تویوتا چند روز پیش در نمایشگاه دیترویت از مدل ۲۰۱۸ کمری (Camry) پرده برداشت. طراحی نو، شاخصههای پیشرفته امنیتی، رانندگی پویا، قوای فنی تازهنفس، ظرفیتهای ارتباطی گسترده و فناوریهای سطح بالا در زمینههای مختلف را میتوان بخشی از شاخصههای اصلی این نسل دانست. اما در میان تمامی ویژگیهای ریزودرشت، چند مورد جالبتوجه وجود دارد که در ذیل بدانها اشاره میکنیم. با ما همراه باشید.
طول و عرض بیشتر، ارتفاع کمتر
نسل جدید بخاطر استفاده از پلتفرم TNGA در مقایسه با مدل پیشین به میزان ۱۰ میلیمتر طویلتر و ۳۳ میلیمتر عریضتر شده و ارتفاع آن ۳۰ میلیمتر کاهش پیدا کرده است. درنتیجه سقف و کاپوت نیز به ترتیب ۲۵.۴ و ۳۸.۱ اینچ پایینتر قرار گرفته و موجب بهبود سواری و هندلینگ خودرو شدهاند.
تعبیه بازوهای کنترلی در سامانه تعلیق تمامی مدلها
بهمنظور ارائه تجربه سواری لذتبخش و فراموش نشدنی، سامانه تعلیق محور عقب تمامی مدلها به بازوهای کنترلی مجهز شده تا در کنار بهبود فرمان پذیری و هندلینگ، راحتی موردنظر در سواری نیز تأمین گردد.
ادامه عرضه پیشرانه V6
برخلاف شایعاتی که تا همین چند وقت اخیر شنیده میشد، تویوتا عرضه مجموعه V6 را در مدل ۲۰۱۸ ادامه میدهد و قصد کنار گذاشتن آن را ندارد. بد نیست اشارهای بکنم که بلوک ۳.۵ لیتری جدید موسوم به D-4S در کالبَد هایلندِر جدید، سیِنا و لِکسِس RX 350 به ترتیب ارقام زیر را ارائه میکند: ۲۹۵ اسب بخار و ۳۵۶.۵ نیوتونمتر؛ ۲۹۶ اسب بخار و ۳۵۶.۵ نیوتونمتر؛ ۲۹۵ اسب بخار و ۳۶۳.۳ نیوتونمتر.
پیشرانه پایه جدید Dynamic Force
پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر پایه، نخستین عضو خانواده Dynamic Force است که از سامانه تزریق مستقیم و تزریق پورت (Port) بنزین، نسبت تراکم بالا و سامانه VVT-iE (همان VVT-i با کنترل الکترونیکی) بهرهمند بوده و بازدهی دمایی آن ۴۰ درصد میباشد. گفتنی است VVT-iE هماکنون در بسیاری از پیشرانههای تویوتا و لکسِس وجود دارد.
جعبهدنده هشت سرعته استاندارد
جعبهدنده هشت سرعته خودکار که هماکنون در مدلهای هایلندر، سیِنا و لِکسِس RX 350 انجاموظیفه میکند، برای تمامی مدلهای بنزینی کمری ۲۰۱۸ نیز بهصورت استاندارد عرضه خواهد شد. این جعبهدنده در دندههای دوم تا هشتم از قفل مستقیم (direct lock-up) استفاده میکند تا اتلاف توان هنگام تبدیل گشتاور به حداقل برسد، شتابگیریها سریعتر انجام شود و بازدهی توان خروجی از پیشرانه افزایش یابد.
نسخه هایبرید قدرتمند و پربازده
برای نسل جدید کمری یک نسخه هایبرید با استفاده از بلوک درونسوز ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خطی و یک عدد موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است. برای مجموعه باتری دو گزینه لیتیوم-یون و نیکل-متال هیدرید قابل سفارش بوده و مجموع توان خروجی تحویل جعبهدنده CVT (بهروزرسانی شده) میگردد. طبق ادعای کمپانی این نسخه نسبت به مدل پیشین قویتر است و در بحث بازدهی با پریوس برابری میکند.
روح اسپورت و دوستدار طبیعت
جعبهدنده CVT در تریم SE به حالت اسپورت مجهز شده که حالت شش دنده را مشابهسازی کرده و قابلیت تعویض بهوسیله پدالهای پشت فرمان را نیز داراست. با انتخاب این گزینه قدرت خروجی از سامانه هایبرید افزایش یافته و شتابگیریها سریعتر انجام میشود. درنتیجه باور عمومی موجود درباره کند بودن خودروهای هایبرید را به چالش کشیده و بهنوعی نقض خواهد شد.
ظرفیت بیشتر صندوق بار
به لطف بهرهگیری از پلتفرم جدید TNGA مجموعه باتری از صندوق عقب به زیر صندلیهای ردیف عقب منتقل شده است. درنتیجه مرکز ثقل خودرو پایین آمده و پایداری و پویایی بیشتری در رانندگی حاصل میشود. همچنین ظرفیت صندوق نیز افزایش یافته و فضای بیشتری برای حمل بار وجود دارد.
شاخصههای امنیتی فعال بهصورت استاندارد
بسته Toyota Safety Sense از مدل ۲۰۱۷ به بعد در فهرست موارد استاندارد قرار گرفت. برای نسل جدید هم نسخه بهروز آن موسوم به Toyota Safety Sense P در نظر گرفته شده که کروز کنترل انطباقی، نوربالای خودکار، هشدار خروج از خط حرکت، کمکی فرمان و سامانه جلوگیری از برخورد شامل هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابران پیاده را در دل خود دارد.
هدآپ دیسپلی هوشمند
کمری جدید یکی از اولین سدانهای اندازه متوسط دنیاست که هدآپ دیسپلی سفارشی داشته و حسی شبیه به کابین هدایت یک هواپیما در راننده القا میکند. صفحه ۱۰ اینچی این سامانه اطلاعاتی مثل سرعت و نقشه موردنظر را روی شیشه جلو منعکس و راننده را از نگاه کردن به نمایشگر کنسول مرکزی بینیاز میسازد.
ارتباطات آسان با Entune 3.0
نسخه تازه رابط کاربری Entune تویوتا امکان انجام ارتباطات بیسیم را فراهم میکند. از ظرفیتهای آن میتوان اطلاعرسانی وضعیت خودرو، استارت از راه دور، خودرویاب، قفل و باز کردن دربها و … را نام برد. در مدلهای چهار سیلندر و هایبرید، رهیابِ Scout GPS و نقشههای متحرک بهصورت استاندارد در دسترس هستند. انواع شش سیلندر نیز از سامانه رهیاب پویای جدیدی سود میبرند که قابلیت بهروزرسانی دارد.
علی
۲۸ دی ۱۳۹۵یکی از خودروهای مورد علاقه منه.نسبت به پول پرداختیتون بهترین((( ابعاد در سگمنت خودش))) و یکی از مناسبترین کیفیتهاروو دریافت میکنید.واقعا با ارزش و ارزونه
با تچکر
Alireza.GT86
۲۸ دی ۱۳۹۵واسه شما ارزونه ?
احسان(احسان سابق)
۲۸ دی ۱۳۹۵این خودرو برای امریکایی ها مثل پراید واسه ماست. چون پرفروش ترین سواری تو امریکا هست
سامان اذری
۲۸ دی ۱۳۹۵این دیگه فوق العاده هست
حرف نداره
تالیسمان تازگیا خیلی شاخ شده بود (شاخش کرده بودند)
خیلی دوس دارم یه بار اینو با تالیسمان مقایسه اش کنند
Viper ACR
۲۸ دی ۱۳۹۵.
تالیسمان در مقابل این یک بچه سوسوله که با تعریف و تمجید های الکی پدر مـادرش تو در و همسایه اعتماد به نفس کاذب پیدا کرده !!
این نسل کمری خیلی زیبا شده. مثل همون مدل 2007 دوباره برگشته به اوج.
کمری 2007 تمیز و سالم رو با تالیسمان نو عوض نمیکنم.
تالیسمان فقط قیافه ی خاص داره. اونم از جلو. همون قیافه ی خاص رو هم رنو اینقدر روی بقیه ی محصولاتش استفاده کرده که اگر اونا هم بیان ایران تالیسمان مثل سانتافه تکراری و خسته کننده میشه.
(نظر شخصی)
رامین
۲۸ دی ۱۳۹۵خیلی رنو را دست کم گرفتیا. بر چه اساسی میگی تویوتا از نظر performane بهتر از رنوست؟ تفکرت از رنو مربوط به ال نوده لابد؟ اگه رنو آلپاین سوار شی به کمری میگی فرغون. گرچه در کل شرکت تویوتا بزرگترین شرکت دنیاست. هیچوقت فروش بیشتر، استهلاک کمتر دلیل بر برتری نیست وگرنه فراری بسیار محدودتر از تویوتا، خودرو میسازه.
تویوتا محصولاتش مثه کمری، کرولا، یاریس و… که در ایران هم هستند، درسته با کیفیته اما از نظر عملکرد جالب نیستند و کلا کند هستند.
ضمنا این کمری به ایران فقط در یک نسخه میاد که حدود 250تومن در میاد. در این رنج هم آلفا جولیا توسط آلفاموتور عرضه میشه که این خبر را مدیر شرکت آلفای ایران داد. بهرحال من موتور 280 اسبی ساخت ایتالیا با همکاری مهندسین فراری را ترجیح میدم به کمری ساخت استرالیا. شتاب 5 ثانیه در برابر 9 ثانیه.
Viper ACR
۲۸ دی ۱۳۹۵آلفا تکلیفش مشخص نیست.
فیات ممکنه بفروشش . برای تامین قطعات هم به مشکل میخوری.
کیفیتش هم هیچ تعریفی نداره.
ماشین اسپورت، تو ایران، باید مثل GT86 یا Miata باشه. باید وقتی گاز میدی بهش خیالت راحت باشه که موتور تحمل فشار رو داره. چیزی که من اصلا در مورد آلفا (تا زمانی که زیردست فیات هست) حس نمیکنم.
یک زمان همین آلفا موتور 4C رو میداد 986 میلیون. بلانسبت شما یک عده ظاهر بین با شنیدن اسم فیبر کربن گفتند میریم سوپراسپرت فیبرکربنی بخریم !! با تکنولوژی فراری. شتاب 4.2 ثانیه. ولی کیفیت قطعات این ماشین به قدری بد بود که قبل از برجام و محدودیت واردات قطعه کسی جرات نمیکرد از خونه بیاردش بیرون و 20 کیلومتر ازش استفاده کنه. چون قطعاتش یک هزارم تویوتا دوام نداشت. از طرفی کمیاب هم بود و بازار سیاه درست شده بود براش.
نقد و بررسی 4C در یوتیوب هست. منم در نمایندگی آلفا موتور سوار شدم. کابینش اینقدر تنگ و مزخرفه که نمیتپونی توش نفس بکشی. قدیمی، بی کیفیت و تنگ.
من قدم یکم بلنده. ردیف جلو جا نمیشدم. باور کن داشبورد روی زانوم بود.
.
مهندسی فراری !! برای همین خوبه که جلوی دوستان و آشنایان باهاش کلاس بذاری. چهار پنحم مردم هم اصلا نمیدونن فراری چی هست.
باز هم میگم مهندسی فراری و شتاب خوب وقتی به در میخوره که تعمیرکار و نمایندگی رسمی دم دستت باشه. غیر از اون با هزار سلام و صلوات باید ماشین رو استارت بزنی که یه وقت خراب نشه.
مهندسی فراری واسه پیست خوبه. کوچه ها و خیابون های تنگ ایران که هر چهارراه صد تا افسـر هست و منتظرن تا 200 هزار تومن ناقابل جریمت کنن، به درد نمیخوره.
من اگر یک روز پول ماشین اسپورت بخوام بدم تا وقتی در ایران هستم و وضع بازار و قطعه و تعمیرکار اینقدر افتضاحه ، فقط و فقط و فقط ماشین ژاپنی میخرم
از شتاب 8 ثانیه ایش با خیال راحت استفاده میکنم. شتاب 5 ثانیه ای آلفا رو نمیخوام.
.
کسایی که آئودی آر 8 و پورشه 911 توربو میخرن ، اینقدر دردسر این ماشین ها به خاطر فناوری پیچیدشون بالا هست که مدام به نمایندگی مراجعه میکنن. دیگه وای به حال آلفا…
navidRR
۲۸ دی ۱۳۹۵آقا رامین جالبه که ماشین رو فقط تو اسب بخارو شتابش میبینین،اگر بنا بر شتاب باشه هیوندای هم یه ماشینی داره به اسم جنسیس کوپه !شتابش هم در حدود 5.3 ثانیه هست و مهم تر اون قیمتش که 150 ملیون میتونی بخری که خیلی خیلی ارزونتر از کمری هست ولی کلاس خودرویی جنسیس کجا و کمری کجا
پس لطفا از این به بعد یه خودرو در کلاس ریس جمو جور مثل آلفا رو با یه خودروی سدان خانوادگی نیمه لوکس مقایسه نکنیم دوست عزیز،خیلی ممنون
رامین
۲۸ دی ۱۳۹۵navid rr شتاب جنسیس کوپه با توان 340 اسب بالای 6 ثانیه است، یعنی یه افتضاح. شما bmw328 با 100 اسب کمتر از جنسیس کوپه شتاب 5.8داره. یعنی ببین مهندسی هیوندا چقدر مزخرفه. کلا از هیوندا و کیا تعریف نکن در زمینه عملکرد، که موجبات خنده هست. همین سراتو کره ای مدل2017 با 173 اسب شتاب 10.5 داره که ساندرو ی 105 اسبی هم همین شتابو داره. ضمنا viper خان، همین هفته پیش یه gt86 آتش گرفت خودبخود. تعمیرات gt هم بسیار سخته. در نهایت اینکه در خیلی از شهرها میشه با سرعت بالا هم رفت. شما یه لامبورگینی بیار، مسافت 100کیلومتر در یک جاده آسفالت مناسب، بدون هیچ پلیس و ضمنا هر 5 دقیقه یه ماشین ممکنه رد بشه، با 300کیلومتر رانندگی کنیم. آدرس خواستی میدم.
navidRR
۲۸ دی ۱۳۹۵برادر من که اصلا از هیوندای تعریفی نکردمD=
چه بسا که اصلا خوشمم نمیاد ازش اون مثالو زدم تا بدونین اونی که کمری میخره دنبال شتاب نیست!وگرنه گزینه های بهتری هست برای داشتن شتاب بیشتر
فقط اینکه در تعریف ساخت خودرو آیتم های دیگه ای جز شتاب و اسب بخار سرعت هم در نظر گرفته میشه که سرعت و شتاب هم یه جز کوچیکی از یه مجموعه بزرگه (ایمنی،راحتی،کیفیت موتور،کیفیت قطعات،تکنولوژی ساخت و صد البته خدمات پس از فروش و تعمیرات)ولی مثل ایکه بقیه آیتم ها براتون فرقی نداره چجوری باشه
و یه سوال اون کدوم جادس که 100 کیلومتر مسافت رو میتونین با سرعت 300km/hبرین؟؟داخل ایرانه عایا؟؟؟
رامین
۲۸ دی ۱۳۹۵بله در ایرانه نوید خان. استان خراسان شمالی. ما یه سفر اونجا داشتیم. حدود 90 کیلومتر جاده آسفالته کویری. ما با مگان حدود 190تا رفتیم. اگه یه ماشین قویتر بود میشد سرعت بالاتر هم رفت. ولی خب بدلیل کویری بودن و نبود هیچ امکانات در جاده، اگه ماشین خراب شه، بدبخت میشه آدم. ضمنا از مگانم بسیار راضیم. قراره مدل2017 این خودرو هم بیاد که البته دو موتور 130اسبی 1.2لیتری توربو (مشترک با کپچر) و 1600توربو (205اسبی) که این موتور حتی قویتر از تالیسمانه. اما فعلا شنیدم موتور130اسبی میاد. اگه موتور205اسبی عرضه شه، یکی از گزینه هامه اگه بتونم تهیه کنم. در بررسی سایت car&drive مگان برتر از مزدا3 مدل2017 شد که واقعا جای تحسین داره. چون سالهاست در سگمنت کامپکتها مزدا3 عالی بوده و نشون میده رنو با توجه به همکاری با نیسان خوب پیشرفت کرده.
سیاوش
۲۹ دی ۱۳۹۵به این مطلب باید م.لفه قیمت رو هم افزود مطمینم نسل جدید کمری زسر 270-280 قیمت نمی خوره یعنی 100 تومن از تالیسمان گران تر من بودم رنو می گرفتم 100 تومنم حالشو می بردم البته با احترام به برند تویوتا
مجید
۲۸ دی ۱۳۹۵سلام رفیق!
با این که این مدل و مدل 2007 خوشگل و عالی هستن موافقم ولی با بقیه ش!!!یه مقدار پیازداغش رو زیاد کردی!!!(خخخخخخخخخ)
ببخشید!!!!ولی اهوی فرانسوی هم دوست داشتنیه و اصلا تو دو تا سبک جدا از هم هستن.
شاد باشی!
Viper ACR
۲۸ دی ۱۳۹۵سلام رفیق.
بذار یه مدت از ورودش بگذره میفهمی آش دهن سوزی نیست.
محمد جواد
۲۸ دی ۱۳۹۵شما برین همون تویوتا کمری2018تتون که انقدر بهش میبالینو بخرین
من نمیگم تالیسمن بهتر از کمریه اما بدترش هم نیست
Delport
۲۸ دی ۱۳۹۵ینی ما ایرانیا خدایه جو گیر شدنیم.یا یه چیز یا کسیو یهو اینقد میبریم بالا میرسونیم به اسمون.یهو یه مدت بعدش همون چیز یا کسو جوری میکوبیم زمین که با خاک سیاه یکی میشه.جوری دارن واسه تالیسمان کامنت میذارن یکی اسمه ماشینو تو کامنتا حذف کنه فک میکنن دنا پلاسو نقد میکنن.دس بردارین از این اخلاق رو نرو
Delport
۲۸ دی ۱۳۹۵تو هر بحثی هم که همه دکتری دارن.از فلسفه تا پزشکی.ادعای ازاد اندیشی و دمکرات بودنم که همه دارن.اخه برادره من شمایی که کامنتات 3 رقمیه.هنوووز نباید اینو درک کنی که متشین مخصوصا طراحی سلیقه ایه.بد از اونم بودجه و جیب ادما.حالا بیا تالیسمانو با خاک یکسان کن.همه میدونن در کل کمری بهتره.مثه این میمونه بری تو خیابون یقه طرفو بچسبی که چرا زنت زشته ولی دوسش داری.خب عزیز زنه اونه واسه اون عزیزو زیباس.واسه تو که نیس
Viper ACR
۲۸ دی ۱۳۹۵Delport یا همون علی ،
” با تچکر ” یادت رفت ریفیق …
هادی
۲۲ خرداد ۱۳۹۶در مورد خاص بودن تالیسمان حرفی نیست،یکی از زیباترین طراحی ها رو داره،و هیچگونه ضعفی در طراحی بیرونی نداره،دقیقا یک اثر هنری زیباست،تویوتا تازه داره متحول میشه اونم بدلیل تحریک بازار فروشش توسط کره ای ها،تالیسمان خودرویی جنتلمن و با پرستیژ و خاصه،خودرویی با هندلینگ فوق العاده،اما کمری خودرویی محکم،بادوام،کم اصطحلاک و جدیدا زیبا،دیگه بسته به اینکه طرف از خودرو چی براش مهم باشه،در مورد برند رنو که کلا حرفی برای گفتن نیست و کاملا ثابت شده میباشد،تحقیر برند رنو شبیه جوک میماند.
Alireza.GT86
۲۸ دی ۱۳۹۵تلیسمان ماشین خوبیه دوست عزیز ، البته منم قبول دارم که کمری هنوز سلطان این سگمنته و تلیسمان حتی کمری رو نگران هم نمیکنه ، ولی خب به نظر من اینطور که شما میگید هم ماشین بدی نیست ، سوسول هم نیست ? !
Viper ACR
۲۸ دی ۱۳۹۵من که میگم هست …
شما بگو نیست…
من نگفتم ماشین بدیه…
زیادی بزرگش کردن … من Optima رو ترجیح میدم.
با این جمله ی آخر سیل دیسلایک ها روانه ی این کامنت میشه.
اینقدر دیسلایک بدید که خسته شید. نظر من همینه !!
پس الفراررررر . ???
Delport
۲۸ دی ۱۳۹۵من علی نیسم قربون قدو بالات
با تچکر
Loool
mohsen
۲۸ دی ۱۳۹۵تلیسمان شاخ هست
دکتر مملکت
۲۹ دی ۱۳۹۵یه سوال دارم ازتون دوستان.اگه ماشینی رو دوست دارید)تالیسمان یا کمری(واقعا نیاز نیست مورد تایید دیگران باشه تا شما بتونید اون رو بخرید.اگه از اون خوشتون میاد پس قطعا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.چه بسا با کیفیت پایین تر باشه ولی چون خوشتون اومده،قطعا از کم و کاستی هاش چشم پوشی خواهید کرد!اگه قرار باشه دهن مردم رو راضی از خودتون نگه دارید ،قطعا غمگین و افسرده و زخمی و دچار بیماری های مختلفی خواهید شد.
Bee
۲۸ دی ۱۳۹۵ارتفاع لیور دنده اش رو ببینید و با لوگان مقایسه کنید،یا حتی داستر!
جداً چرا اینقدر لیور دنده ماشین های داچیا بلنده؟ بیشتر شبیه دنده مینی بوس های قدیمی که از کف اتاق میومد بالا می خوره
heftekhar
۲۸ دی ۱۳۹۵میگن کمری مثل بستنی والینی میمونه ، با وجود اینکه وانیل کم هیجان ترین طعم بستنی هست اما هنوز هم بیشترین حجم فروش بستنی دنیا همین طعم وانیلیه !
فرشاد سجادیان
۲۸ دی ۱۳۹۵بهترین و جذابترین کمری چند سال اخیر 👌
امیدوارم تویوتا این سبک طراحی رو ادامه بده و دیگه از این شاخه به اون شاخه نپره
مازیار
۳۰ دی ۱۳۹۵به نظر من کمری ۲۰۱۸ به زیبای مدل ۲۰۰۷ نیست چون جلوش خیلی شلوغ کردن و ابهت مدل ۲۰۰۷ از نظر ابعاد نداره
pooriya
۲۸ دی ۱۳۹۵هنوز ازعمر نسل قبلی کمری سه سال نگذشته بود که، فکر کنم تویوتا عشق رونمایی داره چی میشد میزاشتی دو سال دیگه رونمایی میکردی الکی نیست پس الان کمری نسل دهم هست چون معمولا هر سه سال تویوتا ی مدل میده بیرون تا میایی به قبلیه عادت کنی یکی دیگه میده
علي
۲۸ دی ۱۳۹۵اینم حرفیه برای خودش. تبریک میگم که از زاویه متفاوتی بررسی کردی .
با تچکر
فيصل
۲۸ دی ۱۳۹۵اینقدر گفتن تویوتا آپشن نداره که الان اومده هداپ هم گذاشته رو پریوس و کمری. الان دیگه باید گفت تویوتا از همه بیشتر آپشن داره تو این کلاس. فکر میکنم این طراحی زیبا و آپشنها همه در راستای پاسخ به درخواستهای مشتریانش باشه. مخصوصا اوردن کلیدهای کروز روی فرمون رو فکر میکنم همه درخواست داشتن از تویوتا. تو لکسوس lc500 و ls500 هم همینکارو کرده.
اون نقره ای که چراغهای عقبش ساده ترن هیبریدیه. چراغهای جلوش هم خیلی عالی شده led. عکسهای داخلش خیلی جذابیت داره مخصوصا پشت آمپرش
http://www.caranddriver.com/photo-gallery/2018-toyota-camry-americas-favorite-sedan-is-all-new-official-photos-and-info#53
Alireza.GT86
۲۸ دی ۱۳۹۵انصافا قیافه ش خوب شده ، دیگه هم یه ماشین به اصطلاح پیرمردی نیست ، الان میانسالی شده ، البته خب یه ماشین خانوادگیه نه یه ماشین اسپرت ، ولی این نسلش محشر شده ، فوقالعاده ست ، ترکیبی عالی از یه ماشین خانوادگی و کاربردی با استهلاک پایین و روح اسپرت !!
احمد باقری
۲۸ دی ۱۳۹۵کمری دیگه واقعا یه اسطوره شده.
sasan
۲۸ دی ۱۳۹۵من فکر میکنم تویوتا اینقدری که تو کیفیت پیشرفت داشته وتونسته حفظ کنه این مزیتو تو طراحی اندکی پسرفت داشته..نظرمن اینه که تویوتا به یک نقطه ی عطف و یک تحول اساسی درزمینه ی طراحی نیاز داره…این حرف منفی خورش ملسه ولی خب نظرم همینه.منفیها مرادریابید
محمدرضا
۲۸ دی ۱۳۹۵اسطوره مشکلش طراحی بود که اونم رفع شد. تغییر قیمت هم داره ؟ منظور بازار جهانی
امین
۲۸ دی ۱۳۹۵با تولید این مدل خوشگل و اسپرت
خرید هرگونه خودروی دیگه در این کلاس حرام است :)
mohsen
۲۸ دی ۱۳۹۵اولین کمری هست که واقعا نام تویوتا بهش میاد
erfan
۲۸ دی ۱۳۹۵موتور و گیرباکسش ماله لکسوسه یعنی کیفت بسیار بالا. اگه پولشو داشتم بدون ۱ ثانیه درنگ میخریدمشو ۵۰ سال ازش استفاده میکردم چون میدونم ۵۰سال عمر میکنه
erfan
۲۸ دی ۱۳۹۵الان کره ای بازا میان میگن نوشته ی پشتشو از ازرا کپی کرده خخخخخ یعنی کره ایا باید جلو این زانو بزنن و سکوت اختیار کنن و لیتر لیتر اشک بریزن :)
جواد
۲۸ دی ۱۳۹۵مدلای2011هم زشت بودن هم کم آپشن ولی خداییش این نسل و اونی که2015معرفی شدش عالیین. دیگه کره ای پسندا نمیتونن ایرادی ازش بگیرن.
درضمن چرا اینقدر زود نسل جدیدیشو معرفی کرد تازه3سال بود که نسل جدیدش اومده .شده مثل مرسدس که هر4سال یه بار نسل جدید eرو معرفی میکنه
سیاوش
۲۹ دی ۱۳۹۵به نظرم طراحی بدنه اش و کنسولش ازین بهتر میباست می شد برای خودرویی با این اعتبار در جهان
محمد
۲۹ دی ۱۳۹۵این کمری میتونه اکورد رو دچار چالش بکنه …
مسئله مهم اینه که با چه قیمتی تو بازار ایران وارد میشه … جالب اینه که قیمت مدل قبلیا بعد از اومدن مدل جدید 5 ملیون میاد پایین و قیمت مدل جدید 30 ملیون میاد رو قیمت اولیه مدل قبلی … سیاست هایی که ایران رو به سمت زوال میبره !!!!
رضا
۲۹ دی ۱۳۹۵سلام
دو ماهه تلیسمان مدل 2017 تحویل گرفتم .
بلند مدت و نمیدونم که مثل کمری خواهد بود یا نه
ولی تو همین مدت که استفاده کردم واقعا” ماشین خوبیه
سواریش حرف نداره ، شتاب و قدرت خیلی خوب مخصوصا تو مد اسپورت ،ترمزش عالیه
امکانات رفاهی خوبی داره و کابین زیبا و جادار و راحت
با توجه به پولی که براش دادم به نظرم ارزشمند هست و دوستام که ماشینهای گرون قیمت تری از ماشین من دارندبعد از تست این ماشین ، امتیاز بالاتری نسبت به ماشین خودشون دادند .
اگر الان تلیسمان با کمری 2016 ، بدون در نظر گرفتن برندشون و آینده بررسی کنیم ، مطمئنم تلیسمان با اختلاف برنده میشه .
تغییر همیشه تو شرکتهای تولیدی هست و کمتر میشه محصولی رو پیدا کرد که همیشه صدر نشین بمونه و این هم میتونه برای محصولات تویوتا اتفاق بیوفته
محمد
۱۲ اسفند ۱۳۹۵سلام به همه دوستان. چندنکته رو میخواستم بگم: 1-به نظر من تویوتا برای اینکه از رقبا عقب نیفته دست به یه کار احساسی زده و اونم طراحی نه چندان زیبای مدل 2018 کمری است. 2-این مدل پختگی مدل های 2007 یا مدل 2015 رو اصلا نداره 3- عدم خطوط هماهنگ در بدنه و داخل خودرو 4- جای گذاری آینه بغل به طرز افتضاحی روی بدنه خودرو 5- شلوغ کردن روی بدنه وعقب و جلوی خودرو باز هم به طرز ناشیانه 6- عدم طراحی مناسب چراغ های جلو وعقب و جلو پنجره و…. خلاصه این مدل کمری به نظر من بدترین طراحی را دارد.
شايان
۱۱ فروردین ۱۳۹۶کى وارد ایران میشه من که کمرى 2018رو دوست دارم
شمس
۳۱ فروردین ۱۳۹۶سلام دوستان ببخشید بعضی دارندگان تویوتا کمری می گیویند وقتی که در صندلی های عقب سه نفر می نشینند زیر شاسی خودرو به دست اندازهای تهران برخورد پیدا می کند و حتی نیاز به تعمیر پیدا می کند، آیا این موضوع واقعیت دارد ؟
بی نام
۹ خرداد ۱۳۹۶به نظرم این از اون دست خودرو ای هست که در نگاه اول آدمو جذب میکنه و به مرور جذابیت اشو از دست میده، چیزی که از همه زشت تر هستش صندلی هاشه، خیلی طراحی زشتی دارن، داشبورد هم اصلا نو آوری نداره و شاید این طرحی که الان زده باید 3 سال پیش میزد ، طراحی سپر هاش به شدت به مرور خسته کننده میشه و به نظرم فقط سعی شده با خطوط تیز شکل و شمایل اسپرت تری به ماشین بده.
باید توجه بشه که کسانی که این ماشین رو میخرن نه به خاطر شتابش، ظاهرش و.. هستش بلکه بیشتر به خاطر کیفیت اش هستش که خیالشون از عمر قطعات راحته،
فقط توی ایران هستش که با شمارش تعداد آپشن های بعضا مسخره و بی کاربرد از یک ماشین به سمت ماشین دیگه با کلاس و فلسفه دیگه میرن، کسانی رو دیدم که مثلا به خاطر آپشن هایی نظیر صندوق پران برقی و یا گرمکن صندلی و یا رادار خطوط قید ماشینی رو زدن. یکی از علل محبوبیت خودرو های کره ای و چینی همینه.
در کل در مورد کمری جدید حتی اگر طراحیش رو خوب فرض کنیم قیمت 250 م خیلییییی براش زیاده، با اون پول تقریبا هر چیزی که بخوایم یا نوش هست یا دست دوم اش
هادی
۲۲ خرداد ۱۳۹۶در مورد خاص بودن تالیسمان حرفی نیست،یکی از زیباترین طراحی ها رو داره،طراحی کاملا پخته منسجم و منطقی و کاملا هماهنگ در اجزای خودرو،و هیچگونه ضعفی در طراحی بیرونی نداره،دقیقا یک اثر هنری زیباست،تویوتا تازه داره متحول میشه اونم بدلیل تحریک بازار فروشش توسط کره ای ها،تالیسمان خودرویی جنتلمن و با پرستیژ و خاصه،خودرویی با هندلینگ فوق العاده،اما کمری خودرویی محکم،بادوام،کم اصطحلاک و جدیدا زیبا،اما مدل ۲۰۱۸ طراحی شتابزده و ناپخته،البته باید به فال نیک گرفت،چون تویوتا داره از طراحی مکعبی خارج میشه و یه پیچ و خمی به خطوط خودرو میده،اما اغراق بیش از حد باعث کاهش ابهت و شخصیت خودرو میشه،دیگه بسته به اینکه طرف از خودرو چی براش مهم باشه،در مورد برند رنو که کلا حرفی برای گفتن نیست و کاملا ثابت شده میباشد،تحقیر برند رنو شبیه جوک میماند.
علی
۱۸ مرداد ۱۳۹۶احتراما افسردگی گرفتم…
بیاد تو بازار باید ماشینامون رو بندازیم دور…