نسل جدید تویوتا پرادو با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی و قیمت پایهٔ حدود ۵۵ هزار دلار به جنگ فورد برانکو و لندروور دیفندر میرود.
تویوتا سرانجام پس از سالها انتظار نسل جدید لندکروزر پرادو را رونمایی کرده است. البته این خودرو فعلاً در آمریکای شمالی با نام لندکروزر معرفی شده تا جایگزینی برای سری ۲۰۰ باشد. این خودرو با کد J250 روی پلتفرم TNGA-F مشترک با لکسوس GX و لندکروزر ۳۰۰ ساخته شده است. پرادوی جدید در ظاهر اشتراکات زیادی با GX دارد که بارزترین آنها خط پنجرهها است ولی شباهت بین این دو خودرو چندان آشکار نیست و پرادو خشنتر از لکسوس به نظر میرسد.
پرادو در جلو با دو طراحی مختلف ارائه میشود. تیپ پایه با نام ۱۹۵۸ و تیپ پرچمدار فرست ادیشن از چراغهای جلوی دایرهای استفاده میکنند درحالیکه تیپ میانی چراغهای مستطیلی دارد. در نسخه اول همچنین شاهد سپر پلاستیکی مشکی هستیم. در عقب، چراغهای مربعی سادهای در گوشههای گلگیر جای گرفتهاند و چرخ زاپاس برخلاف نسل قبلی زیر سپر نصب شده است. بهطورکلی، تویوتا برای این شاسیبلند جدید طراحی کاملاً رترو را در نظر گرفته که به نسلهای قدیمی لندکروزر اشاره دارد. برخلاف ظاهر خشن و آفرودی اما پرادو بهصورت استاندارد در تمام تیپها با لاستیکهای چهارفصل ارائه میشود.
برخلاف لکسوس GX و لندکروزر ۳۰۰ که با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 ارائه میشود، تویوتا برای پرادو در بازار آمریکا موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوی هیبریدی را در نظر گرفته است. این پیشرانه به لطف یک موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری که در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نصب شده است، مجموعاً ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودرو همچنین بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک با گیربکس کمکی دو سرعته، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل عقب مجهز است.
پرادو ۲۲۰ میلیمتر از زمین فاصله دارد و زوایای حمله، فرار و شکست آن به ترتیب برابر با ۳۱ درجه، ۲۲ درجه و ۲۵ درجه است. علاوه بر این، بسیاری از قطعات حیاتی زیر خودرو داخل ریلهای شاسی نصب شدهاند تا هنگام عبور از روی صخرهها آسیب نبینند. پرادو در تمام تیپها به کرال کنترل و سیستم کمکی پایین رفتن از شیبها مجهز است و از تیپهای میانی به بالا آنتیرول بارهای قابل قطع شدن هم ارائه میشود. سیستم مالتی ترین با تنظیمات مختلف برای انواع مسیرها مثل گلی، سنگ و شن و سیستم مانیتور مالتی ترین برای نمایش تصویر جلو، زیر و کنارههای خودرو نیز از تجهیزاتی هستند که در دو تیپ بالایی ارائه خواهند شد.
پرادوی جدید در داخل از کابینی مدرن با پلاستیکهای نرم بهره میبرد اما صرفاً بهصورت پنجنفره با دو ردیف صندلی ارائه میشود. گرمکن صندلیهای جلو و غربیلک فرمان، تودوزی چرمی و تهویهٔ صندلیهای جلو هم ازجمله تجهیزات این شاسیبلند ژاپنی هستند که البته برخی از آنها فقط در تیپهای بالایی وجود دارند. تیپ پایه با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی کوچک ۸ اینچی عرضه میشود اما در تیپهای بالاتر خریداران از نمایشگر بزرگتر ۱۲.۳ اینچی بهرهمند خواهند شد. تجهیزات ایمنی این ماشین هم شامل مواردی مثل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، سیستم پایش نقاط کور و… میشود.
تویوتا هنوز قیمت دقیق و کامل نسل جدید لندکروزر پرادو را اعلام نکرده اما قیمت پایهٔ آن را حدود ۵۵ هزار دلار در نظر گرفته است. این یعنی پرادو در بازار آمریکا به رقیب مستقیم لندروور دیفندر و فورد برانکو تبدیل خواهد شد. این خودرو تا اواخر امسال در آمریکای شمالی عرضه میشود.
حسین
۱۱ مرداد ۱۴۰۲پدال امروز صبح ترکوند
مخصوصا این تیتر سریع ترین درگ
نگهش داشتم دور هم ببینیم از ذوق نگاه نکردم 😂.
خدا خیرتون بده
آرزوی موفقیت
باشه همیشه از این پست ها 😂😄
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ مرداد ۱۴۰۲سلامت باشید
آقایان دهقان و احمدزاده زحمت زیادی برای پدال میکشن
حسین
۱۱ مرداد ۱۴۰۲موفق باشید و پایدار و شاد و سلامت
آقای اشتری یه سوال
شاسی مستقل هست ؟
BMW
۱۱ مرداد ۱۴۰۲به به چه حالب
BMW
۱۱ مرداد ۱۴۰۲به به چه جالب شده دلم خواست
مانی
۱۱ مرداد ۱۴۰۲با احترام به نظرات تمامی کاربران محترم و عزیز پدال،من شخصا از طراحی نسل جدید پرادو خیلی لذت بردم و واقعا عاشق این طراحی آفرودی و با اصالت شدم.طراحی شیک،محکم و پر جذبه این ماشین خاطرات سال های کودکی را در من زنده کرد،سالهایی که ماشین ها واقعا اصیل و زیبا بودند و انسان از مشاهده آنها در خیابان های شهر هیجان زده و مسرور می شد.خوشحالم که تویوتا به طراحی جعبه ای و شیک سالهای دهه هشتاد میلادی برگشته و از طرح های عجیب و غریب و کارتونی این سالها پرهیز کرده است.همچنین با نهایت احترام،پیشنهاد خرید نسل جدید تویوتا پرادو را برای مصارف نیروهای خدوم پلیس راهنمایی و رانندگی،نیروهای غیور مرزبانی،محیط بانان زحتمکش محیط زیست کشور و دیگر ادارات دولتی و نظامی ارائه می دهم.من اگر به جای مسئولان کشور بودم همین الان حداقل 10 هزار دستگاه از این ماشین را برای مصارف کشوری سفارش می دادم.
یوسف
۱۱ مرداد ۱۴۰۲کلاس درس… ژنتیک آفرود…برگزار میشود استاد….. لندرور
برای کل خودرو سازان……
….. دوستان توجه بفرمائید که لندرور سال 2011 نسل فعلی دیفندر رو طراحی کرده…. اون وقت الان ادر سال 2023 ازش اسکی میرن….
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Land_Rover_DC100
Z
۱۱ مرداد ۱۴۰۲بله درسته فقط لندروور هست که ماشین رترو میسازه و فقط هم لندروور بوده که در گذشته خودروهای آفرودیش شکل جعبه بودن
بقیه سیب زمینی میساختن و الان اومدن از لندروور کپی کردن
JaMsHiD
۲۶ مرداد ۱۴۰۲چراغاش شبیه هست؟نه . گلگیر؟نه . چراغ عقب و زاپاس؟نه . طراحی داخلی؟نه . جلو پنجره و زوایا؟نه
د آخه لامصب هر کی طراحی مربعی میزنه میشه کپی کار از لندروور؟
الان اگه اینشکلیه که لندروور جدید کپی از شورلت سابربن نسل دهم هست
#متعصب_نباشیم
Behi
۱۱ مرداد ۱۴۰۲خیلی زیباست، طراحی تویوتا عالی شده بخصوص اسیووی و وانتهاش. درضمن اینکه طراحی جیاس و پرادو رو بترتیب با الاس و لندکروز ۲۰۰ متفاوت کرده ایده بسیاری جالب و خوبی هستش
Mani
۱۱ مرداد ۱۴۰۲طراحیش خوبه ولی عالی عالی نیست
طراحیش یه جوریه ماشینو کوچکتر از چیزی که هست نشون میده
ولی ایکاش موتورش حداقل همون موتور ۶ سیلندر اتمسفر لندکروزر ۳۰۰ میبود(اسم موتورشو یادم نیست الان) هایبرید کلا واسه آفرود جالب نیست
کلمه هایبرید میاد آدم یاد خودروهای خانوادگی بی آزار میوفته نه خودروی آفرودر
Hadi
۱۱ مرداد ۱۴۰۲واقعا زیباست و طراحی رترو و جسورانه ای داره 👌
میشه گفت بی نقص طراحی های جدید تویوتا خیلی پیشرفت کرده نسبت به قبل هر روز داره بهتر میشه فقط و اگه گیربکس دستی داشته باشه و یه V6 تنفس طبیعی داشت دیگه کار تموم بود…
علی جردن
۱۱ مرداد ۱۴۰۲حالا اگه می تونین این نسلشو تو ایران فیس لیفت کنین😂
Taha Ayoobi
۲ اسفند ۱۴۰۲ایرانی همه کار میکنه😂
aryan
۱۱ مرداد ۱۴۰۲خیلی قشنگه طراحیش هم بیرون هم داخل👌
رامتین
۱۱ مرداد ۱۴۰۲کاملا طراحی جذاب و بی نقص. بر خلاف سانتافه که یهو خواست خودشو با بزرگان هم قیافه کنه!
محمد
۱۱ مرداد ۱۴۰۲زیبا، خوش رخ، کاربردی، بدون اضافه کاری
جاماسپ
۱۲ مرداد ۱۴۰۲این چرا اینقدر شبیه Fgکروزره …. حالت شهری و طراحی نوآورانه رو کمتر متبادر میکنه
هدف جهانی
۱۲ مرداد ۱۴۰۲حقیقتا خیلی زیبا و جسور هست و حتی زیباتر از فورد برانکو هست و طراحی زیبا و جمع و جور دارد
Hassan
۱۲ مرداد ۱۴۰۲به نظر من پرادو از پرادو بودن خارج شده، شبیه پاترول نیسان شده ، مخصوصا عقبش، پرادو مخصوصا نسل دومش و سومش ، یک جور خودرو خاص تو خیابون بود ایننچیزی که طراح ارائه کرده بیشتر همون پاترول پیشرفته هست، تویوتا از دست رفت!
مهردادکمال
۱۲ مرداد ۱۴۰۲زبان عاجزه از توصیف این روتروی خیره کننده!! پرادوی جدید اومده یکباره تمام افتخارات پرادو قبلی و اف جی کروزر و حتی سری ۷۰رو با هم از آن خود کنه…
پوریا کرمی
۱۲ مرداد ۱۴۰۲هی جان دلمی عجب ماشینی