جنگ پیکاپها در بازار ایالاتمتحده شدیدتر شده است زیرا تویوتا با تیپ لوکس تاندرا کپستون برای رقابت با فورد F150 لیمیتد آماده میشود. این نسخهٔ لوکس حدود سه هفته پیش معرفی شد و حالا قیمت آن اعلام شده که از ۷۳,۵۳۰ دلار آغاز میشود. این تنها تیپ نسل جدید تاندرا است که از مرز ۷۰ هزار دلار عبور کرده است. کپستون که صرفاً با پیشرانهٔ هیبریدی عرضه میشود، از دومین عضو گرانقیمت خانوادهٔ تاندرا یعنی نسخهٔ آفرودی TRD Pro حدود ۶,۷۰۰ دلار قیمت بیشتری دارد.
بااینحال، هرچند تاندرا کپستون با قیمت ۷۳ هزار دلاری هرگز پیکاپ ارزانی نیست اما قیمت آن به میزان قابلتوجهی از F150 لیمیتد کمتر است. قیمت این پیکاپ آمریکایی با پیشرانهٔ V6 هیبریدی پاوربوست و سامانهٔ چهارچرخ محرک از ۷۹,۶۶۰ دلار آغاز میشود و بنابراین تاندرا کپستون بیش از ۶,۱۰۰ دلار از آن ارزانتر است. البته F150 هیبریدی ۴×۴ کممصرفتر از رقیب ژاپنی است زیرا سازمان EPA مصرف ترکیبی پیکاپ فورد را ۱۰.۲ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده درحالیکه تویوتا مصرف ترکیبی تاندرا کپستون را ۱۱.۲ لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده است. البته برای مقایسهٔ دقیقتر باید منتظر اعلام مصرف سوخت پیکاپ ژاپنی از سوی EPA باشیم.
قوای محرکهٔ تاندرا کپستون از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو، یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و یک موتور الکتریکی بین آنها تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه برای مقایسه، قوای محرکهٔ پاوربوست فورد ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. تاندرا کپستون که فقط با طرح کابین CrewMax و اتاق بار ۱۷۰ سانتیمتری عرضه میشود، ظرفیت حمل حداکثر ۶۷۵ کیلوگرم بار و یدک کشی ۴۷۰۰ کیلوگرم را دارد.
تاندرا کپستون در داخل و خارج از ویژگیهای لوکس فراوانی مثل تریم کرومی، رینگهای بسیار بزرگ ۲۲ اینچی (بزرگترین رینگهایی که تویوتا تاکنون برای تاندرا ارائه کرده است)، پله رکابهای برقی اتوماتیک، تودوزی چرمی سوراخدار، سقف پانوراما، پنجرههای جلوی آکوستیک و… برخوردار است. علاوه بر این، تجهیزاتی مثل سیستم تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع خودکار و دوربین دید ۳۶۰ درجه هم برای این پیکاپ لوکس قابل سفارش خواهد بود که میتواند قیمت آن را بازهم افزایش دهد. برای کپستون چندین رنگ بدنهٔ مختلف مثل همین سفید مرواریدی هم قابل انتخاب است.
میثم
۱۴ بهمن ۱۴۰۰واقعا عالی و دوست داشتنی
❤❤❤❤❤ عاشقشم ❤❤❤❤❤
فقط ایکاش چراغهای عقب نسل جدید سکویا هم مثل تاندرا بود
ارین صاحب جمعی
۱۴ بهمن ۱۴۰۰نمیدونم چرا حس میکنم از رپتور بهتره
NAVID۰۰۹۸
۱۵ بهمن ۱۴۰۰رپتور بازار و مشتریان عزیزکردهی خود را دارد و این خودرو هم مشتریان شاخص خودش را دارد .
من به شخصه در این کلاس خودرویی نمیتوانم بگویم کدامشان را دوست دارم ، چون عاشق همهی آنها هستم و بخصوص رم trx ، اما یه نکتهای که میشه مثل همیشه به محصولات تویوتا و بخصوص این خودرو توجه کرد ، کیفیت رنگ بسیار بالای اون و طیف رنگهای متفاوت که زیر نور چراغ و خورشید ، میدرخشد و جلوهی عمیق عجیبی دارد .
محمد
۱۵ بهمن ۱۴۰۰خب الان با کیفیت رنگ داری خودتو گول میزنی؟!
بزن
RAM1500
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲داداش روشنایی صفحه گوشیتو کم کن
پیکاپ فقط رم ۱۵۰۰
کیان
۱۴ بهمن ۱۴۰۰اونوقت قطعا این اتهام بهش وارد میشد ک فقط یک سقف به عقبش اضافه کردن و بس و تفاوت خیلی اندک میشد
اون سبک چراغ سکویا رو به هایلندر و ونزا تا حدود زیادی شبیه کرده و یه جورایی میشه گفت زبان طراحی مشترکی توشون دیده میشه
GMA
۱۴ بهمن ۱۴۰۰یه سوال تلفظ درستش تاندرا هست یا توندرا؟
معنی تاندرا را نمیدونم چیه ولی به مناطق هم جوار قطب شمال میگن توندرا🙂
مازیار
۱۴ بهمن ۱۴۰۰همون توندرای قطبی هست (tundra)
GMA
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ممنون
رضا
۱۴ بهمن ۱۴۰۰یکی بهترین تویوتا هایی که تو دو دهه اخیر معرفی شده
Mercedes-Porsche
۱۴ بهمن ۱۴۰۰اگه بخوایم منطقی فکر کنیم یه پیکاپ الکتریکی اصلا ماشین جالبی برای افرود تو جاهای مرطوب ( مثلا نصف ماشین بره تو آب ) نیست ولی یه نسخه ی پلاگین هیبرید فکر نکنم ترکیب بدی باشه در هر صورت پیکاپ فقط پیکاپ های جنرال موتور و فورد
R@m!n
۱۴ بهمن ۱۴۰۰یه سری صحبت ها از مالکین تاندرا دیدم که از مشکلات موتور الخصوص توربو و کیفیت ساخت پایین گفته بودن. به شخصه برام خیلی عجیب بود بنظر موتور V35A تویوتا مشکلات طراحی، جایگیری قطعات و کیفیت ساخت داره.
تا حالا تویوتا واکنشی نشون نداده حالا کیفیت ساخت قابل رفعه و اینکه مدل سال اول هست قابل اغماض و با مراجعه به نمایندگی ها اکثرا قابل رفع هست اما مشکل موتور اونم از برندی مثله تویوتا واقعا عجیبه و تمام تجربه مشتری و رضایتش رو بشدت تحته تاثیر قرار میده.
mos
۱۴ بهمن ۱۴۰۰تو این یک ماه و نیمی که تاندرا جدید داره تولید میشه بیشتر از ۱۱ هزار تا ازش فروخته شده و از بین این ها تا الان فقط ۴ نفر مشکل ویست گیت توربو داشتن که اون هم توی نمایندگی حل شده.
قبلا هم گفته بودم این موتور از نظر طراحی هیچ مشکلی نداره، حدود ۵ سال هست که توی لکسس LS500 داره استفاده میشه و مشکلی گزارش نشده حتی برای لندکروزر و تاندرا تویوتا بیش از ۲ سال داشت تو شرایط مختلف این موتور رو تست میکرد.
همین الان هم توی فوروم ها و یوتیوب نگاه کنی کسایی هستن که تو همین مدت کم ۷ – ۸ هزار مایل با این ماشین رانندگی کردن و هیچ مشکلی نداشته.
مشکل ویست گیت این ۴ نفر صد درصد مشکل مونتاژی بوده که با توجه به اینکه سال اول تولید این نسل هست طبیعیه، حتی نسل قبلی که یکی از قابل اطمینان ترین موتور های تاریخ رو داشت سال اول تولید مشکل واتر پمپ و اور هیت داشت (که برخلاف موتور V6 جدید مشکل طراحی بود) و بعدها درست شد.
R@m!n
۱۴ بهمن ۱۴۰۰امیدوارم همینطور باشه ولی این موارد تو وبسایت های معتبری مثله motor biscuits و pickuptruck talk بیان شده بود پس قطعا ایراداتی هست. البته فکر کنم بیشتر از ۴ نفر باشه چون ویدیوهای زیادی تو یوتیوب منتشر شده و طبق این قضایا گفتم.
در کل زمانی این موضوعات بزرگ میشه که کمپانی بی توجهی کنه و خب طبق تجربه تویوتا اینکارو نکرده و فکر نمی کنم رو جدیدترین موتورشم بی توجهی کنه و قطعا برطرف میشه.
mos
۱۵ بهمن ۱۴۰۰توی همون سایت و کانال یوتیوب
pickup truck talk اشاره شده که تا الان فقط ۴ نفر این مشکل رو گزارش کردن.
البته ممکنه بیشتر هم باشه چون تویوتا آمار رسمی نداده و این تعداد کسایی هست که تو فوروم ها یا فیس بوک مشکل رو گفتن.
mos
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ضمناً صاحب همون سایت و کانال خودش تاندرا جدید رو خریده و تا الان حدود ۱۶۰۰ مایل باهاش رانندگی کرده و هیچ مشکلی نداشته .
mos
۱۴ بهمن ۱۴۰۰http://www.wvdot.com/ford-3-5-ecoboost-problems/
it was something new for the automaker, thus explaining the many problems reported at first.
همونطور که اینجا اشاره شده موتور ۳.۵ لیتری اکوبوست اف ۱۵۰ هم اون اوایل مشکل داشت.
R@m!n
۱۵ بهمن ۱۴۰۰فکر کنم داشتیم راجب تویوتا حرف می زدیم. اول طرفتو ببین بعد مثله جنگ و دعواهاتون با چهار بچه سر هیوندای و تویوتا کامنت بزار. فکر نکن الان مثله دیس بک دادی مصطفی جان. بد یا خوب بودن فورد و تویوتا پشیزی برام ارزش نداره این جا فقط راجب محصولاته مختلف صحبت می کنم.
مقایسه هارو با فورد انجام دادیم و تموم شد الان راجب خود تاندرا صحبت کردم نه محصوله دیگه ای.
mos
۱۵ بهمن ۱۴۰۰چرا ناراحت میشی شما!
حرف من اینه هر محصول جدیدی ممکنه اون اوایل ایراد داشته باشه فرقی نداره تویوتا باشه یا هر چیز دیگه ای
فورد سال ۲۰۱۱ از موتور توربو تو اف ۱۵۰ استفاده کرد که چون جدید بود مشکلاتی داشت و بعداً رفع شد.
حالا همین موضوع تا حدودی داره برای تویوتا اتفاق می افته. (هر چند هنوز مشخص نیست چون برای افراد کمی اتفاق افتاده)
اگر قرار باشه مشکلی بیان بشه فقط نباید یه طرفه باشه!
تو کامنت قبلی خودم به مشکل موتور ۵.۷ نسل قبلی اشاره کردم حالا نه فاجعه ای رخ داد و نه گل به خودی زدم فقط چیزی رو گفتم که روشنه.
Mohammadreza
۱۵ بهمن ۱۴۰۰اتفاقا ماهم یسری کلیپ از افرادی که هم صاحب تاندرا بودن و هم فورد سری اف ، دیدیم (در یوتیوب هست دوستان یه سرچ کوچیک بزنن راحت پیدا میشن)
چیزی که این اشخاص میگفتن :سواری تاندرا بهتره و حس قدرت بیشتری داره
در تاندرا موتور و گیرباکس حس بهتری میدن و داخل ماشین ساکت تره.
قطعات داخلی هم محکم تر سرجاشون قرار گرفتن و حس دوام و استحکام بهتری میدن.
البته اون کلیپ هایی که شما دیدی هم محترمه.
R@m!n
۱۵ بهمن ۱۴۰۰حتما همینطوره
محمد
۱۵ بهمن ۱۴۰۰بالا بری پایین بیایی فورد و جی ام سی و رم بهتر هستند
Hamid
۱۴ بهمن ۱۴۰۰دلمون تنگ شده واسهماشبنهای خارجی
محمد امین اسکندری
۱۴ بهمن ۱۴۰۰طراحی ضعیف
نداشتن توانایی های آفرود بالا
از عواملی هستند که به این خودرو اجازه نمیدن که بتونه در برابر رقبای آمریکایی خودش به خوبی ظاهر بشه
آرش
۱۵ بهمن ۱۴۰۰اول درباره آفرود تحقیق کن و بدون چیه و بعد بیا درباره یک شاهکار مهندسی ژاپنی نظر منفی بده
محمد امین اسکندری
۱۶ بهمن ۱۴۰۰میدونم ژاپنی دوست های زیادی اینجا هستن اما گاهی باید واقعیت های تلخ رو هم شنید
اگر این خودرو برترین بود قطعا این برتری در فروشش خودش رو نشون میداد
کافر مقدس
۱۵ بهمن ۱۴۰۰این چه وضع زندگی که خارجی ها دارن . هی ماشین میسازن در حالی که بهتره ارزونتر هم شده این با منطق من ایرانی جور در نمیاد
محمد
۱۶ بهمن ۱۴۰۰نه شما که به عالم و آدم گیر میدیدن این حرفو نزن
Afg
۱۶ بهمن ۱۴۰۰واقعا حرف نداره این ماشین میتونه نظر خیلیا رو جلب کنه