تویوتاچشم اندازهفته نامه

نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو رونمایی شد

نسل جدید تویوتا پرادو با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی و قیمت پایهٔ حدود ۵۵ هزار دلار به جنگ فورد برانکو و لندروور دیفندر می‌رود.

تویوتا سرانجام پس از سال‌ها انتظار نسل جدید لندکروزر پرادو را رونمایی کرده است. البته این خودرو فعلاً در آمریکای شمالی با نام لندکروزر معرفی شده تا جایگزینی برای سری ۲۰۰ باشد. این خودرو با کد J250 روی پلت‌فرم TNGA-F مشترک با لکسوس GX و لندکروزر ۳۰۰ ساخته شده است. پرادوی جدید در ظاهر اشتراکات زیادی با GX دارد که بارزترین آن‌ها خط پنجره‌ها است ولی شباهت بین این دو خودرو چندان آشکار نیست و پرادو خشن‌تر از لکسوس به نظر می‌رسد.

پرادو در جلو با دو طراحی مختلف ارائه می‌شود. تیپ پایه با نام ۱۹۵۸ و تیپ پرچم‌دار فرست ادیشن از چراغ‌های جلوی دایره‌ای استفاده می‌کنند درحالی‌که تیپ میانی چراغ‌های مستطیلی دارد. در نسخه اول همچنین شاهد سپر پلاستیکی مشکی هستیم. در عقب، چراغ‌های مربعی ساده‌ای در گوشه‌های گلگیر جای گرفته‌اند و چرخ زاپاس برخلاف نسل قبلی زیر سپر نصب شده است. به‌طورکلی، تویوتا برای این شاسی‌بلند جدید طراحی کاملاً رترو را در نظر گرفته که به نسل‌های قدیمی لندکروزر اشاره دارد. برخلاف ظاهر خشن و آفرودی اما پرادو به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها با لاستیک‌های چهارفصل ارائه می‌شود.

برخلاف لکسوس GX و لندکروزر ۳۰۰ که با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 ارائه می‌شود، تویوتا برای پرادو در بازار آمریکا موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوی هیبریدی را در نظر گرفته است. این پیشرانه به لطف یک موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری که در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نصب شده است، مجموعاً ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک با گیربکس کمکی دو سرعته، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل عقب مجهز است.

پرادو ۲۲۰ میلی‌متر از زمین فاصله دارد و زوایای حمله، فرار و شکست آن به ترتیب برابر با ۳۱ درجه، ۲۲ درجه و ۲۵ درجه است. علاوه بر این، بسیاری از قطعات حیاتی زیر خودرو داخل ریل‌های شاسی نصب شده‌اند تا هنگام عبور از روی صخره‌ها آسیب نبینند. پرادو در تمام تیپ‌ها به کرال کنترل و سیستم کمکی پایین رفتن از شیب‌ها مجهز است و از تیپ‌های میانی به بالا آنتی‌رول بارهای قابل قطع شدن هم ارائه می‌شود. سیستم مالتی ترین با تنظیمات مختلف برای انواع مسیرها مثل گلی، سنگ و شن و سیستم مانیتور مالتی‌ ترین برای نمایش تصویر جلو، زیر و کناره‌های خودرو نیز از تجهیزاتی هستند که در دو تیپ بالایی ارائه خواهند شد.

پرادوی جدید در داخل از کابینی مدرن با پلاستیک‌های نرم بهره می‌برد اما صرفاً به‌صورت پنج‌نفره با دو ردیف صندلی ارائه می‌شود. گرم‌کن صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان، تودوزی چرمی و تهویهٔ صندلی‌های جلو هم ازجمله تجهیزات این شاسی‌بلند ژاپنی هستند که البته برخی از آن‌ها فقط در تیپ‌های بالایی وجود دارند. تیپ پایه با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی کوچک ۸ اینچی عرضه می‌شود اما در تیپ‌های بالاتر خریداران از نمایشگر بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی بهره‌مند خواهند شد. تجهیزات ایمنی این ماشین هم شامل مواردی مثل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، سیستم پایش نقاط کور و… می‌شود.

تویوتا هنوز قیمت دقیق و کامل نسل جدید لندکروزر پرادو را اعلام نکرده اما قیمت پایهٔ آن را حدود ۵۵ هزار دلار در نظر گرفته است. این یعنی پرادو در بازار آمریکا به رقیب مستقیم لندروور دیفندر و فورد برانکو تبدیل خواهد شد. این خودرو تا اواخر امسال در آمریکای شمالی عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    پدال امروز صبح ترکوند
    مخصوصا این تیتر سریع ترین درگ
    نگهش داشتم دور هم ببینیم از ذوق نگاه نکردم 😂.
    خدا خیرتون بده
    آرزوی موفقیت
    باشه همیشه از این پست ها 😂😄

    موافقم 40
    مخالفم 7
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2910 ديدگاه)

      سلامت باشید
      آقایان دهقان و احمدزاده زحمت زیادی برای پدال می‌کشن

      موافقم 30
      مخالفم 2
      1. حسین

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        موفق باشید و پایدار و شاد و سلامت

        آقای اشتری یه سوال

        شاسی مستقل هست ؟

        موافقم 15
        مخالفم 0
  2. BMW

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    به به چه حالب

    موافقم 9
    مخالفم 2
  3. BMW

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    به به چه جالب شده دلم خواست

    موافقم 12
    مخالفم 2
  4. مانی

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    با احترام به نظرات تمامی کاربران محترم و عزیز پدال،من شخصا از طراحی نسل جدید پرادو خیلی لذت بردم و واقعا عاشق این طراحی آفرودی و با اصالت شدم.طراحی شیک،محکم و پر جذبه این ماشین خاطرات سال های کودکی را در من زنده کرد،سالهایی که ماشین ها واقعا اصیل و زیبا بودند و انسان از مشاهده آنها در خیابان های شهر هیجان زده و مسرور می شد.خوشحالم که تویوتا به طراحی جعبه ای و شیک سالهای دهه هشتاد میلادی برگشته و از طرح های عجیب و غریب و کارتونی این سالها پرهیز کرده است.همچنین با نهایت احترام،پیشنهاد خرید نسل جدید تویوتا پرادو را برای مصارف نیروهای خدوم پلیس راهنمایی و رانندگی،نیروهای غیور مرزبانی،محیط بانان زحتمکش محیط زیست کشور و دیگر ادارات دولتی و نظامی ارائه می دهم.من اگر به جای مسئولان کشور بودم همین الان حداقل 10 هزار دستگاه از این ماشین را برای مصارف کشوری سفارش می دادم.

    موافقم 46
    مخالفم 19
  5. یوسف

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    کلاس درس… ژنتیک آفرود…برگزار میشود استاد….. لندرور
    برای کل خودرو سازان……
    ….. دوستان توجه بفرمائید که لندرور سال 2011 نسل فعلی دیفندر رو طراحی کرده…. اون وقت الان ادر سال 2023 ازش اسکی میرن….
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_DC100

    موافقم 13
    مخالفم 32
    1. Z

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله درسته فقط لندروور هست که ماشین رترو میسازه و فقط هم لندروور بوده که در گذشته خودروهای آفرودیش شکل جعبه بودن
      بقیه سیب زمینی میساختن و الان اومدن از لندروور کپی کردن

      موافقم 40
      مخالفم 6
    2. JaMsHiD

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2798 ديدگاه)

      چراغاش شبیه هست؟نه . گلگیر؟نه . چراغ عقب و زاپاس؟نه . طراحی داخلی؟نه . جلو پنجره و زوایا؟نه
      د آخه لامصب هر کی طراحی مربعی میزنه میشه کپی کار از لندروور؟
      الان اگه اینشکلیه که لندروور جدید کپی از شورلت سابربن نسل دهم هست
      #متعصب_نباشیم

  6. Behi

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (175 ديدگاه)

    خیلی زیباست، طراحی تویوتا عالی شده بخصوص اس‌یووی و وانت‌هاش. درضمن اینکه طراحی جی‌اس و پرادو رو بترتیب با ال‌اس و لندکروز ۲۰۰ متفاوت کرده ایده بسیاری جالب و خوبی هستش

    موافقم 14
    مخالفم 5
  7. Mani

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    طراحیش خوبه ولی عالی عالی نیست
    طراحیش یه جوریه ماشینو کوچکتر از چیزی که هست نشون میده
    ولی ایکاش موتورش حداقل همون موتور ۶ سیلندر اتمسفر لندکروزر ۳۰۰ می‌بود(اسم موتورشو یادم نیست الان) هایبرید کلا واسه آفرود جالب نیست
    کلمه هایبرید میاد آدم یاد خودروهای خانوادگی بی آزار میوفته نه خودروی آفرودر

    موافقم 11
    مخالفم 2
  8. Hadi

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (598 ديدگاه)

    واقعا زیباست و طراحی رترو و جسورانه ای داره 👌
    میشه گفت بی نقص طراحی های جدید تویوتا خیلی پیشرفت کرده نسبت به قبل هر روز داره بهتر میشه فقط و اگه گیربکس دستی داشته باشه و یه V6 تنفس طبیعی داشت دیگه کار تموم بود…

    موافقم 11
    مخالفم 6
  9. علی جردن

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    حالا اگه می تونین این نسلشو تو ایران فیس لیفت کنین😂

    موافقم 28
    1. Taha Ayoobi

      ۲ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (4384 ديدگاه)

      ایرانی همه کار میکنه😂

  10. aryan

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    خیلی قشنگه طراحیش هم بیرون هم داخل👌

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. رامتین

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3263 ديدگاه)

    کاملا طراحی جذاب و بی نقص. بر خلاف سانتافه که یهو خواست خودشو با بزرگان هم قیافه کنه!

    موافقم 7
    مخالفم 2
  12. محمد

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (34 ديدگاه)

    زیبا، خوش رخ، کاربردی، بدون اضافه کاری

    موافقم 2
    مخالفم 2
  13. جاماسپ

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این چرا اینقدر شبیه Fgکروزره …. حالت شهری و طراحی نوآورانه رو کمتر متبادر می‌کنه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. هدف جهانی

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    حقیقتا خیلی زیبا و جسور هست و حتی زیباتر از فورد برانکو هست و طراحی زیبا و‌ جمع و جور دارد

  15. Hassan

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    به نظر من پرادو از پرادو بودن خارج شده، شبیه پاترول نیسان شده ، مخصوصا عقبش، پرادو مخصوصا نسل دومش و سومش ، یک جور خودرو خاص تو خیابون بود ایننچیزی که طراح ارائه کرده بیشتر همون پاترول پیشرفته هست، تویوتا از دست رفت!

    موافقم 2
    مخالفم 2
  16. مهردادکمال

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    زبان عاجزه از توصیف این روتروی خیره کننده!! پرادوی جدید اومده یکباره تمام افتخارات پرادو قبلی و اف جی کروزر و حتی سری ۷۰رو با هم از آن خود کنه…

  17. پوریا کرمی

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (74 ديدگاه)

    هی جان دلمی عجب ماشینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا