تویوتا، توندرا را در سگمنت پیکاپ اندازه بزرگ همچنان حفظ کرده است. انتخاب این خودرو در ایالاتمتحده کمی عهدشکنی نسبت به شورولت، فورد و رام میباشد. این خودرو یکی از محصولات همهفنحریف تویوتا است که قابلیتهای فراوانی دارد.
توندرا مانند خودروهای مرسوم امریکایی ظاهری کمی چاق و خشن دارد. در میان خیل عظیمی از رقبای توندرا، عرضه نسخههای دو کابین و تک کابین و CrewMax چهاردرب کامل در دستور کار تویوتا قرار گرفته است. که غیر از مدل دو کابین، بقیه مدلها یک جای بار ثابت دارند که به ترتیب ۲.۰۱ متر و ۲.۴۷ متر فضای طولی را شامل میشوند. طول قسمت بار مدل CrewMax هم به ۱.۷۱ متر میرسد. تویوتا دو موتور احتراقی برای توندرا ارائه کرده است، یکی موتور V8 با حجم ۴.۶ لیتر با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و دیگری موتور ۵.۷ لیتری با توان ۳۸۱ اسب بخار. در هر دو مدل از یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک استفاده میشود که قابلیت انتخاب محرک بودن چرخهای عقب و تمامی چرخها در آنها وجود دارد. در این بررسی ما به مدل ۵.۷ لیتری توندرا ۲۰۱۶ 4X4 limited پرداختهایم. پیشازاین آخرین بهروزرسانی توندرا به مدل ۲۰۱۴ آن بر میگشت که شامل عوض شدن جلوپنجره، چراغهای جلو و عقب و طراحی درب بار عقب آن میباشد. با توجه به تغییراتی که در مدل ۲۰۱۴ آن حاصل شده است، تندرا تمایل بیشتری دارد تا سیمای قدرتمندی از خود نشان دهد. در سال ۲۰۱۵ نیز مواردی جزئی از تجهیزات و تریم جدید برای این خودرو درنظر گرفته شدهاند. نسخهlimited این خودرو شامل صفحه نمایش لمسی بر روی داشبورد است که بیشتر حس خودروی لکسس را در فضای داخلی تداعی میکند. برعکس فضای محدود در اکثر پیکاپ ها در عقب، صندلیهای عقب توندرا بسیار نرم هستند و فضای جاداری را فراهم میکنند. این فضای بزرگ داخل کابین مدیون فاصله زیاد ولی استاندارد بین دو محور (wheelbase) است. حتی در مدلهای CrewMax این فضاهای یاد شده بیشتر نیز هستند که این بزرگ بودن کابین به قیمت تکانهای زیاد در جادههای ناهموار و موجدار تمام میشود. توان انتقال داده شده از موتور ۵.۷ لیتری بسیار نرم و یکنواخت انجام میشود و صدای دلنشینی در شتابگیری های سریع شنیده میشود. در مقایسه با حریفان خود در این کلاس، توندرا کمی قدیمی به نظر میرسد. ترمزهای آن خیلی قوی نیستند بهطوریکه توندرای ۲.۶ تنی از سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت با طی مسافت ۵۶ متری متوقف میشود. در مورد فرمان توندرا باید عنوان کرد که فرمان این خودرو خیلی آهسته عمل میکند و چندان دقیق نیست. در سرعتهای اتوبانی فرمان توندرا نیاز به تصحیح مداوم دارد تا بتواند در خط مستقیم حرکت کند. با وجود موتور احتراقی ۵.۷ لیتری شتابگیری ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۶.۴ ثانیه است که به نسبت حجم موتور خیلی عدد خوبی به نظر نمیرسد. مصرف سوخت این خودرو طبق ۱۴/۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر طبق برآورد EPA گزارش شده است که در بهترین شرایط طبق گفته شرکت به ۱۱.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میرسد. این مدل توندرا اولین پیکاپ فول سایز تویوتا است که با رقبای داخلی ایالاتمتحده مقایسه میشود. عملکرد این شرکت تحسینبرانگیز است که توانسته در این عرصه یعنی تولید پیکاپ های فول سایز قدم بگذارد. تویوتا در ارائه مدل توندار نسبتاً هم خوب کار عمل کرده است ولی برای ادامه حیات و فروش خود نیاز دارد تا بیشتر بر روی خصوصیات خودروهای پیکاپ داخلی آمریکا تمرکز کند و عیبهای توندرا را به حداقل برساند بهعبارتدیگر بر اساس سلیقه آمریکایی این خودرو را تولید نماید چونکه بازار هدف خودروهای پیکاپ فول سایز اغلب در آمریکا میباشد. کافی نیست که تویوتا این خودرو را در تگزاس تولید کند بلکه باید آن را تبدیل به یک خودروی تگزاسی نماید! مشخصات فنی تویوتا توندرا ۲۰۱۶:پیک آپ ۴ درب/دو درب با ظرفیت ۳ تا ۶ سرنشین
انتقال نیرو: دیفرانسیل عقب/دو دیفرانسیل
موتور پایه: هشت سیلندر ۴.۶ لیتری با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۳ نیوتن متر
موتور انتخابی: هشت سیلندر ۵.۷ لیتری با قدرت ۳۸۱ اسب بخار و گشتاور ۵۴۴ نیوتن متر
وزن: ۲.۲۷ تا ۲.۶۸ تن
قیمت مدل پایه: ۲۹۸۳۵ دلار
قیمت مدل تست: ۴۳۸۲۵ دلار
احمد باقری
۱۲ دی ۱۳۹۴با توجه به معایبی که در اینجا ذکر شد تویوتا باید تلاش زیادی انجام بده تا در این بازار رقابتی بتونه موندگار باشه.
ali ayat
۱۲ دی ۱۳۹۴از دیدگاه فن های ژاپن و مخصوصا تویوتا این شرکت و سایر برند های ژاپنی هیچ مشکلی ندارن و از همه نظر عالی هستن و حتی موتور استفاده شده در این مدل بهترین موتورحال حاضر است که توان لازم رو میده و باقی شرکت ها احمقن که روی موتور با قدرت و گشتاور های خیلی بالا کار میکنن و پیشرفت میکنن چون همین مقدار کافیه طراحی داخلی هم مهم نیست چون آرم تویوتا روی فرمان خودش دلیل کاملی هست و از اینجور مسائل
Lord Cezar
۱۲ دی ۱۳۹۴عالی گفتی. یه چیز دیگه هم که هست اون آرم تویوتا اون گشتاور و اسب بخار کمتر رو هم جبران میکنه :D
Nissan...Japan
۱۲ دی ۱۳۹۴این دیدگاه ژاپنی بازا نیست این دیدگاه یه تروله بیکاره که میخواد دیدگاه همرو به ژاپنی بازا تبدیل به یه دیدگاه منفی کنه.یه ژاپنی باز واقعی علاوه بر علاقش به محصولات ژاپنی به سایر محصولاتم احترام میزاره.
امید
۱۳ دی ۱۳۹۴الان اون جدوله که توش 5 تا از خودروهای تویوتا اولن چیه؟
من ایطور فکر میکنم یا واقعا سوناتا و سانتافا کر فورد فیوژن و فورد اج هستن .
بعد مگه هیوندا ( اصلا کل کره جنوبی ) تا حالا یه خودرو کروک ساده ساختن یا من ندیدم ….
وانت چی …..
اصلا مگه سهامشون واسه جنرال موتورز نی ؟؟؟؟
نیما ناصری
۱۲ دی ۱۳۹۴سلام
لطفا از هایلوکس 2016 مطلب بذارید. میخوام بدونم استفاده ازش به عنوان خودرو خانوادگی برای مسافرت نرم و راحت هست یا نه؟ مثلا در حد مگان نرم هست؟ متشکرم
(*مهرداد*)
۱۲ دی ۱۳۹۴نیما ناصری عزیز من هایلوکس ۲۰۱۶ را روندم و کاملا آشنا هستم باهاش …پیکاپ پرقدرت خوبیه و در مدل ۲۰۱۶ تغییرات زیادی توش شده ولی بیشتر داخل کابینش عوض شده و خیلی به روز شده …اما….اما ..هایلوکسی که وارد ایران سفارش عربی هست و با نسخه اصلی از نظر آپشن تفاوتهایی داره ولی یکسری از چیزها را روش نداره …از نظر قیمت هم واقعا گرون هست و به نظر قیمت واقعیش تو ایران نیست …تو ایران ۱۸۰ میلیون هست که نمیرزه .
نیما ناصری
۱۲ دی ۱۳۹۴خیلی ممنون
از نظر راحتی و تکان های کابین و کیفیت صندلی ها و صدای داخل چطور هست؟
(*مهرداد*)
۱۲ دی ۱۳۹۴برای راننده و سرنشین کناری کاملا راحت هست و حتی در مسافرت طولانی اصلا خسته کننده نیست ،،،تکان های کابین اصلا محسوس نیست و موقع رانندگی راننده بسیار مسلط هست به ماشین ..صندلی کیفیت عالی و اصلا سرو صدا یی کابین نداره ..سیستم تعلیق و فنربندی خیلی خوب ،،،برای سرنشین عقب هم راحتی نسبی هست …
پویا
۱۲ دی ۱۳۹۴ظاهرش که خیلیی زشته داخلش هم که کپی برداری از فورده کلا میخواستن یه چیزی شبیه فورد بسازن یه همچین اشغالی در اومد
امید
۱۲ دی ۱۳۹۴حداقلش اینه که در تویوتا در همه ی سگمنت ها چیزی برای گفتن داره نه مثل این شرکت های کره ای که در حسرت ساختن یه ماشین کروک ساده موندن. یا المانیا که یه عمر ماشین میسازن ولی هنوز یه وانت ساده مثل هایلوکس ندارن …
الان یه سریا میان مینویسن G63 6*6 …………
mohsen
۱۲ دی ۱۳۹۴به نظرت وانت گولاخ با مصرف یه پمپ بنزین در 10کیلومتر حرفی واسه گفتن در اروپا داره؟ اصلا اونجا نیازه؟ کامیونت های گازوئیلی رفع حاجت میکنن نگا نکن اینجا منطقه ازاد میشه طرف میره وانت میخره تو محلشون جا نمیشه
Corvette
۱۲ دی ۱۳۹۴اااوه حاجی تند نرو.جوری میگه یه چیز مثل هایلوکس نساختن انگار عاجزن از ساختن همچین ماشینی.آخه یه لحظه نیگا کن ببین به کلاس ماشینای آلمانی میخوره که بیان تو همچین کلاسی ماشین بسازن؟؟گرچه هیچ چیز بعید نیست ولی حالا حالاها ازین خبرا نیست.عزیز آلمان که نه دیگه..
ali ayat
۱۲ دی ۱۳۹۴به به چه منطق زیبایی چون نساخته نمیتونه بسازه واقعا کارشناسی کاملی بود بیا اونوقت آخرش ما متعصبیم ولی فن های خودرویی فقط آمریکایی باز ها همه ساکت منطقی و اهل حال میری تو پیجشون لذت میبری درست برعکس پیج های ژاپنی ها
بهزاد
۱۲ دی ۱۳۹۴دوست عزیز خود شما یکی از عوامل اصلی بحث های بیهوده هستید و هر جا تویوتا باشه باید یک ناخونکی بزنید بعدش سایرین مجبورن بیان جواب بدهند و همین دلیلی بر لذت نبردن میشه.
مثل روز روشنه که تو این کلاس فورد f در آمریکا سرآمده و هیچ شکی نیست ولی همون آرم که بهش حساسی دقیقا میدونه چیکار میکنه و برای 10 یا 20 سال بعد هم برنامه ریزی داره و آهسته و پیوسته در هر کلاسی به نوک قله ها میرسه
ali ayat
۱۳ دی ۱۳۹۴آقا حله قانع شدم چون راجب یه ماشینی که دوست داری من بد میگم من بیهوده صحبت میکنم حالا اصلا نمیدونم چرا کلا هرکی میاد از ژاپنی و ماشین ژاپنی خوب بگه میاد یه طومار از افتخاراتی که هیچ ربطی به سوال و بحث نداره مطرح میکنه مثلا همین تویوتا برای ده سال آینده برنامه داره حالا اصلا یعنی چی چه ربطی داشت که چی مثلا باشه آقا من بیهوده ولی فکر نکنم تاحالا هرجا ماشین ژاپنی بوده تو این سایت من اومدم خوردش کردم اتفاقا خیلی از ماشین ژاپنی هارو دوست دارم مثل همین لکسوس آر ایکس جدید و خیلی مدلای دیگه واصلا اینجور چیزی نبوده که شما میگی
Mohamad
۱۲ دی ۱۳۹۴به به
اشغال!!!
کپی برداری از فورد!!!
باز هم متخصصین محترم (!) ضد تویوتا ظاهر شدن
تو چندتا پست قبلی یکی به لکسس توپیده بود و نوشته بود لکسس حالا حالاها مونده به ولوو برسه :))
خدایی مهد اطلاعات و تخصص هستید شماها
کاش از نزدیک زیارتتون میکردیم
Lord Cezar
۱۲ دی ۱۳۹۴آخ آخ فورد اف 150 ولوسی رپتور کجا و این کجا.
طرفدارای تویوتا هنوز نمیدونن رپتور ولوسی چیه که دارن به این مینازن.
Mohamad
۱۲ دی ۱۳۹۴دوست عزیز
یک دهم از افتخارات و خدمات تویوتا هایلوکس اینجا واست نوشته بشه دیگه اسم فورد نمیاری
تویوتا حرفشو توی عمل میزنه
توی جاده و بیابون و جنگ و کویر و معدن و.. جـــــــــنــــــگ!
اینکه منطقت دقیقا پشت چشماتون جا سازی شده و دیدن به سری مشخصات رو کاغذ و جلو پنجره خفن و طراحی عضله ای غش میکنید سمت آمریکایی ها پس تقصیر تویوتاست که نمیاد ظاهر و مشخصات را دهن پر کن بسازه.
هر وقت آمریکایی های مدعی تونستن نصف هایلوکس تو شرایط سخت و دشوار مقاومت کنن اونوقت باید ازشون حرف زد.
Nissan...Japan
۱۲ دی ۱۳۹۴کوچولو برو تحقیق من ببین چرا توی دوبی و مخصوصا توی شن زارهای دوبی اصلا شاسی بلندای امریکاییو نمیدونم المانیو…دیده نمیشه و فقط پر از انواع خودروهای ژاپنیه!واسه خود ما هم عجیب بود ولی وقتی پرسو جو کردیم علاقمندان به اتومبیل رانی روی شن واسمون کاملا توضیح دادن و ما تازه دو قرونیمون افتاد که ژاپنی یعنی چی حالا بیا و با دیدن دوتا عکس نظر بده!
Lord Cezar
۱۲ دی ۱۳۹۴اولا اینجا پشت کامپیوتر نشستین و نر میدین خواهشا لحن صحبت رو رعایت کنید .
کوچولو !!!!
این طرز صحبت خوب نیست نمیخوام جواب بدم .
اگر فنی صحبت میکنید و علمی حرفتونو بزنید و منتظر باشید جواب بدم یا جواب بدن بقیه .
اگر مشکل چیزه دیگه ای هست به کامنت القا نکنین.
بحث بین ولوسی رپتور و توندرا هست ؟ کی راجب هایلوکس حرف زده اینجا ؟ هایلوکس کنار رپتور جوجه ای بیش نیست هرچقدرم جون سخت باشه
از کسی که هایلوکس رو با ولوسی رپتور مقایسه میکنه انتظار ندارم درک کنه و اصلا این 2 تا قابل مقایسه نیستن.
Nissan...Japan
۱۳ دی ۱۳۹۴من جوابو کاملا هم مودبانه دادم و حرفی هم راجب هایلوکس نزدم!!!البته شاید کوچولو نباشید ولی کامنتاتون اینجوری به مخاطب القا میکنه!بحث فنی؟شما داری کل برند تویوتا رو زیر سوال میبری!مشخص نیس چرا انقدر با کینه راجب تویوتا و یا سایر ژاپنیا نظر میدی کاملا یه نوع حالت تمسخر گونه توی کامنتای شما و چنتا از نفرات دیگه موج میزنه مشخص نیس هدفتون از این کار چیه ولی با اینکه خیلی تو این سایت ژاپنی باز داریم ولی اکثرا نمیان وقتشونو تلف کنن کامنتای یه عده…رو بخونن منم گاهی دیگه از دست کامنتای بچه گانه صبرم تموم میشه مجبور به پاسخگویی میشم.
hamid reza
۱۳ دی ۱۳۹۴سلام دوست گرامی lord cezar
ببخشید تو بحثتون وارد میشم من فقط قصد بحث دوستانه دارم
دوست خوب من وانتهای فول سایز یا همون تراک نماد کشور امریکا هستن و این طبیعی هست که در تولید این نوع ماشین سرامد باشه کشور امریکا. ولی اگر دقت کنی تنها شرکتی که تونست تو این رده ماشینی معرفی کنه که بتونه با تراک های امریکایی رقابت کنه و دووم بیاره تویوتا بود. یک نکته دیگه هم اینکه مقایسه هایلوکس با فورد اف 150 غلط هست چون تو یک کلاس نیستند و بالطبع مقایسه ولوسی رپتور با توندرا هم اشتباه هس چون هدف ساختشون یکی نیست. شما دیدی کسی با ولوسی رپتور بار ببره یا کاروان بکسل کنه؟ درسته تواناییشو داره ولی فکر نمیکنم هدف فورد این بوده باشه از ساختش. ولوسی بیشتر برای اونایی هست که همزمان عشق تراک و سرعت و بیابان گردی هستن مناسبه و همون فورد اف 150 بیشتر با توندرا مقایسه میشه.
یا علی
Lord Cezar
۱۳ دی ۱۳۹۴ممنون hamidreza عزیز.
نظر شما محترمه و من هم قبول دارم .
خود من هیچوقت هایلوکس رو با رپتور مقایسه نکردم چون هایلوکس فول سایز نیست.
ولی دوستمون نیسان-ژاپن با اون لحن تندشون جوری میگن انگار تویوتا تو این زمینه حرف اول رو میزنه . من توصیه میکنم به مستند تخت گاز فصل 22 قسمت 6 نگاه کنید و مقایسه فورد رپتور با شورولت سیلورادو هست و اونجا این 2 خودرو رو به چالش واقعی کشیدن وبا اینکه شما میگید رپتور ولوسی واسه سرعت و هیجان و بیابان گردی خوبه ولی قابلیت آفرود رپتور ولوسی کاملا تو تست مشهود هست و فکر نکنم توندرا با قدرت کمتر و امکانات کمتر نسبت به رپتور ولوسی حرفی واسه گفتن داشته باشه .
sina
۱۲ دی ۱۳۹۴اشغال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اره ما خوبیم 151 خوبه تویوتا اشغاله
nima
۱۲ دی ۱۳۹۴من آمریکایی بازم ولی باید بگم فلکس واگن توی کلاس هایلوکس ماشین داره.
moein
۱۲ دی ۱۳۹۴نمیدونم چرا این هایلوکس جدیده به من احساس ضعف و ناتوانی می ده
پیکاپ ها یدونه فورد f-150 یدونم سوپر دیوتی رو قبول دارم
در مورد اینم به نظرم هایلوکس حقش رو خورده
امیرحسین
۱۲ دی ۱۳۹۴ای کاش برای حرف مفت و بی ربط جریمه تعیین میشد تا بعضی دوستان اینقدر حال بقیه رو بد نکنند.
آقایی که از اسب بخار کم تویوتا میگی و اینکه فقط آرم ارزشمندی داره،نکته اول که باید آویزه گوش ات کنی اینست که برای پیکاپ گشتاور مهم هست و نه اسب بخار و نکته مهم تر اینکه در جنگ بین لیبی و چاد اهمیت محصولات تویوتا خودش رو نشون داده و هنوز کشورها برای مقاصد نظامی از تویوتا استفاده میکنند.نکند مشاورین نظامی به اندازه “Ali ayat” دانش و تخصص ندارن و گول آرم تویوتا رو میخورند؟؟؟؟؟!!!!!
ماشین کار باید دوام و مقاومت بالایی داشته باشه و اصل مهم اش این هست.موتور پربازده بکار این دسته از ماشین ها که زیر فشار و بار کار میکنن نمیاد
Mohamad
۱۲ دی ۱۳۹۴نقد کردنشون به توهین نزدیکتره و درصدی هم تخصص توش نیست. حتی مستند هم نیست!
از اونور چهارتا مثل خودشون لایکشون میکنن
باز دو نفر دیگم مثل خودشون که جامه ی روشنفکری به تن کردن، میگن همه چیز باید نقد بشود! تویوتا اونقدر مقدس نیست که نقد نشود!
خب پس اگر همه چیز باید نقد بشود بفرمایید بنز و BMW و فولکس و پورشه و آئودی را به چالش بکشید ای جماعت نقاد!
چطور از اونور خیل تعریف و تمجید و قربون صدقه
از اینور نقد و توهین و ناسزا و متلک و گزافه گویی
اونم برای ارزشمندترین برند خودروسازی دنیا
که پیشرو در تمام زمینه هاست و رتبه اول فروش و ثبت اختراع و پتنت و و و …
از اینور کامنت شناسی
MPH
۱۴ دی ۱۳۹۴چه گیری دادی به این ثبت اختراع …..
وقتی حرف درست میزنند بایدم لایک داد شماها یکم واقع بینانه باشید….
تویوتا که خدا نیست…
MohseN
۱۲ دی ۱۳۹۴به نظرم ماشین خیلی خوبیه ولی …
ظلم به جامعه بشریته که تو آمریکا باشی و تراک آمریکایی نخری!!
USA & JAPAN
۱۳ دی ۱۳۹۴عشق است JAPAN
ولی خداوکیلی تو کلاس پیکاپ اول امریکا…سگ مصب f150 بینظیره
corona-2000
۱۷ دی ۱۳۹۴ببخشید یه سوال ؟
شدوستانی که میگن من تویوتا باز-آمریکای باز …هستم ماشین زیرپاشون چیه؟
محمد
۱۹ دی ۱۳۹۴این همون ماشینه هست که چندسال قبل هواپیمایی غول پیکر ناسای امریکا رو که چندهزارتن وزن داشت رو باخودش کشید…به همه دنیا نشون دادقدرت وعظمتشو وتویوتا بودنشو…
عاشقتم ژاپن
Milad
۱۰ بهمن ۱۳۹۴سلام دوستان عضی از کامنت هارو خوندن بحث در مورد f150 با توندرا بود . امسال رفتم عراق یه توندرا 5.7 لیتری رو دیدم ولی خودایش لامصب طراحیش خیلی باحال بود بعد رفتم چند کلیپ تندرا رو یوتیوب سرچ کردم دیدم با f150 زورکشی میکنن ولی تویوتا برنده شد چند تا کلیپ دیگه دیدم با شورولت مسابقه میدن باز هم تویوتا برنده میشه ولی درکل خودم عاشق f150 رپتورم ولی دمش گرم تویوتا خوب طراحی کرده.
بابک
۹ فروردین ۱۳۹۵سلام.دوستان محترم.من همین امروز این سایت را دیدم و تازه واردهستم.نظرات را خواندم.با عرض پوزش،لطفا آیین نگارش را رعایت کنید.. ، ! ؟ و … را رعایت کنید.بعضی ازجملات نامفهومه.معلوم نیست که کجا شروع و کجا تمام میشه.شایدم من ناشی هستم.لطفا کمی در تایپ عجله نکنید.ممنون
بابک
۹ فروردین ۱۳۹۵مثل من عجله نکنید.ممنون
اردلان
۲۶ فروردین ۱۳۹۵با سلام خدمت برادرای گل.واقعیت رو ببینید.ما تو مملکتی زندگی میکنیم که نه بالای 2700 سی سی واردات مجازه. و نه برند های آمریکایی شماره میشن. پس فعلا بریم با تویاتا هایلوکس 2700 سی سی حال بکنیم تا ببینیم اوضاع چه طور میشه.
سپهر
۲۷ شهریور ۱۳۹۵سلام اقا من اگه بخوام توندرا وارد کنم باید چیکار کنم؟خیلی أین ماشینو دوس دارم أمّا نمیزارن که بیاد
شاهو
۱۳ فروردین ۱۳۹۶من نه بابام ژاپنیه نه خودم صاحب کارخانه ی تویوتام که بخوام سرشون دعوا کنم، ولی خدایش ما تو کردستان سالهاست انواع ماشینای ژاپنی رو نگهداری میکنیم،کدوم ماشین میتونه همزمان مصرفش بدلیل حجم کم موتور کم باشه ولی قدرت و سرعتش هم محشر باشه، امنیت و استحکامشون هم دیگه جای خود دارد