تویوتا

کیت‌های بدنه مفهومی گازو ریسینگ برای تویوتا GR 86 جدید

تویوتا GR 86 جدید در ماه آوریل رونمایی شده است. همانند نسل پیشین، خودروی اسپورت پایه و ارزان‌قیمت تویوتا کاملاً مشابه سوبارو BRZ می‌باشد. به منظور ایجاد تنوع بیشتر در بخش شخصی‌سازی و آپشن ها، تویوتا گازو ریسینگ طیف کاملی از وسایل جانبی را برای این خودرو در نظر می‌گیرد.

کار را با کیت کانسپت GR شروع می‌کنیم که برجسته‌ترین کیت برای GR 86 بوده و شامل قطعاتی است که ابهت این خودرو را حتی از GR سوپرای جدید نیز بیشتر کرده‌اند!

اسپلیتر جلو ابعاد بزرگی داشته و عناصر فیبر کربنی براق تضاد زیبایی با سایر بخش‌های بدنه ایجاد کرده‌اند. گلگیرهای جدید نیز باعث افزایش ۴۳ میلی‌متری پهنای این خودروی اسپورت شده‌اند. به این موارد باید رکاب‌های جانبی جدید را نیز اضافه کرد. تکمیل کننده ظاهر با ابهت GR اسپورت نیز رینگ‌های ۱۹ اینچی فورج کاری شده با طراحی ۵ پره دوبل است. دور رینگ‌ها را لاستیک‌های بریجستون پوتنزا فرا گرفته‌اند.

در بخش عقب یک بال بزرگ و دیفیوزری گیرا دیده می‌شوند که این موارد جزو لاینفک فرهنگ خودرویی ژاپنی‌ها می‌باشند. نهایتاً نیز خروجی‌های اگزوز جذاب و پرطنین هم تکمیل کننده کار هستند.

اما کیت مفهومی شخصی‌سازی GR نسخه‌ای تعدیل شده است که همچنان ظاهر اسپورت این خودرو را حفظ کرده و تأثیر منفی روی سواری روزمره خودرو نگذاشته است. به همین خاطر قطعات نصب شده روی سپرهای جلو و عقب گیرایی کمتری داشته و زوایای حمله و فرار را خیلی تحت تأثیر قرار نداده‌اند. بدون وجود گلگیرهای پهن نیز خودرو حالت استانداردتری دارد.

داخل کابین نیز برخی تغییرات همچون پانل‌های تزئینی درب‌ها، داشبورد و کنسول مرکزی با عناصر فیبر کربنی دیده می‌شوند. از دیگر موارد می‌توان به پوشش کلید ویژه و شیشه‌های تیره اشاره داشت.

تویوتا گازو ریسینگ به همین موارد اکتفا نکرده و ترمزهای قوی‌تر و کالیپرهای مونوبلاک را روی این مدل نصب کرده است. هندلینگ GR 86 نیز به لطف سیستم تعلیق کم ارتفاع‌تر با دامپرهای تنظیم شونده، لاستیک‌های پهن‌تر و… بهبود یافته است.

از نظر پیشرانه اشاره‌ای به تغییرات نشده و حدس می‌زنیم همچنان حالت استوک خودش را حفظ کرده است. GR 86 بازار آمریکا به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۲۳۲ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر مجهز بوده و این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ ها فرستاده می‌شود. نسخه استاندارد این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

اگرچه همه طرفداران این خودرو خواستار تولید نسخه‌ای پیست محور و قوی‌تر از GR 86 هستند اما این موضوع روی هزینه و قیمت نهایی تأثیر خواهد گذاشت. همچنین در صورت تولید چنین خودرویی بازار سوپرا به خطر خواهد افتاد. تویوتا اعلام کرده این خودروی جمع‌وجور مناسب کسانی است که اهمیت زیادی به اعداد و ارقام نمی‌دهند و دینامیک رانندگی برای آن‌ها اولویت است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. mopar

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    کاش یکم تغیرات فنی داشت …

  2. Ninja

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    عالیست این جی ار 86 نشون داد مثل همیشه تیون پذیره و قابلیت شخصی سازی بالا داره
    فقط ای کاش GRmn 86 هم بیاد و پیست محور تر باشه سبکتر باشه و قویتر گرونتر این 2.4 لیتری رو بردارن و یه 2.0 توربو بزارن اونایی هم که نمیدونن چرا حجم باید کم شه تا توربو شه دلیل اینکه اصن جی ار 86 توربو نیست همین مرکز سقل هست که تو این ماشین پاینه برای همین هندلینگ عالی داره و توربو این مرکز سقل رو بهم میریزه و برای این که هنوزم بعد توربو مرکز سقل خوبی داشته باشه مهندسی میخواد و اونم نیاز به پول زمان داره ولی این تویوتای پولی که من میشناسم از این کارا نمیکنه شایدم تو GRmn توربو داشته باشه یا اینکه یه 2.0 لیتری توربو ولی با قدرت بالاتر یا اینکه همین 2.4 رو یا با خرح توربو کنن یا با مهندسی بهتر کمی قدرت رو همینطور تنفس طبیعی بیشتر کنن یا اینکه یه موتور بزرگ تر بزارن درکل هر جوری هس قدرت زیاد شه ولی هندلینگ کم نشه

    1. Zakaria

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (311 ديدگاه)

      همین تنفس طبیعی بودنشه که محشرش کرده.این ماشین از هر نظر که فکرش رو بکنی بالانسه. تقسیم وزن جلو و عقب 50:50، نسبت قدرت به گشتاور هم نزدیک به 1 هستش.جالب اینکه تو نسل قبل حتی کورس و بور سیلندر هم جفتشون 86mm بودن. از یک نظر دیگه این ماشین اومده تا جای ae86 رو بگیره که یه موتور تنفس طبیعی با یه شاسی معرکه داشت. هدف این ماشین رکورد زدن یا رسیدن به حدود و لیمیت نیستش، هدفش لذت رانندگیه. من خودم بجز توی assetto corsa و project cars موقعیت سوار شدنشو نداشتم. اما به نسبت بقیه ماشینا حرف گوش کن ترین ماشینه. میتونی سر پیچ سرش بدی یا اینکه با چسبندگی خوب پیچ رو رد کنی، راننده هرچی بخاد انجام میده. یه نکته دیگه اینکه برای توربو کردن، کم کردن حجم چندان تاثیری نداره. منیفولد دود توی موتورای باکسر زیر موتور قرار داره یعنی اگه بخان توربوش کنن باید موتور بیاد بالاتر و توربو زیر موتور نصب بشه. علاوه بر اون یه اینتر کولرم میاد بالای موتور که نور علی نور میشه و بالانس وزنی به فنا میره و ماشین دیگه اون حرف گوش کنی که گفتم رو نخواهد داشت. اگه بخان موتور توربو بزارن رو این ماشین باید قید باکسر رو بزنن در عوض یه موتور کوچیک تر 1.6 لیتری خطی بزارن روش.

      1. R@m!n

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2236 ديدگاه)

        کامنت قشنگ بود زکریا جان 👍👍

        حرفت راجب به هم خوردن تنظیمات ماشین کاملا درسته با این حال تیونرای نام اشنا و گمنام زیادی جی تی رو دستکاری می کنن و خواهند کرد. این مشکلات قابل رفع هست اما هزینه زیادی رو دست مالک میزاره که منطقی نیست. در کل این موتور رو این ماشین کاملا کافی هست و نیازی به دستکاری نداره.

        1. Ninja

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          بله بعضی ماشینا نباید تیونینگ شن مثل لامبورگینی ها ولی رو هوراکان شاید بشه چون دیدم خیلیا اوراکان رو تیونینگ میکنن شایدم یه توربو یه همچین چیزی گذاشت ولی اونم غلطه بعضی ماشین ها رو میشه تیون کرد مثلا ماسل کار ها که اونم باید دقیق و اصولی باشه مثل هنسی ولی هنسی شورشو در اورده همچی که موتور وی ایت داشته باشه با سوپرشارژ رو تیون میکنه و بیش از حد قدرت میکشه و این به موتور اسیب میرسونه و عمر رو بشدت کاهش میده مثلا همین جی تی ار میدونیم میشه تیونینگ کرد 1500 اسب کشید ولی ….. فوق فوقش 700 یا 750 اسب اصولی از موتور بکشن بیرون اخه 1500 اسب

      2. Ninja

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        بله کاملا درست میفرمایید هرچی باشه شما بلد تر از مایی کارت درسته
        ولی فکر کنم بجز این ماشین فوقوالعاده یعنی GR
        86GRکرولا هم مثل AE 86 باشه هرچی هست هردو کرولا هستن دیگه

        علاوه بر اون یه اینتر کولرم میاد بالای موتور که نور علی نور میشه و بالانس وزنی به فنا میره و ماشین دیگه اون حرف گوش کنی که گفتم رو نخواهد داشت. اگه بخان موتور توربو بزارن رو این ماشین باید قید باکسر رو بزنن در عوض یه موتور کوچیک تر ۱.۶ لیتری خطی بزارن روش.
        توضیحات هم کامل عالی بود یاداوری کردید از این لحاظ نگاه نکردم

      3. MOS

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        Zakaria جان نکته جالبی بود بهش توجه نکرده بودم.

        با نصب سوپرشارژ هم همین اتفاق میوفته؟

        1. Zakaria

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (311 ديدگاه)

          اینکه سوپرشارژم استفاده نمیکنن چند دلیل داره. یکی اینکه وزن زیادی باز بالای موتور قرار میگیره و مرکز ثقل میاد بالا. دوم اینکه اتلاف انرژی زیادی داره. سوم اینکه سوپرشارژ مثل کمپرسور کولر یه بار اضافه به موتور وارد میکنه و استهلاک موتور رو افزایش میده که کلا با گروه خونی ژاپنیا نمیخونه

        2. MOS

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          تشکر ❤️

      4. Ninja

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        فقط یه چیزی احساس میکنم یکی این یکی کرولا جی ار یجورایی جی ار کرولا چون کرولا هست جانشین AE هست ولی واقعا جی ار 86 هست که جای اون رو گرفته

  3. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (573 ديدگاه)

    خیلی عالیه واقعا گازو ریسینگ خیلی پتانسیل بالایی داره به نظر من باید سوپر اسپرت و حتی هایپرکار بزنه

    1. Ninja

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      هایپر کار که زده نزده اون ماشین لمانز تویوتا که برا جاده هم بود برا گازو ریسینگ هست دیگه

  4. Reza

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    نسل قبلی زیباتر بود

    1. Ninja

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      از نظر من هردو زیبا هستن

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. Reza Hosseini

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (87 ديدگاه)

      نسل قبل یه سامورایی بود
      این یکی یه کوپه اسپرت بعد از دوران چهل سالگی

  5. میثم

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    عجب خوشگل شده

  6. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1948 ديدگاه)

    بچه ها رفتم تو یه کانال از همین پارس و زانتیا بازا بهشون خواستم حالی کنم بابا این آت و آشغالا چیه خوشتون میاد حتی اسم ماشین اصل فرانسه رو تو دنیا نشون بدی مردم با شک و تردید نگاش میکنن اونوقت شما آشغالای داخلیو سلطان فرض میکنی . بعد مشخصات این آشغالا رو بهشون گفتم و فهمیدم حتی مشخصات فنی این آشغالا که سنگشو به سینه میزنن رو هم نمیدونن 😂
    بعد مشخصات چند تا آلمانی آمریکایی ژاپنی رو بهشون گفتم . منو به رگبار بستن !!!!!!!!!
    میگفتن تو ماشین باز نیستی !!! هرکی ماشین بازه پارسو با زانتیا سلطانشه !!!!!!! انقدر ازش تعریف میکردن بیا و ببین !!!! نه یه نفر حتی همه مردم که نگاهشونم میافتاد میگفتن پارس به به و….!!!!!!! بعد بهشون نیم ساعت خندیدم و گفتم : رسما بدبختین و چشاتونو کور کردن و براتون این آشغالا شده سلطان پس ترجیح دادم بیام بیرون من وظیفه راهنماییمو انجام دادم دیگه نفهمیدن دیگه 😐.

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. Saleh

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (46 ديدگاه)

      یه بزرگی میگفت با چیزی که داری و در دسترسته خوش باش
      اونا هم بیشتر از این در توانشون نیست و دارن با همین عشق میکنن و دمشون گرم
      مطمئن باش کسی که پول بی ام و داره به زانتیا نمیگه سلطان

      1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1948 ديدگاه)

        واقعا ولی فرض کن یکی پول یه دوچرخه رو داره باید بهش بگه سلطان ؟!

        1. Ninja

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          نه میتونه بهش عشق بورزه دوسش داشته باشه همون دوچرخه رو ولی نمیتونه الکی بهش بگه سلطان و فکر کنه با اون دوچرخه کاوازاکی اچ دو ار رو تو درگ بزنه و این رو تو گوش بقیه هم فرو کنه

        2. میثم

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3608 ديدگاه)

          درسته که با اونی که داری باید خوش باشی
          ولی اگه اونی که داری چیز خاصی نیست نباید فاز سنگین بگیری
          فقط در حد همون دل خوشی خوبه
          مثل من که تمام تلاشمو میکنم با پراید 86 پوکیده خودم حال کنم

  7. محمد مختاری آذر

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    خوب هستش

  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4607 ديدگاه)

    قشنگ شده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا