تویوتای اروپا نسخه جدید و پرچمدار هایلوکس با نام GR اسپورت را معرفی کرد. این خودرو که از برادر داکاری خود الهام گرفته دارای طراحی و سیستم تعلیق ارتقا یافته میباشد. باید دانست نسخه اروپایی هایلوکس GR اسپورت از نسخه ژاپنی همنام و همچنین هایلوکس روو GR اسپورت بازار تایلند متفاوت است. کار را با بدنه آغاز میکنیم که وجه تمایز هایلوکس GR سپر جلوی جدید با جلوپنجره لانهزنبوری بزرگ و نوشته تویوتا میباشد. نمای جلو همچنین دارای ورودیهای هوای متفاوت به همراه مه شکنها و فلاپ های همرنگ بدنه است. تریم پرچمدار این وانت ژاپنی از چراغهای جلوی LED سود میبرد.
در نمای جانبی رینگهای ۱۷ اینچی به همراه لاستیکهای آفرود دیده میشوند. همچنین قوس چرخ های پلاستیکی، آینهبغلهای مشکی و پلههای جانبی نیز جزو موارد قابلذکر هستند. نشانهای GR اسپورت هم به جلوپنجره، دربها و درب پشتی اضافه شدهاند.
تویوتا در کابین یک جفت صندلی اسپورت با برند GR اسپورت را نصب کرده است. این صندلیها دارای پوشش چرم مشکی و جیر مصنوعی به همراه دوخت قرمز هستند. نشان GR اسپورت نیز روی کفپوشها دیده میشود. از دیگر موارد قابلذکر میتوان دکمه استارت/استاپ و گرافیک خوشامدگویی روی نمایشگر اشاره کرد. نهایتاً باید گفت این وانت از عناصر فیبر کربنی، پدالهای آلومینیومی اسپورت، خط قرمز روی داشبورد و روشنایی آبیرنگ عجیب روی دربها سود برده است.
همانند تمامی اعضای خانواده GR اسپورت، هایلوکس دارای سیستم تعلیق ارتقا یافته است. شوکهای مونوتیوب جدید و فنرهای پیچشی سفت تر در جلو جزو مهمترین تغییرات این بخش هستند. در بخش عقب همان تنظیمات فنرهای تخت نسخههای استاندارد باقی مانده است. به همین خاطر ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تنی هایلوکس تغییری نکرده است. تویوتا میگوید سیستم تعلیق GR اسپورت بهبودهای قابلتوجهی از نظر هندلینگ شامل فرمان پذیری و پاسخ به دستورات راننده، پرفورمنس خط مستقیم، سواری و حس چسبندگی بخش عقب داشته است. همچنین راحتی سواری این خودرو به لطف پاسخ سریع به لرزشهای بزرگ و توانایی دامپینگ بهتر بهبود یافته است.
زیر کاپوت هایلوکس GR اسپورت بازار اروپا همان پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۸ لیتری توربودیزل با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر قرار گرفته است. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. انتظار میرود وانت یاد شده از تابستان سال ۲۰۲۲ روانه بازارهای اروپایی شود. قیمت این خودرو نزدیک به زمان عرضه اعلام خواهد شد.
محمد امین اسکندری
۱۵ دی ۱۴۰۰احساس میکنم کاملتر از همیشه شده
GT
۱۵ دی ۱۴۰۰دقیقا، هیچ وقت تا این حد این نسل هایلوکس را دوست نداشتم، بشدت زیبا شده عالیه واقعا ❤️
NAVID۰۰۹۸
۱۵ دی ۱۴۰۰هایلوکس یه نمادِ .
هایلوکس یه دنیاست از کاربریهای متفاوت .
هایلوکس کامل یعنی همهی نسلهایش !
به شخصه یه هایلوکس کامل را در نسل قبل میبینم ( vigo ) !
اما اون هایلوکسی که من عاشقشم ، مدلهای دهه ۹۰ هست که به ایران هم آمدند ، بخصوص اون رنگ زرشکی بیمانندش که در عمق زیبائیش فرو میروید ، بینظیره ، بینظیره ، نمونه نداره !
محمد مختاری آذر
۱۵ دی ۱۴۰۰واقعا یک پیکاپ کاملا مناسب کاربردی با قدرت مناسب برای کار های سبک واقعا عالی هستش بهتر از فیات تورو پژو لندترک
طراحی زیبا مخصوصا در جلوی خودرو ولی به مقدار خیلی کمی چراغ های عقب زیاد هم دارای استایل زیبا نیست
ولی فکر می کنم فولکس واگن آماروک بهتر باشه البته با قیمت بیشتر نسبت به هایلوکس
میثم
۱۵ دی ۱۴۰۰فولکس آماروک استهلاک و خرابی بالایی داره
یه کانال یوتوبی است در برزیل که کلا در این مورد کلیپ تهیه میکنه
آتش سوزیهای زیادی از آماروک هم منتشر کرده
محمد مختاری آذر
۱۵ دی ۱۴۰۰ممنون دوست عزیز اگر اسم کانال را می دانید ذکر کنید
میثم
۱۵ دی ۱۴۰۰والا یادم نیست مال 2 سال پیش بود کانالشو سابسکرایب نکردم ولی کلی کلیپ بود
من تو یوتوب کلیپهای هایلوکس و مقایسه اون با هم رده هاشو میدیدم که تو یه کلیپ، مقایسه ای بود بین هایلوکس و آماروک و پایین صفحه اون کانال رو اتفاقی دیدم.
بگردی پیدا کردنش خیلی سخت نیست.
فکر کنم بزنی مقایسه هایلوکس و آماروک بتونی پیداش کنی (انگلیسی)
علی
۱۵ دی ۱۴۰۰طراحی بیرونش یکم خشن تر بود بهتر بود ولی عالیه مخصوصا در گشتاور پیشرانه
net
۱۵ دی ۱۴۰۰علی
همین طراحی بیرونی ساده قشنگتره
net
۱۵ دی ۱۴۰۰چراغ جلو زیرش مسطح نیست و دندانه دار هست بد هست اگر مثل چراغ جلو مسطح باریک زیبا هایلوکس داکار بود خیلی زیباتر میشد.ال سی دی شناور روی داشبورد با دکمه فیزیکی در سمت چپ و راست جالب نیست
میثم
۱۵ دی ۱۴۰۰هنوز اون ساعتهای پرایدی رو داشبوردش هست 😂😂
البته ساده و ارزان و بی خرابی، همون چیزی که تویوتا اغلب دنبالشه
هرچی باشه هایلوکس ماشین کار و بارکشیه و باید بادوام باشه
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۶ دی ۱۴۰۰نیاز به بروز رسانی داشت با وجود نسل جدید رقیبش فورد رنجر
فرزاد
۱۶ دی ۱۴۰۰هایلوکس عالیه همه مدلاشو دوست دارم عشقه خیلیاس
جواد
۲۰ دی ۱۴۰۰عالی حیف ک دست طالبان میفته
Jamshid
۱۹ بهمن ۱۴۰۱یک ماشین که اصلا ساده نیست ولی واقعا سادس
توصیفی نیست برای این
چهار سیلندر دو و هشت دهم لیتر حجم پونصد نیوتن بر متر گشتاور ! البته با توربو .
واقعا هر روز کامل تر و کامل تر میشه
یه نوع پک دیگه با نام تی آر دی هست که پک کامل تر از تی آر دی همین جی آر محترم هست