ممکن است شما آرزوی یک SUV یا یک پیکاپ بزرگ را داشته باشید؛ اما وقتی به تمام کارهایی که میتوانید با پولی که هنگام بنزین زدن تویوتا کرولا ذخیره کنید بیاندیشید، این آرزو از سرتان میافتد!
کرولا هیبرید، سدانی که به دلیل مصرف سوخت فوقالعادهاش متمایز است، اغلب در خط تولید گسترده کرولا که شامل هاچبک، ون، کراساوور و حتی یک نسخه SUV جدید است، نادیده گرفته میشود. با توجه به اینکه قیمت بنزین بیش از هر زمان دیگری گران شده، حتماً به خودرویی فوقالعاده کارآمد مانند تویوتا کرولا هیبرید نیاز است.
شاید کرولا هیبرید ۲۰۲۲ هیجانانگیزترین سدان کامپکت موجود در بازار نباشد، اما ویژگیهای دوستداشتنی زیادی دارد. اولین و مهمتر از همه مصرف سوخت عالی آن است که در رانندگی در شهر و بزرگراه کمتر از ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر است. ما همچنین از طراحی داخلی ساده و ویژگیهای ایمنی فراوان آن دربرابر پول پرداختی قدردانی میکنیم. سیستم تویوتا قدیمی است، اما برای سال ۲۰۲۳ بهبود خواهد یافت. کرولا در هر صد کیلومتر ۴.۵ لیتر بنزین میسوزاند؛ که در واقعیت ما به عدد ۴ لیتر هم دست یافتیم! یعنی ازلحاظ تئوری با یکبار سوختگیری میتوانید مسافتی حدود ۹۶۰ کیلومتر را بپیمایید. شاید بگویید که مصرف برخی خودروهای هیبریدی مانند سری هفت ۱.۸ لیتر به ازای صد کیلومتر است؛ اما اشتباه نکنید، تویوتا کرولا هیبرید با قیمت ۲۵ هزار دلار چندین برابر ارزانتر از سری هفت است.
روزی که ما در حال تست کرولا بودیم دمای هوا ۴۰ درحه بود و حدود ۳۰۰ کیلومتر را بدون وقفه رانندگی کردیم؛ برای همین مجبور بودیم از تمام توان سیستم تهویه استفاده کنیم؛ باید بگویم که در آن شرایط شتابگیری تویوتا کرولا معقول بود و مانند اکثر خودروهای این رده هنگام شتابگیری ناله نمیکرد. البته موتورهای الکتریکی کرولا نیز قدرتمند بود و شما میتوانید در سرعتهای بالا (بهآرامی) تنها با الکترونها شتاب بگیرید.
پیشرانه نرم و عمدتاً بیصدا است و فقط زمانی که پدال گاز را زیاد فشار میدهید، صدای آن مشخص میشود. جدیدترین تست ما نشان میدهد که کرولا هیبرید برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به بیش از ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد؛ اما اگر حالت “PWR” را انتخاب کنید و دور موتور بالاتر میماند و تا سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت بهطور شگفتانگیزی سریع است. توصیه میشود از حالت Eco اجتناب کنید زیرا بیش از حد آرام و تنبل خواهد شد.
تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۲ با استفاده از چرخهای کوچک (۱۵ اینچی!) و تنظیم فوقالعاده سیستم تعلیق، حتی در بدترین خیابانهای شهر نیز بیصدا و نرم حرکت میکند. صفحهنمایش لمسی ۸ اینچی با Apple CarPlay و Android Auto، تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغهای جلو LED، کروز کنترل تطبیقی و رادار خطی و نقطه کور از آپشنهای تیپ پایه هستند. در نسخه پریمیوم آپشنهایی نظیر روکش چرمی صندلیها، گرمکن صندلیهای جلو، فرمان روکش چرمی و صندلی برقی ۸ حالته به لیست بالا اضافه میشود.
سدان تویوتا کرولا هیبریدی مانند پریوس از پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر و هیبریدی برای دسنیابی به قدرت ۱۲۱ اسب بخار بهره میبرد. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود.
تویوتا کرولا هیبریدی ۲۰۲۲ از NHTSA امتیاز ایمنی کلی ۵ را دریافت کرد و پنج ستاره در تست تصادف جلو و جانبی و چهار ستاره در تست واژگونی کسب کرد. سازمان IIHS هم کرولا را انتخاب ایمنی برتر سال ۲۰۲۱ نامید زیرا در تمام تستهای تصادف آژانس نمرات خوبی کسب کرد.
ویژگیهای ایمنی استاندارد شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با کمک فرمان، کروز کنترل تطبیقی و نور بالا خودکار است.
تویوتا کرولا به زیبایی هوندا سیویک طراحی نشده و فضای داخلی بزرگی هم ندارد. برای مثال در کنسول میانی بهسختی میتوان یک گوشی متوسط را جا داد و یا دست خود را روی کنسول گذاشت. در ردیف عقب نه خبری از دریچه تهویه است و نه ورودی USB و نه مکانی برای قرار دادن اشیا داخل دربها وجود دارد؛ اما در عوض کیفیت متریال استفاده شده در کابین بسیار مناسب است و علاوه بر تاشو بودن صندلیهای عقب، محفظهای برای دسترسی به صندوق عقب دارد.
تویوتا کرولا هیبریدی فضای صندوق عقب و فضای پای کمتری نسبت به رقیب هیبریدی جمع و جور خود یعنی هوندا سیویک ارائه میدهد.
البته باز هم شکایاتی مانند گرافیک مبهم صفحهنمایش لمسی (که بهزودی با سیستم اطلاعات-سرگرمی جدید تویوتا در مدل ۲۰۲۳ برطرف میشود) و یا هندلینگ ضعیف بر کرولا وارد است. در کرولا سواری نرم فدای هندلینگ شده و کرولا بیشازحد معمول سدانهای کامپکت میچرخد و در بحث هندلینگ بههیچوجه قابلیت رقابت با سیویک را ندارد.
تویوتا کرولا هیبریدی ارزانتر و شیکتر از پریوس و هیوندای النترا هیبریدی، کاملاً کارآمد و بیعیب نیست. کرولا هیبریدی ۲۰۲۲ خودرویی مناسب برای استفاده روزمره است و شتابی کافی و ظاهری بهتر از پریوس دارد؛ اما اگر میخواهید برخی از ایرادات آن حذف شود، باید منتظر مدل ۲۰۲۳ باشید.
Reza Waffen SS
۲۲ تیر ۱۴۰۱با هربار سوخت گیری مسافت 960 کیلومتر رو می پیماید واقعا مقرون به صرفه هستش
دکتر استاپ
۲۲ تیر ۱۴۰۱۹ ساله غیر آب و روغن چیزی نریختیم کرولا نه کر و لال
فرامرز
۲۲ تیر ۱۴۰۱کرولا جدید آب به چه کاریش میاد؟ یا منظورتون مایع شیشه شوره؟
مزدا
۲۲ تیر ۱۴۰۱آخرش هشت یا نه
دکتر استاپ
۲۲ تیر ۱۴۰۱۲۰۱۳ هست
Iman99
۲۴ تیر ۱۴۰۱ا جالبه ما کرولا ۲۰۱۴ داشتیم بهشم میرسیدیم ولی موتورش خراب شد تو گرما هم حرارتش بالا میرفت که گفتن طبیعیه و گیربکس هم خراب شد و جلو بندی هم که چند بار خراب شد البته موقع سرویسش اتوکار میگفت که قسمتهایی که خراب شدن رو تعویض میکنه ولی من بررسی کردم دیدم که میشد بعضی قطعات رو که خراب میشه بجای تعویض تعمیرش هم کرد
Kato
۲۲ تیر ۱۴۰۱یه باک بزن برو مشهد 😂
mahdi-es17
۲۳ تیر ۱۴۰۱مگه کجایی🤔
Iman99
۲۷ تیر ۱۴۰۱موارد زیاد دیگه ای هم هست که مثلا در زمان ۸ یا ۹ سال که گفته شد که مدل سال ۲۰۱۴ هست یا حتی مدل های جدید تر و جدید ترینش خراب شدن و اینطور نیست که مثلا یکی در این مدت ماشین رو داشته باشه و خراب نشه چون موارد مختلفی رو هم وجود داشته و داره و هم خودم دیدم که موتور ماشین خراب شدن و یا گیربکس خراب شده که طبیعی هم هست چون در استفاده های عادی ممکنه این خراب شدن ها هم برای این ماشین پیش بیاد چون در شرایط واقعی این موارد دیده شده و یا مثلا در شهر های گرمسیری دیده شده که خودروی تویوتا کرولا حرارت موتورش بالا رفته و خراب شده میتونید خودتون بپرسید جهت اثبات این موضوع و نیازی به گفتن من نیست
سامان اذری
۲۳ تیر ۱۴۰۱رضا جان
ما تو شرکمون ۲ تا کرولا داریم
یکی ۲۰۲۱ هایبرید
اون یکی ۲۰۱۴ دیزل
تو شهر هایبرید خیلی عالیه
ولی تو جاده چون سرعت بالا هست
دائم موتور بنزینی کار میکنه و مصرف سوخت با مدل عادی هیچ فرقی نمیکنه
برعکس تو جاده موتور دیزلی تو هر صد تا ۴.۵ الی ۵ لیتر میسورونه
AMANTE
۲۲ تیر ۱۴۰۱برای ماشین اول که زیاد ازش کار بکشید عالیه و در کنار اش یک ماشین بهتر یا اسپرت هم داشته باشی.
افشار
۲۲ تیر ۱۴۰۱یکی از بهترینها برای واردات
hamid
۲۲ تیر ۱۴۰۱الان ماشین های چینی تا نزدیک ۲ میلیارد قیمت میخورن ، فکر میکنی میزارن این ماشین بیاد با ۷۵۰ میلیون ؟
meysam
۲۲ تیر ۱۴۰۱گیریم با 750 بیاد
دست اکثریت جامعه ازش کوتاهه
امین
۲۲ تیر ۱۴۰۱تا ۳۰۰ میلیون دست ۹۰ درصد مردم کوتاهه
افشار
۲۲ تیر ۱۴۰۱مگر اینکه با تعرفه گمرکی پایین وارد کنند
inner truth
۴ شهریور ۱۴۰۱بقدری پولدار داریم که منتظر ورود خودرو خارجی روز هستن که ماشینای ده سال پیششونو رد کنن که با گمرک دویست درصدم بیاد میخرن،برا خیلیا یکی دو میلیارد مثه ده هزار تومنیه جیب منو توئه،تعدادشونم کم نیس،درضمن گمرگ پایین نمیدن که تفاوت قیمت خودروسازی داخلی با این محصول حفظ بشه و داخلیا مشتری خودشو داشته باشن
مزدا
۲۲ تیر ۱۴۰۱مزدا سه سلطان سدان های کامپکت
گلاب
۲۲ تیر ۱۴۰۱دقیقا نمی دونم چرا مزدا نمی خرند
برقیه جارو برقی
۲۲ تیر ۱۴۰۱اولین محصول تویوتا که واقعا برام باحاله
مزدا
۲۲ تیر ۱۴۰۱دوستان برای خرید بین آزار و کادنزا و تالیسمان کدوم بهتره ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
مزدا
۲۲ تیر ۱۴۰۱اشتباه کیبرد بود آزرا
Erfan
۲۲ تیر ۱۴۰۱تالیسمان که خب کلا با اون دو تا فرق میکنه.
تالیسمان ۴سیلندر ۱.۶t
اما آزرا و کادنزا ۶سیلندر که هرچند کادنزا قدرت و حجم بیشتری باز داره.
شنیدم تالیسمان هم خیلی کوبش داره یعنی برای ورود به ایران متاسفانه کمک فنر های برقی رو برداشتن و فکر کنم الان برای نرم تر کردن ماشین به صورت اصولی باید حدود ۱۰۰تومن خرج کنید.و خب موتورش هم خیلی ازش توان کشیده شده به نظرم چون مدل های ۲۰۱۷و۲۰۱۸داخل ایران هستند الان حدود ۵سال از عمر موتور های توربو اونا گذشته و به نظرم اگه خیلی به ماشین اهمیت ندید در نگهداری تا چند سال آینده موتور به خرج بیوفته.
پس تالیسمان برای یه خانواده به نظرم خیلی خوب نیست به خاطر کوبش های شدید.
کادنزا هم چند جا خوندم که میگن ترمز های ضعیف ترس نسبت به جنسیس داره اما خب مشکلی نداره قابله حله.
آزرا رو هم کلا خودم حال نمیکنم نمیدونم چرا😅موتورش در نمونه های بالای ۲۰۱۱اون طوری که باید نیست و انتظارات رو از یه ۶سیلندر برآورده نمیکنه.
به نظرم بین این ۳گزینه بهترین همون کادنزا باشه
موتور قوی.کابین بزرگ.امکانات نسبت به سال تولید خوب.و از عقب هم بگی نگی شبیه مازراتی.
من نظر خودم کادنزا اما اگه سال تولید جدید تر و مصرف کمتر فقط مد نظره تالیسمان وگرنه کادنزا حرف نداره.
مزدا
۲۳ تیر ۱۴۰۱خیلی ممنون از راهنمایی شما
علی
۲۶ تیر ۱۴۰۱فقط تویوتا کمری
AMIR / ARMI
۲۲ تیر ۱۴۰۱پژو ۲۰۸ با موتور ۱.۲ لیتری تو اروپا موجود
با کمی هم قیمت بیشتر فورد فوکوس با موتور ۱.۵ لیتری
سه سیلندر هیبرید و گیربکس دوکلاچه وجود داره
که قدرت ۱۵۵ اسب بخاری داره
کلا به خاطر قیمت پایین نسخه هیبرید که این ماشین ارزش خرید پیدا میکنه به طور کلی هیچ مزیت رفاهی نداره نسبت به رقبا ( حتی رقبای ژاپنی )
کلا کرولا قیافه اصلا جالبی نداره
phonix
۲۳ تیر ۱۴۰۱پس چرا انقدر فروش میره؟
AMIR / ARMI
۲۲ تیر ۱۴۰۱بیشتر از ۱۰ بار امتحان کردم بالای دو خط هرچی مینویسم زیر مطالب تویوتا ارسال نمیشه
AMIR / ARMI
۲۲ تیر ۱۴۰۱اینم مدرکش uupload.ir/view/youcut_۲۰۲۲۰۷۱۳_۱۸۳۹۰۲۳۱۵_f5d.mp4/
حتی بدون vpn هم ارسال نمیشه
تقریبا هر دفعه هم همین قضیه هست
ولی زیر مطالب دیگه ارسال میشه
mahdi-es17
۲۲ تیر ۱۴۰۱مشکل از پروفایلته😂
mos
۲۲ تیر ۱۴۰۱۱۰ بار؟
این وقت و تلاشی که برای ترول بازی تو سایت میزاری رو صرف کار دیگه ای میکردی حتما یه چیزی میشدی.
جواب لینکی که آپلود کردی هم با نگاه کردن به آمار فروش و چیزی که مشتریهای این جور خودروها میخوان مشخص میشه مثلا فورد فوکِس که در آمریکا توقف فروش خورد و تا ۲۰۲۵ هم تولید و فروشش در اروپا متوقف میشه در مقابل کرولا که بیش از ۱.۳ میلیون فروش جهانی در سال ۲۰۲۱ داشته.
اگر هم خیلی درگیر اعداد و ارقام رو کاغذی مدل ۲۰۲۳ کرولا هایبرید ۱۹۴ اسب بخار قدرت داره به علاوه AWD و مصرف سوخت بهتر از رقبا.
meysam
۲۲ تیر ۱۴۰۱اگه انتظارات معقول در حد خودش داشته باشی واقعا ماشین خوبیه
JDM lover
۲۲ تیر ۱۴۰۱خیلی خوبه
مقرون به صرفه و اقتصادی با ظاهری جذاب و دوام عالی
پدرام
۲۲ تیر ۱۴۰۱به نظرم از پریوس ارزش خرید بیشتری داره حداقل اینه نه تنها ظاهر نا متوازنی نداره بلکه زیباتر هم هست
علی
۲۳ تیر ۱۴۰۱با حقوق کارمندی دیکه پراید هم نمیشه خرید بدون تعارف اینا نصیب کسایی میشه که با دلال بازی و احتکار و گرونی خون مردم رو می مکن
علی
۲۶ تیر ۱۴۰۱جونم کرولا ، عاشقشم