طبق گزارش نشریهای ژاپنی، نسخهٔ بروز شدهٔ تویوتا GR یاریس پاییز امسال با پیشرانهٔ قویتر و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک رونمایی خواهد شد.
طبق گزارشها، تویوتا در حال کار روی نسخهای داغتر از GR یاریس است. به گفتهٔ مجلهٔ معتبر ژاپنی بست کار، نسخهٔ بروز شدهٔ این هاچبک اسپرت سابکامپکت پاییز امسال با پیشرانهٔ قویتر معرفی خواهد شد. همچنین گفته شده GR یاریس جدید نسبت به نسخهٔ کنونی که اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی شد، تغییراتی جزئی را تجربه خواهد کرد. طبق گزارشها، تولید این نسخهٔ جدید از ابتدای سال آینده آغاز میشود.
منابع داخلی تویوتا به بست کار گفتهاند پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ GR یاریس تقویت خواهد شد تا ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این به معنای افزایش ۲۸ اسب بخاری نسبت به یاریس GRMN خواهد بود که ابتدای سال ۲۰۲۲ بهعنوان نسخهای خاص بازار ژاپن معرفی و فقط در ۵۰۰ دستگاه ساخته شد. بااینحال، گشتاور GR یاریس جدید هنوز ۲۰ نیوتن متر از یاریس GRMN کمتر خواهد بود.
پیشرانهٔ قویتر اما ظاهراً تنها تغییری نیست که تویوتا در GR یاریس مدل ۲۰۲۴ اعمال خواهد کرد زیرا گفته شده این خودرو به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید هم مجهز خواهد شد. البته این موضوع خیلی عجیب نخواهد بود زیرا پروتوتایپ GR یاریس اتوماتیک در مارس ۲۰۲۲ در مسابقات رالی تویوتا گازو ریسینگ به نمایش درآمد. به گفتهٔ گزارش مذکور، این گیربکس از نوع سنتی مبدل گشتاوری خواهد بود و به پدالهای تعویض دنده پشت فرمان مجهز میشود.
دیگر تغییرات این هاچبک داغ کوچک نیز شامل تجدیدنظر در تعلیق و ترمزها، افزایش استحکام بدنه، سپرهای جدید و اسپویلر بزرگتر خواهد بود درحالیکه در داخل هم نمایشگر بروز شدهای از GR کرولا قرض گرفته میشود. البته طبیعتاً این تغییرات هزینه دارد و گفته شده قیمت GR یاریس جدید افزایش خواهد یافت.
امیر
۵ مهر ۱۴۰۲مدل دنده ای اصلا فروش بالایی نداشت ! پس طبیعی بود که تویوتا نسخه اتومات رو معرفی کنه ( ۹۹ درصد خارجی رانندگی با دنده ای رو بلد نیستن و اون یک درصد هم خودشون ماشین دنده ای دارن و نیاز به خرید یک جدید تر و ندارن )
سالار فصل
۵ مهر ۱۴۰۲تو متن نوشته 500 تا مخصوص بازار ژاپن داشته فقط ، بعد میگید فروش خوبی نداشت؟
سالار فصل
۵ مهر ۱۴۰۲البته حق با شماست. بنده خوب متوجه نشدم
TRD
۵ مهر ۱۴۰۲On 30 July 2021, the production of GR Yaris would be extended for two years due to strong demand for the vehicle
تو ویکی پدیا و چند تا سایت دیگه از تشکیل صف انتظار برای این مدل به دلیل استقبال بالا گفته شده .
علی
۵ مهر ۱۴۰۲سرعت پیشرفتشون در حدیه که اگه ما انسان محسوب میشیم اونا قطعا فرابشر هستن و اگه اونا انسان محسوب میشن که الفااااتحه
x
۵ مهر ۱۴۰۲اونها بشر آدم عادی هستن مشکل از خود ماست ما باید خودمون رو درست کنیم ببینیم مشکل از کجاست که البته می دونیم.
شاپور
۵ مهر ۱۴۰۲مشکل، جمود عقلی پیرمردان در راس امور کشوره که توان تحلیل، تفکر صحیح و منطبق بر واقعیات جهانی را نداشته و طبیعیه در این شرایط قدرت تصمیم گیری فوری و اجرای آن هم نداشته باشند. دل بستن به وقوع زمستان سخت در اروپا یا آرزوی نابودی خودبخودی دشمن با شعار مرگ بر مرگ بر و یا گذاشتن روزشمار به این مناسبت و …. از نشانه های جمود عقلی هست که ایران را مورد تمسخر حتی جوامع بدوی آمازون هم نموده .
Amirreza.M
۵ مهر ۱۴۰۲از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر ۳۰۰ اسب بخار قدرت کشیده بیرون👏
کیان
۵ مهر ۱۴۰۲واقعا تویوتا با کرولا و یاریس جی ار توانمندی خودشو نشون داد
چقدر این دو تا هاچبک داغ هستن واقعا !!!
کاربر۳
۵ مهر ۱۴۰۲طراحی زیبا،موتور و شتاب عالی.
MILADZM
۵ مهر ۱۴۰۲آره داش واقعا داغن
بهنام
۶ مهر ۱۴۰۲اگه داغ نبودن که اینهمه سوزش راه نمیوفتاد .
H2
۵ مهر ۱۴۰۲این همه فشار رو یه موتور 3 سیلندر 1.6 لیتری میتونه رو استهلاک و دوام بشدت تاثیر منفی بزاره که با فلسفه تویوتا همخوانی نداره
Enzo Ferrari 2008
۵ مهر ۱۴۰۲هر نسل ظاهر تهاجمی ترس پیدا می کنه
JDM
۶ مهر ۱۴۰۲اره واقعا قبلا کمی ملایم تر بود طراحی تویوتا ولی الان خدایش خشن و اسپرتتر شده
제네시스
۵ مهر ۱۴۰۲اونقدری که از تویوتا متنفرم از سایپا متنفر نیستم 💩
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ مهر ۱۴۰۲اونقدری که از رونالدو بدم میاد، از عباس بوعزار متنفر نیستم
آخه چه ربطی دارن اینها به هم
BMW
۵ مهر ۱۴۰۲اینا همونایی هستن ک مثلا تو لیگ ۲۰ تایی اسپاینا (لالیگا) به جای رئال و بارسا و … طرفدار تیم محلات زمین خاکی بارسلون هستن فرضا!!!
کسایی ک تفکرشون در هیت کردن و سطح هیوندای مونده واقعا جای دعا کردن داره براشون
Absurd Hero
۵ مهر ۱۴۰۲سارق خودرو وقتی میبینه تویوتا با usb سرقت نمیشه:
JDM
۶ مهر ۱۴۰۲سطح توهم مشخص شد
لطفا تنفرت رو تو دلت نگه دار اینجا جای خالی کردن نیست
بهنام
۶ مهر ۱۴۰۲یه ویدئو دیدم که یک دستگاه یاریس جی آر تو پیست نوربرگرینگ سر یه پیچ انواع خودروهای اسپرت مطرح رو با سرعتی عجیب جا میگذاشت و سبقت میگرفت. در کل این نسل یاریس عجیب خوبه .