ماه پیش بود که شرکت گودینگ اند کو جزئیات تویوتا 2000GT 1967 آماده شده توسط کارول شلبی را منتشر کرد. این خودرو در مسابقات قهرمانی SCCA 1968 آمریکا شرکت کرده بود. حالا خودروی موردبحث در حراجی آملیا آیلند شرکت کرده است و تخمینهای قبل از فروش نیز حاکی از خرید آن با قیمت بین ۲.۷۵ تا ۳.۵ میلیون دلار بودند. سؤال این بود که آیا این خودرو میتواند اولین محصول ژاپنی خارج از حراجیهای خیریهای باشد که از مرز قیمتی ۲ میلیون دلاری رد میشود یا خیر. پاسخ به این سؤال مثبت است زیرا اگرچه 2000GT موردبحث با قیمتهای تخمینی به فروش نرفته است اما توانسته است با قیمت ۲۵۳۵۰۰۰ دلار به فروش رود.
به این ترتیب خودروی موردبحث گرانترین خودروی ژاپنی است که در یک حراجی غیر از اهداف خیریه به فروش رفته است. بر اساس اخبار منتشر شده، خودروی اسپرت و پیشرفته تویوتا در دهه ۶۰ میلادی قبلاً نیز رکوردهای فروش زیادی را بر جای گذاشته است اما در سال ۲۰۱۷ عنوان گرانترین خودروی ژاپنی فروشی در حراجیها را به مزدا 767B واگذار کرده بود. این مزدا در حراجی سال ۲۰۱۷ با قیمت ۱.۷۵ میلیون دلار فروخته شده بود. البته اگر حراجیهای مربوط به اهداف خیریه را نیز در نظر بگیریم باید به تویوتا سوپرا 2020 اشاره کنیم که با قیمت ۲.۱ میلیون دلار به فروش رفت.
تویوتا 2000GT 1967 موردبحث با شماره شاسی MF10-100001، اولین مدل تولیدی است که خط تولید تویوتا در ژاپن را ترک کرده است. این خودرو یکی از سه نمونهای بود که تیم شلبی برای مسابقات آماده کردند. دیوی جردن با این خودرو به رتبه چهارم مسابقات آن سال دست یافت و همتیمیاش اسکوتر پاتریک نیز پس از دو دستگاه پورشه ۹۱۱ رتبه سوم را کسب نمود. این نتایج برای اولین حضور در مسابقات و با یک خودروی جدید نتایج برجستهای محسوب میشوند؛ اما تویوتا به این نتایج بسنده نکرد و به دنبال کسب مقام اول بود و برای رسیدن به چنین نتایجی نیازمند جلبتوجه بودند. نکته جالب اینکه قیمت 2000GT در آن ۷۱۵۰ دلار بود که حدود ۲ هزار دلار بیشتر از پورشه ۹۱۱ یا جگوار XKE و حدود ۳ هزار دلار بیشتر از شورولت کوروت 1967 بود؛ اما تویوتا در پایان اولین سال حضورش در SCCA از مسابقات خارج شد و 2000GT نیز در سال ۱۹۷۰ و پس از تولید ۳۵۱ دستگاه با خط تولید وداع کرد.
خودرویی که در سال ۱۹۶۸ با قیمت معادل امروزی ۵۹۵۰۰ دلار به فروش نرفت از ۸ سال پیش تاکنون با قیمتهای نجومی دست به دست شده است که برای یک خودرویی که از نظر تویوتا بازنده بود عملکرد بدی محسوب نمیشود!
King Godzilla
۲۲ اسفند ۱۴۰۰تلاش و نوآوری ژاپنی مهندسی قدر آمریکایی
Jdm باز
۲۲ اسفند ۱۴۰۰حق
RKH7787
۲۲ اسفند ۱۴۰۰از مریخ هم اومده باشه انقد نمی ارزه
King Godzilla
۲۲ اسفند ۱۴۰۰هر جور دلت میخواد فکر کن کسی جلوتو نگرفته
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اسفند ۱۴۰۰وقتی خرید فروش میشه پس مطمئن باش هم میاَرزه و هم بالاتر میرود !
سعeد
۲۲ اسفند ۱۴۰۰الله وکیلی حیف پول
پول هایپر خودرو روز بدی به این old Prius ؟
NAVID۰۰۹۸
۲۲ اسفند ۱۴۰۰الله وکیل نیست ، قاضیه !
viper2
۲۲ اسفند ۱۴۰۰وقتی هیچی از دنیای کلاسیک نمیدونی نگو . این یکی از با ارزش ترین کلاسیک هاست .
viper2
۲۲ اسفند ۱۴۰۰کلاسیک هست که هر چی ماشین امروزی رو لوله میکنه . تو سه متر اول چنان کاربراتور همه چی رو مک میزنه که ماشین رقیب هم خورده میشه و مثل یه مگس میره توی مانیفولد . این یعنی ماشین .
viper2
۲۲ اسفند ۱۴۰۰با افتخار ، دوج چارجر دایتونا با موتور ۴۲۶ همی معروف به هلفانت با قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخار به صورت فابریک و شتاب صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت تنها در ۴ ثانیه . گیربکس ۴ دنده موپار . نهایت سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت . موشک زمینی . زنده باد .
reza342
۲۲ اسفند ۱۴۰۰واقعا زیباست
Jdm باز
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ولی من باشم این پولو میدم ماشینای دیگه ای میخریدم
یدونه سوپرا mkiv
یدونه اسکایلاین gtr r34
یدونه ۹۱۱ gt3
یدونه gtr nismo
یدونه چارجر r/t 1968
بقیشم یدونه خونه با یه گاراژ حسابی میگیرم
زیزیگولو
۲۲ اسفند ۱۴۰۰بعد از گذشت ۵۵ سال حتی در برابر ماشینای مدرن امروزی هنوزم زیباییش به چشم میاد ….. طراحی این ماشین از اون طراحیایی هستش که هیچوقت کهنه نمیشه👍👍
مهردادکمال
۲۲ اسفند ۱۴۰۰قیمتش از بـودجه یه سال یه شهر کوچیک تو ایران بیشتره😁😁😁
akrh78
۲۳ اسفند ۱۴۰۰تا وقتی چراغاش بسته هست قشنگه
Mf1
۲۳ اسفند ۱۴۰۰شلبی کبرا دیتونا کوپه مدل 1960 یکی از بهترین خودروهای تاریخ هستش وهرروز هم قیمتش بیشتر میشه قطعا این تویوتا هم خودرو باارزشی هست و خواهد ماند
مهدی
۲۳ اسفند ۱۴۰۰جواهر