نسل جدید مینیونهای تویوتا آلفارد و ولفایر در ژاپن معرفی شده است. این مینیونها روی پلتفرم TNGA-K مشترک با لکسوس LM ساخته شدهاند.
هرچند مینیونها در بازار آمریکای شمالی و اروپا محبوبیت خود را از دست دادهاند اما در آسیا هنوز هم بسیار پرطرفدار هستند. یکی از مدلهای برجسته در کلاس مینیونهای بزرگ آسیا، تویوتا آلفارد و برادر دوقلوی آن، ولفایر است که حالا نسل چهارم و کاملاً جدید آن معرفی شده است. این اتفاق مدت کوتاهی پس از معرفی نسل جدید لکسس LM رخ داده که پلتفرم مشترکی با آلفارد دارد.
آلفارد و ولفایر جدید علیرغم اینکه در ظاهر کاملاً بازطراحی شدهاند اما هنوز هم فوراً قابلشناسایی هستند. پروفیل جانبی دو مدل یکسان بوده و برجستهترین ویژگی آن خط Z شکل جدیدی زیر پنجرهها است. در جلو اما جلوپنجرهٔ عظیم در هر مدل الگوی خاصی دارد که آنها را از هم متمایز میکند. در ولفایر همچنین ورودیهای هوای بزرگ در سپر نمای اسپرتی را ایجاد کردهاند. تفاوتها در عقب دو مدل اما صرفاً به گرافیک چراغها و طراحی پایین سپر محدود میشود. اندازهٔ این مینیونهای جدید تفاوت چندانی نسبت به قبل نداشته است و ۴,۹۹۵ میلیمتر طول، ۱,۸۵۰ میلیمتر عرض و ۱,۹۴۵ میلیمتر ارتفاع دارند که با فاصلهٔ محوری سخاوتمندانهٔ ۳,۰۰۰ میلیمتری همراه است.
این دو مینیون در داخل نیز مشترک هستند و از شش صندلی در سه ردیف بهره میبرند اما حالا لوکستر شده و پر از تکنولوژیهای مدرن هستند. روی داشبورد خودروها یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و یک نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه هدآپ دیسپلی رنگی جای گرفته است. کنترلها و دریچههای تهویه نیز حالا به مرکز سقف و جایی که تویوتا آن را کنسول سقفی مینامد منتقل شدهاند.
با وجود ابعاد مشابه نسل قبلی، فضای پا در ردیف دوم ۵ میلیمتر و در ردیف سوم ۱۰ میلیمتر بیشتر شده است. برای ردیف دوم صندلیهای کاپیتانی با زیر پایی، میز تاشو، نمایشگر لمسی برای کنترلها، گرمکن، تهویه و ماساژور قابل سفارش خواهد بود. این مینیونها همچنین به پلههای جانبی مجهز هستند که بهطور خودکار از هردو طرف بیرون میآیند و دسترسی کودکان و افراد مسن را به کابین آسانتر میکنند. در این خودروها همچنین پکیج ایمنی Safety Sense تویوتا با قابلیت پارک از راه دور نیز ارائه میشود.
آلفارد و ولفایر جدید بر اساس پلتفرم TNGA-K ساخته شدهاند که برای استفاده در مینیون بهینه شده است. در این خودروها توجه زیادی به کاهش سروصدای باد و جاده شده و استفاده از چسبهای مخصوص نیز کاهش ۳۰ درصدی ارتعاشات را به دنبال داشته است. آلفارد پایه با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ارائه میشود که ۱۸۰ اسب بخار قدرت دارد و به گیربکس CVT متصل است درحالیکه ولفایر به یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۵ اسب بخار قدرت به همراه گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است.
علاوه بر این، هردو مینیون بهصورت هیبریدی هم قابل خریداری هستند. قوای محرکهٔ این نسخه از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری بنزینی به همراه یک یا دو موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً ۲۴۷ اسب بخار قدرت دارد و میتواند محرک جلو یا چهارچرخ محرک باشد. تویوتا در آینده یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی را هم ارائه خواهد کرد. نسل جدید این مینیونها هماکنون در ژاپن با قیمتی از ۵.۴ میلیون تا ۸.۷ میلیون ین معادل ۳۸,۰۰۰ تا ۶۱,۵۰۰ دلار برای آلفارد و ۶.۵ میلیون تا ۸.۹ میلیون ین معادل ۴۶,۲۰۰ تا ۶۲,۹۰۰ دلار قابل سفارش هستند.
Ben
۱ تیر ۱۴۰۲طراحی عالی.
Navid AJ
۲ تیر ۱۴۰۲نشان تویوتا جلوش نبود و مثلا چینی بود چی میگفتین؟ من ک اصلا با طراحیش حال نکردم.
Mercede kaviani
۱ تیر ۱۴۰۲DEAR MY BEST FRIEND
THANK YOU VERY MUCH FOR YOUR ANSWER AND KINDLY POSSIBLE CAN I BUY FUEL H2O2 90% BUT HO 1958 Cadillac FLEET WOOD GENERATOR H2 AND O2 H2 USE IN ICE HOW MUCH BUDGET NEED FOR MY PROJECT ?Please Let Me Know. Thanks in Advance All , My Best For You . My Best Friend With Best Wishes
Yours Sincerely From
بهترین دوست عزیزم
از پاسخ شما بسیار متشکرم و لطف می کنید آیا می توانم سوخت H2O2 90% بخرم اما HO 1958 Cadillac FLEET WOOD GENERATOR H2 AND O2 H2 در یخ استفاده می کنم. پیشاپیش متشکرم، بهترین من برای شماست. بهترین دوست من با بهترین آرزوها
ارادتمند شما
Ss
۱ تیر ۱۴۰۲درود
Hydrogen peroxide can not be used in a normal ICE car due to it’s high energy. Especially in a classic car it could cause some serious damages to the engine
کیان
۱ تیر ۱۴۰۲یک ماشینی که برای مدیران و دفتر سیار قرار و مدار طراحی شده
مختص همون بازار ژاپن هستش با سلیقه خودشون بیشتر
من اون قسمت رودری که به دریچه تهویه رسیده رو خیلی دوس دارم، یکمی حال و هوای طراحی های قدیمی رو داره این ماشین در حالیکه مدرن هم شده، شلوغی و خلاقیت قدیمی با امکانات بروز
درود
۱ تیر ۱۴۰۲عاشق مینی ون هستم ولی این عین همون تویوتا نوح است
R/T
۱ تیر ۱۴۰۲عالی هم در بیرون و هم در داخل
رضا
۱ تیر ۱۴۰۲طراحی بیرونیش رو دوست نداشتم ولی داخلش به نظر خیلی راحت و لوکس به نظر میاد.
Ahmad
۱ تیر ۱۴۰۲با اینکه یه ون هستش ولی از نسخهی معمولی کادیلاک اسکالید هم طولش کمتره 🥲
BMW
۱ تیر ۱۴۰۲جلوش خیلی لوکس ولی داخل عشقه لعنتی دلم خواست یه بار سوار اینا بشم
مجتبی .
۱ تیر ۱۴۰۲حسگر مادون قرمز، قبل اینکه خودت بدونی داره گرمت میشه تهویه روروش کرده. نمیدونم ابداء کیه ولی عالیه. اون لکسوس هم که… مصرف سوخت رو اشاره ای نکرده؟؟ باون قدیمی هایس مسافرت رفتم خیلی خوب بود تعداد بیشتر دور هم بودیم و کلی خوش گذشت.
رضا
۱ تیر ۱۴۰۲تویوتا پادشاه صنعت خودروسازی دنیا 🇯🇵👑
IMAN1199
۴ تیر ۱۴۰۲بنز و فورد پادشاه صنعت خودروسازی دنیا 👑🇪🇺🇩🇪🇺🇸👑
JAPAN
۱ تیر ۱۴۰۲چراغ جلوش شبیه لندکروز ۲۰۲۳ شده
دیا
۱ تیر ۱۴۰۲از نیمه به طرف عقب افتضاحه. ولی جلو بدک نیست.
Navid AJ
۲ تیر ۱۴۰۲خیلی بی ریخته