تویوتا ونزا شاید یکی از گمنامترین خودروهای این خودروساز باشد اما بهطور شوکه کنندهای خوب است و برای مدل سال ۲۰۲۳ نیز شاهد بهروزرسانی این خودرو هستیم. مهمترین خبر درباره ونزا ۲۰۲۳ به معرفی تریم جدید نایت شید مربوط میشود که بر اساس مدل ونزا XLE شکل میگیرد. این خودرو همچون اکثر مدلهای سفارشی قبلی دارای تریم مشکیرنگ روی جلوپنجره، آینهها، دستگیره دربها و رکابهای جانبی است. به این موارد باید تریم کروم تیره، نشانهای مشکی و رینگهای ۱۹ اینچی آلومینیومی با طرح مشکی براق را نیز اضافه کنیم.
ونزا نایت شید ادیشن با سه رنگ متفاوت شامل مشکی، قرمز و صدفی چیل در دسترس خواهد بود. شایان ذکر است ونزا XLE 2023 نیز بهصورت استاندارد از مه شکنهای LED سود میبرد. همین ویژگی در مدل نایت شید ادیشن نیز دیده میشود. اما جدای از تریم موردبحث باید گفت ونزا ۲۰۲۳ از سیستمهای اطلاعات سرگرمی تویوتا با ابعاد ۸ و ۱۲.۳ اینچی استفاده میکند. این یک بهبود قابلتوجه نسبت به قبل است زیرا سیستمهای جدید ونزا دارای به روزرسانی از راه دور، ناوبری مبتنی بر فضای ابری و دستیار هوشمند هستند. خریداران همچنین شاهد اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم و برخی سرویسهای اشتراکی دیگر در این خودرو خواهند بود.
تغییرات ونزا ۲۰۲۳ به همینجا ختم نمیشوند زیرا این کراس اوور ژاپنی از پورتهای USB ارتقا یافته و چهارمین نسل شارژر بیسیم گوشی هوشمند سود میبرد. خریداران همچنین شاهد تجهیزات بهتری نیز خواهند بود زیرا مدل پایه ونزا LE بجای نمایشگر ۴.۲ اینچی قبلی از نمایشگر بزرگتر ۷ اینچی برخوردار شده است. بخش اعظم تغییرات تجهیزات این خودرو روی مدل فول لیمیتد تمرکز داشتهاند. این مدل هماکنون دارای برفپاککنهای حساس به باران، صندلی برقی سرنشین با تنظیم در ۸ جهت و هدآپ دیسپلی رنگی ۱۰ اینچی است. ونزا لیمیتد همچنین از پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی با حالتهای مختلف سود میبرد.
از نظر ایمنی باید گفت ونزا ۲۰۲۳ با بسته ایمنی سیفتی سنس ۲.۵ عرضه میشود که نسبت به قبل بهبود یافته است. این بسته شامل مواردی همچون تشخیص عابران پیاده بهبود یافته و سیستم پیشگیری از برخورد است که میتواند خودروها و عابران پیش رو در چهارراهها را تشخیص دهد. رانندگان همچنین شاهد کروز کنترل راداری دینامیک، هشدار خروج از مسیر، نوربالای خودکار و تشخیص علائم ترافیکی خواهند بود. به این لیست باید پایش نقاط کور، یادآور صندلی عقب، دستیار پارک با ترمز خودکار و… را نیز اضافه کرد. قوای محرکه هیبریدی ونزا نسبت به قبل تغییری را نشان نمیدهد و شامل پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری، باتری لیتیوم-یونی و سه پیشرانه الکتریکی است. این کراس اوور چهار چرخ محرک قدرت ترکیبی ۲۱۹ اسب بخاری دارد.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱بَهبَه
عجب تویوتایی
میشه گفت تویوتا لکسوسی
امروز باید این خودرو در ایران جولان میداد و نه یه مُشت آشغالِ چینی با قیمتهایی فضایی !
زیزیگولو
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱این ماشین خیلی خوشکل و جالب و دیدنه👌👌👌ولی بین همه تویوتاها و لکسوسها دل من بیشتر با لندکروز و لکسوسRX هستش
جنوب
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱عاشق این ماشینم همیشه. بی سرو صدا.بی حاشیه.واقعا جاش تو ایران خالیه
NAVID۰۰۹۸
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱جا خیلی چیزا تو ایران خالیه ، این که فقط سوزنی در انبار بیکران کاه به حساب میآید !!!
اومدن تویوتا به ایران برای اولین بار ، خودش داستان جالبی دارد که با در سایت بیتران دیدم میگفتن در اوایل دهه ۴۰ شمسی برای اولین بار بعد از اینکه شاه به ژاپن رفت و از کارخانهی تویوتا بازدید کرد و از علاقهی شاه به این خودروسازی پِی بردند ، مجوز آمدن تویوتا به ایران داده شد و این در حالی بوده که اروپاییها هر کاری میکردند که این اتفاق نیوفته به سبب بازار آزاد آن زمان و کارخانههایی که در ایران داشت راه میوفتاد و این در حالی بود که تویوتا قبل از آن برنامهای برای ورود نداشت و اتفاقی این قضیه شکل گرفت و … !
امروز ، ایران ، پس از گذشت سالها میباید یکی از بهترین نقاط جهان باشه به سبب قدمت خودرودوستی مردمانش !
اما دقیقاً برعکس اتفاق افتاده و شده جهنم خودروها و خودروهای تقلبی و فِیکِ زشت و به درد نخور اوراقی چینی و مثلاً ایرانی با هزاران اِدعای تو خالی و پوچ !
جنوب
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱نمیدونم
نسبت به این خودرو یه حس خاصی دارم
نکه جای بقیه خالی نباشه.این و اشکودا رو خیلی برا بازار خودمون دوست دارم ک باشن
هاتف
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱باز ازین داستانهای علمی تخیلی شاهدوستان عزیز -)))
بابا تویوتا رو همه میشناختن الکی به این و اون نچسبونیدش.
عاشق این جمله شدم: اروپاییها هرکاری میکردن که وارد نشه ولی شاه یه تنه جلوشون وایساد -))))
کیان
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱شاه دوست ؟! دوست عزیز من کاری به ماشین ندارم، کاریم به تویوتا و … ندارم، کاریم اصلا به اون دوران ندارم
نظرت در مورد نون کوپنی چیه ؟! گوشت و مرغ و روغن چی ؟! نظرت در مورد بنزین آبان ۹۸ چیه ؟! اینا ک داستان تخیلی نیستن !؟
سپهر
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط جای اروپایی های جدید خالیه،تویوتا چیپ چیه اخه
Sina
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱اول اینکه کرولا کراس گزینه خیلی بهتریه
و دوم اینکه
این فسقلی موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری داره
بعد راش که یه ماشین ۷ نفرسست ۱.۵ تنفس طبیعی ۱۰۵ اسبی داره
واقعا دلایل کارشون هیچ توجیه عاقلانه ای نداره
NAVID۰۰۹۸
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱کرولا کراس چه ربطی به این داره !!!
میشه واضحتر بگید جریان چیه ؟!
TML BN
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱البته زیاد هم فسقلی نیست
کیان
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱دوست عزیز از لحاظ ابعادی از راو۴ بزرگتر هست، دقیقا شما میتونی فرض کنی ک اندازه این با لکسوس ار ایکس ۳۵۰ تو ایران یکی هست، حالا شما چرا شما با راش یا کرولا کراس مقایسه کردی جای سوال داره !!!
Alan.r
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی خوبه موتورش قویه امکانات زیادی هم داره به احتمال خیلی زیاد ارزونم هست
کیان
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱چندان ارزون نیست، قیمت پایه بدون هیچ هزینه ای (تحویل و مالیات و …) از 40.000 دلار شروع میشه به بالا
Jdm باز
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱چقدر جذاب و پر امکانات و خوشگل
اگه در دسترسم بود حتماااااا میگرفتمش
Hadi
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی عالیه 👌🏼
Ali mg
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط تویوتا
meysam
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱این مدل انقدر خوب از آب دراومده که تو خیلی بررسیها از نظر قیمتی با لکسوس NX قبل از فیس مقایسش میکنن.
همشون میگن انقدر کیفیت متریال و ساخت، امکانات و ظرافت دیزاین داخلیش خوبه که توجیحی نداره برای لکسوس بیشتر هزینه کنی
ali-mg
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱تویوتام این فرم جلو پنجره رو مثل جگوار بی ام و جیپ یا خود لکسوس برا خودش جا انداخت
جالبه که شرکتهای خودروسازی دوست دارن طبق یک الگوی خاص جلو پنجره هاشون بسازن
TML BN
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱شاید چون ریتم خاص نماد اصالته
سپهر
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اصلا شخصیت طراحی نداره این تویوتا
علی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱سپهر جون شما نخر! برو آلمانی بخر یا کره ای !!! اصلا کلاس شما به ماشین ژاپنی نمیخوره
علی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آقای پدال !! گمونم طرفدار آلمان و کره ای !!! انگار به زور و اکراه مطالب ژاپنی ها را میگی!!! چرا ناقص؟ پس فضای داخلی اش کو؟
کیوان
۸ بهمن ۱۴۰۲ماشین ژاپنی عشقه لامصب💜جاشون تو ایرانحسابی خالیه شک نکینن