اولین کراساوور تمام الکتریکی تویوتا در نوامبر ۲۰۲۱ رونمایی شد. این خودرو با نام عجیب bZ4X وعدهٔ ارائهٔ برد و پرفورمنس متوسط به همراه تکنولوژیهای فراوان را داده است. فروش این کراساوور ژاپنی از اواخر بهار امسال آغاز میشود اما تویوتا حالا قیمت آن را اعلام کرده است. قیمت پایهٔ bZ4X از ۴۲ هزار دلار آغاز میشود اما با احتساب ۱,۲۱۵ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد، این رقم به ۴۳,۲۱۵ دلار میرسد. این قیمت متعلق به تیپ XLE است که فقط چرخهای جلوی آن نیرو میگیرند.
در صدر خانوادهٔ bZ4X هم تیپ لیمیتد چهارچرخ محرک قرار دارد که قیمت آن با احتساب هزینهٔ حمل تا مقصد ۴۹,۹۹۵ دلار خواهد بود. برای مدل ۲۰۲۳، تویوتا این خودرو را فقط در همین دو تیپ عرضه میکند. البته تیپ XLE نسخهٔ چهارچرخ محرک و تیپ لیمیتد نسخهٔ محرک جلو هم خواهند داشت که به ترتیب قیمت آنها از ۴۵,۲۹۵ دلار و ۴۷,۹۹۵ دلار آغاز میشود.
هرچند bZ4X بهطور مشترک با سوبارو توسعه پیدا کرده اما روی پلتفرم e-TNGA تویوتا ساخته شده که به خودروهای الکتریکی این شرکت اختصاص دارد. نسخۀ محرک جلوی این ماشین از یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت استفاده میکند. همانطور که انتظار میرود، این نسخه با ۴۰۵ کیلومتر، بیشترین برد را دارد. در نسخه چهارچرخ محرک اما موتور دومی به محور عقب اضافه میشود که برد را به ۳۶۷ کیلومتر کاهش میدهد اما مجموع قدرت را فقط با کمی افزایش به ۲۱۴ اسب بخار میرساند.
به گفتهٔ تویوتا، نسخهٔ چهارچرخ محرک bZ4X ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه نسخهٔ محرک جلو برای انجام این کار به ۷.۱ ثانیه زمان نیاز دارد. هرچند این اعداد چندان چشمگیر نیستند ولی برای رانندگیهای روزمره مناسب به نظر میرسند. بااینحال، آیا این مشخصات برای جذب بازار روبه رشد و رقابتی کراساوورهای الکتریکی کافی خواهد بود؟
بهعنوانمثال، هیوندای آیونیک ۵ در این بخش حضور دارد که در تیپ SE کمی گرانتر است اما قدرت کمی بیشتر، برد بیشتر و شارژ سریعتر را ارائه میکند. فورد موستانگ مکایی هم یکی دیگر از رقبا است که هرچند کمی گرانتر است اما در نسخهٔ پایهٔ محرک عقب، به میزان قابلتوجهی قدرت بیشتر و همینطور سرعت شارژ بالاتری دارد و برد آن تقریباً با تویوتا یکسان است.
ممد ژانگولر
۲۸ فروردین ۱۴۰۱مثل همیشه یک ماشین فوق العاده زیبا از شرکت معظم تویوتا 👏👏👏
hssn
۲۸ فروردین ۱۴۰۱نه چندان زیبا واژه بهتریه ، از نظر عملکرد هم فعلا حرف خاصی نداره بنظرم
باید منتظر بهبود هایی باشیم که تویوتا “باید” براش درنظر بگیره
ممد ژانگولر
۲۸ فروردین ۱۴۰۱به نظر من باباهه که طراح این ماشین بود شب حول بوده بره زودتر بخوابه الباقیشو بچش نصف شبی امده تکمیل کرده
باباهه هم که صبح رفته حموم دیده اداره دیر شده چک نهایی نکرده فایلرو رسونده شرکت تویوتا
شرکت تویوتا هم برای رقابت با رقبا حول شده طرحرو ندیده تایید کرده رفته برای تولید و cnc اینا …
خلاصه سرتونو درد نیارم محصول نهایی شده همین زیبای خفته 😂
Navid_A.J
۲۹ فروردین ۱۴۰۱اگر یه برند چینی همین قیافه و مشخصات فنی رو داشت، همینو میگفتین؟
MOHAMMAD.OBASH
۲۸ فروردین ۱۴۰۱سگ نمیخره اینو با این قیافه زشت و قیمت بالا
الان اسم از خودروهای چینی با قیمت نصف و قدرت بیشتر بیارم اتک میزنن بهم…😐 فقط میگم شرم بر گران فروشان باد.
((پدال لطفا تایید کن))
xyz
۲۸ فروردین ۱۴۰۱تویوتا همیشه سعی میکنه محصولات عادی و معمولی بزنه
محصولاتی تقریبا روز مره
meysam
۲۸ فروردین ۱۴۰۱موافقم
اما قیمتش متناسب با یه ماشین روزمره نیست
در این ماشین تو بررسیهایی که شده از تکنولوژیهای پایه شارژ استفاده شده که بنظرم یه حرکت کاملا اشتباه از تویوتا بود
مگر اینکه بهبود بدن و از نسخه های سطح بالاتر استفاده کنن
با مشخصاتی که داره قیمتش باید ۶_۷ هزارتا کمتر باشه
بهزاد
۲۸ فروردین ۱۴۰۱نمیدونم شرکت های دیگه در ادامه چجور قیمت گذاری خواهند کرد اما بدون هیچ شکی محصولات تویوتا کاری میکنند که بیشتر رقبا مجبور بشن تخفیفات گسترده به همراه افزایش گارانتی داشته باشند.
چه بنزینی باشه چه برقی محصول نهایی به روش تویوتا به دست مشتری میرسه که در چارچوب های مجازی کم ارزش هست!
فردا چندین ویدئو در یوتیوب میاد که نشان میده سپرش شله یا صندلی لق میزنه و آینه ها لرزش دارن و یک عده که بسیار زود باورند و…
Amir Machine
۲۸ فروردین ۱۴۰۱رقبا برای چی باید تخفیفات گسترده بدن؟! این ماشین چه برتری بر رقباش داره؟ بهتر نیست یه کم ار توهماتون بیرون بیاید و هرچی ژاپنیها میسازن چشم بسته بهبه و چهچه نکنید؟!
نسخه AWD این تویوتا که فقط 214 اسب بخار قدرت و 367 کیلومتر برد داره با شتاب 6.5 ثانیه ای، در ارزونترین مدل 45 هزار دلار قیمت داره
حالا ارزونترین نسخه AWD موستانگ مک ای که 46 هزار دلار قیمت داره، 346 اسب بخار قدرت، 435 کیلومتر برد و شتاب 5.1 ثانیه ای داره
یا هیوندای آیونیک 5 در نسخه AWD قدرت 320 اسبی، برد 412 کیلومتری و شتاب 4.9 ثانیه ای داره با قیمت 48 هزار دلار
حالا دیگه به تکنولوژی شارژ سریعتر این رقبا هم اشاره نمیکنم، ضمناً اینا فقط اعداد روی کاغذ یا مجازی نیستن، هم مک ای و هم آیونیک 5 کلی جوایز مختلف گرفتن و توسط اکثر نشریات تحسین شدن اما در مورد bZ4X در بررسی سایت insideevs گفته شده:
If Toyota is serious about EVs – and now it has to be, whether it wants to or not – it will improve its subsequent EVs to keep them competitive. The bZ4X isn’t a bad offering; it’s just a little underwhelming
حالا رقبا باید بخاطر این بیان تخفیفات گسترده بدن؟!!! بنظرم بهتره کمی از تعصب کم کنید و بر واقع بینی بیفزایید!!
بهزاد
۲۸ فروردین ۱۴۰۱دقیقا شما مصداق حرف بنده که گفتم چارچوب های دنیای مجازی هستید.
فروش دنیای واقعی با اعداد و ارقام تو این رده از خودروها بدست نمیاد و نمیدونم چندین بار عنوان کردم اگر این اعداد و جوایز قابلیت برتری قطعی میداد هیچوقت محصولات تویوتا و هوندا و vw و… موفق نمیشدن.
دادا ما سالهاست دنبال کننده ی همین رویوها بودیم و عدم درخشش مثلا کرولا و راو ۴ و کمری و crv و ایکس تریل و… در دنیای مجازی اما اونها کار خودشونو برای موفقیت انجام میدن و اگر صبر کنید با اضافه شدن و کامل شدن محصولات برقی خواهید دید چه کسانی توهم زدن.
اگر سن شما به اواخر دوران حضور سدانهای آمریکایی قد نمیده به خدمتتون عارضم که ارائه ی تخفیفات گسترده برای این سدان ها و کم کردن موجودی انبارها زیاد بود و آخر سر بسیاری از اونها توقف تولید شدن.
اصلا چرا دعوا داری ، میتونی به عنوان کاربر مجازی پیش بینی کنی که این محصول موفق میشه یا خیر و اگر طبق داده های مجازی میگید که این محصول موفق نمیشه که دست مریزاد ولی اگر غیر از این بود بنظرم در شناخت دنیای خودرو در عالم واقعی تجدید نظر کنید.
Amir Machine
۲۸ فروردین ۱۴۰۱این شمایی که تو گذشته گیر کردی و ماشینای برقی مدرن رو با غولهای بنزین خوار قدیمی آمریکایی مقایسه میکنی، دنیای ماشینای برقی کاملاً متفاوته، تو این دنیا، جذابیت ظاهری، کیفیت، سرعت شارژ و از همه مهمتر برد بیشترین اهمیت رو دارن، ماشینای برقی استهلاک به مراتب کمتری نسبت به بنزینیها دارن و این هم برگ برنده همیشگی تویوتا رو بشدت کمرنگ میکنه، تو دنیای برقیها، کمتر کسی حاضر میشه فقط بخاطر نام تویوتا، قید 70 کیلومتر برد بیشتر و 132 اسب بخار قدرت بیشتر رو بزنه
کلید واژه همیشگی و تکراری شما هم فقط شده صبر کنید صبر کنید صبر کنید، باشه صبر میکنیم و میبینیم اما رقبا هم بی کار نمینشینن و دست روی دست نمیذارن تا تکمیل شدن مدلای برقی ژاپنیها رو ببینن!
چه دوست داشته باشید و چه نه، در دوران الکتریکی معادلات جهان خودرو کاملاً تغییر خواهد کرد و خیلی از برتریهای خیلی از غولهای خودروسازی کمرنگ خواهد شد، اگه اینگونه نبود، هوندا بجای شراکت با جنرال موتورز برای توسعه مدلای برقی، سراغ هموطن خودش تویوتا میرفت، ولی خب هوندا دانش و آینده نگری شما رو نداره و بلد نیست صبر کنه!!
بهزاد
۲۸ فروردین ۱۴۰۱بازهم میگیم صبر کنید!
وقتی بازار با انبوه مدلهای برقی اشباح بشه و عرضه از تقاضا مقداری جلو بیوفته اونوقت معنی صبر را متوجه خواهید شد.
یکسری قوانینی وجود داره که به شدت شراکت های صنعتی را زیر نظر داره تا مانع انحصار گرایی بشه به خصوص در مورد شرکت های بزرگ و شما تا سالها نخواهید دید که مثلا تویوتا و هوندا و حتی نیسان به شراکت کاری گسترده برسن و همینطور بنز و bmw و اپل و گوگل و بسیاری مثالهای دیگه که فکر نکنم تا به حال همچین نکته ای را شنیده باشی.
نمیدونم نقشه ی راه هوندا برای آینده ی برقی دیده باشی اما این شرکت بعد از ۲۰۲۸ روی محصولات برقی خودش تمرکز خواهد کرد به خصوص چین و اروپا چون بازار آمریکا از نظر رشد فروش خودروهای برقی پس از اون دو تا هست و نیازی به سرمایه گذاری گسترده در کوتاه مدت نداره.
هر صنعتی نیازمند دقت و کیفیت در ساخت داره و اگر فکر میکنید ماشین های برقی ذاتا بدون ایراد هستند سخت در اشتباهید و اتفاقا به خاطر عمر کوتاه باتری ها به نسبت طول عمر خودرو داشتن طول عمر و کیفیت ساخت باتری و سایر اجزای برقی بسیار اهمیت داره و اگر برخی شرکت ها این تفاوت هارو مثل شما نبینن در بلند مدت کارشون دشواره همانطور که همین الانم برخی اشتباهات در گذشته با اعداد و ارقام در حال تکراره.
سپهر
۲۸ فروردین ۱۴۰۱مثل همیشه طراحی خز و بی اصالت،کلا تویوتا مگه شانسی یه مدل زیبا و متناسب طراحی کنه…البته طرفداران و مشتریان تویوتا این چیزا رو نمیفهمن و فقط حرف اول اخرشون هزینه نگهداری و استهلاکه…
امیرعلی
۲۸ فروردین ۱۴۰۱نمی دونم چرا تویوتا همیشه سعی داره ماشین هاش خاص باشه حتی اگه به قیمت طراحی مسخره ش تموم بشه برای مثال توی کابین میتونست کنسول رو مستقیم به نمایشگر متصل کنه ولی بین کنسول نمایشگر دکمه گذاشته و همچنین کنسول کمی به راست منحرف شده تا به نمایشگر وصل بشه خیلی مسخره و عجیبه
مصطفی
۱۲ شهریور ۱۴۰۳این خودرو در کشورهای زیادی عرضه شده و بازار فروش جالبی نداشته بخاطر اینکه رقیب های قدر ی داشته متاسفانه مثل ایران نیست سقف ماشین دو رنگ کنن قالب کنن به ملت ، همین شرایط فروش که برای این خودرو گذاشتن و التماس میکنن اگه در ایران بود مردم با قابلمه صف می ایستادن ولی خب باز هم فقط میشه تاسف خورد به حال مردم میهن از بی لیاقتی مسئولان رنج بسیاری می برند بخاطر عدم اتحاد و نبود مطالعه در همه زمینه ها به امید آزادی ایران
Nima
۲۸ فروردین ۱۴۰۱بزرگترین مشکل این ماشین اول سرعت شارژ و بعد برد و در آخر قیمتشه!
با این پول بولت EUV بهتره به نظرم.
سرعت شارژش تا ۸۰ درصد ۱ ساعته!!!!
مال هیونداى کمى بیش از ۲۰ دقیقه!
برد ۳۷۰ کیلومترى!
قیمت بالا نسبت به برد و امکانات و قدرت موتور.
طراحى نچندان جذاب.
پشت آمپر عجیب و دردسر ساز براى افراد چه قد کوتاه و چه قدبلند(به طراحیش توجه کنید)
mos
۲۸ فروردین ۱۴۰۱دوست عزیز سرعت شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصدش ۳۰ دقیقه هست یک ساعت رو از کجا در آوردی؟
Nima
۲۸ فروردین ۱۴۰۱با توجه به چندین منبع.
ولى شما توى گوگل که سرچ کنى مدت زمان شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد تویوتا BZ4x اولین جوابى که میاره اینه:
Toyota spokespeople at the event said that both the front-wheel and all-wheel-drive versions of the bZ4X will charge from “low to 80% within an hour” on DC Fast charging.
(نقل قول از خود سخنگو هاى تویوتا به منبع https:// techcrunch.com/2022/04/15/the-toyota-bz4x-ev-solidly-middling/
)
Nima
۲۸ فروردین ۱۴۰۱یه نکته دیگه که یادم اومد این که محفظه داشبورد کلا نداره!
صندوق جلو هم نداره به عنوان یه برقى.
واقعا چرا؟
کلا MOS جان چرا آخه باید تویوتا همچین ماشینى بسازه با این همه کمبود؟
mos
۲۸ فروردین ۱۴۰۱وب سایت Toyota UK
use rapid public charging and achieve an 80% charge in around 30 minutes with a 150 kW fast-charging system
InsideEVs
The DC fast charging option should offer 80% recharge in about 30 minutes
کافیه؟
(((یه نکته دیگه که یادم اومد این که محفظه داشبورد کلا نداره!)))
واقعا فهمیدن دلیلش انقدر سخت نیست چون کل داشبورد به جلو کشیده شده تا فضای داخلی بیشتر بشه و عملا پشت پنل داشبورد فضای زیادی نیست که بخوان محفظه قرار بدن!
باور کن تویوتا بیشتر از منو شما و اون چند تا یوتیوبری که شما حرفشون رو اینجا تکرار میکنی میدونه که اونجا محفظه داشبورد نذاشته.
Nima
۲۹ فروردین ۱۴۰۱دوست من رقبا هم فضاشون جاداره ولی هم داشبورد دارن و هم صندوق جلو . این حرفا چیه؟
منبعی که من گذاشتم اشاره کرده خود سخنگو های تویوتا . حالا کاری با اینا نداریم.
الان رقبا از شارژر های 250 کیلوواتی ساپورت میکنن. بعد این 150 چرا؟
فاصله محوری ماستنگ هم که بیشتره , صندوق جلو و داشبورد هم داره!
از همه نظر جادارتره. شتابش بهتره، بردش بیشتره و سرعت شارژ بالاتری هم داره .
برای مقایسه صندوق عقب هم باز ماستنگ 50 لیتر بزرگتره.
شما دلایل منطقی رو بیار که چرا یه نفر باید اینو بخره و ماستنگ مک ای نخره
برای بردش؟
برای جاداری؟
برای طراحی؟
برای قیمت؟
برای تکنولوژی های خاصش؟
سیستم های کمک راننده پیشرفتش؟
برای کدومش؟
اون یوتیوبر حداقلش اینه دستش بهش رسیده ولی نه من نه شما دستمون بهش نرسیده.
محمد
۲۸ فروردین ۱۴۰۱به جز تک و توک محصولات تویوتا که توی طراحیشون هویت وجود داره، مثل اف جی کروز و وانت لندکروز، بقه محصولات تویوتا هیچ مسیر مشخصی رو توی طراحی دنبال نمیکنن. طوری که شما لوگوی تویوتا رو از جلوی محصولات جدیدش حذف کنی اصلا معلوم نیست تولید کدوم کمپانیه. مثلا نسل های مختلف تویوتا کمری یا اولون رو کنار هم بذارین، هیچ رگه مشترکی توی هیچ کدومشون وجود نداره. هر نسل کاملا با نسل های دیگه متفاوته. دوستان دقت کنین من در مورد کیفیت این برند هیچ بحثی ندارم، صرفا در خصوص طراحی کامنت دارم.
سپهر
۲۸ فروردین ۱۴۰۱دقیقا همینطوره،کلا تویوتا شخصیت طراحی نداره
ارین صاحب جمعی
۲۸ فروردین ۱۴۰۱هیچی جایزه هم که نبرده قطعا ایونیک بهتره
meysam
۲۸ فروردین ۱۴۰۱من نیسان آرییا و آیونیک رو به این ترجیح میدم
همچنین اشکودا یه مدل داره اگه اشتباه نکنم مدل انیاک که بنظر من از تمام همکلاساش بهتره
seyedjavad.mercedesbenz
۲۸ فروردین ۱۴۰۱از نظر من با هیچ منطقی ارزش خرید نداره مخصوصا اینکه دیگه بحث دوام در مورد خودروهای برقی آنچنان مطرح نیست پس نمیشه گذاشتش پای این
AMIR / ARMI
۲۸ فروردین ۱۴۰۱کجان اونایی که میگفتن تویوتا قرار با باتری های جامد این ماشین بسازه و فلان کنه
پلتفرم قدیمی این ماشین ظرفیت بیش تر از اینو نداره این پلتفرم خودرو های هیبریدی تویوتا بود که همون پلتفرم هم نسخه اصلاح شده ماشین های درون سوز بود
کل تجهیزات ماشین جای موتور بنزینی نصب شده
و صندوق جلویی وجود نداره
برای سال 2022 صرفا میشه جمله عقب ماندگی رو به کار برد
mos
۲۸ فروردین ۱۴۰۱کی گفت قراره از باتری جامد تو این مدل استفاده بشه اونم وقتی قرار نیست زودتر از سال ۲۰۲۵ آماده بشه؟
برای بار هزارم توهمات خودت رو نزار رو دهن بقیه.
(((پلتفرم قدیمی این ماشین ظرفیت بیش تر از اینو نداره این پلتفرم خودرو های هیبریدی تویوتا بود که همون پلتفرم هم نسخه اصلاح شده ماشین های درون سوز بود
کل تجهیزات ماشین جای موتور بنزینی نصب شده
و صندوق جلویی وجود نداره)))
این قسمت خیلی جالب بود 😂😂
چون صندوق جلو نداره برا خودت نتیجه گرفتی پلتفرم قدیمیه و با درونسوز مشترکه؟ خیلی از EV ها به هر دلیلی صندوق جلو ندارن از جمله کادیلاک لیریک که بر اساس پلتفرم الکتریکی اولتیوم جی ام ساخته شده و خیلی های دیگه مثل مرسدس EQS, نیسان آریا, فولکس واگن ID4 و …
واقعا با هر کامنتی که میزاری بی سوادی و سطح پایین خودت رو بیشتر نشون میدی.
محمد
۲۸ فروردین ۱۴۰۱E-TNGA یا 40PL platform اسم پلتفرم جدید تویوتا برای خودرو های برقی هست که از 2019 با سوبارو در حال توسعه دادنش بودن برای سوبارو اسمش هست e-Subaru Global Platform (e-SGP).
پلتفرمش میتونه دیفرانسیل جلو عقی یا چهار چرخ باشه با سه قدرت باتری متفاوت یعنی جمعا 9 حالت تولید داره
حسین
۲۸ فروردین ۱۴۰۱کدوم طرفدار تویوتا گفت قراره این رو با باتری جامد بسازه؟ یک نمونه بیار. باتری های حالت جامد که بدجور ازش میسوزی سال 2024 یا حداکثر 2025 میاد اونجاست که شکاف تکنولوژی مشخص میشه. زمان شارژ زیر هشت دقیقه، شعاع حرکتی بالای پونصد یا ششصد کیلومتر با باتری های کوچک و سبک وزن. ایمنی چند برابر بیشتر و سیکل های شارژ بیشتر.
من موندم اونایی که چند ساله دارن از رودستر و سایبرتراک مایه میذارن کجان
Elmiraj
۲۸ فروردین ۱۴۰۱باتری حالت جامد اگه آینده این صنعت بود همه کمپانی ها ( در راسشون تسلا و اپل ) به دنبال توسعهش میبودن…
و ۴۴ سال تلاش بینتیجه اکسون ، دوراسل ، توشیبا ، سونی و….. هم به جایی میرسید…!!!
بهزاد
۲۸ فروردین ۱۴۰۱نمایشگرها یا پنلهای oled سالها قبل از عرضه اختراع شده بود و پس از سالها زمان توسعه و تحقیق تونستن با قیمت مناسب وارد بازار بشن.
حالا هم باتری های جامد سالهاست در آزمایشگاه ها ساخته شدن و یک روزی با قیمت مناسب به دست مصرف کننده ها میرسه و امکان اینکه این باتری ها توسط تسلا و اپل به سرانجام برسند نزدیک صفر هست چون اونها مثل تولید کننده های متخصص در این عرصه فعالیت نمیکنند.
سال عرضه با قیمت مناسب این نوع باتری حول و حوش ۲۰۲۸ هست و ساخت باتری جامد قطعیه.
دنیای صنعت مرزی نداره به خصوص زمانی که خبراش اومده که تسلا داره رو نسل جدید رادارهای لیدار برای استفاده کار میکنه در حالی که شما و اکانت های دیگرت میگفتی تسلا سمت لیدار نمیره و یادمون نرفته بارها اعلام کردی تسلا سمت باتری جامد نخواهد رفت که به شما همینجا میگیم تسلا هم جزو مشتریان این نوع باتری خواهد بود.
Elmiraj
۲۸ فروردین ۱۴۰۱۴۴ سال ( از سال 1978 که کمپانی اکسون کار بر روی الکترولیت جامد را آغاز کرد ) از کار و تحقیق و توسعه بر روی باتری های حالت جامد گذشته و کمپانی های بزرگی همچون اکسون ، دوراسل ، توشیبا ، سونی و…. بعد سالها تحقیق و توسعه روی آن ، ازش قطع امید کردن و پروژه را به کل کنار گذاشتن….
( مسأله ای که هیچ ربطی به تخیل شما در مورد نمایشگر های oled نداره…!!! )
.
.
((لینک اون مجله ای که گفته تسلا روی لیدار کار میکنه را بذار تا ببینیم…))
بهزاد
۲۸ فروردین ۱۴۰۱مهندس ، تویوتا بعد از ساخت این نوع باتری به خاطر قیمت تمام شده اول رو محصولات هیبرید میزاره که احتمالا مدلهای لکسوس باشه و این شرکت هایی که ازشون نام بردی بسیاریشون سالهاست هیچ گونه توسعه و تحقیقی رو باتری ها نمیکنند!
یعنی شما نمیدونید الان باتری سازها و شرکت های تابع که مشغول توسعه هستند کدامند؟!
شاید هم ساخت این باتری خطری برای پیش بینی هاتون باشه که احتمالش زیاده.
Elmiraj
۲۸ فروردین ۱۴۰۱بشین تا تویوتا ۲۰۲۸ برات بسازه……
BMW
۲۸ فروردین ۱۴۰۱قیافش یکم عجیب از نظر من
Jdm باز
۲۸ فروردین ۱۴۰۱به نظرم یه چهار،پنج هزار دلار کمتر بود قیمتش،ارزش خرید خوبی داشت ولی الان با این قیمت من رقبا رو یخورده برتر میدونم
بهنام
۲۸ فروردین ۱۴۰۱رقابت بین این تویوتا و فولکس واگن ID4 خیلی نزدیکه
همچنین فورد و هیوندای با کمی قیمت بالا تر
بازار رقابتی یعنی این کره ژاپن آمریکا اروپا باید با هم رقابت کنند تا بفروشن
بعد ما برای حمایت از تولید داخل واردات ممنوع میکنیم
الانم میبینیم که کی بیشتر پیشرفت کرده
دولت از هرچی حمایت کرد از دنیا عقب مونده شد
پدرام
۲۸ فروردین ۱۴۰۱با اینکه در کیفیت تویوتا شکی نیست اما با این قیمت نمی ارزه! شتابش ضعیفه نسبت به رقبای برقی، تسلا مدل 3 به نظرم انتخاب منطقی تری هست شتابش هم بالاتره اما قطعا کیفیت تویوتا بهتره
علی
۳۱ فروردین ۱۴۰۱من انتقادهای عجیب از تویوتا را متوجه نمیشم فقط میدونم مغرضانه است . بیشتر هم ازطرف کره ای فن ها یا آلمان فن ها میاد . اینجور صحبت ها آدم یاد افرادی می اندازه که بهشون میگن … !!!
سپهر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اخه المان فن ها اصلا تویوتا خز رو ماشین حساب میکنن که بخوان مغرضانه در موردش نظر بدن
حامد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحیش همچین بد نیست ک میگین.
خو این سلیقه است..هرکی سلیقه ای داره ..ممکنه چیزی ک ب چشم تو زشته واسه دیگری خیلی زیبا باشه..داشبوردشم بنظر من طوری ساختن ک حس ماشین بنزینی داشته باشه نه عین ماشینها برقی کاملا ساده دارای یک مانیتور وسط و پشت آمپر پشت فرمون تمام شد رفت..این الان دقیقا شبیه ب ماشینهای بنزینی ساخته داشبوردش رو