تویوتا

بررسی تویوتا راو فور هیبرید مدل ۲۰۱۶

تویوتا خودروسازی است که کلاس شاسی‌بلندهای کراس‌اور کامپکت را با مدل راو فور ۱۹۹۶ اختراع کرد. از آن زمان تاکنون، راو فور اگرچه تنها در ۲ سال اول در صدر فروش سگمنت در امریکا قرار داشته، ولی همیشه از آمار فروش قابل‌توجهی برخوردار بوده است.

2016 Toyota RAV4 hybrid
۲۰۱۶ Toyota RAV4 hybrid
در سال ۱۹۹۸، هوندا CR-V که در سال ۱۹۹۷ معرفی شده بود، رده نخست را برای فروش سالانه به خود اختصاص داد؛ عنوانی که بعداً به فورد اسکیپ (متولد سال ۲۰۰۰) واگذار شد. حالا در اواخر سال ۲۰۱۵ قرار داریم و به نظر می‌رسد که هر سه این خودروها فروشی بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه در سال را تجربه خواهند کرد؛ در نتیجه کلاس شاسی‌بلند کامپکت تبدیل به بزرگترین بخش بازار خودرو در امریکا خواهد شد. با توجه به اینکه پرفروش‌ترین مدل در این دسته، تبدیل به پرفروش‌ترین شاسی‌بلند به صورت کلی نیز خواهد شد، برای تویوتا مهم است که دوباره در صدر جدول فروش قرار گیرد. برای این منظور، این کمپانی با توسعه کارخانه خود در «کمبریج» اونتاریو، ظرفیت تولید سالانه راو فور را از حدود ۳۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار تا سال ۲۰۱۹ افزایش خواهد داد.
2016 Toyota RAV4 hybrid
۲۰۱۶ Toyota RAV4 hybrid
خریداران مطمئناً نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند و تویوتا نیز به همین دلیل، نسل کنونی راو فور (نسل چهارم) را که در سال ۲۰۱۳ معرفی کرده، شامل یک برنامه‌ آپگرید میان‌دوره‌ای گسترده کرده است. علاوه بر برخی تغییرات ظاهری و داخلی، این کمپانی یک تریم جدید SE و همین‌طور یک پیشرانه هیبریدی به سری راو فور اضافه کرده است. این راو فور هیبریدی، هشتمین محصول هیبرید تویوتا محسوب می‌شود که در میان آنها فقط ۴ نسخه مختلف از پریوس دیده می‌شود.
2016 Toyota RAV4 hybrid
۲۰۱۶ Toyota RAV4 hybrid
تمام مدل های راو فور ۲۰۱۶ از یک جلوبندی جدید با ارتفاع بلندتر خط کاپوت، یکپارچگی بیشتر در جلوپنجره و صفحات کاذب محافظ زیر بدنه بهره‌مند شده‌اند. تأثیر کلی ظاهر خودرو افزایش پیدا کرده، قامت بدنه عریض‌تر شده و شباهت بیشتری به یک «تراک» ایجاد شده است؛ چیزی که مطمئناً هنوز هم حتی برای خریداران کراس‌اورهای کامپکت جذاب است. در عقب، سپر ظاهر متفاوتی پیدا کرده و در آن کمتر از طراحی مشکی استفاده شده است.
2016 Toyota RAV4 hybrid
۲۰۱۶ Toyota RAV4 hybrid
مجموعه‌ای از تغییرات را در داخل کابین نیز شاهد هستیم که با یک پنل ابزارهای جدید همراه با یک نمایشگر اطلاعات ۴/۲ اینچی در بین سرعت‌سنج و تاکئومتر آغاز می شوند. سطوح نرم‌تری بر روی داشبورد و پنل درها استفاده شده و همین‌طور دو رنگ جدید شامل قهوه‌ای‌های دارچین (Cinnamon) و جوزی (Nutmeg) برای طراحی کابین درنظر گرفته شده است.
2016 Toyota RAV4 hybrid
۲۰۱۶ Toyota RAV4 hybrid
مسلماً خبر مهم در مورد مدل جدید، اضافه‌شدن پیشرانه هیبریدی است؛ چیزی که تنها در ۲ تریم از ۴ تریم راو فور، یعنی XLE و لیمیتد در دسترس قرار می‌گیرد. پیشرانه هیبریدی، در واقع همان سیستمی‌ است که اخیراً در لکسس NX300h نیز استفاده شده است. البته این موضوع قابل‌پیش‌بینی نیز بود؛ چرا که NX یک مدل بر اساس راو فور است. راو فورهای هیبریدی تنها به صورت دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک هستند و آنها در «جلو» یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با چرخه اتکینسون و قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار دارند که با یک موتور الکتریکی مغناطیس-پایدار ۱۴۱ اسب‌بخار در جلو همراه است. برای انتقال این قدرت از گیربکس اتوماتیک CVT رایج تویوتا استفاده می‌شود. این ترکیب، قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. برای چرخ‌های عقب، یک موتور الکتریکی ۶۷ اسب‌بخاری درنظر گرفته شده که هیچ‌گونه ارتباط مکانیکی با چرخ‌های جلو پیدا نمی‌کند. این سیستم که AWD-i نامیده می‌شود، انعطاف‌پذیری زیادی را در توزیع قدرت بین چرخ‌های جلو و عقب فراهم می‌کند. همانند بسیاری از این نوع سیستم‌ها، راو فور زمان زیادی از حرکت خود را به صورت دیفرانسیل جلو است، ولی به گفته تویوتا، این سیستم شرایط فرمان و نیاز راننده به کشش بیشتر را بررسی می‌کند و قبل از اینکه چرخ‌های جلو شروع به لغزیدن کنند، چرخ‌های عقب درگیر می‌شوند. سیستم هیبریدی تمام‌چرخ متحرک امکان استفاده از یک سیستم احیای ترمز سطح بالاتر را نیز فراهم می‌کند؛ چرا که برخلاف دیگر هیبریدهای تک‌دیفرانسیل، می‌تواند انرژی الکتریکی از تمام چهار چرخ استخراج کند. این سیستم موفق شده مطابق تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، مصرفی معادل ۶/۹۲ لیتر در شهر و ۷/۵۹ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد که در هر کدام از این حالت‌ها مصرفش حدود ۰/۲ لیتر نسبت به NX کمتر است. دلیل این موضوع شاید این است که راو فور حداقل ۱۰۴ کیلوگرم از NX سبک‌تر است. مهمتر از همه، مصرف سوخت ترکیبی راو فور هیبریدی (۷/۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) است که به اندازه ۲/۲۸ لیتر نسبت به مدل راو فور AWD با پیشرانه معمولی پایین‌تر است. همچنین شتاب اعلام شده ۸/۱ ثانیه‌ای برای مدل هیبرید برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، تقریباً به اندازه یک ثانیه کامل از زمان مدل معمولی جلوتر است.
2016 Toyota RAV4 hybrid
۲۰۱۶ Toyota RAV4 hybrid
از آنجا که راو فور برای مدت زمان کوتاهی بررسی شده، زمان لازم برای بررسی دقیق این آمار وجود نداشته است؛ ولی رفتار این مدل هیبریدی تویوتا با توجه به تجربه‌ای که این کمپانی در این زمینه دارد، بسیار قابل‌توجه است. روند شتاب‌گیری به صورت خطی است و می‌تواند برای هر شرایطی به جز مسابقات درگ، راضی‌کننده باشد. البته باید به افکت‌های معمول CVT نیز اشاره کرد که گاهی به نظر می‌رسد که به جایی متصل نیست.
2016 Toyota RAV4 hybrid
۲۰۱۶ Toyota RAV4 hybrid
به همین ترتیب، پدال ترمز از شرایط خطی در مدل معمولی راو فور فاصله دارد. دلیل این موضوع، احتمالاً مشکلات ترکیب ترمز احیایی با المان‌های هیدرولیک در سیستم است. با این حال، این ترمزها با هر مدل جدید هیبریدی تویوتا بهبود می‌‌یابند و شما هنوز می‌توانید به نرمی با راو فور رانندگی کنید.
2016 Toyota RAV4 hybrid
۲۰۱۶ Toyota RAV4 hybrid
راو فور هیبرید با اینکه نشانی از یک «اسپورت» ندارد، ولی یک خودروی راحت و کاربردی است. سواری بسیار نرم و کنترل‌شده است، ولی اگر آن را به جای یک جاده پر پیچ و خم ببرید، ۱۴۵ کیلوگرم بیشتر به خاطر پیشرانه هیبریدی را حتماً احساس می‌کنید و شاید ترجیح بدهید که به جای آن، اندکی از لغزش بدنه کم شود. همین موضوع را در مورد سیستم فرمان نیز می‌توان گفت که در خبری از حسّ حرکت در مسیر مستقیم مشابه مزدا CX-5 یا مدل جدید راو فور SE نیست.
2016 Toyota RAV4 hybrid
۲۰۱۶ Toyota RAV4 hybrid
بازنگری در طراحی کابین، در اطلاعات مفیدی که در نمایشگر جدید وسط پنل ابزارها نشان داده می‌شود و همین‌طور ارتقای سطح طراحی در جاهای مختلف به میزان قابل‌توجه قابل‌لمس است. البته در عمل، راو فور نسبت به سایر رقبایش، فضای تنگ‌تری در صندلی‌های عقب دارد، ولی از فضای حمل وسایل ۱۰۱۹ لیتری در پشت ردیف صندلی‌های عقب و ۲۰۱۰ لیتر فضای حمل در هنگام جمع‌شدن این صندلی‌ها برخوردار است؛ چیزی که تنها حدود ۸۵ لیتر نسبت به مدل‌های غیرهیبریدی کمتر است.
2016 Toyota RAV4 hybrid
۲۰۱۶ Toyota RAV4 hybrid
افزایش قیمت برای پیشرانه هیبریدی تنها به میزان ۷۰۰ دلار است. یعنی برای نسخه‌های هیبریدی از XLE و لیمیتد، به‌ترتیب باید ۲۹۲۷۰ و ۳۴۵۱۰ دلار پرداخت. مشتریان باهوش راوفور ممکن است تشخیص دهند که قیمت مدل XLE نسبت به مدل غیرهیبریدی ۲۰۱۵ حدود هزار دلار افزایش داشته است، ولی استفاده از تجهیزات استاندارد بیشتر را در مدل جدید نیز باید درنظر گرفت. به عنوان مثال، سیستم اطلاعات و سرگرمی Entune Audio Plus تویوتا با یک نمایشگر وضوح بالای LCD و سیستم راهبری (Connected Navigation) به صورت استاندارد در مدل XLE عرضه شده است. همچنین یک درب عقب خودکار، چراغ‌های پروژکتور هالوژنی در جلو و دسترسی و استارت مجاورت در لیست این تجهیزات دیده می‌شوند.
2016 Toyota RAV4 hybrid
۲۰۱۶ Toyota RAV4 hybrid
راو فور لیمیتد از نظر قیمتی بیش از ۳ هزار دلار جهش داشته تا فضا را برای آمدن مدل جدید SE باز کند و در همین حال، تجهیزات استاندارد بیشتری نسبت به قبل استفاده کرده است. برای کسانی که می‌توانند از طراحی چرم سافتکس فاکس تویوتا و چراغ‌های LED در راو فور بگذرند، مدل XLE هیبرید می‌تواند یک گزینه ارزشمندتر باشد.
2016 Toyota RAV4 hybrid
۲۰۱۶ Toyota RAV4 hybrid
در مجموع باید گفت که این خودرو با ویژگی‌های کاربردی برای استفاده‌های روزمره، قیمتی منطقی نیز دارد و از بهترین مصرف سوخت نیز در بین وسایل نقلیه AWD موجود در بازار برخوردار است.
2016 Toyota RAV4 hybrid
۲۰۱۶ Toyota RAV4 hybrid
مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل ، ۵ سرنشین، ۴ در هاچ‌بک.
  • قیمت مدل پایه:
    • XLE با قیمت ۲۹۲۷۰ دلار
    • لیمیتد با قیمت ۳۴۵۱۰ دلار
  • نوع موتور:
    • DOHC با چرخ اتکینسون ۱۶ سوپاپ، ۲/۵ لیتری با چهار سیلندر در یک ردیف، قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۰۶ نیوتن‌متر.
    • دو موتور الکتریکی مغناطیس‌پایدار همساز AC با قدرت‌های ۱۴۱ و ۶۷ اسب‌بخار.
  • قدرت ترکیبی: ۱۹۴ اسب‌بخار.
  • پک باتری: نیکل متال هیدرید ۱/۶ کیلووات ساعت.
  • گیربکس: متغیر پیوسته اتوماتیک.
ابعاد:
  • فاصله محوری: ۲/۶۵۹ متر.
  • طول ماشین: ۴/۶ متر.
  • عرض: ۱/۸۴۴ متر.
  • ارتفاع: ۱/۷۰۴ متر.
  • وزن کلی (تخمین): ۱۷۹۲ کیلوگرم.
آمار سرعت (تخمین):
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۱ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۹/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل:۱۶/۵ ثانیه.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت.
مصرف سوخت:
  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۶/۹۲ لیتر در شهر و ۷/۵۹ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. ALL CARS

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    دوستان میونین رنگ قرمز وسفیدشو تو لینک های زیر ببینین
    قرمز ( کیفیت خیلی خوبی ندارن ) :
    http://www.caranddriver.com/photo-gallery/2016-toyota-rav4-se-first-drive-review#1
    سفید ( کیفیت های متفاوت از خوب تا عالی به انتخاب خودتون ) :
    http://www.netcarshow.com/toyota/2016-rav4_hybrid_eu-version/

    1. great britain

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      جدا از اینکه قربون تویوتا برم.و این که قربون مردم ژاپن هم برم!!!!!!!!!!
      ولی انصافا این all cars جون واسه خودش یه پا سایت به حساب میاد!!!!!!!!!!!!

    2. مرد خسته

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (75 ديدگاه)

      نه مرسی فعلا قصد خرید ندارم.

  2. Danial

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    من RAV4 رو دوست دارم به نظرم ماشین جذابیه این سری جدیدش هم که خوشگل تر شده چراغ عقبش جذابه من قابلیت نور مخفیه نصب شده توی سقفش رو خیلی دوست دارم که تو این سری قبلی هاش بود این یکی هم حتماً داره…

    راستی دوستان قیمت دنا مگه قرار نبود 42 میلیون ثابت بمونه پس چرا ایرانخودرو چند روزه با قیمت 49 میلیون توی سایت گذاشته برای فروش من تو این همه مدت که تو سایت ایرانخودرو رفتم ندیدم سایت برای فروش یک هفته مدام باز باشه ملت غیور ریختن کل جنساشونو بردن حالا سایت رو باز گذاشتن…
    http://ikco.iranecar.com/23.htm?s=cb2578fc-c972-4c82-88ee-03f95633bd12
    نگاه کنید دنا 10 تومان پیش ی 5 تومان ی 4 تومان ی 30 تومان هم زمان تحویل میشه 49

    1. مرد خسته

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (75 ديدگاه)

      ای شیطون.. تیز کردی بخریش یواشکی..،
      واسه همین هی میری تو سایتش کم و زیاد میکنی..

      عجب کمپینی ! نمونه نداره تو دنیا..
      ایرانخودرو که فلج شده ، سایپا هم افتاده به گدایی..
      مردم بسه دیگه..! گناه دارن به خدا… یکم بخرید ازشون تا نابود نشدن.. بابا اینام ایرانین.. رحم کنید نامسلمونا…..

    2. محمد20

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      شتاب 0-100 دنا رو زده : 12.03

      آخه صدم ثانیه؟؟؟؟!!!!!!!!!
      ایکاش تو همه کاراشون انقدر دقیق بودن

      1. mohsen

        ۱۷ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        خوب خیلی دقیق نیست 12ساعت و 3 دقیقه درستش 12ساعت و 5 دقیقس

    3. حسین

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      أقا این قابلیت نور مخفیه نصب شده توی سقفی گفتی دقیقا چیه؟

  3. فرزاد

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (201 ديدگاه)

    شاید باورش واسه شما سخت باشه ولی این ماشین مرگ نداره!حیف گه قیافه نداره فقط مخصوصا عقبش

    1. مرد خسته

      ۱۷ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (75 ديدگاه)

      اولا مرگ و میر دست خداست.
      ثانیا اینکه مرگ داره یا نداره بعدا مشخص خواهد شد. واسه همین فعلا باورش واسه ما سخته..

    2. shahab

      ۱۹ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      کلا ماشینای تویوتا مرگ ندارن مخصوصا ای شاسی هاش

  4. احمد باقری

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی عالیه. تویوتا همیشه در حال پیشرفته و هیچ وقت بیکار نمیشینه.

  5. hamid

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (61 ديدگاه)

    با تعرفه چهار درصد هیبریدی ۱۳۰میلیون تمام میشه ولی بیاد ایران کمتر از۲۲۰نمیدن نمیدونم بخندم? یا گریه کنم?

  6. luis

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    خودرویی با ظاهر خوب امکانت مناسب رکاب عالی و دوام بالا که شاید در تمام مجلات خودرو هی نمره 6 از 10 بیاره فقط بخاطر اینکه شتابش یک ثانیه کمتر نیست یا حداکثر سرعتش 20 کیلومتر بیشتر نیست یا بر فرض گرمکن صندلی رو به صورت استاندارد نداره و……
    ولی همون طور که بارها گفتم تمام اینا مخلفات دور بشقاب غذاست و مسلما بودنشون زیباتر بهتر و دلچسب تره تا نبودنشون ولی مهم اینه که غذا مسموم نباشه و خوشمزه باشه غذای مسموم بعد خوردنش باید به میکانیک یا دکتر یا..مراجعه کنی
    البته ناگفته رغیب این خودرو یا همون هوندا crv هم واقعا بی نظیره

    1. Fsport

      ۱۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (49 ديدگاه)

      دقیقا…با اینکه تویوتا مثل تویوتا GT86 همیشه قابلیت ارتقا میزاره و اون چند ثانیه هم حل میشه و به قول خودت مهم اینه که غذات مسموم نباشه…

  7. ارمان

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    هیچ ایراد عمده ای بهش وارد نیست. خیلی خوب و کاربردی باید ببینیم دو طولانی مدت میتونه شاخ سوبارو فوستر رو بشکونه یا نه؟! ?

  8. نورالله

    ۱۷ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    عاشق شاسی بلندهای تویوتام، هر روز موفق تر از قبل

  9. رضا

    ۱۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    برتری تویوتا نسبت به تمام برندها کم هزینه بودن ماشیناشه که مرگ ندارن

  10. تازه وارد

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من امروز یک رافور صفر فارش عمان خریدم ولی نویگیشن کار نمی کنه یعنی نقشه ایران نداره کسی میدونه برای فعال کردنش باید چکار کنم البته وارداتی است
    ممنون

    1. مهدی

      ۶ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      نمایندگی ببر برات درست میکنه

  11. ali

    ۱۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان. من میخوام از امریکا یک تویوتا راو 4 هیبریدی با خودم بیارم ولی تو لیست گمرک راو 4 هیبریدی نیست. ایا میتونم با همون تعرفه 4% واردش کنم؟

    پیشاپیش از کمک شما سپاسگزارم

    1. محسن

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      بله، باید تعرفه شبیه تمام خودروهای هیبریدی دیگر باشه،
      چون ایرتویا هم تصمیم داره در اینده این نوع راو 4 هیبریدی رو وارد کنه.
      یکی از مسئولینش به من گفت.

  12. Kourosh

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    راف فور لیمتد هیبرد ۲۰۱۶ در ایران هست الان یا نه؟

  13. علی

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت بنده متقاضی خریدمدل رو فور ۲۰۱۶ هیبرید ی هستم لطفا راهنمایی بفرمایید

  14. امیر

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان.به مبلغ 230میلیون در انتخاب کمری هیبرید و راو فور مونده ام.ممنونم دوستان کمک کننند.انتخاب شاسی بلند یا سدان خانوادگی خیلی برام سخت شده است

  15. یا حسین

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام رافور هیبریدی 2016 در مناطق آزاد هست ولی پلاک نمیشه.اگه رافور میخوای باید بیخیال نوع هیبریدی بشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا