تویوتا

معرفی تویوتا هایلوکس GR اسپرت 2024، آماده‌تر و مجهزتر برای آفرود

نسخهٔ جدید تویوتا هایلوکس GR Sport II با رینگ و لاستیک‌های جدید، ترمزهای قوی‌تر، فاصلهٔ بیشتر از زمین و بهبود زاویهٔ حمله راهی بازار می‌شود.

هرچند نسل کنونی یا هشتم تویوتا هایلوکس در اواسط سال ۲۰۱۵ معرفی شده اما همچنان توانمند و رقابتی است. تویوتا اولین بار در اوایل سال ۲۰۲۲ نسخهٔ GR اسپرت را برای این پیکاپ جان‌سخت ارائه کرد و حالا برای مدل ۲۰۲۴ نسخهٔ جدیدی از این مدل را با نام GR Sport II معرفی کرده است. این نسخه شامل مجموعه‌ای از ارتقاءهای ظاهری و فنی می‌شود اما ازآنجایی‌که یک GR واقعی نیست، متاسفانه افزایش قدرت را تجربه نمی‌کند.

GR Sport II مثل نسخهٔ قبلی، صرفاً به‌صورت دو کابین عرضه می‌شود. در این پیکاپ ارتفاع از زمین ۲۰ میلی‌متر بیشتر شده و فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها هم در جلو و عقب به ترتیب ۱۴۰ و ۱۵۰ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. این هایلوکس روی رینگ‌های ۱۷ اینچی سبک‌وزن جدیدی قرار گرفته که با لاستیک‌های آل‌ترین پوشیده شده‌اند. با افزایش زاویهٔ حمله از ۲۹ به ۳۰ درجه نیز GR Sport II در آفرود توانمندتر خواهد بود. علاوه بر این، تویوتا این خودرو را به کمک‌فنرهای تک لوله‌ای جدیدی مجهز کرده است که در مسیرهای ناهموار واکنش سریع‌تری دارند.

در GR Sport II به لطف ترمزهای دیسکی بزرگ‌تر در جلو و جایگزینی ترمزهای کاسه‌ای عقب با نمونهٔ دیسکی، قدرت توقف افزایش پیدا کرده است. برای تمایز این نسخه از هایلوکس‌های معمولی، تویوتا جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ، کالیپرهای ترمز قرمز و تریم‌های تیره‌ای را به همراه اسپرت بار شیک‌تر در عقب و روکش اتاق بار را در نظر گرفته است. تم مشکی و قرمز در داخل خودرو هم ادامه پیدا کرده و با نشان‌های GR روی پشت‌سری‌های جلو و کمربندهای ایمنی قرمزرنگ همراه است. در اینجا همچنین نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپلی کارپلی بی‌سیم و اندروید اتوی سیمی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

همانطور که در ابتدا اشاره شد، زیر کاپوت هیچ تغییری صورت نگرفته است که این یعنی همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور هستیم. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته در برخی بازارها، تویوتا نسخهٔ قوی‌تری از هایلوکس GR Sport را با ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌کند. فروش هایلوکس GR Sport II اوایل سال آینده در بریتانیا آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    نه ما جک تی 8 دوست داریم😏

    موافقم 70
    مخالفم 7
  2. Soroush

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    به شدت قابل اعتماد و مناسب برای آفرود

    موافقم 61
    مخالفم 2
  3. net

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3396 ديدگاه)

    محافظ گلگیر پلاستیکی روی هر ماشینی باشه چهره اون ماشین رو خراب می کنه . زیر چراغ جلو کامل مسطح بود و در قسمت زیر نوک کمی فرو رفتگی نداشت قشنگتر میشد

    موافقم 14
    مخالفم 47
    1. new reventon

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (452 ديدگاه)

      زیباترین خودرو تاریخ آزرا 2016 اره؟

      موافقم 17
      مخالفم 4
    2. A

      ۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (63 ديدگاه)

      اگه پلاستیکش براق بود نه!

  4. amir

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    جمعی از خاورمیانه ای ها با دیدن این باح باح باح

    موافقم 25
    مخالفم 7
  5. امیر

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    هایلوکس : جنگجو خستگی ناپذیر 😍💪

    موافقم 47
    مخالفم 3
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عجب آفرودی هست لعنتی دم تویوتا گرم

    موافقم 38
    مخالفم 4
  7. JDM_Japan

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (169 ديدگاه)

    نگاه استیل گنگو

    موافقم 32
  8. Arshia m3csl

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    پیک آپ ها خیلی با ابهتن ولی به درد شهر بزرگ نمیخورن متاسفانه پیک آپ با ظاهر افرودی تو شهرای بزرگ خیلی دیده میشه تو ایران این درحالیه که ۸۰ درصد صاحبان وانتا افرادی نمیرن هایلوکس با ظاهر افرود برای دور زدن تو شهری مثل تهران نساخته تویوتا

    موافقم 18
    مخالفم 4
  9. datsun

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    اصل جنس

    موافقم 20
    مخالفم 5
  10. JaMsHiD

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2767 ديدگاه)

    بعداً به سری استغفرالله ای میان اینو با جک تی هشت مقایسه میکنن و بعدش هم به به و چه چه میکنن
    ولی هیچوقت یه فیلم از موتور زدن وسط کویر و دسته موتور کنده شدن بعد کورس دور بالا با هایلوکس و دیسک سوزوندن بعد یه رمپ رفتن رو نمیزارن
    لیاقتمون در حد همین جک هست

    موافقم 27
    مخالفم 5
  11. فنی

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ژاپن کشوری بودکه بعدازجنگ جهانی دوم بجای خشونت وجنگ طلبی دنبال پیشرفت وتکنلوژی رفت حالا نگاه کنیدپیشرفت درهمه زمینه هاوآبادانی ورفاوامیدبه زندگی بیش ازهمه دنیا

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. سید

      ۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      گل گفتی

    2. سید

      ۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      کاملآ درسته

  12. سید

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    کاروتلاش همراه صداقت

  13. A

    ۲ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    نسل بعدش فقط درصورتیکه هیدروژنی باشه قابل تحمله!

  14. کولجنوی زیبا

    ۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آمریکاییا جالبه حتی اجازه گذاشتن یه توربو به ژاپن ندادن که از ۶تاسیلندر میشد ۲۵۰وبیشتر اسب قدرت بیرون کشید هرچند برای آفرود و هوای گرم و خشک خاورمیانه تنفس طبیعی بهتره.افسوس که پول همین رو میدیم جک وجوک چینی.دیگه فورد و جیپ و دوج و لندرور ووو اینا هیچی.از ماست که برماست.کل دنیا با گماشتن عده ای فاسد فاسق بر علیه مون متحد شدن و مگر خدا خودش نجات‌مون بده وگرنه بفنا رفتیم.ایران شده آشغالدونی چین و روس کمونیست گرسنه با این همه سرمایه خدادادی انسانی ومعدنی ووو.جالب اینه واردات خودرو رو با تانکورای خودرو کلید زدن که باز گندی نو هست.خودرو دیته دوم با۲۰۰۰۰۰کارکرد خیلی به درد نمیخوره که مثلا هنر کردن اونم با قیمت فضایی نجومی.تاسف.تا حضرات بنی عباس هستن محاله خواب خوش و فرج روز خوب ببینیم چون ستم زیاده باران و برف هم نخواهیم داشت.مردمم همکار ظالمان شدن بیش از ۵۰میلیون زوال کلی حتمیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا