تویوتا برای نمایشگاه حملونقل توکیو نسخهای ویژه از لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ بازار آمریکا را تدارک میبیند. این شاسیبلند به فرمان یوغ با کنترلهای دستی گاز و ترمز مجهز است.
خودروی موردبحث نسخه عادی LC250 نیست و بجای فرمان سنتی در آن از فرمان یوغ استفاده شده، فرمانی که تویوتا آن را NEO Steer مینامد. در طراحی فرمان یوغ پرادو از دستههای موتورسیکلت الهام گرفته شده و در واقع کنترلهای گاز و ترمز در فرمان ادغام شدهاند تا به این ترتیب دیگر نیازی به پدالهای یاد شده نباشد.
فرمان یوغ مانند باعث میشود راننده با دستان خود خودرو را کنترل نماید و به همین خاطر پرادو ۲۰۲۴ گزینهای مطلوب برای افراد ناتوان حرکتی خواهد بود. کنترلهای گاز و ترمز خودرو در سمت راست فرمان یوغ قرار گرفتهاند و رانندگان میتوانند به راحتی وارد خودرو شده یا از آن خارج شوند و شاسیبلند تویوتا را نیز به راحتی برانند. البته ژاپنیها با استفاده از چنین طرحی بیگانه نیستند و لکسوس بخش لوکس تویوتا از سیستم فرمان سیمی در شاسیبلند برقی RZ استفاده کرده است.
تویوتا اولین خودروساز ژاپنی نیست که محصولات خود را مناسب استفاده برای افراد ناتوان حرکتی میسازد زیرا مزدا نیز از سالهای قبل وسایل نقلیه مخصوص خود را معرفی کرده است. در واقع خودروهای مزدا ۲، MX-30، CX-5 و حتی MX-5 میاتا دارای دستههایی در کنار کنسول مرکزی هستند که جایگزین پدالها شدهاند. این خودروها را همچنین میتوان با غربیلک فرمان ویژهای که دارای دکمه فابریک برای رانندگی با یک دست هستند سفارش داد. در خاتمه باید گفت تویوتا با طیف وسیعی از خودروهای تولیدی و مفهومی در نمایشگاه حملونقل توکیو ۲۰۲۳ حضور پیدا میکند و اکثر آنها نیز برقی هستند. از جمله این خودروها میتوان به لندکروزر Se برقی و سه ردیفه، وانت پیکاپ رقیب فورد ماوریک و حتی محصول اسپرت فاقد پیشرانه درونسوز اشاره کرد.
مجتبی .
۲ آبان ۱۴۰۲اینکه ماشین فابریک کارخونه مناسب افراد دارای محدودیت ساخته بشه خیلی خوبه چون وقتی تغیرات توسط افراد متفرقه انجام میشه زیاد جالب نیست وظاهر ماشین هم خراب میشه. و همچنین آفرین به مزدا.
محمد
۲ آبان ۱۴۰۲این دیگه چه سمیه
MehdiTurbo
۲ آبان ۱۴۰۲حالا باز یه عده میان به به چه چه میکنن
مثل کامنتای زیر پست معرفی نسل جدید لندکروز
فرزاد
۲ آبان ۱۴۰۲اگه تو فضای مجازی گشته باشیم مطمئناً اون کلیپی که یک هموطن فرمون موتورسیکلتُ روی خودرو کار گذاشته و عملکرد قابل قبولی داشته رو دیدیم پس اینم هیچ جذابیت و نوآوری برای ما نیست
Enzo Ferrari 2008
۲ آبان ۱۴۰۲فرمان اصلا خوب نیست اگر فرمون یوقی شکل
بود پس دسته دنده چی می گه اون وسط
بهزاد
۲ آبان ۱۴۰۲یه ذره انتظار بالاست و کاربرانی مثل شما که سطح تنبلی را با قله های جدید ارتقا دادن هم باعث میشه سطح توقع به زیر صفر میل کنه.
پرفسور تو متن نوشته برای افرادی که دچار مشکلات حرکتی هستند ساخته شده و کسی که نمیتونه از پاهاش به خوبی استفاده کنه این شرکت پدال هارو رو فرمان تعبیه کرده!
سید
۲ آبان ۱۴۰۲نمیتونه استانداردهای هشتاد گانه طرح واردات را پاس کنه ژاپنی حالا حالا باید بدوند تا به استانداردهای سایپا و ایرانخودرو برسند
جنوب
۲ آبان ۱۴۰۲زشتوووو
یوتوتا
۳ آبان ۱۴۰۲فرمون یوقی خوب نیست فرمون باید مثل پراید ریقی باشه
وطنم پاره تنم معلم بازنشسته
۴ آبان ۱۴۰۲تو روحت که اول صبح پنج شنبه یه دل خندیدیم،،،،،😂😂😂😂😂👋👋
𝐀𝐥𝐢
۲ آبان ۱۴۰۲کنترل با این فرمون ها خیلی سخته آدم باید عادت کنه همون فرمون های سنتی خیلی خوب بودن
مسافرکشی.ون
۲ آبان ۱۴۰۲اقالطفایکیشونوبدینبما،فرمونمهمنمیخوام،یفرمونموتورمیبندیمبهش…قابلتوجهایرادگیرها
JaMsHiD
۲ آبان ۱۴۰۲مگه قرار نبود نسخه جدید طرحشون رو از لندکروزر فرماندهی بگیرن؟
خب پس این چیه😐
علی ازمشهد
۳ آبان ۱۴۰۲مونده حالا حالا ها اینا به ایران خودرو وسایپای انحصاری دولتی برسن و لگنهای منسوخ شده رو تا هزاران برابر ارزش واقعی با پول به ارزش پشکل که همونم مردم شریف وعادی ایران ندارن توی پاچه ملتشون کنن
رضا
۳ آبان ۱۴۰۲اقا اون های که خودشون نیومده
از مدل های فروان ، خیره کننده
و آپشنال ، ساپیا و ایران خوردو استفاده کنن
این همه انتخاب دیگه چی میخواین
ma
۵ آبان ۱۴۰۲این فرمون مناسب ماشین بازا نیست فرمونی که کف دست رو نندازی روش فرمون بدی فایده نداره،🤣🤣
دولتخواه
۶ آبان ۱۴۰۲ما به همین پراید هم قانع هستیم حداقل میدونیم قطعاتشو تو سوپر مارکت میوه فروشی ها هم دارن 🤣مارو از تحریم میترسونن .این ماشین واسه کسی خوبه فقط پارک کنه .وگرنه هزینه اش باید دوتا کلیه هارو بفروشی بدی