فروش نسل جدید تویوتا سکویا از تابستان امسال در ایالاتمتحده آغاز میشود حالا سازندهٔ ژاپنی قیمت نسخههای مختلف آن را اعلام کرده است. قیمت این شاسیبلند فول سایز جدید از ۵۸,۳۰۰ دلار شروع میشود که به میزان قابلتوجهی از شورلت تاهو و فورد اکسپیدیشن بیشتر است.
این قیمت متعلق به تیپ پایهٔ SR5 است که از تجهیزاتی مثل چراغهای LED، رینگهای ۱۸ اینچی، جلوپنجرهٔ مشکی با قاب کرومی، تنظیم برقی هشت جهته و گرمکن صندلیهای جلو، سانروف برقی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی با هشت بلندگو، نمایشگر ۸ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم و کنترل تهویهٔ سه منطقهای بهره میبرد. سکویا SR5 همچنین به پکیج ایمنی Safety Sense 2.5 تویوتا هم مجهز است که شامل کروز کنترل راداری پویا، هشدار خروج از خط با دستیار فرمان، دستیار دنبال کننده خطوط، سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، نوربالای خودکار، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، پایش نقاط کور، ترمز خودکار و دستیار پارک میشود.
تیپ بعدی لیمیتد نام دارد که قیمت آن از ۶۴,۷۰۰ دلار شروع میشود. این تیپ با جلوپنجرهٔ کرومی خاکستری، رینگهای ۲۰ اینچی و تزئینات کرومی بیشتر، نمای لوکستری دارد. تغییرات بزرگتر تیپ لیمیتد اما در داخل آن دیده میشود زیرا در اینجا شاهد گرمکن و تهویهٔ صندلیهای جلو، گرمکن غربیلک فرمان، حافظهٔ صندلی راننده، نمایشگر بزرگتر ۱۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، صندلیهای ردیف سوم تاشو برقی و خروجیهای برق ۱۲ ولت خواهیم بود.
تیپ پلاتینوم با قیمت پایهٔ ۷۰,۹۰۰ دلار در میانهٔ خانوادهٔ سکویا قرار میگیرد. این تیپ در بیرون به جلوپنجرهٔ کرومی تیره و رینگهای مشکیرنگ مجهز است و در داخل از تجهیزاتی مثل سنسور باران، صندلیهای کاپیتانی ردیف دوم با گرمکن و تهویه، تنظیم برقی ۱۰ صندلیهای جلو، سقف شیشهای پانوراما، نورپردازی داخلی، شارژر بیسیم، تنظیم برقی ارتفاع غربیلک فرمان، آینه عقب دیجیتالی، سیستم صوتی پریمیوم JBL با ۱۴ بلندگو و پکیج یدک کشی بهره میبرد.
کسانی که خواهان تجمل هستند باید سراغ تیپ کپستون با قیمت پایهٔ ۷۵,۳۰۰ دلاری بروند که رقیبی برای جیامسی یوکان دنالی خواهد بود. این تیپ در بیرون با جلوپنجرهٔ منحصربهفرد، تزئینات کرومی براق، پله رکابهای برقی و رینگهای ۲۲ اینچی دورنگ، لوکس بودن خود را نشان میدهد. سکویا کپستون در داخل نیز با تودوزی چرم نیمه آنیلین، تریم چوب گردو، کفپوشهای اختصاصی، شیشههای جلو آکوستیک و هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچی رنگی از سرنشینان خود پذیرایی میکند.
کسانی که به دنبال تواناییهای آفرود هستند اما باید تیپ پرچمدار TRD Pro را انتخاب کنند. این نسخه با قیمت پایهٔ ۷۶,۹۰۰ دلاری، به سامانهٔ چهارچرخ محرک، ظاهر خشن با نوار LED، رینگهای ۱۸ اینچی BBS با لاستیکهای ۳۳ اینچی آل ترین، جلوپنجرهٔ اختصاصی با نوشتهٔ TOYOTA، دریچهٔ روی کاپوت، سر اگزوز دوتایی، قطعات قرمزرنگ تعلیق و صفحه محافظ آلومینیومی جلو مجهز است. هرچند سکویا TRD در داخل از برخی ویژگیهای لوکس بیبهره است اما در عوض به غربیلک فرمان TRD با نوار قرمزرنگ، شیفتر گیربکس چرمی، پدالهای آلومینیومی و کفپوشهایی برای هر شرایط آبوهوایی مجهز شده است. قفل دیفرانسیل عقب، تعلیق مخصوص آفرود با کمکفنرهای فاکس، کرال کنترل و دستیار پایین رفتن از شیبها نیز تواناییهای بیراهه نوردی این نسخه را ارتقاء میدهند.
اما علاوه بر این پنج تیپ، تویوتا پکیجهای مختلفی مثل TRD Sport و TRD Off Road را هم برای سکویا ارائه کرده است. پکیج TRD Sport که فقط برای تیپ SR5 قابل سفارش خواهد بود، کمکفنرهای بلیستین، رینگهای ۲۰ اینچی TRD و پدالهای آلومینیمی TRD در داخل را به همراه دارد. پکیج TRD Off Road هم شامل صفحات محافظ در بیرون، سیستم تعلیق آفرودی با کمکفنرهای بلیستین، قفل دیفرانسیل عقب و کرال کنترل میشود و برای نسخههای چهارچرخ محرک تیپهای SR5 و لیمیتد قابل سفارش است.
تمام تیپهای سکویا به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی هیبریدی مجهز هستند که از یک موتور الکتریکی بهره میبرد. این موتور بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قرار گرفته است و مجموع خروجی سیستم را به ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. بجز تیپ TRD، تمام تیپهای سکویا بصورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب ارائه میشوند و سامانهٔ چهارچرخ محرک با پرداخت ۳ هزار دلار برای آنها قابل سفارش خواهد بود.
کیان
۲۳ خرداد ۱۴۰۱این سکویا رو ادم دوس داره فقط نیم رخ و رخ جلوش و ببینه، خیلی تناسب و استایلیش هست واقعا، از درهای جلو به جلو واقعا پرفکت هست، اما از اونجایی ک فکر میکنم اول توندرا طراحی شده و بعدش سکویا به همین خاطر عقبش به خوبی جلوش نیست.
طراحی داخل کابین هم با اون اسکرین بزرگ و سیستم اطلاعات سرگرمی جدید فیدبکهای خوبی داشته و همه به با کیفیت بودن داخل کابین خیلی تاکید دارن به طور محسوس و برجسته
NAVID۰۰۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۱یه موضوعی که توجههم را جلب کرد در مورد ای خودرو ، تنوع طرح رینگهاست که برای تویوتا بعید بوده چنین تنوعی و جالبتر اینکه یک به یک رینگها از طراحی زیبایی برخوردارند و این نشان میده تویوتا از سال ۲۰۲۰ به بعد جدا از معروفیت همیشگیش که کیفیت و اعتماد هست به بخش طراحی اهمیت بیشتری داده و میشه این را در محصولاتش فهمید و به یک نتیجهی کلی رسید که حالا دیگر حتی به طراحیهای تویوتا هم نمیشه خورده گرفت و این یعنی اومدن خریداران جوان و باز هم آمار فروش بیشتر !
حقیقتاً تویوتاهای جدید همه چیز تمام هستند و سخت بشه کسی رقیبی برای محصولاتش جایگزین کنه !
شما خط و خطوطی در طراحی سکویا میبینید که هیچگاه فکر نمیکردیم تویوتا که به سادگی در طراحی معروف هست بیاید روی خودرویی به این بزرگی اتاق ریسک بکند و خطوط بگذارد که برای خودم که فن تویوتا هستم جالب بود و این نشان میده تویوتا به نظر مشتریها اهمیت میده و تیم و مدیریت قدرتمندی داره که هروز فاصله را با رقبا افزایش میده در بحث فروش و بازاریابی !
اونهایی که خارج از ایران هستند و دسترسی دارند به سکویا و رقیبی که در مقاله ذکر شده ( تاهو و اکسپدیشن ) میدانند و لمس میکنند که سکویا در بحث کیفیت متریال و مونتاژ چند سروگردن بالاتر از دو رقیب آمریکاییش هست و در نسل جدید با این طراحی هوشمندانه و قدرتمند میتونه تو خاک آمریکا اسباب دردسرشان بشه و این بازار سُنَتی آمریکایی پسند را به ژاپنی پسند تمامعیار تبدیل کنه مثل کاری که کمری و آکورد با سدانهای آمریکایی کردند و از چرخهی تولید هم بیرونشان کردند حتی در خاک آمریکا و یا در بخش کراساوور که ( راوفور CRV روگ ) بازار این بخش سودآور را به نام خودشان در خاک آمریکا زدند و بقیه رقبا هستند فقط برای نُخودی بودن !
البته هنوز میشه مطمئن بود در بازار پیکاپها که آمریکاییها به آن اهمیت میدهند و تویوتا سخت بتونه این بازار را تصاحب کنه و نیاز به زمان داره اما اگر نیسان و هوندا دست به کار شوند میشه امیدی داشت و اگر نه تویوتا به تنهایی نمیتونه برای ( سیلورادو ، F150 ، رم ، سیرا ) خطری ایجاد کنه و جنگیدن با این غولهای پیکاپ کار آسانی نیست !
به شخصه فقط به لیست فروش خودروها در بازار به شدت رقابتی آمریکا اهمیت میدهم و آنجاست که میگویم با قاطعیت چه خودرویی ارزشمند هست و چه خودرویی به دردنخور !
Carlover
۲۳ خرداد ۱۴۰۱همون طور که موتور ترند گفت خیلی زیر رقبای امریکایی قرار داره پس ارزش نداره،رقبای امریکایی رو با این قیمت ترجیح میدن همه
NAVID۰۰۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۱همه
شما همه هستی !
یا همه شما هستند !
😂
Amir Machine
۲۳ خرداد ۱۴۰۱این اتفاق تو بخش SUV فول سایز هیچوقت رخ نخواهد داد
فروش این نسل سکویا هم خیلی که زیاد باشه به 40 هزارتا میرسه درحالیکه تاهو و سابربن سالانه 150 هزارتا فروش دارن
تو این کلاس حتی اکسپیدیشن و واگنییر هم به شورلت نمیرسن چه برسه به این تویوتا
موتورهای ساده و کمخرج و فراوانی قطعات و همینطور ارائه موتور دیزلی کممصرف و قدرتمند نقطه قوت بزرگ تاهو و سابربنه که هیچکدوم از رقبا ندارن
تو این کلاس جاداری کابین هم بسیار اهمیت داره که سکویا حرفی برای گفتن نداره، و در آخر، سکویا نسخه کشیده هم نداره درحالیکه 50 هزار دستگاه از فروش فول سایزهای شورلت فقط مال سابربنه که نسخه کشیده تاهو به حساب میاد
قاطر فروش
۲۳ خرداد ۱۴۰۱چرا حرف الکی میزنی مرد
(اونهایی که خارج از ایران هستند و دسترسی دارند به سکویا و رقیبی که در مقاله ذکر شده ( تاهو و اکسپدیشن ) میدانند و لمس میکنند که سکویا در بحث کیفیت متریال و مونتاژ چند سروگردن بالاتر از دو رقیب آمریکاییش هست)
Carlover
۲۳ خرداد ۱۴۰۱نه همه امار فروش هستن که با اختلاف زیر رقبای امریکایی هست
Iman99
۲۸ خرداد ۱۴۰۱تو همون کیفیت متریال و مونتاژ هم امریکایی ها چند سر و گردن از این بالاتر هستن
کلا امریکایی ها تو این کلاس هم پادشاهی میکنن و از همه نظر با فاصله زیاد خیلی بهتر هستن و بهترین هستن در کنار اروپایی ها بهترین هستن از همه نظر تو همه چیز حتی
در مورد سدان ها هم اتفاقا برعکس چیزی که گفتی کسی سدان های امریکایی رو از بازار به در نکرد بلکه خود شرکت های امریکایی بودن که دیدن وقتی دارن سالی بیش از ۳ میلیون تراک و شاسی بلند آفرودر میسازن و میفروشن بخاطر همین روی اونها سرمایه گذاری و تمرکز کردن و با پشتیبانی از شرکت های دیگه و کمک به اونها راه رو برای اونها باز کردن برای عرضه سدان ها توسط شرکت های دیگه که مهم هم نیستن چون درصد کمی از فروش کلی بازار امریکا رو دارن
افشار
۲۳ خرداد ۱۴۰۱از نیم رخ زیاد جالب نیست
JDM lover
۲۳ خرداد ۱۴۰۱من یوکان و سابربن رو تو این رنج و سگمنت انتخاب میکنم
ولی سکویا هم گزینه خوبیه فقط اگه یذره بیشتر روش کار کنن و نقص هاشو برطرف کنن عالی میشه
Nima
۲۳ خرداد ۱۴۰۱یه سوال!
چرا تویوتا علاقه اى به دف لاک جلو نداره!؟
فقط لندکروز GR رو دیدم داره دف لاک هارو.
بقیه فقط عقب!
براى عجیبه
در صورتى که واقعا کاربردیه.
کرال کنترل آخرش نمیتونه مثل یه دف لاک عمل کنه.
mos
۲۳ خرداد ۱۴۰۱چون نیاز نیست!
تویوتا ها یه سیستمی دارن به اسم Atrac که یه جور ترکشن کنترل مخصوص آفروده و با استفاده از ترمز قدرت رو به چرخی که نیازه میفرسته و ویل اسپین رو با توجه به نوع مسیر کنترل میکنه.
نوع عملکرد این سیستم با مود های MTS کنترل میشه مثلا مود راک کرالینگ ویل اسپین رو تا حد ممکن کم میکنه ولی مود برف یا گل و باتلاق برعکس اجازه میده ماشین ویل اسپین داشته باشه.
عملکرد این سیستم به حدی خوبه که در اکثر موارد حتی نیاز به دیف لاک عقب هم نیست چه برسه به جلو!
Nima
۲۳ خرداد ۱۴۰۱من خیلى ولى گیر کردناش رو دیدم و تلاش هاش براى خارج شدن حتى با وجود این سیستم.
نمیدونم. شاید از چیز دیگه باشه.
احتمالا سایز لاستیک
چون معمولا روى فوررانر ها و لندکروز و پرادو ها لاستیک هاى کوچیک ترى نسبت به رانگلر ها میندازن(۳۳ در برابر ۳۷-۴۰)و خوب ضرایب ترنسفر کیس و اکسل هاى رانگلر ها سنگین تره . احتمالا براى همین کمتر گیر میکنه.
منظورم اینه سیستم تویوتا کار میکنه . خوبم کار میکنه ولى هر دو چرخ چسبندگى ندارن و کشش (که عملا توى این شرایط دف لاک هم بى فایدس)
خوشحال میشم نظرت رو بدونم
Iman99
۲۸ خرداد ۱۴۰۱این سیستم اتفاقا سیستم ساده تری هست و کارایی رقبا رو نداره و کزی۶نه های اروپایی و امریکایی خیلی بهتر و پیشرفته تر هستن
کاملا با دلیل و منبع و مدرک هم راحت اثبات میکنم اگه لازم شد
Nima شما هم تقریبا درست فهمیدی دلیلش قبل از اینکه بگی بخاطر لاستیک کوچیکتره بخاطر سیستم های کنترلی آفرود بهتر اروپایی ها و امریکایی ها هست مثل مرسدس و لندروور و جیپ که سیستم های خیلی بهتر و پیشرفته تری دارن
طوری که حتی بدون دیفلاک هم راحت رد میشن و تو آفرود کارایی بالایی دارن
ولی سیستم تویوتا کارایی پایین تری داره و در زمان عملکردش صدای ناخوشایندی هم داره من دیدم
NAVID۰۰۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۱نفهمیدم !
چی شده ! چی شد ؟!
این خودرو هنوز فروشش آغاز نشده و از چند وقت دیگه تازه میخواد بیاد تو آمار فروش !!!
بعد چجوری پدال آمده در دوئل چند روز پیش با این تیتر ((( دوئل تویوتا سکویا و فورد اکسپدیشن ))) آمار فروش زده !
یاد خبرهای صداسیمای خودمان افتادم که یه روز میگه گوجه بخورید تا سرطان نگیرید و یه روز دیگش میگه گوجه نخورید و اگر نه سرطان میگیرید !
Reza Waffen SS
۲۳ خرداد ۱۴۰۱فروشش شروع شده تست هاشم هست میتونی تو یوتیوب ببینی
NAVID۰۰۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۱پس اینی که اول مقاله در مورد تاریخ فروش نوشته یعنی دروغ بوده ؟!
Reza Waffen SS
۲۳ خرداد ۱۴۰۱من خودم چند تا از تست هاشو که توسط یوتیوبرها انجام میشه رو دیدم
NAVID۰۰۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۱من هم دیدم و اگر اشتباه نکنم این خودروها تستر هستند جهت تست و بررسی کارشناسان و خبرگذاریها !
این موضوع برای تمام وسایل نقلیه صدق میکنه !
mos
۲۳ خرداد ۱۴۰۱آمار فروشی که پدال زد مربوط به نسل قبله.
تولید و فروش نسل جدید سکویا از تابستون آغاز میشه و این نمونه هایی هم که بررسی شده پروتوتایپ (نمونه پیش تولیدی) هستن و بعد از بررسی و تست ها نابود میشن.
یه چیزی داریم به اسم مدیا ایونت یعنی قبل از عرضه و شروع فروش ماشینی اون شرکت ژورنالیست ها یوتیوبر ها رو دعوت میکنه برای بررسی ماشین. اتفاق رایجی هم هست تقریبا تمام شرکت ها انجام میدن.
Amard
۲۳ خرداد ۱۴۰۱یه سوال جدی ذهن ادم در گیر میکنه اونم این چرا کشورهای عربی بجای لندکروز سکویا نمیخرن که ارزونتر ولی قدرت کیفیت لندکروز دارع
قاطر فروش
۲۳ خرداد ۱۴۰۱سوال منم هست
NAVID۰۰۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۱سکویا از نظر ابعاد اتاق و بدنه بزرگتر از لندکروزر هست و فقط پلتفرمشان مشترکه !
سکویا فقط برای بازار آمریکا ساخته شده با ذائقهی آمریکاییپسند !
مثلاً در کانادا به جای لندکروزر ، لکسوس LX میفروختند و میفروشند !
هر منطقه و هر بازاری ، شرایط خاص خودش را داره و این ایران بود که از هر خودرو سفارشهای گوناگون داشتیم از روسیه و اروپا گرفته تا عمان امارات عربستان …. ژاپن آمریکا و آمریکای جنوبی ( ماشالاه ایران رنگینکمان یک خودرو با سفارشهای مختلف بود که هم خوبه هم بد ) !!!!!
مثلاً خودروهای سفارش کانادا ، اروپا و روسیه در خودروهای ژاپنی و کرهای بخاری قدرتمند و جالبه که سرکن نداشتند و به جایش گرمکن فرمان و صندلی داشتند و جالبتر اینکه تریم داخلی همه مشکی بود و در برخی موارد خاکستری
بعد جالبتر این بود که زمانی که مثلاً پرادو کمری راوفور سوناتا آزرا را میفروختند گرانتر بود در حالی که خودروهای سفارش کشورهای حوضه خلیجفارس به سبب شرایط جوی محیطی برای ایران ارزش بالاتری داشتند و دارند که نمونش قُطر بیشتر رنگ در خودروهای تویوتاست که آفتاب و گرمای شدیدتری را تحمل کنند یا کولرشان که بسیار قدرتمند هست یا تریم داخلی روشن مثل مارون یا کِرِم و البته آپشنهای کمتری هم داشتند نسبت به سفارش اروپا روسیه کانادا !
در کل ، گولِ نمایشگاهیها و جَو دادنهای سفارش فلان بهمان را نخورید و پول بیشتر جهت سفارش اروپا کانادا روسیه ندهید که برای ایران بهترین گزینه همان سفارش امارات عمان عربستان هست که بهتر با بنزین و آبوهوای ایران جور در میاد !
Amard
۲۳ خرداد ۱۴۰۱برای یک اماراتی واردات سکویا انقد هم سخت نیست میتونن از ژاپن یا از آمریکا سفارش بدن با کشتی براشون میارن با توجه به اینکه قوانین واردات در امارات ساده هست یعنی برگه استاندارد کشور مبدا کافی برای قبول خودرو نظر من از جهت بود که سکویا از نظر طراحی پلتفرم و موتور چیزی از لندکروز کم نداره قیمتش هم پایین تر
امین
۲۴ خرداد ۱۴۰۱کیفیت شون اصلا بهم نزدیک نیست. لندکروز تاپ مدل محسوب میشه و سکویا میان رده. حتی قیمتشون تفاوت زیادی باهم داره.
چون اندازه بهم نزدیک هست دلیل بر یکی بودن شون نیست
Iman99
۲۸ خرداد ۱۴۰۱اتفاقا اشتباه میکنی navid0098
سفارش های مناطق مختلف با هم تفاوت دارن ولی نه اینقدر که گفتی چون مثل همیشه اشتباه میکنی و باور نا درست خودتو فقط میگی
سفارش های مختلف تو بعضی آپشن ها تفاوت هایی دارن ولی کیفیت و کارایی ها سرجاشونه و تفاوت زیاد و خاصی بین سفارش خلیج و یا سفارش جایی دیگه نداره
مگر اینکه کارخانه ها و هدف تولید بین دو مدل متفاوت باشه که اونم کاملا مشخصه
Aboalfazl demon
۲۳ خرداد ۱۴۰۱پلتفرم سکویا لندکروزر و لکسوس ال ایکس یکی هستش
ولی اتاق هاشون فرق داره
ای کاش لکسوس رو اتاق سکویا یک SUV فول سایز لوکس میزد
Amard
۲۳ خرداد ۱۴۰۱میدونم ولی قیمتشون خیلی فرق میکنه لندکروز اصلا پیدا نمیشه بخای بخری پس میمونه لکسوس و سکویا
زیزیگولو
۲۳ خرداد ۱۴۰۱تو امارات لندکروز ۲۰۲۲ فراوونه …. هر نمایشگاه ماشین تو شهرهای دبی و ابوظبی که بری سه چهار تا صفر کیلومتر واسه فروش دارن
Amard
۲۳ خرداد ۱۴۰۱دارن ولی به قیمت کارخانه نمیدن بازار سیاه این همه عالم ادم میدونن حتی لیست انتظار چهار ساله دارن
احمدرضا
۲۳ خرداد ۱۴۰۱خداوندگار طراحیه
بسیار زیبا و چشم نواز طراحی شده
رضا
۲۳ خرداد ۱۴۰۱با توجه به اینکه تویوتا لندکروز جدید در بازار آمریکا عرضه نشد، به نظر میرسه تویوتا سکویا جانشین اون باشه
سپهر
۲۳ خرداد ۱۴۰۱لوگوی ماشین رو برداری انگار ماشین امریکاییه،تویوتا یه ذره اصالت و شخصیت طراحی نداره
افشار
۲۳ خرداد ۱۴۰۱نطر سنجی :
تویوتا لندکروز لاییک👍
تویوتا سکویا دیسلایک👎
زیزیگولو
۲۳ خرداد ۱۴۰۱اتتخاب من لندکروز👍
قاطر فروش
۲۳ خرداد ۱۴۰۱میشه دلیلتونو بگید
viper2
۲۳ خرداد ۱۴۰۱لندکروز کلا بهتره . کیفیتشم خیلی بیشتره اینه حتی میتونه به پای رقیبی مثل یوکان هم بیاد . دوامشم بیشتره افرودش بهتره . (البته اینا دلیلای من هستن میدونم از من نپرسیدین)
زیزیگولو
۲۴ خرداد ۱۴۰۱دلیل خاصی نداره …. فقط از لندکروز بیشتر خوشم میاد
CAR
۲۳ خرداد ۱۴۰۱با 77 هزار دلار کادیلاک اسکالید گزینه بهتری به حساب میاد حتی نسخه پایه اش
هم زیباتر و هم پرآپشن تر هستش
البته میدانم تو یه کلاس بدنه نیستن و کیفیت تویوتا یه چیز دیگس ولی از سلیقه شخصی گفتم
Iman99
۲۸ خرداد ۱۴۰۱کیفیت اسکالید امریکایی خیلی بهتر و بالاتره کلا از همه نظر تو این کلاس هم امریکایی ها پادشاهی میکنن مثل همه چیزای دیگه در کنار اروپایی ها
Hamid
۲۴ خرداد ۱۴۰۱سلام و عرض ادب
قیمت این خودرو با تیگو ۸ چری در ایران برابر است. به نظرتان زیبا نیست؟ کاش یک نفر بود این را به مسئولین محترم نشان می داد و اعلام می کرد نتایج سیاست های ماورائی آنها، در همه زمینه ها، این چنین است. بیهوده و عبث.
خدایا ما را زود بمیران، نه پای رفتن هست و نه جای ماندن.
Behi
۲۸ خرداد ۱۴۰۱این که از اسکالید لندکروزتره!!
CAR
۲۸ خرداد ۱۴۰۱خدا نمیگم بنز نمیگم بی ام و نمیگم پورشه ولی تا کی باید حسرت یک تویوتا که معمولی ترین خودرو است را بخوریم
وحید اسماعیل نسب
۹ تیر ۱۴۰۱سکویا ماشین قابل احترامی هست ولی در حد برادر بزرگش لندکروز نیست