تویوتا

تویوتا GR یاریس 2024 با 300 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک معرفی می‌شود

طبق گزارش نشریه‌ای ژاپنی، نسخهٔ بروز شدهٔ تویوتا GR یاریس پاییز امسال با پیشرانهٔ قوی‌تر و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک رونمایی خواهد شد.

طبق گزارش‌ها، تویوتا در حال کار روی نسخه‌ای داغ‌تر از GR یاریس است. به گفتهٔ مجلهٔ معتبر ژاپنی بست کار، نسخهٔ بروز شدهٔ این هاچ‌بک اسپرت ساب‌کامپکت پاییز امسال با پیشرانهٔ قوی‌تر معرفی خواهد شد. همچنین گفته شده GR یاریس جدید نسبت به نسخهٔ کنونی که اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی شد، تغییراتی جزئی را تجربه خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، تولید این نسخهٔ جدید از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.

منابع داخلی تویوتا به بست کار گفته‌اند پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ GR یاریس تقویت خواهد شد تا ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این به معنای افزایش ۲۸ اسب بخاری نسبت به یاریس GRMN خواهد بود که ابتدای سال ۲۰۲۲ به‌عنوان نسخه‌ای خاص بازار ژاپن معرفی و فقط در ۵۰۰ دستگاه ساخته شد. بااین‌حال، گشتاور GR یاریس جدید هنوز ۲۰ نیوتن متر از یاریس GRMN کمتر خواهد بود.

پیشرانهٔ قوی‌تر اما ظاهراً تنها تغییری نیست که تویوتا در GR یاریس مدل ۲۰۲۴ اعمال خواهد کرد زیرا گفته شده این خودرو به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید هم مجهز خواهد شد. البته این موضوع خیلی عجیب نخواهد بود زیرا پروتوتایپ GR یاریس اتوماتیک در مارس ۲۰۲۲ در مسابقات رالی تویوتا گازو ریسینگ به نمایش درآمد. به گفتهٔ گزارش مذکور، این گیربکس از نوع سنتی مبدل گشتاوری خواهد بود و به پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان مجهز می‌شود.

دیگر تغییرات این هاچ‌بک داغ کوچک نیز شامل تجدیدنظر در تعلیق و ترمزها، افزایش استحکام بدنه، سپرهای جدید و اسپویلر بزرگ‌تر خواهد بود درحالی‌که در داخل هم نمایشگر بروز شده‌ای از GR کرولا قرض گرفته می‌شود. البته طبیعتاً این تغییرات هزینه دارد و گفته شده قیمت GR یاریس جدید افزایش خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    مدل دنده ای اصلا فروش بالایی نداشت ! پس طبیعی بود که تویوتا نسخه اتومات رو معرفی کنه ( ۹۹ درصد خارجی رانندگی با دنده ای رو بلد نیستن و اون یک درصد هم خودشون ماشین دنده ای دارن و نیاز به خرید یک جدید تر و ندارن )

    موافقم 23
    مخالفم 29
    1. سالار فصل

      ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (374 ديدگاه)

      تو متن نوشته 500 تا مخصوص بازار ژاپن داشته فقط ، بعد میگید فروش خوبی نداشت؟

      موافقم 35
      مخالفم 1
      1. سالار فصل

        ۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (374 ديدگاه)

        البته حق با شماست. بنده خوب متوجه نشدم

        موافقم 12
    2. TRD

      ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      On 30 July 2021, the production of GR Yaris would be extended for two years due to strong demand for the vehicle

      تو ویکی پدیا و چند تا سایت دیگه از تشکیل صف انتظار برای این مدل به دلیل استقبال بالا گفته شده .

      موافقم 16
      مخالفم 8
  2. علی

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    سرعت پیشرفتشون در حدیه که اگه ما انسان محسوب میشیم اونا قطعا فرابشر هستن و اگه اونا انسان محسوب میشن که الفااااتحه

    موافقم 28
    مخالفم 21
    1. x

      ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (55 ديدگاه)

      اونها بشر آدم عادی هستن مشکل از خود ماست ما باید خودمون رو درست کنیم ببینیم مشکل از کجاست که البته می دونیم.

      موافقم 29
      مخالفم 1
      1. شاپور

        ۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (318 ديدگاه)

        مشکل، جمود عقلی پیرمردان در راس امور کشوره که توان تحلیل، تفکر صحیح و منطبق بر واقعیات جهانی را نداشته و طبیعیه در این شرایط قدرت تصمیم گیری فوری و اجرای آن هم نداشته باشند. دل بستن به وقوع زمستان سخت در اروپا یا آرزوی نابودی خودبخودی دشمن با شعار مرگ بر مرگ بر و یا گذاشتن روزشمار به این مناسبت و …. از نشانه های جمود عقلی هست که ایران را مورد تمسخر حتی جوامع بدوی آمازون هم نموده .

        موافقم 23
        مخالفم 1
  3. Amirreza.M

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (301 ديدگاه)

    از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر ۳۰۰ اسب بخار قدرت کشیده بیرون👏

    موافقم 34
    مخالفم 1
  4. کیان

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1490 ديدگاه)

    واقعا تویوتا با کرولا و یاریس جی ار توانمندی خودشو نشون داد
    چقدر این دو تا هاچبک داغ هستن واقعا !!!

    موافقم 29
    مخالفم 3
    1. کاربر۳

      ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (152 ديدگاه)

      طراحی زیبا،موتور و شتاب عالی.

      موافقم 18
      مخالفم 1
    2. MILADZM

      ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (20 ديدگاه)

      آره داش واقعا داغن

      موافقم 7
      مخالفم 24
      1. بهنام

        ۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (903 ديدگاه)

        اگه داغ نبودن که اینهمه سوزش راه نمیوفتاد .

        موافقم 5
        مخالفم 1
  5. H2

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    این همه فشار رو یه موتور 3 سیلندر 1.6 لیتری میتونه رو استهلاک و دوام بشدت تاثیر منفی بزاره که با فلسفه تویوتا همخوانی نداره

    موافقم 8
    مخالفم 21
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    هر نسل ظاهر تهاجمی ترس پیدا می کنه

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. JDM

      ۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      اره واقعا قبلا کمی ملایم تر بود طراحی تویوتا ولی الان خدایش خشن و اسپرت‌تر شده

      موافقم 2
      مخالفم 1
  7. 제네시스

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (404 ديدگاه)

    اونقدری که از تویوتا متنفرم از سایپا متنفر نیستم 💩

    موافقم 2
    مخالفم 49
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      اونقدری که از رونالدو بدم میاد، از عباس بوعزار متنفر نیستم
      آخه چه ربطی دارن اینها به هم

      موافقم 45
      مخالفم 2
      1. BMW

        ۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1490 ديدگاه)

        اینا همونایی هستن ک مثلا تو لیگ ۲۰ تایی اسپاینا (لالیگا) به جای رئال و بارسا و … طرفدار تیم محلات زمین خاکی بارسلون هستن فرضا!!!
        کسایی ک تفکرشون در هیت کردن و سطح هیوندای مونده واقعا جای دعا کردن داره براشون

        موافقم 25
        مخالفم 2
    2. Absurd Hero

      ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (306 ديدگاه)

      سارق خودرو وقتی میبینه تویوتا با usb سرقت نمیشه:

      موافقم 23
      مخالفم 4
    3. JDM

      ۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1115 ديدگاه)

      سطح توهم مشخص شد
      لطفا تنفرت رو تو دلت نگه دار اینجا جای خالی کردن نیست

      موافقم 6
      مخالفم 1
  8. بهنام

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (903 ديدگاه)

    یه ویدئو دیدم که یک دستگاه یاریس جی آر تو پیست نوربرگرینگ سر یه پیچ انواع خودروهای اسپرت مطرح رو با سرعتی عجیب جا میگذاشت و سبقت می‌گرفت. در کل این نسل یاریس عجیب خوبه .

    موافقم 10
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا