تویوتاچشم اندازهفته نامه

نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو رونمایی شد

نسل جدید تویوتا پرادو با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی و قیمت پایهٔ حدود ۵۵ هزار دلار به جنگ فورد برانکو و لندروور دیفندر می‌رود.

تویوتا سرانجام پس از سال‌ها انتظار نسل جدید لندکروزر پرادو را رونمایی کرده است. البته این خودرو فعلاً در آمریکای شمالی با نام لندکروزر معرفی شده تا جایگزینی برای سری ۲۰۰ باشد. این خودرو با کد J250 روی پلت‌فرم TNGA-F مشترک با لکسوس GX و لندکروزر ۳۰۰ ساخته شده است. پرادوی جدید در ظاهر اشتراکات زیادی با GX دارد که بارزترین آن‌ها خط پنجره‌ها است ولی شباهت بین این دو خودرو چندان آشکار نیست و پرادو خشن‌تر از لکسوس به نظر می‌رسد.

پرادو در جلو با دو طراحی مختلف ارائه می‌شود. تیپ پایه با نام ۱۹۵۸ و تیپ پرچم‌دار فرست ادیشن از چراغ‌های جلوی دایره‌ای استفاده می‌کنند درحالی‌که تیپ میانی چراغ‌های مستطیلی دارد. در نسخه اول همچنین شاهد سپر پلاستیکی مشکی هستیم. در عقب، چراغ‌های مربعی ساده‌ای در گوشه‌های گلگیر جای گرفته‌اند و چرخ زاپاس برخلاف نسل قبلی زیر سپر نصب شده است. به‌طورکلی، تویوتا برای این شاسی‌بلند جدید طراحی کاملاً رترو را در نظر گرفته که به نسل‌های قدیمی لندکروزر اشاره دارد. برخلاف ظاهر خشن و آفرودی اما پرادو به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها با لاستیک‌های چهارفصل ارائه می‌شود.

برخلاف لکسوس GX و لندکروزر ۳۰۰ که با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 ارائه می‌شود، تویوتا برای پرادو در بازار آمریکا موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوی هیبریدی را در نظر گرفته است. این پیشرانه به لطف یک موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری که در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نصب شده است، مجموعاً ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک با گیربکس کمکی دو سرعته، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل عقب مجهز است.

پرادو ۲۲۰ میلی‌متر از زمین فاصله دارد و زوایای حمله، فرار و شکست آن به ترتیب برابر با ۳۱ درجه، ۲۲ درجه و ۲۵ درجه است. علاوه بر این، بسیاری از قطعات حیاتی زیر خودرو داخل ریل‌های شاسی نصب شده‌اند تا هنگام عبور از روی صخره‌ها آسیب نبینند. پرادو در تمام تیپ‌ها به کرال کنترل و سیستم کمکی پایین رفتن از شیب‌ها مجهز است و از تیپ‌های میانی به بالا آنتی‌رول بارهای قابل قطع شدن هم ارائه می‌شود. سیستم مالتی ترین با تنظیمات مختلف برای انواع مسیرها مثل گلی، سنگ و شن و سیستم مانیتور مالتی‌ ترین برای نمایش تصویر جلو، زیر و کناره‌های خودرو نیز از تجهیزاتی هستند که در دو تیپ بالایی ارائه خواهند شد.

پرادوی جدید در داخل از کابینی مدرن با پلاستیک‌های نرم بهره می‌برد اما صرفاً به‌صورت پنج‌نفره با دو ردیف صندلی ارائه می‌شود. گرم‌کن صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان، تودوزی چرمی و تهویهٔ صندلی‌های جلو هم ازجمله تجهیزات این شاسی‌بلند ژاپنی هستند که البته برخی از آن‌ها فقط در تیپ‌های بالایی وجود دارند. تیپ پایه با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی کوچک ۸ اینچی عرضه می‌شود اما در تیپ‌های بالاتر خریداران از نمایشگر بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی بهره‌مند خواهند شد. تجهیزات ایمنی این ماشین هم شامل مواردی مثل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، سیستم پایش نقاط کور و… می‌شود.

تویوتا هنوز قیمت دقیق و کامل نسل جدید لندکروزر پرادو را اعلام نکرده اما قیمت پایهٔ آن را حدود ۵۵ هزار دلار در نظر گرفته است. این یعنی پرادو در بازار آمریکا به رقیب مستقیم لندروور دیفندر و فورد برانکو تبدیل خواهد شد. این خودرو تا اواخر امسال در آمریکای شمالی عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۹ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1490 ديدگاه)

    طراحی کلاسیک و برگرفته از یک مدل قدیمی ک خیلی خوب بروز رسانی شده
    گشتاور موتور برای افرود و خارج از جاده خیلی رقم خوبی هست
    طراحی ماشین علی رغم سایزش و کلاسش خیلی جمع و جور تو دست نشون، داخل کابین هم طراحی باحالی داره خصوصا دریچه های هوای وسط
    قیمت 50.000 دلار خیلی قیمت وسوه کننده ای هست برای همچین ماشینی با برند تویوتا

    موافقم 69
    مخالفم 48
    1. net

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3386 ديدگاه)

      تویوتا باید طراحی داخلی و بیرونی لکسوس و تویوتا رو از هم جدا کنه و ربطی به هم نداشته باشند مثل همین ماشین که کپی لکسوس gx مدل ۲۰۲۴ هست یا لکسوس gx مدل ۲۰۱۳ کپی پرادو هست فقط آرم جلوپنجره و آرم پشت تویوتا و لکسوس جا به جا شده

      موافقم 22
      مخالفم 9
    2. net

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3386 ديدگاه)

      پایین شیشه ردیف سوم صندلی بالای درب باک که مسطح نیست و شیشه دربها کپی لکسوس gx مدل ۲۰۲۴ هست بد شده

      موافقم 11
      مخالفم 7
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      سلطان 👑 خاکِتیم ❤😢
      ببینید تویوتا چه کرده همه را دیوانه کرده
      وای که چه هیولاهایی میشه از دل این با قطعات افترمارکتی کشید بیرون 🤯
      هم خوشحالم هم ناراحت
      چی شد که اینی شد که امروز جزو خاک‌بر‌سر‌ترین آدم‌های این کره‌ی خاکی شدیم که یه عده میتونند با پلاک گذر بیارن پُزِشو بدن ما هم مثل یه مشت آشغال نگاهش کنیم !
      این پرادو باید مثل سال‌های گذشته وارد بشه اما به جایش یک سالی شده چندتا چینی چانگان آوردن و هر روز دارند باهاش مانور خبری میدن و عده‌ای ساده‌لوح هم منتظرند واردات آزاد بشه !

      موافقم 35
      مخالفم 20
      1. نوید شاعر

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (22 ديدگاه)

        من ۱۰ عدد پرادو ۲۰۲۴ خریده و قطعات افترمارکتی برای آنان نصب کردم 🤯 من خیلی خوشحال و ناراحتم برای این ماشین

        موافقم 6
        مخالفم 14
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          کاربر ( نوید شاعر )

          مشکل از تو نیست !

          هرچی اهمیت هم نمیدیم پدال هم زده کوچه علی‌چپ !

          مشکل از پدال هست که اجازه میده مادرت را لخت کنی و به همه نمایش بدی !

          موافقم 15
          مخالفم 1
      2. Car love

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (700 ديدگاه)

        از وقتی اکانت TRD PRO ساخته شد بنا به دلایل خیلی نامعلومی فعالیت کارآفرین برتر خیلی کم شد،چرا 😞

        از کامنتای پیج دنده پنج زیر پست معرفیش معلومه خیلی همه دیوانه شدن

        موافقم 4
        مخالفم 15
        1. TRD PRO

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          تعطیلات تو غار خوش میگذره ؟
          دیدی استینگر و جنسیس g70 عزیزتر از جونتون منقرض شدن ؟
          پارسال هم بالاترین جایزه گرفته بودنا
          از همون tsp + ها که هنوزم نمیدونی چیه :)
          اما الان رهسپار خونه ابدی شدن
          دلم میسوزه برات که روزای سختی رو میگذرونی 😔

          موافقم 13
          مخالفم 2
      3. مجتبی .

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1231 ديدگاه)

        آقا نوید نگو که الآن برادر محمد میاد حکم خروج ازپدال بهت میده براانرژی منفی.

      4. MC20

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2323 ديدگاه)

        نوید جان ، یعنی چی که میگی ما هم مثل یک مشت آشغال نگاهش کنیم ؟ اولا ، خواهش میکنم حرفت رو قبل گفتن ، توی دهانت بچرخون و به اصطلاح حرف دهانت رو بفهم … دوما ، مردم ایران ، بیشترشون بسیار شریف و نجیب هستند و این وصله تو به اونها نمی چسبه … شاید دست بالا 35 % مردم ایران بد شده باشند ، به هر دلیلی که اونها هم به نظر من ، ایرانی نیستند … در ضمن این ماشین هم کمال مطلق و بی نقص نیست که بخاطرش از خود بیخود بشی و به مردم کشورت ناخواسته ، توهین کنی … امروز همه از شرایط بد معیشتی و تمام جوانبش با خبرند ، ولی این باعث نمیشه به جای کامنت فنی ، گل واژه بگی …

        موافقم 14
        مخالفم 5
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          کاربر MC20
          صبر کن صبر کن ، داداشم ، زیاد تند نرو !!!
          این حرف‌های کلیشه‌ای و دهن‌ پرکن و گول‌زننده دیگه به درد بچه‌مدرسه‌ای‌ها هم نمیخوره که میگید توهین به مردم ایران با کلمه‌ی آشغال و شریف بودن !

          شما یا کانادا زندگی میکنی یا در ایران پشتت پُره و داری نفع میبری و اگر نه حتی با آشغال هم چنین برخورد نمیکنند که مردم ایران رو بَبوگلابی گیر آوردن و هر بلایی دارند با تصمیماتشون سرشون در میارن !

          آره عزیزم ، دقیقاً ما آشغالیم که یه عده ماشین‌خوبارو از عراق امارات کویت گرجستان میارن تو خیابون با پلاک گذر میتینگ میدن و اگر نه 💩 خوردن و باید همون لگن‌هایی را سوار شوند که ما را مجبور به سوار شدنش میکنند !
          ٪۳۵ بد بودن چیه دیگه !
          مملکت به دو دسته تقسیم شده که یا فاسدی یا مظلوم ، حد وسط نداره !
          موضوع فقط سر پرادو نیست که جنابعالی گل‌واژه میخوانیدش ، موضوع سر وضعی هست که ۹۹٪ مردم باید سرویس شوند تا اون ۱٪ حال دنیا و آخرت را با هم کُنترات ببرند !!!!

          پس لطفاً از سر شکم سیری نیا اینجا حرف انگیزشی بزن و مظلوم‌نمایی و خودتوهینی بکن !
          جنابعالی زمانی میتونی ادعای انسان بودن بکنی که مثل یک انسان بری داخل نمایندگی یا نمایشگاه حتی با بالاترین قیمت ممکن بتونی آلمانی چینی کره‌ای ژاپنی و حتی ایرانی بخری نه اینکه چیزی را بخری که مجبورت میکنند !

          ما اگر آشغال نبودیم و شریف بودیم ، چنین به روزگارمون نمیاوردن که یکی اینقدر داشته باشه که ندونه چطور خرجش کنه و یکی هم اینقدر فلاکت‌زده باشه که برای ساده‌ترین حقوق انسانی دست به دامان یه مشت نامرد بشه و سر کج کنه !

          موافقم 12
          مخالفم 4
      5. MC20

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2323 ديدگاه)

        نوید ، تو اصرار داری خودت رو آشغال بدونی ، بدون ، مشکلی نیست … فقط یه لطفی بکن موقع بافتن گل واژه ها ، جمع نبند … بقیه کامنتت هم به قول خودت بدرد بچه های مدرسه ای می خوره و ارزشی نداره که پاسخی داشته باشه … راستی ، جوش مردمم نزن ، خشک میشی … از قدیم گفتن ، بچه تا گریه نکنه ، مادر بهش شیر نمیده …

        موافقم 8
        مخالفم 5
    4. دیجی

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (418 ديدگاه)

      ولی با همه باحالی پرادو دودر نسل قبل یه چیز دیگه بود

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. Scuderia Ferrari

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4056 ديدگاه)

    برای رقابت با فورد برانکو ، جیپ رانگلر و لندروور دیفندر باید تریم TRD PRO هم داشته باشه
    چون اسم لندکروزر روی این ماشین هست قطعاً توانایی های آفرود فوق العاده ای خواهد داشت مثل نسل های قبل

    موافقم 58
    مخالفم 6
    1. OM.01

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (544 ديدگاه)

      (چون اسم لندکروزر روی این ماشین هست قطعاً توانایی های آفرود فوق العاده ای خواهد داشت مثل نسل های قبل)

      😯😯
      چون اسمش لندکروزر هست یعنی توانایی آفرود بی نظیر!!اگه اسمش sky cruiser یا مثلا earth cruiser بود دیگه قابلیت آفرود پیدا نمیکرد یعنی!؟

      وضع کامنت های پدال وحشتناک تعطیل شده به طور خلاصه کامنت های توی سایت پدال اینطوریه که:1=کره ای دوستان میپرن روی ژاپنی دوستان و برعکس2=آلمانی فنا میپرن سر آمریکایی فنا و برعکس3=اکثرا معتقدن چین آشغاله و ماشین ایرانی بهتره از چینیه4=اکثرا میگن ماشین انگلیسی فلانه بهمانه5= اکثرا جوری از تسلا حالشون بهم میخوره انگار ارثشونو خورده درصورتی که تاحالا تسلا هم از نزدیک ندیدن.

      ای کاش 5 درصد کامنت های فنی (حتی کپی از سایت های معتبر) تو سایت رد بدل میشد واقعا عالی میشد.

      موافقم 26
      مخالفم 26
      1. Scuderia Ferrari

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (4056 ديدگاه)

        OM.01
        اول اینکه منظورتو متوجه نشدم که چی میگی
        دوم اینکه معلومه از تویوتا خوشت نمیاد
        سوم اینکه من فقط تو بحث فراری با دوستان کل کل دوستانه میکنم و کاری به بقیه برندها ندارم
        چهارم اینکه همین که شما تسلا رو از نزدیک دیدی و سوار شدی و ازش خوشت اومده برای ما باعث افتخاره

        موافقم 19
        مخالفم 5
        1. OM.01

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (544 ديدگاه)

          (اول اینکه منظورتو متوجه نشدم که چی میگی.دوم اینکه معلومه از تویوتا خوشت نمیاد.سوم اینکه من فقط تو بحث فراری با دوستان کل کل دوستانه میکنم و کاری به بقیه برندها ندارم.چهارم اینکه همین که شما تسلا رو از نزدیک دیدی و سوار شدی و ازش خوشت اومده برای ما باعث افتخاره)

          اولا منظورمو خوب متوجه شدی فقط به روی خودت نیاوردی. دوما چون گفتم sky cruiser و earth cruiser نتیجه گرفتی از تویوتا خوشم نمیاد!؟ عجب.

          سوما اصلا من کاری با برند مورد علاقه شما ندارم من صرفا نوع کامنت های که تو پدال هست رو نوشتم.

          چهارما من سوار تسلا نشدم و طرفدارش هم نیستم. البته من تسلا SP85D رو از نزدیک دیدم ولی خب قسمت نشده سوار شم و برونم.

          موافقم 4
          مخالفم 8
      2. phonix

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        دوست عزیز واقعا ادم تاسف میخوره که شما نمیتونید حتی یک متن ساده رو متوجه بشید اسم لندکروز یک برند هست ( صرفا دو کلمه به هم چسبیده نیستن که باهاشون بازی میکنید ) و بالا تر هم اون دوست عزیز به این مسئله اشاره کرده شما اومدید و احتمالا برای مزه پراکنی ( امید وارم همین دلیلش باشه چون خیلی زشته کسی متوجه متن نوشتاری زبان رسمی مملکتش نشه ) اسکای کروزر و ارث کروزر رو فرمودید .
        اگر ادائه فنی بودن میکنید مثب باقی دوستان فنی سایت نظر فنی بدید و از ارائه نظر در خصوص نظر شخصی افراد خودداری کنید .

        موافقم 4
        مخالفم 3
      3. Scuderia Ferrari

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (4056 ديدگاه)

        OM.01
        احتمال میدم شما با شنیدن نام لندکروزر یاد لوکس بودن یا اسپرت بودن بیفتین ولی من که سال هاست با دوستان میریم طبیعت گردی نام لندکروزر گره خورده با آفرودهای سخت و اینو بارها از نزدیک دیدم و برام ثابت شده
        ایشالا شما هم به ماشینی که دوست داری برسی و تو زندگیت موفق باشی و هدفت خراب کردن دیگران نباشه ….

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      یه سوال از منقدان دارم :
      چی شد که در لکسوس ، GS رفت و تمام شد با اینکه حرف‌ها برای گفتن داشت !!!
      جواب را میدونید ( رقیب خانوادگی که اومده بود بین LS و ES اختلاف بندازه ولی نتوانست و ترد شد از خانواده ) !!!

      سیاست تویوتا کاملاً روشنِ .
      امروز تکلیف خریدار بین لندکروزر و لکسوس LX روشنِ !
      اما تکلیفِ مردد شدن در خرید GX و پرادو از همیشه روشن‌تره !
      پرادو عملاً شده یه بیراهه‌گرد با قیمتی کاملاً رقابتی که البته به نظر میاد میخواسته جایه FJ هم پُر کنه و به نظرم کاملاً میترکونه چون حتی خریداران لندکروزر از اورگان‌های دولتی در کشورهای مختلف را هم به سمت خودش میکشونه و به نظر من خرید این خودرو نسبت به لندکروزر که گران‌تر هست ارجعیت داره !
      سپرهای پلاستیکی این خودرو از همان جنسی هست که برای fj کار شده بود و این یعنی این خودرو را میخرید برای کار کشیدن و اگر نه بروید GX بخرید تا خِرتناق لایه آپشن و متانت !

      پرادو‌ی جدید با دو نسل قبلش یه فرقی داره و اون هم اینه که از همین ابتدا تویوتا گوشزد کرده که پرادو را خام بخرید و به سلیقه‌ی خودتان بسازیدش برای ماجراجویی یا برای جنگ !

      موافقم 12
      مخالفم 13
  3. ابوالفضل

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (112 ديدگاه)

    من از طرحش خوشم نیومد
    طرح لکسوس به مراتب جذابتر بود
    ایکاش طرح پرادو رو به سبک قدیمی حفظ می‌کرد
    و یه سری جدید معرفی میکرد

    موافقم 20
    مخالفم 40
  4. محمد

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    این خوبه که به اصالت و طرح گذشته خودرو توجه داشته باشیم…

    اما ….

    به عقیده من این طرح ضعیف باز طراحی شده….

    جالبه… اما نه به اندازه کافی….!!!

    به نظر من توی طراحی این ماشین ما شاهد کم کاری هستیم….

    آدم اولش سورپرایز میشه.. اما یه کم که میگذره حوصلت ازش سر میره….!!!

    به اندازه کافی خوب طراحی نشده…..

    موافقم 46
    مخالفم 29
    1. A.az

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (142 ديدگاه)

      استاد میشه لطفاً ایرادای طراحیشو بگین
      هر ندونه فک میکنه نادر فقیه زاده ای چیزی هستی
      درسته که طراحی یه چیز سلیقه ای هستش ولی در عین حال کاملاً هم تخصصی هستش. پس نهایتاً یه فرد عادی میتونه بگه خوشم اومد یا نه
      مثل این میمونه بری به پروفسور مغز و اعصاب بگی جراحیت ایراد داره و خودتم دلال ماشین باشی

      موافقم 8
      مخالفم 17
  5. حالا یکی

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (165 ديدگاه)

    طراحی دلچسبی نداره

    موافقم 39
    مخالفم 31
  6. AMANTE

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    کلا سبک طراحی رترو در شاسی بلند های آفرودی مد شده و لندکروز ( پرادو ) جدید هم از این داستان پیروی کرده ولی از نظر من نتونسته اونجور که باید باحال میشده بشه.
    اما خوراک تیونینگ هست تا یک هیولا آفرود ازش در بیاد و امیدوارم تویوتا هم یک مدل GR یا TRD از پرادو جدید بده بیرون.

    موافقم 14
    مخالفم 7
  7. سالار فصل

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (374 ديدگاه)

    خوبه اما مثل مدل لکسوسش بی نقص نیست.
    اون واقعا یه چیز دیگس لعنتی

    موافقم 5
    مخالفم 14
  8. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    من از این طرح بدم نیومد و البته عاشقش هم نشدم
    ولی با قیمت نسبتا زیادی که داره، قطعات پلاستیکی سپر جلو و عقب، آزاردهنده است.
    پرادو قدیمی سپر فلزی هم‌رنگ بدنه داشت

    موافقم 55
    مخالفم 9
    1. حسین

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (225 ديدگاه)

      کافیه یک تصادف از جلو یا عقب انجام بدی،تمام قطعات پلاستیکی نابود میشه.

      موافقم 21
      مخالفم 15
      1. datsun

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3915 ديدگاه)

        نه سپر بقیه ماشینها از فولاد فورج ساخته شده این بده،

        موافقم 23
        مخالفم 12
    2. پژمان

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (75 ديدگاه)

      سلام
      یه سوال در مورد ماشینای هیبریدی
      قدرت موتور درون سوز x
      قدرت موتور بعدی y
      مجموع قدرت z=x+y
      آیا z فقط در صورت شارژ بودن باتری بدست میاد؟

  9. Sina

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (827 ديدگاه)

    بدون هیچ توضیحی کلا خوشم نیومد ازش
    هیچ ربطی هم بین این و پرادو نمیبینم
    همچین پیشرانه ای هیبریدی توروبو واسه یه ماشین جون سخت آفرودی اصلا مناسب نیست

    نه به اون طراحی های بسیار ساده و محافظه کارانه تویوتا
    نه به این هیجان و شلوغ پلوغی بی مورد
    همچین قیمت هیجان انگیزی هم نداره
    اگر به توربو بودن و آفرودیه همون لکسوس Gxیا تراورس zl1خیلی بهتر از این هستن

    موافقم 27
    مخالفم 20
    1. TRD PRO

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بدون هیچ توضیحی فاقد اهمیت .

  10. رضا

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    ای جان چه خوشگله. وایب کانسپت هیوندا رو گرفتم ازش. من مدلی که چراغش گرد نیست رو بیشتر خوشم اومد.

    موافقم 5
    مخالفم 20
  11. مجتبی .

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    طراحی که خب سلیقه ایه من هم نه بدم اومد نه عاشقش شدم. اما اصل برای این ماشین عملکردشه که باید دیده بشه درکنار رقباش چطوره اما فکرنکنم کم بیاره.

    موافقم 10
    مخالفم 4
  12. Navid A J

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    این چراغ گرده رو بفرستن دیگه حله.

    موافقم 6
    مخالفم 9
  13. R@min

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2043 ديدگاه)

    از امکانات آفرودیش زدن و موتورشم چنگی ب دل نمی زنه. با این قیمت هم با تریم های ساسکواچ برانکو و روبیکان رانگلر روبرو میشه که از الان بازندس.

    کدوم طیف مشتری هدف گرفتن فقط خودشون می دونن !!!

    موافقم 13
    مخالفم 9
  14. مازیار

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (823 ديدگاه)

    دیفندر و برانکو موجی ایجاد کردن که الان دیگه طراحی جعبه ای عادی به چشم میاد

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. مازیار

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (823 ديدگاه)

      و اگه ژاپنی فن های عزیز دست به کاتانا نبرن باید بگم طراحیش ضعیف تر از اون دوتاست

      موافقم 10
      مخالفم 4
  15. Car love

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (700 ديدگاه)

    اسکی ضعیف از دیفندر،چراغ گرد جلوش خود دیفندره.همون سرنوشت نسل قبل در انتظارشه

    موافقم 11
    مخالفم 18
    1. TRD PRO

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مثل استینگر و g70 و اون سانتافه مینی بوسی نمیشه . مطمئن باش :)

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. TRD PRO

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اون کلیپ که آخر خبر گذاشتن برای دیدنه نه دکور .
      برو از ۲:۵۸ به بعد ببین تا بفهمی مفهوم اصالت و طراحی رترو یعنی چی .
      البته با شناختی که ازت دارم از دو سه نفر از دوستات کمک بگیر تا متوجه بشی چی میگه :)

      موافقم 6
      مخالفم 1
    3. phonix

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      چراغ گردش جلوش ماله نسل قبل ارائه شده تو بازار امریکاس جناب

  16. پاشا

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (71 ديدگاه)

    چرا تمامی طراحی کره ای ها و ژاپنی ها دارن مکعب میشن مثلا همین سانتافه جدید

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. کرگدن باواریا

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (777 ديدگاه)

      پرادو از اولش هم ژن مکعبی داشت ؛ آفتابه رو نچسبون به تویوتا

      موافقم 13
      مخالفم 11
  17. Amirmohammad

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    طراحی کلاسیکی داره ولی در حدی نیست که بتونه باعث بشه خریدار از قیمتش چشم پوشی کنه.قیمت نسبت به رقبا بالاست
    کابین شیکه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. GMA

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (847 ديدگاه)

    قسمت جلویی میتونست بهتر باشه، ولی در کل من ازش خوشم اومد. البته که جای کار بیشتری داشته

    موافقم 5
    مخالفم 2
  19. Enzo Ferrari 2008

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    تویوتا پرادو های نسل قبلی زیبا تر از این بودن
    هم از لحاظ امکانات و موتور اینجور چیزا
    الان موتور این 4سیلندره اما نسل قبلی 6یا8بود

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. MohammaD

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      پرادو هیچ وقت موتور V8 نداشته و فقط لکسوس gx موتورش 4.6 هشت سیلندر بوده !!

      ولی خوب از نظر منم موتور های حجیم با بازدهی نه چندان بالا برای اینا خیلی بهتره چون دوام فنی این رده خودرو ها خیلی مهمه ولی خوب از سخت گیری های محیط زیستی چند سال اخیر هم نمیشه گذشت.

  20. reza342

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (216 ديدگاه)

    ساده جذاب و مردانه. دمش گرم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  21. Nissan...Japan

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (36 ديدگاه)

    کاری به این ندارم که چقدر جذابه یا نیست ولی از نظر طراحی هم این ماشین هم لکسس gx خیلی طراحی بالانس و پخته ای رو ارائه میدن انگار نه انگار که اولین باره تویوتا این کارو کرده بنظر میاد چند نسل گذشته که به این پختگی رسیده تیم طراحیشون افرین دارن…این طرحو با سانتافه ۲۰۲۴ مقایسه کنید…

    موافقم 8
    مخالفم 3
  22. همایون

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (772 ديدگاه)

    من نمیدونم مگه نسل جدید دیفندر یا برانکو مگه چقدر فروش داشتن که تب ارائه شاسی بلند با اون مدل طراحی بالا گرفت اول چینیها بعدم هیوندای و تویوتا و دقیقا همونطور که نسل جدید سانتافه هیچ ربطی به گذشته نداره پرادو هم ربطی به نسل های قبلی نداره.واسه اینکه نسل جدید پرادو رقیب گرندهایلندر نشه کلا کلاسش رو عوض کردن و این محصول رو ارائه کردن در حالی که این بیشتر بهش میخوره نسل جدید فوررانر باشه تا پرادو.وقتی فوررانر تو سبد محصولات تویوتا بود چه دلیلی داشت پرادو قربانی بشه حتی تیپ چراغ گرد قابلیت اینو داره که نسل جدید fj باشه.این طراحی داخلی مسخره و خشن و قدیمی که اصلا جالب نشده ولی طراحی بیرونی تیپ میانی اگر اسم پرادو روش نباشه خوبه حالا یا تیپ پرچمدار رو نشون ندادن یا اونم قراره با سپر پلاستیکی رونمایی بشه که وجدانن خیلی ضایعست حتی مدل چراغ مستطیلی هم بیش از حد توش پلاستیک مشکی هستش اینو مقایسه کنید با پرادو که از دور که میدید برق کروم داد میزد که با یه محصول لوکس و افرود طرف هستی در کل این محصول معرفی شده مشکل انچنانی نداره ولی وقتی اسم پرادو روش میاد مشکلاتش خودشو نشون میده.حالا که فعلا مد شده احتمالا هم مثل مدهای قبلی دنیای خودرو استقبال خوبی ازش بشه مخصوصا‌ اگه‌یکم طراحی داخلی جذابتر و به روزتر بود تو کشورهای عربی هم خیلی طرفدار پیدا میکرد.من با این تب جدید مخالف نیستم ولی اینکه سانتافه و پرادو به این تب دچار شن اصلا جالب نیست کلا نسل جدید gx بیشتر شبیه یه پرادو هستش احتمالا طرفدارای پرادو هم یه سریشون برن سمت گرندهایلندر

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3915 ديدگاه)

      قبل اینکه برانکو جدید بیاد fj کروز با طراحی مکعبی تولید میشد الان با چه منطقی میگی تحت تاثیر قرار گرفته

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. مجتبی .

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1231 ديدگاه)

        آره داتسون جان همونطور که توکلیپ هم اشاره کرده ازنسلهای قبلی لندکروز الهام گرفته وواقعا اون لندکروزهای فرماندهی زمان جنگ رو به یاد میاره. اما خب بعضی دوستان قبل ۲۰۲۰ رویادشون نمیاد ومدعی کپی از تقی ونقی میشن.

    2. TRD PRO

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اون کلیپ آخر خبر رو ببین . از ۲:۵۸ به بعد .
      اونحا کامل توضیح داده که طراحی رترو و کلاسیک این ماشین از « میراث » (Heritage) و نسل های گذشته ی این خودرو نشأت میگیره .
      اون همه مدل و طراحیای کلاسیک دکوری نیستن و لندکروز هم یه شبه تولید و طراحی نشده .
      تویوتا کمپانیه که برای خودش صاحب اعتبار و سبک خاص خودشه و الکی پرفروش ترین خودروساز دنیا نیست و آمارای فروشش الکی و ساخته شده و فیک نیست با فروش ۱۰ و نیم میلیون خودرو در ۲۰۲۲ .
      قبلا هم عکسایی منتشر شده بود که این مدل رو در کنار مدل های قبلی و کلاسیک j60 دهه هشتاد میلادی نشون میداد .

      https://www.pedal.ir/toyota/2025-toyota-land-cruiser-teased/

      خواهشا اول یکم اطلاعاتتون رو زیاد کنید بعد فاز متخصص خودرو بگیرید .

  23. همایون

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (772 ديدگاه)

    اون موتور چرا مثل محصولات ایرانی یه کاور نداره؟!!

  24. OM.01

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (544 ديدگاه)

    طراحی امر کاملا سلیقه ای هست من نه دوستش دارم نه متنفرم اما ماشین زیبایی هست
    سواری سیستم تعلیق عایق بندی هندلینگ رو که نمیشه نظر داد باید صبر کنیم ببینم متخصصان موتورترند کارانددرایور چی میگن.

    تنها چیزی که میتونم نظر قطعیمو بگم توانایی آفرود هست با توجه به فاصله از سطح زمین زوایای آفرودی باید بگم ماشین بدی تو آفرود نیست اما هیچ حرفی برای گفتن در برابر لندروور دیفندر فورد برانکو نداره. حالا ممکنه بگید چطور مگه؟ چون اسم ماشین لندکروزر قطعا توانایی آفرودش فوق العادس(!)

    در جواب باید بگم بعید میدونم ماشین با فاصله از سطح زمین 22 سانتی متر بتونه در آفرود بهتر از خودروهایی با فاصله از سطح زمین 29 سانتی متر عمل کنه. کاری با زوایای آفرود ندارم.فاصله ها خیلی زیاده…

    البته در سایت پدال برخی معتقدن اگه خودرویی آپشن رقص مون واک مایکل جکسون داشته باشه بهترین آفرودر دنیاس🤣 (الان بمب بارون میشم)

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. Tone

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بزرگترین اشتباهت همینه که تنها ملاک رو زوایا و فاصله از سطح زمین میدونی که با یه لیفت کیت و سپر high clearance میشه به هر مقداری رسید

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. R@min

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2043 ديدگاه)

        خب بقیه هم لیفت میشن باز هم برتری دارن و اگر قرار با قیمت یکسان با رقبا باز هم یه هزینه رو دست مالک بزاره یه نفر باید خیلی خجسته باشه پول ب این بده.

        لیفت هم کیفیت سواری خراب می کنه.

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. Tone

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          لندروور دیفندر که با تعلیق بادی نمیشه لیفت کرد برانکو هم که بدون پکیج ساسکواچ فاصله از زمین کمتری از پرادو داره و با پکیج ساسکواچ هم که خودش لیفت شده از کارخونه !
          اصلا مگه چند نفر هستن که ماشین ۶۰ هزار دلاری رو تا حد لیمیتش میبرن آفرود ؟ این ماشین تعادل رانندگی تو شهر و بزرگراه و آفرود رو رعایت کرده
          کسی که میخواد آفرود سنگین بره جا برا ارتقاء هست کسی هم که بخواد تو شهر رانندگی کنه فابریک جوابگو هست
          فوررانر و تاکوما هم همینن حدود ۳۰-۴۰ درصد صاحباش ماشینشون رو کاستوم میکنن بقیه هم فابریک جوابگو نیازشون هست

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. R@min

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2043 ديدگاه)

          لندروور هم لیفت میشه تا بالای 3 اینچ هم لیفت کردن و برانکوهای رده پایین هم رقیب این نیستن با 10 20 هزار قیمت کمتر. منظور این بود که ضعف های ماشین رو نباید با هزینه اضافی رو دست مالک برطرف کنن. وقتی قیمت اندازه رقبا داری باید ب همون میزان هم امکانات بدی. دو قفل دیفرانسیل یا وینچ یا اسنورکل یا لیفت و تایر بهتر سپر بهتر و…

          موافقم 2
          مخالفم 2
  25. محمد

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    طراحی شلوغ و فانتزی داری ، انگار هیوندا طراحیش کرده ، نه اینکه طراحی بدی داشته باشه ها ولی همچین دلنشین نیست و بعد یه مدت خستت می‌کنه ، دوامش هم باید وقتی اومد بررسی بشه ، مدلی قبلی رو اگه درست ازش استفاده میکردی یک میلیون کیلومتر تو کوه و بیابون باهاش میتونستی رانندگی کنی اما نمی‌دونم چرا ته دلم حس میکنم این ماشین دوام نسل قبلی رو نخواهد داشت و نسل ماشین های بادوام رو به انقراضه

    موافقم 3
    مخالفم 11
  26. ❤BMW❤

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    تریم پایه خوشگل تره (:

  27. Sepehrg

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    الان شما از این طراحی خوشتون میاد؟ این‌کجاش نشون دهنده پرادوعه؟
    قیمت پایه ۵۵ هزارتا ؟؟؟

  28. ab0lf4zl

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (232 ديدگاه)

    داشبورد ماشین کمی زیاد! بیروحه کاش هیجان بیشتری داشت. بیش از حد یکرنگه

  29. genius

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    قربون خاک لاستیکای اعلیحضرت جی کلاس که عمری اصالت خودش رو به هیچ ترندی نباخت و امروز تموم دنیا دارن از الگوی جعبه ای شکل و یقرش تقلید میکنن

    موافقم 2
    مخالفم 14
    1. datsun

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3915 ديدگاه)

      ولا جی خودش الگو گرفته همین جیپ و لندکروز و لندروور زمان خودش بود الگو نه ها کپی خودشون بود تو اون زمان تو الان میگی ازش تقلید میکنن!

      موافقم 9
      مخالفم 2
  30. 18:45

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (626 ديدگاه)

    عالی و دوست داشتنی💯🌹

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا