شرکت کازاما اتو از هیولای دریفت جدیدی در لباس تویوتا GR86 رونمایی کرد. این محصول جذاب ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
نه تنها در دل این خودرو پیشرانه مشهور ۲JZ تویوتا قرار دارد بلکه بدنه نیز با پانلهای فیبر کربنی کامل جایگزین شده و چنین چیزی را معمولاً در ابر خودروهای دیوانه کننده همچون پاگانی شاهد هستیم. البته استفاده گسترده از این متریال گرانقیمت در روی بدنهای استاندارد بیهوده به نظر خواهد رسید و به همین خاطر GR86 موردبحث عرض بیشتری داشته و به خاطر پایداری بیشتر فاصله بین چرخها نیز افزایش یافته است.
از دیگر تغییرات تویوتا GR86 دریفت میتوان به رینگهای افترمارکتی، چراغهای جلو و عقب جدید و اسپویلر متفاوت اشاره کرد. همچنین شیشه عقب جدیدی با ورودیهای هوای جدیدی نصب شده است که ظاهر گیراتری را به ارمغان میآورد. بنا به گفته مالک خودرو، بدنه GR86 دریفت حدود ۱۴ هزار دلار هزینه در بر داشته است و به لطف تمامی تغییرات رخ داده، این هیولا هماکنون ۱۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد.
هیولای دریفت تویوتا کاملاً آماده مسابقه است و داخل کابین نیز رول کیج ایمن نصب شده است. در این بخش فیبر کربن و فلز بیشتری وجود دارد و داشبورد سفارشی نیز برای آن طراحی شده تا حس و حال خودروهای مسابقهای بیش از پیش تداعی گردد. به لیست تغییرات کابین باید صندلیهای جدید را نیز افزود. طبیعتاً برای تولید یک خودروی دریفت سیستم اگزوز متفاوت و سیستم تعلیق قابل تنظیم نیز در نظر گرفته میشود. با نگاهی به کمبر منفی بیشتر در چرخهای جلو میتوان به تغییرات سیستم پی برد.
اگرچه طراحی ظاهری تویوتا GR86 دریفت کازاما اتو نسبت به کیت بدنه لیبرتی واک خشونت و گیرایی کمتری دارد اما سازندگان آن بیشتر به دنبال کاربرد بهتر بودهاند تا زیبایی ظاهری هرچند باید دانست پروژه تیونینگ GR86 یاد شده به پایان نرسیده و بال عقب باید تنظیم شود. شایان ذکر است پهنای کنونی خودرو به ۲ متر میرسد که بیشتر از حد مجاز ۱.۸ متری است. بر اساس قوانین ژاپن، بال خودرو نباید پهنتر از بدنه باشد. این GR86 به پیشرانه ۲JZ با کیت تیونینگ و حجم ۳.۶ لیتری مجهز است و توربوی GCG GT40 با سیستم نیترو نیز روی آن نصب میشود. قدرت خروجی پیشرانه به حدود ۱۰۰۰ اسب بخار میرسد که برای پیشرانه ۲JZ کاملاً قابلتحمل خواهد بود. این در حالی است که پیشرانه ۲.۴ لیتری استوک GR86 فاقد چنین تواناییهایی است. کن گوشی در چندین رویداد دریفت امسال با این هیولا شرکت خواهد کرد و قطعاً لحظات هیجانانگیز زیادی را رقم میزند.
ممد
۲۶ دی ۱۴۰۲😍😍
پیام
۲۶ دی ۱۴۰۲فرق کانسپت ۲۰۲۴ تویوتای شبیه به مینی و پورشه با کانسپت HCD-14 هیوندای که سال ۱۳۹۲ زده شد تو این لینک پایین هست!
حداقل طراحی تویوتا رو به خودتون میدادن! به انیری، فونیکسی، کیانی … !!!
https://www.pedal.ir/hyundai/%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D9%81-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-3-%D8%A8-%D8%A7%D9%85-%D9%88-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%AF/
amir
۲۶ دی ۱۴۰۲اگه یذره اون متن رو میخوندی میفهمیدی که اون کانسپت توسط دانشجویان دانشگاه سایتاما با استفاده از پلت فرم مزدا میاتا اون کانسپت رو در نمایشگاه توکیو معرفی کردن لینکشم بدم؟
بسه پیام جان دیگه انقدر کامنت های بی محتوا نگذار چون هر کامنتی که میزاری بیشتر مشخص میشه که نه هیچی از دنیا سردر میاری و نه هیچی بلدی و نه هیچی میفهمی
چراغای اون کانسپت هیوندای هم که اصلا شبیه به آئودی نیست جنسیس های تولیدی هم که همه میگن کپی از بنتلیه
Anti BTS
۲۶ دی ۱۴۰۲«قدرت خروجی پیشرانه به حدود ۱۰۰۰ اسب بخار میرسد که برای پیشرانه ۲JZ کاملاً قابلتحمل خواهد بود»
یه عده ۱۳ – ۱۴ ساله هستن تو سایت . این جمله رو ببینن یاتاقان میزنن طفلکیا .
پیام
۲۶ دی ۱۴۰۲جنسیس کوپه سال ها پیش به هزار اسب بخار مجهز شد. اینم لینکش. اگر نی خواست این رو ادامه بده، سال به سال بهترم میشد اما وارد این بازی نشد چرا؟! چون تهش مثل جی تی آر باید کوچ کنه! و به خاطر همین، رو الکتریکیها و برند لوکسش سرمایه گذاری کرد. در چند سال آینده میبینیم که امثال جی تی آر به کجا میرسن و امثال آیونیک 5 N به کجا!
اینا یه سری خبرای دهن پر کن مقطعی هستن.
https://www.pedal.ir/hyundai/%D8%AC%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%87-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%A8%DB%8C/
amir
۲۶ دی ۱۴۰۲جی تی آر هموم پیرمردیه که بعد از ۱۷ سال ی
با یه فیلم فروشش شش برابر میشه و زمانی که اومد خیلی از سوپراسپرت های گرون تر از خودشو شرمنده کرد البته اون موقع به دنیا نیومده بودی طبیعیه ندیده باشی آیونیک پنجم همونیه که همین الان هم در برابر گنده ها خفن های الکتریکی که یه در میکن اومدن حرف خاصی برای گفتن نداره
Anti BTS
۲۶ دی ۱۴۰۲جنسیس کوپه مثل بقیه جنسیس ها از اولشم فروش پایینی داشت و حرفی برای گفتن نداشت و از بازار حذف شد . ارزش سرمایه گذاری هم از همون اولش نداشت و تولیدش یه محاسبه غلط بود . مقاله پدال هم موجوده این هم پاراگراف آخرش :
«درنهایت، هیوندای در سال ۲۰۱۶ به تولید جنسیس کوپه بدون معرفی جانشین پایان داد. این اولین و احتمالاً آخرین تلاش کرهایها برای ساخت یک کوپهٔ دیفرانسیل عقب اسپرت بود که چندان درخشان عمل نکرد و احتمالاً به همین دلیل است که هیوندای برای برند مستقل جنسیس هیچ کوپهٔ اسپرتی را در نظر نگرفته است.»
https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-genesis-coupe/
حقیقت رو نمیتونی عوض کنی و توجیه کنی .
قضیه GTR که گفتی هم خیلی بی ربط و مضحکه اولا سگمنت GTR رو چطور با آیونیک مقایسه کردی ؟ دوما هیوندا هیچ وقت نتونست یه سوپر اسپرت درون سوز بزنه چه برسه این که ۱۷ سال تولیدش کنه . سوما همه ی کمپانی ها ، نسل خودروهاشون عوض میشه و روزی خط تولید رو تعطیل میکنن .
اما یکی چند نسل میسازه و کلی فروش داره ، یکی هم مثل G70 بعد تنها یک نسل میره زباله دان تاریخ .
amir
۲۶ دی ۱۴۰۲زمانی هم که جنسیس کوپه به ۱۰۰۰ اسب مجهز شد همین 2jz رسیدن به دوبرابر این قدرت براش خاطره بود
اره هیوندای با سرمایه گذاری در برقی ها و لوکس ها خواست خودشو جا کنه امروزه میبینیم که در سال 2023 از آکورا هم لوکسش ضعیف تره از لحاظ فروش و یه چیز در حد اونفینیتی فلک زده اس
اینم مدرک و لینک برای تو که بعدا با کیلر و کارلاو برام لینک خودزنی بفرستی فروش 2023 جنسیس در آزاد ترین بازار جهان که آمزیکا با تمام مدل هاش تقریبا ۶۸ ۶۹ هزاره یه چیز در حد اونفینیتی فلک زده با تقریبا ۶۳ هزارتا و نصف آکورای بیچاره با حدود ۱۴۰ هزارتا
https://www.goodcarbadcar.net/2023-us-vehicle-sales-figures-by-brand/
بهنام
۲۶ دی ۱۴۰۲پیام
پیشرانه ی ۳/۸ لیتری جنسیس کوپه عاریت گرفته از میتسوبیشی هست.😂
JaMsHiD
۲۷ دی ۱۴۰۲2JZ با بلوک و واشر سر سیلندر و گیربکس فابریک هزار اسب رو تحمل میکنه !
این هیوندا که تا سر اگزوز شم افتر مارکته !
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲شما چرا فشار میخوری حالا
reza342
۲۶ دی ۱۴۰۲اتفاقا بچه هایی که طرفدار سوپرا باشن بهتر از طفلایی هستن که به پارس حلبی میگن سلطان :)) پسر گل اول به سن قانونی برس بعد درباره موتور نظر بده.
ali_x76
۲۶ دی ۱۴۰۲این انجین رو اگر بری سرچ کنی، میبینی نوشته fully built.
از بلوک گرفته تا یاتاقان و واشرای این موتور، افترمارکته و برای دستیابی به این توان طراحی و ساخته شده.
Zahid AMG. 2005
۲۶ دی ۱۴۰۲عجب چیزی شده خیلی دوست دارم یدونه جی ار 86 داشته باشم
بهنام
۲۶ دی ۱۴۰۲چه میکنه این 2JZ.
Saeed
۲۶ دی ۱۴۰۲2jz شاهکار هنوز بعد گذشت چند سال رو پورژه های تیونینگ زیادی ازش استفاده میشه
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲خوشگل شده
Jdm& muscle
۲۶ دی ۱۴۰۲الان کره مربا بازا میان میگن ایونیک 5 موفق تر از اینه
(گرچه ربطی نداره ولی منطق اینا در همین حد)
رامتین
۲۶ دی ۱۴۰۲حجم خوبی بهش دادند. کلا جذابه gr86.
BMW
۲۶ دی ۱۴۰۲داخل این کاپوت جز هیولا چیزی نمیبینم بدرد دریفت بازی های سر پیچ های تند میخوره🥲👍آتیشی شدم🔥
ARMAN سابق
۲۶ دی ۱۴۰۲ترکیب همیشه برنده