پیش از آنکه سنچوری جدید به یک شاسیبلند بزرگ تبدیل شود، لیموزینی لوکس و شکیل بود. به بهانه معرفی سنچوری جدید میخواهیم نگاهی به تویوتا سنچوری ۱۲ سیلندر ۱۹۹۷ داشته باشیم، خودرویی که با عنوان رولزرویس ژاپنی شناخته میشود.
سنچوری هنوز هم به عنوان یک سدان چهار درب عرضه میشود اما برای آنکه پشت فرمان جذابترین نسخه این خودرو بنشینید حتماً باید نسل قبلی آن را انتخاب کنید. در واقع ما به نسل دوم این خودروی لوکس اشاره میکنیم. در سال ۱۹۹۷ بود که ژاپنیها سنچوری G50 را با طراحی تازه اما جعبهای معرفی کردند ولی نکته مهم درباره آن به پیشرانه ۱۲ سیلندری مربوط میشد که تا قبل از آن در محصولات این چنینی دیده نشده بود. این پیشرانه ۵ لیتری تنفس طبیعی بر اساس توافق مشهور برندهای ژاپنی ۲۷۶ اسب بخار قدرت تولید میکرد. البته قدرت آن در بازارهای خارجی ۲۹۵ اسب بخار اعلام شده بود. بههرحال این نیروگاه آهنین قدرت کافی برای عملکرد مناسب سدان لوکس و بزرگ تویوتا در جاده را فراهم میکرد. اخیراً یکی از کاربران شبکههای اجتماعی تصاویر جذابی از سنچوری ۱۲ سیلندر ۱۹۹۷ را منتشر کرده است.
این خودرو که به زودی خواهد توانست بر اساس قوانین واردات خودرو راهی آمریکا شود از کیت بدنه جانکشن سود میبرد و همانطور که مشاهده میشود سیستم تعلیق آن استوک نیست. این بخش خودرو که از نوع بادی است به لکسوس LS400 تعلق دارد و اگرچه رینگها ساخت کارخانه هستند اما برای پذیرا شدن سایر قطعات برخی تغییرات را تجربه کردهاند. با ورود به کابین شاهد صندلیهای عقب تاشو با ماساژور خواهید بود که خیلی از تجهیزات مدرن خودروها به دور نیستند. همچنین پردههای شیشههای جانبی و عقب نیز بهصورت استاندارد روی تویوتا سنچوری ۱۲ سیلندر وجود داشتهاند و در شیشه عقب بهصورت برقی باز و بسته میشوند.
مالک خودرو میگوید تنها چند ماه زمان صرف ارتقای خودروی خود کرده است. کارکرد این تویوتا سنچوری ۱۲ سیلندر به حدود ۸۷ هزار کیلومتر میرسد و در خود ژاپن نیز خودروی کمیابی محسوب میشود چه رسد به آمریکا که شاید به ندرت بتوان آن را مشاهده کرد. البته خریداران میتوانند سنچوری شاسیبلند جدید را انتخاب کنند که در حقیقت رولزرویس کولینان بازار ژاپن محسوب میشود و از کابین چهارنفره با صندلیهای لوکس و تجهیزات فراوان سود میبرد.
18:45
۲۰ شهریور ۱۴۰۲عالی 🙏🙏🌹
RIO
۲۰ شهریور ۱۴۰۲بنازم♥️♥️
بهرام
۲۱ شهریور ۱۴۰۲اسکی چه نازیدنی داره دوست جوان من؟ اون اوایل سنچوری یک کپی از رولز رویس بود – لکسوس هم کپی بنز بود. حالا جفتشون عجق وجق شدند با طراحی مزخرف آسیایی. پس باید گفت ادای آلمانی رو درنیار آسیایی، چون خود اروپاییها هم نمیتونن ادای آلمانی رو دربیاره. فراموش نکن که موتور مک لارن، بنتلی، رولزرویس، و آستون مارتین، و مینی موتورشون آلمانیه. آسیایی هم فقط ادای اروپایی رو دربیاره.
Navidd
۲۲ شهریور ۱۴۰۲والا کارشناسان خودرو پیش شما کم میارن
۲۰ شهریور ۱۴۰۲خیلی ماشین خوبیه 😐♥️
راستی سالگرد ۱۱ سپتامبر تسلیت 🖤🏴
ابوالفضل
۲۰ شهریور ۱۴۰۲چی
😳😳😳😳😳😳
امیر
۲۰ شهریور ۱۴۰۲آخه یازده سپتامبر به ما چه 🥲😑
تا حالا اونا پرواز ۶۵۵ رو تسلیت گفتن یا خودت میدونی قضیش چیه ؟!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ شهریور ۱۴۰۲یک امروز خواهشا بحث غیر ماشینی ادامه ندین
۲۱ شهریور ۱۴۰۲اره
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۰ شهریور ۱۴۰۲جناب آیا ما آمریکایی هستیم یا شما
برای لایک شدن چه حرفایی میزنن بعضیا
۲۰ شهریور ۱۴۰۲نمدونم والا اونجا میگن و دفاع میکنن اینجا نمیگن😐
پیام
۲۰ شهریور ۱۴۰۲اگه رولزرویس اینو بشنوه افسردگی میگیره!!!
حسن محمودی
۲۰ شهریور ۱۴۰۲مگه اینو از نزدیک دیدی
خیلی ببخشید ولی ایرانیا فقط بلدن انتقاد کنن
Absurd Hero
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ولی اگه هیوندا بشنوه با این قیمت چطور فروش میره یاتا*قان میزنه
datsun
۲۰ شهریور ۱۴۰۲اینا خودشون قبلا جنسیس رو با رولزرویس مقایسه میکردن(: به همین نمک کامنت هاشون هست
TRD
۲۰ شهریور ۱۴۰۲یکی از مقامای جنسیس هم اینو گفته بود :
«مطمئن هستم که بسیاری از مشتریان با ورود به نمایشگاههای ما، بنتلیهای کانتیننتال کانورتیبل خود را کنار خواهند گذاشت.»
اما نمیدونم چرا چند وقت بعدش این بنتلی های کره ای توقف تولید زدن :))
https://www.pedal.ir/asian/genesis-concept-x-production-rumors/
TOPGEAR-mohsen
۲۰ شهریور ۱۴۰۲رولزرویس غوله
TRD
۲۰ شهریور ۱۴۰۲بسیار زیبا و لاکچری .
کاش تو شاسی بلند سنچوری هم حتی به صورت محدود موتور ۱۲ سیلندر قرار داده میشد و یه خودروی کاملا نمادین تولید میشد .
رضا
۲۰ شهریور ۱۴۰۲من مدل سدان و قدیمی رو خیلی دوست دارم. سواری فوق العاده و کابین داخلی فراتر از انتظار به به!
رضا
۲۰ شهریور ۱۴۰۲اون روکش صندلیش منو برد به سالای قبل
یادش بخیر یکی از این توری ها تو همه خونه ها رو تلویزیون بود😂
رضا
۲۰ شهریور ۱۴۰۲این ماشین در اصل مال یاکوزا هست😂خیلی گنگه
BEN
۲۰ شهریور ۱۴۰۲باید تویوتا یه وی 12 هم رو این جدیده میزاشت برای خداحافظی با وی 12
H2
۲۰ شهریور ۱۴۰۲به به به عالی عالی 💖💖💖💖
محمد
۲۰ شهریور ۱۴۰۲چ چیزیه
제네시스
۲۰ شهریور ۱۴۰۲چراغا شاسی بلندش چقدر آشناس :)
sina
۲۰ شهریور ۱۴۰۲گنگ خالص
انتظامی
۲۰ شهریور ۱۴۰۲سلام.من فکر میکنم اگر مردم ژاپن چین کره آلمان و کشورهای جهان اولی فکر و پردازش آینده دارن پس ما چی هستیم این وسط.
غلامی
۲۰ شهریور ۱۴۰۲منم از خدایی که ژاپن را افرید تشکر میکنم و
میخواهم زنده باشی ای ژاپن
رضا فر
۲۰ شهریور ۱۴۰۲خدایا خداوندا
نصل این پیکان با ***از بین ببر
تا سنچوری سوار شیم
بنازم بنازم
samurai
۲۰ شهریور ۱۴۰۲اصالت و کیفیت
چیزایی که بی اصالتای بی…….:) با خریدن جایزه و ادما و مجلات دوزاری دنبالشن…
صادق
۲۱ شهریور ۱۴۰۲هر چقدرم خوب باشه به پای سمند نمیرسه
توفیق اجباری
۲۱ شهریور ۱۴۰۲فروشیه؟
Enzo Ferrari 2008
۲۱ شهریور ۱۴۰۲سنچوری بنازم چقدر خفنه
امیرعباس دمرچلی
۲۱ شهریور ۱۴۰۲ببیند این ماشین
به پای کوییک ما نمی رسه
1015تا کوییک ساینا هم میره
🤣🤣🤣
عارف رضاییان
۲۱ شهریور ۱۴۰۲به نظرم از نظر طراحی رولزرویس روح لوکس بودنو وبا کیفیت بودنو بیشتر القا میکنه ولی باطنشون رو تا حد زیادی باید از مقایسه قیمت فهمید که بعید میدونم تویوتا حریف بشه هر چند از ژاپنیها هیچ چیز بعید نیست 🎌🔥👌
نیستانک
۴ بهمن ۱۴۰۲در تولید رولز رویس مبنا کار انسانی و هنر هست. یعنی گرانی رولز رویس ابتدا بدلیل هنر دست هست و بعد تکنولوژی.
رامین کریمی
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳یه صنعت متقلب و کپی کار از آمریکا و اروپا