تویوتا برای مدل ۲۰۲۴ در بازار اروپا، نسخهٔ هیبریدی خفیفی را برای هایلوکس ارائه کرده است که با سیستم ۴۸ ولتی، ۵ درصد مصرف سوخت را کاهش میدهد.
تویوتا برای مدل ۲۰۲۴، نسخهٔ جدیدی از هایلوکس را برای بازار اروپا آماده کرده که به پیشرانهٔ هیبریدی خفیف مجهز است. این سیستم از یک سو مصرف سوخت را کاهش داده و از سوی دیگر مقداری نیرو به پیشرانهٔ دیزلی اضافه خواهد کرد. سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی با یک موتور الکتریکی کوچک به پیشرانهٔ دیزلی افزوده شده است که ۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۵ نیوتن متر گشتاور اضافی را ارائه میکند. این سیستم در کنار پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری توربودیزل چهار سیلندر قرار گرفته است که بهتنهایی ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
موتور الکتریکی توسط یک باطری لیتیوم یونی کوچک ۴۸ ولتی تغذیه میشود و ازآنجاییکه این یک سیستم هیبریدی خفیف است، خبری از حالت تمام الکتریکی نخواهد بود. به گفتهٔ تویوتا، با این سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی، مصرف سوخت هایلوکس پنج درصد نسبت به نسخهٔ دیزلی معمولی کمتر شده است. یکی از دلایل این موضوع سیستم توقف-حرکت پیشرفتهای است که رانندگی در ترافیک سنگین ر بهبود میبخشد. به لطف موتور الکتریکی، در سرعتهای بسیار پایین پیشرانهٔ دیزلی میتواند مدت بیشتری خاموش بماند.
تویوتا همچنین دور موتور دیزل در حالت سلو را هم روی ۶۰۰ rpm تنظیم کرده است تا سوخت کمتری مصرف کند. بااینحال، سازندهٔ ژاپنی هنوز میزان مصرف سوخت این نسخهٔ جدید را اعلام نکرده است. این هایلوکس ۴۸ ولتی اما غیر از تجهیز به سیستم هیبریدی خفیف، در دیگر قسمتها هم بهبودهایی را تجربه کرده است. بهعنوانمثال، این پیکاپ از سیستم مالتی ترین تویوتا با شش حالت رانندگی مختلف شامل خاک، گل، سنگ، ماسه، برف و اتوماتیک بهره میبرد که آخری بهطور خودکار بهترین حالت را انتخاب میکند.
علاوه بر این، برای اینکه هایلوکس همچنان بتواند تواناییهای آفرود مشهور خود را به نمایش بگذارد، مهندسان تویوتا قطعات الکتریکی را کاملاً ضدآب کردهاند. به لطف این کار، پیکاپ میتواند تا عمق ۷۰ سانتیمتری آب حرکت کند. این نسخهٔ هیبریدی جدید هایلوکس اما بهاندازهٔ تاکوما هیبریدی که با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی I-Force Max و ۳۲۶ اسب بخار قدرت در آمریکای شمالی عرضه میشود قدرتمند نیست.
مثل هایلوکس، مصرف سوخت تاکوما هم اعلام نشده است. بااینحال، میدانیم که نسخهٔ دیزلی معمولی هایلوکس در هر صد کیلومتر ۹.۵ لیتر گازوئیل میسوزاند. هایلوکس هیبریدی خفیف مدل ۲۰۲۴ از اواسط سال آینده صرفاً بهصورت دو کابین در اروپا عرضه خواهد شد.
F22RAPTOR
۱۴ آذر ۱۴۰۲ماشینی که خیلی جاش تو ایران خالیه
دیجی
۱۴ آذر ۱۴۰۲جاش با یه مشت پیکاپ اشغال چینی پر شده
محسن
۱۵ آذر ۱۴۰۲واقعا تنها ماشین مناسب ایرانه قدرتمند زمخت سخت جون چیه یه مشت تازه به دوران رسیده میرن تیگو هشت ۱.۵ لیتری میخرن
انیسا
۲۶ مرداد ۱۴۰۳کی گفته جاش توی ایران خالیه قشم پرشده
عجب
۱۴ آذر ۱۴۰۲با توجه به بی ثباتی همیشگی در بازار خودروی جهانسومی نمیتوان انتظار داشت این مدیران نالایقی که نمیدانند تویوتا چیست بتوانند با سیاستگذاری و مدیریت ، آرامش و ثبات را به بازار آشفته و نابسامان خودروی جهانسومی برگردانند !! حتی بازار خرید و فروش الاغ هم انقدر بی نظم و آشفته نیست ! مگر اینکه مدیرانی را بر سرکار بیارن که بدانند تویوتا چیست و شاید آن موقع بشود امیدوار شد
فردین
۱۶ آذر ۱۴۰۲سلام داداش جان این مدیران از من و شما بهتر می دانند ولی جیبهایشان را باید با بنجلهای چینی پرکنند
محمد
۱۴ آذر ۱۴۰۲دیگه قدیمی شده نسل جدید رو باید معرفی کنه
احسان
۱۵ آذر ۱۴۰۲هیچ نسل جدیدی رو بازار و مشتری قبول نمیکنه،
مگه پرادو یا هایلوکس تونستن جای لندکروزر رو بگیرن یا اینکه اصلا عاشقای سری 70 با دیدن لندکروزر سیر میشن….؟؟؟؟
gholii
۱۴ آذر ۱۴۰۲عاشق اون نوشته عقبش رو درب بار هستم که واقعا برازندشه.
net
۱۴ آذر ۱۴۰۲نوشته حک شده بیرون زده بزرگ پشت درب اتاق وانتها بد هست و تو چشم میزنه.محافظ پلاستیکی اطراف گلگیر بد هست.زیر نوک چراغ جلو مسطح بود قشنگتر میشد.مثل وانتهای امریکایی محافظ ریلی اتاق بار داره خوبه.میله فلزی کلفت روی اتاق بار چهره وانتها رو بد میکنه
Siyavash
۱۴ آذر ۱۴۰۲خاک بر سر مسولین محترم که این تویوتا هایلوکس رو ول میکنن و میرن این اشغال هایه ۱.۵ لیتری توربو های که با اسم پیکاب وارد میکنن…
این کجا و آن کجا…..
BMW & AUDI
۱۵ آذر ۱۴۰۲یه همچین پیشرانه ای برای رفع مشکل الودگی هوا در ایران نیازه، کافیه بجای برقی سازی و هزینه هنگفت ساخت زیر ساخت بعلاوه عیب هایی که خودرو برقی داره و سوزوندن مازوت برای تامین برق اونا، شرکت های دولتی رو مجبور کنن که با استفاده از نخبه های مهندسی کشور همچین پیشرانه هایی رو برای خودرو ها طراحی کنن و خود دولت مراکز تولید سوخت بیو دیزل راهاندازی کنن و اونو در جایگاه های بنزین در کنار سوخت های دیگه عرضه کنن، هم اشتغال زایی داره، هم کاملا پاکه، هم از نخبه ها استفاده میشه، هم صادرات داره، هم زمینه ساز ورود به دانش های شیمی سبز در ایرانه.
ایمان بی مذهب
۱۵ آذر ۱۴۰۲هزاران درود بر همه بزرگواران و سپاس از نظرات
…
فقط یه جمله میگم و اون اینکه «بزرگترین حقارت تاریخ یخ زدگی مغز انسانهاست»
…
ما لیاقتمون همینه که همیشه بی ارزش بشیم.
سکوت برادر مرگه
…
تا زمانی که فرهنگ مطالبه حق رو نداریم باید جهان دهم هم نباشیم… هزاران درود 🙏
مسعود
۱۵ آذر ۱۴۰۲سلام حالا با این وضعیت هر کی ی چیزی می نویسه این وانت را وارد هم کردند کیا می تونن بخرند فقط ده در صد مردم ایران
بزرگمهر صادقی
۱۵ آذر ۱۴۰۲سهم ما از این کشور پس چی شد،
همه اش کار و زحمت و محنت و خدمت؟!!
پس چرا به نیروهای ارتشیتان رسیدگی نمی کنید که هیچ دغدغه ای غیر از خدمت و آراستگی ظاهر و باطن نداشته باشن.
رسیدگیتان به این قشر جامعه خیلی ضعیف است اکثر آنها ماشینهای دِمُده و اسقاطی سوارند و این هم باعث افت جایگاه و منزلت انها در جامعه شده و هم نارضایتی خود و خانواده هایشان از این اوضاع مملکت،
و هم تمسخر افراد جامعه به این قشر مظلوم و زحمت کش و بی توقع
سیدهاشم سیدزاده
۱۶ آذر ۱۴۰۲تویوتا تودنیا حرف نداره