تویوتا لندکروزر سری ۷۰ برای مدل ۲۰۲۳ به ترمز اضطراری خودکار مجهز شده و قیمت آن ۱۱۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است.
تویوتا اقدام به بهروزرسانی لندکروزر سری ۷۰ برای مدل ۲۰۲۳ با تجهیز آن به سیستم ترمز اضطراری خودکار کرده که افزایش قیمت ۱۱۰۰ دلاری را برای همهٔ تیپها و نسخههای آن به همراه داشته است. علاوه بر این، کلاسبندی سری ۷۰ هم تغییر کرده و حالا در دستهٔ تراکهای سبک قرار گرفته است تا نیازی به رعایت مقررات ایمنی جدید تصادف نداشته باشد. در غیر این صورت، فروش این لندکروزر قدیمی در استرالیا ممنوع میشد. این در حالی است که سری ۷۰ برای مطابقت با این استانداردهای جدید به ارتقاء ساختاری نیاز دارد که هزینهٔ زیادی را به دنبال خواهد داشت.
مجموع وزن ناخالص همه نسخههای سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ حالا به ۳۵۱۰ کیلوگرم افزایش پیدا کرده است تا بتواند در دستهٔ تراکهای سبک قرار گیرد و از رعایت قوانین جدید ایمنی تصادفات استرالیا معاف شود. این قوانین که به ADR 85 معروف هستند، فقط در مورد خودروهای تجاری سبک با وزن ناخالص زیر ۳.۵ تن اجرا میشود و تویوتا با افزایش این وزن، خود را از انجام ارتقاءهای پرهزینه برای بهبود ایمنی سری ۷۰ در تصادفات بینیاز کرده است. البته مشخص نیست که این شرکت سیستم تعلیق یا ترمز لندکروزر قدیمی خود را هم ارتقاء داده یا این فقط یک افزایش وزن اسمی است.
درهرحال، بهغیراز اضافه شدن ترمز اضطراری خودکار که اکنون یک ویژگی الزامی در خودروها محسوب میشود، گمان میرود تجهیزات استاندارد سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ تغییری نکرده باشد. تیپ پایهٔ این خودرو که GX نام دارد، بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۶ اینچی فولادی، نمایشگر لمسی ۶.۱ اینچی با ناوبری ماهوارهای، سپرها و آینههای مشکی، دو یا چهار بلندگو و پنج ایربگ ارائه میشود. در بخش پیشرانهٔ خودرو هم هیچ تغییری صورت نگرفته و زیر کاپوت سری ۷۰ مدل ۲۰۲۳ همچنان همان موتور ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل با ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل است. بااینحال، ممکن است در آینده این موتور با یک نمونهٔ V6 توربودیزل جدید جایگزین شود.
اما علیرغم اعلام قیمت جدید، پذیرش سفارشات خرید سری ۷۰ همچنان از جولای ۲۰۲۲ متوقف است و مدیران تویوتا گفتهاند قرار نیست پذیرش سفارشات حداقل تا شش ماه آینده دوباره آغاز شود. در اکتبر امسال برآوردها حاکی از آن بود که حداقل ۱۰ هزار نفر در صف خرید لندکروزر سری ۷۰ هستند. البته در آن زمان رئیس فروش و بازاریابی تویوتا از تلاش این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید سری ۷۰ خبر داد تا بتواند تقاضا را برآورده کند. قیمت پایه مدل ۲۰۲۳ این خودرو از ۴۶,۹۰۰ دلار آغاز میشود و در بالاترین مدل به ۵۲,۵۰۰ دلار میرسد.
محسن
۱۹ آذر ۱۴۰۱تویوتا دزد ترین برند خودروسازی
این رسما یک کلاهبرداریه به جای ارتقای ماشین اومده وزنشو زیاد کرده که قوانین بهش تعلق نگیره
Payfast
۱۹ آذر ۱۴۰۱از شرکتی که فراخوان میده گردن نمیگیره بهتره، اونم خیلی بهتره!
علی
۲۰ آذر ۱۴۰۱تویوتا بزرگترین و پرفروش ترین خودروساز جهان هست . اینم مردم تعیین کردن و نه من یا شما . این یعنی اکثریت مردم دنیا به این شرکت اعتماد دارن . و نظر شما ارزشی برای ۹۹ درصد خریداران خودرو ندارد
داود
۲۲ آذر ۱۴۰۱سایپا و ایران خودرو حرف اول میزنه
viper2
۱۹ آذر ۱۴۰۱عششششققق به معنای واقعی البته من باشم میخرم روز اول موتور 1fz 4500 efi میبندم اون هنوز بهتره
HR3
۱۹ آذر ۱۴۰۱مرد میدان عمل همین مدله
بنیامین
۱۹ آذر ۱۴۰۱دیگه بس کن تویوتا جدیدش کن
زیزیگولو
۱۹ آذر ۱۴۰۱اعراب حوزه خلیج فارس تا زمان توقف تولیدش تو سال ۲۰۲۲ این مدل رو به تعداد زیاد سفارش میدادن و اگر خط تولیدش متوقف نمیشد مطمئناً بازم سفارش میدادن
DoctoR
۱۹ آذر ۱۴۰۱اگه اونایی که پولشو داشتن فکر میکردن بدرد نمیخوره و باید عوض بشه دوسال دوسال ظرفیت خط تولیدش تکمیل نمیبود
datsun
۱۹ آذر ۱۴۰۱چیو جدید کنه سری هفتاد به خاطر محبوبیت رو خط تولید موند ولی نسلهای بعدیش هم تولید شد تا رسیده به لندکروز پرادو
عاشق پدال
۱۹ آذر ۱۴۰۱جدیدش وجود داره اخه
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۱۹ آذر ۱۴۰۱خودرو های آمریکایی چرا تو استرالیا بازار ندارن
F150 میترکوند
viper2
۱۹ آذر ۱۴۰۱اونجور ماشینا اصلا تو استرالیا محبوبیتی نداره چون اونا سبک ماشینیشون فرق داره کلا
phonix
۱۹ آذر ۱۴۰۱قوانین سخت و قیمت بنزین
بازارشون اصلا شبیه امریکا نیست
بهرام
۱۹ آذر ۱۴۰۱این ماشین باید عرضش ببشتر بشه (با همین ارتفاع) و شیشه جلو رو شیبدارتر کنند یه مقدار.
در اون صورت مشکل اصلیش که عدم تعادل باشه حل میشه. برای استفاده در همین سگمنت مناسبه.
البته فکر می کنم بهتره که ضرایب دیفرانسیل هاش یک کم قدرتی تر بشه ولی در اون صورت یک مقدار استهلاکش بالاتر میره که متاسفانه تویوتا اهل این کارها نیست
ممد ژانگولر
۱۹ آذر ۱۴۰۱من همیشه عاشق اون دودکشش بودم
viper2
۱۹ آذر ۱۴۰۱دودکش نیست بهش میگن اسنورکل که توش یه فیلتر قرار داره و برای مواقعی استفاده که ماشین تو اب قرار داره و سطح اب بالا تر از کاپوت هست ؛ استفاده میشه و باعث میشه که اب تو مانیفولد نره و موتور خاموش نشه .
دوستان توجه کنید که هر وقت با ماشین رفتید تو اب یهو اب رفت تو موتور ماشین ، هیچ وقت استارت نزنید چون اب بالای پیستونه بعد پیستون میاد رو به بالا و سوپاپ ها هم تو مرحله تراکم بسته هستن و توی علم فیزیک ثابت شده شاره ها که اینجا اب هست تراکم پذیر نیست و پیستون زور میزنه که اب رو متراکم کنه اما نمیتونه پس به شاتون فشار میاد و در نتیجه شاتون از بلوک سیلندر میزنه بیرون . در این صورت باید حتما بلوک سیلندر رو عوض کنید .
ممد ژانگولر
۱۹ آذر ۱۴۰۱دمت گرم داداش وایپر منو باش فکر میکردم به عنوان هود پخت و پز استفاده میشه 👍
viper2
۱۹ آذر ۱۴۰۱خواهش میکنم .🤣🤣🤣🤣
امیر
۲۱ مرداد ۱۴۰۲آقا شما که پول دارید ما نیاز مندیم یه صد میلیون بزارید روهم واسمون بفرستید
علی
۲۱ آذر ۱۴۰۱دودکش خخخخخخخ🤣🤣🤣🤣
زیزیگولو
۱۹ آذر ۱۴۰۱.لندکروز تو کلاس و سگمنت خودش((هم تو شهر و هم تو جاده و هم تو آفرود)) یه افسانه هستش که همیشه یکی از بهترین رتبه های فروش تو سراسر جهانو داشته و داره و ماشینیه که با بدست آووردن محبوبیت بین مردم با حرفه های مختلف از هنرپیشه و قاضی دادگاه بگیر تا تجار و مقامات دولت کشورای مختلف و بازاری و کارمند و کارگر و پلیس و غیره همیشه جایگاه خودشو حفظ کرد……..
Amir
۱۹ آذر ۱۴۰۱تویوتا دو روز دیگه در کنار خودرو های هیدروژنی با برد های بالای 1000 کیلومترش میاد اینو فیس لیفت میکنه
حالا از شوخی بگذریم به نظرم اینو و جی کلاس نباید تغییری کنن
اینا در حد اعلا خودشون و کلاس شونن
دکتر
۱۹ آذر ۱۴۰۱معرکس این ماشین،قبلا تو سایت گفتم یه سری ۷۰ کاملا ارتقا یافته دارم،که واقعا تو کلاس خودش بی رقیبه،و دوس داشتنی،من دوستش داشتم الان عاشقشم
مسعود
۲۰ آذر ۱۴۰۱سلام،مدلش چنده و اگه مدلش بالای ۲۰۱۰ هست بازم مثل مدل های ۱۹۸۸ خشکه یا بخاطر اون فنر لول که گذاشتن نرمتر شده؟
aMiRsHaYaN
۱۹ آذر ۱۴۰۱سردار سلامت باد
قاسم
۱۹ آذر ۱۴۰۱تویوتای مشتی ممدلی نه بوق داره نه صندلی 😂😂😂 آخه این چیه ؟ از عهد تیرکمون سنگی و عهد تیغ علی شاه تا الان داره تولید میشه 😂😂
ناشناس
۲۱ آذر ۱۴۰۱تو که اینو میگی پس چرا وانت نیسان رو نمیگی یا خودروهایی مثل وانت مزدا، پژو پارس و دیگر خودروها رو نمیگی، این تویوتا هر چی که باشه باز کیفیت داره و خیلی از استانداردها مثل ترمز اظطراری رو پاس کرده ولی وانت نیسان چی حتی ایربگ هم نداره
مجتبی .
۱۹ آذر ۱۴۰۱تقریبابه قیمتی که ما چینی زباله میخریم
فریبرز فرهادی
۲۰ آذر ۱۴۰۱به امید ورود به ایران البته نه با قینت فضایی کمر شکن امروزی بلکه با قیمت جهانی
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۰ آذر ۱۴۰۱اخه یک تغیر کوچولو هم داخل ماشین نداده این همه قیمت متفاوت فقط سنگینش کرده
محمدعلی
۲۰ آذر ۱۴۰۱تویوتا و دیگر هیچ ❤️
مجتبی .
۲۱ آذر ۱۴۰۱خدایا؟؟؟!!!
fazel-z
۲۹ آذر ۱۴۰۱فقط دعوا های ژاپنی بازا و کره ای فنا 🗿
آشتی کنین رفقا شما ماشین بازین🫂🍌