تویوتا رسماً نسل پنجم پریوس را با دو نوع پیشرانه ۱۹۳ و ۲۲۰ اسب بخار رونمایی کرد. در این نسل، سازندهٔ ژاپنی مشهورترین مدل هیبریدی خود را بازطراحی کرده است تا پویاتر، جادارتر و بسیار جذابتر از قبل شود. پریوس جدید در بیرون شکل کلی نسلهای قبلی خود را حفظ کرده اما حالا فاصلهٔ محوری کشیدهتر، مرکز ثقل پایینتر و رینگهای استاندارد ۱۹ اینچی بزرگتری دارد. طراحی کلی خودرو نیز شباهتهایی به سدان جدید کراون دارد خصوصاً در جلو که چراغهای دو خودرو بسیار به هم شبیه است.
پریوس جدید روی نسل دوم پلتفرم TNGA تویوتا ساخته شده که مستحکمتر از پلتفرم نسل قبلی بوده و سیستم تعلیق آن در جلو مکفرسون و در عقب دو جناقی است. به گفتهٔ تویوتا، نسل دوم پلتفرم TNGA موجب بهبود عملکرد خودرو در پیچها و پایداری بهتر در رانندگیهای مستقیم میشود.
فعلاً برای این خودرو در ژاپن دو نوع قوای محرکه مختلف معرفی شده است. نسخهٔ اول از سیستم هیبریدی سری موازی تویوتا استفاده میکند که با موتورهای ۱.۸ لیتری و ۲ لیتری ارائه میشود و ۱۹۳ اسب بخار قدرت دارد. این مدل همچنین بهمنظور عملکرد بهتر در مسیرهای لغزنده و پایداری بیشتر در پیچها، به سامانهٔ چهارچرخ محرک E-Four تویوتا هم مجهز است. نسخهٔ بعدی اما از نوع پلاگینهیبریدی با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری، یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری لیتیوم یونی است که مجموعاً ۲۲۰ اسب بخار قدرت دارد. به گفتهٔ تویوتا، برد تمام الکتریکی این نسخه ۵۰ درصد بیشتر از نسل قبلی خواهد بود ولی هنوز عدد مشخصی در این رابطه اعلام نشده است.
نسل جدید پریوس از آخرین نسخهٔ پکیج ایمنی Safety Sense تویوتا بهره میبرد که شامل یک دوربین در جلو، یک دوربین در عقب برای آینهٔ دیجیتالی و سیستم ضبط رانندگی داخلی خودرو میشود. علاوه بر این، سیستم Teammate تویوتا هم ارائه شده که شامل پارک از راه دور میشود. به لطف این سیستم، راننده میتواند بدون حضور در خودرو، از بیرون پارک کردن یا بیرون آوردن خودرو را کنترل کند.
تویوتا در این ماشین دو پریز برق برای اتصال لوازم جانبی مختلف تعبیه کرده است که دو حالت دارد. در حالت اول بنام BEV، برق موردنیاز وسایل فقط از باطریها تأمین میشود اما در حالت HEV، اگر شارژ باطریها کم باشد، پیشرانهٔ بنزینی اقدام به شارژ آنها میکند. پریوس جدید همچنین به سیستم شارژ خورشیدی هم مجهز است که در هرسال انرژی کافی برای پیمودن ۱۲۵۰ کیلومتر را فراهم میکند. این سیستم برق موردنیاز سیستم تهویه و دیگر عملکردهای خودرو را تأمین میکند و در هنگام پارک بودن نیز به شارژ باطریها میپردازد.
طراحی داخل نسل جدید پریوس فاصلهٔ زیادی از نسلهای قبلی گرفته است. در اینجا یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی افقی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در میانهٔ داشبورد جای گرفته و یک صفحه آمپر دیجیتالی کوچک هم مقابل راننده به چشم میخورد. شکل کلی داشبورد نیز کاملاً جدید است و به کراساوور الکتریکی bZ4X شباهتهایی دارد. نسل جدید تویوتا پریوس بهزودی برای بازار ایالاتمتحده در نمایشگاه لسآنجلس معرفی خواهد شد.
PRPR
۲۵ آبان ۱۴۰۱بنظرم زبان جدید طراحی خودرو های تویوتا خیلی جذابه
MILADZM
۲۵ آبان ۱۴۰۱حقیقتا نسبت به نسل قبل خیلی زیباتر شده
محمدهادی
۲۵ آبان ۱۴۰۱مخصوصا اون خمیدگی سرتاسری سقف ماشین که حدودا تا انتهای خودرو کشیده شده
فوق العاده ظاهری زیبا و آیرودینامیک بهش داده
طراحی چراغ هاشم حرف نداره
تیزو بسیار باریک با زوایای فراوان
فقط ای کاش پریوس دیگه بعد از اینهمه سال،دارای یک نسخه تمام الکتریکی هم بشه دیگه
مانی
۲۶ آبان ۱۴۰۱طراحی کلی به الکتریکیهای بنز شبیه شده
کیانوش
۲۶ آبان ۱۴۰۱قطعا ی تمام الکتریکی تو کلاس پریوس میده بیرون به زودی اما من همین ترجیح میدم نود کیلومتر برد تمام الکتریکی واسه استفاده داخل شهر نود درصد افراد کافیه و در عوض نیومده چهارصد پونصد میلو هم باتری بزاره رو ماشین
Hemn
۲۵ آبان ۱۴۰۱واقعا زیباست
ای کاش تو همه محصولاتش تراحیش اینقد خوب میشد
D:
۲۵ آبان ۱۴۰۱نوید کسی که برای آیونیک اشک در چشمانش حلقه میبنده قطعا هر کامنتی که تو میدی تا ساعت ها گریه میکنه
با همین وضع موفقیت های ژاپن ادامه پیدا کنه بیچاره نابینا میشه😂😂😂
علی
۲۵ آبان ۱۴۰۱خیلی خیلی قشنگه . من که عاشقش شدم . دمت گرم تویوتا
مزدا
۲۵ آبان ۱۴۰۱نسل قبلیش طراحی چشم نوازی نداشت ولی نسل جدید هم در طراحی کابین هم طراحی بیرونی خیلی جذاب شده.
امیدوارم تو خیابان های ایران ببینیم
فرامرز
۲۵ آبان ۱۴۰۱چقد خوشگل شده
شنتیا
۲۵ آبان ۱۴۰۱به به تویوتا ❤️🔥❤️🔥❤️🔥
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۵ آبان ۱۴۰۱زیبا ترین پریوس
Just toyota
۲۵ آبان ۱۴۰۱عجب طراحی داره لامصب 😍🇯🇵🇯🇵
مسعود
۲۵ آبان ۱۴۰۱به نظرم نسل جدید پریوس در مقایسه با نسل قبلیش خیلی جذاب تر و قشنگ تر شده و داخل کابینش هم خیلی جذاب شده و خیلی خوب روی دیزاین ماشین کار کرده. اگه یه دستی هم روی ماشین CHR بکشه و دیزاین داخلی و تا حدودی خارجی این ماشین رو هم تغییر بده خیلی عالی میشه.
کلا باید تویوتا سعی کنه روی ماشین های کراس اور و شاسی بلند هیبریدی بیشتر سرمایه گذاری کنه تا بتونه افراد بیشتری رو به خودش جذب کنه.
محمد
۲۵ آبان ۱۴۰۱خیلی شیک تر از نسل قبلی شده مشخصاتش هم که خوبه ، یه ماشین ساده و کاربردی برای شهر
بهنام
۲۵ آبان ۱۴۰۱واقعا جذاب شده و دیگر فقط یک ماشین خوب نیست ، زیبا هم هست . امکانات خوب ، قوای محرکه ی خوب و طراحی داخلی خوب دیگه همه چی تموم شده .
ferimia
۲۵ آبان ۱۴۰۱خیلی بهتر شد طراحیش! هم داخلی هم خارجی واقعا زیبا شده.
فقط ای کاااش اون صفحه آمپر دیجیتالی رو یه خرده جلوتر و به صورت سنتی تر قرار میدادن.
ممد ژانگولر
۲۵ آبان ۱۴۰۱شبیهه ماشینای چینی شده
یجورایی چینیها خوشگلترن
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آبان ۱۴۰۱اینکه خوبه شبیه ماشینهای چینی بشه !
یه لحظه ترسیدم بگی شبیه کرهایها شده 😂 !
محمدرضا
۲۵ آبان ۱۴۰۱وقتی کره ای ها تنها کابوس ژاپنی فن ها میشن.اسم کره از زبونشون نمیوفته.حتی توی مطلب پریوس🤣
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آبان ۱۴۰۱اِ چقدر شبیه اسم منِ !
از خنده رودههامو بُر شدم !
Arshia m3csl
۲۵ آبان ۱۴۰۱خیلی طراحی اسپرت و قشنگی داره تویوتا پریوس جدید عالیه کابینش هم خیلی خاص و قشنگهاز هیوندای ایونیک جذاب تر و سرتره اون کره فن های bts فن که میگفتید تویوتا حرفی برای گفتن تو الکتریکی نداره خوب چشماتون رو باز کنید ژاپنی ها پریوس جدید رو دارن که از هیوندای ایونیک شما جذاب تر و با کیفیت تر و پر اپشن تر و محکم تره
sina
۲۵ آبان ۱۴۰۱زشت ترین ماشین تویوتا شد زیباترین ماشینش
سپهر
۲۶ آبان ۱۴۰۱ببین چقدر طراحی تویوتا داغونه که این شده زیباترین ماشینش
مهدی
۲۵ آبان ۱۴۰۱اوخیش از این ماشین کلا تویوتا عشقه
مهدی
۲۵ آبان ۱۴۰۱اوخیش از این ماشین کلا تویوتا عشقه من ۲۰۰۷ دارم کمری عالیه حالا ببین این دیگه چیه
❤BMW❤
۲۵ آبان ۱۴۰۱عالیه
Zonda R
۲۵ آبان ۱۴۰۱به به
حیف که ما تو خیابونامون قرار نیست ببینیمش
وگرنه الان نسل جدید رو ایرتویا وارد میکرد و….
heshmat021
۳ آذر ۱۴۰۱و هم قیمت بنز s class میفروخت
پدرام
۲۵ آبان ۱۴۰۱خیلی خوب شده
ماشین زیبا هم بلد بودی بسازی چرا گدا بازی در میاوردی
سپهر
۲۵ آبان ۱۴۰۱کلا تویوتا شخصیت طراحی نداره
نویدی
۲۵ آبان ۱۴۰۱این چراغ عقب متصل هم شده مثل یه بیماری واگیر دار.
محمدهادی
۲۵ آبان ۱۴۰۱شده یکی از تریم های روز در طراحی خودرو
خب جواب هم میده با ماهیت باتری و الکتریکی ماشین ها در این روزها
R
۲۵ آبان ۱۴۰۱خیلی ام زشته
ashkan-car
۲۵ آبان ۱۴۰۱زیبایی تمام و کمال😍
ولی چرا ما باید ارزوی همچین ماشین هایی رو داشته باشیم؟؟
Ali
۲۵ آبان ۱۴۰۱طراحی خارجیش که واقعا عالیه
طراحی داخلیش از خارجیش بهتره واقعا
لذت بردم
Royal Driver UK 70
۲۵ آبان ۱۴۰۱تویوتا داره به یک انقلاب توی طراحی دست پیدا میکنه، خوشمم میاد کامل برقی نمیکنه محصولاتشو.
امیررضا
۲۵ آبان ۱۴۰۱یجوری خوبه که میخوام بهعنوان پسزمینه گوشی ازش استفاده کنم.
HesamS500
۲۵ آبان ۱۴۰۱خیلی عالیه فقط جلوش چرا شبیه پلتفرم کرمان موتور شده؟؟!!!!😂😂😂
Muty
۲۶ آبان ۱۴۰۱چراغ جلوش خیلی شبیه sf90 شده خدایش
شبیه که چه عرض کنم انگار کپی شده !
در کل زیباست و با کیفیت قطعا. من خوشم اومد
برای نقد سایر نکات طراحی میکروفون را در اختیار دوست عزیزمان جناب net میگذارم :-)
Mad.z.Max
۲۶ آبان ۱۴۰۱وای آره منم داشتم دنبال کامنت نت میگشتم :))
خط متصل به زیر چراغ بد هست، صندلی اینوری بد هست باید اونوری میبود، اگر بجای چراغ جلو از چراغ عقب استفاده میکرد زیبا تر میشد
زیباترین سدان جهان آزرا گرنجور مشگی ۲۰۱۸…
من مرید نت هستم :))
Muty
۲۷ آبان ۱۴۰۱منم هینطور داداش
مریدهای نت لایک کنن ، یا ریپلای بزنن همو پیدا کنیم :-)
کیانوش
۲۶ آبان ۱۴۰۱واقعا دلم خواست رنگ زردش رو
اگه واقعا بر الکتریکی نود کیلومتری داشته باشه از نظر من میتونه کاربردی ترین خودروی سدان این دهه باشه
اکثر افراد تو شهر کم تر از صد کیلومتر در روز طی میکنن و واسه مسافرت هم لازم نیست نگران شارژ خودرو باشن میشه با مصرف بنزین نصف خودرو های دیگه سفر های بین شهری هم انجام داد
امیدوارم این نسل به صورت انبوه وارد ایران بشه امیدوارم
Hadi
۲۶ آبان ۱۴۰۱این واقعا خیلی بهتر از قبل شده !
طراحیش خیلی شکیل تر و ساده تر شده و ابهت بیشتری هم داره 👌🏼
قدرتش هم خیلی بهتر شده و از ۱۲۰ به ۱۹۰ اسب رسیده که خیلی عالیه طراحی کابینش هم خیلی عالی شده و زیبا تره…
امیدوارم بزودی نسل جدید پریوس رو تو خیابون های ایران ببینیم…
هوشنگ
۲۶ آبان ۱۴۰۱از بغل شبیه بعضی از مدلهای فراری شده!
سپهر
۲۶ آبان ۱۴۰۱انگار ماشین چینیه
هانکوری
۱۱ بهمن ۱۴۰۲چقد زشت