تجربه و آزمایشتویوتا

رانندگی با تویوتا لندکروزر سری 70 مدل 2022، پیرمرد تمام‌نشدنی!

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ معرفی شد و طی ۳۸ سال گذشته در نسخه‌ها و مدل‌های مختلفی به تولید رسیده است. هنوز هم می‌توان این خودرو را در نسخه‌های پیکاپ تک کابین و دو کابین، شاسی‌بلند سه‌در بنام Troopcarrier و واگن چهاردر (نمونهٔ آزمایشی ما) خریداری کرد. بله درست خواندید، لندکروزر سری ۷۰ پس از ۳۸ سال همچنان در حال تولید است و یکی از قدیمی‌ترین خودروهای در حال تولید جهان به‌حساب می‌آید. لندکروزر سری ۷۰ با وجود سن بالا همچنان در کشورهایی مثل استرالیا خودروی بسیار محبوبی است تا جایی که هم‌اکنون لیست انتظار خرید آن تا سال ۲۰۲۶ پر شده است؛ اما چه چیز باعث محبوبیت این تویوتای سالخورده شده است؟ در ادامه خواهیم فهمید.

لندکروزر سری ۷۰ از زمان به‌روزرسانی سال ۲۰۰۷ تاکنون اساساً تغییری نکرده است و بنابراین، خریداران درواقع مالک خودرویی پانزده‌ساله می‌شوند؛ بنابراین شاید فکر کنید پرداخت بیش از ۴۰ هزار دلار برای خرید خودرویی متعلق به چند دهه قبل دیوانگی باشد اما هنوز هم چند عامل ناملموس وجود دارد که سری ۷۰ را به خودروی بسیار جذابی تبدیل می‌کند. لندکروزر سری ۷۰ مدل ۲۰۲۲ واگن GLX در استرالیا ۷۱,۵۰۰ دلار معادل ۴۵,۷۰۰ دلار آمریکا قیمت دارد و با این مبلغ، مالک یک شاسی‌بلند بزرگ ۲۱۹۵ کیلوگرمی با رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی، بچه گلگیرهایی با رنگ متفاوت، تزئینات کرومی، مه شکن‌های جلو، اسنورکل و تمام نوستالژی‌های دههٔ ۸۰ مثل ساعت دیجیتالی روی داشبورد خواهید شد.

اما دلیل اصلی قیمت دیوانه‌وار و لیست انتظار طولانی سری ۷۰ پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل آن با ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور، باک سوخت دوربرد ۱۳۰ لیتری و قفل دیفرانسیل‌های جلو و عقب است. البته می‌توان قید قفل‌های دیفرانسیل و بچه گلگیرها را زد و سراغ نسخه Workmate با قیمت ۶۷,۴۰۰ دلار معادل ۴۳,۱۰۰ دلار آمریکا رفت اما با توجه با اختلاف قیمت اندک، انتخاب نسخهٔ GXL توصیه می‌شود. نمونهٔ آزمایشی ما همچنین به باربند هم مجهز بود که ارتفاع خودرو را از ۱,۹۴۰ میلی‌متر استاندارد به بیش از ۲ متر افزایش می‌دهد.

با پا گذاشتن به داخل سری ۷۰، فوراً به گذشته بازخواهید گشت زیرا در اینجا هیچ خبری از نمایشگرهای عظیم، نورپردازی‌های LED و تریم‌های تزئینی داشبورد نیست. بااین‌حال، موقعیت صندلی‌ها خوب و راحت است و فضای زیادی برای راننده و سرنشینان بلندقد به‌منظور پیمودن مسافت‌های طولانی وجود دارد. در عقب هم صندلی‌های پارچه‌ای نسبتاً راحت هستند اما نمای شیکی ندارند و وضعیت نشستن بسیار عمودی خواهد بود. سیستم تهویه توسط اهرم‌های سادهٔ قدیمی کنترل می‌شود که ظاهر بروزی ندارد اما از کارایی خوبی برخوردار است. صندلی‌های عقب هم با نسبت ۴۰ به ۶۰ قابلیت خواباندن دارند که فضای بار بزرگی را فراهم می‌کنند.

در داشبورد سری ۷۰ مدرن‌ترین چیزی که دیده می‌شود یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر ۶.۱ اینچی لمسی است که ناوبری و پخش سی‌دی را هم ارائه می‌کند. سیستم صوتی با چهار بلندگو، بلوتوث و دو پورت شارژ USB هم تمام بضاعت این خودرو در بخش تکنولوژی است. در این لندکروزر قدیمی نه از اندروید اتو و اپل کارپلی خبری هست و نه سنسورهای پارک و دوربین دید عقب. همچنین ویژگی‌های ایمنی سری ۷۰ هم صرفاً به دو ایربگ جلو و ترمز ABS ختم می‌شود و نباید انتظار وجود سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مدرن امروزی را داشت.

تویوتا برای این خودرو مصرف سوخت ترکیبی ۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر را اعلام کرده است که در طول آزمایش دقیقاً به همین رقم رسیدیم. البته در ترددهای جاده‌ای این رقم کمی کاهش و در هنگام آفرود کمی افزایش خواهد داشت ولی ازآنجایی‌که بازهٔ دور موتور بسیار محدود است، مصرف سوخت هرگز خیلی متغیر نخواهد بود. سری ۷۰ اساساً یک ماشین جاده‌ای است که برای وسعت بی‌نهایت و جاده‌های بی‌پایان استرالیا مناسب خواهد بود و این یعنی رانندگی‌های شهری با آن می‌تواند کمی ناخوشایند باشد.

بااین‌حال، پیشرانهٔ V8 بزرگ و تنبل خودرو قدرت خود را آن‌قدر آرام و بی‌دردسر تحویل می‌دهد که وقتی در کنار یک گیربکس دستی دقیق قرار می‌گیرد، رانندگی بدون مشکلی را فراهم می‌کند. این V8 اساساً توقف‌ناپذیر است و در هر سرعت و هر دنده‌ای، گشتاور کافی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. دلیل این موضوع، ۴۲۰ نیوتن متر گشتاوری است که از دور ۱,۲۰۰ rpm تا ۳,۲۰۰ ارائه می‌شود. به لطف این گشتاور، می‌توان حرکت را با دندهٔ دو و یا حتی سه آغاز کرد. البته مطمئناً نباید از چنین پیشرانه‌ای انتظار کارکرد نرم و بی‌سروصدایی را داشت.

روی جاده، اتاق عمودی و موقعیت رانندگی بالا، به راننده حس تسلط بر جاده را می‌دهد. دید به اطراف نیز به لطف آینه‌های بزرگ و ستون‌های باریک عالی است. به‌عنوان یک خودروی آفرودی، سیستم تعلیق خودرو بسیار سفت‌تر از چیزی است که در شاسی‌بلندهای امروزی می‌بینیم اما در عوض سری ۷۰ در آفرود آن روی خود را نشان می‌دهد. خارج از جاده، هرچقدر ناهمواری‌های مسیر بیشتر می‌شود، اشتیاق خودرو برای درنوردیدن نیز افزایش میابد و لندکروزر هیچ نشانه‌ای از توقف بروز نمی‌دهد. هنگام بالا رفتن از شیب‌ها و تپه‌ها نیز دور موتور به‌ندرت از ۲,۵۰۰ rpm فراتر می‌رود. در اینجا فقط شاهد قدرت و انعطاف بی‌نهایت خواهید بود.

اما وقتی از جادهٔ خاکی به آسفالت برگردید، نباید انتظار راحتی یک شاسی‌بلند امروزی را از سری ۷۰ داشته باشید هرچند که گیربکس نرم و فرمان سبک، خیلی از نگرانی‌ها در رانندگی‌های شهری را از بین می‌برد. البته برای استفاده‌های روزمره، لندروور دیفندر یا اینیوس گرنادیر قطعاً خودروهای بهتری هستند اما سری ۷۰ واقعاً ماشین لذت‌بخشی است تا جایی که دوست داشتیم با آن راهی سفر طولانی‌تری شویم، دور از جایی که نیازی به سنسورهای پارک داشته باشیم. پشت فرمان این ماشین، فقط کافی است کاپوت مکعبی آن را به سمت افقی بگیرید، گیربکس را در دندهٔ پنج قرار دهید و بگذارید آن V8 بزرگ و پرسروصدا کیلومترها را بی‌وقفه طی کند.

شاید در کشورهای دیگر انتخاب‌های بهتری مثل دیفندر یا برانکو وجود داشته باشد اما در استرالیا شرایط فرق دارد. اینجا به‌وضوح کشور لندکروزر است و مردمانش ارتباطی عاطفی با این افسانهٔ ژاپنی دارند. اینکه سری ۷۰ خودرویی قدیمی است فقط برای کسانی می‌تواند مهم باشد که آن را برای رانندگی‌های شهری خریداری می‌کنند زیرا روی جاده، رانندگی با لندکروزر قدیمی جذاب و آسان خواهد بود. البته این در صورتی است که ببینید واقعاً می‌توانید با یک خودروی سی‌ساله برای انجام کارهای روزمره کنار بیایید یا نه.

اگر پاسخ به این سؤال مثبت است و خواهان خودرویی نمادین هستید، هیچ جایگزینی برای سری ۷۰ وجود نخواهد داشت اما با توجه به لیست انتظار طولانی کنونی و افزایش قیمت‌ها، اگر فقط به دنبال یک شاسی‌بلند آفرودی هستید، بهتر است سراغ دیفندر جدید و یا حتی اینیوس گرنادیر بروید که تفسیر مدرنی از یک شاسی‌بلند بزرگ همه‌جارو است. در پایان باید گفت استرالیا همیشه کشور لندکروزر خواهد بود و تا زمانی که تویوتا قادر به تولید آن باشد، برای سری ۷۰ در این کشور همچنان تقاضا وجود خواهد داشت.

نقاط قوت

گشتاور بی‌پایان موتور

شخصیت جذاب و نمادین

توانایی‌های آفرود فوق‌العاده

نقاط ضعف

یک ماشین زمان که همیشه چیز خوبی نیست

سواری بسیار خشک در شهر

هم‌اکنون امکان خرید وجود ندارد

مشخصات فنی

Toyota Land Criuser 70 2022

پیشرانه ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل
قدرت ۲۰۵ اسب بخار
گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۵ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ
وزن ۲۱۹۵ کیلوگرم
طول ۴,۹۱۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۷۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۴۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۳۰ میلی‌متر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
ظرفیت بار ۸۶۵ کیلوگرم
ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تن
حرکت در آب ۷۰ سانتی‌متر
زاویهٔ حمله ۳۳ درجه
زاویهٔ فرار ۲۳ درجه
فاصله از زمین ۲۳۰ میلی‌متر
قیمت پایه ۴۵,۷۰۰ دلار آمریکا
قیمت تست‌شده ۴۶,۷۷۰ دلار آمریکا
امتیاز ۶.۸ از ۱۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
منبع
drive.com.au

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (596 ديدگاه)

    سری ۷۰ هیچوقت نمیمیرد !

    موافقم 136
    مخالفم 8
    1. میلاد زد ام

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      کیفیت سواری این ماشین به شدددت مزخرف و اذیت کنندس .
      اینو کسانی که تست بلند مدت کردن میگن که صندلی های خشک و سواری ماشین باعث میشه بعد یه رانندگی حتی نه چندان طولانی کمر درد بگیرید .
      پ.ن : توی عکس ها یه نیگا به دستگیره های در از نمای داخل ( توی اتاق ) بندازید
      دقیقااااا کپی پراید های قبل از مدل 94 هستش .
      اما خب در کل مردم استرالیا این ماشین رو دوس دارن .

      موافقم 44
      مخالفم 151
      1. علی

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (146 ديدگاه)

        بنده حدود ۳ روز با این خودرو سفر کردم.
        تازه بنده در ردیف سوم خودرو بودم که صندلی ها نیمکتی و رو به رو همدیگه بودن
        اصلا اذیت کننده نیست. شتاب خودرو نسبت به جثه ش بسیار خوبه و سواری بدی ارائه نمیده.
        بازم میگم ۳ روز همراه این افسانه بودم. در آسفالت و خاکی

        موافقم 121
        مخالفم 13
        1. میلاد زد ام

          ۱۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (122 ديدگاه)

          این حرف من نیس کسانی که تست کردن میگن .

          موافقم 20
          مخالفم 89
        2. Alpha

          ۱۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (23 ديدگاه)

          این خودرو فنربندی شمش دارد برای تحمل ضربه های عرضی و فشار مستقیم همچنین حمل بار در شرایط سخت آفرودی هست درصورتی که سواری نرم بخواهید باید از دیگر محصولات تویوتا انتخاب کنید.
          و درمورد داشبورد این خودرو و رانگلر فشار سنگین آفرود را تحمل میکنند طراحی ساده تر داشبورد هنگام انتخاب خودرو مزیت محسوب میشود نه عیب!

          موافقم 88
          مخالفم 3
        3. datsun

          ۱۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (3953 ديدگاه)

          میلاد ز زیاد حرص نخور این ماشین انقدر واسه شرایط سخت و آفرود خوب بوده که نزدیک چهل ساله تقاضا داره و رو خط تولید مونده

          موافقم 101
          مخالفم 11
        4. میلاد زد ام

          ۱۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (122 ديدگاه)

          سایت عجب اوضاعی شده
          تا یه حرف میزنی همه میپرن به آدم
          داستون من کی گفتم این ماشین فروش نداره ؟
          همه میدونن مردم استرالیا این ماشین رو به خاطر علاقه قلبی و تعصبی که دارن میپسندن .
          در مورد سواری هم بله خودم میدونم تعلیق عقب از فنر شمش استفاده شده
          که خب دوام خوبی توی شرایط سخت میده ( که البته معجزه نیس دو سه تا فنر شمش چیزی ندارن که خراب بشن )
          اما خب سواری رو مخصوصا وقتی که وزن روی فنر شمش ها نباشه و قسمت بار ماشین خالی باشه ناراحت میکنه .

          موافقم 12
          مخالفم 73
        5. NAVID۰۰۹۸

          ۱۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (10385 ديدگاه)

          سلطان تویوتا و آقازاده‌‌هایش که عشقی تمام نشدنی‌اند 👑❤ !

          تمام دنیا خواستند جایگزینی برای سری ۷۰ بسازند ولی نتوانستند چون این خودرو جدا از کیفیت بالای ساخت و مهندسی قطعاتش. از آلیاژهای ساخته میشه که فرمولشان مخفی هست و در اصل تویوتا در ساخت تمام خودروهایش فرمول ساخت آلیاژ مخفی دارد که هر خودروسازی قادر به ساخت آلیاژ‌های مورد نیاز نیست و توانایی این را ندارد مثل یک سرآشپز که لیست مواد غذایش خاص خودش هست که دست‌پختش را خاص و بی‌رغیب میکند !

          در ضمن بهتره بدانند کسانی که میگویند سواریش خشکه که درست هم میگویند اما این را نمیدانند چون تجربه‌ی سواری آن را ندارند ولی چون بقیه میگویند خشکه ، این‌ها هم مثل طوطی تکرار میکنند اما نمیدانند که خودروهایی به اصطلاح سواری و کراس‌اوور مثل سوناتا yf یا اسپورتیج و … یکبار سوار بشید در دفعه‌ی دوم باید فیزیوتراپی مراجعه کنید !

          مثل پرادو که میگویند خشکه اما کسانی که سوار شدند و داشتند میدانند پرادو چهار در از بسیاری از حتی سواری‌های مدرن هم نرم‌تر هست و البته مدل دو درش خشکه و بسیار هم کوبنده !

          دوستان ، گفتن‌ها را ول کنید ، تا خودتان تجربه‌ی راندن و سواری نداشته باشید اینقدر حرف نزنید که دیگران بگویند باد هواست !

          سری ۷۰ را فقط تصادف و کج شدن شاسیش از پا درش میاره در غیر این صورت این اعجوبه‌ی هیولا مرگ نداره !

          کسانی که سربازی رفتن یا کادری هستند میفهمند که تویوتا و بخصوص سری ۷۰ یعنی چی که تنها فقط نیاز به آماد و پشتیبانی دارند جهت تامین قطعات و خدمات در غیر این صورت تمام نشدنیست !
          این خودرو قرار نیست آپشن داشته باشه ، بلکه باید بدون آپشن باشه و فقط ضرورت‌ها را داشته باشه مثل شیشه برقی و کولر بخاری تا کمترین پیچیدگی را داشته باشه و بتونه تو هر شرایطی درست عمل کنه !

          کسی که دنبال آپشن میگرده ، بره لندروور دیفندر بخره نه این عشق را !

          موافقم 72
          مخالفم 16
      2. بهنام

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (909 ديدگاه)

        سواری این ماشین از سانتافه ۲۰۱۷ خیلی بهتره . اینو هر کسی که مثل من تجربشو داشته میدونه .

        موافقم 55
        مخالفم 4
      3. علی

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (27 ديدگاه)

        کمر اون ها به دلایلی دیگری درد گرفته

        موافقم 29
        مخالفم 1
      4. بلوچ

        ۱۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (54 ديدگاه)

        😐بردار من شما به نظرم اصلاح نظر ندید بهتره من همه اخبار خودرویی پدال رو می خونم و برام جذابه و به همه ماشین ها چه آمریکای ژاپنی آلمانی انگلیسی کره ای به یک اندازه احترام و ارزش قائل هستم اما شما واقعا هر جا خبری از خودروی جز کره ای باشه فورن شروع می کنید به بد نوشتن ازشون و تمجید از کره ای ها آقا نه به شما چیزی برای تشویق میدن نه اون خودرو ها بی صاحب میشن و اینکه تو داشتی این خودرو رو تویه استان ما تویوتا لندکروز و هایلوکس های قدیمی به فراونی یافت میشه لندکروز ها رو که باهاشون سوخت کش ها از تویه دل کوه های سخت میرن با ۱۰ الی ۱۲ بشکه سوخت و صافی ها رو هم با سرعت و همه این خودرو ها حدود ۲۵ سال کارن یعنی ۲۵ سال تویه این مسیر ها رفتن و آمدن پدر بنده هایلوکس تک کابینی مدل 1986 داره باهاش تویه آب گل کوه خاکی همه رو رفته اما هنوز هم خودرو کیفیت خودشو داره کیلومتر حدود ۱۵ سال پیش فکر کنم میشه با رسیدن به کارکرد فک کنم ۸۰۰ یا ۱ میلیون کار غیر فعال شده نه از پدر من بلکه تمام خودرو های استان سیستان و بلوچستان همینجورین مردم شغلی ندارن باهاشون کار می کنن جای خراب میشه تعمیر می کنن و بازم کار می کنه شما اول خودروی رو سوارش شو بعد نظر بده دوستم لندکروز داره مدلش نمی دونم دقیق چنده اما با کارکرد بالا هنوز قشنگی شو داره

      5. Jamshid

        ۲۶ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (2983 ديدگاه)

        پدر بنده قبل از سربازی کمرش خیلی اوضاع خرابی داشته ب خاطر کار سنگین . تعریف می‌کنه هر روز برام ، تو سربازی راننده بود ، تو بندرعباس .
        تجربه رانندگی با سری هفتاد سه اف ، هایلوکس ، سری هفتاد و نه و پیکان و بلدوزر و بیل مکانیکی و جرثقیل داشته . حالا کاری به بلدوزر و اینا ندارم ، ولی می‌گفت نرم ترینش هایلوکس بود ولی تعادل نداشت بعد از هایلوکس هم سری هفتاد و نه خیلی نرم بود ولی خیلی هندلینگ خوبی داشت تعادل خیلی راحت حفظ می‌کرد
        یعنی جوری که عصای دست تمام سربازان و فرمانده ها بود .
        خیلی هم تعصب نکش ، فعلا این ماشین تو آفریقا و استرالیا و کشور های خلیج فارس دقیقا عین نیسان سافاری و پاترول خیلی طرفدار و خریدار داره
        با حرفهای یک تعصبی باز هم نظر کسی عوض نمیشه خیلی تلاش نکن

    2. Iman99

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      کاری به طومار تعاریف چیپ و سطح پایین ندارم که چی هستن چون خوندن و باورکردن بعضی حرفا حماقت محضه ما هم از اونا نیستیم که زیر بار حرفای مضر و ناحق یا هرچی بریم پس میگیم و درستش میکنیم
      کاری به این لندکروز هم ندارم هرچند که همینم همون جیپ ویلیز واگن فقید هست که از اول توسط تویتا از جیپ کش رفتن و هنوزم دارن همون رو با کمترین تغییرات تولید میکنن
      خود آفرودر های کلاسیک هم در برابر آفرودر های مدرن کارایی پایینی دارن و سیستم های کنترلی دو دیفرانسیل اونها کارایی سیستم دودیفرانسیل آفرودر های مدرن رو ندارن و جایی که این آفرودر های کلاسیک گیر میکنن و باید با وینچ ردشون کنن آفرودر های مدرن راحت از اونجا رد میشن و از پسش برمیان و گیر نمیکنن ولی این آفرودر های ساده بیشتر بدرد آفرود کلاسیک میخوره آفرود های سخت و سطح بالا رو فقط آفرودر های مدرن با طراحی و تکنولوژی بالا ازشون برمیاد نه این
      ولی درمورد آلیاژ بازم درمورد اون باور های پیرمردی واسمون نوشتی که یاد حرفای پیرمرد هایی که نشستن در گاراژ های تعمیرگاهی و از خاطراتشون و آروزوهای از دست رفته پوچشون میگفتن و تو رویاپردازی های سال های جوونیشون گیر کردن
      چون اگه به آلیاژ باشه بهترین و پیشرفته آلیاژ ها هم بازم دست همون شرکت های اروپایی و امریکایی برتر هست که در همه چیز بهترین هستن و آلیاژ ها و سوپر آلیاژ هایی رو الان ساختن که این آلیاژ اینی که گفتی در برابر اونها مثل چوب موریانه خورده در برابر فولاد میمونه
      مثلا تو امریکا و آلمان آلیاژ هایی رو الان ساختن که از الماس سخت تر و محکم تر هستن و هیچ آلیاژی به گرد پاشون نمیرسه نتنها بلکه از تمام مواد و متریال حال حاظر در جهان بسیار سخت تر و مقاوم تر هستن
      و این تکنولوژی ها هم فقط دست خود آلمان ( اروپا ) و امریکا هست و بقیه اصلا نمیتونن بهش دست پیدا کنن مگر تو خواب

      موافقم 13
      مخالفم 53
      1. viper2

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1143 ديدگاه)

        کی این حرفا رو زده؟ تو افرود ماشین های دهه ۹۰ تا ۲۰۰۵ اینا برترین هستند . البته ماشینایی مثل nissan patrol y61 یا همون vtc4800 هستن که مال سال ۲۰۰۱ اینا هستن اما هنوزم تو کشورای عربی عرضه میشن . این جور ماشینا با یه موتور هشت سیلندر امریکایی و گیربکس های محکم هامر تشکیل یه ماشین افرودی با قابلیت دود لاستیک رو میدن . کی دیدین با یه ماشین ۲۰۲۲ بره افرود؟ البته خب جیپ استثنا هست . با ۲۰۲۲ ش هم میرن افرود ولی همون جیپم شاسی و ایناش مال حدودا ۱۰ سال پیشه .

        موافقم 25
        مخالفم 9
        1. Iman99

          ۱۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          منظور سیستم های کنترلی آفرود هست که در جاهایی که چرخ ها در زمان استفاده کردن از قفل دیفرانسیل در شرایطی قرار میگیرن که فقط با سیستم‌های الکترونیکی کنترلی آفرود کارایی دارن این چیزیه که در قفل دیفرانسیل های مکانیکی ساده و بدون تجهیزات الکترونیکی کنترلی آفرود و … که انواع مختلفی هستن کار رو خیلی سخت تر میکنه
          مثلا با همین لندکروز اگه قفل های دیفرانسیل رو فعال کنی آزادی حرکتی فرمان و قابلیت تحرک چرخ ها در شرایط مختلف خیلی پایین تر از یک آفرودر مدرن با تکنولوژی های کنترلی آفرودی هست و نمیتونه مانور بالایی داشته باسه و قفل دیفرانسیل برای محدوده کوچکی از شرایط که گیر کرده باشه استفاده میشه و در همه شرایطی جوابگو نیست
          ولی تو آفرودر های مدرن مثلا برانکو رپتور از قفل دیفرانسیل میتونی در بازه گسترده تری استفاده کنی طوری که کارایی بالاتری داشته باشه چیزی که در آفرودر های کلاسیک دیده نمیشه و نمیتونن داشته باشن با افتر مارکت و فلان و بیسار هم هیچوقت مثل محصول مهندسی شده کارخونه ای نمیتونه جوابگو باشه پس بفهمید که دارید چی میگید
          اونی هم که گفتیم از این جهت گفتیم که اینها هم در شرایط خاصی پیش میاد
          منظور قیف زدن تو کویر نیست که بگی پاترول خوبه جوابه آفرود اصلش جاهای دیگس
          منظور چیزایی دیگس که بالاتر گفتم که تو آزمایش های مختلف خودتون میتونید برید ببینید و تحقیق کنید اگه هم تجربه اش رو داشته باشید که دیگه سوال واستون پیش نمیاد و نیازی نیست بگید چرا

          موافقم 9
          مخالفم 24
      2. بهنام

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (909 ديدگاه)

        حالا شما زیاد حرص نخور. بزار اون استرالیایی ها تو حماقت باشن .شما عاقلانه رفتار کن برو سانتافه بخر .

        موافقم 34
        مخالفم 2
        1. Shayan

          ۱۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (61 ديدگاه)

          اگه به سانتافه و اینا میگه آفرودر که کلا جمع کن برو

      3. phonix

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1877 ديدگاه)

        در جواب ایمان جان عزیز
        باید بدونید چین انگلیس و ژاپن و حتی کره جنوبی و خود ایران هم الیاز تولید میکنن
        هیچ کس هم تا امروز نگفته الیاژی درست کردم که از الماس سخت تره ( شما اصلا تعریف محکم بودن رو میدونی؟ کی گفته الماس محکم ترین عنصره؟ صرفا چون تو کتاب مدرسه هاتون نوشته روی فلز خط میندازه؟ جهت اطلاع شما هنوز هم در صنایع نظامی و فضایی و هوانوردی غیری نظامی در بخش هایی که نیاز به استحکام هست از الیاز های تیتانیومی استفاده میشه ) مخصوصا در ارابه های فرود
        ضمن اینکه هیچ کشوری نمیاد اوج تکنولوژی خودش رو جار بزنه بگه ما فلان چیز رو تولید کردیم
        مثلا ترکیب و نوع عناصر پوشش پنهانکار اف 35 جز محرمانه ترین اطلاعات شرکت لاکهید هست
        بسه دیگه خودت خندت نمیگیره؟
        همه تو دنبا عقب موندن فقط چشم رنگی های مو بور متمدن و خوب بلدن چیز درست کنن
        یا اینم مثل راکتور جوش اتمی خیالی المانه؟ که فقط تو ذهن تو ساختنش احتمالا الان هم دارن ازش استفاده میکنن برای تفریح رفتن دنبال سوزندن زغال سنگ

        الان هم میاد دیالوگ همیشگیش رو میگه و منو بدون دادن دلیل متعصب و… خطاب میکنه مثل ماجرای قطار سریع السیر ژاپنی که بعد از اینکه لینک ودیو تست سرعت واقعی قطار هم براش فرستادم بازم میگفت ببخشید هایرپلوپ قطاره؟

        موافقم 15
        مخالفم 11
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (10385 ديدگاه)

          جناب فونیکس

          مستند ساخت بوگاتی ویرون را اگر ببینید در جایی میخکوب میشوید که قسمت پشت که موتور قرار گرفته با کابین فقط توسط ۸تا پیچ تیتانیومی به هم وصل میشه و این همه کِشِش و قدرت فقط و فقط توسط ۸تا پیچ مهار میشه و این از هنر مهندسان ساخت و تولید آلیاژ و طراحی هست !

          در دنیای امروز ، شرکت‌هایی برنده هستند که دستورات اولیه‌اِشان محرمانه باقی بماند مثل دستور ساخت کوکا‌کولا یا سس‌ها و آردهای سوخاری KFC و … !

          من همیشه گفتم که چرا پس بقیه توان این را ندارند که مثل تویوتا قطعاتی بسازند که همواره هم مقاوم باشه هم قیمت رقابتی داشته باشه !

          موافقم 14
          مخالفم 11
        2. Iman99

          ۱۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          در جواب phonix جان عزیز

          هرکی ادعاش بیشتر باشه دانشش کمتره
          بگو کی گفته هیچکس نگفته
          هیچکس نگفته ؟
          هیچ جا ندیدی ؟ هیچ جا نخوندی ؟
          تا کی این ادعا های پوچ ادامه داره
          یعنی واقعا فکر میکنی تمام اطلاعات علمی جهان تو ذهنته که این همه طلبکارانه حرف میزنی ؟ نه قطعا اینطور نیست چون همونطور که گفتم قبلا هم ثابت کرده بودم اشتباه تون رو
          بیا این لینکش
          خوشبختانه برای شماهایی که زبان بلد نیستید یکی اومده ترجمه اش هم کرده
          یکی از اون مواردی که گفتم
          http://vahidsamadpour.blogfa.com/post/2365
          من خودم مقاله اصلی این رو چند سال پیش خونده بودم
          سوپر آلیاژ ۱۰۰ برابر سخت تر از فولاد
          و سخت تر از الماس
          بعد مورد بعدی کی گفته الماس سخته دیگه همه چیزش عالیه که این حرفو و اتهام رو به من میچسبونی حرف تو دهن من میزاری از کارتون خجالت بکشید انسانیت تون کجا رفته ,؟
          بجای من شما میبری و میدوزی و جای من تصمیم میگیری و واسه من تعیین تکلیف میکنی که چی گفتم واقعا فکر کردی نمیفهمم که چه کار زشتی داری میکنید این نوع اتهام زدن و حرف زدن هاتون واقعا شرم اوره
          در مورد قبل چیزی که درمور الماس گفتم فقط ضریب سختی موس بود نه اینکه همه چیزش بهتر از آلیاژ های فلزیه
          ولی اتفاقا اون سوپر آلیاژ های فلزی قابل رقابت با الماس نه تنها از نظر ضریب سختی موس قابل رقابت هستن بلکه از نظر چقرمگی و مدول یانگ و مقاومت هستگی و… بسیار سخت تر و بهتر هستن
          سوپر آلیاژ هایی مثل اینها در صنایع حساس میتونن جایگزین سخترین و بهترین آلیاژ های کنونی مثل تیتانیوم و فولاد بشن
          تازه این چیزایی هستن که خودشون گفتن مطمئم باشید که سوپر آلیاژ های خیلی پیشرفته تر از این هم بصورت سری و مخفی دست ارتش ها سازمان های خودشوون هست که فعلا مخفی نگهش داشتن
          در کل این چندمین بارره خودم اینجا هستم میبینم جای من داری حرف رو عوض میکنی
          این حرفا مثل تهمت زدنه
          یا واقعا هیچی نمیدونید و فقط ادعای خالی هستید
          یا واقعا فکر کردی با این جواب های پوچ میتونی به هدفت برسی که قطعا نمیرسی
          مثلا راکتور جوش هسته ای آلمانی که پبشرفته ترین در نوع خودشه با فاصله زیاد
          ولی میبینم که هنوزم که هنوزه مثل کبک میخواید سرتون رو کنید زیر برف و حرفی دیگه بزنید
          یا مثل هایپر لوپ که به شوخی اون تیکه رو انداختم
          و تو هنوز ساده انگارانه فکردی من گفتم اون مگه قطاره
          یا مثلا قطار سریع‌السیر که بهت گفتم نمونه آلمانی
          که تکنولوزی و امتیاز اون الان توسط چین خریداری شده از همه نطر خیلی بهتره
          و رکورد سرعت عملیاتی رو شکسته
          و در نمونه آزمایشی هم سریعتر ظاهر شده با سرعت بالای ۶۰۰ میلومتر و محدودیت ها و ضعف های نمونه اسیایی رو نداره و پتانسیل بسیار بالاتری داره
          یا واقها خیلی ساده اید
          و یا واقعا داری فکر میکنید با این حرفا میتونیدیه چیزی بگید که ادعاهای پوچتون خالی از عریضه نباشه
          ولی نمیتونید چون اشتباه فکر میکنید
          چون خودم هستم و دارم از چیزی که گفتم دفاع میکنم
          و حرفای اشتباه شما رو رد میکنم

          موافقم 10
          مخالفم 15
        3. Iman99

          ۱۰ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          تو خود فولاد ها هم سخت ترین فولاد جهان رو فرمولش رو تو یکی از دانشکاه های امریکا کشف کردن که سختی اون با فاصله زیادی از سخت ترین فولاد ها خیلی یشتره
          طوری که آلیاژ فولاد این لندکروز شبیه پنبه میمونه در برابرش
          بیا اینم لینک ترجمه شدش
          آلیاژ ابر فولادی که برای محافظت از زیر دریایی بگیر تا محافظت از ماهواره استفاده میشه
          https://www.google.com/amp/s/www.khabaronline.ir/amp/525919/
          برای اونایی که سواد خوندن مقالات زبان اصلی رو ندارن
          و به دروغ به دیگران تهمت میزنن

          موافقم 14
          مخالفم 11
        4. Iman99

          ۱۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          با این مغلطه کاری و بازی با کلمات هم نمیتونی به دیگری تهمت بزنی
          مثلا اومدی از تو حرفای قبلی من
          مثل صداسیما یه حرفی رو کشیدی بیرون
          و با همون میخوای یه چی ببندی پای من و وارونه جلوه بدی قضیه رو
          والا شما هم مثل اونایی
          مثل این جمله ٫ بازم میگفت ببخشید هایرپلوپ قطاره؟٫
          ینی واقعا نفهمیدی اون حرف تیکه بود
          و واقعی نبود
          و فقط در جواب به تو بود

          و یا اینکه واقعا میخوای یه چیزی رو وارونه جلوه بدی و از رو اون جمله سازی کنی برای کامنت توهین آمیز خودت که سراپا تهمت و دروغه غیر از این دوتا چیزی دیگه نیست
          چون اگه غیر از اینه
          که خودم هستم و دارم میبینم
          که شما جای من داری وچاخان میکنی و خالی میبندی برای اینکه جو بدی و وارونه نشون بدی قضیه رو
          و از طرف من اون خرف رو میزنی
          درصورتی که من خودم اینجا هستم و دار میبینم
          حقا که شما مثل اون متعصب هایی هستید که در سالیان دور با تهمت و افترا و تمسخر و وارونه نشون دادن حرفای دانشمندان و متفکران زمان خودشون اونها رو زندانی میکردن یا میکشتند و یا افترا به اونها چه مشکلاتی که ولسشون درست نمیکردن

          ضمن سلام به عوامل محترم سایت پدال لطفا این جوابم رو منتشر کنید چون دارم از تهمت ها و تمسخر هایی که از سمت اون کاربر هست دفاع میکنم تا متوجه حرفای نامربوطشون بشن

          موافقم 12
          مخالفم 12
        5. phonix

          ۱۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1877 ديدگاه)

          هم ایمان امد
          اولا که نوشته شده سخت تر از فولاد نه الماس دوما چیز جدید و عجیبی نیست خیلی وقته ایرباس پتنت الیاژ جدیدش رو که خیلی محکم و سبکه ثبت کرده شما هم اگه انگلیسی بلدی دوتا منبع درست حسابی لینک کن
          ضمن اینکه از شدت دانشت نابود شدم الیاز رو کشف میکنن؟

          چهارمن خودت بالا الماس رو اوردی وسط معیار قرارش دادی و بعد دم از تکنولوژی با شکوه المانی ها زدی الان منکر میشی؟
          دو سانتی متر بالا تر مدرکش هست
          پنجمن یه بند کامل صحیت کردی درباره استحکام الیاژ ها مگه من گفتم محکم نیستن؟
          صدرصد وقتی یه کشور کلی بودجه میزاره برای ساهت الیاژ دنبال تفریح نیست دنبال ساخت یه چیز استراتژیکه مثلا اکثر کشور ها درناو های جنگی خودشون بجای استفاده از فولاد جدیدا از کامپوزیت استفاده میکنن به همراه اون از الیاز های بر پایه فلزی هم استفاده میکنن تا ضمن استحکام سبکی هزینه کم و کاهش بازتاب ذارت جلوی شناسایی کشتی های جنگیشون رو بگیرن (مثل ناو کلاس زامولات نیروی دریایی امریکا)
          مثل تمام سری های قبل هم نصف کامنتت برای تکذیب بود:)
          دفع بد هم وسط بحث جدی شوخی نکن منکه باهات شوخی ندارم مرد گنده
          این متنه نمیشه شوخی ور از جدی تشخیص داد
          در اخر هم همین طور که قبلا بهت گفتم تا اخر دنیا باهات میام هر وقت کامنت مسخره و نامربوط گذاشتی ریپلای میزنم و ازت بابت حرف هات مدرک میخوام نمیشه که فکر کنی تو فضای اینترنت میتونی چاخان بگی بقیه هم متوجه نشن من اینجام تا به چالش بکشمت
          اره قبول هم دارم ز اونجایی که خیلی اخبار تکنولوژی و نظامی رو دنبال میکنم احساس میکنم خیلی بارمه و این ممکنه باعث شه منم یه جایی مثل تو متعصب بشم
          اینو به تو نمیگم به بقیه که این کامنت هارو میخونن میگم هر وقت من چیزی گفتم که بنظرتون الکی بود سرچ بزنید و حرف رو از هیچکس با چشم بسته قبول نکنید
          تکنولوزی های پیشرفت چیز هایی هستن که خبرشون خیلی سریع تو دنیا میپیچه مثلا اگه من اومدم گفتم ژاپن پیشرفته ترین نیروگاه اتمی جوش هسته ای رو داره یه سرچ بزنید و ببینید که من الکی میگم
          این بخشش هم با همه عزیزانه حتی شما اقا ایمان گل هر کسی که ادعا کنه فلان کشور از همه پیشرفته تره و بقیه هیچ وقت بهش نمیرسن و حرف هایی مقل حرف های اقا ایمان گفت بدونید که یه متعصب تشریف داره
          بار ها در طول تاریخ دیده شده کشور هایی که این کارو کردن و بقیه و کوچیک شمردن چه بلایی سرشون اومده حتی خود امریکا هم اینطور برخورد نمیکنه و همیشه در تلاشه تا حتی کویچک ترین دشمن هاشو پیدا و برسی کنه چون شاید ازش در زمینه هایی بهتر باشن امریکا اینطور ابر قدرت شده نه با کوچیک شمردن بقیه و تلاش هاشون
          ادمین متحرم شاهد هستید که این ریپلای جواب اقا ایمانه و برخلاف ایشون هیچ توهینی هم نداره البته بجز یدونه کلمه منگ و کاملا هم پیام اخلاقی مناسب و خوبی رو میرسونه پس لطف کنید اکسپت کنید
          حداقل بحث های ما دوتا از بحث های اکثر اکانت ها که چند وقتی هست زیاد شدن بهتره و حداقل دوتا چیز به بقیه یاد میده

          موافقم 4
          مخالفم 2
        6. Iman99

          ۱۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          باریکلا احسنت به شما من که از این مورد آخری که گفتید لذت بردم ولی با نظرات قبلی شما مخالف هستم
          من هم می‌خوام به شما اطلاعات درست تری بدم تا بهتر متوجه اصل موضوع بشید
          چه اشکالی داره
          داریم بحث میکنیم در مورد این موضوعات و اشکالی هم نداره
          و اتفاقا من ناراحت نمیشم خیلی خوشحال میشم وقتی بحث داغ میشه
          و انگیزه ای میشه واسم که بحث رو ادامه بدم و نظرات بیشتری بدم
          چون میخوایم یه چیزی یاد بگیریم و به شما هم یه چیزی یاد بدیم
          البته اگه متوجه شید
          چون بارها یه چیزی رو میگم دقت نمیکنید تا متوجه شید چی گفتم .
          شاید باید نظرات قبلی رو دقیق تر بخونید

          منظور کلی منم همین بوده که همه چیز رو باید با هم ببینید
          و از نظرات متعصبانه خودداری کنید
          مثلا در مورد این مطلب
          یکی میاد چنان از یک ماشین افرود کلاسیک که قابلیت هاش و افرودش در برابر آفرودر های مدرن در سطح بسیار پایین تری هست
          تعاریف بیخود و سطح پایین و اغراق آمیزی میکنه که حالم به هم میخوره
          خب باید هم برای تعدیل مسئله ما هم یه چیزی دیگه بگیم
          منم که گفتم انکلیسی رو در حد خوندن بلدم پس اگه لینکی با رفرنس فارسی گذاشتم فقط برای شما بوده چون فکر میکنم انگلیسی رو متوجه نمیشید اکه خواستید لینک های رفرنس زبان اصلی رو هم میزارم
          چون من خیلی از موارد رو قبلا با زبان انگلیسی خوندم و بلدم ولی برای خودتون که گفتید
          انگلیسی رو متوجه نمیشید منبع ترجمه شده کذاشتم
          در کل گفتم تا بدونیم که باید به همه چیز احترام گذاشت و اگه به چیزی رو واکنش نشون میدید باید ببینید قبلش پیش زمینه اون چی بوده و الکی نپرید وسط بحث چون من در مورد به موضوعی نظر دادم که جوابی اگر داشته باشه فقط خود اون شخص باید جواب بده نه کسی دیگه چون روی صحبتم‌ با اون بوده
          ولی موضوع همونه
          پس نیازی نیست الکی واکنش نشون بدید
          در مل موفق باشید

          با عرض سلام خدمت ادمین محترم
          آقا الان این چند تا کامنت من رو حذف میکنید
          به مولا که چیز خاصی تو کامنتم نیست که همه رو حذف کردید.
          این کامنت بالا رو که دارید میبینید
          بنده چقدر باید محترمانه بنویسم دیگه هیچی توش نیست خداییش
          خواهشا با ما مهربون باشید با تشکر

          موافقم 3
          مخالفم 4
        7. phonix

          ۱۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1877 ديدگاه)

          اقا ایمان تا جایی که یادم میاد من هرچی رفرنس برای شما لینک کردم همش انگلیسی زبان بوده یا از سایت های مربوط به فناوری یا از خبرگزاری هایی به مراتب بهتر از خبرانلاین و… که در اخر متن هاشون منبع قرار میدن که غالبا دانشگاهی و برای مجلات تحت نظارت دانشگاه های تاپ فایو امریکاس
          شما لطف کن از این به بعد منابع رو از هر جایی که به نظرت قابل قبول تره بفرست نگران سواد انگلیسی ما هم نباش.
          ضمن اینکه بالا تر هم گفتم به کابر حسین جواب تعصب رو با تعصب نمیدن
          پس نمیتونی بیای صد خط درباره المان و برتری هاش بگی چشمت رو روی بقیه چیز ها ببندی و در جواب اینکارت بگی چون فلانی متعصب هست منم متعصبم
          دفع بعد هم که خواستی مطلبی بنویسی سعی کن یه طوری بنویسی که دقیق باشه نه مثل بالا اول حرف از الماس باشه بعد حرف بره دنبال الیاز های محکم تر از فولاد
          منم سعی میکنم غلط های تایپی رو کمتر کنم
          خلاصه که تا اخر دنیا همین طرفا هستم همیشه هم روت ریپ میزنم اگه خوب بگی میگم دمت گرم اگه هم مشکل داشته باشه ایراد میگیرم شما هم دوست داشتی میتونی اینکارو بکنی

          موافقم 3
          مخالفم 2
        8. Iman99

          ۱۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          بله فونیکس خب پس مشکلی با انگلیسی ندارید این مورد رو لحاظ میکنم
          من از بعضی منابع اشتراک تهیه کردم که پولی هستن
          و نمیشه به راحتی لینکشون رو قرار داد یا منتشرشون کرد
          با توافق نامه اونها موافقط کردم مثل هر جا که در ثبت نام اونها باید شرایطشون رو رعایت کنیم
          برای همین من بررسی میکنم که چیزی که قبلا خوندم رو
          بیبینم بطور عمومی منتشر شده یا نه اگه شده بود حتما این کارو میکنم
          درمورد دقیق گفتن هم دیگه باید خودتون دقت کنید و تجزیه و تحلیل کنید و اصل مطلب رو بگیرید دیگه مثل دانش آموزان نباید بشینم واستون یکی یکی بند به بند توضیح بدم که منظور چیه

          بعد آخر کامنت گفتی تا آخر دنیا همین طرفا هستی
          خب باش خیلی خوبه ایشالا که عمرت طولانی باشه و همیشه سلامت باشی برای همه همین آرزو رو دارم ولی سوال اینه که
          آدم عمر نوح هم که داشته باشه تا آخر دنیا قرار نیست بمونه همه رفتنی هستن
          ولی باز خب اگه مطمئنی که تا آخر دنیا همین طرفا هستید که بابا ای ولا اگه ما نبودیم سلام ما رو هم به اونها برسونید
          تا اون موقع هر بار که ما بحث کنیم من بسیار خوشحال میشم در مورد این سلسله مباحث لذت میبرم چون واقعا باعث انگیزه و هیجان میشه برای من

          موافقم 4
          مخالفم 2
      4. علی

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (836 ديدگاه)

        آلمان فنی که پشت آمریکا قایم میشه !!! نه بابا لطف فرمودید اسم آمریکا را آوردین ، اصلا آمریکا را هم ولش ، علم و تکنولوژی مال آلمانه ، بقیه هم کشک!!!!!!!!!!!!!!!!!

        موافقم 10
        مخالفم 5
        1. phonix

          ۱۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1877 ديدگاه)

          اقا نوید
          تویوتا اولا خودش قطعه نمیسازه یک سری شریک داره که البته قطعه ساز اصلیش رو سهامش رو در اختیار داره
          دوما تو هیچ کدوم از ماشین های تویوتا شما تیتانیوم نمیبینی چون گرون هست و اگه تو ماشین باشه تو ماشین هایی در رنج قیمتی بوگاتی هست نه تویوتا
          ضمن اینکه شما یه طوری از کیفیت تویوتا میگی هرکی ندونه فکر میکنه چه خبره نه عزیز من تا الان 3 بار مجبور شدم سنسور پارک ماشین رو بخاطر هیچ عوض کنم سنسور باد لاستیک هم مشکل داره که البته گاهی دیوانه میشه
          سوما تویوتا اتفاقا خیلی هم گرون فروشه شما با پول تویوتا میتونی بری یه هوندا یا نیسان هم مدل بخری که با همون پول کابین بهتر و سواری بهتر بهت میدن من خودم اشتباه کردم باید هوندا میگرفتم
          وگرنه خبری نیست انچنان البته تویوتا واقعا تو فنی ماشین هاش قوی هستن و خرابی هاشون کمه ولی من که کلا خیلی با ماشین کار نمیکنم که بخواد خراب شه پس کلا نظر خاصی ندارم
          همون طور که کره ای فنا با گفتن حرف های عجیب باعث هیت گرفتن کره ها میشن شما هم با تمجید های الکی باعث هیت گرفتن تویوتا میشید .

          موافقم 7
          مخالفم 9
      5. حسین

        ۱۱ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        کاری به اینکه گفتی این ماشین کپی از جیپ فقید هست هم ندارم چون همین الان جیپ جانت خودش رو بکشه نمیتونه مثل این بسازه نمونه مقایسه این با جیپ رو هم دیدیم که ویدئوی اون توسط پدال گذاشته شد. جایی که سری هفتاد داشت زمین برفی رو درو می کرد و پهلون پنبه جیپ برف دور میله فرمانش گیر کرد و زمین گیر شد!!!! ماشینی که در سرعت صد کیلومتر بر ساعت میره روی ویبره! اما راجع به آلیاژ نکنه انتظار داری تویوتا سوپر آلیاژ به کار ببره توی موتورش؟ بهتره بری راجع به مهندسی ساخت انجین gtr تحقیق کنی اگه سوادش رو داری که بعید میدونم داشته باشی.
        راجع به آلیاژهای که ژاپنی ها در ساخت برج هاشون استفاده می کننن هم تحقیق کن آلیاژهای قابل انعطافی که ساخته شدن تا در برابر شدید ترین زلزله ها ساختمون رو سر پا نگه دارن.
        اشاره ای هم داشته باشیم به اینکه اگه nsx نبود الان شورولت کوروت هم وجود نداشت چون به گفته مدیرعامل شرکت جی ام با افتخار کوروت C5 از روی nsx ساخته شد.
        متاسفانه طبق نظر مجلات معتبر ژاپن دومین کشور پیشرفته علمی و صنعتی دنیاست اینکه تو اینجا چجوری دست و پا میزنی اهمیتی نداره چون گفته های کاملا غلط و ناحق داری و من زیر بار حرف ناحق نمیرم و همیشه با سند و مدرک حرف میزنم. برخی از شرکت های ژاپنی مثل Tokyo electron دانشی دارن که آلمان تو رویاهای دور و دراز خودش هم نمی تونه چنین دانشی رو ببینه.

        موافقم 8
        مخالفم 12
        1. phonix

          ۱۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1877 ديدگاه)

          این دفعه یکی بیاد حسین رو جمع کنه
          یعنی شما داری میگی یک کشور تک و تنها به نام ژاپن از اولین اقتصاد قاره اروپا و از اعضای اصلی اتحادیه اروپا انقدر پیشرفتهتر هست که المانی ها هیچ وقت بهش نمیرسن؟
          شما نمیدونم میدونید یا نه ولی زاپنی چندین ساله پروزه هواپیمای مسافربری بزرگ خودش رو به تاخیر انداخته در حالی که اروپایی ها از بویینگ پیشی گرفتن
          و…
          اینکه بگی فلانی انقدر قویه که بقیه بهش نمیرسن عین حرف ایمانه ولی ایمان ژاپنی فن
          البته نمیدونم شما مثل اینکه با منم مشکل داری دو سه جا در فهم کامنت های من دچار مشکل شدی مفهموش رو برعکس برداشت کردی و تو ریپلای توهین کردی
          این روش بحث با متعصب نیست تعصب رو با تعصب جواب نمیدن

          موافقم 5
          مخالفم 4
        2. Iman99

          ۱۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          شما طبق چیزی که گفتید انگلیسی بلد نیستید
          اگه بلد بودید خودتون میرفتید همین
          https://www.google.com/amp/s/www.khabaronline.ir/amp/525919/
          مقاله که چند سال قبل من این رو خوندم
          رو میدیدید با زبان اصلی میخوندید
          من چند سال پیش اینها رو خودم میخوندم و ترجمه میکردم
          چون واقعا اشتباهه که بیاید از تیر آهنای ساختمونای فلان جهنم دره واسمون مثال بزنید تا اصل موضوع رو قبول نکنید و خواسته باشید به مثالی زده باشید برای اینکه حرفای اشتباه خودتون رو بگید

          سخت ترین فولاد جهان آلیاژی با تحمل ۱۲.۵ گیگا پاسکال فشار بدون شکستگی
          ابر فولاد امریکایی که علم و تکنولوژی انحصاری اون فقط دست شرکت های پیشرفته امریکایی و اروپایی هست و بس
          دیگه بهترین فولاد های جهان که کارخانه
          تیسن کروپ آلمانه بهترین فولاد جهان هم که تولید کنه بهترین و محکم ترین و با کیفیت ترین آلیاژ جهان هم هست بازم هنوز جاداره تا به این ابر فولاد برسه
          تازه سوپر آلیاژ های فوق پیشرفته هم دارن که بعضی هاش رو اطلاعاتش رو دادن بیرون ولی اصل کاری ها و پیشرفته تر از این ها رو هم هنوز مخفی نگه داشتن برای ارتش و نیرو های نظامی و صنایع هسته ای و هوافضا چون از پیشرفته ترین و مهم ترین و حساس ترین صناعیع ومهندسی ها هستن
          در مورد nsx هم که خود nsx تو امریکا طراحی و تولید شده بعد میگی کوروت از رو اون کپی شده ببین کارتون به کجا کشیده که برای اینکه یه چیزی واسه گفتن داشته باشید پای کوروت رو میکشید وسط که یه خودروی اسپرت ارزون قیمته به نسبت
          که واسشون مهم نبوده که چه چیزیش رو از کجا میگیرن
          مثلا اسم فورد جی تی رو جرات ندارید بیارید چون همون فورد جی تی در یک محدوده با ان اس ایکس قرار میگیره ولی فورد جی تی از همه نظر خیلی بهتره این باشه یه چیزی نه اینکه کوروت ۶۰ کا قیمت رو با یه چند برابرقیمت اون مقایسه کنی چون مثلا فورد جی تی تو آیرودینامیک و پرفورمنس و موتور v6 اون هیچ ماشین اسیایی به گرد پاش هم نمیرسه و از همه نظر خیلی بهتره
          در ضمن ان اس ایکس حتی طراحش هم امریکاییه و تکنولوژی هاش هم خیلی هاش امریکاییه چون از همون مرکز تحقیق و توسعه هوندا تو امریکا استفاده‌ی زیادی شده که این رو خودشون هم گفتن
          خود ماشینای هوندا هم از امریکایی ترین ماشینا حساب میشن خیلی چیزاشون امریکاییه
          الانم که قرار داد بستن با جنرال موتورز برای تولید خودرو های برقی که دیکه کلا همه چیز از مهندسی و تکنولوژی و طراحی پلتفرم و کلا همه چیزش از جنرال موتورز امریکا هست و هوندا فقط طراحی ظاهری بیرونی رو انجام‌ میده که مهم نیست
          در مورد نیسان جی تی آر اینکه نیسان جی تی آر لانچ معروفی داشت بر میگرده به طراحی و مهندسی گیربکس دوکلاچه اون که توسط شرکت امریکایی بورگوارنر که به طور خاص برای نیسان جی تی آر طراحی و مهندسی شد
          درحقیقت به طور کلی گیربکس نیسان جی تی آر یعنی مجموعه کلاچ دوبل و مجموعه لاچ کنترل و طراحی و مهندسی مجموعه عملکردی اون توسط همین شرکت امریکایی بورگ وارنر انجام شده و با کمک بورگ وارنر بود که تونست اون زمان به نتایج مناسبی برسه و به درگ هاش معروف شد و تو درگ ها عملکرد مناسبی داشت دلیلش همین بود گیربکس دوکلاچه نیسان که با مهندسی شرکت بورگ وارنر امریکایی طراحی و مهندسی شده این شرکت امریکایی که گیربکس و مجموعه لانچ کنترل نیسان جی تی ار رو طراحی و مهندسی کرد یکی از تخصصی ترین و بهترین شرکت ها تو این زمینه هست که اصل گیربکس که مجموعه کلاچ دوبل و لانچ کنترل و نرم افزار و سخت افزار گیربکس هست رو واسه نیسان طراحی و مهندسی کرده که همین باعث شده نیسان جی تی آر بعد از پورشه ۹۱۱ یکی از مناسب ترین شتاب و لانچ ها رو داشته باشه مطمئن باش اگه تو این مورد هم خود نیسان به تنهایی این کارو میکرد نتیجه نمی گرفت حد اقل به خوبی کار مهندسی بورگ وارنر نمی شد
          در مورد انجین gtr هم که بازم حتی موتور همین نیسان جی تی آر هم به کمک یک شرکت اروپایی باسابقه و کاربلد و موفق در موتور اسپرت طراحی شد چون موتورش برگرفته از موتور مسابقه ای لمانز نیسان هست که همون موتور توسط این شرکت اروپایی که مقر اون در انگلیس هست توسعه داده شد
          نیسان جی تی آر در کل این عملکرد مناسبی که اون زمان داشت رو به کمک این شرکت های اروپایی و امریکایی بدست آورده بود ولی با این وجود به گرد پای خود اروپایی ها و امریکایی ها نمیرسه هرچند که تقریبا همه چیزش از اروپا و امریکا گرفته شده از صندلی ها و کمک فنر شاک ها بگیرید تا آلیاژ و طراحی و مهندسی انجین و موتور و گیربکس gtr همه چیزش از اروپا و امریکاس ولی با این وجود باز به گرد پای خود اروپایی ها و امریکایی ها نمیرسه تو همه چیز هم همینطوره
          حتی در نسخه های نیسمو تجهیزات جانبی اونم هم متعلق به شرکت های اروپایی و امریکایی بوده مثل صندلی های اسپرت ریکارو آلمانی و کمک فنر های آلمانی و…
          درکل نیسان جی تی آر همه چیزش بخصوص موتور و گیربکس و طراحی شاسی اون متعلق به شرکت های اروپایی و امریکایی بوده و توسط این شرکت های کار درست و باسابقه اروپایی و امریکایی طراحی و مهندسی شده
          که البته همانطور که گفتم با این وجود به گرد پای خود محصولات شاخص اروپایی و امریکایی نمیرسه چون اونها خیلی بالاتر هستن تو همه چیز نه فقط این مورد

          موافقم 6
          مخالفم 3
        3. Iman99

          ۱۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          کاری به اینکه این ماشین کپی جیپ بوده هم نداریم
          چون خودم بالاتر گفتم همین جمله رو گفتم کاری به این موضوع نداریم
          چون اگه جیپ نبود که الان این لندکروز هم نبود
          ولی اونقدر شما نشون دادید ظاهرا کمبود اینو داری که این ماشین از رده خارج رو بولدش کنی که دیگه مغز مخاطب ارور میده
          چون الان تو امریکا به لندکروز سری ۲۰۰ و ۳۰۰ هم نگاهم نمیکنن طوری که دیگه از بازار امریکا شوت شد بیرون اینقدر که فروشش کم بود لندکروز سری ۷۰ که دیگه هیچی نیست در برابر آفرودر های خودشون چون آفرودر های خیلی بهتر از اونها رو خودشون دارن الان دارن از جایگزین جیپ که هامر بود تو ارتش استفاده میکنن که همینم منسوخ شده و جایگزینش اومده که هرچی لنکروز هست رو زیر چرخای ضد گلوله اش له و نابود میکنه
          ولی همون جیپ هم الان تو آفرود از همه نظر خیلی بهتر از همین لنکروزه چه برسه به جایگزینهاش که الان میگم چی هستن
          الان ما میبینیم که از هیولایی به نام jltv دارن استفاده میکنن که همین رو فقط باید برید ببینید که چه جانور وحشی و خارق العاده ای شده که لندکروز در برابرش حکم مگس رو داره و این لنکروز در برابر اون هیولا مگس هم نیست
          اونها از این هیولا ها استفاده میکنن نه جیپ و همین لنکروز برای ارتش و جنگ های مدرن و آفرود های مدرن با استاندارد ها و شرایط بسیار سخت تر منسوخ شدن و کارایی ندارن جیپ واسه مردم پایین شهر هاشون آفرودر حساب میشه هرچند که همون جیپ هم قابلیت های آفرود بسیار بالاتری از لنکروز داره در کل اونها دارن از این هیولاهای مدرن و پیشرفته که جایگزین جیپ هستن استفاده میکنن که هیچه لنکروز هیچه در برابرشون هیچه و لنکروز در برابرشون و لنکروز در برابرشون حکم گاری رو داره که چهارتا چرخ زیرشه
          جایگزین هاموی jltv که در اصل نوه جیپ حساب میشه به قدری هم هیولاست که لندکروز در برابرش هیچه طوری که میره رو لنکروز و لهش میکنه و از روش رد میشه و میره نابودش میکنه لنکرورز رو و حتی راننده ممکنه متوجه نشه که وقتی رفته رو لنکروز و لهش کرده و از روش رد شده و رفته حس نکنه که اون زیر یه لندکروز بوده که زیر چرخاش له شد و از روش رد شده و رفته نابودش کرده و همینطور به‌مسیرش ادامه میده و همه جا رو فتح میکنه جاهایی که بقیه نمیتونن برن این آفرودر های اروپایی و امریکایی راحت میرن و همه جا رو فتح میکنن در همه چیز هم بهترین هستن

          موافقم 6
          مخالفم 2
        4. Iman99

          ۱۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          طبق نظر مجلات معتبر جهان و متخصصان و تحلیل گران حرفه ای آلمان ( اروپا چند کشور پیشرفته اش ) و امریکا با فاصله زیادی پیشرفته ترین کشور های علمی و صنعتی جهان هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه
          تو همه چیز هم اول و یکه تاز و پیشتاز و پرچمدار و پیشرو هست خدایی اروپا و امریکا و خداییش کسی به گرد پاشونم نمیرسه و همه چیز هم از خودشونه چون در همه چیز اول و پیشرو و پیشتاز و یکه تاز و پرچمدار هستن
          اگه هم آماری دیگه از جایی بیاد که شما هم عادت داری از این آمار های اشتباه زیاد میاری اون آمار ها جهت گیری های مختلفی دارن مثلا از نظر تولید محصولات تجاری ای که مهم نیستن ممکنه باشند که شما هم عادت داری زیاد از این آمار فیک بیاری
          ولی آمار من طبق ملاک ها و معیار های برتری علمی و تکنولوژیکی و هنری و مهندسی و‌کلا عوامل اصلی در ملاک ها و پارامتر ها و معیار های برتری اصلی هستن که گفتم
          برتری با همن آلمان ( اروپا ) و امریکا هست در همه چیز
          درمورد آخر هم
          بله کاملا
          ما
          اصلا زیر بار حرفای ناحق نمیریم

          این رو که میگم چون میخوام ببینم که مثلا هدفت چیه از گفتن اسم یک شرکت تولیدات نیمه هادی و قطعات الکترونیکی زاپنی؟ که البته اون رو زیر سوال نمیبریم
          ولی در مورد موضوعی که گفتی و ملاک قرار دادی اون در نظر تو زیر سوال میبریم دلیل هم داریم چون ما درست میگیم و شما داری اشتباه میگی
          حالا بخونید تا علتش رو ببینید که اشتباهتون چیه
          بحث سر این بود که طبق چیزی که گفتید برتری مثلا تو همین زمینه که گفتی دست کیه
          تا اینجا که حرف خودتون در اون مورد رو میخوام ادامه بدم
          تو زمینه ساخت نیمه هادی ها
          پیشرفته ترین سطحش دیگه ساختن پیشرفته ترین چیپ ها
          و مدار های مجتمع پیشرفته و حافظه ها و پردازنده ها و کارت های گرافیک هستن رو در نظر میگیریم
          این ها رو کی تولید میکنه ؟
          Tsmc و سامسون و … همین وسیله ای که دستته و داری باهاش کامنتای متعصبانه مینویسی
          مغزش و سی پی یو اون و پیشرفته ترین چیپ های داخل اون توسط کارخانه هایی تولید میشه
          که تمام دستگاه ها طراحی ها و تکنولوژی های تولید اون مشترکا متعلق به چند شرکت اروپایی و امریکایی هستن
          پس اصل کاری این هست که من گفتم که با تحقیق و بررسی بخش رسیدم که اصل کاری کی هست و برتری دست میه

          نه اینکه مثل شما که اسم یه شرکت فرعی رو الکی گفتید که بگید یه چیزی گفته باشید
          یعنی اون فرعی ها یا همونی که گفتی مهم نیستن
          چون بازیگردان اصلی نیستن و فرعی هستن
          طوری که وقتی اونی که گفتی رو کلا حذفش کنیم
          اتفاق عجیب و غریبی تو جهان نمیوفته
          چون هم شرکت های دیگه جایگزین اونها هستن و میتونن باشن که کارشون رو میتونن هندل کنن و همون چیزایی که تولید میکنن رو شرکت های دیگه بجاش تولید کنن

          ولی از اون طرف
          شرکت ای اس ام ال نبض صنعت سخت افزار الکترونیک و نیمه هادی دستشه همون شرکتی عطیمی هست که مقر اون تو هلند هست
          کل پردازنده ها و حافظه ها و چیپ های پیشرفته و کارت های کرافیک و … در تمام دستگاههای های الکترونیکی پیشرفته در جهان با تکنولوژی و دستگاه های این شرکت تولید میشن
          که در مقام مقایسه گه این شرکت رو حذف کنیم
          دیگه یعنی تمام کامپیوتر های جهان و موبایل های جهان و خیلی از دستگاه های الکترونیکی پیشرفته در جهان رو هم باید با اون ها حذف کنیم یعنی اگه این شرکتی که گفتم نباشه دیگه موبایل و کامپیوتری باقی نمیمونه چون اصل همه تکنولوژی های انحصاری در هرچی که میبینی اینها دست همون شرکت های اروپایی و امریکایی هستن که تکنولوژی هاش هم انحصاری هستن و هیچکس نمیتونه بهشون دست پیدا کنه طوری که اکه این تکنولوژی های انحصاری پیشرفته رو یعنی اون دستگاه های پیشرفته ای اس ام ال رو با تمام طراحی ها و نقشه های طراحی و خود دستگاه ها بدن به کره یا زاپن با جین بازم نمیتونن بکی از روش بسازن و یا کپی برداری کنن
          تا این حد تکنولوژی های انحصاری اونها پیشرفته و سطح بالا هستن که فقط هم دست خود اروپا و امریکا هم هستن
          و ازش بعنوان قدرتی نافذ میتونن استفاده کنن
          ولی اگه اون شرکت فرعی که گفتی که چیز خاصی هم نداره رو حذف کنیم اتفاق خاصی در جهان نمی‌افته
          دیگه توضیح از این واضح تر میخواید
          میتونید برید در افق محو شید
          اون شرکتی که کفتم
          کلی هم زنجیره تامین داره
          که قطعات مختلف اون از کشور های مختلف میارن
          ولی اون قطعات فرعی مهم نیستن
          چپن اونها رو هرکسی میتونه تولید کنه و این مار فقط برای به صرفه بودن هستش
          بحث اصلی اینه که این دستگاهها با تکنولوژی های انحصاری که دست خود اروپا و امریکا هستن ساخته میشه این مهمه که فقط هم دست خودشونه
          اینجاست که دستگاههای تولید لیتوگرافی ای اس ام ال که الان با تکنولوژی euv کار میکنن میان وسط
          نبض این صنعت دست اینه
          که با تکنولوژی های انحصاری دو کشور آلمان و امریکا کار میکنه
          یکی تکنولوزی فوق پیشرفته اپتیک الکترونیک آلمان
          و دومی با تکنولوژی فوق پیشرفته انحصاری لیزر الکترونیک امریکا هست
          نبض این صنعت اینه
          نه اون شرکت فرعی که اسمشو بردی

          با عرض سلام خدمت ادمین محترم سایت
          لطفا این جواب های من رو نگاه کنید هر ۳ تا رو در ابتدا میگم که خودتون نگاه کنید و ببینید که هیچکچونه توهینی در اونها نیست
          پس از شما انتظار دارم قبولش کنید
          چون دقیقا تمام مواردی رو که حسین گفته مطابق همونها جواب هاش رو دادم
          پس حق دارم از خودم و دیدگاهم با این نظر ها دفاع کنم
          هیچ مشکلی و یا توهینی هم نداره من محترمانه حرف زدم
          پس لطفا منتشر کنید با تشکر

          موافقم 6
          مخالفم 3
        5. phonix

          ۱۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1877 ديدگاه)

          اقا ایمان بازم نظر متعصبانه؟
          اخر بگو ببینم اگه طرفدار بلوک غرب هستی بادی بدونی ژاپن از اعضای اصلیبلوک غرب هست و عضو g7 هستش
          ضمنا شما یبار که چی بگم خیلی دفاعات گفتی المان و… تو همه چی* از همه بالا ترن منم بهت گفتم نه مثلا بخش دریایی شما هم تا اینو بهت گفتن رفتی دنبال نمیدونم قوی ترین موتور کشتی از این چیزا مگه کشتی ماشینه که موتورش خیلی مهم باشه صنایع سنگین تبلوری از چند صنعت بسیار پیشرفته هستن
          اصلی ترین مقیاس برای سنجش تکنولوژِ حساس خیلی از شکور ها نیروی دریایی هست
          که داخل اون از هز زمینه ای استفاده میشه و المان داخل اون حرف خاصی برای گفتن نداره و با فاصله زیرنیروی دریایی امریکا ژاپن چین و فرانسه هست( فرانسه نیروی دریایی بسیار قوی و فراتر از استاندارد داره)
          از اون طرف هم ژاپن یک ناوگان بزرگ از زیر دریایی های فوق پیشرفته ترکیبی یکی از بزرگترین ناوگان های کشتی های پشتیبانیه هوایی و ناو هوایپمابر( کشتیهای در اختیار امریکا ابر ناو هواپیما بر هستن که فقط هم توسط این کشور استفاده میشن البته چین برنامه داره براس ساخت این دسته از شناور نظامی)وناوشکن های پیشرفته و هواپیما های نظامی پیشرفته
          که عمدتا ساخت خود ژاپن هستن بدون کمک کشور خارجی
          بخش بعدی که المان توش قوی نیست مخابرات هست که اصلا برند مطرحی در این زمینه نداره و بخش عمده مخابرات اروپا یا دست امریکایی هاست و یا دست انگلیسی ها و یا نوکیا هست تکنولوژی اینترنت در المان متاسفانه جنبه مهم خودش رو از دست داده و بهش پرداخته نمیشه ولی در امریکا و کره و ژاپن و چین درحال کار بر روی نسل6 اینترنت هستن(اینترنت ابزار نظامی هست برای برقراری ارتباطات سریع و ایمن در میادین نظامی و جنگ که توسط دارپا بخش تحقیقات تکنولوژی های پیشرفته وزارت دفاع امریکا ابداع شد)
          یک چیز جالب که شاید ندونید ولی درصد پیشرفت و توسعه علوم پزشکی در ژاپن از المان بالا تره و این کشور بعد از امریکا قرار داره
          (لطف کنید اسم شرکت های دارو سازی المانی رو ردیف نکنید من درباره پیشرفت علم صحبت مکینم نه مباحث اقتصادی)
          بخش بعد هوانرودی هست
          ژآپن به تنهایی جنگنده نسل 4نیم 5 و هوایپمای گشت دریایی پیشرفته و ترابری سنیگن میسازه چیزی که عملا بدون کمک فرانسه از دست المان برنمیاد در حال فعلی( درباره نقش بزرگ المان و نمیدونم فلان هواپیمای زمان جنگ جهانیه محرف نزنید که اونجا هم المان ها از پس انگلیس ها برنیومدن ضمن اینکه ایرباس تحت نظر و پیگیری های اقای شارلدوگول تاسیس شد و قبل از اون داسو و چندین شرکت فرانوس دیگه که بعد بن ایرباس شدن این شرکت رو تاسیس کردن وهنوز هم عمدتا توان ایرباس در خاک فرانسه هست بخش بعد امران تشریف داره که المانی ها اونجا پشت سر امریکایی ها و کره ای ها( بخش عمران سامسونگ سه بار تکرار میکنم سه بار پشت سر هم رکورد بلند ترین ساختمان دنیا رو شکسته) قرار دارن و اصلا تعریفی نیستن در این زمینه
          در بخش فضایی هم المان پشت سر کشور هایی مثل امریکا که نیاز به توضیح نداره الان این شکور رهبر بشریت در فضاس بعد روسیه ( تا قبل از حمله روسیه به اوکراین تمام ادوات ناسا با موشک های روسی به فضا پرتاب میشید و بعد از اونم اسزمان فضایی کانادا ژاپن و چین و اتحادیه اروپا هست که بجز ارمتیس چیز خاسه دیگه ای ارائه ندائن ولی همکاری های خوبی با ناسا دارن البته درکنار ژآپن و کانادا نمونش هم ایسگاه فضایی و جیمز وب
          در نیروگاه و تاسیسات رو هم یبار قبلا گفتم که اگه ژاپن ازش بهتر نباهش ازش بدتر نیست مخصوصا برند توشیبا که شهر خاص و عامه و شما باید اسمش رو به عنوان کسی که اهل علمه حتما شنیده باشی
          البته اینجا هم امریکا اوله اب جنرال الکتریک و دوستانش تو امریکا
          بعدی هم سخت فزار کامپیوتری هست یبار باهم بحث کردیم سرش شما خودت هم تو حرفاتون تاید کردین که قبل از پس گرفتن مجدد سریع ترینکامپیوتورجهان رکورد دست ژاپنیه ا بود و رغابت بین اوناس نه المان البته قاره اروپا نماینده پوست کلفتی مثل اینگلیس رو داره
          درنهایت هم بگم این حرفتون اگه متعصبانه نبود پس چی بود تمام اطلاعات ابلا فکت هستن همشون هم تو اینترنت موجودن اگه میخواین یه سری رو انتخاب کنید براتون لینک بفرستم از جا هایی بهتر از خبرانلاین
          اگر اینطور که شما میگید پس حتما امریکایی ها و انگلیس ها گاو تشریف دارن که در بخش های مربوط به تکنولوژی های خاص با ژاپنیها همکاری میکنن و المانی هارو نه

          موافقم 2
          مخالفم 2
      6. کیانوش

        ۱۳ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (832 ديدگاه)

        بزرگوار اولا سفتی و مقاو بودن یکی از صفات الیاژ ها هستش و واسن هر کاربردی باید الیاژ مناسب خودش رو ساخت نه اینکه صرفا مقاوم باشه پس یعنی بهترینه و اینکه میگید الیاژ سفت تر از الماس دری وری بیش نیست بله تو شرایط ازمایشگاهی میشه ساخت انا استفاده ازش تو صنایع و خطوط تولید فعلا غیر ممکنه ما داریم راجب ی شاسی بلند چهل هزار دلاری حرف میزنیم نه صنایع فضایی عزیز

        1. کیانوش

          ۱۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (832 ديدگاه)

          خسته نشیدید واقعا از این بحث بی خود ژاپن و المان و امریکا خودشون سطح همکاریشون با هم حتی تا کاربری های استراتژیک نظامی هم رفته اونوقت شما این سئوال مضخرف که کی پشرفته تره رو چطور به ذهنتون خطور کرده نمیدونم خبر دارید یا نه که خود دولت نای این سه کشور دخالتی تو فرایند توسعه شرکت ها انجام نمیدن و اگر الیاژ خاصی هم نیاز داشته باشن واسه کاربری نظامی به شرکت ها یا دانشگاه ها اعلام نیاز میکنن که همچین چیزی میخوایم و اون شرکت ها هم محدودیدی از این نظر ندارن که مهندس های دخیل تو این کار همه اصیل همون کشور باشن همین شرکت نایی که تعصبش رو میکشید تو هر سه تا قاره اسیا اروپا امریکا مراکز تحقیق و توسعه دارن المان ژاپن و امریکا سه تاشون جزو پنج اقتصاد برتر دنیان و دلیل اصلیشم اینه که اکثریت مردمشون وقتشون رچ بیهوده صرف این بحث های بی خود نکردن هرجا لازم بوده خودشون ساختن هرجا لازم بوده با کمک بقیه ساختن هر جا لازم بوده خریدن
          و اینکه یکیتون گفت تویتا قطعاتشرو خودش نمیسازه بزرگوار هیچ خودوسازی کل قطعاتش رو خودش نمیسازه و از یک تامین کننده هم تامین نمیشه قطعه ساز اصلی تویتا و خیلی شرکت های حاضر تو امریکای شمالی رو ی شرکت کانادایی که حالا اسمش یادم نیست میسازه اما خود تویوتا هم تو زیر مجموعه هاش خصوصا تو ژاپن کلی قطعه ساز داره
          یکیتون از این شاکی بود که تویوتا چرا از تیتانیوم استفاده نکرده تو خودروی سی چهل نزار دلاریش خخخخ میسه خواهشا درک کنید که هر فلزی هر الیاژی باید به جای خودش ازش استفاده بسه و اینکه ی الیاژ یا کامپوزیت خیلی گرون باشه یا خیلی تو اخبار بهش پرداخته بشه به این معنی نیست که همه قطعات باید از اون الیاژ یا کامپوزیت استفاده کنن بهتره

        2. کیانوش

          ۱۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (832 ديدگاه)

          ی چیز دیگه راجب توسعه الیاژ ها یا فناوری ها میخوام بگیم اینه که ترکیب پول زیاد و نظام اموزشی پیشرفته و کارامد و بخش خصوصی قوی باهم باعث میشه که هیچ غیرممکنی وجود نداشته باشه توی توسعه اینجا فقط بحث رو اینه که واسه اون شرکت چی بصرفه تر توسعه دادن ی محصول یا قطعه یا اینکه خریدنش
          هیچ کشوری نمیتونه تموم نیازهاش رو خودش براورده کنه

        3. Iman99

          ۱۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          ینها که گفتم نظر واقعی و اصل حقیقت هستن تعصبی در کار نیست اگه فکر میکنید متعصبانه هست دیگه خودتون یه تعصبی مخالف اون دارید که این فکر و توهم ممکنه واستون پیش بیاد که متعصبانست در صورتی که من واقعیت ها رو میگم تا واقعیتهایی که نمیدونید بیاد دستتون
          پس تمام مواردی که گفتی رو نتنها میدونیم بلکه من موارد بیشتری رو بررسی کردم که بعد از موشکافی به نتیجه درست میرسیم ولی نتیکه گیری شما نادرسته چون هنوز ناقصه و کامل بررسی نکردید وقتی اطلاعاتتون رو تکمیل کردید و به یه حد نصابی از تصور کلی از درک شرایط بیاد دستتون متوجه حرفای من میشید و تازه به حرفای من میرسید
          منم طرفدار بلوک غرب نیستم که خواسته باشم باهاش عشق کنم ولی وقتی میبینیم برتری علمی و تکنولوژی و همه چیز دست اروپا و امریکاس چرا که نگیم تعارفی هم نداریم هرکی هم میخواد باشه
          از جهت جزو بلوک غرب بودن هم که زاپن که اره جزو بلوک غرب شده دیگه این که مسلمه چون دیگه اینقدر از تکنولوژی های غرب یعنی اروپا و امریکا استفاده کرده و کمک گرفته که دیگه تقریبا همه چیزش از اروپا و امریکا هست پس اینم جزو بلوک غرب حساب میشه از پلی استیشن و تکنولوژی پردازش رنگ و تصویر تلوزیون های سونی بگیرید که همش امریکاییه تا سنگین ترین صنایع خودشون که مثلا بزرگترین کشتی ها و … که از موتور ها و تکنولوژی های امریکایی و اروپایی در اونها استفاده میکنن
          اونجا هم که گفتیم آلمان برتری داره بله درسته چون آلمان کشور فوق صنعتی که تو صنایع مهم کلیدی که بالاترین تکنولوژی ها رو دارن اول و پیشتاز هستن آلمان در کنار اروپا و امریکا اینها برتری تو همه چیز دستشونه دیگه صنایع فرعی که مهم نیستن که مثال زدی و کلیدی و عامل تعیین کننده برتری نیستن و مهم نیست که آسیا بیاد هرچیزی میخواد بسازه کسی جلوشون رو نگرفته چون در ملاک های برتری هیچی نیستن چون چیزی که مهمه تو اون صنایع سطح بالا و پیشرفته کلیدی و تعیین کننده برتری هستن که آلمان ( اروپا ) و امریکا برتری بافاصله زیادی دارن و در اصل برتری در همه چیز دست خودشونه و کسی به پاشون نمیرسه
          پس در برتری های اساسی و اصلی کلی برتری مطلق با آلمان ( اروپا ) و امریکاس
          ولی دیکه اگه شما کارت لنگ اینه که بگردید یه موردی که اهمیتی نداره و تعیین کننده نیست رو پیدا کنی بگی ببین این یه مورد رو پیدا کردم که اینجا فلان چیزه اگه واقعا کمبود این رو دارید که خب که چی بشه اصلا خواسته باشه پیدا شه یا نشه اصلا قابل مثال زدن نیست چون ملاک و معیار تعیین کننده ای درش نیست
          چون به طور کلی برتری هایی که گفتم رو تو تولیدات معمولی مثل تولیدات یا قطعات و یا محصولات تجاری عادی نمیبینی
          چون اصلا تو این موارد نمیشه برتری رو پیدا کرد
          برتری تو جاهایی هست که نمیبینیشون و باید بگردید و تو صنعت تجربه داسته باشید و تحقیقات علمی و تجزیه و تحلیل هم داشته باشید و تحقیق کنید در موردشون تو صنعت و کلا تکنولوژی های سطح بالای اختراع شده و چیزایی که صنایع مختلف رو پیش میبرن ببینید از کی بودن که در این صورت
          ما میبینیم برتری کامل و مطلق در همه چیز از آلمان ( اروپا ) و امریکاس
          مورد بعدی خودت میگی صنعت ترکیبی از تکنولوژی های مختلفه و بعد میای ملاک مقایسه رو فقط نیروی دریایی میزاری درسته که نیروی دریایی هم مهمه و ترکیبی از تکنولوژی های مختلفه ولی به تنهایی عامل تعیین کننده برتری نیست فقط یکی از شاخه ها هست
          بعد ما هم اگه دقت کرده باشید
          همیشه اسم آلمان رو در کنار اروپا میاریم و امریکا هم یک طرف دیگه
          چون در اصل اینها همه تقریبا یکی هستن
          اروپا که کلا مثل یک کشور واحد حساب میشه
          خود چند کشور اطراف آلمان رو که نگاه کنی اینها کلا با آلمان خودشون و نژادشون یکیه فقط اسم کشور فرق میکنه مثل بلژیک و هلند و سوئیس و … کلا اروپا رو یک کشور واحد باید حساب کنید . امریکا هم مثل نیمه دیگرش که در جایی دیگس
          با این حساب وقتی اینها رو با هم در نظر بگیرید میبینید که آلمان ( اروپا ) و امریکا در همه چیز برتری دارن همه چیز هم از خودشونه و کسی به پاشون نمیرسه
          مثلا تو نیروی دریایی اروپا و امریکا کلا اول و برتر هستن مثل همه چیزای دیگه
          حالا آلمان دیگه این وسط اگه لازم میدونست خودش چیزی بسازه میسازه
          دستش که کج نیست معلول هم نیست میتونه بسازه ولی هرچی که لازم باشه رو میسازه چون تو خود اروپا و امریکا بهترین و قویترین نیروی دریایی جهان در اختیارشون هست پس دیگه ساختن بعضی چیزا وقت و هزینه اضافیه
          ولی تکنولوژی و علمش و برتریش رو بازم دارن ولی جایی که لازم باشه ازش استفاده میکنن

          موافقم 4
          مخالفم 1
        4. Iman99

          ۱۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          اسیا هم نگفتیم نیروی دریایی ضعیفی داره بلکه گفتیم به گرد پای نیروی دریایی اروپا و امریکا نمیرسه
          چون تو نیروی دریایی اروپا و امریکا از پیشرفته ترین زیردریایی های هسته ای جهان و ناو های هواپیمابر نیروی دریایی اروپا و امریکا بگیرید تا هوافضا و هسته ای و تکنولوژی های نظامی ارتش ولی خود نیروی دریاییشون اینها اینقدر پیشرفته هستن که تنها چیزی که از اینها پیشرفته هست فقط صنایع هوافضا و هسته ای و تکنولوژی های نظامی ارتش خود اروپا و امریکا هست که می‌توانند پیشرفته تر از شاهکار های نیروی دریایی اروپا و امریکا باشن
          نیروی هوایی اروپا و امریکا هم که ثابت شدس دیگه برتری مطلق و با فاصله زیادی
          دارن مثل همه چیزای دیگه
          تو تکنولوژی های مخابرات و ارتباطات و اینترنت هم که بازم برتری مطلق با اروپا و امریکا هست همین اخیرا گفته شد که سریعترین سرعت انتقال اطلاعات در جهان در دانمارک یکی از کشور های اروپایی ثبت شد
          تو صنایع مخابرات هم که بازم اول و پیشرو اروپا و امریکا هستن اولین شبکه ۵ جی حهان توسط نوکیا فنلاند یکی از کشور های اروپایی برای زاپن راه اندازی شد یعنی کلش از نوکیا اروپا بوده و زاپن فقط نکاه کرده و تشکر کرده از اینکه این تکنولوژی ها رو بهشون دادن چون خود اروپا و امریکا خیلی تکنولوژی های پیشرفته تر از اینها با فاصله زیاد هم دارن که فقط برای خودشون نگهش میدارن و بعضی ها شونم اعلام نمیکنن
          در مورد درصد پیشرفته توسعه علوم پزشکی هم که مثال زدی بازم اینجا هم اشتباه کردید مثل جاهای دیگه که اینجا هم باید شما رو توجیه کنیم تا متوجه حرفای اشتباهتون بشید و حرفای درست من رو بخونید تا متوجه حرفای نادرست خودتون بشید بشید

          درصد پیشرفت توسعه رو نباید ملاک قرار بدید چون فاکتور و ملاک و معیاری برای مقایسه یک به یک اصلا حساب نمیشه
          مثلا الان ایران چند ساله که تو فاکتور کلی رشد و درصد پیشرفت علمی در جهان اوله با ۱۰ برابر میانگین جهانی
          پس الان میشه بگیم ایران زده رو دست امریکا
          نه چون هنوز خیلی خیلی خیلی عقبه
          فاکتور رشد علمی خوبه
          ولی ملاک مقایسه نیست
          ملاک مقایسه برتری در شاخص های علمی تعیین کننده برتری هست که در همین علوم پزشکی و بیوتکنولوژی و همه موارد دیگه آلمان ( اروپا ) و امریکا پیشرو و پیشتاز و اول هستن مثل همه چیزای دیگه حالا چه تو پزشکی باشه چه تو هرچیزی دیگه تو همون پزشکی هم آلمان ( اروپا ) در کنار امریکا با فاصله زیادی اول و پیشتاز هستن
          تو هواپیما ها و جنگنده ها هم که بازم مثل همه چی چیزای دیگه آلمان ( اروپا ) و امریکا پیشرو و پیشتاز و اول هستن و کسی به گرد پاشون نمیریه
          آلمان هم مشترکا با چند کشور اروپایی در تامین تکنولوژی های هواپیما ها و جنگنده های اروپایی مشارکت میکنه و با فاصله زیادی برتر و اول هستن
          تو بخش فضایی هم که همیشه امریکا و اروپا و روسیه اول و پیشتاز و یکه تاز بودن مثل همه چیزای دیگه و کسی به گرد پاشونم نمیرسه یعنی آژانس فضایی امریکا و اروپا که آلمان هم یکی از اعضای آژانس فضایی اروپاس
          خود تلسکوپ فضایی جیمز وب که مشترکا بین اروپا و امریکا ساخته شده تکنولوژی هاش فرسنک ها از هر کشوری دیگه بالاتره و کشور های دیگه تا سالها بعد هنوز به تکنولوژی های اینها نمیرسن
          همین تلسکوپ جیمز وب هم با موشک اروپایی به فضا فرستاده شد شاتل فضایی رو هم که فقط روسیه و امریکا دارن و امریکا بازنشسته اش کرد و الان چندین پروژه جایگزینش در حال توسعه هستن یکی از این شاتل های جدید مال بویینگ هست که در مراحل نهایی توسعه هست

          موافقم 4
          مخالفم 1
        5. Iman99

          ۱۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          تو راکتور نیروگاه جوش هسته ای هم معلوم هست چی میگی ؟ ازش بهتر نباشه بد تر نیست؟ هربار همین حرف نادرستو گفتی
          اینم از اون حرفا بود که مثل بعضی مسئولین با اون تکذیب های مضحک خودشون کم مونده وجود خودشون رو هم تکذیب کنن برای اینکه گیر نیوفتن و یا حرف خودشون رو بزنن پس اینجا هم موضوع درست رو بهتون میگم مثل همه چیزای دیگه درستش رو بهتون میگم
          چون اقا اصلا هیچ ژاپن هیچ نمونه مشابه قابل رقابتی با اون تکنولوژی آلمان نداره که بخوای باهاش مقایسه کنی که تازه بیای بگی چی هست
          الکی داری دلت رو خوش میکنی که چی بشه دلبسته نباش اینقدر چسبیدی به شرق
          تو نیروگاههای هسته ای هم که مهم نیست کی چی داره
          مهم اینه که کدوم پیشتازه در این صنعت که بازم اروپا و امریکا پیشرو و پیشتاز و اول هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه
          دیگه بیشتر از این که امریکا برای زاپن تو خود زاپن
          نیروگاه هسته ای ساخته
          وگرنه توشیبا از کجاش نیروگاه هسته ای بیاره هرچی بوده همش با تکنولوژی امریکا بوده و همونم به گرد پای خود اروپا و امریکا نمیرسه مثل همه چیزای دیگه
          یه مثال هم از عجز زاپنی ها بزنم تا بدونید
          نیروگاه فوکوشیما که منفجر شد بعد از زلزله اوندنبروگاه مال خودشون بود که منفجر شد ولی نیروگاههای ساخت امریکا منفجر نشدن
          بعد برای همون نیروگاه فوکوشیما هم خود زاپنی ها خواستن ربات بفرستن داخل نیروگاه ولی نتونستن چون از شدت تشعشع خراب میشدند
          و دست به دامن ارتش امریکا شدن که امریکایی ها هم ربات خودشون رو فرستان داخل نیروگاه و راحت همه کاری هم میکرد تا مشکلشون رو حل کنه
          تو صنعت کامپیوتر و نیمه هادی هم که بازم تو اشتباه خودتون موندید
          یعنی ملاک مقایسه رو یا۶ختن ابررایانه میدونید اکه اینطوریه که کلاهتان پس معرکه هست
          هرچند که تو همین مورد هم سریعترین ابررایانه جهان دست امریکاس بافاصله بسیار زیاد
          ولی
          تو خود ابررایانه ها هم از سی پی یو و پیکره بندی و سیستم‌عامل های مخصوصی استفاده میشه که معماری پردازنده همون ابررایانه اسیایی هم متعلق به شرکت آرم انگلیسه
          و سیستم عاملش هم لینوکس هست که بازم اروپاییه
          پیکره بندیش هم امریکاییه
          ۶بعنی همه چیزش از اروپا و امریکاس که همونم به گرد پای نمونه خود امریکایی نمیرسه مثل همه چیزای دیگه
          بارها هم گفتم که ملاک مقایسه تعداد گوشی های موبایل فروخته شده و یا یک محصول تجاری و یا موارد مشخص که همه میبینن نیست
          ملاک تکنولوژی هایی هستن که اینها رو میسازن
          که این تکنولوژی ها همه از اروپا و امریکا هستن
          مثل صنعت الکترونیک و کامپیوتر که مثال زدم که با تکنولوژی های انحصاری آلمان از اروپا و امریکا سرپاس
          طوری که اگه نبودن الان از پلی استیشن بگیرید تا ابررایانه ها هیچکدوم نمیتونستن و۶حود داشته باشند
          اینها مهم هستن
          نه اینکه مواد اولیه رو کی تا مین میکنه و یا کی فلان چیز تولید میکنه چون اینها رو هرکی میتونه بسازه یا تامین کنه
          مهم علم و تکنولوژی پیشرفته انحصاری سازنده اینها هستن که همه چیزش و کلید کار دست اوناس باقیش دیگه مهم نیست که با بررسی همه این موارد به این نتیجه می سیم که اروپا و امریکا در همه چیز اول و پیشرو و پیشتاز و یکه تاز و اول و پرچمدار و سردمدار هستن آلمان ( اروپا ) و امریکا در همه چیز اول و پرچمدار و یکه تاز و پیشرو و پیشتاز و سردمدار هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه همه چیز هم از خودشونه
          پس تو هرچی مثال زدی برتر ها بازم تروپا و امریما هستن
          یعنی صنعت خودرو الکترونیک و کامپیوتر نیروی دریایی و کلا همه چیز برتری با آلمان ( اروپا ) و امریکا هست و آلمان هم تو اروپا با بقیه کشور های اروپایی مثل یک کشور واحد حساب میشن
          مثلا تو یک کشور رو در نظر بگیرید که برای ساختن یک محصول هر قطعه با تکنولوژی از اون محصول در چند شهر ساخته میشه و بعد محصول نهایی میره تو شهر محل ساخت ولی در اصل اون محصول هر قسمتش تو یک شهری ساخته شده و شرکت های مختلف از شهر های مختلف درش دخیل بودن اروپا هم اینطوره برای همین آلمان هم از اروپا در کنار امریکا تو همه چیز برتری خودشون رو دارن ولی چیزایی که اهمیت بیشتری دارن رو کار میکنه و موارد دیگه رو هم کلا بین کشور های اروپایی با همکاری و توافق همدیگه تولید میشن
          پس اینحور نیست که بکی آلمان فلان چیز نساخته پس چرا اینطوره و فلان چون مهم نیست
          پس وقتی میبینیم این همه برتری دارن دیکه آدم باید عقلش کم باشه که به برتری همه جانبه اروپا و امریکا تو همه چیز پی نبره

          موافقم 4
          مخالفم 1
        6. Iman99

          ۱۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          کیانوش
          درمورد آلیاژ که گفتی اون آلیاژ دومی رو برای کسایی مثل خودت گفتم
          آلیاژ ابر فولاد ۱۲.۵ گیگا پاسکالی
          که فولاد های دیگه در برابرش پنبه هستن
          پس هرکی نظری دیگه داره هرچی میخواد بگه بکه ولی کلا دری وری بیش نیست چون حرفش اشتباهه
          چون مثل اینه که روز روشن رو ببینی و بگی نه الان شبه
          دیگه مشکل از خودتونه
          میخواید قبول کنید نمیخواهید هم مهم نیست چیزی از واقعیت رو نمیتونید تغییر بدید مهم همون موارد درستی بود که گفتم که بهترین و پیشرفته ترین آلیاژ ها با فاصله زیاد دست خود اروپا و امریکا هستن

          موافقم 4
          مخالفم 1
        7. Iman99

          ۱۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          کیانوش
          مورد دوم هم که کفتید درسته موافقم
          ما هم سعی میکنیم چیزای نادرستی که میگن رو اصلاح کنیم تا به اشتباهشون پی ببرن
          تا یکی نیاد برای یه آفرودر کلاسیک ۴۰ کا قیمت که هیچی نداره و هیچ برتری نداره بگ هیچکی از روش نمیتونه بسازه و آلیاژش فضاییه و ..
          سطح سواد ببین چقدر باید آدم کم عقل باشه که یکی بیاد از این حرفا برنه
          منم زیر بار این حرفای پوچ نمیرم برای همین جواب دادم که بازم تاکید میکنم نظرات اصلی خودم نیستن فقط جواب هایی متناسب با خودش بودن که لازم بودن گفته شن

          موافقم 4
          مخالفم 1
        8. Iman99

          ۱۳ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1863 ديدگاه)

          مورد آخر هم والا من که خسته نمیشم که در رابطه با این موضوعات بحث کنیم فقط فرصت نمیکنم زیاد بیام بخش نظرات مثل افراد دیگه ولی از اون جهت که گفتی نتنها خسته نمیشم بلکه با رد و بدل کردن نظرات انرژی و انگیزه بیشتری میگیرم تا بیشتر بحث کنیم

          در کل از نظراتتون استقبال میکنم

          الان همین موارد بالا رو که ۵ عدد کامنت هستن نوشتم مشکلی ندارن و محترمانه هستن

          موافقم 5
          مخالفم 1
  2. .

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (81 ديدگاه)

    تو دورانی که همه ی ماشینا دارن کم و بیش شبیه هم و تکراری میشن کاش این هیچ وقت توقف تولید نشه

    موافقم 53
    مخالفم 6
  3. meysam

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    “پشت فرمان این ماشین، فقط کافی است کاپوت مکعبی آن را به سمت افقی بگیرید، گیربکس را در دندهٔ پنج قرار دهید و بگذارید آن V8 بزرگ و پرسروصدا کیلومترها را بی‌وقفه طی کند.”
    این یعنی عشق خالص ❤️️❤️️❤️️

    موافقم 47
    مخالفم 3
  4. meysam

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    کنترلرهای تهویه کپی پرایده
    خدایی دیگه اینارو باید تغییر یده
    ولومی کردنش که هزینه خاصی نداره

    موافقم 14
    مخالفم 29
  5. محمد

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1476 ديدگاه)

    به نظرم خریدش بیشتر علاقه و تعصبه تا منطق و گرنه با همین قیمت کلی پیکاپ و تراک پیشرفته تر ، قوی تر و راحت تر میشه خرید ، از آمریکایی ها بگیر تا حتی نسخه های نظامی جی کلاس بنز ، اگرم طرف عشق تویوتا باشه بازم خریدش منطقی نیست و می‌تونه با پولش یه لندکروز سری ۲۰۰ بخره که همه جوره از این ماشین سر تره ، اعراب و استرالیایی ها این ماشین رو بیشتر دلی میخرن تا منطقی

    موافقم 21
    مخالفم 26
    1. genius

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      هرم نیازمندیهای انسانی معروف به “مازلو” اشاره داره وقتی انسان از بدیهیات سطح 1 بگذره تازه میفته دنبال رسیدگی به رویاها و عشق و حال خودش.شهروند جهان اولی استرالیا یه اتاق 300 داره واسه سفر و کار یدونه هم 70 برای لذت بردن از زندگی!ما نمیفهمیم

      موافقم 41
      مخالفم 4
      1. R@min

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        شهروند درجه 1 استرالیایی برای این دو تا نزدیک 300 هزار دلار استرالیا باید پیاده شه. همون سری 200 یا 300 همه جا کارتو راه میندازه.

        موافقم 12
        مخالفم 4
    2. viper2

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      هیچ شاسی بلندی تو قدرت به پای این نمیرسه . اصلا امکان نداره . حتی فورد برانکو و رانگلر ۳۹۲ به این ماشین نمیرسن تو قدرت . کارایی که عربا با این ماشین میکنن هیچ ماشینی نمیتونه انجام بده . بیاین قبول کنیم اگر میتونستن برسن پس چرا توی خاورمیانه پر فروش ترین اینه؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 24
      مخالفم 3
    3. ‍morteza

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بنظرم بیشترین دلیل برای خریدش، کم هزینه و حتی بی هزینه بودنه میخری فقط بنزین میزنی 100 سال میمونه برات، این جدیدا هزارتا دنگ و فنگ و سرویس دوره ای و … دارن

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. Iman99

        ۲۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1863 ديدگاه)

        هیچ ماشین و آفرودری تو قدرت به فورد برانکو و کلا مرسدس جی کلاس و رم تی آر ایکس و فورد اف ۱۵۰ رپتور و هامر ها نمیرسه
        چون بهترین و قویترین آفرودر ها هستن و فقط جایگزین های بزرگتر از خودشون که از ریشه خودشون هستن میتونن بهتر از اینها باشن
        و امریکایی ها و اروپایی ها کارایی که با این آفرودر های اروپایی و امریکایی میکنن هیچ‌ ماشین اسیایی دیگه نمیتونه انجام بده و به گرد پاشونم نمیرسه
        بیاین قبول کنیم پس اگه میتونستن پس دیگه اسم بهترین روشون نبود این اروپایی ها و امریکایی ها که در همه چیز اول و یکه تاز و برتر و بهترین و سردمدار و پرچمدار هستن تو این مورد هم همینطور

  6. یاس ی

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1042 ديدگاه)

    اگه مستند جاده های دشوار را از شبکه جم تراول دیده باشید متوجه این واقعیت میشید که واقعا استرالیا و نیوزلند سرزمین لندکروزرها اونم از هر نسلی هستش.

    موافقم 33
    مخالفم 2
  7. Lamborghini

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (164 ديدگاه)

    با پا گذاشتن به داخل سری ۷۰ فورا به گذشته باز خواهید گشت.
    ما خیلی وقته تو گذشته موندیم با پراید و ۴۰۵ کابین این ها از سری ۷۰ هم قدیمی تره.

    موافقم 31
    مخالفم 1
  8. genius

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    رفیق من از پدر و مادری ایرانی تو سیدنی بدنیا اومده دو سه سال پیش که اومد ایران ترم آخر رشته روانشناسی بود به ستوه اومده بود از بس که بنگاه های شغل یابی دولتی بهش زنگ میزدن و یادآوری میکردن بمحض فارغ التحصیلی باید سریع تو یکی از موقعیت های شغلی معرفی شده مشغول بکار بشه وگرنه جریمش میکنن!تازه این رشته یه رشته درجه2 است رشته های S-T-E-M که اونجا ارزشش از طلا بیشتره!
    نتیجه میگیریم تو اون کشور داشتن یه زندگی نرمال برای آدم اهل تلاش و مطالعه و درس خونده مثل آب خوردنه

    موافقم 31
    مخالفم 4
    1. عاشق پدال

      ۱۰ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (254 ديدگاه)

      جریمه؟
      لابد ساپورت مالی سازمانی داشته.
      وگرنه هیچوقت جریمه وجود نداره. بلکه تعهد وجود داره. مثلا یکی با بورس اراسموس مودوس میره المان، بورس رو مثلا یه شرکت ایجاد کرده که طرف بیاد درسشو بخونه و در عوض بعد درس تا ۵ سال تو شرکت کار کنه.
      روانشناسی درجه ۲ نیست. اتفاقا خیلی خفنه. تو خارج روانشناسی حقوق اقتصاد ، درامدش اندازه مهندسیه .
      چون بها میدن. شما فکر میکنی درجه ۲ هست چون اینجا بهش بها نمیدن.
      رشته روانشناسی اتفاقا خیلی رقابتیه. یعنی مثل مهندسی و پزشکی هست که باید درسای دبیرستان رو خوب خونده باشی
      اینجا مثلا میگن درس نمیخونی برو انسانی. یهو میبینی رشته ایی مثل اقتصاد پر دانشجوهایی شدن که حتی ماتریس رو بلد نیستن جمع بزنن.
      حالا تو استرالیا یکی بخواد اقتصاد بخونه باید پایه ریاضی قوی داشته باشه.
      روانشناسی هم همینطوره.
      کلا بعضی رشته ها تو ایران ندید گرفته شدن. اتفاقا رشته های اساسی هستن

      موافقم 15
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        در ایران ، بهترین روانشناس‌ها کسانی هستند که در دل جامعه و بازار کسب درآمد میکنند نه درس‌خوانده‌ها !
        زندگی ایرانی‌ها با اون چیزی که روانشناسان مدرن فکر میکنند متفاوته !
        در ایران اگر بخواهید درست زندگی کنید و کسب درآمد کنید ، خیلی باید روان‌شناس ماهری باشید که سرتان شیره نمالند و برایتان پاپوش نسازند !

        اتفاقاً دکتری را میشناسم که چند سال پیش مهاجرت کرد به استرالیا و میگفت جدا از اینکه مدرک ایران را قبول ندارند و باید یه سری دوره‌های بازبینی را بگذرانیم ، میگفت حدود ۶ماه فقط باید یک دوره‌ای را میگذراندیم که چطور با مریض برخورد کنیم و چطور به او احترام بگذاریم و حتی نحوه‌ی نشستن جلوی مریض‌ها متفاوت هست تا حسی که منتقل میکنه در بهبودی شرایطش اثرگذار باشه و او را آرام کند !
        البته این پزشک نازنین برگشت ایران چون درآمد ایرانی‌اش با همین وضع خراب دلار بالاتر و به‌صرفه‌تره نسبت به استرالیا !

        موافقم 14
        مخالفم 10
        1. AHMET 2002

          ۱۱ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (1456 ديدگاه)

          نوید چرا باز تو قیمه هارو ریختی تو ماستا

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. genius

        ۱۰ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        داداش رشته های تاپ همونS.T.E.M میشه که شامل science و technology و engineering و math میشه روانشناسی و رشته های علوم انسانی حتی نود درصد زیرشاخه های تجربی توشون نیست برعکس ایران که بدبخت ترین درس خونده ها دقیقا تو رشته های تکنولوژیک هستن!!!

        موافقم 1
        مخالفم 1
  9. amir1400

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1245 ديدگاه)

    اسطوره تمام نشدنی 🤩🤩

    موافقم 15
    مخالفم 2
  10. Alan.r

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    مشخصات فنی و قابلیت های آفرودش فوق‌العاده است ظاهرشم کلاسیک و زیباست کابینشم کاربردیه(البته اگه یکم بیشتر روی آپشن ها کار می‌کردن بهتر بود) به نظر من ارزش این قیمت رو داره

    موافقم 19
    مخالفم 2
  11. مازیار

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    جای هیچ حرفی نیست وقتی یه هشت سیلندر دیزل رو یه آفرودر خوش سابقه قرار بگیره

    موافقم 20
    مخالفم 4
  12. SRT

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (626 ديدگاه)

    با کابینش حال نمیکنم بقیه ش خوبه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  13. پدرام

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (781 ديدگاه)

    قیمتش خیلی خوبه الان با نزدیک 46 هزار دلار فکر نکنم بشه یک اس یووی فول سایز صفر کیلومتر رو خرید

    موافقم 13
    مخالفم 2
  14. علی

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    تنها کلمه ای که میتونم درباره اش بگم اینه ،، عالی ،، درود بر شرکت دوست داشتنی تویوتا که بزگترین و پرفروشترین و متنوع‌ترین در دنیاست و در اینحال هم یه محصول بد ازش نمی‌بینم ، همه محصولاتش خوب و عالی هستن

    موافقم 16
    مخالفم 1
  15. رضا

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وقتی خودرویی برای شرایط سخت ساخته میشه، قابلیتهای مهم اولیه، اعتماد پذیری، ریسک پایین خرابی، سادگی تعمیر و معیارهای سختگیرانه برای دوام براش از همه چیز مهمتره، آپشنهای فضایی و لوازم برقی و الکترونیکی زیاد میتونه تو صحراهای وسیع دردسر ساز باشه، بنابراین توقعات من (ایرانی ماشین ندیده ی طالب آپشن) نمیتونه قابلیتها و دوام این شاسی توانمند رو بی ارزش کنه

    موافقم 6
    مخالفم 3
  16. کردستان

    ۱۰ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من این ماشینو با همین رنگ دارم البته با موتور ۴/۵بنزینی معروف کم استهلاک ساده پرقدرت خلاصه یک افرودر بی همتا
    کم صدا نرم وراحت

    موافقم 5
    مخالفم 2
  17. مهردادکمال

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    اگر تو استرالیا بودم قطعا انتخابم یکی بین این به رنگ سیاه یا مدل دو کابین رنگ ارتشی بود و به هیچ گزینه دیگه فکر نمیکردم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. امیر آرویش _ اهوازی

    ۱۱ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    پیکاپ تک کابینش بهترین وانته که میشه خرید و واقعا کار میکنه چندین دهه
    پلاک اروند این ماشین هست ۲۰۱۸
    قیمتش نزدیک به ۱/۵۰۰ میلیارد ولی ماشین عالیه

  19. Jamshid

    ۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2983 ديدگاه)

    این همه تومار نوشتید به جایی رسید ؟
    کره نابود شد ، ژاپن پیشرفت کرد ، آمریکا عوض شد ، چین صنعت خودرو سازیش نابود شد
    چی شد
    الان مثلا که چی
    چرا بعضیا نمیدونم تعصب میکشن
    هر موقع خریدیش ، با سند و مدرک توضیح بده
    نشستیم پشت گوشی داریم در مورد یه ماشین اظحار نظر میکنیم
    باز من و تو ته پیازیم یا سر پیاز
    ول کن بابا مقاله رو بخون برو دنبال کارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا