تویوتا

تست و بررسی تویوتا کمری 2007 بازار ایران

آیا خرید یک کمری با کارکرد بالا منطقی است؟

در روزگاری که مرزهای کشور به روی واردات خودروهای به‌روز بسته است و مردم دسترسی به خودروهای خارجی صفر کیلومتر ندارند، مجبور به خرید نسخه‌های کارکرده می‌شوند. این واقعیت برای کسی پنهان نیست که بازار خریدوفروش خودروهای کارکرده چینی راکد است و امروزه کمتر کسی به سراغ خودروهای چینی با کارکردهای بالا می‌رود. پس با این حساب خریداران مجبور به انتخاب خودروهای کره‌ای یا ژاپنی کارکرده می‌شود؛ همه می‌دانند که در بازار کارکرده برندهای ژاپنی نسبت به برندهای کره‌ای برای خریداران قابل‌اعتمادترند. در این مقاله به برسی یکی از این خودروهای کارکرده قابل‌اعتماد ژاپنی می‌پردازیم. در ابتدای مقاله باید بگوییم که کمری مورد تست ما حدود ۶۰۰.۰۰۰ کیلومتر کارکرد دارد!

تویوتا کمری 2007 در ایران

  • طراحی ظاهری

شاید نوشتن در مورد طراحی ظاهری کمری، سخت‌ترین قسمت این مقاله باشد؛ زیرا تویوتا در طراحی خارجی کمری تا حد امکان خطوط شکسته را حذف کرده و تعداد خطوط شکسته و تند تیز در کمری به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد!

عکس تویوتا کمری 2007

وقتی کمی  به سپر جلو دقت کنید، متوجه می‌شوید که فرم سپر مانند اکثر محصولات تویوتا در آن زمان (کرولا و یاریس) بوده است و تغییر زیادی نداشته. بر روی در کاپوت دو خط برآمده وجود دارد که باعث می‌شود چهره خودرو کمی عضلانی به نظر برسد. چراغ‌ها جلو همانند چراغ‌های عقب، متوازی‌الاضلاع و بسیار ساده اما با گرافیک خوب هستند. چراغ‌های مه شکن هم به‌صورت خیلی ساده در طرفین سپر جاگذاری شده است.

در نمای جانبی، طراحی به اوج سادگی خود می‌رسد. در این قسمت تنها یک خط طراحی از پشت گلگیر جلو شروع شده و با شیبی ملایم به سمت چراغ‌های عقب هدایت شده. پوشیده شدن قاب پنجره‌های جانبی با کروم باعث شده تا خودرو کمی حال و هوای لوکس بودن بگیرد.

نمای جانبی تویوتا کمری 2007

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد چراغ‌های عقب مانند چراغ‌های جلو متوازی‌الاضلاع هستند؛ این مورد سبب شده تا طراحی قسمت جلو و عقب خودرو هماهنگ‌تر به نظر برسد قسمت عقب و جلو می‌شود. روی در صندوق یک اسپویلر قرار گرفته که بیشتر جنبه زیبایی دارد و کمکی به‌پایداری خودرو نمی‌کند. فرم سپر عقب بسیار ساده است و تنها طرح آن خطی افقی است که از میانه آن رد شده. در پایین‌ترین قسمت سپر دیفیوزر و سر اگزوز استیلی قرار گرفته تا طراحی خودرو کمی از سادگی در بیاید.

نمای عقب تویوتا کمری 2007

شاید از دید برخی‌ها طراحی کمری بسیار کسل‌کننده و به‌اصطلاح پیرمردی باشد؛ صحیح، اما نکته مهم اینجاست که این سبک طراحی باعث می‌شود که در طولانی‌مدت چهره خودرو کمتر قدیمی به نظر برسد و سریع از مد نیافتد.

  • تفاوت تیپ SE با سایر تیپ‌ها چیست؟

تویوتا در تیپ SE تلاش کرده تا چهره خودرو را کمی اسپرت جلوه دهد ازاین‌رو می‌توان به‌اضافه شدن: سر اگزوز استیلی، دیفیوزر، رینگ‌های ۱۷ اینچ شش پره اسپرت، رکاب‌های حجیم‌تر، اضافه شدن یک فلاپ پلاستیکی زیر سپر جلو و عقب و جلوپنجره با طرح لانه‌زنبوری اشاره کرد. علیرغم تغییرات نسبتاً گسترده خارج خودرو، کابین تغییرات زیادی را تجربه نکرده و تنها وجه تمایزش با سایر تیپ‌ها غربیلک ۳ شاخه فرمان و   تریم داخلی نقره‌ای است.

البته متأسفانه در تیپ SE فقط سیستم تعلیق کمی اسپرت شده و مشخصات فنی خودرو تغییری نکرده و مانند سایر تیپ‌هاست.

داشبورد و داحل کابین تویوتا کمری 2007

  • مشخصات فنی و آپشن‌های رفاهی و ایمنی

موتور چهار سیلندر کمری می‌تواند حداکثر ۲۴۰۰ سی‌سی هوا و سوخت را در خود جا دهد و ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتون متر گشتاور را به لطف سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها ((VVT.i تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودروی ۱.۵ تنی، ۱۰.۵ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۸ لیتر اعلام شده.

موتور تویوتا کمری 2007

یقیناً کمری در بحث آپشن به‌پای رقیبی همچون آزرا نمی‌رسد. اما نمی‌توان از آپشن‌هایی مانند: تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت، کامپیوتر سفری، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، شیشه اتوماتیک راننده، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، دوربین و سنسور دنده عقب، مانیتور ۷.۲ اینچی، دریچه تهویه سرنشینان عقب، پرده عقب برقی و استارت دکمه‌ای (در نسخه‌های فول) و چراغ‌های زنون به‌راحتی گذر کرد.

آپشن‌های ایمنی کمری عبارت‌اند از: ایربگ راننده و سرنشین، چهار ترمز دیسکی و ترمز ABS. همچنین کمری توانسته ۵ ستاره کامل ایمنی را در تست‌های تصادف کسب کند.

  • تجربه رانندگی

مطمئناً کمری تا به اینجای کار نتوانسته برتری خاصی نسبت به رقبای خود به دست آورد.، اما تویوتا برگ برنده خود را در تجربه رانندگی کمری رو می‌کند!

تویوتا کمری 2007

بلافاصله بعد از ورود به کابین کمری متوجه کیفیت بالای متریال استفاده شده در کابین می‌شوید به‌طوری‌که می‌توانید احساس کنید که این پلاستیک در طی این سال‌ها همچنان کیفیت روز اول را دارد و دچار افت کیفیت آن‌چنانی نشده. خودرو بسیار نرم و بی‌صدا روشن می‌شود و در حالت سکون هیچ صدا و لرزشی ندارد و مانند یک خودرو خاموش است. کمری تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت تقریباً هیچ صدا و لرزشی ندارد و مانند یک خودروی هیبریدی عمل می‌کند. عملکرد گیربکس ۵ سرعته کمری بسیار بی‌صدا و نرم است و اصلاً تقه نمی‌زند؛ به‌طوری‌که شما به‌ندرت متوجه عوض شدن دنده می‌شوید. کمری در چاله‌ها و دست‌اندازهای داخل شهر و جاده بسیار فوق‌العاده عمل می‌کند و حسی کم‌نظیر را به شما ارائه می‌کند (البته نه به‌خوبی بنز و یا بی ام و!). شیشه‌ها و آیینه‌های بزرگ در کمری، موجب شده تا دید به اطراف قابل قبول باشد و نقاط کور به حداقل برسد. اولین نکته‌ی منفی که در رانندگی داخل شهر با کمری متوجه شدم، ابعاد نسبتاً بزرگ خودروست. این مورد باعث می‌شود تا در ترافیک‌ها و کوچه‌های تنگ حسابی به دردسر بیافتید.

لازم به ذکر است مصرف سوخت کمری در داخل شهر حدود ۱۰ لیتر و در خراج شهر حدود ۶.۲ لیتر است (در صورت رانندگی اکونومی)

بعد از حدود یک ساعت رانندگی در خارج از شهر متوجه نرمی و راحتی بی‌نظیر صندلی‌ها شدم به‌طوری‌که بعد از حدود ۱۰۰ کیلومتر رانندگی اصلاً دچار خستگی نشدم. ابعاد بزرگ خودرو موجب ایجاد فضای بزرگ در کابین شده به‌طوری‌که اگر صندلی‌های جلو را تا انتها به سمت عقب بدهید هنوز فضا برای سرنشینان عقب هست. در کابین نیز فضاهای بسیار زیادی برای قرار دادن اجسام وجود دارد.

صندوق‌عقب کمری بسیار بزرگ است و در سفرهای طولانی کاربردی ظاهر می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب کمری، وجود دریچه دسترسی به صندوق‌عقب از داخل کابین است که ویژگی فوق‌العاده‌ای برای سفرهای طولانی است. عایق‌بندی کابین کمری نیز مناسب است و به‌جرئت می‌توان گفت حتی از خودروهای کره‌ای بالاتر از خود هم بهتر عمل می‌کند. عملکرد ترمزها به نحوی است که احساس امنیت نسبی را برای راننده فراهم می‌کند اما ای‌کاش کمی قوی‌تر بود. شتاب کمری در حد یک سدان میان سایز خانوادگی مناسب است اما نمی‌توان از آن انتظار زیادی داشت. البته شتاب و کشش کمری مطمئناً بهتر از انواع پژو و سمند است.

هندلینگ کمری مانند خودرویی شبیه به سراتو یا مزدا ۳ نیست. (البته به دلیل کلاس متفاوت بدنه منطقی است) اما این‌طور نیست که احساس ناامنی و نارضایتی را به راننده و سرنشینان منتقل کند.

دسترسی به ادوات کابین بسیار راحت است به‌طوری‌که شما می‌توانید ساعت‌ها در خودرو لم بدهید و از رانندگی آرام و نرم کمری لذت ببرید!

  • هزینه‌های نگهداری و تعمیرات

به گفته مالک این خودرو حدود ۶۰۰.۰۰۰ هزار کیلومتر در مناطق کوهستانی و پردست‌انداز کشور حرکت کرده، اما هزینه تعمیر اساسی زیر و بند نداشته است. حتی موتور و گیربکس این خودرو هم هنوز پلمپ است.

به گفته مالک هزینه سرویس‌های دوره این خودرو حدود یک میلیون تومان آب می‌خورد.

اما متأسفانه قطعات جانبی کمری مانند: قطعات داخلی کابین بسیار کمیاب و گران هستند. البته قیمت قطعات اصلی خودرو نیز آن‌چنان جالب نیست.

  • جمع‌بندی

کمری خودرویی مناسب برای خانواده‌هایی است که اهمیت چندانی به‌ ظاهر و آپشن‌های خودرو و یا قدیمی بودن آن نمی‌کنند و ملاک اصلی‌شان برای خرید خودرو سواری نرم، بی‌دردسر و راحت است. مطمئناً اگر از کمری استفاده منطقی داشته باشید تا سالیان سال می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

در پایان از جناب آقای بهزاد شیرازی جهت صرف وقت با تیم تست مجله پدال تشکر می‌کنیم.

مشخصات موتور ۴ سیلندر ۲۴۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی
قدرت ۱۵۶ اسب بخار
گشتاور ۲۱۵ نیوتون متر
گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا صد ۱۰.۵ ثانیه
وزن خالص ۱۵۰۰ کیلوگرم
حجم باک ۷۰ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۸ لیتر
قیمت (۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱) ۶۵۰ تا ۱۱۰۰ میلیون تومان
طراحی ظاهری ۶۰٪
امکانات ۵۰٪
کیفیت ۹۰٪
رانندگی و  عملکرد فنی ۹۰٪
ارزش در مقابل قیمت ۹۰٪

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    تشکر از آقا نیما شیرازی نازنین
    اما !
    آقا نخرید ، تویوتا نخرید که نفرین خدا دامانتان را میگرد !
    سعی کنید در این وانفسایِ اقتصادی ایران محصولات کره‌ای و بخصوص کیا هیوندای بخرید تا حداقل خِیرِتون به چندتا آدم برسه مثل قطعه فروش ، تعمیرکارها ، باتری‌سازها و … !
    همیشه در زندگی ثَواب کنید تا خدا گوشه چشمی به شما داشته باشه !
    میدونید با داشتنِ محصولات کره‌ای چه رونقی به بازار خدمات میدهید 😂🙏🏻!

    موافقم 152
    مخالفم 157
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      اون دوستی که میگفت نوید تو مشکل داری ، مسخرت میکنند ، چرا کره‌ای‌ها را میکوبی و … !
      اول بهتره بدانی اینجا ایران هست با خدمات در حد بورکینافاسو و قیمت‌ها در حد موناکو در جنوب فرانسه !
      کاربر amirmohamad جان ، عزیز دل ، این بررسی را بخوان و یه سری به تعمیرگاه‌ها بزن ، فقط همین !

      موافقم 69
      مخالفم 33
      1. هاشمی

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        درست حرف بزن

        موافقم 7
        مخالفم 10
    2. حق گوی باطل

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      نوید به نظرت پرادو زیر ۲۰۰۹دو در چهار سیلندر توی این شرایط بدرد میخوره یا به گزینه های دیگه ای فکر کنم؟

      موافقم 50
      مخالفم 17
      1. MR.JD

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (321 ديدگاه)

        جسارت میکنم به جای اقا نوید من هم نظر خصی خودم را عرض کنم
        در خوب بودن پرادو شکی نیست ولی مسعله اینجاست به چه قیمتی ؟!
        اگر الان نگاهی به بازار نمونه های کمپلت رنگ ( بخوانید تصادفی، چپی ) از 1.3 میلیارد شروع میشوند و الی ماشالله بسته به خواست مالک تغییر میکند تا قیمت هایی 2 میلیاردی
        نکات مثبت پرادو : نخست کلاس و پرستیژ بالایش هست ،
        دوم : میتوان به دوام و اصطلاحا جون دار بودنش هم اشاره کرد اما اما اما
        چند تا نکته هست که باید توجه کنید . پرادو شاید بادوام باشد اما به هیچ وجه باکیفیت نیست ، یعنی به صندلی پارچه و داشبورد پلاستیکی باکیفیت نمیگویند . و از ان هم مهمتر به هیچ وجه ماشین کم خرجی نیست . شما هر ماشینی بخری باید در نظر بگیری ماشین دهه 2000 را خریداری میکنی که به هر صورتی خرج هایی خواهند داشت و این به هیچ عنوان در حد پژو و فلان نخواهد بود
        مخصوصا هم که نسخه مد نظرتان خوراک جوانان و اهل افرود هست اصلا دقت کنید اکثر این پرادو ها چپی هستند و زیرکانه جمع شدند یعنی لب کلام اینکه در صورت نگه داری بد و عدم رسیدگی باید منتظر هزینه های چند صد میلیونی هم باشید بنابراین هنگام خرید به شدت دقت کرده و حتما به یک کارشناس خبره نشان دهید
        سوم هم سواری راحت و دلنشین پرادو برای داخل شهر هست
        چهارم هم اینکه از بهترین افرودر هایی است که میتوانید بخرید
        پنجم هم حفظ ارزش بسیار خوب خودش هست ( که تا انجام واردات و نوسازی بازار کشور بسیار خوب حفظ میشود )
        از نکات منفی هم میتوان به :
        قیمت های غیر منطقی .
        مصرف سوخت زیاد
        طراحی قدیمی
        امکانات ضعیف در مقابل قیمت میلیاردی
        هندلینگ ضعیف مخصوصا در نمونه سه در
        موتور نسبتا ضعیف ( که البته مثل پنج در ها لش و ازاردهنده نیست )
        اشاره کرد

        موافقم 54
        مخالفم 12
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10385 ديدگاه)

          MR.JD عزیز

          با شما هم موافقم هم مخالف !

          اول باید دید کسی که میخواهد پرادو بخرد ، هدف اصلی خریدش برای چیه که در ایران به جای استفاده از خویِ اصلی خودرو که برای سفر و ماجراجویی هست بیشتر برای پرستیژ و کلاس آن میخرند در حالی که رانندگی چه با پرادو چه با لندکروزر در شهرهایی مثل تهران به سبب تنگی جا و کوچه‌ها کلافه کنندست اما میبینیم که میخرند سوار میشوند و کلافگی آن را به جان میخرند که به نظر من در شهری چون تهران بهترین گزینه خودروهای هاچبک و کوچک هستند !

          نمیدانم پرادو داشته‌اید یا خیر و از چه مدلی دو در یا چهار در ، اما اون‌هایی که تجربه دارند میدانند پرادو بالاترین کیفیت متریال را دارد و تنها عیب اتاق ۱۲۰ در ظاهر داشبوردش هست که اگر خوب نگهداری نشه ترک میخورد و این چیزیه که در پرادو اتاق ۱۵۰ برطرف شده اما در تهران مثل آب خوردن رویه داشبورد را عوض میکنند و حتی با داشبورد نو عوضش نمیکنند مثل میلاد موتور که در بحث تعویض رویه داشبورد پرادو به نظر من استاد هستند و همینطور باقی خدمات‌چی‌ها در تهران !

          کسی که پرادو میخره کمتر به مصرف سوخت توجه میکنه و تنها یک جمله میگه ( نوشِ جونِش هرچی مصرف میکنه ) !

          پرادو ۴ سیلندر دو در مصرفش در جاده اگر درست رانندگی کنید حدود ۱۰ لیتر و در شهر بین ۱۲ تا ۱۶ هست و این در حالیه که در نمونه‌های ۴ در ۴ سیلندر حتی تا ۲۰ هم مصرف میکنه اگر پرگاز رانندگی کنند و جالبه که نمونه‌های ۶ سیلندر مصرفی حدود ۱۵ تا ۱۸ دارند اما در جاده مصرفشون زیر ۱۲ لیتر هست !
          مصرف سوخت بیش از هر مسئله‌ای به مدل رانندگی و رسیدگی به خدماتی از جمله سیستم برق و تمیزی دریچه‌ی گاز داره و فشاری که به موتور میاد از سرویس نکردن منظم !

          دوستان ، در این دوران کشور ، بیش از هر مسئله‌ای به تعویض زودهنگام روغن ( ۴ تا ۵ هزار کیلومتر ) و روغن فیلتر اصلی بیش از هر مسئله‌ای توجه کنید که بیشترین آسیب به خودروها به همین موضوع ساده بر میگرده که اگر رعایت کنید باور کنید به جرئت میگم از روی تجربه هرچی هم به هر مدلی از تویوتا فشار بیاورید و پرگاز هم رانندگی کنید هیچ مشکلی برایش پیش نمیاید چه برسد به SUVهای تویوتا که اصلاً برای فشار و کاربردی ساخته شده‌اند !

          موافقم 19
          مخالفم 29
        2. حق گوی باطل

          ۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          جناب MR.JDبسیار سپاسگزارم بابت توضیحات و راهنمابی خوب و دلسوزانه شما
          متاسفانه در بازار بسته ما در این رنج قیمت ماشین مناسب کمتر از انگشتان دست هست و باید فعلا از خرید ماشین منصرف شد

          موافقم 36
          مخالفم 4
        3. سپهر

          ۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (389 ديدگاه)

          والا پرادو نه پرستیژ داره نه سواری،حیف پول واقعا،با پرادو با ۵۰ تا میای تو پیچ احساس امنیت نمیکنی

          موافقم 35
          مخالفم 35
        4. مانی

          ۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          سوم هم سواری راحت و دلنشین پرادو برای داخل شهر هست؟؟؟
          کیفیت صندلی‌ رو کاری ندارم
          میرا شدن ضربه‌های وارد شده به سیستم تعلیق رو میگم
          سواری ال ممد بهتر از پرادو هست
          البته پرادو تراک شاسی مستقل هست و ایراد چندانی وارد نیست

          موافقم 18
          مخالفم 12
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        پدال تا بخواد کامنت رو سیو کنه شب میشه و ببخشید اگر جواب دیر میرسه !

        موضوعِ خودروی کارکرده متفاوت هست ، چه بخواد پرادو ۲۰۰۹ باشه چه پژو پارس مدل ۸۸ یا سوناتا مدل ۲۰۱۲ و … !
        شما به تویوتا بودن پرادو نگاه نندازید ، به نحوه‌ی نگهداری مالک و ماکان قبلی توجه کنید که چطور از خودروی خودشان مراقبت کردند و دلیل فروش خودرو چی میتونه باشه !

        اکثر کسانی که در ایران تویوتا سوار هستند به دلیل سخت‌جانی این برند از خدماتش میزنند و زیاد دیدم که طرف با ماشینش بیش از ۲۰ هزار کیلومتر رانندگی میکنه حتی پریوس و سپس روغن فیلتر عوض میکنه تقلبی و ارزان در حالی که اون تویوتا تا ۱۰۰هزارکیلومتر هم جواب میده اما از یه تایمی به بعد میشه سرطان و همونی که دست دلال‌ها به اسم رنگ فابریک و تمیز فروخته میشه اما هر دفعه هم بیش از ده‌ها میلیون هزینه‌ی تعمیراتش میکنند با قطعات غیر اورجینال و بیچاره خریداری که گول میخوره و کلاه سرش میره !

        این نظر من هست که همیشه تمیزترین خودرو از لحاظ فنی و سپس بدنه را بخرید حتی گران‌تر و گول هر ارزانی را نخورید که در هَچَل میوفتید !

        برای مثال همین تویوتا کمری که در مقاله میبینیم موتور و گیربکس پلمپ هست که نشان میده صاحب خودرو به مسائل فنی و خدماتش رسیدگی میکنه و بهترین روغن و فیلتر اصلی استفاده میکنه ولی اما یکی از دریچه‌هایِ هوا شکسته یا تیکه‌ای از محفظه‌ی شیشه‌بالابرها‌ی سمت در راننده ضربه خورده و رنگ پریده که نشان میده مالک بیشتر به مسائل فنی اهمیت میداده و نه ظاهری چون غیر از این بود برای درست کردنش هر کاری میکرد تا درست بشه !
        البته چیزی که من خودم میدونم و تحقیق کردم اینه که خودروهای تویوتا تاکسی فرودگاه کمری کرولا راوفور هر ۱۰هزار کیلومتر سرویس روغن انجام میدهند و از روغن ایرانی هم استفاده میکنند و تماماً بالای یک میلیون پیمایش داشته‌اند که این دیگر به کیفیت و آوازه‌ی تویوتا مربوط میشه که حتی بخواهند بِتِرِکانندش هم نمیتوانند چون کیفیت متریال در همه چیزِ محصولات تویوتا حرف اول را میزند حتی قطعاتی که دیده نمیشوند و اصل استراتژی ساخت تویوتا اول کیفیت هست !

        تویوتا پرادو از هر مدلش بینهایت بینظیره و اگر کارکرده‌ی آن را خریدید اول به یک متخصص مراجعه کنید و بگید از صفر تا صد یه بازرسی اصولی بکنه و هر جایی مشکل داشت را با قطعات اورجینال هرچند گران تعویض کنه تا بدانید این خودرو حرف نداره و خودتان لذتش را میبرید و درک میکنید بی‌آزار بودن یعنی چه !

        البته پرادو دو در در سواری خُشک و هندلینگ ضعیفی داره و بیشتر به درد دور دور میخوره نه سفر و جاده و اگر هدف شما لذت بردن از سواری نرم و راحت پرادو هست بهترین گزینه با قیمت ارزان نسبت به دیگر پرادوها نمونه‌ی چهار در و دنده دستی هست که تجربه‌ی آن را دارم که به سبب دنده دستی بودن اصلاً کمبود قدرت احساس نمیکنید و با جرئت میگویم پا‌به‌پای ۶سیلندرها در کویر به شما حال میده و با ارتقاء کیت سیستم تعلیق به مدل‌های افترمارکتی برند خوب میتوانید هندلینگش را بهبود و لذت ببرید !

        همیشه خودرو را از کسی بخرید که در نگهداری از ماشینش وسواس داره و در ایران از این افراد زیاد داریم و میتوانید گزینه‌ی خوبی انتخاب کنید بخصوص اگر مالک کارمند باشد چه بهتر ، چون تجربه‌ی این مسئله را زیاد دیدم که اکثر کارمندها در نگهداری از خودرو وسواس عجیبی دارند برعکس بازاری‌ها و دکتر مهندس‌ها که پدر ماشین را در میاورند و اقتصادی به خدماتش توجه میکنند و کمتر به سرویس‌ها و اصلی بودن اجناس اهمیت میدهند چون بیشتر از افراد کارمند خودرو خرید فروش و معاوضه میکنند به سبب داشتن پول بیشتر !

        موافقم 41
        مخالفم 17
        1. حق گوی باطل

          ۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1019 ديدگاه)

          نوید جان معذرت میخوام از وقتی که ازت گرفتم و متشکر بابت راهنماییت⚘
          بله فکر کنم باید کلی بگردم تا تمیزش رو پیدا کنم چون انقدر دیگه حرفه ای ماشین رو ریکاوری میکنند و کارکرد میارن پایین که پیدا کردن ماشین تمیز خیلی زمان بره
          در هر صورت ممنون

          موافقم 19
          مخالفم 9
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10385 ديدگاه)

          کاربر حق‌ گوی باطل

          خواهش میکنم دوست عزیز ، باعث افتخارِ راهنمایی کوچک ما .

          حالا جالبتر میدونید کجاست ، اینجاست که طرف پرادو مشکی ۲۰۰۸ VX اوورهال کرده از ۲۰۰ هزار کیلومتر کرده ۸ هزار کیلومتر با سن بالا و موی سفیدش تو چشم آدم زُل میزنه میگه ۱۰ سال خوابیده به شرط کیلومتر کم نکرده در حالی که جز به جزء ماشین رو بررسی کردم و اینقدر پلاستیک پیچش کرده بودن برچسب زده بودن با خط و خش‌های عمیق و از داخل چنان واکس خورده بود و چرم‌ها مسخره بازسازی شده بود در حد دبستان که یه بچه هم میفهمید این ماشینِ چه فاجعه‌ای بود ، خداشاهده یک ماه پیش برای خودم پیش اومد که جز پوزخند چیزی نداشتم بگم ، مثلاً باید به این حاج‌آقایِ مو سفید چی میگفتم مَردَک دروغگوی کثیف که داشتم از دَرون منفجر میشدم اما چیزی جز پوزخند نداشتم !!!!!

          به نظر من پرادویی بخرید هرچند رنگ‌دار اما درست حسابی روپا باشه تا اُفت‌قیمتش هم کرده باشه اما کیلومتر واقعی حتی اگر ۴۰۰ هزارتا کار کرده !

          از نمایشگاهی خرید نکنید ، از اهل فن فروش تخصصی دودیفرانسیل‌شناس‌ها بخواهید مطمئناً به مُرادِ دِلِتان میرسید و از تَهِ دل میخوام تمام کاربران عشق خودرو به خودروی مورد علاقشون گران و ارزان برسند !

          خودرو وسیله‌ای هست دوست داشتنی که متاسفانه در کشور ما جنبه‌ی تعصبی پیدا کرده به سبب بازار انحصاری و این دوران جوانی ماست که به فنا رفته !

          امروز میدیدم تو کویت بنز S350 مدل ۲۰۱۱ لاکاغذی ۷هزارتاکار داره میفروشه ۲۵۰۰۰ دلار رنگ مشکی فول ۴نفره که تو ایران با این پول میشه یه کمری ۲۰۰۷ معمولی خرید !
          آخر چه میشه گفت جز نگاه کردن و تمام شدن عمر و جوانانی که زندگیشان شده حسرت خوردنِ یه خودروی معمولی که اینجا لوکس به حساب میاد ، واقعاً چه میشه کرد 🤦‍♂️🖤 !
          چند صباحی دیگر همین چند خودروی وارداتی هم دیگر پیدا نمیشوند و تو سر خودمان میزنیم جهت خرید یه مشت آشغالِ چینی و لَگن ایرانی به اسم لوکس و نامتعارف !

          موافقم 30
          مخالفم 9
      3. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (712 ديدگاه)

        حق گوی باطل

        اگر برای پرستیژ می خوای یه راوفور بخر خیلی ماشین کم خرج و خر کاریه شتابش هم قابل قبوله

        موافقم 12
        مخالفم 15
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10385 ديدگاه)

          آخه دوست عزیز
          راوفور یه کراس‌اوور چیکار داره به پرادو که مقایسه میکنید !
          در ضمن پرادو چهار در نه تنها از تمام کراس‌اوورها نرم‌تره بلکه از اکثر سدان‌هایی چون کمری سوناتا آزرا هم نرم‌تره !
          تنها مشکل پرادو که به نظر من مهمترینش هست ، هندلینگش سر پیچ‌هاست که روی آسفالت خطرناکه و دل راننده را خالی میکنه اما اون روی سکه که وقتی هست که به دل خاک و کوه میزنید و بعد میبینید چقدر خوب شاسی کِش میاد و اگر راننده ناشی باشه که بتونه چَپِش کنه !

          اما در مورد دو در ، دقیقاً درسته که هندلینگش فاجعست و البته غیر از این هم نمیتونه باشی با قد بلند و شاسی کوتاه که چرخ‌ها نزدیک‌تر به هم هستند !

          موافقم 25
          مخالفم 16
        2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

          ۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (712 ديدگاه)

          نوید
          اول گفتم اگر برای پرستیژ نه افرود
          دوم در باره جمله دوم معلومه حتی کراس اور هم سوار نشدی چون تعلیق بسیار خشکی دارن مخصوصا در عقب بیشتر احساس میشه
          نرمی تعلیق اس یو وی رو با سدان مقایسه نکن
          جمله سوم همه شاسی بلند ها از کوچک تا بزرگ سر پیچ شانه خالی می کنن به دلیل وزن زیاد و قد بلند در مورد آفرود درست گفتی

          موافقم 4
          مخالفم 11
        3. اوستا

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (16 ديدگاه)

          راو فور پرستیژش کجا بوده؟

          موافقم 7
          مخالفم 12
    3. علی

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      کسی که آزرا یا سوناتا را به کمری ترجیح بده باید به عقلش شک کرد ، چینی که بماند

      موافقم 65
      مخالفم 27
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        علی آقا
        آزرا که سرطان هست با اینکه بسیار سواری لذت‌بخشی دارد و قدرت مناسب !
        اما سوناتا اگر منظورتان مدل NF هست باید بدانید از بهترین خودروهایی هست که اگر تمیزش را پیدا کردید بخرید و لذتش را ببرید که درسته به خوبی کمری نیست اما دست‌کمی از راحتی سواری کمری ندارد و قطعاتش هم ارزان‌تر هست و حتی متریالش از سوتاهای مدل بالاتر هم باکیفیت‌تره !

        موافقم 32
        مخالفم 21
      2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (712 ديدگاه)

        علی جان
        من خودم تقریباً دوسال آزرا داشتم روغنش رو هر چهار هزار کیلومتر عوض می کردم تا زمانی که دست من بود خرج بر نداشت نمی دونم منظور شما چیه که میگی به عقلش شک کرده باشه این دو ماشین اصلا هم کلاس نیستن اگر بتونی تمیزش رو گیر بیاری بهترین ماشینه کره ای و ژاپنی فرق نمی کنه مهم رانندس که چقدر به ماشین برسه روغنش رو زود عوض کنه فیلتر مرغوب بندازه …

        موافقم 22
        مخالفم 11
      3. Enayat

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (242 ديدگاه)

        بدی کمری یا دیگر محصولات تویوتا(البته مدل های قدیم اش)این هست که زیاد حس و حال باحالی تو رانندگی ندارند!
        بیشتر برای افرادی هست که فقط دنبال یه ماشین راحت هست و نمی خوان توی حاشیه باشند

        موافقم 15
        مخالفم 16
        1. اوستا

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (16 ديدگاه)

          تویوتا مدل های جدیدشم نسبت به رقبا حس و حال باحالی نداره

          موافقم 7
          مخالفم 14
    4. رسول

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (107 ديدگاه)

      دو تا شیش سیلندرشو دارم خیلی خوبن عالین

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. Iman99

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        بحثی نیست ولی برای اینکه مطلب یکطرفه نباشه و عادلاپه قضاوت کنیم دوطرف قضیه رو روشن کنیم بهتره چون موارد و
        نمونه های زیادی هم وجود داشته که تویوتا کمری با کارکرد های کمتر موتورش خراب شده و یاتاقان زده ویا شاتون زده و یا تو هوای گرم حرارت موتور بالارفته منظوری از گفتن اینها ندارم ولی فقط چون همچین مواردی رو خودم دیدم گفتم بگم تا بی انصافی نشه و بدونن که اینم خراب میشه اگه بهش رسیدگی نشه و یا اینکه اگه بهش فشار بیارن خراب میشه و یا مثلا اگه سرویس یا رسیدگی نشه بعد از کارکرد های کمتر از این هم مثلا جلوبندی خراب میشه
        لینک هم هست در صورت لزوم میزارم
        نویسنده میتونست یکطرفه این مطالب رو ننویسه و واقعیت موجود رو بنویسه چون ممکنه برای بعضی ها که میبینن مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی پیدا کنه و یا به اشتباه بیوفتن و بگن ما بخریم خراب نشه بعد ببینن بعد از مدتی استفاده ماشین خراب شده این موارد که گفتم واقعا وجود داره و قابل اثباته
        مثلا معروف شده بین اهالی فن که کمری این نسل اکسل عقب ضعیفی داره و تو فشار اکسل عقب خراب میشه
        و خود موتور هم بعد از واشر زدن و سوختن سرسیلندر رو نمیشه زیاد کف تراشی کرد و ظرفیت کف تراشی سنگین رو نداره
        لینک اینم موجوده در صورت لزوم می‌فرستم
        مطلبی هم که نوشتم صادقانه و از روی حقیقت بوده و مشکلی نداره پس این انتظار رو دارم که مورد قبول واقع بشه

        موافقم 16
        مخالفم 6
  2. meysam

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    عالی بود فقط ای کاش کمی بیشتر به هزینه‌های نگهداری پرداخته میشد

    موافقم 49
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      آخه هزینه‌ی نگهداری نداره این لامصب که بخوهد بِهِش بپردازه !
      نه فقط کمری ، تمام ساخته‌های تویوتا فراتر از هر خودروساز دیگر هست که تا تجربه نکنید باور نمیکنید !

      موافقم 37
      مخالفم 29
      1. سپهر

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (389 ديدگاه)

        یه چرخ فولکس به تویوتا میرزه از هر نظر،فقط کافیه تجربه رانندگی با پاسات و کمری و تیگوان و راو فور رو داشته باشین که متوجه بشین تویوتا مفت نمیرزه

        موافقم 15
        مخالفم 56
        1. بهنام

          ۵ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (911 ديدگاه)

          مفت نمیرزه ؟عجب تعصب کوری

          موافقم 23
          مخالفم 10
        2. Iman99

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          تعصب رو نوید داره ولی سپهر بیشتر در جواب به حرفای متعصبانه نوید این جواب رو دارده که درست هم هست
          مثلا چرا نوید میگی فراتر از هر خودرو ساز دیگر حرفی که اینجا زدی هم متعصبانه و کورکورانه و اشتباهه
          منم میتونم بگم تمام ساخته های مرسدس بنز و فورد و جنرال موتورز و… فراتر از هر خودرساز دیگر هستن و از همه نظر بهترین هستن این اروپایی ها و امریکایی ها در همه چیز بهترین هستن و برتر مطلق هستن و همه چیز هم از خودشون هست همه چیز هم خودشون اختراع کردن از خود خودرو و موتور درون ساز تا برق و فضاپیما …
          دوست ندارم اینها رو بگم ولی وقتی یکی مثل اون این حرفا رو میگه باید به یه همچین جوابایی هم در قبال اون باشه چون خودش باعث میشه
          اینجا اگه انتقادی هست باید به حرفای اغراق آمیز نوید باشه از اول هم گفتم اگه حرفای اینجوری نبود مطمئن باشید من میام در درطرفداری از خود همین پرادو حرفم رو میزدم چون اینم یک افرودر قابل قبول هست در حد خودش ولی جو سمی که این درست کرده نه تنها مانع این میشه بلکه باعث میشه عکس این پیش بیاد که آخرشم به ضرر خودشه خب دیگه عقل از یه حدی باید بیشتر کار کنه تا موتوجه این موضوعات بشه

          موافقم 18
          مخالفم 9
        3. Iman99

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          یا مثلا میگه این هزینه نگهداری نداره
          اینجا باید چی گفت به این شخص
          هزینه نگهداری نداره منظور چیه مگر اینطور باشه که در ناز و نعمت از این ناشین نگهداری کنی و دست به سیاه و سفید نزنه و لای پر قو باشه تا هزینه برنداره
          وگرنه قول میدم این یک بار هم آفرود سنگین با پرادو نرفته
          آفرود سنگین نه آفرود معمولی شما دو بار برو با همین پرادو آفرود سنگین برو اگه خرج میلیونی رو دستت نزاشت بیا بگو من میرم پشت سرم هم نگاه نمیکنم حتی همین پرادو در ساده ترین حالت ممکن هم خرج برمیداره بخصوص تو آفرود سنگین به سیستم‌انتقال نیرو فشار زیادی میاد و صد در صد به سرویس و اورهال و تعمیر نیاز پیدا میکنه
          سبک سازندش اقتصادی هست درسته و نسبی حساب کنیم درسته به نسبت مقرون به صرفه هست ولی برعکس چیزایی که اون میگه هیچ چیز عجیب و غریبی وجود نداره چون سازنده از همه جا زده تا مقرون بصرفه و کم هزینه باشه طراحی و تکنولوژی و امکانات همه در پایه ای ترین حالته و کم ترین حد هستن برای اینکه در راستای هدف ساخت این ماشین باشه پس تعریف و نمجید لازم نیست ما از این مرحله عبور کردیم و حرفای تکراری واسمون فایده نداره
          مث اینکه بگی الان روزه وای ببینی الان خورشید تو آسمونه چه قدر عالیه که هستش و خراب نشده
          حالا این بعضیا که اسم نیارم علاوه بر اینهایی که میگه میگه خورشید پشتش هم به ماست و اگه برگرده خیلی خفن تر هم میشه و …

          موافقم 16
          مخالفم 7
        4. هاشمی

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          سلیقت خوب نیست

  3. AmirAli

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    درود خسته نباشید
    عالی بود
    لطفاً بررسی هارو بیشتر کنید

    موافقم 35
    مخالفم 3
  4. imperial

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    بابت برسی خودرو ممنون مطلب خوبی بود ولی متاسفانه خیلی خنده داره ماشین 15 سال پیش کاکرد 2 برابر فاصله زمین تا ماه قیمت 700 میلیونی داره…البته گریه داره بیشتر. یه کارمند ساده 8 سال طول میکشه بخرتش! البته تورم داریم در ایران که باز شدنی نیست(البته خرید ماشین کاکرده 2برابر فاصله زمین تا ماه منطقی نیست)

    همین تویوتا کمری کارکرد 600هزار کیلومتر تو سایت فروش خودرو برید ببینید اینم لینک
    https://www.edmunds.com/toyota/camry/2007/
    خنده دار واقعا.4هزار دلار و 5هزار دلار. کمری فوق تمیز کاکرد150هزار مایل (حدود250هزارکیلومتر)آگهی خورده 9هزار دلار! تازه کسی هم نمیخره! طرف تو خارج میره کمری هایبرید 2022 میخره اونم قسطی.نیازی نیست ماشین یک دهه و نیم پیش سوار شه…البته برا ما ایرانیا همچین چیزی قفله.

    موافقم 25
    مخالفم 7
  5. genius

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1348 ديدگاه)

    ماشین چینی ای نداریم که هنوز به کارکرد ده سال و بالای 120000 تا رسیده باشه.ولی با این اوضاع شاید تا سالهای بعد ماشین چینی هم دوامش وقتی اثبات بشه مردم به کارکرده هاش اقبال نشون بدن

    موافقم 25
    مخالفم 21
    1. مانی

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (57 ديدگاه)

      یکی از آشنایان بنده یک ام وی ام 315 نیوفیس مدل 93 داره و بالای 200 هزار کیلومتر کارکرد داره…دوام ماشین های چینی مستقیما به نحوه رانندگی و رسیدگی مالک اون بستگی داره و اگه ماشینت رو به موقع و مرتب سرویس بکنی و زیاد هم بهش فشار نیاری تا ده سال یا شاید هم بیشتر راحت هستی و گرنه گرفتار خرج و مخارج اضافی میشی….کلا،به ماشین چینی نمیشه مثل ماشین ژاپنی فشار وارد کرد.حتی کره ای ها هم هنوز مثل ژاپنی ها قرص و محکم نیستند.اروپایی ها هم تو مناطق گرم سیر ایران مثل ژاپنی ها نمی تونن دوام بیارن..کلا،اگه تویوتا رو خوب نگهداری و سرویس کنی حداقل تا 20 سال یا شاید هم بیشتر راحت هستی.تو شهرهای سردسیر و خنک،این رقم حتی بالاتر هم می تونه بره.الان تویوتا کمری های تو شمال کشور تردد می کنن که مدل 2007 و 2008 هستند ولی مثل روز اولشون نو و سرحال هستن و به اصطلاح بدنه شون دچار افتادگی یا لش شدگی نشده.

      موافقم 40
      مخالفم 11
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        مانی جان
        شمال کشور پدر ماشین در میاد و اکثر خودروها از هر برندی چه ژاپنی آلمانی کره‌ای چه ایرانی چینی رویشان تمیزه اما زیرشون پوسیده شده و زنگ زده !

        بهترین خودروهای کارکرده برای مناطق مرکزی ایران هستند بخصوص یزد اصفهان کرمان که به نگهداری خودرو اهمیت ویژه‌ای میدهند و شرایط محیطی مناسب هست !

        موافقم 23
        مخالفم 14
    2. net

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3481 ديدگاه)

      زمان خودش در سال ۲۰۰۷ تویوتا کمری طراحی بیرونی زیبا و جذابی داشت مخصوصا چراغ جلو و چراغ عقب و جلوپنجره اش قشنگ بود و ان زمان خیلی فروش کرد و طرفدار داشت

      موافقم 28
      مخالفم 6
    3. جلال

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کمری 2007 GLX فول بی رنگ الان ۹۵۰ ملیونه داداش

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. بهنام

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (911 ديدگاه)

    درود دوستان. خودم تجربه ی سواری با یک کمری ۲۰۰۷ که کیلومتر آن سیصد و سی هزار بود ولی با توجه به افت کیفیت ادوات داخلی،صندلی ها ،رودری ها و غیره استنباط خودم کارکرد حداقل هشتصد هزار بود .
    سرو صدای داخل نسبت به سوناتای ۲۰۱۱ که بسیار بهتر استفاده شده بود یکسان بود ولی نکته ی جالب صدای موتور ،تعویض دنده ها و شتاب گیری بدون اغراق همانند نمونه ی نو بود . بسیار عالی و نرم .به انتخاب خریدار سوناتا خریداری شد چون واقعاً کیلومتر کمری خیلی کم شده بود و خریدار میترسید ماشین بزودی به خرج بیوفته . در کل نمونه های تمیز پیدا میشه ولی قیمت گزافی داره که باید ببینی ژاپنی بادوام و باکلاس میخوای یا چینی نو و پر امکانات ؟
    ترجیه خودم کمریه گرچه نمونه های به اصطلاح گرند نسل قبلش دارای شتاب و کیفیت به مراتب بالاتر البته در نمونه‌های شش سیلندر هستن .خودم کمری گرند رو به ماکسیما حتی ترجیح میدم گرچه تویوتا خیلی گرونتره .

    موافقم 24
    مخالفم 8
  7. datsun

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3954 ديدگاه)

    600 هزار تا موتور پلمپ حرفی حدیثی 🤐

    موافقم 52
    مخالفم 11
    1. Iman99

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      حرف و حدیث مال زمانیه که غیر از این باشه اینی که میبینیم باید هم همین باشه چون چیز قابل دفاعی غیر از این نداره که همینم سبک اقتصادی این ماشینه و دلیل برتری حساب نمیشه و کلا برای اینکه مقرون بصرفه باشه مجبور شدن سطح تکنولوژی و امکاناتش رو پایین بیارن و کلا تکنولوژی پایین و امکانات حد اقلی و طراحی ساده ای داره
      اینها رو میگم فکر نکنی مخالفم یا منظوری دارم یا چیزی دیگه نه برعکس تازه این ماشینم اصلا چیز بدی نیست از نظر منم قابل قبوله و در راستای هدف ساختش خودروی مناسبی بوده ولی اگه بخوایم تو موردی که یه امر طبیعیه در دنیای مهندسی و اگر غیر از این باشه باید تعحب میکردیم رو بخوایم دستمون بگیریم بگیم حرفی حدیثی چیزی و یا مثل اون یارو بخوایم اون رو گندش کنیم نه اصلا قبول ندارم ضمن اینکه تو خود این موضوع هم ماشینای آلمانی و امریکایی دهه ۷۰ میلادی اونها زمانی که بادوام ساختن مد نبود با دوام ترین رو ساختن اون زمان بادوام ترین ماشینای جهان رو می‌ساختن که هنوزم رکورد دار بادوام ترینا و کارکرد در جهان هستن زمانی که بادوام ساختن هنوز مد نبود تازه بعد از اونها بعضیا هم این مسیر رو ادامه دادن و الانم که دیگه ملا از این مرحله عبور کردن و در سطح بالاتری به کارشون ادامه میدن
      برای همین میشه گفت کمری سرجای خودش قابل قبوله و مناسبه ولی در موردش نباید داستان سرایی کنید و یا مثل همون که همه می‌شناسنش که تو پست کمری میاد در مورد پرادو چاخان میکنه و از این حرفا
      مثل اینه که بگی ب ام و ام ۵ یک سوپر سدان و شتابش از فراری بیشتره و تو پیست عالیه و بهترین سدان لوکس و اسپرت جهانه و یا دوج چارجر سوپر سدان قوی ترین سدان جهان و تو درگ رقبا رو شکست میده بهترین سدان عضلانی و اسپرت جهانه حرفی حدیثی
      خب هرکی همونیه که هست تعریفشون هم متناسب باخودشونه
      با این وجود تو همون دوام هم مثلا مرسدس بنز معماری ۵۰ سال پیش رو میتونیم نام ببریم که بعنوان بادوام ترین خودروی جهان هم شناخته شده خودرویی که نمیمیرد با بیش از ۲ دو میلیون میلومتر کارکرد یا ولوو پی ۱۸۰۰ رکورددار کارکرد در جهان با بیش از ۴ چهار میلیون کیلومتر و یا لینکلن تاون کار با بیش از دو ۲ میلیون کیلومتر کارکرد فابریک و بدون تعمیر و با موتور پلمپ اینها خودرو های آلمانی ( اروپایی ) و امریکایی بودن که تو این مورد هم برتر بودن مثل همه چیزای دیگه و تنها چیزی که تونسته در حد مرسدس معماری باشه همین لینکلن تاون کار بود

      همین لینکلن تاون کار با اینکه مال ۵۰ یال پیشه ولی امکاناتش از همینم ماشین تو این مطلب هم بیشتر ممکنه باشه چون دنده اتومات و کولر و فرمون هیدرولیک و شیشه و آینه برقی و کروز کنترل و صفحه نمایش لمسی و …. همه از ۵۰ سال پیش حتی اون موقع رقبای خودش که شوت بودن همین جدیدا هم ممکنه به پای اون نرسن تو امکانات کلا اینهایی که گفتم برای تعدیل موضوع بود و منظور خاصی ندارم
      کمری هم خودم دیدمش خودروی مناسبیه و مقرون بصرفه هست و تویوتا هم راه اونها رو ادامه الان هم همینطوره ولی الان کمتر ولی اونها الان از این مرحله عبور کردن و بیشتر خودروهای لوکس دارن

      موافقم 13
      مخالفم 7
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        چاخان کردم !

        استاد شما که چاخان نمیکنی چرا سنگ آلمانی و آمریکایی ۵۰ سال پیش را به سینه میزنی !

        ژاپنی‌ها بخصوص تویوتا و بخصوص‌تر کمری تو خاک آمریکاش هم معروف به کیفیت بالا با کارکردهای بالاست !
        بعد واسه خودت تخته گاز داری میری که چی رو ثابت کنی که مثلاً خیلی دانایی ؟!
        در مورد پرادو بگو کجاش چاخان بوده تا نه من ، بلکه اون‌هایی که تجربه‌اَش را دارند و داشتند نظر بدن !

        در ضمن ، از اول تا آخر کامنت‌ها بارها گفتم ( شرایط ایران ) !!!

        حالا واسه خودت شعر تعریف کن ، کی به کیه ، کنتر نمیندازه که !

        موافقم 9
        مخالفم 15
        1. Iman99

          ۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          کسی هم نگفته این بی دوامه یا بده اینجا من کامنتای غیر عادی که اغراق آمیز و بیش از حد و نادرست باشه رو ببینم جوابشم میدم نظر منه و چیز بدی هم نمیگم و نگفتم و اتفاقا از تحریف واقعیت چت بدم میاد
          مثلا وقتی یه نفر عادی یه چیزی رو که نمیدونه میبینه و به اون موضوع پی میبره ممکنه بالا پایین بپره و هیجان زده شه و درموردش زیاد حرف بزنه و …
          ولی همین موضوع برای متخصص اون زمینه یه چیز عادیه و همه چیزش روشن و بدون تعجب و روشنه
          اینجا هم منظور همینه باید روشنفکری بیشتر باشه تا حرفتی نادرست اضافه که باعث استباه میشن نباشه

          موافقم 8
          مخالفم 5
        2. Iman99

          ۷ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          شما که سنگ ژاپنو به سینه میزنی اونم به غلط
          ژاپنی‌ها بخصوص تویوتا بزرگترین کارخانه تویوتا تو امریکا و بر اساس کارخانه های خودرو سازای امریکاییه که تو خاک آمریکا ساخته شدن نه فقط هم همین این که ظاهر کاره و مهم نیست بلکه کلا همه چیزشون از امریکاس دارو ندارشون از امریکاس که همونم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمی‌رسه هرچیزی رو ببینی موشکافی کنی اون رو آخرش به اروپا یا امریکا میرسی از پلی استیشن بگیر تا خودروسازی هاشون اصل همه چیز اون ها تکنولوژی و طراحی و کیفیت و متریال همه چیز بهترینش از اروپا و امریکاس این ها رو گفتم
          چون برتری در همه چیز و بهترین از همه نظر در همه چیز اروپا و امریکا هستن که خدایی در همه چیز از همه نظر بهترین هستن و برتر مطلق هستن و سطح بالا فقط اینها هستن و همه چیز هم از خودشونه
          بقیه هم سطح پایین هستن در برابرشون
          ولی شما واسه خودت تخته گاز داری میری که چی رو ثابت کنی که مثلاً خیلی میگی اینه ولی نه چیزایی که گفتی رد میکنم و هرچی هم گفتم درسته چون حرف من درسته
          در مورد پرادو همه جاش چاخان بوده که گفتی چون خودم که تجربه اون رو دارم و اونهایی اون‌هایی که تجربه‌اَش را دارند و داشتند همین نظر رو میدن که گفتم دلیل حرفم اینه که چون اغراق میکنی و از واقعیت به دوری پس حرفات جواب دارن

          در ضمن ، از اول تا آخر کامنت‌ها بارها گفتم متناسب با شما جواب میدم چون اشتباه نظر میدی که باعث اشتباه و گمراهی میشه

          حالا شما واسه خودت شعر تعریف کن کی به کیه کنتر نمیندازه که :-)

          موافقم 7
          مخالفم 6
    2. مریم

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      پدر بنده یک دستگاه تویوتا از صفر کیلومتری داشتن ، البته تویوتا کارینا که سال ۵۷ خریداری کرده بودن ، تا سال ۸۴ ، یک بار کیلومتر ماشین صفر شده بود! و هنگام فروش کیلومتر ماشین عدد حدود ۳۵۰ هزار کیلومتر بود ، یعنی در مجموع بیش از یک میلیون سیصد هزار کیلومتر کارکرد!!!…

      در تمام این سال ها انواع سفر های شمال و جنوب کشور با این خودرو رفتن ، البته وضعیت نگهداری و رسیدی شخصی به این کارینا توسط پدرم فوق العاده بود ( حتی تعویض روغن شخصا انجام میدادند) …
      این خودرو در تمام این ۲۷ سال بودنش در دست خانواده ما ، فقط یک رادیاتور عوض کرد و سرویس های دوره ای…
      اون موقع شما میگید کارکرد ۶۰۰ هزار کیلومتر موتور پلمپ حرفی حدیثی!…

      تویوتا فوق العاده هست ، بشرط نگهداری اصولی واقعاً افت کیفیت نداره…

      حالا اگر اهالی فن متولد دهه هشتادی! میخوان بفرمایند که کیفیت تویوتا در اون سال ها بالاتر از سال های اخیر هست ، این دیگه بر میگرده به بار عظیم تجربه و علم خودرویی بی نظیرشون! که دست آخر در واقعیت روزمره رویایی خودروی لوکس! چینی دارن…

      بنده هم جهت اطلاع طرفدار دو آتیشه محصولات ژاپنی نیستم… اما از واقعیت کیفیت خارق‌العاده تویوتا هم هیچ وقت چشم پوشی نداشتم در خرید خودروی برای مصارف روزمره شهری…

      موافقم 6
      مخالفم 1
  8. میلاد

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (220 ديدگاه)

    تیپ SE این ماشین چند دستگاه 6 سیلندر 3.5 لیترش هم وارد شده.
    وارد کننده ش اصفهانی بوده.اکثرا همونجا هم می تونید پیداشون کنید.
    1 سال پیس یه دونه ش آگهی شده بود.

    موافقم 29
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      آقا میلاد
      یکی از مالکانِ تویوتا کمری ۶سیلندر از مخاطبان باشخصیت پدال هستند به نام آقا شاهین که جریان ورود کمری‌ها را میدانند و البته یکی تسترهای ایرانی هم خودرواشان را تست کردن .

      موافقم 21
      مخالفم 11
    2. سپهر

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (389 ديدگاه)

      ما شش سیلندرشو داشتیم،کلا فکر نکنم شش سیلندرش ۵۰ تا وارد شده باشه

      موافقم 4
      مخالفم 15
  9. محمد

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1476 ديدگاه)

    چقدر بدبختیم که ماشین ۲۰۰۷ اقتصادی بقیه کشورها رو تو ۲۰۲۲ تست و بررسی بکنیم که ببینیم با ۶۰۰ هزارتا کارکرد ارزش خرید داره یا نه ، امثال این ماشین ها تو کشور های نرمال و حتی نه چندان پیشرفته کم کم راهی اسقاط میشن اینجا ملت همچین ازش تعریف و تمجید میکنن انگار تکنولوژی شاتل دارند ، نمونش هم تو این مقاله همین آقایی که نفر اول ریپلای میزنه و طبق معمول به کره تیکه میندازه بعد چیزای بهم میبافه که مرغ پخته هم خندش میگیره

    موافقم 36
    مخالفم 11
  10. دکتر

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (335 ديدگاه)

    خیلیاشون تا ۱ میلیون کیلومتر هم موتور باز نمی‌کنند،اینو تو تاکسی های فرودگاه به وفور میبینید،در کل مرگ نداره،من هر دو مدل ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ رو داشتم ،کیفیت ۲۰۰۵ به مراتب بهتره،و به عبارتی به زبان خودمانی دیرتر لش! میشود،واقعا خودروی ارزنده ای بود،این کمری ها با هر کارکردی نهایت با ۱۰۰-۱۵۰ تومن مثل روز اول میشن،و حداقل ۱۰ سال بدون دردسر بهتون سواری میدن،فقط اب و روغن!

    موافقم 31
    مخالفم 12
    1. Iman99

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      خیلی بهتر از اینم هست این ماشین تاجایی که تونستن ساده و با تکنولوژی کم و موتور معمولی ساخته شده تا هزینه نگهداری کم باشه و مقرون بصرفه باشه و کار کرد داشته باشه
      از جهت دوام و کارکرد بادوام ترین خودرو های جهان مرسدس بنز های آلمانی دهه ۷۰ و خودرو های امریکایی دهه ۷۰ میلادی هستن جالب اینکه امکانات اون زمان اونها در حد امکانات همین ماشینه که در چندین دهه بعد از اونها ساخته شده
      مثلا بنز معماری با کارکرد بالای چهار ۴ میلیون کیلومتر و یا لینکلن تاون کار با کارکرد بالای ۲ دو میلیون کیلومتر و موتور پلمپ و همه چیز فابریک و بدون تعمبر و موتور پلمپ مثل ساعت مار میکنن و هوزوم زنده هستن و کار میکنن بنز ۱۹۰ معماری خودرویی که نمیمییرد یعنی هرکدومشون با موتور فابریک و بدون تعمیر دو میلیون کیلومتر راحت کارکرد داشتن
      این کمری و کلا تویوتا هم راه اونها رو بعدشون ادامه داد ولی کمتر و به پای اونها نمیرسه

      موافقم 18
      مخالفم 9
  11. قاطر فروش

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    بسیار عالی بود ممنون از مطلب ارزنده ای ک نوشتید
    لطفا درباره نیسان تیانا هم بنویسید

    موافقم 19
    مخالفم 6
  12. JDM lover

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (882 ديدگاه)

    مطلب خوبی بود
    از این بررسی ها زیادتر بزارید

    موافقم 17
    مخالفم 3
  13. seyedjavad.mercedesbenz

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    نمیگم برید چینی بخرید اصلا و ابدا ولی سعی کنید کم کارشو بخرید ، ماشینای با کیفیت مثل تویوتا و نیسان یا حتی هیوندای ممکنه موتورشون باز نشده باشه اما یادتون باشه هزینه های یک خودرو فقط به موتورش ختم نمیشه ، من پدر خودم سوناتا ۲۰۱۰ داشت ، تا ۳۵۰ هزارتا هم باهاش کارکرد دست به موتورش نزد ولی دیگه این اواخر تنظیم برقی صندلی راننده مشکل پیدا کرد ، چرم صندلی ها داشت از بین میرفت ( البته رو کارکرد ۳۰۰ تا بردش چرمشو جایگزین کردن ولی خب ) چون مشکی بود رنگ ماشین تو گرمای اهواز سوخته بود ، رفته بود توی دست انداز رینگ ماشین تاب برداشته بود ، یه بار چراغ سقفش سوخت و اینجور چیز ها که ممکنه اصلا از لحاظ پرفورمنسی مهم نباشه ولی صد در صد برای راننده مهمه و ایرادای ماشین راننده هر چند کوچیک رو اعصاب رانندن ، البته لازمه بگم سوناتاعه زیادم تمیز نبود که خریدش ( دوررنگ ) پدرم ولی خب دیگه باید در نظر بگیرین که این آقا نوید و اینا که میگن کمری تاکسی دیدم ۷۰۰ هزارتا موتور پلمپ ، بله برای راننده تاکسیه مهم نیست تنظیمات صندلی راننده مشکل داشته باشه یا درسته موتورو باز نکرده ولی ممکنه واترپمپش یا پمپ روغنش خراب شده باشه ، ممکنه چراغ سقفش خراب شده باشه ولی براش مهم نیست چون کاربری خودروی اون فرق داره ، اما همین ایرادای کوچیک روی اعصاب شماست حالا دوباره ممکنه بیان بگن هیوندای کجا تویوتا کجا ، ولی خواهشا بدونید که تویوتا هم خراب میشه ، شاید موتورش خراب نشع اما این به این معنی نیست که مثل چوب باشه ، هر خودرو یه سری قطعات زیادی داره که هر کدومشون استهلاک خاصی پس خواهشا جو نگیردتون با کامنت های اینجا برین چشم بسته کمری بخرین با ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد بگین تو پدال خوندم خرجی نداره ، ترجیحا نگیرین اما اگرم میگیرن با وسواس بسیار زیادی بگیرین

    موافقم 31
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      آقا سید جواد
      با شما کاملاً موافقم !
      اما کی گفتم تویوتا بهترینِ مگر برای کل‌کل با بعضی بیسوادان که بهتره مثل خودشان با خودشان برخورد بشه !

      از اول که اومدم در پدال ، یک نظر دادم که ( برای ایران و شرایط ایران ، بهترین گزینه تویوتا هستش ) !

      وَلاه که اگر جایی مثل آمریکا بودم به جز آلمانی و مرسدس انتخابی دیگر نمیکردم و اگر هم میکردم لکسوس بود و البته حتماً دیفندر جدید که دل من را برده ، ولی این دلیل نمیشه که دیگر خودروها بد باشند ، فقط علاقه‌ی من به این خودرو بیشتر هست و بس !

      تعصب تو هر زمینه‌ای نشان از بی‌عقلی هست اما اینجا برخی‌ها جوری کامنت میگذارند که بهتره در حواب مثل خودشان کامنت گذاشت و برای همین فکر میکنید من خیلی سنگ تویوتا را به سینه میزنم !

      کسی که عشق خودرو باشد ، تویوتا یا پراید داشتن برایش مهم نیست ، مهم عشقی هست که به خودرواَش میوَرزد و اون عشق از نحوه‌ی نگهداری و صحبت با خودرواَش مشخص میشود هر کاری میکند تا خودرواش مَرَتَب باشد حتی اگر از شکم و غذایش بزند !

      تمام صحبت من از ایران و مدل رانندکی ما ایرانی‌ها هست که واقعاً نمیشه هر خودرویی خرید و استفاده کرد و اگر اینکه خیلی پولدار باشید و بخواهید خرج نداشتن خدمات و سرویس را پول بیشتر جبران کنید !

      یا حق .

      موافقم 17
      مخالفم 16
      1. Iman99

        ۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        پس چرا بیشترین تعصب رو شما داری یا شما دروغ میگی و یا نمیدونی داری چی میگی چون در حرفات تناقض وجود داره و یه جا چیزی گفتی ولی جایی دیگه برعکس اون بودی

        موافقم 17
        مخالفم 6
  14. Hadi

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (596 ديدگاه)

    عالی بود 😍👌🏼

    موافقم 4
    مخالفم 5
  15. پدرام

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (781 ديدگاه)

    فقط اونجا که نوشتید: البته شتاب و کشش کمری مطمئناً بهتر از انواع پژو و سمند است!!!
    پس می خواستی با موتور 2.4 لیتری 156 اسبی از سمند و پژو 100 اسبی بهتر نباشه؟
    اصلا کمری با این قوطی حلبی ها قابل مقایسه نیست

    موافقم 17
    مخالفم 9
    1. دانیال

      ۵ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (599 ديدگاه)

      پدرام جان میخواد بگه قیمت این پژو و سمند و دنا ها داره میرسه به این کمری های دسته دو ولی اصیل و نرم و ایمن با شتابی به مراتب بهتر از اونا . اسم اینا رو بخاطر این آورده کنار کمری تا با تأمل بیشتری خرید کنیم

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. پدرام

        ۵ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (781 ديدگاه)

        بله درست می فرمایید

        موافقم 6
        مخالفم 3
  16. پاشا

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (71 ديدگاه)

    ماکسیما هم خاص تره هم نرم تر و با دوام تره شتابش هم بهتر از کمری هستش درکل کمری حرفی برای گفتن بر مقابل ماکسیما نداره

    موافقم 10
    مخالفم 24
  17. علی

    ۵ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده سال ۹۵ یک کمری ۲۰۰۷ با کارکرد واقعی ۱۰۴ هزار دنده دستی بدون رنگ وبدون ضرب خوردگی خریدم و الآن کارکردش به ۱۶۷هزار رسیده خدا رو شکر خیلی راضی هستم و فروشنده رو همیشه دعا میکنم.کولرش عالی صدای موتور داخل کابین نمیاد مسافرت طولانی احساس خستگی نمی‌کنم وقتی شسته یا دستمال کشیده میشه فکر میکنی تازه از کارخانه درآمده .من هیچ تویوتا کمری رو ندیدم رنگش آفتاب سوخته شده باشه.همیشه با خودم میگم اینکه ۲۰۰۷ هست مدل۲۰۲۲ چطور باشه.خدا از کسانی که باعث شدند مردم ما نتونند ماشینهای خوب مدل بالا و ارزون سوار بشن، نگذره

    موافقم 36
    مخالفم 4
    1. پدرام

      ۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (781 ديدگاه)

      مدل های جدید تویوتا و مثل سایر خودروهای دیگه مصرفی شدن و دیگه اون دوام گذشته رو نخواهند داشت برای اینکه شما ترغیب بشی بعد از چند سال مدل جدید رو بخری چیزی که بلاگر معروف آقای بخردی گفتن
      مثالش فرض کنید شما یه گوشی می خری همیشه براش آپدیت بیاد و هر اندرویدی هم که وارد میشه روی گوشی شما ساپورت بشه و مرتب بروزرسانی کنی اون زمان کمتر کسی پیدا میشه گوشی رو عوض کنه با خودش میگه همه آپدیت ها داره براش میاد و الکی هزینه نکنم مثال یکم بی ربط بود اما متاسفانه همینطور شده

      موافقم 4
      مخالفم 11
  18. Ali as

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میشه بررسی ام وی ام 550 رو هم بزارید
    ممنون میشم

    موافقم 5
    مخالفم 4
  19. Achtung

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    حدود ۹۰ هزار کیلومتر کمری ۲۰۱۰ رو از صفر کیلومتر روندم و فقط روغن و شمع عوض کردم فقط اواخر چون لرزشش موتور گرفته بود بردم انژکتورشو شست درست شد. سواریش خیلی نرمه .ولی از وقتی c200 2014 میرونم پشیمونم که چرا سال‌های جوونیم رو با تویوتای بدون تکنولوژی ساده و کسل کننده گذروندم .

    موافقم 10
    مخالفم 13
  20. مهران

    ۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام با احترام ب مخاطبان عزیز ولی جسارتا کمری 2007از نظر دوام و کیفیت موتوری ب پای کرولا نمیرسه تا حالا شما دیدید کرولا موتورش تعویضی باشه ولی نصف کمری های بازار موتور تعویضی هستن این نشان دهنده کیفیت و دوام موتور کرولا است درسته کمری نرم‌تر و شتابش بهتره ولی باور کنید کرولا جان سخت ترین ماشین دنیا بعد از بنز..است

    موافقم 6
    مخالفم 6
  21. احسان

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و ارادت خدمت مخاطبین عزیز من خودم بیش از ده ساله کمری سوارم به نظرم سواری این ماشینا تو هیچ کمپانی دیگه ای نمیشه پیدا کرد.

    1. Iman99

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      نه اشتباه میکنی تو ماشین های اروپایی و امریکایی راحت میشه پیدا کرد اونم کاملا برتر و سطح بالا نسبت به این که از همه نظر هم بهتر هستن اروپایی ها و امریکایی ها در همه چیز هم بهترین و سطح بالا هستن و همه چیز هم از خودشونه تو این مورد هم همینطور برتری با اروپا و امریکا هست که از همه نظر در همه چیز بهترین و برتر و سطح بالا هستن و بقیه به پاشون نمیرسن و نمیتونن هم برسن

      شما هم فقط کمری سوار شدی فکر کردی دیگه این مناسبه وای نه اینطور نیست چون تجربه ماملی ندارید پس اشتباه کردی و نظرت استباهه البته اینم بد نیست نگفتیم چیز بدیه ولی فقط شما همینو دیدی اگه موارد برتری که عرض کردم رو میدیدی متوجه میشدی که این اصلا به چشمت نمیاد و یه چیز سطح پایین در برابر اونهایی که گفتم هست
      و از اون طرف هم سواری برتری که ماشین های اروپایی و امریکایی دارن حالا دیگه مدل هاش رو نمیگم خودتون برید بررسی کنید سواری ماشین های اروپایی و امریکایی سطح بالا و برتر رو تو هیچ کمپانی آسیایی دیگه نمیشه پیدا کرد

      موافقم 2
      مخالفم 4
  22. جلال

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    الان کمری 2007 GLX یا SE فول بدون رنگ حدود
    950/000/000 ملیونه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  23. رضا

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه کمری ۲۰۰۷ دارم دنده ای
    متاسفانه مصرفش بالاس حدود صدی ۱۲ شایدم بیشتر
    و روغن کم میکنه!
    مثلا در هر ۲ هزار کیلومتر شاید یک لیتر ( حالا بستگی ب نوع رانندگی داره)
    موتور ماشینم پلمه کارکردشم ۱۹۰ تا واقعیه چون دست خودم بوده
    به نظر شما مشکل فقط رینگه؟ یا با روغن و ترکیبات روغنی میشع برطرفش کرد؟؟
    درضمن ماشین دود ابی و نشان روغن سوزی نداره

  24. مهدی

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    سلام کمری سواران عزیز یه کمری دنده ای ۲۰۰۷ دارم همه چیزش عالیه فقط تو سربالایی کم میاره لطفا راهنمایی کنید

    1. مریم

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      جهت افزایش قدرت بدون تغییرات اساسی و پر هزینه ،حدف منبع میانی خودرو ، نصب یک هدرز کرومی یک به یک با عایق حرارتی ، همراه با دولوله مجزای خروجی داخل کرومی نسبتاً مستقیم ، جایگزین کردن منبع های انتهایی خودرو با منبع های نیمه باز ( فشار پایین) مخصوص حجم های تا 3٫5 لیتر ، یک کیت مکش داخل کرومی همراه فدرز فلزی داخل کیت مکش ، استفاده از شمع های با کیفیت ترجیحا برندNGK و جابجایی سنسور اکسیژن از داخل کاتالیزور و ریمپ ECU …
      با این تغییرات با هزینه نسبتا مناسب ، نه تنها مشکل کشش خودرو در سربالایی ها و بخصوص با کولر روشن و ظرفیت مسافر کامل ، رفع میشه ، بلکه مصرف سوخت خودرو هم کاهش قابل توجه ای پیدا می‌کنه و بخاطر کاهش فشار گازهای خروجی ، و عدم افزایش دمای بیش از حد موتور ، استهلاک موتور خودرو هم نسبتاً کمتر میشه…

  25. اریا

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الا 2024 به نظرتون خودرو 2007 ارزش خرید داره؟ یه قراضه بیشتر نیست با بو سیگار داخل کابین هزینه تعمیر و کمبود قطعات هم اذیت کننده

    موافقم 1
    مخالفم 2
  26. مرتضی

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    کمری ۲۰۰۷ دارم ۲۱۴ تا کاکردشه تعمیر کامل شده بود خریدم کمتر از ۵۰ هزارتا بعد از تعمیر کارکرده
    هیچ نشونه یی از سوختگی واشر یا ابو روغن قاطی کرده باشه نداره ترموساثات تست شد باز میکنه در رادیات نو بود ولی بازم تعویض کردم سالمه فقط وقتی موتور سرده در رادیاتو باز میکنی اب و هوا میپاشه بیرون و موقع روشن بودن موتور جنتها سفت هستن
    اب کم نمیکنه دما بالا نمیره فن بموقع روشن خاموش میشه
    بنظرتون علت چیه
    باید سرسیلندرو باز کنم؟؟؟

  27. محمد

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام با بوجه ۱۲۰۰ میتونم کمری ۲۰۰۷ ، ماکسیما ۸۶ و یا مزدانیو ۹۰ تهیه کنم
    به نظر شما کدام بهتره؟

  28. بابک

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دارم دو ساله لذت میبرم بعد خرید حدود ۵۰ میلیون گذاشتم کنار برای اورحال ،بعد تعویض کاتالیز شتاب به طور محسوس افزایش داشت البته تعویض شمع خوب و روغن خوب روغن گیربکس و فیلتر بنزین ……. خیلی تاثیر داره به نظرم اگه ماشین خوب مثل تویوتا می‌خری باید چند تومن هم بذاری کنار تا اورحال بشه بعد میتونی چند هزار کیلومتر برونیش و لذت ببری یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا