تویوتا گرند هایلندر، مزدا CX-90، نیسان پتفایندر و هوندا پایلوت همگی از جدیدترین کراساوورهای سه ردیفۀ بازار هستند و حالا آنها را باهم مقایسه کردهایم.
طی یک سال گذشته نسل جدید تعدادی از کراساوورهای سه ردیفه خانوادگی به بازار عرضه شده که این کلاس را رقابتیتر کرده است. هوندا پایلوت، مزدا CX-90، نیسان پثفایندر و تویوتا گرند هایلندر همگی چیزهای زیادی در چنته دارند پس بیایید آنها را باهم مقایسه کنیم تا ببینیم در برابر هم چگونه هستند. البته لازم به ذکر است که تویوتا گرند هایلندر جدیدترین خودروی این جمع محسوب میشود و به همین دلیل هنوز مشخصات کامل آن را نمیدانیم.
بیرون
ازآنجاییکه طراحی موضوعی سلیقهای است، در اینجا حرفی در مورد اینکه کدام خودرو زیباتر است نمیزنیم و صرفاً به ابعاد میپردازیم. گرند هایلندر با طول ۵,۱۱۵ میلیمتری کشیدهترین خودروی این جمع بوده و پسازآن CX-90 با ۵,۱۰۰ میلیمتر، پایلوت با ۵,۰۸۰ میلیمتر و پثفایندر با ۵,۰۲۱ میلیمتر قرار میگیرند. بااینحال، فاصله محوری ۳,۱۱۹ میلیمتر مزدا حدود ۱۵۰ میلیمتر از گرند هایلندر بیشتر است و پایلوت با ۱,۸۰۳ میلیمتر، بیشترین ارتفاع را دارد. در ارتفاع از زمین نیز برتری با مزدا است که با ۲۰۳ میلیمتر، حدود ۲۵ میلیمتر فاصله بیشتری از زمین نسبت به هوندا و نیسان دارد.
داخل
متأسفانه، ابعاد بزرگ مزدا به معنی برخورداری از فضای بار فراوان نیست و CX-90 کوچکترین صندوق بار را در بین این چهار ماشین دارد. پشت صندلیهای ردیف سوم این خودرو تنها ۴۲۲ لیتر فضای بار وجود دارد که این رقم با خواباندن صندلیهای ردیف سوم به ۱۱۳۳ لیتر میرسد. فضای پا در صندلیهای ردیف سوم مزدا هم ۷۷۲ میلیمتر است که از پثفایندر بیشتر اما از پایلوت کمتر است. گرند هایلندر اما پادشاه بلامنازع فضای بار و فضای پا در این جمع محسوب میشود. این خودرو در صندلیهای ردیف سوم خود فضای پای فوقالعادهٔ ۸۵۱ میلیمتری را ارائه میکند و پشت این صندلیها ۵۸۳ لیتر فضای بار دارد. هر چهار خودرو اما در نسخههای هفت یا هشتنفره قابل خریداری خواهند بود.
پیشرانه و گیربکس
هوندا و نیسان در این بخش سادهتر هستند زیرا پایلوت و پثفایندر فقط با یک پیشرانه ارائه میشوند. هردو خودرو به یک موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی مجهز هستند اما هوندا با ۲۸۵ اسب بخار قدرت، یک اسب بخار از نیسان قویتر است! گیربکس پایلوت نیز ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک است درحالیکه در پثفایندر انتقال نیرو از طریق گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
در مورد مزدا اما اوضاع پیچیدهتر است زیرا CX-90 با دو موتور و سه سطح قدرت قابل خریداری خواهد بود. موتور جذابتر یک ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو است که در نسخهٔ پایه ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و در نسخهٔ S این اعداد به ۳۴۰ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا میکنند. علاوه بر این، CX-90 یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم دارد که به یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی در عقب مجهز است و مجموعاً ۳۲۳ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیرو در هر سه نسخه هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انجام میشود.
تنها پیشرانهٔ بنزینی خالص گرند هایلندر یک نمونهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۶۵ اسب بخار قدرت است که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل میشود. نسخهٔ هیبریدی اول این خودرو که ۲۴۳ اسب بخار قدرت دارد، از یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر به همراه گیربکس CVT استفاده میکند. در صدر این لیست هم نسخهٔ هیبریدی مکس قرار دارد که هنوز مشخصات آن اعلام نشده اما انتظار میرود از همان قوای محرکهٔ نسخهٔ هیبریدی مکس سدان کراون استفاده کند که از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با موتورهای الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتنتر گشتاور را به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک تحویل میدهد.
هوندا بهجز در دو تیپ بالایی که صرفاً چهارچرخ محرک هستند، در دیگر تیپها بهصورت محرک جلو یا چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهد بود درحالیکه پثفایندر در تمام تیپهای بهصورت محرک جلو و چهارچرخ محرک ارائه میشود. مدلهای بنزینی و هیبریدی گرند هایلندر هم همین شرایط را دارند اما نسخهٔ هیبریدی مکس فقط بهصورت چهارچرخ محرک ارائه میشود. تمام تیپهای CX-90 نیز بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.
قیمت
وقتی حرف از قیمت پایه شود، پثفایندر با ۳۶,۲۹۵ دلار پادشاهی میکند. تیپ پایهٔ پایلوت که LX نام دارد ۱۰۰۰ دلار گرانتر است و قیمت CX-90 هم از بیش از ۴۰ هزار دلار شروع میشود. قیمت گرند هایلندر هنوز مشخص نیست اما انتظار میرود از حدود ۴۳ هزار دلار شروع شود. بالاترین تیپ پثفایندر ۵۱,۱۶۵ دلار قیمت دارد درحالیکه این رقم در پایلوت به ۵۳,۳۷۵ دلار میرسد و انتظار میرود برای گرند هایلندر حدود ۵۶ هزار دلار باشد. گرانترین تیپ CX-90 یعنی ۳.۳ Turbo S Premium Plus با قیمت ۶۱,۳۲۵ دلار نیز اختلاف زیادی با سه رقیب دیگر دارد.
مقایسه مشخصات فنی
هوندا پایلوت | نیسان پثفایندر | تویوتا گرند هایلندر | مزدا CX-90 | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 | ۳.۵ لیتری V6 | ۲.۴ لیتری I4 توربو | ۳.۳ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۲۸۵ اسب بخار | ۲۸۴ اسب بخار | ۲۶۵ اسب بخار | ۲۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۵ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ | چهارچرخ |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی | ؟ | ۹.۴ لیتر ترکیبی |
ظرفیت یدک کشی | ۲۲۷۰ کیلوگرم | ۲۷۲۰ کیلوگرم | ۲۲۷۰ کیلوگرم | ۲۲۷۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۳۷,۲۹۵ دلار | ۳۶,۲۹۵ دلار | حدود ۴۳ هزار دلار | ۴۰,۹۷۰ دلار |
❤BMW❤
۴ اسفند ۱۴۰۱انتخاب سخته
همه عالین
کیان
۴ اسفند ۱۴۰۱حق با شماست ک انتخاب سخته، ولی روی ظاهر ک بخوایم قضاوت کنیم، گرند هایلندر جدید خیلی قشنگتر از عکساش هست، خیلی حس و حال سکویا داره، یه ویدیو ازش ببینید کامل حسش میکنید.
مزدا هم ک ترکونده، بنظرم خیلی جذاب کار کرده هم داخل هم خارج، حس پریمیوم بودن داره
نظرم اینه این دوتا نسبت به نیسان و هوندا دست بالاتری دارن
علی
۴ اسفند ۱۴۰۱همه عالین ، خودم تویوتا هایلندر را بیشتر دوست دارم ولی چون هوندا موتورش تنفس طبیعیه ، هوندا را انتخاب کردم . حیف موتور ۶ تنفس طبیعی قبلی هایلندر که با توربوی ۴ جایگزین کردن .
Japan Kingdom
۴ اسفند ۱۴۰۱ژاپنیای کاربلد و با تجربه
Habib
۴ اسفند ۱۴۰۱دستم تهیست ورنه خریدار هر ششم!
انتخاب بین این چهار دلربا کار سختی است. همه از زاویه ای دلبری می کند.
همه خوب اند، در بخش قیمت که نیسان عالی است و بهترین انتخاب.
ولی من از طراحی تویوتا بیشتر خوشم می آید.
Reza Waffen SS
۴ اسفند ۱۴۰۱صد در صد مزدا CX-90 👍
MASOUD 0099
۴ اسفند ۱۴۰۱نیسان پث فایندر به پوله ما میشه حدود یک میلیارد و هشتصد!فکر کن بعد قیمت لگن هشت پرو!!!
# رییس…….. خسته نباشید.
علی
۴ اسفند ۱۴۰۱هفت پرو هست هشت پرو نزدیک دو میلیارد و دویست بازار ازاد نسخه دو دف هم محدوده ۳ میلیارد میشه احتمالا بازار ازادش
مجتبی .
۴ اسفند ۱۴۰۱لگن هشت پرو رو ول کن دیروز یک تبلیغ دیدم تهران لندکروز ۴۷ میلیاردتومان وجه رایج!!!!! فکرکنم یکی ازمریخ بهتویوتا سفارش بده براش ببرن ارزونتر درمیاد.
Ehsan
۴ اسفند ۱۴۰۱واضحه.مزدا.خیلی طراحی بهتری داره نسبت به بقیشون
پدال یوروانکپ لیست ایمن ترین های سال رو منتشر کرد،یه چک بکنین لطفا
زیزیگولو
۴ اسفند ۱۴۰۱نظر من این هستش که گرند هایلندر از بقیه شون زیباتره
GMA
۴ اسفند ۱۴۰۱جذاب ترین گزینه مزدا هست👌
Hadi
۴ اسفند ۱۴۰۱مزدا محشره 👌🏼
Reza
۴ اسفند ۱۴۰۱تویوتا و هوندا فقط👏👌
VERTA
۴ اسفند ۱۴۰۱سلام و خسته نباشید، اگه میشه یک پست درباره ی هلیکوپتر ساخت افغانستان تهیه کنید
ممنون
Bagher
۴ اسفند ۱۴۰۱اون که راه هم نمیره
در حد اسباب بازی بود
سلام
۴ اسفند ۱۴۰۱مزدا
متعصبانه گفتم
AMD
۴ اسفند ۱۴۰۱مزدا بین همشون بهتره خدایی اگه بیاد ایران سود خوبی میکنه ( با قیمت واقعی و دلار ۳ تومنی)
علی
۴ اسفند ۱۴۰۱دیگه چیزی نمیخای تعارف نکن 😁
Afg
۴ اسفند ۱۴۰۱همشون خوبن اما مزدا لوکستر و نیسان به ابهت تر به نظر میاد
رامین
۴ اسفند ۱۴۰۱انتخاب سختیه هر چند تویوتا خیلی شکیله ولی انتخاب منطقی مزدا
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۴ اسفند ۱۴۰۱نسل قبل مزدا رقیب اینا بود این نسل جدید رو پلتفرم اسپرت دف عقب اونم با یه 6 خطی به سبک بیمر ساخته شده که دقیقا رقیب همون بیمر بنز هست هیچی هم کم نداره که زیباتر هم هست.ولی بین بقیه هر کدوم رو ببری درست انتخاب کردی من خودم أفرود دوست دارم یسان نسخه آفرودیش بعد هوندا نسخه آفرودش با تویوتا زیاد حال نمیکنم
گلاب
۴ اسفند ۱۴۰۱مزدا با اختلاف بهتره
علی====
۵ اسفند ۱۴۰۱یکی از یکی بهتر