تویوتا

معرفی تویوتا راوفور پرایم پلاگین هیبرید 2024 با برد برقی 67 کیلومتر

راوفور پرایم نسخه‌ای پلاگین‌هیبریدی با ۳۰۲ اسب بخار قدرت و شتاب ۵.۵ ثانیه است که با قیمت پایهٔ ۴۳,۴۴۰ دلار عرضه می‌شود.

تویوتا رافور پرایم برای مدل ۲۰۲۴ با قیمت پایهٔ ۴۳,۴۴۰ دلار معرفی شده که ۳۵۰ دلار بیشتر از قبل است. این خودرو اواخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش در بازار ایالات‌متحده خواهد شد. رافور پرایم ۲۰۲۴ اما تغییری را نسبت به قبل تجربه نکرده است و بنابراین در تیپ پایهٔ SE همچنان شاهد همان رینگ‌های ۱۸ اینچی، غربیلک فرمان چرمی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی راننده، دوخت قرمزرنگ، سیستم صوتی با شش بلندگو، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸ اینچی هستیم.

کسانی که خواهان تجهیزات بیشتری هستند می‌توانند سراغ تیپ XSE با قیمت ۴۷,۳۱۰ دلار بروند که در بیرون با رینگ‌های ۱۹ اینچی بزرگ‌تر، کمک‌فنرهای قرمزرنگ و سقف مشکی متضاد با رنگ بدنه متمایز می‌شود. این تیپ در داخل هم با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سیستم صوتی JBL با ۱۱ بلندگو و یک ساب‌ووفر، نورپردازی داخلی و شارژر بی‌سیم گوشی ارائه می‌شود. علاوه بر این، خریداران می‌توانند پکیج‌هایی را هم سفارش دهند که گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، سقف پانوراما و… را اضافه می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی تویوتا راوفور ۲۰۲۴ هیبرید وارداتی

رافور پرایم به‌صورت استاندارد با مجموعهٔ سیستم کمک‌رانندهٔ تویوتا بنام Safety Sense 2.5+ ارائه می‌شود که شامل کروز کنترل راداری پویا، هشدار خروج از خط، سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، نوربالای خودکار، دستیار خواندن علائم جاده، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب خواهد بود. این کراس‌اوور ژاپنی به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، دو موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۱۸.۱ کیلووات ساعتی مجهز است. این سیستم مجموعاً ۳۰۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و خودرو را ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. رافور پرایم همچنین می‌تواند تا ۶۸ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Sepehrg

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    47 هزار دلار یکم گرون نیس؟

    موافقم 22
    مخالفم 19
    1. JDM_Japan

      ۲۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (168 ديدگاه)

      با این مبلغ توی ایران یه تیگو ۸ پرو مگس بهت میندازن!😂😐

      موافقم 26
      مخالفم 4
    2. 6.2

      ۲۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      برای یه شاسی پلاگین هیبریدی با تجهیزات مناسب نه گرون نیست .
      قیمتش منطقیه .

      موافقم 22
      مخالفم 4
  2. Viper

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    این ماشینا واقعا برای واردات خوبه

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. امیر

      ۲۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (681 ديدگاه)

      در خوب بودنش که شکی نیست ولی مشکل اینجاست که مسئولین ما خوب نیستن 😒

      موافقم 26
      مخالفم 1
      1. سلطان‌مهر

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        چی‌بگم‌والا.حرف‌حقو‌زدی

    2. JDM_Japan

      ۲۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (168 ديدگاه)

      صد البته ولی خب برچسب قیمتش به ما نمیخوره حلال استرالیایی ها و اعراب!

      موافقم 16
      مخالفم 3
  3. محمد

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    همه رقبا نسل عوض کردن احتمالا امسال سال آخر تولید این نسله

    موافقم 14
    مخالفم 2
  4. AMIRHOSSE IN GERMANY

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    کیفیت تویوتا برای همه اثبات شده است ولی دیگه واقعا محصولات تویوتا قدیمی بنظر میرسن .داخلش برای سال 2016 هس.
    بقول آرش تکون بده

    تکون بده

    بدنو تکون بده

    تکون بده !

    موافقم 24
    مخالفم 16
    1. JDM_Japan

      ۲۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (168 ديدگاه)

      اگه تویوتا داخلش رو مثل چینی ها کامل یکپارچه تبلت میزد قول میدم اولین نفر تو می بودی که ایراد می گرفتی
      واقعا شرکت ها باید کیا رو راضی کنن!یکی با مانیتور میخواد یکی آنالوگ!

      موافقم 16
      مخالفم 3
  5. امیر

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (681 ديدگاه)

    قیمتش حداقل ۵۰۰ میلیون از تیگو ۸ هیبریدی ارزونتره !! 🤣🤣 حالا به کنار که از نظر کیفیت ساخت ، ایمنی ، قابلیت اطمینان و پرفورمنس با اسباب بازی های یکبار مصرف چینی قابل مقایسه نیست ( اصلا مقایسشون توهین به تویوتا هست ) من فقط موندم مونتاژ کاران داخلی چطور میان حرف از ضرر و زیان بابت کاهش قیمت شدید محصولاتشون میزنن !! والا شرم و حیا هم خوب چیزیه !

    موافقم 32
    مخالفم 1
    1. JDM_Japan

      ۲۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (168 ديدگاه)

      اخه اون تیگو ۸ هیبرید به خاطر وارد شدن به کشور خیلی زحمت می کشن مسئولین دلیل قیمتش اینه…
      ما داریم زحمت میکشیم آقا چه وضعشه😂😂

      موافقم 6
      مخالفم 2
    2. مانی

      ۲۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (251 ديدگاه)

      من حرف مونتاژ کاران داخلی را تا حدی قبول دارم.چون در خودروسازی یک عاملی است به نام «هزینه ثابت» که شامل حقوق و مزایای مدیران،کارمندان و کارگران آن شرکت تا هزینه های استهلاک و نگهداری ماشین آلات و هزینه های انبار داری و غیره میشه و از آنجایی که گاهی این هزینه ها در سال از سود سالانه یک شرکت کوچک خصوصی هم بیشتر است در عمل مونتاژ کاران ما دچار ضرر و زیان میش و احتمالا فقط با وام و قرض هست که سرپا هستند.همچنین قیمت دلار هم در بازار الان سوبسیدی و دولتی هست و ارزش واقعی دلار با توجه به تورم سالانه حداقل باید بالای 100 هزار تومان باشد.پس قیمت ماشین هایی که شرکت های داخلی میدهند نسبت به بقیه کالاها در بازار رشد نکرده است و ماشین های داخلی عملا زیر قیمت و با ضرر فروخته می شوند.الان حتی قیمت یک دوچرخه کورسی ساخت تایوان به مرز 80 تا 100 میلیون تومان رسیده است.پس قیمت ماشین های داخلی از جمله محصولات ایران خودرو و سایپا با توجه به بقیه کالاها در مجموع پایین و مناسب و به صرفه هست.در ضمن،ماشین های چینی اصلا یکبار مصرف نیستند بلکه اغلب آنها ماشین های کم استهلاک و با دوامی هستند.چون همین الان ماشین های ام وی ام 110 مدل های 85 و 86 در خیابان ها هستند که هنوز هم دارند تردد می کنند.یعنی 16 تا 17 سال از سن آنها می گذرد.خیلی از ماشین های چینی دیگر مثل انواع مدل های ام وی ام X33 و ام وی ام 530 و 315 و غیره هم با عمر بالای 10 سال سن دارند راحت دارن به خریداران خودشان سرویس می دهند.می توانید همین حالا از چاردیواری خانه خود خارج شده و درستی این حرف من را با چشمان خود در خیابان های تهران و … ببینید.

      موافقم 3
      مخالفم 13
      1. مجتبی .

        ۲۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1220 ديدگاه)

        عزیز دل اون شرکت تایوانی حقوق پرسنلشو وهزینه های انرژی ومابقی روبه دلار پرداخت میکنه ولی آشغال سازهای ما به ریال وکلی بخشودگی وکلک پرداخت میکنن ولی امثال شما میخواین فروشش به دلار باشه واونم دوبرابر دیگران. مشکل ازسوء مدیریت ورانت وباند بازیه خودشونه چرا مردم تاوانشو بدن؟؟؟

        موافقم 5
        مخالفم 1
  6. مجتبی .

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1220 ديدگاه)

    برد الکتریکیش برا مصارف شهری تقریبا کفایت میکنه وبرا جاده هم موتور بنزینی کم مصرف. درحال حاظر برا کشورهایی مثل ما این پلاگین هیبرید بهترینه.شهرها روآلوده نمیکنن برا مناطق دورافتاده وجاده هام مشکل سوخت ندارن. تا تکامل باطریهای حالت جامد وکم شدن زمان شارژ وفراوانی ایستگاه شارژ

    موافقم 19
    مخالفم 3
  7. Enzo Ferrari 2008

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1201 ديدگاه)

    خیلی خوبه چه رخی داره

    موافقم 7
    مخالفم 2
  8. blackwing

    ۲۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1322 ديدگاه)

    این روزا هرچی مانیتور “کمتر” ببینم توی کابین یه ماشین ، برام جذاب تره 🤷🏻‍♂️🤌🏼
    اگه این ماشین چینی بود رو پیشونی راننده هم مانیتور میذاشتن

    موافقم 11
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا