تویوتا GR 86 جدید در ماه آوریل رونمایی شده است. همانند نسل پیشین، خودروی اسپورت پایه و ارزانقیمت تویوتا کاملاً مشابه سوبارو BRZ میباشد. به منظور ایجاد تنوع بیشتر در بخش شخصیسازی و آپشن ها، تویوتا گازو ریسینگ طیف کاملی از وسایل جانبی را برای این خودرو در نظر میگیرد.
کار را با کیت کانسپت GR شروع میکنیم که برجستهترین کیت برای GR 86 بوده و شامل قطعاتی است که ابهت این خودرو را حتی از GR سوپرای جدید نیز بیشتر کردهاند!
اسپلیتر جلو ابعاد بزرگی داشته و عناصر فیبر کربنی براق تضاد زیبایی با سایر بخشهای بدنه ایجاد کردهاند. گلگیرهای جدید نیز باعث افزایش ۴۳ میلیمتری پهنای این خودروی اسپورت شدهاند. به این موارد باید رکابهای جانبی جدید را نیز اضافه کرد. تکمیل کننده ظاهر با ابهت GR اسپورت نیز رینگهای ۱۹ اینچی فورج کاری شده با طراحی ۵ پره دوبل است. دور رینگها را لاستیکهای بریجستون پوتنزا فرا گرفتهاند.
در بخش عقب یک بال بزرگ و دیفیوزری گیرا دیده میشوند که این موارد جزو لاینفک فرهنگ خودرویی ژاپنیها میباشند. نهایتاً نیز خروجیهای اگزوز جذاب و پرطنین هم تکمیل کننده کار هستند.
اما کیت مفهومی شخصیسازی GR نسخهای تعدیل شده است که همچنان ظاهر اسپورت این خودرو را حفظ کرده و تأثیر منفی روی سواری روزمره خودرو نگذاشته است. به همین خاطر قطعات نصب شده روی سپرهای جلو و عقب گیرایی کمتری داشته و زوایای حمله و فرار را خیلی تحت تأثیر قرار ندادهاند. بدون وجود گلگیرهای پهن نیز خودرو حالت استانداردتری دارد.
داخل کابین نیز برخی تغییرات همچون پانلهای تزئینی دربها، داشبورد و کنسول مرکزی با عناصر فیبر کربنی دیده میشوند. از دیگر موارد میتوان به پوشش کلید ویژه و شیشههای تیره اشاره داشت.
تویوتا گازو ریسینگ به همین موارد اکتفا نکرده و ترمزهای قویتر و کالیپرهای مونوبلاک را روی این مدل نصب کرده است. هندلینگ GR 86 نیز به لطف سیستم تعلیق کم ارتفاعتر با دامپرهای تنظیم شونده، لاستیکهای پهنتر و… بهبود یافته است.
از نظر پیشرانه اشارهای به تغییرات نشده و حدس میزنیم همچنان حالت استوک خودش را حفظ کرده است. GR 86 بازار آمریکا به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۲۳۲ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر مجهز بوده و این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ ها فرستاده میشود. نسخه استاندارد این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۳ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی دارد.
اگرچه همه طرفداران این خودرو خواستار تولید نسخهای پیست محور و قویتر از GR 86 هستند اما این موضوع روی هزینه و قیمت نهایی تأثیر خواهد گذاشت. همچنین در صورت تولید چنین خودرویی بازار سوپرا به خطر خواهد افتاد. تویوتا اعلام کرده این خودروی جمعوجور مناسب کسانی است که اهمیت زیادی به اعداد و ارقام نمیدهند و دینامیک رانندگی برای آنها اولویت است.
mopar
۳۱ خرداد ۱۴۰۰کاش یکم تغیرات فنی داشت …
Ninja
۳۱ خرداد ۱۴۰۰عالیست این جی ار 86 نشون داد مثل همیشه تیون پذیره و قابلیت شخصی سازی بالا داره
فقط ای کاش GRmn 86 هم بیاد و پیست محور تر باشه سبکتر باشه و قویتر گرونتر این 2.4 لیتری رو بردارن و یه 2.0 توربو بزارن اونایی هم که نمیدونن چرا حجم باید کم شه تا توربو شه دلیل اینکه اصن جی ار 86 توربو نیست همین مرکز سقل هست که تو این ماشین پاینه برای همین هندلینگ عالی داره و توربو این مرکز سقل رو بهم میریزه و برای این که هنوزم بعد توربو مرکز سقل خوبی داشته باشه مهندسی میخواد و اونم نیاز به پول زمان داره ولی این تویوتای پولی که من میشناسم از این کارا نمیکنه شایدم تو GRmn توربو داشته باشه یا اینکه یه 2.0 لیتری توربو ولی با قدرت بالاتر یا اینکه همین 2.4 رو یا با خرح توربو کنن یا با مهندسی بهتر کمی قدرت رو همینطور تنفس طبیعی بیشتر کنن یا اینکه یه موتور بزرگ تر بزارن درکل هر جوری هس قدرت زیاد شه ولی هندلینگ کم نشه
Zakaria
۳۱ خرداد ۱۴۰۰همین تنفس طبیعی بودنشه که محشرش کرده.این ماشین از هر نظر که فکرش رو بکنی بالانسه. تقسیم وزن جلو و عقب 50:50، نسبت قدرت به گشتاور هم نزدیک به 1 هستش.جالب اینکه تو نسل قبل حتی کورس و بور سیلندر هم جفتشون 86mm بودن. از یک نظر دیگه این ماشین اومده تا جای ae86 رو بگیره که یه موتور تنفس طبیعی با یه شاسی معرکه داشت. هدف این ماشین رکورد زدن یا رسیدن به حدود و لیمیت نیستش، هدفش لذت رانندگیه. من خودم بجز توی assetto corsa و project cars موقعیت سوار شدنشو نداشتم. اما به نسبت بقیه ماشینا حرف گوش کن ترین ماشینه. میتونی سر پیچ سرش بدی یا اینکه با چسبندگی خوب پیچ رو رد کنی، راننده هرچی بخاد انجام میده. یه نکته دیگه اینکه برای توربو کردن، کم کردن حجم چندان تاثیری نداره. منیفولد دود توی موتورای باکسر زیر موتور قرار داره یعنی اگه بخان توربوش کنن باید موتور بیاد بالاتر و توربو زیر موتور نصب بشه. علاوه بر اون یه اینتر کولرم میاد بالای موتور که نور علی نور میشه و بالانس وزنی به فنا میره و ماشین دیگه اون حرف گوش کنی که گفتم رو نخواهد داشت. اگه بخان موتور توربو بزارن رو این ماشین باید قید باکسر رو بزنن در عوض یه موتور کوچیک تر 1.6 لیتری خطی بزارن روش.
R@m!n
۳۱ خرداد ۱۴۰۰کامنت قشنگ بود زکریا جان 👍👍
حرفت راجب به هم خوردن تنظیمات ماشین کاملا درسته با این حال تیونرای نام اشنا و گمنام زیادی جی تی رو دستکاری می کنن و خواهند کرد. این مشکلات قابل رفع هست اما هزینه زیادی رو دست مالک میزاره که منطقی نیست. در کل این موتور رو این ماشین کاملا کافی هست و نیازی به دستکاری نداره.
Ninja
۳۱ خرداد ۱۴۰۰بله بعضی ماشینا نباید تیونینگ شن مثل لامبورگینی ها ولی رو هوراکان شاید بشه چون دیدم خیلیا اوراکان رو تیونینگ میکنن شایدم یه توربو یه همچین چیزی گذاشت ولی اونم غلطه بعضی ماشین ها رو میشه تیون کرد مثلا ماسل کار ها که اونم باید دقیق و اصولی باشه مثل هنسی ولی هنسی شورشو در اورده همچی که موتور وی ایت داشته باشه با سوپرشارژ رو تیون میکنه و بیش از حد قدرت میکشه و این به موتور اسیب میرسونه و عمر رو بشدت کاهش میده مثلا همین جی تی ار میدونیم میشه تیونینگ کرد 1500 اسب کشید ولی ….. فوق فوقش 700 یا 750 اسب اصولی از موتور بکشن بیرون اخه 1500 اسب
Ninja
۳۱ خرداد ۱۴۰۰بله کاملا درست میفرمایید هرچی باشه شما بلد تر از مایی کارت درسته
ولی فکر کنم بجز این ماشین فوقوالعاده یعنی GR
86GRکرولا هم مثل AE 86 باشه هرچی هست هردو کرولا هستن دیگه
علاوه بر اون یه اینتر کولرم میاد بالای موتور که نور علی نور میشه و بالانس وزنی به فنا میره و ماشین دیگه اون حرف گوش کنی که گفتم رو نخواهد داشت. اگه بخان موتور توربو بزارن رو این ماشین باید قید باکسر رو بزنن در عوض یه موتور کوچیک تر ۱.۶ لیتری خطی بزارن روش.
توضیحات هم کامل عالی بود یاداوری کردید از این لحاظ نگاه نکردم
MOS
۳۱ خرداد ۱۴۰۰Zakaria جان نکته جالبی بود بهش توجه نکرده بودم.
با نصب سوپرشارژ هم همین اتفاق میوفته؟
Zakaria
۳۱ خرداد ۱۴۰۰اینکه سوپرشارژم استفاده نمیکنن چند دلیل داره. یکی اینکه وزن زیادی باز بالای موتور قرار میگیره و مرکز ثقل میاد بالا. دوم اینکه اتلاف انرژی زیادی داره. سوم اینکه سوپرشارژ مثل کمپرسور کولر یه بار اضافه به موتور وارد میکنه و استهلاک موتور رو افزایش میده که کلا با گروه خونی ژاپنیا نمیخونه
MOS
۳۱ خرداد ۱۴۰۰تشکر ❤️
Ninja
۳۱ خرداد ۱۴۰۰فقط یه چیزی احساس میکنم یکی این یکی کرولا جی ار یجورایی جی ار کرولا چون کرولا هست جانشین AE هست ولی واقعا جی ار 86 هست که جای اون رو گرفته
Aryan🥋🥋🥋judo
۳۱ خرداد ۱۴۰۰خیلی عالیه واقعا گازو ریسینگ خیلی پتانسیل بالایی داره به نظر من باید سوپر اسپرت و حتی هایپرکار بزنه
Ninja
۳۱ خرداد ۱۴۰۰هایپر کار که زده نزده اون ماشین لمانز تویوتا که برا جاده هم بود برا گازو ریسینگ هست دیگه
Reza
۳۱ خرداد ۱۴۰۰نسل قبلی زیباتر بود
Ninja
۳۱ خرداد ۱۴۰۰از نظر من هردو زیبا هستن
Reza Hosseini
۳۱ خرداد ۱۴۰۰نسل قبل یه سامورایی بود
این یکی یه کوپه اسپرت بعد از دوران چهل سالگی
میثم
۳۱ خرداد ۱۴۰۰عجب خوشگل شده
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۳۱ خرداد ۱۴۰۰بچه ها رفتم تو یه کانال از همین پارس و زانتیا بازا بهشون خواستم حالی کنم بابا این آت و آشغالا چیه خوشتون میاد حتی اسم ماشین اصل فرانسه رو تو دنیا نشون بدی مردم با شک و تردید نگاش میکنن اونوقت شما آشغالای داخلیو سلطان فرض میکنی . بعد مشخصات این آشغالا رو بهشون گفتم و فهمیدم حتی مشخصات فنی این آشغالا که سنگشو به سینه میزنن رو هم نمیدونن 😂
بعد مشخصات چند تا آلمانی آمریکایی ژاپنی رو بهشون گفتم . منو به رگبار بستن !!!!!!!!!
میگفتن تو ماشین باز نیستی !!! هرکی ماشین بازه پارسو با زانتیا سلطانشه !!!!!!! انقدر ازش تعریف میکردن بیا و ببین !!!! نه یه نفر حتی همه مردم که نگاهشونم میافتاد میگفتن پارس به به و….!!!!!!! بعد بهشون نیم ساعت خندیدم و گفتم : رسما بدبختین و چشاتونو کور کردن و براتون این آشغالا شده سلطان پس ترجیح دادم بیام بیرون من وظیفه راهنماییمو انجام دادم دیگه نفهمیدن دیگه 😐.
Saleh
۳۱ خرداد ۱۴۰۰یه بزرگی میگفت با چیزی که داری و در دسترسته خوش باش
اونا هم بیشتر از این در توانشون نیست و دارن با همین عشق میکنن و دمشون گرم
مطمئن باش کسی که پول بی ام و داره به زانتیا نمیگه سلطان
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۳۱ خرداد ۱۴۰۰واقعا ولی فرض کن یکی پول یه دوچرخه رو داره باید بهش بگه سلطان ؟!
Ninja
۳۱ خرداد ۱۴۰۰نه میتونه بهش عشق بورزه دوسش داشته باشه همون دوچرخه رو ولی نمیتونه الکی بهش بگه سلطان و فکر کنه با اون دوچرخه کاوازاکی اچ دو ار رو تو درگ بزنه و این رو تو گوش بقیه هم فرو کنه
میثم
۳۱ خرداد ۱۴۰۰درسته که با اونی که داری باید خوش باشی
ولی اگه اونی که داری چیز خاصی نیست نباید فاز سنگین بگیری
فقط در حد همون دل خوشی خوبه
مثل من که تمام تلاشمو میکنم با پراید 86 پوکیده خودم حال کنم
محمد مختاری آذر
۳۱ خرداد ۱۴۰۰خوب هستش
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ تیر ۱۴۰۰قشنگ شده…