راحتی راننده چقدر برای انتخاب یک خودرو تاثیر دارد؟ و اصولا چقدر از امتیازات یک ماشین بخاطر آسایش سرنشینان آن است؟ حتی وقتی در مورد یک خودروی زیر ۲۰ هزار دلار صحبت می کنیم، نمی توان این پارامترها را نادیده گرفت. اما ظاهرا تویوتا در یاریس جدید، از راحتی چشم پوشی کرده است.
صندلی راننده با وجود امکان تنظیم ارتفاع، بسیار بالا قرار گرفته و متاسفانه فرمان نیز قابل تنظیم نیست. شیوه نشستن راننده (بسیار بالا) و قرارگیری زانوها، بسیار ناراحت کننده می باشند. صندلیهای عقب تقریبا روی چرخها قرار دارند. طراحی کابین هم برخلاف رقبایی مثل نیسان و هوندا، بسیار کسل کننده طراحی شده است. البته مرغوبیت مواد بکار رفته نسبت به قبل بسیار بهتر شده و افزایش یافته اند.
طراحی بیرونی یاریس بهتر از قبل و کمی شبیه تویوتا کرولا می باشد. چرخهای ۱۶ اینچی در چهار گوشه ماشین جای گرفته اند. به نظر ما طراحی یاریس بهتر از نسل قبل آن شده اما قضاوت در این مورد با شما.
طول خودرو در این کلاس کمترین میزان است. اما در صندلیهای عقب خیلی احساس تنگی و فشردگی نمی کنید. فضای سرشینان پشتی حدود ۳۸ فوت مکعب تقریبا برابر ۱۰۰۰ لیتر می باشد. که بعد از هوندا فیت در جایگاه دوم قرار می گیرد.
موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تویوتا یاریس، ۱۰۶ اسب بخار نیرو تولید می کند. گیربکس ۵ سرعته دستی بصورت استاندارد و چهار سرعته اتوماتیک با پرداخت ۸۰۰ دلار بصورت آپشن قابل انتخاب می باشند. گیربکس دستی کیفیت خوب و هماهنگی خوب دنده ها و احساس خوب و راحت در حین تعویض داشت. به هر حال رقبای آن حدود ۱۴۰ اسب بخار قدرت و گیربکس شش سرعته را ارائه می کنند. بعد از ۹ ثانیه سرعت شما به ۱۰۰ کیلومتر می رسد و ۱۷ ثانیه طول می کشد تا ۴۰۰ متر را بپیمایید. بد نیست. از نیسان ورسا یا کیا ریو اتوماتیک و یا شورولت سونیک توربو و هیوندای اکسنت بهتر است.
با وزن ۱۰۷۷ کیلوگرمی، نسبت به سونیک توربو ۱۹۵ کیلوگرم سبک تر است. انتقال قدرت تقریبا پر سر و صداست. صدای باد و تایرها هم زیاد است. شدت ۷۳ دسیبلی صدا در سرعت ۱۱۲ کیلومتر هم نشاندهنده این موضوع است.
به نکات مثبت برگردیم. وزن کم و هندلینگ خوب و کارکرد اقتصادی و آلودگی ناچیز و مرغوبیت قطعات و ارزش بالا و … یاریس تست شده با قیمت ۱۷ هزار دلاری خود چندان گران بنظر نمی رسد (قیمت پایه ۱۴ هزار دلار است). این خودرو نسبت به مدل سال قبل خود از همه جنبه ها بهتر شده است. بنابراین برای آنهایی که یک خودروی کم مصرف و کوچک می خواهند هنوز هم می تواند یکی از انتخاب های خوب باشداما لزوما بهترین نیست!
علی
۹ اسفند ۱۳۹۰17هزار دلار بیاد ایران باپول گمرکیش میشه 30 هزار تاضربدر1900میشه 57میلیون ارزش داره؟
farid
۱۹ خرداد ۱۳۹۱چرا ما کارمند دولت نتونیم یه ماشین به این سادگی رو سوار شیم؟
تا کی پراید آخه
سینا
۱۸ تیر ۱۳۹۱قشنگه
سید علیرضا
۲۴ تیر ۱۳۹۱تورم خیلی زیاد پراید 1 میلیون تومانی را می دهند 10 میلیون ماشین 15 هزار دلاری را می دهند 57 میلیون ولی از ظاهر این ماشین خیلی خوشم آمده آنتمی گربه را دارد
lili
۳۰ مرداد ۱۳۹۱واقعا باید تاسف خورد !
آخه مگه ما چه گناهی کردیم اینجا اومدین دنیا !
این ماشین رسنا دانشجوییه الان مهندسامونم نمیتونن سوار شن !!
حسین
۵ آبان ۱۳۹۱خدایا چرا همچنین ماشسنایی که خارجیا سوارشم نمیشن باید تو ایران انقدر پول بابتش بدیم اخه ما داریم تقاس کدام گناهمونو پس میدیم
مهدی
۱۷ مهر ۱۳۹۲سلام میخواستم ببینم کسی از قیمت این ماشین به صورت پلاک اروند خبری نداره ممنون میشم اگه بتونید یک ماشین 10یا15میلیون تومانی ولی پلاک اروند بهم معرفی کنید
amir.t.
۱۵ آبان ۱۳۹۲چه ازمونی داره این فندق
یاسین
۱۰ آبان ۱۳۹۳خیلی خوشگله ! ولی موقعیت راننده افتضاحه !
Masood
۷ تیر ۱۳۹۵لطفا اگر کسی این ماشین داشته راجع بهش اطلاعات بده