تویوتا از اواخر سال ۲۰۰۱ تاکنون مینی ونهای نوح و وکسی را عرضه میکند و حالا نوبت به معرفی چهارمین نسل این خودروها رسیده است. مینی ونهای جعبهای و خانوادگی تویوتا برجستهتر از هر زمانی دیگری به نظر میرسند و میتوان آنها را با حداکثر هشت صندلی و پیکربندیهای هماهنگ با ویلچرها (مدلهای ولکب) سفارش داد. هر دو خودرو از پلتفرم TNGA-C استفاده کرده و به دربهای کشویی مجهز هستند. همچنین شکل مربعی نوح و وکسی باعث شده حداکثر فضا در کابین حاصل شود.
ژاپنیها میتوانند نوح و وکسی را با طراحی دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک سفارش دهند. هر دو پیکربندی به پیشرانه ۲ لیتری بنزینی و گیربکس CVT مجهز هستند هرچند باید گفت گیربکس یاد شده از تعویضهای ۱۰ سرعته اسپورت برای ایجاد حس تعویض دنده هیجانانگیز با حس یک گیربکس دستی سود میبرد. البته میتوان قوای محرکه هیبریدی را نیز سفارش داد که شامل پیشرانه ۱.۸ لیتری درونسوز و واحدی الکتریکی است. مجموعه باتری این مدلها نیز در مقایسه با نسلهای پیشین ارتقا یافته است.
اگرچه طراحی این دو مینی ون باعث بروز نظرات مختلفی خواهد شد اما میتوان قطعات معرفی شده توسط TRD و مودلیستا را سفارش داد. از کیتهای بدنه گرفته تا رینگهای ۱۸ اینچی و محافظ دستگیره دربها، هر نوع قطعهای برای هر سلیقهای وجود دارد. همین موضوع درباره کابین نیز صدق میکند جایی که میتوان شاهد مواردی همچون سیستم صوتی JBL و… بود.
تویوتا از این دو خودرو به عنوان استیشنهای جمعوجور نام برده است. از جمله شاخصههای بصری مشهود در نوح و وکسی میتوان به ستونهای C سرراست اشاره کرد. فاصله بین ستونها نیز ۷۵ میلیمتر افزایش یافته و به ۱۲۹۵ میلیمتر رسیده تا فضای کابین بیشتری ایجاد شود. این مینی ونها همچنین طول و ارتفاع ۴۶۹۵ و ۱۸۹۵ میلیمتری دارند.
با وجود فاصله بین محوری ۲۸۵۰ میلیمتری و فضای ذخیرهای ۱۰۴ لیتری در کابین مشکلی از بابت فضا وجود نخواهد داشت. عقبترین صندلیها نیز از مکانیسم کشویی سود برده و میتوان آنها را تا کرد تا فضای بیشتری به وجود آید. مدلهای هفتنفره همچنین دارای صندلیهای کاپیتانی در ردیف دوم هستند.
تریم های ارزانتر نوح و وکسی از نمایشگر ۸ اینچی استفاده میکنند درحالیکه در تریم های فول تر نمایشگر ۱۰.۵ اینچی دیده میشود. تویوتا مدعی شده اولین خودروسازی است که درب عقب فری استاپ را برای نسخههای فاقد درب پشتی برقی نصب میکند؛ اما این درب چگونه کار میکند؟ بهطور ساده با فشار دادن درب عقب میتوان آن را در هر زاویهای نگه داشت که این کار ب مکانیسم کاراکوری انجام میشود.
هر دو مینی ون موردبحث در ژاپن و با قیمت ۲,۶۷۰,۰۰۰ تا ۳,۹۶۰,۰۰۰ میلیون ین یا حدود ۲۳۳۰۰ تا ۳۴۵۰۰ دلار عرضه شدهاند. تویوتا میگوید مینی ون نوح مدل رده میانی بوده درحالیکه وکسی حالت خاصتری دارد.
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۴ دی ۱۴۰۰واقعا خوبه اگه مستند اسب بخار رو دیده باشید رفتند به دبی از این دست ون ها بسیار بسیار آنجا هست.
فقط جسارتا جلوپنجره هست یا پنجره واقعی؟!😁
پرهام رهام
۲۴ دی ۱۴۰۰بدک نیست زیباست ولی جلو پنجره زیادی تو چشمه
مرتضی
۲۴ دی ۱۴۰۰چرا عقب همه مینی ون های تویوتا مثل همه؟ ینی جور دیگه نمیشه طراحیشون کرد؟
خوشنام
۲۴ دی ۱۴۰۰طراحی های تویوتا خیلی زشت و ناهمگون است.
اگه یه چینی بود الان از هر گوشه طراحیش صد تا ایراد می گرفتید
مسعود
۲۴ دی ۱۴۰۰جلو پنجرش خیلی شلوغه
علی
۲۴ دی ۱۴۰۰کیفیت میباره از این ماشین ها
عاشق رینگ های سنتی تویوتا م
دکتر
۲۴ دی ۱۴۰۰جلوپنجره واقعا زشته،با کوچکترین تصادف کلا ب فنا میره همش😀
ارین صاحب جمعی
۲۴ دی ۱۴۰۰دیگه این کاملا از جلو پنجره رد شده درم باز کرده باد بیاد 🤣🤣🤣😍🤣🤣🤣🤣
Philipp
۲۴ دی ۱۴۰۰این دیگه جلوپنجره نیست
جلوکنار پنجره ست
ممد میر
۲۴ دی ۱۴۰۰رقابت سختی با بی ام و در طراحی جلو پنجره داره😂
میثم
۲۴ دی ۱۴۰۰واقعا عالی هستن
با کیفیت
کاربردی
در مورد جلوپنجره با دوستان موافقم
RKH7787
۲۵ دی ۱۴۰۰الان با این اسمی که داره راننده نوحه و کسایی که سوار میشن حیوون. 😑
حبیب
۲۵ دی ۱۴۰۰😁😁😁😁
جواد
۲۵ دی ۱۴۰۰😂😂😂
علی
۷ مهر ۱۴۰۲چرا اسم نوح رو گذاشتن رو یه مینی ون؟انگار نه انگار که حضرت بود😒