تویوتا GR یاریس پتانسیلهای زیادی دارد و یک نسخه ۱۰۰۰ اسب بخار از آن میخواهد رکورد جدیدی در دنیا به ثبت برساند.
وقتی میخواهیم به برخی از سریعترین خودروهای دنیا فکر کنیم گزینههایی همچون فراری F12 TDF یا بی ام و E46 دریفت با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت به ذهن میرساند. هر دو خودرو به حدی سریع هستند که در زمان شتاب گیری نمیتوان داشبورد را لمس کرد. البته خودروهای سریعتری هم وجود دارند و کافی است برای دیدن آنها سری به پیستهای درگ بزنید. حتی خودروهایی وجود دارند که حدود ۶ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی میکنند و اکثر افراد نخواهند توانست چنین شتابی را تحمل کنند.
در واقع اکثر افراد هرگز پشت فرمان خودرویی با رکورد ۴۰۰ متر زیر ۱۰ ثانیه نخواهند نشست اما دیدن چنین خودروهایی در پیست درگ هیجان زیادی دارند. داستان امروز ما درباره تویوتا GR یاریس است، یک هاچبک داغ ژاپنی که چندین سال از حضور آن در بازار میگذرد. شاید بهکارگیری یک پیشرانه ۱.۶ لیتری در یک خودروی اسپرت خیلی به چشم نیاید اما وجود توربو شارژر، سیستم چهار چرخ محرک و شاسی سبکوزن باعث شدهاند GR یاریس قابلیتهای زیادی داشته باشد.
این خودرو در ابتدا حدود ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور ارائه میکرد. توافق جنتلمن دهه ۹۰ میلادی خودروسازان ژاپنی را به یاد میآورید؟ همه خودروهای اسپرت آن زمان قدرت کمتر از ۳۰۰ اسب بخار داشتند و البته میدانیم که پس از آن چه اتفاقی رخ داد. زمانی که مردم GR یاریس خود را دریافت کردند ما مسابقات درگ زیادی را مشاهده کردیم که حکایت از قدرت بیشتر این خودرو داشت. سه سال پیش یک نسخه استوک از تویوتا GR یاریس مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۳ ثانیه طی کرد.
البته با صرف حدود ۱۰۰۰ دلار میتوان این زمان را به ۱۲.۹ ثانیه کاهش داد. با هزینه چند هزار دلار بیشتر امکان افزایش قدرت خودرو به ۶۰۰ و حتی ۷۰۰ اسب بخار وجود دارد که نتیجه آن طی کردن مسافت ۴۰۰ متر در ۱۱ ثانیه یا کمتر خواهد بود؛ اما شرکتی وجود دارد که میخواهد سریعترین GR یاریس دنیا را بسازد. شرکت لام اسپید ریسینگ یک دهه قبل روی میتسوبیشی اوو کار کرده اما اخیراً دست روی هاچبک کوچک تویوتا گذاشته است.
آنها در طول چند سال اخیر بیوقفه مشغول ارتقای GR یاریس بودهاند و در سال ۲۰۲۲ و با استفاده از توربوی G25-550 به زمان ۱۰.۵ ثانیه در مسافت ۴۰۰ متر رسیدند که رقم بسیار خوبی است؛ اما یک سال بعد این رکورد ۰.۷ ثانیه بهبود یافت و تیم لام اسپید بازهم میخواهد این رکورد را بشکند. این تیم میگوید GR یاریس تولیدی اولین هاچبکی است که با پیشرانه G16E-GTS به قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار میرسد و واضح است که به دنبال ثبت رکورد جدیدی هستند. آنچه درباره GR یاریس موردبحث جذابیت دارد نه تنها توانایی حرکت در خط مستقیم بلکه عملکرد احساسبرانگیز در پیست است. خودروی موردبحث سال قبل در پیست سیدنی موتور اسپرت زمان ۱ دقیقه و ۳۴.۶ ثانیه را بر جای گذاشت که رکورد بسیار تحسینبرانگیزی محسوب میشود.
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۲ تیر ۱۴۰۳خوب پیام جان داشتی میفرمودی راجب آتش گرفتنش
کی قراره تمومش کنی
الان همین مطلب بالای ۴۰ کامنت میخوره تا اخرروز
منم که صبح ها فقط میتونم کامنت بدم یا وبسایت رو نگاه کنم
فقط این بحث ها یبیهوده رو تموم کن که کمی با آرامش بیایم وبسایت
پدال لطفا این کامنت رو انتشار بده ممنون
Car love
۱۲ تیر ۱۴۰۳چه میکنه دینامیت متحرک 😂😂
“حدود ۳۰ ثانیه بعد چیزی در پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی GR کرولا منفجر میشود که این امر بر شدت آتشسوزی خودرو میافزاید.”
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱۲ تیر ۱۴۰۳عمو بهروز و عمو مایک فراوان آتش گرفتن کره ای های عزیز
نمیدونم چرا از car lover تغییر دادی به car love
ولی هرچی هست خیلی تابلویی
پدال لطفا کامنت من رو انتشار بده ممنون
Car love
۱۲ تیر ۱۴۰۳“حدود ۳۰ ثانیه بعد چیزی در پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی GR کرولا منفجر میشود که این امر بر شدت آتشسوزی خودرو میافزاید.”
😂😂😂😂😂😂
car lover
۱۲ تیر ۱۴۰۳داداش اون من نیستم😐😂
ناخدا
۱۲ تیر ۱۴۰۳قصه ما به سر رسید عمو مایک به خونش نرسید 🤭 چون جنسیسش رو داخل نمایندگی رها کرده و پیاده راه افتاده به سمت خانه 😜
صدرا
۱۲ تیر ۱۴۰۳#یاتاقان_زدن_افتخار_نیست
#عمو_مایک
#دست_دوم
#فراخوان
#هیوندای
#کیا
#مشکل_رنگ
#بی_اصالت
#انفجار
#کره_مربا
زیزیگولو
۱۲ تیر ۱۴۰۳یه موتور ۱.۶ لیتری رو تا سطحی ارتقا بدی که ۱۰۰۰ اسب بخار خروجی داشته باشه و بتونه قدرتی در حد و اندازه ابرخودروهایی مثل بوگاتی و فراری و لامبورگینی تولید کنه …………. این واقعاً یه شاهکار مهندسی هستش
SMS
۱۲ تیر ۱۴۰۳یاریسی که ما داریم کجا و یاریسی که اونا دارن کجا
SMS
۱۲ تیر ۱۴۰۳حجم ها برابر اما:
ژاپن :۱۰۰۰ اسب بخار ❤️🔥
چین:۲۰۰ اسب بخار
ایران :۱۰۰ اسب بخار 😭
Mohsen68
۱۲ تیر ۱۴۰۳همین بود مدیر عامل تویوتا باهاش چپ کرد؟
پیام۲
۱۲ تیر ۱۴۰۳اون نسخه رالی بود
3 چرخه
۱۲ تیر ۱۴۰۳با ٣٠٠ اسب اونطور آتیش گرفت با ١٠٠٠ اسب فک کنم اندازه بمب اتم بشه 😆
Absurd Hero
۱۲ تیر ۱۴۰۳فشار بخور
همین که تیونینگ برای کره ای ها تعریف نشده خودش گویای همه چیزه
Killer
۱۲ تیر ۱۴۰۳خیلی از افنجارش فشار خوردم :)))
JaMsHiD-R1988
۱۳ تیر ۱۴۰۳از کیا هیوندا بهتره که هر کدوم از ماشیناشون منفجر میشه اندازه چرنوبیل خسارت وارد میکنه😆
گات
۱۲ تیر ۱۴۰۳سلطان هاچ بک ها
EHSAN2007
۱۲ تیر ۱۴۰۳اینطور که معلومه قدرت و عملکرد فوق العادهای داره ! اما راجب دوامش یکم شک دارم
JaMsHiD-R1988
۱۳ تیر ۱۴۰۳از ریس تا ریس استارت بخوره بعدش با سوختی که ترکیب متانول خیلی بالایی داشته باشه استفاده میکنه
یا همون سوخت ریس خودمون
شاید اشتباه میگم کاربلدا درستشو بگن
Taha Ayoobi
۱۲ تیر ۱۴۰۳وقتی از هاچپک داغ صحبت میکنیم.
حسن
۱۲ تیر ۱۴۰۳یاریس با طعم فلفل