پس از حدود یک سال انتظار سرانجام قیمت تویوتا GR کرولا ۲۰۲۳ منتشر شد. البته ژاپنیها علاوه بر قیمت برخی جزئیات دیگر همچون تریم ها و جزئیات این خودروی اسپرت را نیز ارائه کردهاند. برخلاف هوندا سیویک تایپ R که خودرویی کاملاً دیفرانسیل جلوست، نسخه پایه تویوتا GR کرولا در واقع با سیستم چهار چرخ محرکی عرضه میشود که توانایی ارسال حداکثر ۷۰ درصد قدرت خود به چرخ های عقب را دارد. گفتنی است قیمت تویوتا GR کرولا ۲۰۲۳ از ۳۵۹۰۰ دلار شروع شده و به ۴۹۹۰۰ دلار میرسد. این خودروی جدید با سه تریم متفاوت در دسترس خواهد بود.
به گزارش پدال و به نقل از carscoops، مدل پایه با پسوند Core شناخته میشود و قیمت ۳۵۹۰۰ دلاری به علاوه هزینههای تحویل ۱۰۹۵ دلاری دارد. در دل این خودرو پیشرانهای قرار دارد که قدرت ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۲ نیوتون متری تولید میکند. این مدل از GR کرولا تنها مدلی است که با پکیجهای سفارشی در دسترس خواهد بود. گرانترین پکیج در دسترس با نام پرفورمنس شناخته میشود و ۱۱۸۰ دلار قیمت دارد. این پکیج شامل تجهیزاتی همچون دیفرانسیلهای لغزش محدود تورسن در جلو و عقب، روتورهای ترمز ۱۴ اینچی در جلو، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ و ۴ پیستونه در جلو و ۲ پیستونه در عقب است. پکیج دیگر با نام تکنولوژی شناخته میشود. این پکیج ۷۷۰ دلاری مواردی همچون شارژر بیسیم گوشی، سیستم صوتی پریمیوم JBL و ناوبری یکپارچه را ارائه میکند. نهایتاً به پکیج هوای سرد میرسیم که قیمت ۵۰۰ دلاری دارد و شامل مواردی همچون صندلیها و فرمان گرم شونده است.
افرادی که خواهان مدلی مجهزتر هستند میتوانند GR کرولا Circuit Edition را انتخاب کنند که قیمت ۴۲۹۰۰ دلاری دارد. این نسخه از GR کرولا فقط برای مدل سال ۲۰۲۳ تولید خواهد شد و تمامی پکیجهای سفارشی مدل Core را بهصورت استاندارد دارد. علاوه بر این شاهد تجهیزاتی همچون سقف فیبر کربنی واقعی، کاپوت دارای ورودی هوا، صندلیهای اسپرت، دستهدنده چرمی و اسپویلر لبهای عقب خواهید بود. این خودرو تا بهار سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد شد.
نهایتاً به مدل فول موریزو ادیشن با قیمت ۴۹۹۰۰ دلار میرسیم که شاید بتوان آن را نزدیکترین چیز به یک هاچبک برگرفته از موتور اسپرت دانست. این خودرو قدرتی مشابه مدل Core دارد اما گشتاورش به ۳۹۹ نیوتون متر میرسد. همچنین از جمله تجهیزات آن میتوان به لاستیکهای میشلین کاپ ۲ اشاره کرد. شایان ذکر است صندلیهای عقب مدل موریزو ادیشن حذف میشود تا این خودرو سبکتر شود. انتظار میرود تمامی ۲۰۰ دستگاه از این نسخههای خاص GR کرولا سریعاً فروخته شوند.
از جمله واضحترین رقبای تویوتا GR کرولا میتوان به هوندا سیویک تایپ R جدید اشاره کرد. اگرچه هوندا هنوز قیمت محصول خود را اعلام نکرده اما احتمالاً بهایی حدود ۴۰ هزار دلار خواهد داشت. ما همچنین میدانیم سیویک تایپ R اندکی قویتر بوده (۳۱۵ اسب بخار) اما گشتاوری مشابه مدل موریزو ادیشن دارد. قیمت نسل پیشین سیویک تایپ R از ۳۸۹۱۰ دلار شروع میشد بنابراین اگر افزایش قیمت قابلتوجهی را ببینیم شوکه خواهیم شد. آیا هوندا با دیدن قیمتگذاری تویوتا تصمیم خود را عوض خواهد کرد؟ فعلاً مشخص نیست. فولکسواگن گلف R را میتوان دیگر رقیب بالقوه GR کرولا دانست اما قیمت این خودرو از حدود ۴۵ هزار دلار شروع میشود و همانند تویوتا از سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد. جدای از این خودروها هاچبک های داغ زیادی در بازار حضور ندارند. هیوندای ولوستر N را هم شاید بتوان در این جمع راه داد اما مشخص نیست که آینده این خودرو چه خواهد بود.
Reza Waffen SS
۱۶ شهریور ۱۴۰۱36 هزارتا یکم زیاد نیست ؟
NAVID۰۰۹۸
۱۶ شهریور ۱۴۰۱شما با این پول پکیجی را تحویل میگیرید که یعنی رانندگی باهاش آدرنالین خالص ، چرا ؟!
اول که دنده دستیه و این خودش تیر خلاص ❤!!!
دوم که دنده دستی وصل میشه به یک قدرت ۳۰۰ اسببخاری !!!
سوم که بیشترین قدرت موتور روی دف عقب و یه میوفته !!!
چهارم که چهارچرخ محرک یعنی ساخته شده واسه کلکلهای خیابانی !!!
پنجم که لیمیتد ادیشن هست !!!
ششم که در دنیایی که همهی خودروها به سبب بحرانهای مختلف افزایش قیمت خوردهاند ، این قیمت اصلاً رقم بالایی نیست و به نظر شخصی من تا بیاد در بازار ، قیمتش بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دلار هم میرسه و این یعنی سرمایهگذاری !!!
امیدوارم تویوتا این روش را برای تمام خودروهاش ادامه بده 👑❤.
بهراد
۱۶ شهریور ۱۴۰۱پکیجش خوبه ولی مشکل اینه که یه دفعه جهش قیمت مدل امسال یکم زیاده مگرنه خود ماشین که عشقه.
NAVID۰۰۹۸
۱۶ شهریور ۱۴۰۱البته تنها رقیب این فلفلریزهی عزیز تویوتا را فقط گلف R میدانم !
اما ای کاش تویوتا به جای ۲۰۰ دستگاه کمی تولید را افزایش میداد و به ۱۰۰۰ دستگاه میرساند !
Iman99
۱۷ شهریور ۱۴۰۱گلف R که از همه نظر خیلی بهتر از اینه
بعت تو رقیبش رو فقط گلف میدونی زارت این خودشو بکشه به گرد پای گلف کلا نمی رسه از هر لحاظ
آخرش دیگه زور بزنه باید با ولوستر n رقابت کنه و سعی کنه از اون عقب نیوفته که امیدوارم همین طور باشه و آبروریزی نکنن
AMANTE
۱۶ شهریور ۱۴۰۱خدای ایش مفته با این قیمت یک هاچبک داغ 300 اسبی چهارچرخ متحرک داری.
ایکاش میتسوبیشی و سوبارو هم دوباره با لنسر و ایمپرزا وارد این رقابت بشن.
Phonix
۱۶ شهریور ۱۴۰۱میتسوبیشی تازه رفته با لاکهیدمارتین قرارداد بسته برن نسل شش بسازن سزش شلوغه
Si
۱۶ شهریور ۱۴۰۱لنسر یک ماشین نیست بلکه شاهکار دهه 90
از پل واکر پرسیدن بهترین ماشین هایی دنیا چه ماشین هایی هست گفت اسکای لاین و لنسر
NAVID۰۰۹۸
۱۶ شهریور ۱۴۰۱جدا از اینکه مفته ، یه سرمایهگذاری پُرسود هم به حساب میاد و ببینید اگر اومد تو بازار به چه قیمتهایی میرسه و گذر زمان گرانترش هم میکنه !
دوست دارم ببینم زمانی که اومد چه قیمتی براش در نظر میگیرند و آن وقتِ که از پدال خواهش میکنم حتماً گزارشی از اون بگذارند تا ببینید که چه زمانی این حرف را زدم به شما !!!!
عرفان
۱۶ شهریور ۱۴۰۱تو این رنج هاچ بک های داغ همشون جذابن و لذت راندندگی عالیی رو ارائه میکنن
ولی من سلیقم قطططعا تایپ ار هست نسل جدیدش
سوشیانت
۱۶ شهریور ۱۴۰۱هوندا سیویک رو ترجیح میدم چون موتور قدرتمند تری داره
Alan.r
۱۶ شهریور ۱۴۰۱مشحصات فنی و پرفورمنس عالی رو با قیمت خیلی کم ارائه میده
Si
۱۶ شهریور ۱۴۰۱دنده دستی؟ این به تنهایی با اون قدرت به رقیبانش می ارزه
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۶ شهریور ۱۴۰۱یه کوچولوی تیزه
ولی من وقتی سیویک تایپ آر رو میبینم احساس میکنم بیشتر مایل شده به سدان تا هاچبک
شمام اینطوری فکر میکنین؟
Mamad
۱۶ شهریور ۱۴۰۱خدایی هوندا سیویک یه چیز دیگس
nima1912
۱۷ شهریور ۱۴۰۱به رخ میلیونیش می ارزه کاش با دوبرابر قیمت در ایران حضور داشت