تویوتا مدل ۲۰۱۷ کراساوور سایز متوسط خود، هایلندر، را قرار است در نمایشگاه خودرو نیویورک رسماً معرفی کند. هایلندر ۲۰۱۷ با نمای خارجی و داخلی متفاوت به همراه پیشرانه بازطراحی شده و سیستم امنیتی هوشمندتر قرار است در معرض نمایش قرار بگیرد. علاوه بر این، تویوتا یک مدل اسپرت با نام SE که شامل ظاهر و موتور تقویتشده است نیز تولید خواهد کرد.
در نمای جلو، نمیتوان جلوپنجرههای برجسته بالایی و پایینی هایلندر ۲۰۱۷ نادیده گرفت که بسته به مدل انتخابی، دارای رویههای متفاوتی هستند. رویه جلوپنجره در مدلهای LE، LE پلاس و XLE، با لایهنازکی از نقره پوشیده شده است درحالیکه در مدلهای محدود و با آپشن بالا و همچنین مدل محدود پلاتینیم، از رویه کروم استفادهشده است. در نمای عقب تمامی مدلهای هایلندر ۲۰۱۷، چراغها دستخوش تغییر شده است. سپر عقبی مدلهای محدود نیز از رویه کروم ساختهشده است. همچنین، چند رنگ جدید نیز به منوی رنگهای خودرو اضافهشده است که ازجمله آنها میتوان به رنگ نقرهای روشن متالیک اشاره کرد. در بخش داخلی خودرو، در مدل محدود پلاتینیم قرار است از یک چرم قهوهایرنگ استفاده شود. همچنین چهار درگاه USB جدید نیز اضافهشدهاند تا در مجموع ۵ درگاه USB برای شارژ کردن گوشیها مورداستفاده قرار گیرد. مدلهای محدود دارای ظرفیت ۷ تا ۸ نفری هستند. با کنار گذاشتن مدلهای محدود و XLE، سراغ مدل اسپرت SE میرویم. جایی که رینگهای ۱۹ اینچی، سیستم تعلیق تیونینگ شده و استفاده از رنگهای تیره در جلوپنجره، دور چراغهای جلو و باربند سبب شده تا خودرو چهره خشنتری به خود بگیرد. در بخش داخلی نیز هایلندر SE هم در صندلیها و هم در بخش داخلی دربها از چرمهای مشکیرنگ با نوارهای نقرهای بهره میبرد. پشت این چهره جدید، یک موتور ۳.۵ لیتری V6 با تزریق مستقیم سوخت قرار دارد که به یک جعبهدنده ۸ سرعته اتوماتیک متصل است. اگرچه هنوز موتور V6 با تزریق سوخت مستقیم از سوی تویوتا تائید نشده است؛ اما تویوتا دراینباره گفته است: “این خودرو بهطور قابلملاحظهای خروجی بالاتری خواهد داشت.” یعنی از نسخه فعلی هایلندر با موتور ۳.۵ لیتری V6 که خروجی ۲۷۰ اسب بخار و ۳۳۶ نیوتون متر گشتاور دارد نیز قویتر خواهد بود. با در نظر گرفتن مدل LE بهعنوان مدل پایه، همه مدلهای هایلندر ۲۰۱۷ با شش سیلندر در دسترس خواهند بود و به کمک سیستم خاموش روشن (میکرو هیبرید) مصرف سوختشان نیز کاهش خواهد یافت. گفته میشود که ترکیب موتور و جعبهدنده جدید نسبت به مدل قبلی با جعبهدنده ۶ سرعته، بهسوزی مطلوبتری را ارائه خواهد داد. مصرف سوخت نسخه فعلی در مناطق شهری یک لیتر به ازای ۸ کیلومتر و در بزرگراهها یک لیتر در ۱۰.۶ کیلومتر و در ترکیبی از هر دو حالت یک لیتر در ۹ کیلومتر است. البته این ارقام برای زمانی است که نیروی موتور فقط به چرخهای جلو وارد شود. در حالت چهارچرخ محرک، این ارقام به ترتیب به یک لیتر در ۷.۵ کیلومتر، یک لیتر در ۱۰.۲ کیلومتر و یک لیتر در ۸.۵ کیلومتر تغییر مییابند. موتور ۳.۵ لیتری V6 در مدلهای هیبریدی هایلندر ۲۰۱۷ نیز استفاده خواهد شد. از همین رو، نسخههای هیبریدی این موتور به یک جعبهدنده متغیر پیوسته (CVT) متصل خواهد شد. مدلهای هیبریدی در هایلندر ۲۰۱۷ شامل LE، XLE، محدود و محدود پلاتینیم خواهد بود. علاوه و بر موارد بالا همین موتور با جعبهدنده ۸ سرعته در مینی ون تویوتا سینا ۲۰۱۷ نیز بهکاربرده میشود.اگرچه موتور ۳.۵ لیتری V6 برای تمامی مدلهای هایلندر ۲۰۱۷ در دسترس است؛ اما مدل پایه LE 4×۲ بهعنوان استاندارد با موتور ۲.۷ لیتری و یک جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخته خواهد شد که توانایی تولید ۱۸۵ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور را داراست.۱۷ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
فورد
۷ فروردین ۱۳۹۵از بغل یکم شبیه چیروکی شده عکس سوم من خودم پرادو رو ترجیح میدم
عقیق
۷ فروردین ۱۳۹۵باشکوه است ولی طراحی داخلش میتوانست خیلی بهتر باشه
Sina
۷ فروردین ۱۳۹۵دمش گرم این شد یه چیزی?…واقعا همون چیزیه که همیشه دوست داشتم تویوتا بزنه بلاخره یکی هم باب میل ما ماشین داد بیرون?
کلا سال 2017 ماشینهای بیستی از نظر بازنگری شده در قیافه و موتور و کاربردی بودن داره بیرون میاد مثل mazda cx9 .gmc acadia.واین تویوتا هایلندر جدیده
آموزش php
۷ فروردین ۱۳۹۵من هر روز به سایتتون سر میزنم و هر روزم مطالب جدید یاد مبگیرم و میخونم. رسم ادب این بود تشکری رو داشته باشم از شما.
ارش
۷ فروردین ۱۳۹۵داخلش زیاد جذاب نشده
Archi KHAN
۷ فروردین ۱۳۹۵قطعا کیفیت خوب
طراحی داخلی و خارجی ، خشک و نچسب ….
احمد باقری
۷ فروردین ۱۳۹۵واقعا تویوتا آدمو به وجد میاره.
احسان(احسان سابق)
۷ فروردین ۱۳۹۵کلا تویوتا ماشین های اقتصادی و بادوام و مطمئنی میسازه که قیافه شاخی ندارن.اما هایلندر قضیش فرق میکنه.واقعا از ظاهرش خوشم میاد
حميد
۷ فروردین ۱۳۹۵واقعا دست تویوتا درد نکنه کیفیت مواد داخلی پس از استفادت خودش رو نشون میده
erfan
۷ فروردین ۱۳۹۵موتور جدید با هیبرید ترکیب شه چه گشتاوری تولید کنه وایییی خوراکه کوه و صخرس??
تویوتا خیلی خوبه لامصبببب
عبدالله
۷ فروردین ۱۳۹۵بدون شک ماننددیگر مدل های تویوتا ماشین باکیفیت نرم و بادوامی است.
ولی به نظر می آید اتاقش تفاوت چندانی با اتاق تویوتا فورچونر مدل 2016 ندارد.
بهنام طیبی
۷ فروردین ۱۳۹۵جلو خودرو انگار لندکروز فقط چراغ ها ظریف و زیباتر شده.ولی درکل خودرو قشنگی
Ali
۷ فروردین ۱۳۹۵تویوتا واقعا عالیه
فقط پرادو یکم خشکه و ماشینهایش در امکانات رفاهی خیلی خوبی نداره که الحمدلله دارن تو مدل ۲۰۱۷ جبران میکنن
MehdiTurbo
۸ فروردین ۱۳۹۵داخلش یکم شبیه سوناتا نسل اخرش ک تو ایران هست نیس؟طرز دریچه کولرو ضبط و ..
mr
۸ فروردین ۱۳۹۵این ماشین شاهکاره تویوتا برند تایید شده و بدون حرفیه دمت گرم اما کاش می شد کشورماهم مثل ژاپن و کره یکم کیفت ماشینارو میبرد بالا مردم بدبخت که پول ندارن از اینا سوارشن میرن پراید و ماشینای چینی بی کیفیت میخرن هم پول ازدست میدن هم جون کاش میشد ماهم مثل تویوتا چهارتا ماشین درست حسابی بزنیم که مردم بتونن بخرن ولی حیف
امیر
۸ فروردین ۱۳۹۵پرچم آسیا بالا!
سیدامین فاخر
۱۸ آبان ۱۳۹۵آقا یکی فرق این چند تارو بگه
فورچونر
فوررانر
های لندر
پرادو
هایلوکس
تویک کلاس همه یه پلت فرم ولی کاربرد متفاوت
موتور شون هم که ۲.۷ لیتری هایلوکسه وچند موتور دیگه
تویوتا هم مثه پرایده
فورچونر=۱۳۲
فوررانر=۱۳۱
هایلندر=تیبا
پرادو=ساینا
هایلوکس=۱۵۱