اوایل امسال، تویوتا پروتوتایپ کراساوور الکتریکی bZ4X خود را بدون ذکر مشخصات رونمایی کرد و حالا نسخهٔ تولیدی این خودرو با مشخصات کامل معرفی شده است. این ماشین که با همکاری سوبارو ساخته شده است، اولین مدل از هفت عضو خانوادهٔ خودروهای تمام الکتریکی bZ تویوتا محسوب میشود. نسخهٔ تولیدی bZ4X در دو مدل محرک جلو و چهارچرخ محرک در ژاپن رونمایی شده است.
این کراساوور الکتریکی به یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۳۵۵ ولتی ۷۱.۴ کیلووات ساعتی مجهز است که زیر کف خودرو نصب شده و برای کارایی بیشتر، حرارت آنها کنترل میشود. این باطریها با هر بار شارژ کامل، در نسخهٔ محرک جلو ۵۰۰ کیلومتر و در نسخهٔ سنگینتر چهارچرخ محرک ۴۶۰ کیلومتر برد را فراهم میکنند. این باطریها همچنین از قابلیت شارژ سریع تا ۱۵۰ کیلووات هم برخوردارند که در این صورت ۸۰ درصد از آنها ظرف ۳۰ دقیقه شارژ میشود. به گفتهٔ تویوتا، پس از ۱۰ سال استفاده یا ۲۴۰ هزار کیلومتر پیمایش، باطریها همچنان ۹۰ درصد از ظرفیت اولیهٔ خود را حفظ میکنند.
در بخش پیشرانه، نسخهٔ محرک جلو به یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت مجهز است و ظرف ۸.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. نسخهٔ چهارچرخ محرک اما قوای محرکهای دو موتوره دارد که هرکدام ۱۰۹ اسب بخار قدرت داشته و روی یکی از محورها نصب شدهاند. مجموع خروجی این دو موتور ۲۱۸ اسب بخار است. هرچند این نسخه با ۲۰۰۵ کیلوگرم وزن، ۸۵ کیلوگرم از نسخهٔ محرک جلو سنگینتر است اما به لطف قدرت و کشش بیشتر، ظرف ۷.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
bZ4X روی اولین پلتفرم الکتریکی تویوتا بنام e-TNGA ساخته شده که بهطور مشترک با سوبارو توسعه پیدا کرده و مرکز ثقل پایینتر و استحکام بیشتری را به دنبال دارد. به گفتهٔ تویوتا، این کراساوور الکتریکی عملکرد آفرود موردنیاز شاسیبلندها را در کنار تجربهٔ رانندگی سواری مانند ارائه میکند که بخشی از این موضوع به خاطر بهبود احساس فرمان از طریق سیستم فرمان با سیم است.
bZ4X با ۴,۶۹۰ میلیمتر طول، ۱,۸۶۰ میلیمتر عرض و ۱,۶۵۰ میلیمتر ارتفاع و فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۰ میلیمتری، کمی کشیدهتر از رافور بوده و فاصلهٔ محوری یکسانی با هایلندر دارد. به لطف این فاصلهٔ محوری کشیده و پلتفرم الکتریکی اختصاصی، کابین پنجنفرهٔ خودرو کاملاً جادار بوده و ۱,۹۴۰ میلیمتر طول، ۱,۵۱۵ میلیمتر عرض و ۱,۱۶۰ میلیمتر ارتفاع دارد. به گفتهٔ تویوتا، این خودرو از لحاظ فضای پا در هردو ردیف صندلیها در کلاس کراساوورهای میان سایز بهترین است و دو ردیف صندلی آن از هم ۱ متر فاصله دارند که بهاندازهٔ سدانهای سگمنت D است.
در داخل bZ4X یک صفحه آمپر دیجیتالی با فرمی جالب و نمایشگر لمسی بزرگی در میانهٔ داشبورد به چشم میخورد که جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تویوتا با قابلیت بهروزرسانی از راه دور و تشخیص صدای پیشرفته را ارائه میکند. تویوتا همچنین برای ارائهٔ یک سواری آرام، از شیشههای مخصوصی استفاده کرده و سروصدای باد را کاهش داده است.
برای این خودرو سقف پانوراما هم قابل سفارش است که نور بیشتری را وارد کابین میکند اما آپشن جالبتر پانل خورشیدی روی سقف است که میتواند در هرسال برق موردنیاز برای پیمودن تا ۱۸۰۰ کیلومتر را تولید کند. یکی دیگر از ویژگیهای جالب این کراساوور ژاپنی قابلیت تأمین برق خارجی است که خودرو را به منبع انرژی خانه در هنگام قطع برق و یا وسایل برقی در طول فعالیتهای خارج از خانه تبدیل میکند. همانطور که انتظار میرود، bZ4X به جدیدترین نسخه از مجموعهٔ ایمنی ADAS تویوتا هم مجهز است که سیستمهای کمکرانندهای مثل سیستم پارک پیشرفته را شامل میشود.
تویوتا bZ4X از اواسط سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان عرضه خواهد شد و پسازآن سه مدل تمام الکتریکی دیگر به بازار خواهند آمد. تا سال ۲۰۲۵، خانوادهٔ محصولات bZ تویوتا هفت عضو خواهد داشت.
(Saeed(peugeot
۸ آبان ۱۴۰۰پس تویوتا هم نتونست جلوی سیل برقی شدن و بگیره / خودشم هم داره برقی میسازه
تویوتا روی خودروهای هیدروژنی خیلی تاکید میکرد و میکنه ؛ ولی برای سود و عقب نموندن باید همرنگ جماعت بشی …..
این ماشین طراحی خیلی خوبی داره / اتاق که شباهت زیادی از بغل به nx داره و نکته جالب توجه اینکه ؛ فک کنم بعد خوده کمپانی پژو تویوتا دومین خودروسازی هست که کاکپیت داشبورد پژو رو (یعنی صفحه کیلومتر بالاتر از فرمون) و روی یکی از خودروهاش پیاده کرده ؛ ولی یه مقدار تویوتا اغراق آمیز تر و فضایی تر …….
🤍Audi e tron s 🤍tesla model x plaid🤍
۸ آبان ۱۴۰۰تویوتا نگفت هرگز الکتریکی نمی زنه ولی گفت بر خلاف بقیه خودروسازان تمرکز کامل روی الکتریکی ها نمی ذاره
خوشحال می شم اگه تویوتا تمرکز روی این هیدروژنی هاش کم بشه و ازش استقبال نشه فقط ماشین های الکتریکی هیدروژنی ها در سرعت و قدرت ضعیفن حتی از درون سوز ها ضعیف تر!!
بهترین گزینه الکتریکی هست هم پاک هم سری
شاید زیاد پاک نباشن ولی از درون سوز ها پاک ترن
Reza.M
۸ آبان ۱۴۰۰به نسبت نیسان اریا و جنسیس gv60 یا تسلا model y یا فولکس id4 تکنولوژیه به کار رفته توش بد نیست ولی طراحیش واقعا فاجعه باره…بقیه یه زبان طراحیه کاملا متفاوت از نمونه های بنزینی و یه پلتفرم کاملا جدید دارن ولی این اگ اون چراغای عقب پیوسته رو حذف کنی فرقی با راوفور نداره…کاکپیت رو هم ناشیانه از پژو کپی کرده…
🤍Audi e tron s 🤍tesla model x plaid🤍
۸ آبان ۱۴۰۰نظر شما محترم
ولی دقیقا نمی تونه حریف هیچ کدوم از این ۳ تا که گفتید باشه
الخصوص تسلا مدل y
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰خدا وکیلی حالتون از کابین این آشغال بهم نمی خوره ؟
Nima
۸ آبان ۱۴۰۰تضمین میکنم گلگیر ها کار سوبارو هست!
خدایى این چه طراحى گلگیره.
رنگ خود ماشین چه مشکلى داره.
شتابش هم کمه .
بردش خوبه واقعا ولى به قیمت قربانى کردن پرفورمنس.
و اى کاش شارژر سریعترى داشت.
البته در نهایت همه چیز به قیمت برمیگرده.
STAN
۸ آبان ۱۴۰۰نه.
NAVID۰۰۹۸
۸ آبان ۱۴۰۰چرا دوست عزیز ، حالمون که به هم میخوره !
حالا شما هم زیادی بیقراری نکن ، تویوتا بچه بوده نفهمیده ، بخشش از بزرگانه و شما به بزرگی و روزلرویس زیر پاتون ببخش !
تا همین چند وقت پیش هرچی برقی میدیدیم و بخصوص تسلا ، تماماً بیروح با کیفیت در حد شوش مولوی بودن ، اما شاهدش هستیم که با وارد شدن فورد پورشه نیسان و حالا تویوتا ، معنی یک خودروی باکیفیت بالای برقی را فهمیدیم و خود تسلا هم میدونه که ربات و گجت میسازه و نه خودرویی که شامل خیلی از مسائل ریز و درشت هست !
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰در جواب به NAVID۰۰۹۸ : عسلم من دشمن شماره 1 تسلا و قبلش دشمن شماره 0 برقی ها هستم . . . تو که منو نمیشناسی چگونه در مورد من زود قضاوت کردی و به این نتیجه رسیدی که من تسلا فنم و دارم این و با تسلا مقایسه میکنم و نتیجه گرفتم که تسلا بهتره !!! چه جوری به این درک شهودی رسیدی ؟ ا… اکبر . . . ماشالاه . . . همیشه در مورد همه این جوری ندیده و نشناخته نظر دادی ؟ در مورد رولزرویس هم بگم نخوردیم نون گندم . . . دیدیم دست مردم . . . اندکی صبر و قرار و بینشم آرزوست . . . خدا قوت پهلوان 0098
میثم
۸ آبان ۱۴۰۰کاکپیت داشبورد قبلا روی تویوتا سینتا ارائه شده
Ninja
۸ آبان ۱۴۰۰جهت اب شنا کردن مهارت نمیخواد
مخالف جهت اب شنا کردنه که هنرع
Navid
۸ آبان ۱۴۰۰منم قبلا میگفتم، وقتی تویوتا خودروی برقی بده بیرون، یعنی نسل الکتریکی ها واقعا رسیده و دوره ماشین های درونسوز، رو به افوله. الان همون دهه هست.
Reza Waffen SS
۹ آبان ۱۴۰۰منتظر الکتریکی های ارزان و با کیفیت تویوتا باشید
محمد امین
۸ آبان ۱۴۰۰از طراحی کابینش هوشم اومد و از طراحی خارجی اش هم همینطور ، فکر میکنم از نظر هنه خودروی زیبایی باشه
عملکرد باطری ها ، هم در شارژ و هم در مورد پیمایش ، خوب و رقابتی هست
در کل این اولین قدم جدی تویوتا فرای الکتریکی سازی هست و خودم توقع کمتری داشتم
مهم ترین نکته قیمت هست ، اگر قیمت رقابتی و پایین تری نسبت به رقبا داشته باشه …. تبدیل یه یه خودرو پرفروش بازار میشه
GT
۸ آبان ۱۴۰۰تبریک میگم، تویوتا مفتخر به دریافت جایزه ناهماهنگ ترین طراحی خودروی سال شد، آخه این چیه؟! گلگیر ها را نگاه کن تو رو خدا اصلا انگار از یه ماشین دیگه آوردن وصل کردن به سپر به جز چراغ های جلو بقیه اش واقعا زشت شده 😐
خوشنام
۸ آبان ۱۴۰۰👍
محمدرضا
۸ آبان ۱۴۰۰چقدر هول شده وقتی فهمیده ایلان ماسک با سهام شخصیص میتونه کل سهام تویوتارو بخره🤣
محمد مختاری آذر
۸ آبان ۱۴۰۰دقیقا اگه ایلان ماسک بخواد میتونه کل تویوتا رو بخره به نظرم تویوتا اگه به ساخت هیبریدی ها پرفروش ادامه بده قطعا فروش خوبی پیدا میکنه و میتونه نزدیک به تسلا بشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۸ آبان ۱۴۰۰موضوع اینه که این جریان رسیدن به تسلا توی بخش الکتریکیاس وگرنه هنوز تویوتا و فولکس و دایملر توی ارزش بالاتر از تسلان و تویوتا نمیخواد هیبرید بسازه
محمدرضا
۸ آبان ۱۴۰۰ارزش سهام هر ۳تاشون با هم
میشه نصف سهام تسلا
شما چطور ارزش گذاری کردین🤔
محمد مختاری آذر
۸ آبان ۱۴۰۰آقای امیررضا اگر اخبار رو شنیده باشین الان ارزش تسلا 1 تریلیون دلار هستش
ولی ارزش تویوتا که مقام دوم رو داره 280 میلیارد دلار و فولکس و دایملر در مقام های پایین تر هستش
البته اینو هم بگم که من اصلا طرفدار تسلا نیستم و به شدت از خودرو های تسلا متنفرم حتی به نظر من ایلان ماسک که ثروتمند ترین مرد جهان شده با ثروتی نزدیک 283 میلیارد دلار فیک هستش به نظر من واقعی ترین میلیاردر حهان بیل گیتس هستش با تمام زحمت در مایکروسافت نه اینکه بیاد تجارت و سرمایه گذاری کنه البته به خاطر تلاش های او الان مایکروسافت کمپانی یک جهان هستش حتی دیروز از اپل هم عبور کرد الان مایکروسافت 2.47 تریلیون دلار ارزش داره ولی شرکت اپل 2.42 تریلیون دلار ارزش داره
شما درست میگید خودرو های تویوتا و فولکس و دایملر خیلی بهتر از تسلا هستش
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۸ آبان ۱۴۰۰دوستان معذرت میخوام ، یه اشتباه محاسباتی بود لی در کل حرفن اینه که چون دور دور برقیاس و با دیدن سهام تسلا بقیه شرکتا هم وسوسه میشن که الکتریکی های پرسود بسازن برا همین دیگه نمیخوان هیبریدی و … بسازن
Mohammadreza
۸ آبان ۱۴۰۰دوست عزیز سهام تویوتا رو با کل تویوتا اشتباه نگیر.
ایلان ماسک تهش بتونه با کل ثروتش یکی دوتا از خط تولید های تویوتا رو بخره.
محمد
۸ آبان ۱۴۰۰دارایی های تویوتا کمتر از ارزش بازارش می ارزه
TOYOTA
۸ آبان ۱۴۰۰در همیشه روی یه پاشنه نمیچرخه
بتونه بخره اصلا تویوتا میفروشه؟
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰کابین مزه قبرستون میده . . . طراحان خودروهای برقی ، جوگیرانه ، به جای کشتن تنها ، موتور ماشین های درون سوز ، روح کلی ماشین های برقی رو می کشند و از این باب ، حداقل ، کابین این زباله ، مزه ی قبرستون میده . . .
حامد قدسی
۸ آبان ۱۴۰۰یه فاجعه ی طراحی درست کرده رسما…
مسعود
۸ آبان ۱۴۰۰طراحیش فوق العادست (فقط یکم با فرمونش مشکل دارم)
تسلا این رو ببین و یکم طراحی یاد بگیر
پ.ن:چون خودم عاشق NX هستم و اینم شبیهشه خیلی به دلم نشست
ARAZ
۸ آبان ۱۴۰۰با این میخوان جلوی تسلا قد علم کنن ؟
ظاهرش برای یه ماشین معمولی هم فاجعس
چه برسه الکتریکی
این طراح های عتیقه رو تویوتا از کجا گیر میاره
یه ماشین با طراحی معقول تو سبد محصولاتش نیست همه از دم کج و کوله
بهزاد
۸ آبان ۱۴۰۰اوضاع ظرف چند سال آینده تغییر میکنه و شاید برداشت از رقابت با چیزی که الان میبینید متفاوت باشه.
یک زمانی بیروت عروس خاورمیانه بود الان شده محل تسویه حساب!
شرکت هایی که با قدم های درست به اینجا رسیدن با اطمینان در فاز بعدی صنعت خودرو هم موفق خواهند بود.
ARAZ
۸ آبان ۱۴۰۰تو صنعتی که قرار شرکت های الکترونیکی و نرم افزاری مثل اپل و هواوی و شیائومی
و البته استارت آپ های نو پا با کلی ایده جدید و نوآوری حضور داشته باشن
نصب کردن باتری روی پلتفرم خودروی درون سوز یه شکست حساب میشه
تصور عموم از یک خودروی الکتریکی یه خودروی سریع و هوشمند هستش
من هیچ برتری از این محصول نمیبینم که بتونه نظر من خریدار جلب بکنه
در صورت قیمت برابر بدون شک یه محصول مدرن از برندی مدرن رو خریداری میکنم
تا اینکه nx الکتریکی شده رو بخرم
Mohammadreza
۸ آبان ۱۴۰۰عذرخواهی میکنم بین نظرات کارشناسانتون میپرم
ولی bz4x یه پلتفرم از صفر طراحی شده و کاملا مختص خودرو های الکتریکی هست.
در متن هم ذکر شده
ایکاش کارشناسای عزیز پدال قبل از نقد و بررسی های ارزشمندشون حداقل متن مقاله رو بخونن
RezaRs
۸ آبان ۱۴۰۰والا رو پلتفرم e tnga هستش طبق متن
حسین
۸ آبان ۱۴۰۰نصب باتری روی پلتفرم درون سوز؟ حداقل متنو بخون بعد نظر بده. شکست؟
خواهیم دید رکورد فروشش پوز آرمیچر سازهایی که اسم برند مدرن روشون گذاشتین رو میزنه
Sina10
۹ آبان ۱۴۰۰نصب باتری روی پلتفرم خودرو درونسوز یک شکست حساب میشه!!؟؟؟
یادآوری کنم داچیا اسپرینگ یکی کندترین خودرو های چند سال اخیره که برقیه، پس لزوما ماشین برقی سریع نیست این یک
دو اینکه مگه قراره همه ماشینای برقی دنیا تسلاپلاد و تایکان توربو اس باشن؟ نه ، قرار نیست همه ماشینا شتابشون زیر ۳ ثانیه باشه
از نظر هوشمند ، بقیه رقبا جز تسلا و خودرانش ، بقیه رقبا اکثر چیزایی که دارن تویوتا هم اونا رو ارائه میده ولی خب اطلاعات زیادی از این محصولشون ندارن ، دلیل این عدم تجهیزات و هوشمندی برخی از محصولات تویوتا بخاطر سال تولیدشونه، که تویوتا داره محصولاتشو بروزرسانی میکنه تا مشکل رو حل کنه
عیب این ماشین قیافشه که فاجعه است
گفتین خودروی مدرن از برند مدرن
تویوتا عملا بجز بعضی محصولات لکسوس ، سبدشو بروزرسانی کرده
و اینکه تماما جدید بودن از پلتفرم گرفته تا بقیه اجزای ماشین ، لزوما چیز خوبی نیست ، دوج سالهاست با پلتفرم قدیمی داره چلنجر میسازه ، هر روز بهتر از دیروز
این ماشین مثل همه تویوتا ها نه بخاطر اعداد کم ارزش بلکه بخاطر کاربرد در زندگی روزمره ، نام معتبر تویوتا ، هزینه و استهلاک و اینجور موارد همیشه پرفروشه ، نیاز نیست یه محصول خوب حتما نسبت به رقبا برتری داشته باشه ، بلکه کافیه در هرمعیار ، اون حد قابل قبول رو رعایت کنه ، خریدارا میرن سراغش ،
همچنین این خانواده برقی کامل تر میشه ، این تازه اولین مدلشه
خوبه یاداوری کنم i3 هم از اولین تجربه های برقی بامو بود ، قرار نیست تجربه اول حتما فوق العاده باشه
در انتها باید به سیاست عالی تویوتا یعنی اینکه هیبرید ، برقی ، بنزینی و هیدروژنی رو در کنار هم داره اشاره کنم که ازادی عمل رو به خریدار میده و این بهترین کاره اما سیاست مدارا و بقیه شرکتا ازادی عمل و خرید رو از مشتری میگیرن
نتیجه اش میشه افزایش قیمت خودرو در بازار و دست دوم و دلالی در بازار های دنیا
Sina10
۸ آبان ۱۴۰۰خود تسلا هم طراحی هاش تعریفی نداره
سایبرتراک مثلا
حتی خود مدل ۳ هم یکی از زشت ترین جلو ها رو داره ، البته من مدل پرفورمنسش رو دوست دارم ولی قیافه اش خیلی ضعیفه
دلیل استفاده از این طراحی های عجیبم واضحه ، سلیقه خریدارای جدید فاجعه شده ، هرچی عجیب تر بهتر
اتفاقا احتمال زیاد فروشش از سقف میزنه بالا
سلیقه ها رفته سراغ هر چی درد نخور تر
TOYOTA
۸ آبان ۱۴۰۰اف 150 لایتینگ وفتی اومد معلوم شد کی بهتره تسلا توبرقی بود و برتر ولی الان همه دارن میان سمت برقی مطمئنم تسلا تا 20 دیگه جز 5 تا اول هم نیست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۸ آبان ۱۴۰۰طراحیش چه داخل و چه بیرون بیش از حد شلوغه برای مثال گلگیرای جلو اصلا جالب نیستن ، همینطور چراغای عقب و جلو یکم ناهمگونن ، در کل خوشم نیومد ، ایکاش تویوتا یه برقی درست و حسابی هم تولید کنه
بهزاد
۸ آبان ۱۴۰۰بنظرم گام اول بسیار خوب و سنجیده بوده و اوج تکامل ماشین های برقی این مجموعه در محصولات لکسوس خواهد بود.
احتمالا در طرح های مشترک بعدی سوزوکی و مزدا هم به تویوتا ، سوبارو بپیوندن که باعث کاهش هزینه ی تولید و مثل همیشه محصولات کاملا رقابتی را خواهیم دید.
Sina10
۸ آبان ۱۴۰۰قیافه اش قابل توصیف نیست , البته در زشت بودن😂
RezaRs
۸ آبان ۱۴۰۰کابین خوب و راحته اما خب بیرون زیاد نپسندیدم و برد و قدرت کمن
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰در جواب به RezaRs عزیز ( برای 2 روز پیش ، چون فکر کنم هنوز نخوندی دوباره نوشتم ) . . . داداش ، روی صحبت من ، توو اون پست ، با ایمان عزیز ، اصلا در مورد تو نبود ، با حمید بودم . . . منظور من از . . . ، تو نبودی ، برات سوتفاهم پیش اومده . . . ایشالاه ۱۲۰ ساله بشی . . . سالم و سلامت کنار خونواده محترم . . . بحث من با HAMID سر مک لارن پیش اومد . . . خودشو نخود هرآش میکنه . . . قبل من هم سایلنت ، به مکی گیر داده بود . . . من به تو چه کار دارم آخه ؟ مگه من اصلا تو رو میشناسم که بخوام در موردت چیزی بگم یا نگم ؟ ما تا حالا اصلا با هم صحبتی و بحثی نداشتیم . . زود قضاوت کردی خوش تیپ . . . خود ایمان میدونست ، دو طرف بحث من و حمیدیم . . . واسه همین من توو ریپلای اسم حمید و نیاوردم . . .چون ایمان می دونست . . . . . .
STAN
۸ آبان ۱۴۰۰نه.
MC20
۸ آبان ۱۴۰۰چه قدر با نمک . . . فشار خون نگیری . . .
میثم
۸ آبان ۱۴۰۰منم طرفدار تویوتا هستم
ولی در طراحی خارجی ایراداتی میبینم
انتظارم بالاتر از این بود
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ آبان ۱۴۰۰در زشتی نظیر نداره، منو یاد chr میندازه اونم شتر و گاو و پلنگی بود برای خودش فضای داخلیش هم کمرشکن….
حسین دهمرد
۸ آبان ۱۴۰۰تویوتا پرفورمنس رو آورده پایین که بردش رو ببره بالا. بنظرم برای شروع باید پرفورمنس رو اولویت قرار میداد. تا بتونه باهاش مانور تبلیغاتی بده و بعد برای گزینه های پایینتر قدرت رو میاورد پایین. تا برد بره بالا
Afg
۲۵ اسفند ۱۴۰۰کلا تویوتا محصولاتی میزنه که توعکس چندان خودشو مشون نمیده