با فروش بیش از ۴۴ میلیون دستگاهی در دنیا به مدت بیش از ۵۰ سال، تویوتا کرولا بیشترین میزان تولید یک خودرو در تاریخ این صنعت را به خود اختصاص داده است. این خودرو در تعدادی از تأسیسات از جمله کارخانه میسیسیپی تویوتا در آمریکا ساخته میشود و به تازگی به رکورد ساخت ۱ میلیون دستگاه در این سایت دست یافته است.
تولید کرولا در این کارخانه از سال ۲۰۱۱ آغاز شده و رسیدن به این رکورد تنها ۶ سال زمان برده است. همچنین اولین کارمند این کارخانه در نوامبر سال ۲۰۰۷ استخدام شده است. ۱ میلیونمین کرولای تولیدی دارای رنگ قرمز و به فرم سدان است.
معاون تولید این سایت میگوید:
همهچیز با یک شروع شده است، یک نفر، یک تیم، یک خودرو و حالا یک میلیونمین دستگاه از کرولا خط تولید را ترک میکند. اعضای تیم ما پایه و اساس موفقیت ما را تشکیل میدهند.
محبوبترین خودروی دنیا هماکنون در ژاپن، برزیل، کانادا، چین، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، تایوان، تایلند، ترکیه و ونزوئلا ساخته شده و هریک به منطقهای مشخص صادر میشود. سال پیش تویوتا بیش از ۳۶۰ هزار دستگاه از کرولاها را در آمریکا، بیش از ۴۵ هزار دستگاه در آمریکا و بیش از ۶۷ هزار دستگاه را در اروپا فروخت بنابراین مجموع فروش سالانه این خودرو بیش از نیم میلیون دستگاه بوده است.
نسل فعلی کرولا در سال ۲۰۱۲ عرضه شده و انتظار میرود نسل جدید آن از پلتفرم TNGA شرکت سود برده و سال آینده معرفی شود. موضوع جالب اینکه منابع مختلفی معتقدند کرولا میتواند از پیشرانه ساخت ب ام و به عنوان بخشی از همکاری این دو شرکت استفاده کند.
علی
۲۵ آذر ۱۳۹۶فقط پژو 508 !
مطمعنم امسال کولاک میکنه !
دوستان میدونم ربطی به پست نداشت ولی میخواستم بپرسم کسی میدونه تو کدوم نمایشگاه رونمایی میشه?
حامد
۲۵ آذر ۱۳۹۶چی چی میگی کاکو؟
علی
۲۵ آذر ۱۳۹۶حامد جون فقط یکی دو ماه به رونمایش مونده خعلی دلم میخواد ببینم بعد دیدن
طراحی و داشبورد فضایی و شتاب 7 ثانیه ایش (چون تالیسمان شتاب 7.7داره و مطمعنن پژو پوزش زمین میزنه)شایدم یکی از تاثیر گذار ترین ماشین های
میان رده قرن میشه!!!چی کار میکنی
Zonda R
۲۵ آذر ۱۳۹۶@f
با تشکر از شاهین عزیز
دوستان کدوم سبک طراحی تویوتا کرولا رو میپسندید
سبک طراحی بازار خاورمیانه لایک
سبک طراحی مدل امریکا. دیسلایک
ارادتمند
#ali.m#
۲۵ آذر ۱۳۹۶حتی اگه تولید کرولا متوقف بشه فکر نمیکنم حالا حالا ها کسی بتونه این رکوردو بزنه .
?تویوتا?
sina
۲۵ آذر ۱۳۹۶شیر شیر است گرچه پیر بوَد ❤️
بنزما
۲۵ آذر ۱۳۹۶کرولا سلطانداطمینان ولی واسهدیهدلحظه حاظر نیستمدپول مزدا ۳ و سیویک و گلف و بدم این سوار شم بی نهایت سواری بی حس و مسخره ای داره
البته اگه به کسی بر نمیخوره
sina
۲۵ آذر ۱۳۹۶ترجیح منم نیست راستش
من راستش تجربه سواریش رو نداشتم
واقعا اینقد که میگی کسل کننده اس؟
اگه اره این همه ادم چجوری میخرنش؟
هنه این ادما که شرکتا و ادمهای سن بالا نیستن قطعا.
بنزما
۲۵ آذر ۱۳۹۶اره سینا جان خدایی همین قدر که گفتم پشت ۲۰۱۶ نشستم خیلی کسل کنندست
در مورد سوالت که میگی چرا این همه ادم میخرن همه پیر و سن بالا نیستن
اینه که بحث سن نیست واقعیت اینه که اکثر مردم فرق سواری رو از سواری تشخیص نمیدن و نمیتونن نظر کارشناسی در مورد این موضوع داشته باشن یا حس خاصی داشته باشن به عنوان یه راننده ی پیست خدمتت عرض میکنم که اگه چشم خیلی ها رو ببندی و پشت یه هوندا سیویک بزاری بعد ال ۹۰ شاید تفاوت خاصی احساس نکنن ولی کسی که مثل من دی ان ای کل ماشین به خونش منتقل میشه داستان فرق میکنه
ناشناس
۲۵ آذر ۱۳۹۶داداش گل. چرا بربخوره. نظرتو گفتی دیگه. ولی حالا منم نظرمو میگم. با اینکه مثل شما اگه پول داشتم تو این سگمنت اول سیویک و در درجه دوم به کرولا و مزدا 3 فک میکردم، ولی کرولا ماشین خانوادگی تری نسبت به بقیست. چون فاکتورهای خانوادگی بیشتری داره. قطعا همونطوری که گفتید لذت و هندلینگ اون دوتا رو نداره (البته با این شدتی که گفتید کاملا مخالفم. نه تنها بی حس و مسخره نیس، بلکه نسبت به خیلی رقبای دیگه تو این سگمنت بهتره. کسایی که سوار شدن اینو میگن.) ولی در مقابل نرمی و راحتی که کرولا داره، اونا ندارن. دقیقا این چیزیه که یه خانواده بهش نیاز داره. قبول کنید افراد خانواده به هیچ وجه دنبال هندلینگ و لذت سر پیچ نیستن. اونا راحتی و نرمی میخوان. از بس گفتم الان یه عده میان فحشم میدن :) . برای یه جوون تنها هیچی سیویک و مزدا 3 نمیشه. خود من اگه میشد بشینی کنارم رانندگیمو ببینی میفهمی کی دنبال لذت بیشتره. اما همین خود من زمانی که با خانوادم بیرون میریم برعکس چنان نرم و با آرامش رانندگی میکنم که نه تنها برام بی حس و مسخره نیس بلکه کاملا در کنار خانواده لذت بخشه. بخوام طوری رانندگی کنم که فقط به فکر خودم باشم مثل خودخواها، کل خانواده بهم گیر میدن. پس داداش هر چیزی جایی داره. فلسفه تولید کرولا یه ماشین نرم و راحت و با آسایشه (مخصوصا تو مسافرت های طولانی که یه ماشین با هندلینگ بالا که تا حدودی باید نرمی رو فدای هندلینگ کنه، ممکنه خسته کننده بشه. برعکس تو مسافرت های طولانی مطمئن باش خیلیا لذت بیشتری از کرولا خواهند برد.) و به نظرم با اینکه خودم عاشق هندلینگم ولی کاملا کار تویوتا رو درست میدونم تو ساخت کرولا.
ببخشید دوست عزیز.
ali a
۲۵ آذر ۱۳۹۶مدل 2017 که تو ایرانم میفروختن نصبت به نسلای قبلش رانندگی ایش خیلی بهتر شده بود و هندلینگ و تعویض دنده خیلی از قبلا بهتر شده…ولی کلا کرولا به نسبت مزدا 3 و هوندا سیویک رانندگی نچندان جذاب و بیشتر پیرمردی ارائه میداد..ولی بجاش استهلاک و کیفیت و قابلیت اطمینانش از بهترین ها تو کلاس خودش هست…( نسل قبلش رو روندم نصبت به مزدا 3 اصلا حرفی برای گفتن نداشت… امکاناتش کمتر بود.فقط رو چاله ها نرم تر بود )