تویوتا

11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

تویوتا چند روز پیش در نمایشگاه دیترویت از مدل ۲۰۱۸ کمری (Camry) پرده برداشت. طراحی نو، شاخصه‌های پیشرفته امنیتی، رانندگی پویا، قوای فنی تازه‌نفس، ظرفیت‌های ارتباطی گسترده و فناوری‌های سطح بالا در زمینه‌های مختلف را می‌توان بخشی از شاخصه‌های اصلی این نسل دانست. اما در میان تمامی ویژگی‌های ریزودرشت، چند مورد جالب‌توجه وجود دارد که در ذیل بدان‌ها اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

طول و عرض بیشتر، ارتفاع کمتر
2018-toyota-camry-xse-v-6-front-end
نسل جدید بخاطر استفاده از پلتفرم TNGA در مقایسه با مدل پیشین به میزان ۱۰ میلی‌متر طویل‌تر و ۳۳ میلی‌متر عریض‌تر شده و ارتفاع آن ۳۰ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. درنتیجه سقف و کاپوت نیز به ترتیب ۲۵.۴ و ۳۸.۱ اینچ پایین‌تر قرار گرفته‌ و موجب بهبود سواری و هندلینگ خودرو شده‌اند.

تعبیه بازوهای کنترلی در سامانه تعلیق تمامی مدل‌ها
2018-toyota-camry-hybrid-xle-front-three-quarters
به‌منظور ارائه تجربه سواری لذت‌بخش و فراموش نشدنی، سامانه تعلیق محور عقب تمامی مدل‌ها به بازوهای کنترلی مجهز شده تا در کنار بهبود فرمان پذیری و هندلینگ، راحتی موردنظر در سواری نیز تأمین گردد.

ادامه عرضه پیشرانه V6
2018-toyota-camry-xse-v-6-engine
برخلاف شایعاتی که تا همین چند وقت اخیر شنیده می‌شد، تویوتا عرضه مجموعه V6 را در مدل ۲۰۱۸ ادامه می‌دهد و قصد کنار گذاشتن آن را ندارد. بد نیست اشاره‌ای بکنم که بلوک ۳.۵ لیتری جدید موسوم به D-4S در کالبَد هایلندِر جدید، سیِنا و لِکسِس RX 350 به ترتیب ارقام زیر را ارائه می‌کند: ۲۹۵ اسب بخار و ۳۵۶.۵ نیوتون‌متر؛ ۲۹۶ اسب بخار و ۳۵۶.۵ نیوتون‌متر؛ ۲۹۵ اسب بخار و ۳۶۳.۳ نیوتون‌متر.

پیشرانه پایه جدید Dynamic Force
2018-toyota-camry-hybrid-xle-rear-three-quarter
پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر پایه، نخستین عضو خانواده Dynamic Force است که از سامانه تزریق مستقیم و تزریق پورت (Port) بنزین، نسبت تراکم بالا و سامانه VVT-iE (همان VVT-i با کنترل الکترونیکی) بهره‌مند بوده و بازدهی دمایی آن ۴۰ درصد می‌باشد. گفتنی است VVT-iE هم‌اکنون در بسیاری از پیشرانه‌های تویوتا و لکسِس وجود دارد.

جعبه‌دنده هشت سرعته استاندارد
2018-toyota-camry-xse-gear-knob
جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار که هم‌اکنون در مدل‌های هایلندر، سیِنا و لِکسِس RX 350 انجام‌وظیفه می‌کند، برای تمامی مدل‌های بنزینی کمری ۲۰۱۸ نیز به‌صورت استاندارد عرضه خواهد شد. این جعبه‌دنده در دنده‌های دوم تا هشتم از قفل مستقیم (direct lock-up) استفاده می‌کند تا اتلاف توان هنگام تبدیل گشتاور به حداقل برسد، شتاب‌گیری‌ها سریع‌تر انجام شود و بازدهی توان خروجی از پیشرانه افزایش یابد.

نسخه هایبرید قدرتمند و پربازده
2018-toyota-camry-hybrid-xle-front-three-quarter
برای نسل جدید کمری یک نسخه هایبرید با استفاده از بلوک درون‌سوز ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خطی و یک عدد موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است. برای مجموعه باتری دو گزینه لیتیوم-یون و نیکل-متال هیدرید قابل سفارش بوده و مجموع توان خروجی تحویل جعبه‌دنده CVT (به‌روزرسانی شده) می‌گردد. طبق ادعای کمپانی این نسخه نسبت به مدل پیشین قوی‌تر است و در بحث بازدهی با پریوس برابری می‌کند.

روح اسپورت و دوستدار طبیعت
2018-toyota-camry-xse-v-6-side-profile
جعبه‌دنده CVT در تریم SE به حالت اسپورت مجهز شده که حالت شش دنده را مشابه‌سازی کرده و قابلیت تعویض به‌وسیله پدال‌های پشت فرمان را نیز داراست. با انتخاب این گزینه قدرت خروجی از سامانه هایبرید افزایش یافته و شتاب‌گیری‌ها سریع‌تر انجام می‌شود. درنتیجه باور عمومی موجود درباره کند بودن خودروهای هایبرید را به چالش کشیده و به‌نوعی نقض خواهد شد.

ظرفیت بیشتر صندوق بار
2018-toyota-camry-xse-v-6-rear-three-quarters
به لطف بهره‌گیری از پلتفرم جدید TNGA مجموعه باتری از صندوق عقب به زیر صندلی‌های ردیف عقب منتقل شده است. درنتیجه مرکز ثقل خودرو پایین آمده و پایداری و پویایی بیشتری در رانندگی حاصل می‌شود. همچنین ظرفیت صندوق نیز افزایش یافته و فضای بیشتری برای حمل بار وجود دارد.

شاخصه‌های امنیتی فعال به‌صورت استاندارد
2018-toyota-camry-xse-v-6-interior
بسته Toyota Safety Sense از مدل ۲۰۱۷ به بعد در فهرست موارد استاندارد قرار گرفت. برای نسل جدید هم نسخه به‌روز آن موسوم به Toyota Safety Sense P در نظر گرفته شده که کروز کنترل انطباقی، نوربالای خودکار، هشدار خروج از خط حرکت، کمکی فرمان و سامانه جلوگیری از برخورد شامل هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابران پیاده را در دل خود دارد.

هدآپ دیسپلی هوشمند
2018-toyota-camry-xse-cabin
کمری جدید یکی از اولین سدان‌های اندازه متوسط دنیاست که هدآپ دیسپلی سفارشی داشته و حسی شبیه به کابین هدایت یک هواپیما در راننده القا می‌کند. صفحه ۱۰ اینچی این سامانه اطلاعاتی مثل سرعت و نقشه موردنظر را روی شیشه جلو منعکس و راننده را از نگاه کردن به نمایشگر کنسول مرکزی بی‌نیاز می‌سازد.

ارتباطات آسان با Entune 3.0
2018-toyota-camry-hybrid-xle-center-stack-screen
نسخه تازه رابط کاربری Entune تویوتا امکان انجام ارتباطات بی‌سیم را فراهم می‌کند. از ظرفیت‌های آن می‌توان اطلاع‌رسانی وضعیت خودرو، استارت از راه دور، خودرویاب، قفل و باز کردن درب‌ها و … را نام برد. در مدل‌های چهار سیلندر و هایبرید، رهیابِ Scout GPS و نقشه‌های متحرک به‌صورت استاندارد در دسترس هستند. انواع شش سیلندر نیز از سامانه رهیاب پویای جدیدی سود می‌برند که قابلیت به‌روزرسانی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    یکی از خودروهای مورد علاقه منه.نسبت به پول پرداختیتون بهترین((( ابعاد در سگمنت خودش))) و یکی از مناسبترین کیفیتهاروو دریافت میکنید.واقعا با ارزش و ارزونه
    با تچکر

    1. Alireza.GT86

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      واسه شما ارزونه ?

    2. احسان(احسان سابق)

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2876 ديدگاه)

      این خودرو برای امریکایی ها مثل پراید واسه ماست. چون پرفروش ترین سواری تو امریکا هست

  2. سامان اذری

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    این دیگه فوق العاده هست
    حرف نداره
    تالیسمان تازگیا خیلی شاخ شده بود (شاخش کرده بودند)
    خیلی دوس دارم یه بار اینو با تالیسمان مقایسه اش کنند

    1. Viper ACR

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      تالیسمان در مقابل این یک بچه سوسوله که با تعریف و تمجید های الکی پدر مـادرش تو در و همسایه اعتماد به نفس کاذب پیدا کرده !!
      این نسل کمری خیلی زیبا شده. مثل همون مدل 2007 دوباره بر‌گشته به اوج.

      کمری 2007 تمیز و سالم رو با تالیسمان نو عوض نمیکنم.

      تالیسمان فقط قیافه ی خاص داره. اونم از جلو. همون قیافه ی خاص رو هم رنو اینقدر روی بقیه ی محصولاتش استفاده کرده که اگر اونا هم بیان ایران تالیسمان مثل سانتافه تکراری و خسته کننده میشه.

      (نظر شخصی)

      1. رامین

        ۲۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (3254 ديدگاه)

        خیلی رنو را دست کم گرفتیا. بر چه اساسی میگی تویوتا از نظر performane بهتر از رنوست؟ تفکرت از رنو مربوط به ال نوده لابد؟ اگه رنو آلپاین سوار شی به کمری میگی فرغون. گرچه در کل شرکت تویوتا بزرگترین شرکت دنیاست. هیچوقت فروش بیشتر، استهلاک کمتر دلیل بر برتری نیست وگرنه فراری بسیار محدودتر از تویوتا، خودرو میسازه.
        تویوتا محصولاتش مثه کمری، کرولا، یاریس و… که در ایران هم هستند، درسته با کیفیته اما از نظر عملکرد جالب نیستند و کلا کند هستند.
        ضمنا این کمری به ایران فقط در یک نسخه میاد که حدود 250تومن در میاد. در این رنج هم آلفا جولیا توسط آلفاموتور عرضه میشه که این خبر را مدیر شرکت آلفای ایران داد. بهرحال من موتور 280 اسبی ساخت ایتالیا با همکاری مهندسین فراری را ترجیح میدم به کمری ساخت استرالیا. شتاب 5 ثانیه در برابر 9 ثانیه.

        1. Viper ACR

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          آلفا تکلیفش مشخص نیست.
          فیات ممکنه بفروشش . برای تامین قطعات هم به مشکل میخوری.
          کیفیتش هم هیچ تعریفی نداره.
          ماشین اسپورت، تو ایران، باید مثل GT86 یا Miata باشه. باید وقتی گاز میدی بهش خیالت راحت باشه که موتور تحمل فشار رو داره. چیزی که من اصلا در مورد آلفا (تا زمانی که زیردست فیات هست) حس نمیکنم.

          یک زمان همین آلفا موتور 4C رو میداد 986 میلیون. بلانسبت شما یک عده ظاهر بین با شنیدن اسم فیبر کربن گفتند میریم سوپراسپرت فیبرکربنی بخریم !! با تکنولوژی فراری. شتاب 4.2 ثانیه. ولی کیفیت قطعات این ماشین به قدری بد بود که قبل از برجام و محدودیت واردات قطعه کسی جرات نمیکرد از خونه بیاردش بیرون و 20 کیلومتر ازش استفاده کنه. چون قطعاتش یک هزارم تویوتا دوام نداشت. از طرفی کمیاب هم بود و بازار سیاه درست شده بود براش.

          نقد و بررسی 4C در یوتیوب هست. منم در نمایندگی آلفا موتور سوار شدم. کابینش اینقدر تنگ و مزخرفه که نمیتپونی توش نفس بکشی. قدیمی، بی کیفیت و تنگ.
          من قدم یکم بلنده. ردیف جلو جا نمیشدم. باور کن داشبورد روی زانوم بود.

          .

          مهندسی فراری !! برای همین خوبه که جلوی دوستان و آشنایان باهاش کلاس بذاری. چهار پنحم مردم هم اصلا نمیدونن فراری چی هست.

          باز هم میگم مهندسی فراری و شتاب خوب وقتی به در میخوره که تعمیرکار و نمایندگی رسمی دم دستت باشه. غیر از اون با هزار سلام و صلوات باید ماشین رو استارت بزنی که یه وقت خراب نشه.

          مهندسی فراری واسه پیست خوبه. کوچه ها و خیابون های تنگ ایران که هر چهارراه صد تا افسـر هست و منتظرن تا 200 هزار تومن ناقابل جریمت کنن، به درد نمیخوره.

          من اگر یک روز پول ماشین اسپورت بخوام بدم تا وقتی در ایران هستم و وضع بازار و قطعه و تعمیرکار اینقدر افتضاحه ، فقط و فقط و فقط ماشین ژاپنی میخرم
          از شتاب 8 ثانیه ایش با خیال راحت استفاده میکنم. شتاب 5 ثانیه ای آلفا رو نمیخوام.

          .

          کسایی که آئودی آر 8 و پورشه 911 توربو میخرن ، اینقدر دردسر این ماشین ها به خاطر فناوری پیچیدشون بالا هست که مدام به نمایندگی مراجعه میکنن. دیگه وای به حال آلفا…

        2. navidRR

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (47 ديدگاه)

          آقا رامین جالبه که ماشین رو فقط تو اسب بخارو شتابش میبینین،اگر بنا بر شتاب باشه هیوندای هم یه ماشینی داره به اسم جنسیس کوپه !شتابش هم در حدود 5.3 ثانیه هست و مهم تر اون قیمتش که 150 ملیون میتونی بخری که خیلی خیلی ارزونتر از کمری هست ولی کلاس خودرویی جنسیس کجا و کمری کجا
          پس لطفا از این به بعد یه خودرو در کلاس ریس جمو جور مثل آلفا رو با یه خودروی سدان خانوادگی نیمه لوکس مقایسه نکنیم دوست عزیز،خیلی ممنون

        3. رامین

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (3254 ديدگاه)

          navid rr شتاب جنسیس کوپه با توان 340 اسب بالای 6 ثانیه است، یعنی یه افتضاح. شما bmw328 با 100 اسب کمتر از جنسیس کوپه شتاب 5.8داره. یعنی ببین مهندسی هیوندا چقدر مزخرفه. کلا از هیوندا و کیا تعریف نکن در زمینه عملکرد، که موجبات خنده هست. همین سراتو کره ای مدل2017 با 173 اسب شتاب 10.5 داره که ساندرو ی 105 اسبی هم همین شتابو داره. ضمنا viper خان، همین هفته پیش یه gt86 آتش گرفت خودبخود. تعمیرات gt هم بسیار سخته. در نهایت اینکه در خیلی از شهرها میشه با سرعت بالا هم رفت. شما یه لامبورگینی بیار، مسافت 100کیلومتر در یک جاده آسفالت مناسب، بدون هیچ پلیس و ضمنا هر 5 دقیقه یه ماشین ممکنه رد بشه، با 300کیلومتر رانندگی کنیم. آدرس خواستی میدم.

        4. navidRR

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (47 ديدگاه)

          برادر من که اصلا از هیوندای تعریفی نکردمD=
          چه بسا که اصلا خوشمم نمیاد ازش اون مثالو زدم تا بدونین اونی که کمری میخره دنبال شتاب نیست!وگرنه گزینه های بهتری هست برای داشتن شتاب بیشتر
          فقط اینکه در تعریف ساخت خودرو آیتم های دیگه ای جز شتاب و اسب بخار سرعت هم در نظر گرفته میشه که سرعت و شتاب هم یه جز کوچیکی از یه مجموعه بزرگه (ایمنی،راحتی،کیفیت موتور،کیفیت قطعات،تکنولوژی ساخت و صد البته خدمات پس از فروش و تعمیرات)ولی مثل ایکه بقیه آیتم ها براتون فرقی نداره چجوری باشه
          و یه سوال اون کدوم جادس که 100 کیلومتر مسافت رو میتونین با سرعت 300km/hبرین؟؟داخل ایرانه عایا؟؟؟

        5. رامین

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (3254 ديدگاه)

          بله در ایرانه نوید خان. استان خراسان شمالی. ما یه سفر اونجا داشتیم. حدود 90 کیلومتر جاده آسفالته کویری. ما با مگان حدود 190تا رفتیم. اگه یه ماشین قویتر بود میشد سرعت بالاتر هم رفت. ولی خب بدلیل کویری بودن و نبود هیچ امکانات در جاده، اگه ماشین خراب شه، بدبخت میشه آدم. ضمنا از مگانم بسیار راضیم. قراره مدل2017 این خودرو هم بیاد که البته دو موتور 130اسبی 1.2لیتری توربو (مشترک با کپچر) و 1600توربو (205اسبی) که این موتور حتی قویتر از تالیسمانه. اما فعلا شنیدم موتور130اسبی میاد. اگه موتور205اسبی عرضه شه، یکی از گزینه هامه اگه بتونم تهیه کنم. در بررسی سایت car&drive مگان برتر از مزدا3 مدل2017 شد که واقعا جای تحسین داره. چون سالهاست در سگمنت کامپکتها مزدا3 عالی بوده و نشون میده رنو با توجه به همکاری با نیسان خوب پیشرفت کرده.

        6. سیاوش

          ۲۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          به این مطلب باید م.لفه قیمت رو هم افزود مطمینم نسل جدید کمری زسر 270-280 قیمت نمی خوره یعنی 100 تومن از تالیسمان گران تر من بودم رنو می گرفتم 100 تومنم حالشو می بردم البته با احترام به برند تویوتا

      2. مجید

        ۲۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (681 ديدگاه)

        سلام رفیق!
        با این که این مدل و مدل 2007 خوشگل و عالی هستن موافقم ولی با بقیه ش!!!یه مقدار پیازداغش رو زیاد کردی!!!(خخخخخخخخخ)
        ببخشید!!!!ولی اهوی فرانسوی هم دوست داشتنیه و اصلا تو دو تا سبک جدا از هم هستن.
        شاد باشی!

        1. Viper ACR

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          سلام رفیق.
          بذار یه مدت از ورودش بگذره میفهمی آش دهن سوزی نیست.

      3. محمد جواد

        ۲۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (2 ديدگاه)

        شما برین همون تویوتا کمری2018تتون که انقدر بهش میبالینو بخرین
        من نمیگم تالیسمن بهتر از کمریه اما بدترش هم نیست

      4. Delport

        ۲۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (73 ديدگاه)

        ینی ما ایرانیا خدایه جو گیر شدنیم.یا یه چیز یا کسیو یهو اینقد میبریم بالا میرسونیم به اسمون.یهو یه مدت بعدش همون چیز یا کسو جوری میکوبیم زمین که با خاک سیاه یکی میشه.جوری دارن واسه تالیسمان کامنت میذارن یکی اسمه ماشینو تو کامنتا حذف کنه فک میکنن دنا پلاسو نقد میکنن.دس بردارین از این اخلاق رو نرو

        1. Delport

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (73 ديدگاه)

          تو هر بحثی هم که همه دکتری دارن.از فلسفه تا پزشکی.ادعای ازاد اندیشی و دمکرات بودنم که همه دارن.اخه برادره من شمایی که کامنتات 3 رقمیه.هنوووز نباید اینو درک کنی که متشین مخصوصا طراحی سلیقه ایه.بد از اونم بودجه و جیب ادما.حالا بیا تالیسمانو با خاک یکسان کن.همه میدونن در کل کمری بهتره.مثه این میمونه بری تو خیابون یقه طرفو بچسبی که چرا زنت زشته ولی دوسش داری.خب عزیز زنه اونه واسه اون عزیزو زیباس.واسه تو که نیس

        2. Viper ACR

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          Delport یا همون علی ،
          ” با تچکر ” یادت رفت ریفیق …

      5. هادی

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (4 ديدگاه)

        در مورد خاص بودن تالیسمان حرفی نیست،یکی از زیباترین طراحی ها رو داره،و هیچگونه ضعفی در طراحی بیرونی نداره،دقیقا یک اثر هنری زیباست،تویوتا تازه داره متحول میشه اونم بدلیل تحریک بازار فروشش توسط کره ای ها،تالیسمان خودرویی جنتلمن و با پرستیژ و خاصه،خودرویی با هندلینگ فوق العاده،اما کمری خودرویی محکم،بادوام،کم اصطحلاک و جدیدا زیبا،دیگه بسته به اینکه طرف از خودرو چی براش مهم باشه،در مورد برند رنو که کلا حرفی برای گفتن نیست و کاملا ثابت شده میباشد،تحقیر برند رنو شبیه جوک میماند.

    2. Alireza.GT86

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      تلیسمان ماشین خوبیه دوست عزیز ، البته منم قبول دارم که کمری هنوز سلطان این سگمنته و تلیسمان حتی کمری رو نگران هم نمیکنه ، ولی خب به نظر من اینطور که شما میگید هم ماشین بدی نیست ، سوسول هم نیست ? !

      1. Viper ACR

        ۲۸ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        من که میگم هست …
        شما بگو نیست…
        من نگفتم ماشین بدیه…
        زیادی بزرگش کردن … من Optima رو ترجیح میدم.

        با این جمله ی آخر سیل دیسلایک ها روانه ی این کامنت میشه.
        اینقدر دیسلایک بدید که خسته شید. نظر من همینه !!

        پس الفراررررر . ???

        1. Delport

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (73 ديدگاه)

          من علی نیسم قربون قدو بالات
          با تچکر
          Loool

    3. mohsen

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      تلیسمان شاخ هست

      1. دکتر مملکت

        ۲۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11 ديدگاه)

        یه سوال دارم ازتون دوستان.اگه ماشینی رو دوست دارید)تالیسمان یا کمری(واقعا نیاز نیست مورد تایید دیگران باشه تا شما بتونید اون رو بخرید.اگه از اون خوشتون میاد پس قطعا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.چه بسا با کیفیت پایین تر باشه ولی چون خوشتون اومده،قطعا از کم و کاستی هاش چشم پوشی خواهید کرد!اگه قرار باشه دهن مردم رو راضی از خودتون نگه دارید ،قطعا غمگین و افسرده و زخمی و دچار بیماری های مختلفی خواهید شد.

  3. Bee

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    ارتفاع لیور دنده اش رو ببینید و با لوگان مقایسه کنید،یا حتی داستر!
    جداً چرا اینقدر لیور دنده ماشین های داچیا بلنده؟ بیشتر شبیه دنده مینی بوس های قدیمی که از کف اتاق میومد بالا می خوره

  4. heftekhar

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (65 ديدگاه)

    میگن کمری مثل بستنی والینی میمونه ، با وجود اینکه وانیل کم هیجان ترین طعم بستنی هست اما هنوز هم بیشترین حجم فروش بستنی دنیا همین طعم وانیلیه !

  5. فرشاد سجادیان

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    بهترین و جذاب‌ترین کمری چند سال اخیر 👌
    امیدوارم تویوتا‌ این سبک طراحی رو ادامه بده و دیگه از این شاخه به اون شاخه‌ نپره

    1. مازیار

      ۳۰ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      به نظر من کمری ۲۰۱۸ به زیبای مدل ۲۰۰۷ نیست چون جلوش خیلی شلوغ کردن و ابهت مدل ۲۰۰۷ از نظر ابعاد نداره

  6. pooriya

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    هنوز ازعمر نسل قبلی کمری سه سال نگذشته بود که، فکر کنم تویوتا عشق رونمایی داره چی میشد میزاشتی دو سال دیگه رونمایی میکردی الکی نیست پس الان کمری نسل دهم هست چون معمولا هر سه سال تویوتا ی مدل میده بیرون تا میایی به قبلیه عادت کنی یکی دیگه میده

    1. علي

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (848 ديدگاه)

      اینم حرفیه برای خودش. تبریک میگم که از زاویه متفاوتی بررسی کردی .
      با تچکر

  7. فيصل

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    اینقدر گفتن تویوتا آپشن نداره که الان اومده هداپ هم گذاشته رو پریوس و کمری. الان دیگه باید گفت تویوتا از همه بیشتر آپشن داره تو این کلاس. فکر میکنم این طراحی زیبا و آپشنها همه در راستای پاسخ به درخواستهای مشتریانش باشه. مخصوصا اوردن کلیدهای کروز روی فرمون رو فکر میکنم همه درخواست داشتن از تویوتا. تو لکسوس lc500 و ls500 هم همینکارو کرده.
    اون نقره ای که چراغهای عقبش ساده ترن هیبریدیه. چراغهای جلوش هم خیلی عالی شده led. عکسهای داخلش خیلی جذابیت داره مخصوصا پشت آمپرش
    http://www.caranddriver.com/photo-gallery/2018-toyota-camry-americas-favorite-sedan-is-all-new-official-photos-and-info#53

  8. Alireza.GT86

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    انصافا قیافه ش خوب شده ، دیگه هم یه ماشین به اصطلاح پیرمردی نیست ، الان میانسالی شده ، البته خب یه ماشین خانوادگیه نه یه ماشین اسپرت ، ولی این نسلش محشر شده ، فوقالعاده ست ، ترکیبی عالی از یه ماشین خانوادگی و کاربردی با استهلاک پایین و روح اسپرت !!

  9. احمد باقری

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کمری دیگه واقعا یه اسطوره شده.

  10. sasan

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    من فکر میکنم تویوتا اینقدری که تو کیفیت پیشرفت داشته وتونسته حفظ کنه این مزیتو تو طراحی اندکی پسرفت داشته..نظرمن اینه که تویوتا به یک نقطه ی عطف و یک تحول اساسی درزمینه ی طراحی نیاز داره…این حرف منفی خورش ملسه ولی خب نظرم همینه.منفیها مرادریابید

  11. محمدرضا

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    اسطوره مشکلش طراحی بود که اونم رفع شد. تغییر قیمت هم داره ؟ منظور بازار جهانی

  12. امین

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (97 ديدگاه)

    با تولید این مدل خوشگل و اسپرت
    خرید هرگونه خودروی دیگه در این کلاس حرام است :)

  13. mohsen

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    اولین کمری هست که واقعا نام تویوتا بهش میاد

  14. erfan

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    موتور و گیرباکسش ماله لکسوسه یعنی کیفت بسیار بالا. اگه پولشو داشتم بدون ۱ ثانیه درنگ میخریدمشو ۵۰ سال ازش استفاده میکردم چون میدونم ۵۰سال عمر میکنه

  15. erfan

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    الان کره ای بازا میان میگن نوشته ی پشتشو از ازرا کپی کرده خخخخخ یعنی کره ایا باید جلو این زانو بزنن و سکوت اختیار کنن و لیتر لیتر اشک بریزن :)

  16. جواد

    ۲۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    مدلای2011هم زشت بودن هم کم آپشن ولی خداییش این نسل و اونی که2015معرفی شدش عالیین. دیگه کره ای پسندا نمیتونن ایرادی ازش بگیرن.
    درضمن چرا اینقدر زود نسل جدیدیشو معرفی کرد تازه3سال بود که نسل جدیدش اومده .شده مثل مرسدس که هر4سال یه بار نسل جدید eرو معرفی میکنه

  17. سیاوش

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    به نظرم طراحی بدنه اش و کنسولش ازین بهتر میباست می شد برای خودرویی با این اعتبار در جهان

  18. محمد

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این کمری میتونه اکورد رو دچار چالش بکنه …
    مسئله مهم اینه که با چه قیمتی تو بازار ایران وارد میشه … جالب اینه که قیمت مدل قبلیا بعد از اومدن مدل جدید 5 ملیون میاد پایین و قیمت مدل جدید 30 ملیون میاد رو قیمت اولیه مدل قبلی … سیاست هایی که ایران رو به سمت زوال میبره !!!!

  19. رضا

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دو ماهه تلیسمان مدل 2017 تحویل گرفتم .
    بلند مدت و نمیدونم که مثل کمری خواهد بود یا نه
    ولی تو همین مدت که استفاده کردم واقعا” ماشین خوبیه
    سواریش حرف نداره ، شتاب و قدرت خیلی خوب مخصوصا تو مد اسپورت ،ترمزش عالیه
    امکانات رفاهی خوبی داره و کابین زیبا و جادار و راحت
    با توجه به پولی که براش دادم به نظرم ارزشمند هست و دوستام که ماشینهای گرون قیمت تری از ماشین من دارندبعد از تست این ماشین ، امتیاز بالاتری نسبت به ماشین خودشون دادند .
    اگر الان تلیسمان با کمری 2016 ، بدون در نظر گرفتن برندشون و آینده بررسی کنیم ، مطمئنم تلیسمان با اختلاف برنده میشه .
    تغییر همیشه تو شرکتهای تولیدی هست و کمتر میشه محصولی رو پیدا کرد که همیشه صدر نشین بمونه و این هم میتونه برای محصولات تویوتا اتفاق بیوفته

  20. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان. چندنکته رو میخواستم بگم: 1-به نظر من تویوتا برای اینکه از رقبا عقب نیفته دست به یه کار احساسی زده و اونم طراحی نه چندان زیبای مدل 2018 کمری است. 2-این مدل پختگی مدل های 2007 یا مدل 2015 رو اصلا نداره 3- عدم خطوط هماهنگ در بدنه و داخل خودرو 4- جای گذاری آینه بغل به طرز افتضاحی روی بدنه خودرو 5- شلوغ کردن روی بدنه وعقب و جلوی خودرو باز هم به طرز ناشیانه 6- عدم طراحی مناسب چراغ های جلو وعقب و جلو پنجره و…. خلاصه این مدل کمری به نظر من بدترین طراحی را دارد.

  21. شايان

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    کى وارد ایران میشه من که کمرى 2018رو دوست دارم

  22. شمس

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان ببخشید بعضی دارندگان تویوتا کمری می گیویند وقتی که در صندلی های عقب سه نفر می نشینند زیر شاسی خودرو به دست اندازهای تهران برخورد پیدا می کند و حتی نیاز به تعمیر پیدا می کند، آیا این موضوع واقعیت دارد ؟

  23. بی نام

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم این از اون دست خودرو ای هست که در نگاه اول آدمو جذب میکنه و به مرور جذابیت اشو از دست میده، چیزی که از همه زشت تر هستش صندلی هاشه، خیلی طراحی زشتی دارن، داشبورد هم اصلا نو آوری نداره و شاید این طرحی که الان زده باید 3 سال پیش میزد ، طراحی سپر هاش به شدت به مرور خسته کننده میشه و به نظرم فقط سعی شده با خطوط تیز شکل و شمایل اسپرت تری به ماشین بده.
    باید توجه بشه که کسانی که این ماشین رو میخرن نه به خاطر شتابش، ظاهرش و.. هستش بلکه بیشتر به خاطر کیفیت اش هستش که خیالشون از عمر قطعات راحته،
    فقط توی ایران هستش که با شمارش تعداد آپشن های بعضا مسخره و بی کاربرد از یک ماشین به سمت ماشین دیگه با کلاس و فلسفه دیگه میرن، کسانی رو دیدم که مثلا به خاطر آپشن هایی نظیر صندوق پران برقی و یا گرمکن صندلی و یا رادار خطوط قید ماشینی رو زدن. یکی از علل محبوبیت خودرو های کره ای و چینی همینه.
    در کل در مورد کمری جدید حتی اگر طراحیش رو خوب فرض کنیم قیمت 250 م خیلییییی براش زیاده، با اون پول تقریبا هر چیزی که بخوایم یا نوش هست یا دست دوم اش

  24. هادی

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    در مورد خاص بودن تالیسمان حرفی نیست،یکی از زیباترین طراحی ها رو داره،طراحی کاملا پخته منسجم و منطقی و کاملا هماهنگ در اجزای خودرو،و هیچگونه ضعفی در طراحی بیرونی نداره،دقیقا یک اثر هنری زیباست،تویوتا تازه داره متحول میشه اونم بدلیل تحریک بازار فروشش توسط کره ای ها،تالیسمان خودرویی جنتلمن و با پرستیژ و خاصه،خودرویی با هندلینگ فوق العاده،اما کمری خودرویی محکم،بادوام،کم اصطحلاک و جدیدا زیبا،اما مدل ۲۰۱۸ طراحی شتابزده و ناپخته،البته باید به فال نیک گرفت،چون تویوتا داره از طراحی مکعبی خارج میشه و یه پیچ و خمی به خطوط خودرو میده،اما اغراق بیش از حد باعث کاهش ابهت و شخصیت خودرو میشه،دیگه بسته به اینکه طرف از خودرو چی براش مهم باشه،در مورد برند رنو که کلا حرفی برای گفتن نیست و کاملا ثابت شده میباشد،تحقیر برند رنو شبیه جوک میماند.

  25. علی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    احتراما افسردگی گرفتم…
    بیاد تو بازار باید ماشینامون رو بندازیم دور…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا