تویوتا

اولین دیدار با تویوتا هایلندر 2017

تویوتا مدل ۲۰۱۷ کراس‌اوور سایز متوسط خود، هایلندر، را قرار است در نمایشگاه خودرو نیویورک رسماً معرفی کند. هایلندر ۲۰۱۷ با نمای خارجی و داخلی متفاوت به همراه پیشرانه بازطراحی شده و سیستم امنیتی هوشمندتر قرار است در معرض نمایش قرار بگیرد. علاوه بر این، تویوتا یک مدل اسپرت با نام SE که شامل ظاهر و موتور تقویت‌شده است نیز تولید خواهد کرد.

2017 Toyota Highlander
۲۰۱۷ Toyota Highlander
در نمای جلو، نمی‌توان جلوپنجره‌های برجسته بالایی و پایینی هایلندر ۲۰۱۷ نادیده گرفت که بسته به مدل انتخابی، دارای رویه‌های متفاوتی هستند. رویه جلوپنجره در مدل‌های LE، LE پلاس و XLE، با لایه‌نازکی از نقره پوشیده شده است درحالی‌که در مدل‌های محدود و با آپشن بالا و همچنین مدل محدود پلاتینیم، از رویه کروم استفاده‌شده است.
2017 Toyota Highlander
۲۰۱۷ Toyota Highlander
در نمای عقب تمامی مدل‌های هایلندر ۲۰۱۷، چراغ‌ها دستخوش تغییر شده است. سپر عقبی مدل‌های محدود نیز از رویه کروم ساخته‌شده است. همچنین، چند رنگ جدید نیز به منوی رنگ‌های خودرو اضافه‌شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به رنگ نقره‌ای روشن متالیک اشاره کرد.
2017 Toyota Highlander
۲۰۱۷ Toyota Highlander
در بخش داخلی خودرو، در مدل محدود پلاتینیم قرار است از یک چرم قهوه‌ای‌رنگ استفاده شود. همچنین چهار درگاه USB جدید نیز اضافه‌شده‌اند تا در مجموع ۵ درگاه USB برای شارژ کردن گوشی‌ها مورداستفاده قرار گیرد. مدل‌های محدود دارای ظرفیت ۷ تا ۸ نفری هستند.
2017 Toyota Highlander
۲۰۱۷ Toyota Highlander
با کنار گذاشتن مدل‌های محدود و XLE، سراغ مدل اسپرت SE می‌رویم. جایی که رینگ‌های ۱۹ اینچی، سیستم تعلیق تیونینگ شده و استفاده از رنگ‌های تیره در جلوپنجره، دور چراغ‌های جلو و باربند سبب شده تا خودرو چهره خشن‌تری به خود بگیرد. در بخش داخلی نیز هایلندر SE هم در صندلی‌ها و هم در بخش داخلی درب‌ها از چرم‌های مشکی‌رنگ با نوارهای نقره‌ای بهره می‌برد.
2017 Toyota Highlander
۲۰۱۷ Toyota Highlander
پشت این چهره جدید، یک موتور ۳.۵ لیتری V6 با تزریق مستقیم سوخت قرار دارد که به یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک متصل است. اگرچه هنوز موتور V6 با تزریق سوخت مستقیم از سوی تویوتا تائید نشده است؛ اما تویوتا دراین‌باره گفته است: “این خودرو به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای خروجی بالاتری خواهد داشت.” یعنی از نسخه فعلی هایلندر با موتور ۳.۵ لیتری V6 که خروجی ۲۷۰ اسب بخار و ۳۳۶ نیوتون متر گشتاور دارد نیز قوی‌تر خواهد بود. با در نظر گرفتن مدل LE به‌عنوان مدل پایه، همه مدل‌های هایلندر ۲۰۱۷ با شش سیلندر در دسترس خواهند بود و به کمک سیستم خاموش روشن (میکرو هیبرید) مصرف سوختشان نیز کاهش خواهد یافت.
2017 Toyota Highlander
۲۰۱۷ Toyota Highlander
گفته می‌شود که ترکیب موتور و جعبه‌دنده جدید نسبت به مدل قبلی با جعبه‌دنده ۶ سرعته، بهسوزی مطلوب‌تری را ارائه خواهد داد. مصرف سوخت نسخه فعلی در مناطق شهری یک لیتر به ازای ۸ کیلومتر و در بزرگراه‌ها یک لیتر در ۱۰.۶ کیلومتر و در ترکیبی از هر دو حالت یک لیتر در ۹ کیلومتر است. البته این ارقام برای زمانی است که نیروی موتور فقط به چرخ‌های جلو وارد شود. در حالت چهارچرخ محرک، این ارقام به ترتیب به یک لیتر در ۷.۵ کیلومتر، یک لیتر در ۱۰.۲ کیلومتر و یک لیتر در ۸.۵ کیلومتر تغییر می‌یابند.
2017 Toyota Highlander
۲۰۱۷ Toyota Highlander
موتور ۳.۵ لیتری V6 در مدل‌های هیبریدی هایلندر ۲۰۱۷ نیز استفاده خواهد شد. از همین رو، نسخه‌های هیبریدی این موتور به یک جعبه‌دنده متغیر پیوسته (CVT) متصل خواهد شد. مدل‌های هیبریدی در هایلندر ۲۰۱۷ شامل LE، XLE، محدود و محدود پلاتینیم خواهد بود.
2017 Toyota Highlander
۲۰۱۷ Toyota Highlander
علاوه و بر موارد بالا همین موتور با جعبه‌دنده ۸ سرعته در مینی ون تویوتا سینا ۲۰۱۷ نیز به‌کاربرده می‌شود.اگرچه موتور ۳.۵ لیتری V6 برای تمامی مدل‌های هایلندر ۲۰۱۷ در دسترس است؛ اما مدل پایه LE 4×۲ به‌عنوان استاندارد با موتور ۲.۷ لیتری و یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخته خواهد شد که توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور را داراست. امکانات تأمین سلامتی سرنشینان نیز در هایلندر ۲۰۱۷ بهبودیافته است. ازجمله آن‌ها می‌توان به حسگر سلامتی تویوتا (TSS) اشاره کرد که خود شامل سیستم جلوگیری از برخورد به کمک هشدار و ترمز اضطراری، هشدار خروج از لاین، سیستم هوشمند تنظیم نور چراغ‌های جلو، سیستم جلوگیری از برخورد مخصوص عابر پیاده و سیستم کروز کنترل راداری است. برای انجام تمامی این موارد خودرو از دوربین‌ها و حسگرهای متفاوت برای اسکن جاده و شناسایی خطرها و گوشزد کردن آن‌ها به راننده استفاده می‌کند تا از بروز هرگونه برخوردی پیشگیری کرده یا حداقل خسارت ناشی از آن را بکاهد. در برخی از موارد همانند سیستم جلوگیری از برخورد با عابر پیاده، خودرو این توانایی را دارد که از ترمزهای اضطراری استفاده نماید. مدل XLE هایلندر ۲۰۱۷ از دوربین‌های پوشش‌دهنده نقاط کور راننده نیز بهر می‌برد. مدل محدود پلاتینیم علاوه بر این‌ها از دوربینی باقابلیت چرخش ۳۶۰ درجه برای مشاهده اطراف خودرو نیز استفاده می‌کند ازجمله کارایی‌های این دوربین می‌توان به کمک کردن به راننده به هنگام پارک کردن یا خروج از پارک اشاره کرد. انتظار می‌رود که تویوتا هایلندر ۲۰۱۷ و مدل‌های هیبریدی در پاییز سال جاری میلادی، وارد بازار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (892 ديدگاه)

    از بغل یکم شبیه چیروکی شده عکس سوم من خودم پرادو رو ترجیح میدم

    1. عقیق

      ۷ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (18 ديدگاه)

      باشکوه است ولی طراحی داخلش میتوانست خیلی بهتر باشه

  2. Sina

    ۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (831 ديدگاه)

    دمش گرم این شد یه چیزی?…واقعا همون چیزیه که همیشه دوست داشتم تویوتا بزنه بلاخره یکی هم باب میل ما ماشین داد بیرون?
    کلا سال 2017 ماشینهای بیستی از نظر بازنگری شده در قیافه و موتور و کاربردی بودن داره بیرون میاد مثل mazda cx9 .gmc acadia.واین تویوتا هایلندر جدیده

  3. آموزش php

    ۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هر روز به سایتتون سر میزنم و هر روزم مطالب جدید یاد مبگیرم و میخونم. رسم ادب این بود تشکری رو داشته باشم از شما.

  4. ارش

    ۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    داخلش زیاد جذاب نشده

  5. Archi KHAN

    ۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    قطعا کیفیت خوب
    طراحی داخلی و خارجی ، خشک و نچسب ….

  6. احمد باقری

    ۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا تویوتا آدمو به وجد میاره.

  7. احسان(احسان سابق)

    ۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    کلا تویوتا ماشین های اقتصادی و بادوام و مطمئنی میسازه که قیافه شاخی ندارن.اما هایلندر قضیش فرق میکنه.واقعا از ظاهرش خوشم میاد

  8. حميد

    ۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    واقعا دست تویوتا درد نکنه کیفیت مواد داخلی پس از استفادت خودش رو نشون میده

  9. erfan

    ۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (237 ديدگاه)

    موتور جدید با هیبرید ترکیب شه چه گشتاوری تولید کنه وایییی خوراکه کوه و صخرس??
    تویوتا خیلی خوبه لامصبببب

  10. عبدالله

    ۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    بدون شک ماننددیگر مدل های تویوتا ماشین باکیفیت نرم و بادوامی است.
    ولی به نظر می آید اتاقش تفاوت چندانی با اتاق تویوتا فورچونر مدل 2016 ندارد.

  11. بهنام طیبی

    ۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    جلو خودرو انگار لندکروز فقط چراغ ها ظریف و زیباتر شده.ولی درکل خودرو قشنگی

  12. Ali

    ۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تویوتا واقعا عالیه
    فقط پرادو یکم خشکه و ماشینهایش در امکانات رفاهی خیلی خوبی نداره که الحمدلله دارن تو مدل ۲۰۱۷ جبران میکنن

  13. MehdiTurbo

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    داخلش یکم شبیه سوناتا نسل اخرش ک تو ایران هست نیس؟طرز دریچه کولرو ضبط و ..

  14. mr

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این ماشین شاهکاره تویوتا برند تایید شده و بدون حرفیه دمت گرم اما کاش می شد کشورماهم مثل ژاپن و کره یکم کیفت ماشینارو میبرد بالا مردم بدبخت که پول ندارن از اینا سوارشن میرن پراید و ماشینای چینی بی کیفیت میخرن هم پول ازدست میدن هم جون کاش میشد ماهم مثل تویوتا چهارتا ماشین درست حسابی بزنیم که مردم بتونن بخرن ولی حیف

  15. امیر

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (103 ديدگاه)

    پرچم آسیا بالا!

  16. سیدامین فاخر

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    آقا یکی فرق این چند تارو بگه
    فورچونر
    فوررانر
    های لندر
    پرادو
    هایلوکس
    تویک کلاس همه یه پلت فرم ولی کاربرد متفاوت
    موتور شون هم که ۲.۷ لیتری هایلوکسه وچند موتور دیگه
    تویوتا هم مثه پرایده
    فورچونر=۱۳۲
    فوررانر=۱۳۱
    هایلندر=تیبا
    پرادو=ساینا
    هایلوکس=۱۵۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا