اخیراً فرصت رانندگی با تویوتا هایلندر 2023 فراهم شده و باید گفت علیرغم نقاط ضعفی همچون قیمت بالا و فضای کابین و بار کم، هایلندر همچنان خودرویی باکیفیت و ممتاز به حساب میآید.
هایلندر یکی از اولین کراس اورهای سه ردیفه بازار به شمار میرود و به عنوان یکی از باتجربهترین رقبای این کلاس انتخاب افراد زیادی خواهد بود. این محصول میان سایز شاید فضای کمتری نسبت به هوندا پایلوت و کیا تلوراید داشته باشد اما خوشبختانه مدل ۲۰۲۳ آن از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوی جدید با گشتاور بیشتر نسبت به نمونه قبلی و همچنین برخی رقبای اصلی سود میبرد. شاید قدرت ۲۶۵ اسب بخار این خودرو در مقایسه با خروجی ۲۹۵ اسب بخاری هایلندر ۲۰۲۲ کمتر شده باشد اما پیشرانه توربو گشتاور ۴۲۲ نیوتون متری ارائه میکند که نسبت به پیشرانه ۶ سیلندر قبلی بسیار بیشتر است. هایلندر ۲۰۲۳ همچنین از جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی تویوتا سود میبرد و از نظر کیفیت کابین و آرامش سواری نیز جزو بهترینهای کلاس است؛ اما به سختی میتوان قیمت نسبتاً بالا و فضای سر و بار محدود این خودرو را نادیده گرفت.
مشخصات تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ | |
پیشرانه | ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۲۶۵/۴۲۲ |
قیمت مدل تست شده (دلار) | ۵۰,۲۱۰ |
اگرچه ما ظاهر و کیفیت هایلندر قبل از فیس لیفت را دوست داشتیم اما پیشرانه ۶ سیلندر قدیمی و گیربکس ۸ سرعته نه چندان خوب باعث شده بودند این خودرو در برخی مسیرهای پرسرعت و سربالاییها کم بیاورد. البته الآن خبری از این نقاط ضعف نیست و علیرغم کاهش قدرت، هایلندر ۲۰۲۳ لذتبخشتر ظاهر میشود. گشتاور پیشرانه توربو بیشتر شده و نکته مهم اینکه حداکثر گشتاور در دور ۱۷۰۰ به دست میآید که بسیار خوب است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز کاهش یافته است. گیربکس هایلندر هم رفتار بهتری داشته و معکوسهای نرمتر آن در شتاب گیری مشهود است.
از نظر راحتی و کیفیت باید گفت هایلندر همچنان جزو بهترینهای کلاس است و در کابین از متریال نرم زیادی استفاده میشود. همچنین فضاهای زیادی برای قرار دادن گوشی و کیف پول تعبیه شده است. نکته مثبت دیگر به حذف سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی و استفاده از نمونهای جدید مربوط میشود. مدل تست شده از نوع لیمیتد بود که به نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی باکیفیت مجهز شده و پشت آمپرهای دیجیتالی با ابعاد مشابهی دارد. اگرچه استفاده از دکمههای روی فرمان برای کنترل پشت آمپرها کمی گیجکننده به نظر میرسد اما نمایشگر مرکزی عملکردی روان و سریع دارد.
نقطهضعف مهم هایلندر ۲۰۲۳ به فضای بار ۴۵۳ لیتری در زمان استفاده از تمامی صندلیها مربوط میشود که کمتر از کیا تلوراید و هوندا پایلوت است. فضای سر افراد ردیف دوم و سوم نیز به دلیل خط سقف خودرو محدود خواهد بود. طراحی خاص خودرو روی شیشههای جانبی و میدان دید آنها نیز تأثیر گذاشته است. البته اگر هایلندر جزو گرانترین خودروهای کلاس خود نبود چنین مواردی خیلی تعیین کننده ظاهر نمیشدند. اگرچه قیمت آغازین ۳۸ هزار دلاری باعث میشود هایلندر درست شانهبهشانه خودروهایی همچون فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت و کیا تلوراید حرکت کند اما با سفارش آپشن ها شاهد افزایش سریع قیمت خودرو خواهید بود. مدل لیمیتد تست شده با وجود دوربین ۳۶۰ درجه سفارشی حدود ۵۰ هزار دلار قیمت دارد. در مقابل باید گفت تلوراید SX با قیمتی به مراتب کمتر از تجهیزاتی همچون صندلیهای ردیف دوم گرمکن و سردکن دار و دو سانروف سود میبرد.
خود تویوتا میداند که هایلندر برای خانوادههایی که از صندلیهای ردیف سوم استفاده میکنند کمی کوچک است و به همین خاطر گرند هایلندر را عرضه کرده است؛ اما شاید برخی افراد ابعاد جمع و جورتر و طراحی این خودرو را بیشتر دوست داشته باشند. از جمله ویژگیهای مثبت هایلندر ۲۰۲۳ میتوان به کابین باکیفیت و جذاب، تکنولوژی بهتر و پیشرانه قویتر و کممصرفتر اشاره کرد. تمامی این موارد باعث میشوند کراس اور تویوتا جزو گزینههای قابلاعتنای کلاس خود باشد.
سالار خان فصل
۱۶ آذر ۱۴۰۲برای یک خانواده بزرگ آمریکایی با تنها 38 هزار دلار بهترین گزینه خرید است.
حتی کمترین افت قیمت و کمترین استهلاک را در بین تمامی رقبا دارد.
یک همراه خوش ساخت و با کیفت و کم هزینه و احساس برانگیز برای سالیان سال
فقط چین
۱۶ آذر ۱۴۰۲از تویوتا بیشتر از این انتظار نمیره روی پلتفرم2014 موتور پرادو گیربکس لندکروز2008 سیستم هیبرید رافور رینگ های لندکروز جدید بسته 37 هزار دلار به مردم فرو میکنه🤣🤣🤣.
ایرانی ها هم توی کامنت تقدیر میکنن🤣🤣🤣🤣 .
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آذر ۱۴۰۲فقط چین برو فقط چین !
عجب
۱۶ آذر ۱۴۰۲همیشه یک وضعیت ناهماهنگ بین دستگاههای مختلف وجود دارد که باعث بروز مشکلات اساسی و عمیق در موضوع بازار خودروی جهانسومی شده و به نظر بنده خودروی جهانسومی در این بازار پُر هرج و مرج جهانسومی مثل گوشت قربانی شده که در دستگاه های دولتی هر کسی آن را به سمت خود میکشد و فقط نگاه جزیرهای و سازمانی خود را در این موضوع میبیند !! مردم همیشه در صحنه هم که فقط منتظر اعلام زمان فروش لگن سازان جهانسومی و حمله برای ثبتنام هستن ! و ای کاش اینها میفهمیدند که تویوتا چیست بلکه یک بار برای همیشه موضوع بازار خودروی جهانسومی حل میشد و به صفحات تاریخ می پیوست
۱۶ آذر ۱۴۰۲ای کاش میومد ایران
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آذر ۱۴۰۲دوستان ، تو دورانی که توربوییها به حِقحق افتادن تو ایران ، تویوتاها دارن مثل الماس میدرخشند !!!
اون زمانی که من فریاد میزدم و خیلیها از عمد تخریب و تمسخر میکردند ، حالا بیان جواب اونایی رو دهند که ماشین توربو خریدند یا حتی موتورهای GDI لگنساز معروف مربایی همه به خرج افتادن اونم بالای ۱۰۰ میلیون تا حتی ۴۰۰ و ۶۰۰ میلیون برای آلمانیها !
فقط ماندم اونایی که چینی میخرند چه قدرت ریسک بالا و درآمد بالایی دارند !
خدا به داد برسه که مالکان چینی توربویی که اتفاقاً اکثریت چینیها هم توربو هستند قرارِ بهچه فلاکتی بیوفتن ، فقط صبر کنید و ببینید این بنزین با ماشیناشون چه میکنه و کرده !!!!!!!!!!!
جنوب
۱۶ آذر ۱۴۰۲خب همینم که توربو هستش
محمود
۱۶ آذر ۱۴۰۲والا خودروهای توربوی با عمر ۱۰ ساله چینی کمتر از غیر توربو های وطنی خرابی دارن و به شاتون پلاس و واشر پلاس معروف نیستن
aliHOZA
۱۶ آذر ۱۴۰۲بچه ها بیاین بریم ماشین چینیامون رو خراب کنیم تا این آقا نوید خوشحال بشه. دلش خنک بشه.
بیاین بریم. ثواب داره.
عجب
۱۶ آذر ۱۴۰۲اینها چه میدانند که تویوتا چیست
کرگدن باواریا
۱۶ آذر ۱۴۰۲عهه نویددههه، نویییییییییدد
Ehsan
۱۶ آذر ۱۴۰۲تویوتا که حرفی باقی نمیذاره
آقا عالیه
مطمئن باشید عالیه
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آذر ۱۴۰۲ایشون همون آقا احسانی هست که جون میداد باس مرباییها !
اابته پشیمان شد و رستگار 😂👌👏.
مردیم از خوشی
۱۶ آذر ۱۴۰۲بس کنید کامنت های بچگانه را
زیزیگولو
۱۶ آذر ۱۴۰۲تویوتا هایلندر جدید هم قیمت خیلی مناسبی داره و هم از از نظر طراحی و هم از نظر ایمنی واقعاً تو سطح خوب و مورد قبولی قرار داره👌👌👍👍
Dark Knight
۱۶ آذر ۱۴۰۲کیفیت ساختش به نسبت قیمتی که داره عالیه و هیچ جایی برای ایراد گرفتن باقی نمیذاره
پیام
۱۶ آذر ۱۴۰۲طراحی های ۷ یا ۸ سال پیش هیوندای و کیا این مدلی بودن
parhamiof
۱۷ آذر ۱۴۰۲پس برای همینه که ماشینای 7 یا 8 سال پیش هیوندای و کیا جذاب تر از محصولات الانشون هستن!
aryan 25
۱۶ آذر ۱۴۰۲ببخشید که درمورد مطلب نیست
توی بازه ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون این سه تا گزینه رو داریم
پارس tu5
سورن پلاس
زانتیا
باتوجه به اینکه خانواده مون پر جمعیته فضای کابین برامون مهمه
همچنین شتاب خوب و خدمات و قطعات در دسترس و مناسب
ولی من خودم زانتیا رو بیشتر دوست دارم
ممنون میشم راهنمایی کنید
۱۶ آذر ۱۴۰۲سورن پلاس بین این سه تا
من آریو رو هم بهت پیشنهاد میدم
زانتیا پر خارجه و ریسک داره
X22 هم میشه گرفت ولی فضای داخلی کم داره
ARMAN سابق
۱۶ آذر ۱۴۰۲ببین زانتیا هر چند ماشین خوبیه ولی قدیمی شده و پیدا کردن نمونه بدون ضربه و کم کار و سالمش سخته.
پارس tu5 بازار خوبی داره شتابشم بد نیست ولی اونم خیلی از مد افتاده و از اون مهمتر کیفیتش خیلی پایین و افتضاحه.
ولی سورن پلاس تا جایی که من میدونم یکمی کیفیتش از بقیه بالاتره و موتور ef7 روشه که اگه بحث کمبود مکانیکش رو فاکتور بگیریم موتور خوبیه و مدل پایه گاز سوزم داره سورن پلاس و تو بعضی کداش آپشنایی مثل مالتی مدیا و کروز کنترل و پاور ویندوز روش هست و فضای کابین و صدوقشم مناسبه و طراحیشم یکم جدیدتره
من اگه بودم سورن پلاس بنزینی رو انتخاب می کردم
aryan 25
۱۷ آذر ۱۴۰۲زانتیا چند تا نمونه تر و تمیز پیدا کردم
همه زیر ۱۶۰ تا کار و بدون رنگ هستن
سورن هم گزینه ای هست که بهش فکر میکنم
Siyavash
۱۷ آذر ۱۴۰۲عقل میگه زانتیا..ولی خرجش زیاده و تعمیر کار حرفه ایش کمه..ولی تویه این بازار خدمات..بهترین انتخاب پارس tu5هست..خودم باهاش حال نمیکنم ولی در حال حاضر از این بهترم تویه این بازه قیمتی نداریم…بازار خرید و فروششم که خوبه تعمیر کار تخصصی هم نمیخاد همه میتونن تعمیرش کنن قطعاتشم زیاده قیمت تعمیرات و قطعاتش تا حدودی خوبه…
aryan 25
۱۷ آذر ۱۴۰۲تعمیر کارش که هست توی شهر ما
قطعاتش هم کم و بیش گیر میاد
فقط از لحاظ هزینه چقدر با بقیه تفاوت داره ؟
مصطفی
۱۷ آذر ۱۴۰۲من که میگم ال نود بهترین گزینه ست
استحکام و کیفیت بالا داره ، فضای کابینش هم از بقیه جادار تره و کلا ماشین دلباز تره ، قابلیت اطمینانش هم خیلی بالاست و با این پول میتونی یه ۵_۶ سال کارکرده شو بخری که از پارس و سورن کارکارده خیلی مطمئن تره و با خیال راحت سوار میشی.. خدمات و قطعات شم که هست
ARMAN سابق
۱۶ آذر ۱۴۰۲این اگه میومد ایران می ترکوند
ابعادش که بزرگ هست امکاناتشم که خوبه شتابشم که معقوله. و از همه مهمتر تویوتاست
امیرحسین
۱۷ آذر ۱۴۰۲اگه آقای کوچی نماینده گل بتونه ممنوعیت آمریکایی برای سرزمین اصلی برداره میتونه وارد شه این مدل فقط تو بازار آمدیکا هست این موتورش حجمش اشتباه هست ۲.۵ سی سی هست
مجتبی .
۱۷ آذر ۱۴۰۲آقای کوچی وهمه همکاراش مدیر فنی هستن.(اشاره به جمله جناب پروین)
حسن
۱۹ آذر ۱۴۰۲دوستان اولا تویوتا و ژاپن حرف ندارن و چینیا در برابرش آشغالن ولی تو ایران نیستن و اگرم باشن مدل پایین و ترکیده و قیمتای نجومی
دوم اینکه الان چینیا جزع کم استهلاکترینا تو ایران هستن طراحی موتوراشون کشورایی مثل اتریش انجام میدن و چون میخان بازارو بگیرن استحلاکو در نظر میگیرن
سوما من چند تا ماشین چینی( البته به ناچار ) خریدم و با ماشینای ایرانی که داشتم( پراید سمند و ال نود ) از نظر کم استهلاکی فرقش زمین تا آسمونه تنها مشکلشون خشک بودن تعلیقه
چهارما اگه اونایی که میان طرف چین و یا تویوتا و میگیرن و انقدر سرش به هم میپرن از این شرکتا ماشین رایگان گرفتن بگن ما هم سرش به بقیه بپریم