تویوتامزدانیسانهوندا

مقایسه کراس‌اوورهای سه ردیفه جدید ژاپنی، CX-90، پایلوت، پت‌فایندر و گرند هایلندر

تویوتا گرند هایلندر، مزدا CX-90، نیسان پت‌فایندر و هوندا پایلوت همگی از جدیدترین کراس‌اوورهای سه ردیفۀ بازار هستند و حالا آن‌ها را باهم مقایسه کرده‌ایم.

طی یک سال گذشته نسل جدید تعدادی از کراس‌اوورهای سه ردیفه خانوادگی به بازار عرضه شده که این کلاس را رقابتی‌تر کرده است. هوندا پایلوت، مزدا CX-90، نیسان پث‌فایندر و تویوتا گرند هایلندر همگی چیزهای زیادی در چنته دارند پس بیایید آن‌ها را باهم مقایسه کنیم تا ببینیم در برابر هم چگونه هستند. البته لازم به ذکر است که تویوتا گرند هایلندر جدیدترین خودروی این جمع محسوب می‌شود و به همین دلیل هنوز مشخصات کامل آن را نمی‌دانیم.

بیرون

ازآنجایی‌که طراحی موضوعی سلیقه‌ای است، در اینجا حرفی در مورد اینکه کدام خودرو زیباتر است نمی‌زنیم و صرفاً به ابعاد می‌پردازیم. گرند هایلندر با طول ۵,۱۱۵ میلی‌متری کشیده‌ترین خودروی این جمع بوده و پس‌ازآن CX-90 با ۵,۱۰۰ میلی‌متر، پایلوت با ۵,۰۸۰ میلی‌متر و پث‌فایندر با ۵,۰۲۱ میلی‌متر قرار می‌گیرند. بااین‌حال، فاصله محوری ۳,۱۱۹ میلی‌متر مزدا حدود ۱۵۰ میلی‌متر از گرند هایلندر بیشتر است و پایلوت با ۱,۸۰۳ میلی‌متر، بیشترین ارتفاع را دارد. در ارتفاع از زمین نیز برتری با مزدا است که با ۲۰۳ میلی‌متر، حدود ۲۵ میلی‌متر فاصله بیشتری از زمین نسبت به هوندا و نیسان دارد.

داخل

متأسفانه، ابعاد بزرگ مزدا به معنی برخورداری از فضای بار فراوان نیست و CX-90 کوچک‌ترین صندوق بار را در بین این چهار ماشین دارد. پشت صندلی‌های ردیف سوم این خودرو تنها ۴۲۲ لیتر فضای بار وجود دارد که این رقم با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم به ۱۱۳۳ لیتر می‌رسد. فضای پا در صندلی‌های ردیف سوم مزدا هم ۷۷۲ میلی‌متر است که از پث‌فایندر بیشتر اما از پایلوت کمتر است. گرند هایلندر اما پادشاه بلامنازع فضای بار و فضای پا در این جمع محسوب می‌شود. این خودرو در صندلی‌های ردیف سوم خود فضای پای فوق‌العادهٔ ۸۵۱ میلی‌متری را ارائه می‌کند و پشت این صندلی‌ها ۵۸۳ لیتر فضای بار دارد. هر چهار خودرو اما در نسخه‌های هفت یا هشت‌نفره قابل خریداری خواهند بود.

پیشرانه و گیربکس

هوندا و نیسان در این بخش ساده‌تر هستند زیرا پایلوت و پث‌فایندر فقط با یک پیشرانه ارائه می‌شوند. هردو خودرو به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی مجهز هستند اما هوندا با ۲۸۵ اسب بخار قدرت، یک اسب بخار از نیسان قوی‌تر است! گیربکس پایلوت نیز ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک است درحالی‌که در پث‌فایندر انتقال نیرو از طریق گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

در مورد مزدا اما اوضاع پیچیده‌تر است زیرا CX-90 با دو موتور و سه سطح قدرت قابل خریداری خواهد بود. موتور جذاب‌تر یک ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو است که در نسخهٔ پایه ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و در نسخهٔ S این اعداد به ۳۴۰ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کنند. علاوه بر این، CX-90 یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم دارد که به یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی در عقب مجهز است و مجموعاً ۳۲۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو در هر سه نسخه هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انجام می‌شود.

تنها پیشرانهٔ بنزینی خالص گرند هایلندر یک نمونهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۶۵ اسب بخار قدرت است که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود. نسخهٔ هیبریدی اول این خودرو که ۲۴۳ اسب بخار قدرت دارد، از یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر به همراه گیربکس CVT استفاده می‌کند. در صدر این لیست هم نسخهٔ هیبریدی مکس قرار دارد که هنوز مشخصات آن اعلام نشده اما انتظار می‌رود از همان قوای محرکهٔ نسخهٔ هیبریدی مکس سدان کراون استفاده کند که از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با موتورهای الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن‌تر گشتاور را به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد.

هوندا به‌جز در دو تیپ بالایی که صرفاً چهارچرخ محرک هستند، در دیگر تیپ‌ها به‌صورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود درحالی‌که پث‌فایندر در تمام تیپ‌های به‌صورت محرک جلو و چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. مدل‌های بنزینی و هیبریدی گرند هایلندر هم همین شرایط را دارند اما نسخهٔ هیبریدی مکس فقط به‌صورت چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. تمام تیپ‌های CX-90 نیز به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

قیمت

وقتی حرف از قیمت پایه شود، پث‌فایندر با ۳۶,۲۹۵ دلار پادشاهی می‌کند. تیپ پایهٔ پایلوت که LX نام دارد ۱۰۰۰ دلار گران‌تر است و قیمت CX-90 هم از بیش از ۴۰ هزار دلار شروع می‌شود. قیمت گرند هایلندر هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود از حدود ۴۳ هزار دلار شروع شود. بالاترین تیپ پث‌فایندر ۵۱,۱۶۵ دلار قیمت دارد درحالی‌که این رقم در پایلوت به ۵۳,۳۷۵ دلار می‌رسد و انتظار می‌رود برای گرند هایلندر حدود ۵۶ هزار دلار باشد. گران‌ترین تیپ CX-90 یعنی ۳.۳ Turbo S Premium Plus با قیمت ۶۱,۳۲۵ دلار نیز اختلاف زیادی با سه رقیب دیگر دارد.

مقایسه مشخصات فنی

هوندا پایلوت

نیسان پث‌فایندر

تویوتا گرند هایلندر

مزدا CX-90

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 ۳.۵ لیتری V6 ۲.۴ لیتری I4 توربو ۳.۳ لیتری I6 توربو
قدرت ۲۸۵ اسب بخار ۲۸۴ اسب بخار ۲۶۵ اسب بخار ۲۸۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر ۳۵۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ چهارچرخ
مصرف سوخت ۱۰.۷ لیتر ترکیبی ۱۰.۲ لیتر ترکیبی ؟ ۹.۴ لیتر ترکیبی
ظرفیت یدک کشی ۲۲۷۰ کیلوگرم ۲۷۲۰ کیلوگرم ۲۲۷۰ کیلوگرم ۲۲۷۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۳۷,۲۹۵ دلار ۳۶,۲۹۵ دلار حدود ۴۳ هزار دلار ۴۰,۹۷۰ دلار

کدام کراس‌اوور سه ردیفۀ ژاپنی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ❤BMW❤

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    انتخاب سخته
    همه عالین

    موافقم 71
    1. کیان

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      حق با شماست ک انتخاب سخته، ولی روی ظاهر ک بخوایم قضاوت کنیم، گرند هایلندر جدید خیلی قشنگتر از عکساش هست، خیلی حس و حال سکویا داره، یه ویدیو ازش ببینید کامل حسش میکنید.
      مزدا هم ک ترکونده، بنظرم خیلی جذاب کار کرده هم داخل هم خارج، حس پریمیوم بودن داره
      نظرم اینه این دوتا نسبت به نیسان و هوندا دست بالاتری دارن

      موافقم 18
      مخالفم 2
    2. علی

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      همه عالین ، خودم تویوتا هایلندر را بیشتر دوست دارم ولی چون هوندا موتورش تنفس طبیعیه ، هوندا را انتخاب کردم . حیف موتور ۶ تنفس طبیعی قبلی هایلندر که با توربوی ۴ جایگزین کردن .

      موافقم 8
      مخالفم 3
  2. Japan Kingdom

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ژاپنیای کاربلد و با تجربه

    موافقم 48
  3. Habib

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دستم تهیست ورنه خریدار هر ششم!
    انتخاب بین این چهار دلربا کار سختی است. همه از زاویه ای دلبری می کند.
    همه خوب اند، در بخش قیمت که نیسان عالی است و بهترین انتخاب.
    ولی من از طراحی تویوتا بیشتر خوشم می آید.

    موافقم 26
    مخالفم 2
  4. Reza Waffen SS

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    صد در صد مزدا CX-90 👍

    موافقم 49
    مخالفم 4
  5. MASOUD 0099

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (424 ديدگاه)

    نیسان پث فایندر به پوله ما میشه حدود یک میلیارد و هشتصد!فکر کن بعد قیمت لگن هشت پرو!!!

    # رییس…….. خسته نباشید.

    موافقم 50
    مخالفم 1
    1. علی

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      هفت پرو هست هشت پرو نزدیک دو میلیارد و دویست بازار ازاد نسخه دو دف هم محدوده ۳ میلیارد میشه احتمالا بازار ازادش

      موافقم 23
    2. مجتبی .

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      لگن هشت پرو رو ول کن دیروز یک تبلیغ دیدم تهران لندکروز ۴۷ میلیاردتومان وجه رایج!!!!! فکرکنم یکی ازمریخ بهتویوتا سفارش بده براش ببرن ارزونتر درمیاد.

      موافقم 11
  6. Ehsan

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (627 ديدگاه)

    واضحه.مزدا.خیلی طراحی بهتری داره نسبت به بقیشون
    پدال یوروانکپ لیست ایمن ترین های سال رو منتشر کرد،یه چک بکنین لطفا

    موافقم 16
    مخالفم 6
  7. زیزیگولو

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    نظر من این هستش که گرند هایلندر از بقیه شون زیباتره

    موافقم 16
    مخالفم 11
  8. GMA

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    جذاب ترین گزینه مزدا هست👌

    موافقم 24
    مخالفم 5
  9. Hadi

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    مزدا محشره 👌🏼

    موافقم 18
    مخالفم 4
  10. Reza

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    تویوتا و هوندا فقط👏👌

    موافقم 6
    مخالفم 10
  11. VERTA

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام و خسته نباشید، اگه میشه یک پست درباره ی هلیکوپتر ساخت افغانستان تهیه کنید
    ممنون

    موافقم 2
    مخالفم 14
    1. Bagher

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      اون که راه هم نمیره

      در حد اسباب بازی بود

      موافقم 1
      مخالفم 3
  12. سلام

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    مزدا
    متعصبانه گفتم

    موافقم 5
    مخالفم 3
  13. AMD

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    مزدا بین همشون بهتره خدایی اگه بیاد ایران سود خوبی میکنه ( با قیمت واقعی و دلار ۳ تومنی)

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. علی

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (107 ديدگاه)

      دیگه چیزی نمیخای تعارف نکن 😁

      موافقم 6
      مخالفم 2
  14. Afg

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    همشون خوبن اما مزدا لوکستر و نیسان به ابهت تر به نظر میاد

    موافقم 6
    مخالفم 1
  15. رامین

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    انتخاب سختیه هر چند تویوتا خیلی شکیله ولی انتخاب منطقی مزدا

    موافقم 6
    مخالفم 3
  16. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    نسل قبل مزدا رقیب اینا بود این نسل جدید رو پلتفرم اسپرت دف عقب اونم با یه 6 خطی به سبک بیمر ساخته شده که دقیقا رقیب همون بیمر بنز هست هیچی هم کم نداره که زیباتر هم هست.ولی بین بقیه هر کدوم رو ببری درست انتخاب کردی من خودم أفرود دوست دارم یسان نسخه آفرودیش بعد هوندا نسخه آفرودش با تویوتا زیاد حال نمیکنم

    موافقم 15
    مخالفم 4
  17. گلاب

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    مزدا با اختلاف بهتره

    موافقم 6
    مخالفم 4
  18. علی====

    ۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    یکی از یکی بهتر

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا