آنچه در مقاله تویوتا پریوس ۲۰۱۶ میخوانید:
مقدمه
این روزها اکثر شرکتهای خودروسازی بهسوی تکنولوژیهای بروز و الکتریکی کردن خودروها پیش میروند. از طرفی آلودگی هوا در کلانشهرها بیشتر میشود، پس چهبهتر که به سراغ خودروهای الکتریکی برویم. از میان همه خودروهای هیبریدی معروفترین، پرفروشترین و موفقترین تویوتا پریوس است. در ایران سیاستهای تشویقی نظیر کاهش تعرفه گمرک و حذف طرح زوج و فرد برای هیبریدها، خریداران را به سمت آنها سوق میدهد. تویوتا پریوس خودرویی اقتصادی است، اما به دلیل طراحی ظاهری و عدم جذابیت موفق نشد فروش خوبی نظیر مدلهای دیگر تویوتا تجربه کند.
در این سری از مقالههای تست و بررسی مجله پدال به سراغ تست تویوتا پریوس ۲۰۱۶ رفتهایم تا مزایا و معایب این خودرو محبوب را مشخص کنیم. با پدال همراه باشید
همچنین بخوانید: تست بررسی تویوتا کمری ۲۰۰۷
همچنین بخوانید: تست و بررسی هیوندای سوناتا هیبریدی ۲۰۱۸
تاریخچه پریوس
شرکت تویوتا در سال ۱۹۹۷ پریوس را با شعار «به موقع و برای کمک به قرن ۲۱» بهعنوان پرفروشترین خودروی هیبرید به دنیا معرفی کرد و توانسته تا امروز بیش از ۴.۰۰۰.۰۰۰ دستگاه از آن را به فروش برساند. نسل دوم در سال ۲۰۰۳ به دنیا معرفی شد و جوایزی همچون خودروی زیبای سال، پرفروشترین خودروی آمریکا و خودروی سال اروپا را دریافت کرد. در سال ۲۰۰۹ نسل سوم پریوس معرفی شد و به دلیل ایمنی مناسب تبدیل به خودروی موفق و معرکهای شد و نسل چهارم که در سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. همین نسل بود که به بازار فروش ایران هم وارد شد.
طراحی ظاهری پریوس
تویوتا پریوس که در دنیا فروش مناسبی دارد از طراحی خاص و کاربردی سود میبرد که ممکن است هرکسی ظاهرش را نپسندد. به قول معروف طراحیاش صفر یا صدی است یعنی یا یکی عاشقش میشود یا از آن متنفر میشود. بنابر گفته شرکت تویوتا در طراحی پریوس اصول مهندسی بسیار رعایت شده تا جایی که این خودرو آئرودینامیک خوب و مصرف سوخت و جرم اندک داشته باشد. مثلاً چراغهای جلوی خودرو از پولکهای ماهی الگو گرفته تا بتواند نور را بهخوبی بازتاب کند و با کمترین تعداد چراغ بیشترین نوردهی را به شما ارائه دهد.
نوار باریک آبی رنگی دور لوگوی تویوتا کشیده شده که نشانه پاک بودن و دوستدار محیط زیست بودن خودرو است. برخلاف دیگر خودروها چراغهای دیلایت و مه شکن بهصورت مثلثی کار شده است. زیر لوگوی تویوتا جلوپنجره کوچکی بهصورت یک نوار باریک طراحی شده و جلوپنجره اصلی در کنار مهشکن است.
در نمای کنار خودرو، در جلوی آیینه بغل شاهد دو خط افقی بسیار کوتاه هستید که به گفته تویوتا بیش از هر خودروی دیگر این شرکت بر روی این دو خط کار شده و در زیر آن نوشته هیبرید دیده میشود. هدف از طراحی آنها شکستن باد است.
در نسخههای فول یک زه سفید رنگ کنار خودرو دیده میشود و با یک خط که از زاویه تند چراغ عقب شروع شده و در اواسط در عقب تمام شده، تقریباً موازی و نمای زیبایی به خودرو داده است. در پایین درهای جلوی یک خط از تایر جلو شروع شده و تا در عقب ادامه پیدا کرده است. همه این خطوط حالت آئرودینامیک خودرو بیشتر میکند.
با آنکه شیشه عقب بهصورت دو تکه است، برخلاف تصور برخی از افراد، دید بسیار مناسبی به عقب میدهد. در نسخههای فول یک نوار باریک کرومی بر روی در صندوق کار شده که با شیشه در صندوق عقب موازی است. چراغ ترمز سوم در زیر قسمت میانی است. چراغها بهصورت عمودی طراحی شده و شرکت تویوتا گفته این نوع چراغ برای بزرگتر شدن ورودی صندوق است. در صندوق به شیوه فستبک گشوده میشود و مکانیک میتواند برای تعویض و یا تعمیر باتری دسترسی راحتی داشته باشد. آنتن کوسهای روی سقف هم به شکسته شدن باد کمک میکند.
کابین و امکانات تویوتا پریوس
طراحی داشبورد پریوس عجیب ولی جذاب است: مثلاً پشت آمپر دیجیتال این خودرو، در وسط داشبورد، بالای مانیتور قرار دارد. طراحی جایگاه پشت آمپر در چنین محلی بدین دلیل است که در کشورهای راست فرمان، دیگر به جابجایی پشت آمپر نیاز نباشد و هزینهها را کاهش دهند.
دسته دنده در زیر مانیتور با ابعاد کوچکی به رنگ آبی قرار گرفته که شاید در وهله اول به راننده حس گیجی بدهد، اما جالب است که کمکم به آن خو میگیرید. حالت پارک با یک دکمه فعال میشود. بر روی دنده یک حالت B وجود دارد که باقی مانده انرژی باتری را بازیافت میکند. در سمت راست دسته دنده دو عدد دکمه EV MODE و DRIV MODE وجود دارد. در زیر دسته دنده شارژ وایرلس دیده میشود، اما ظاهراً فقط برند اپل و سامسونگ را شارژ میکند. در پشت آن، میان دو صندلی جلو دو عدد جا لیوانی دیده میشود. عقبتر هم شارژر ۱۲ ولت در کنار پورت USB و AUX وجود دارد.
در پریوس از یک مانیتور JBL نسبتاً باکیفیت بهره میبرید؛ یکی از امکانات پریوس فول وجود بلندگوهای JBL است که صدای معرکه و مناسبی تولید میکند. رنگ داشبورد در نسخههای فول سفید است، اما شما از سانروف بهرهمند نیستید و دلیلش وزن بالای خودرو است که به هنگام چپ کردن احتمال شکسته شدن شیشه وجود نداشته باشد و ایمنی بیشتر شود.
در نسخههای سفارش اروپا که فول ترین نوع پریوس در ایران است سانروف و صندلی چرم وجود دارد. دور دریچههای کولر که در طرفین داشبورد است، همان نوار باریک آبی رنگ به نشانه دوستدار محیط زیست کشیده شده است. جنس پلاستیک داشبورد خشک است که دوام بالا ولی کیفیت دلپذیری ندارد. در جلوی کنسول سفید است و بهسادگی کثیف میشود.
پریوس با اینکه خودرویی اقتصادی است، برخلاف تصور مردم و دیگر مدلهای تویوتا، آپشنها و امکانات بسیار زیادی دارد؛ که عبارتاند از: کروز کنترل هوشمند، سنسور باران و نور، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تابلو خوان، چرخش چراغ در سر پیچ، هداپ، آیینه تاشو برقی و الکترکرومیک.
مشخصات فنی تویوتا پریوس
تویوتا پریوس از یک موتور ۱.۸ لیتر (۱۸۰۰ سیسی) بنزینی و یک موتور الکتریکی استفاده میکند. قدرت موتور ۱۲۱ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتنمتر گشتاور متصل به یک گیربکس E-CVT است و میتواند در ۱۰.۶ ثانیه از سرعت صفر به صد برسد. وزن خودرو ۱۴۰۰ کیلوگرم است و با حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت میتواند حرکت کند. در ۱۰۰ کیلومتر هم بهصورت ترکیبی فقط ۳/۳ لیتر بنزین مصرف میکند.
تجربه رانندگی با تویوتا پریوس
خودروهای شرکت تویوتا همیشه با سواری نرم و راحت معروف بوده و هست. پریوس هم از این قاعده مستثنا نیست. با اینکه گیربکس CVT در خودرو استفاده شده، کوچکترین صدایی به کابین وارد نمیشود و نشستن در آن آرامشبخش است. هنگامیکه به خودرو استارت میزنید، روشن شدن موتور آنقدر آرام است که چه از بیرون و چه از داخل خودرو هیچ صدایی نمیشنوید. با اینکه از بیرون حس میکنید نقطه کور زیادی در خودرو دارید، ولی در داخل خودرو هیچ نقطه کوری وجود ندارد، حتی آیینههای بغل هم روی در نصب شده و به این ترتیب رانندگی با این خودرو بسیار ساده و راحت است. شما هنگام رانندگی دید بسیاری به اطراف دارید و دلیلش وجود شیشههای بیشتر و ستونهای باریک درهاست؛ حتی شیشهای که روی در صندوق قرار دارد، دید بسیار خوب و مناسبی به عقب میدهد.
در پریوس هایی که رینگ ۱۷ اینچ دارند، کمی کوبش به کابین خودرو وارد میشود، اگر رینگ ۱۶ اینچ استفاده کنید، این مشکل رفع میشود، ولی به دلیل کم شدن ارتفاع خودرو، چنانچه وزن داخل اتاق و صندوق سنگین باشد، در دستاندازهای بزرگ به زمین گیر میکند. گفتنی است بسیاری از رقبای پریوس نظیر کیا سراتو و هیوندا النترا و مزدا ۳ هم همین مورد منفی را دارند.
فضای پای عقب پریوس نسبت به رده و اندازه خودرو مناسب است و تقریباً مانند سراتو و کرولا است. فضای صندوق برای سفر خیلی مناسب و طول زیادی دارد اما ارتفاع آن کم است. چنانچه کاور جداکننده کابین از صندوق را حذف کنیم، فضا کاملاً جادار و وسیع میشود.
ترمزهای پریوس بسیار قابل اطمینان است و با این موتور و جثه کاملاً همخوانی دارد. اکثر مدلهای تویوتا نظیر کمری در سر پیچها هندلینگ مناسبی ندارد، اما خوشبختانه در پریوس این مشکل وجود ندارد. شتاب صفر تا صد پریوس با بنزین معمولی در جادههای ایران ۱۱.۷ است.
هزینههای نگهداری پریوس
در مورد هزینههای نگهداری باید بگویم که معمولاً تویوتاها استهلاک پایینی دارد. مالک با کارکرد ۴۰ هزار کیلومتر تا امروز هیچ خرج اضافهای بهجز سرویسهای دورهای نداشته است. هزینه هر سرویس دورهای به همراه فیلترها و روغن موتور حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان میشود.
جمعبندی
اگر به دنبال یک سدان کوچک اقتصادی و باکیفیت با آپشنهای فراوان هستید و از سوی دیگر میخواهید یک خودروی هیبریدی داشته باشید، ولی ظاهر جذاب برایتان مهم نیست، میتوانید به سراغ پریوس بروید. تویوتا پریوس در ایران فقط مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ یافت میشود که قیمت آن با توجه به کارکرد بین یک میلیارد تا یک میلیارد و چهارصد متغیر است. اگر به دنبال خودروی هیبریدی با ظاهری جذابتر و با قیمتی بیشتر هستید، میتوانید به سراغ تویوتا chr، لکسوس ct200h، سوناتا lf و حتی کمری بروید. جالب است بدانید تویوتا پریوس ارزانترین خودروی هیبریدی ایران و پرفروشترین خودروی هیبریدی جهان است.
در پایان از جناب آقای علی مردانی جهت صرف وقت با تبم تست مجله پدال تشکر میکنیم.
ویراستار: سرکار خانم آسیه کازرونی
Royal Driver UK 70
۲۵ شهریور ۱۴۰۱خیلی خوبه طراحیش عجیب غریبه.دوام خوبی داره بدرد بخوره ولی یک سوال چرا عکس از کابینش نگرفتید حداقل فرمونشو ببینیم😂. بابت تست و بررسی هم ممنون خیلی خوب بود
࿗
۲۵ شهریور ۱۴۰۱هزینه تعویض باتریش در بلند مدت رو ذکر نکردید
بهراد
۲۵ شهریور ۱۴۰۱خدایی همه چیش خوبه. فقط طراحیش یجوریه نکرده بجز اون دیگه مشکل خاصی نداره.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ شهریور ۱۴۰۱فکر میکنم حدود ۲۵۰ میلیونی بشه هزینه تعویض باتری !
البته تا ۱۰ سالی کار میده !
من میخواستم ۱/۴۰۰ پول بدم ، قطعاً کرولا الانترا سراتو انتخابم بود !
یا خیلی ارزونتر از این یه یاریس ۲۰۱۵ انتخاب میکردم !
࿗
۲۶ شهریور ۱۴۰۱اکر ۲۵۰ باشه خیلی خوبه
من اگر میخواستم ۱۴۰۰ بدم شاسی میگرفتم
پژمان
۲۶ شهریور ۱۴۰۱با این وضعیت در ایران با ۱۴۰۰ فقط شاسی چینی گیرت میاد
meysam
۲۶ شهریور ۱۴۰۱NAVID۰۰۹۸
پک باتری رو اگه تعویض بشه هزینه اون بالاست
ولی خوبیش اینه باتریهای تویوتا بخاطر تکنولوژیش طول عمر بالایی دارن
جدای از اون قابل تعمیر هم هست و تو ایران هم انجام میشه که هزینه اش خیلی از تعویض پایینتر درمیاد
تو گوگل به فارسی بزن ایر تویولکس
حامد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام
به جرئت میتونم بگم اگه فقط یکبار پشت فرمون این ماشین بشینی و لذت رانندگی رو باهاش تجربه کنی، دیگه نمیتونی پشت هیچکدوم از ماشینایی که گفتی رو بشینی
مطمئن باش
miladzm
۲۵ شهریور ۱۴۰۱از زشت ترین خودرو های تاریخ ! به قول سالار کنسول وسطش من رو یاد کاسه توالت میندازه !
M.Kkarimi
۲۶ شهریور ۱۴۰۱بقیه حرف های سالار رو هم بگو …
هندلینگ فوق العادش نسبت به کلاس و ابعاد و … اش ! دوام فوق العاده بالاش ، استهلاک فوق العاده پایینش ، دید به اطراف و عقب و جلوی عالیش ، نمایشگر با کیفیت و کنتراست و وضوح بالاش و در آخرم مصرف فوق العاده پایینش ….
طراحیش بجای تمرکز روی زیبایی مطلق تمام تمرکزشو روی کاربردی بودن و کارایی گذاشته …
بنظرم من که واقعا شاید خیلی زیبا نباشه ولی (( زشت )) اصلا نیست !
حامد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲یک مورد از نقاط قوتی هم که داره که هیچکس تا حالا بهش اشاره نکرده Drive mode این ماشین هست که من تا حالا جای دیگه ندیده بودم سه حالت داره . ECO, Normal , Power
که وقتی روی اکو میذاری هم سرعتش خوبه هم مصرف بنزینش عااالیه و نرمالش هم که مشخصه معمولیه ولی وای به حال وقتی که بخواین از پاورش استفاده کنید، جوی قدرت و سرعت این ماشین بالا میره که انگار ماشین داره روی یخ لیز میخوره ، حتی توی کل کل کردن با ماشینای دیگه وقتی روی پاور میذاری از همه پیشی میگیری
Iman99
۲۸ شهریور ۱۴۰۱اگه قرار باشه تو ایران و برای اینجا انتخاب کنیم
همون کرولا هیبریدی و الانترا و سراتو هم برای اینکه کسی ناراحت نشه به این دوتا اصافه کنیم اینها گزینه های مناسبی برای داخل کشور هستن چون نباید به دنبال بالاترین و چیزای پیشرفته و سطح بالا باشیم باید دنبال گزینه متناسب با مردم عادی که قشر متوسط هستن باشیم در این مورد این پریوس هم با اینکه طراحی ظاهریش جالب نیست و اونقدرا هم کاربردی هم نیست که بگیم بخاطر کاربردی بودنش طراحیش اینجوری شده ولی در کل همون سراتو و کرولا و النترا گزینه های مناسب تر از این پریوس هستن
یادمه قبلا گفتم این پریوس کیفیت داشبودش پایینه و مواردی هم دیدم ویدیو هاش هم هست که تو آفتاد بر اثر گرما داشبوردش قر شده و بی ریخت شده بعضیا بهشون برخورد
حالا دیدیم که تو همین بررسی هم خود بررسی کننده ها از کیفیت پایین داشبوردش گفتن
این رو گفتم تا بدونید آخر کار به حرفای من میرسید مثل همینحا
بگذریم .
در کل برای انتخاب تو این زمینه برای مردم عادی و بخصوص داخل کشور باید ببینیم چه گزینه ای مناسب هست و تطابق داره با انتخاب و نیاز افراد که اکثریت قشر متوسط رو تشکیل میدن که همین مورد از گزینه هایی هستن که گفته شد
چون برای این جور انتخاب ها نباید دنبال بهترین ها باشیم باید ببینیم چی مناسبه برای اون استفاده
مثلا تو هیبریدی ها بهترین و پیشرفته ترینش آلمانی هایی مثل پورشه پانامرا که هم سیستم هیبریدی خیلی پیشرفته تری داره و هم بهترین و پیشرفته و سطح بالا هست
یادمه پورشه پانامرا رو کنار کرولا هیبریدی بررسی می کردم واقعا تفاوتشون از زمین تا آسمون بود و کرولا گاری به حساب میومد در کنار پورسه پانامرا ( درسته که در یک سگمنت و کلاس نیستن میدونم در کل گفتم چون پورشه پانامرا یک سوپر سپان هست که در کلاس خودش هم چیزی به گرد پاش نمیرسه مگر همون آلمانی های دیگه از اروپا مثل مرسدس و یا امریکایی هایی مثل کادیلاک بتونن باهاش رقابت کنن ) یا مثلا آفرودر های برتر امریکایی و آلمانی ( اروپایی ) که در کل اینها در همه چیز بهترین و اول و سردمدار و یکه تاز هستن با فاصله زیاد و کسی به گرد پاشونم نمیرسه و همه چیز هم از خودشونه از اختراعش بگیر تا پیشرفته ترین هرچیز در کل اروپا و امریکا سطح بالا و پیشرفته هستن
بقیه هم گزینه هایی هستن برای سایر نقاط جهان که باید خوشحال هم باشیم که اینها وجود دارن که مردم عادی و قشر متوسط بتونن کارشون راه بیوفته مثل این گزینه که مناسبه برای مردم عادی و قشر متوسط و گزینه های دیگه که گفتیم
در کل این ها رو گفتم که انتخاب باید با نیازها تناسب داشته باشه
Iman99
۲۹ شهریور ۱۴۰۱برای همین تو ایران با توجه به شرایط تحریمی که هست و مردم هم از خودرویی رو که میخرن معمولا بیشتر از ۵ سال استفاده میکنن خودرو های ساده تر مناسب هستن و حتی همین پریوس هیبریدی هم ممکنه واسشون دردسر ساز بشه چون خیلی کشور ها بعد از ۵ سال معمولا ماشیناشون رو به راحتی میتونن عوض کنن و از مزیت مصرف سوخت کمتر هیبریدی ها استفاده کنن ولی اینجا نه و همون خودروهای معمولی بنزینی مناسب هستن مثل همون النترا و کرولا و سراتو که گفته شد درکل بحث بهتر بودن برای انتخاب باید کنار گذاشته شه و اینجا ملاک های اصلی جاشون رو به ملاک های انتخاب متناسب میدن که همونها بودن که گفته شد
charger
۲۵ شهریور ۱۴۰۱خیلی زشته این پریوس
مانی
۲۵ شهریور ۱۴۰۱یکی از بهترین ماشین های وارداتی به ایران همین تویوتا پریوس بود.ای کاش،تعداد بیشتر و البته نسخه زیباترش،یعنی نسخه پرایم هم وارد کشور می شد.کلا،تویوتا پریوس خودرویی است فوق العاده باارزش که خریدش کاملا توجیه پذیر هست.هر چند که برخی ظاهر اون رو چندان نمی پسندند.ولی من عاشق این سامورائی سبز و آرام و بی حاشیه هایبریدی هستم.
Erfan
۲۵ شهریور ۱۴۰۱متاسفانه داخل ایران ماشین های هیبرید ارزش چندانی ندارند به علت هزینه های گزاف تعویض باطری بعد از به پایان رسیدن عمرشان
NAVID۰۰۹۸
۲۵ شهریور ۱۴۰۱به غیر از هزینهی تعویض باتری ، باید در نظر گرفت که خریداران این خودرو مشکل مالی ندارند و مصرف کم بنزینش چه حاصلی برایشان دارد !
Erfan
۲۵ شهریور ۱۴۰۱درسته که مشکل مالی ندارند اما برای یه ماشین حدود ۱.۳میلیارد تومنی ۲۵۰میلیون هزینه تعویض باطری اصلا هزینه کمی نیست.
و مشکل بزرگ تر اینه که با توجه به اینکه حدود ۵سال از عمر پریوس های وارداتی به ایران میگذره و همشون میانگین کارکرد حدود ۱۰۰تا ۱۵۰هزار کارکرد دارند خریدار های آینده این ماشین ها قطعا به مشکل بر خواهند خورد چون در آینده ای نزدیک هزینه ای گزاف برایشان خواهد آمد.
خب به نظرم به جای این که ۱.۳بدن برای ماشینی که باید چند وقت دیگه حدود ۳۰۰میلیون خرج آن کرد همین پول رو بزارن روی ۱.۳میلیارد و یه ماشین بهتر بخرند از همان اول.
متاسفانه ماشین هیبریدی داخل ایران ارزشی ندارد مگر اینکه علاقه به این نوع ماشین ها داشته باشید
NAVID۰۰۹۸
۲۶ شهریور ۱۴۰۱عرفان جان
فکر کنم منظور منو اشتباه برداشت کردی !!!
منظور من هزینهی ۲۵۰ میلیونی باتریها نیست !!!
تکلیف اونی که تیبا پراید ۲۰۶ میخره مشخص هست که یه ماشین ارزان و کممصرف نیاز داره اما مخاطب کمری سوناتا پریوس هیبرید واقعاً چه چیزی نیاز داره !!!
Payfast
۲۵ شهریور ۱۴۰۱هزینه هیچی اخه یک ایرانی غیر ماشین باز اینکه ماشین هیبریدی یا هیبریدی نیست واسش مهم نیس
AMANTE
۲۵ شهریور ۱۴۰۱ماشین دوم خانواده های اروپایی و آمریکایی، ماشین گران قیمت برای ایرانی ها.
یک مدل از تویوتا پریوس به اسم پرایم هست که هم ظاهر بیرونی هم درونی قشنگی داره و اگه اون وارد ایران میشد خیلی بیشتر از این مدل طرفدار پیدا میکرد.
احمدرضا
۲۵ شهریور ۱۴۰۱تو محل کارم رئیسم یدونه داره
زیاد باهاش رانندگی کردم هم توی شهر هم توی جاده
واقعا ماشین بی آزاریه و خیلی خیلیم راحته تا الانم هیچ خرجی جز سرویس دوره نداشته
منکه واقعا دوسش دارم
وقتی سوار اون یکی ماشینش که لکسوس nx 200t میشم انگاری سوار پیکان میشم ( منظورم راحتی و بدون تکان بودن ماشین توی دست اندازه )
تنها بدی پریوس که ظاهرا توی همه مدلای این سال هست صداییه که از داخل داشبوردش میاد
میگن مربوط به آنتش که شل میشه و میخوره به این ور اونور
در کل خوبه نسبت به قیمتش
Erfan
۲۵ شهریور ۱۴۰۱دقیقا یکی از مشکلات این ماشین بسیار بی سر و صدا بودنشه آنقدر این ماشین ساکت و آرام که هر ارتعاشی و حرکت رو میتونی بفهمی.
Achtung
۲۵ شهریور ۱۴۰۱یه چیز زشت که فقط راه میره . خوبم راه نمیره
احمدرضا
۲۵ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا خیلی خوب راه میره
Achtung
۲۵ شهریور ۱۴۰۱منظورم اینه که کسل کنندست
Arshia m3csl
۲۵ شهریور ۱۴۰۱واقعا تویوتا پریوس ماشین جالب و خوبیه ولی تو ایران موفق نبود زیاد درصورتی که میتونست خیلی موفق باشه این ماشین کیفیت خوبی هم داره و طراحیش شبیه یک ماهیه دقیقا
Kastech
۲۵ شهریور ۱۴۰۱تکامل تکنولوژی هایبرید و زاییده هوش سرشار تویوتا بدون اینکه جوگیر بشه و تمام الکتریکی
ماهان تویسرکانی
۲۶ شهریور ۱۴۰۱درسته که طراحیش خیلی محبوب نیست اما دلیل بدبودن خودرو هم نمیشه این ماشین داره با قیمت 1.3 آپشن های یک ماشین 3 میلیاردی را به شما می ده و قرار نیست باهاش مسابقه بدهید و استفاده یک ماشین اسپرت را از آن داشته باشد و فقط باید از آن به عنوان یک خودروی کوچک شهری و اقتصادی استفاده کنید البته برخی سلایق به طراحی اش انتقاد دارند اما اگر ریز بین شوید متوجه می شوید که بسیار طراحی مهندسی شده و جالبی دارد.
بیقراق
۲۶ شهریور ۱۴۰۱مگه تویوتا پریوس غیر وارداتی هم داریم که تو تیر از واژه وارداتی استفاده کردید؟! به قول معروف: من دیگه حرفی ندارم باشه برای بعداً !!!
meysam
۲۶ شهریور ۱۴۰۱یه سری از مدلها رو شرکت ایرتویا وارد میکرد و گارانتی میکرد
به اونا میگن شرکتی
به غیر اونا میگن وارداتی
aliakbarkhoei
۲۶ شهریور ۱۴۰۱برای استفاده شهری عالیه؛ برا جاده هم خوبه؛ هایبرید هم هست؛ با طراحیش هم مشکلی ندارم.
از نظر من عالیه.
پرویز
۲۶ شهریور ۱۴۰۱سلام ، من از سال 96 تا الان سه بار با پریوس به چهار کشور سفر کردم بی نظیره بدون خرج اضافه بی صدا نرم و با اطمینان و ایمن و فعلن هم پریوس را با هیچ ماشین دیگه ای عوض نمی کنم
مشتاقی
۲۶ شهریور ۱۴۰۱یکی از زشت ترین ماشینهای موجود در ایران
واقعا تویوتا بابت طراحی زشت بین مدلهاش مسابقه گذاشته!
این از پریوس، اون از یاریس!
شاپور
۲۶ شهریور ۱۴۰۱از تجربه هیبریدیها معلومه خرید کارکرده اینها چالش عصبی بزرگیه
علی
۲۶ شهریور ۱۴۰۱فضلا و علمایی که نظر منفی میدن ، نمیدونن که اگه قیمت بنزین واقعی بشه اونوقت ارزش پریوس مشخص میشه تو مصرف سوخت ، تازه سوای کیفیت و طول عمرش ، کسایی که ایرادای بنی اسراییلی میگیرن از تویوتا خوششون نمیاد اما چون شهامت گفتنشو ندارن ، اینطوری حرف میزنن . آقا جون اگه با تویوتا مشکل داری وقتتو صرف خواندن مقاله هاش نکن و پست الکی هم نذار
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۲۶ شهریور ۱۴۰۱همین چند روز قبل پدال مقاله اسکی رفت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! که یه ماشین چینی زد باتری قابل تعویض با قیمتی خدا داند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فکر کرده که اولین نفره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چینی پلاستیکی با ایمنی کیسه فریزری و زرورق اجنبی
Mahdi
۲۷ شهریور ۱۴۰۱این ماشین فوق العاده هستش،شتاب معرکه مخصوصا رو حالت پاور مود،ترمز واکنش خیر کننده،رادار،کروز،کنترل لغزش،عکس العمل فرمان و هندلینگ بی نهایت عالی.
کلاس رانندگی و تجربه رانندگی مخصوصا در جاده های خارج شهر،با بقیه خودروها خیلی متفاوت دوستان.
ظاهر و تریم داخلی هر خودرو کاملا شخصی هست و نظرات متفاوته اما از نظر فنی این خودرو واقعا بینظیره
مهدی
۲۷ شهریور ۱۴۰۱راستی باطریشون که یهو از کار نمی افته احتمالا بعد از مدت گارانتی کم کم ضعیف میشه،؟
محمد
۲۲ مهر ۱۴۰۱واقعا این ماشین صرفا از لحاظ ظاهری یه چیزی تو مایه های پونتیاک آزتکه. بسیار زشت. هرکی هم مخالفه قطعا بد سلیقه س.
آخه چیه این طراحی؟
منتظر دیسلایک سهام داران محترم تویوتا هستم.
norton
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲با سلام خدمت دوستان باید خدمت شما عرض کنم تویوتا پریوس یکی از بهترین خودروهای دنیا هست و اگه مدتی باهاش رانندگی کنید وقتی سوار یه خودرو دیگه بشین احساس میکنید خودرو اشکال فنی داره بی صدایی و هماهنگی گریبکس و موتورها بینظیره در خصوص باطری باید گفت که پریوس 2016 در برخی کشورها دارای 12 سال گارانتی باطری هست و تویوتا اعلام کرده باطری اونقدر باکیفیت هست که میتونه با اندازه طول عمر خودرو کار کنه در ضمن تاحالا گزارش خرابی باطری برای مدل 2016 نداشتیم از این مطلب بگذریم یه پریوس بدون باطری میشه تازه مشخصات یه کرولا با آپشنهای بسیار بیشتر که از اون حتی ارزونتره پس بسیار خودرو ارزنده ای هست باید بدونیم چه بخواهیم یا نه عمر خودروهای با سوخت فسیلی در دنیا رو به پایانه و جای اون خودروهای هیبریدی و برقی جایگزین خواهد شد خوشبختانه در ایران هم در سال402 چند شرکت اعلام تولید خودرو هیبرید کردن و این جای خوشحالی داره خاموش بودن خودرو در ترافیکهای شهری کمک بسیار بزرگی به همنوعان خودمونه در ضمن استفاده از موتورهای الکتریکی هزینه استهلاک خودرو رو به شدت کاهش داده و به این خودرو به اصتلاح خودرو نمیر گفته میشه و در این وضعیت اقتصادی و هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری خودروها پریوس از تمام خودروها کم هزینه تر تلقی میشه در هر صورت خوبه یکبار این خودرو رو سوار بشین و بعد در موردش نظر بدین
reza
۱۳ خرداد ۱۴۰۲درخصوص لذت رانندگی با پریوس که برخی دوستان اعلام کردند بدون هیچ لذت و هیجان همراهه باید بگم قطعا سوار این خودرو نشدن و این خودرو رو با ماشین برقیهای پارک ارم اشتباه گرفتن این خودرو به واسطه موتور برقی همراه با موتور بنزینی نسبت به رقبای همکلاس گشتاور خوبی داره و در لحظه شتاب میگیره و کاملا گوش به فرمانه و لذت بسیار بالایی نسبت به رقبا مثل سراتو و النترا و حتی مزدا 3 داره میتونید تست کنید در اینده نزدیک با ورود چند هیبریدی جدید و تست اونها مردم کم کم با این تکنولوژی و آرامش و لذت اون آشنا میشن