نیما جان صدها مورد برای انتخاب خودرو وجود داره که هرکدام باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیره و مجموعه ی این عوامل هست که یک خودرو رو از سایرین متمایز میکنه و تنها بحث نرمی و موتور نیست دوست عزیز و ما باید همه ی متریال و ابزار یک ماشین رو به صورت یک واحد کل ببینیم چون وقتی قسمتی از یک واحد ماشین خوب کار نکنه قسمتهای دیگر رو تحت تاثیر قرار میده و از نظر یک حرفه ای به ماشینی که در بدترین شرایط محیطی تمام قطعاتش عالی کار کنه میگن نبوغ مهندسی!
ماشینی که ظرف مدت فقط چند ماه مهندسی میشه بدون تستهای چند میلیون کیلومتری و شرایط گوناگون آب و هوا آیا از نظر منطقی میتونه با ماشینی که 5 سال زمان برده تا آماده بشه و پشتوانش مهندسی بی نظیری هست مقایسه بشه؟
دوست عزیز فکر کنید میخواهید به ما اطلاعات برسونید میشه راجب امکانات سوناتا yf بیشتر توضیح بدید و این کلمه ی آپشن که جدیدن در نمایشگاهها رایج شده توضیح بدین که مثلا چه کارهایی میشه باهاش انجام داد؟
اصلا به نظرتون این سوناتایی که الان موجوده که بیشتر دوستان در سایتها و به خصوص مجله ماشین قدرتش 198 اسب بخار ذکر شده واقعا 198 اسب قدرت داره؟
تویوتا 181 اسبی جونش کمتر از سوناتای 178 اسبی هست؟
محل کار بنده در خیابان گلزار میدان هروی هست و روزی چند بار به دوستانم که در این خیابان دارای مکانیکی هستند سر میزنم و اگر مایلید یه سری به این تعمیرگاهها بزنید تا ببینید وقتی آپشنها از کار میوفتن چه حسی داره یا اگر میخواهید فنر بندی فوق مدرن جنسیس هارو در حال تعمیر ببینید کمی وقت بزارید و از نزدیک مشاهده کنید یا فقط قیمت های صافکاری تویوتاها و سوناتاها بپرسید بعد قضاوت کنید…
رابرت
۱۹ بهمن ۱۳۹۱آقا بهزاد و کامران ، کاملا نظر شما رو قبول دارم . جالبه اینم بگم که عموی من که تابستون از واشنگتن اومده بود از اینکه این همه تویوتا سوپر سالون گرانده و کمری دیده بود شگفت زده شده بود اونم در برابر غول های خودرو سازی آمریکا مثل شورلت ، کادیلاک ، فورد و کرایسلر !
حتی با توجه به مشاهدات خودم ،در سوئد و دانمارک نیز در مقابل برندی مثل وولو ، غالبا به ماشینهای ژاپنی بیشتر گرایش دارند .
ولی از اینکه وقت گذاشتین و برای آقای نیما کامنت گذاشتین ممنونم و این نکته ضروری است که بگم این گونه افراد بر مبنای احساسات و ظاهر بینی و پز دادن جو حاکم که امروزه در کشور ما رواج پیدا کرده نه نظر میدن نه بر پایه مشخصات فنی ، کارآئی و تحقیق جامع و کامل … همین که فردی از درون نمایشگاه اتومبیل در ایران در مورد سدان تویوتا نظر بده کافیه که به ارزش کامنت پی ببریم.
نیما
۲۰ بهمن ۱۳۹۱من اندازه سن شما ماشین سوار بودم
چیزی که میگم تجربه شخصی و عرف بازاره
کسی نگفت تویتا بده
تو امریکا بورس داره چون نسبت به ماشین امریکایی کم مصرف وکم هزینست
نیما
۲۰ بهمن ۱۳۹۱خوب از اپشن میگم
سقف پانورما
شیفر پشت فرمون
و تنو ع حالت ترمز ماشین
رخشم من نمیگم خودتون مقایسه کنید
ایربگو وسانروف اضافش هم به کنار
تا اونجا که من خوندم کمری اتاق تا 2011 با موتور 2400 167 اسبه
و سوناتا 176 اسب
اتاق جدیدش
گستاورش بیشتر شده و شده 181 اسب
من با سوناتا مقایسه کردم
یعنی حتی یخچالو سیستم تعلیق ازرا و بقیشو نگفتم
من نگفتم تویوتا بده
هیچ وقت اینو نمیگم
برند لکسوس که اصلا بحث نداره
اما چرا اینهمه اروپایی ها میخرن 2 علت داره
کم خرج بودنش
و پشتیبانی کمپانی
تو بازار خیلی کم میبینی که کسی ماشین خاجیشو بیشتر از 5 سال نگه داره
توستا میشه انتخاب اینجور افراد
کارم ماشینه که میگما
بیشین پشت دوتاشون
ببین با کدوم راحتری
برادر من bmw با اینهمه ابهت
بعد از 5 سال اکسل عقبش کامل میزه بهم
تو suv تویتا حرف اولو میزنه شک نکن
اما تو سدان داره که یعنی عقب مونده
بهزاد
۲۰ بهمن ۱۳۹۱نیما جان معلومه هنوز کمری se رو از نزدیک ندیدید که دارای شیفترهای تعویض دنده هست!
کمری جدید دارای 178 اسب قدرت و 235 نیوتن گشتاور هست.
ترمز یک ماشین دارای حالت نیست و از 2 سیستم مرسوم یعنی ABS,EBD استفاده میشه البته اگر تایرهای نکسن بتونند مانند تایرهای میشلین و دانلوپ و بریجستون در شرایط بحرانی خوب عمل کنند!
کمری se plus هم دارای سانروفه البته اگر همه دوست داشته باشند!
کمری دارای 10 ایربگ هست و 5 ستاره ی ایمنی!
این سیستم تعلیقی که در آزرا هست پس چرا مثل تویوتاها نرم یا بی ام و ها اسپرت نیست و چرا در تستها به عدم هماهنگی فرمان با شرایط رانندگی و همینطور کم پیچی و حتی حرکات گهواره ای اشاره میشه و به قول یکی از این نویسندگان اونور آب که میگه انگار هیچ تنظیمی روی سیستم تعلیق انجام نشده!
دوست عزیز هم سوناتا هم آزرا ماشینهای خوبی هستند و در کلاس جهانی خوش درخشیدند و شاید بیشتر افراد اصلا کاری به این ریزه کاریها ندارند و بدون شک میتونند سالها همپای خوبی برای راننده باشند ولی اینکه گفته بشه کمری و آوالون از این 2 تا عقب افتادن به دور از انصافه و تکیه بر ظاهر و مد و رخ در این صنعت برای رهگذران کاربرد داره نه مالکان که درون خودرو نشستن!
بازاری که فقط چند سدان معروف در اون هست نباید به عنوان معیار سنجیده بشه و هنوز جای بزرگانی چون هوندا آکورد و نیسان آلتیما و شورلت مالیبو و فولکس پاسات و مزدا 6 و فورد و سوبارو و پژو و… خالیه و اگر بازار از این حالت 2 قطبی خارج میشد اینگونه بحثهای رخ و یخچال و ترمز و سانروف کمتر پیش میومد…
سینا
۱۹ بهمن ۱۳۹۱چراغ های جلوش منو یاد جیلی EC7 انداخت.
خداییش خیلی شبیه اند برید یه نگاه به جیلی بندازید.
امین
۱۹ بهمن ۱۳۹۱در مورد طراحی باید گفت خیلی شبیه رنو لتیتوده ولی در کل کرولا همیشه مورد استقبال بده و هست.
حسین
۲۰ بهمن ۱۳۹۱تویوتا یعنی کیفیت!
لکسوز یعنی کیفیت با ابشن اضافه!
تازه خیلی کمتر از رقبای المانی قیمت دارن!
adel
۲۰ بهمن ۱۳۹۱اونایی که هیوندای از تویوتا سر میدونن تاحال تویوتا سوار نشدن نمیدونن کیفیت رانندگی یعنی چی؟
اونی که میگه کرولا فقط 2 تا ایر بگ داره هیوندای 16 نا… زمان حادثه مشخص میشه که او 2 تا ایربگ کرولا درست عمل میکنه یا 16 تا هیوندای(تویتا کرولا 2012 8عدد ایربگ داره)
قبول دارم طراحی الان هیوندا کیا خیلی شیک هستند
ام گول ظاهر نخورین
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۱اقا نیما چه اصراری داری بگی تویوتا داره با مدل های سدانش ضعیف عمل میکنه؟
یعنی خودشون تو بازار نیستن؟نمیبینن؟معیارشون بازار ایرانه؟یا بازار جهانی؟معیارشون حرف بنگاه داران ایرانه یا علم مهندساشون؟
نقش اعتماد به برند رو که دیگه میدونی.
طراحی تویوتا ماندگار و محافظه کارانه هست.اگه شما دنبال تنوع و خط و خطوط کشیده هستین خیلیا دنبال سادگی هستن.
شما که کارت ماشینه میدونی که کرولاهای نسل 7 که 1000تا تاکسیش وارد ایران شد هنوز داره کار میکنه.یه سر برو زیراب.
sami
۲۰ بهمن ۱۳۹۱نیما جان!
شما فکر می کنی برا غولی مثل تویوتا که مدیرت لکسوس رو هم داره، گذاشتن 4 تا آبشنی که گفتی “سقف پانورما- شیفر پشت فرمون -ایربگ وسانروف اضافه – یخچال ” واقعا کاری داره؟؟
البته خیلی از مدلهای تویوتا بیشتر از این هارو هم داره.
اونی که هنره و کار هیوندا و کیا نیست مقرون به صرفه بودن و استهلاک کم، عمر طولانی کیفیت، ایمنی بالا و راحتی و مشتری مداریه. غالب مردم دنیا هم پول مفت به کسی نمی دن…
ظاهر ساده کمری و … هم برای خیلی از افراد با کلاس و موقر و جا افتاده خیلی هم شیکه..
ضمنا ظاهر سنگین و ساده خیلی از مدل های بنز رو هم ببین .
چون برا خیلی ها ماشین داری معنای دیگه ای داره!!!
غولهای دنیا مثل بنز و پورشه و آئودی و تویوتا و هوندا آهسته میرن و پیوسته و خودشون رو برا جلب مشتری خفه نمی کنن ! چون تازه به میدان اومده نیستن.
در ضمن نوع و کلاس استدلال و صحبت طرفدارای تویوتا رو ببین ، نوع اظهار نظر مخالف های تویوتا (مثل slr722 چند کامنت بالاتر) رو هم ببین!! که برا تویوتا افتخاره.
نیما
۲۰ بهمن ۱۳۹۱برادر من لکسوی برند لوکس تویوتا منم که گفتم کاری با لکسوس ندارم
ls 460 لکسوس سال 2011 راحترین سندان لوکس بازار شد
من دارم میگم کمری
نسبت به هم ردههاش داره ضعیف تر میشه
شما این امکاناتو رو ls 460 میتونی بخری ولی اندازه یک بنز s350 پول میدی
من مشکلم میگم تویو تا نیست
با بنزو ائودی و هوندا و مزدا کاری نداریم
اگه بخوام با هم رده هاش مقایسه کنیم
کرولا با مزدا 3 خوبه؟؟؟؟؟
بازارشو ببین
تو 2 تاشونم زاپن هستن
2 تاشونم نامزد بهترین ماشینا شدن
حالا امکانات کرولا و مزدا 3 باهم مقایسه کنید
مهدی
۲۰ بهمن ۱۳۹۱از لحاظ ظاهری خوبه ولی موتورش خیلی ضعیفه