دو شاسیبلند نیسان پاترول/آرمادا ۲۰۲۵ و تویوتا سکویا ۲۰۲۵ در مقایسه نفسگیر به مصاف هم رفتهاند تا پیروز میدان مشخص شود.
کلاس شاسیبلندهای فول سایز کاملاً رقابتی است و خودروسازان بیوقفه به دنبال جلب نظر مشتریان هستند و به همین منظور محصولاتی لوکس، قدرتمند و جادار را تولید میکنند. نیسان به لطف معرفی نسل جدید آرمادا یا پاترول ۲۰۲۵ بازی را وارد سطح جدیدی کرده است. این خودرو لوکستر و مدرنتر از قبل است اما بجای پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری مشهور از نیروگاه دیگری استفاده میکند. اگرچه رقبای زیادی برای آرمادا وجود دارند اما شاید بزرگترین رقیب آن تویوتا سکویا باشد. سکویا هم برای مدل ۲۰۲۵ خود بهروز شده و البته دیگر خبری از پیشرانه ۸ سیلندر نیست. البته تویوتا یک تریم آفرود را برای سکویا در نظر گرفته است. تمامی این تغییر و تحولات ما را به مقایسه نیسان آرمادا و تویوتا سکویا وادار میکند تا ببینیم کدامیک از این شاسیبلندهای خانوادگی و آفرود عملکرد بهتری دارند.
طراحی ظاهری
در کلاس شاسیبلندهای فول سایز، ابهت در خیابان به اندازه پرفورمنس خودرو مهم است و هر دو خودرو با طراحی بدنه شاخص وارد میدان شدهاند هرچند هویت خاص برند خود را به شیوه متفاوتی نشان میدهند. نیسان آرمادا ۲۰۲۵ از طراحی لوکستر و رضایتبخشتری سود برده و به همین خاطر از اینفینیتی QX80 الهام گرفته است. شاسیبلند تازهنفس نیسان دارای نمای جلوی روانتر و آیرودینامیک بهتری است و تریم Pro-4X آن با خشونت بیشتر همراه میشود. در واقع ظاهر این مدل ترکیبی از اشرافیت و گیرایی یک محصول آفرود است.
تویوتا سکویا کاملاً هویت این برند را نشان میدهد و ظاهری جعبهای و برجسته دارد و شاید یکی از زیباترین محصولات کنونی تویوتا باشد. تمامی تریم های سکویا ظاهر خشنی دارند و در نمای روبرو جلوپنجرهای بزرگ حرف اول را میزند. تریم TRD Pro این خودرو از ویژگیهایی همچون رینگهای فورج کاری شده BBS، لاستیکهای کاراتر و سینی محافظ برخوردار است. شاید ما در نگاه اول سکویا را انتخاب کنیم اما همچنان باید هر دو خودرو را از نزدیک ملاقات کرد.
پیشرانه و تجهیزات فنی
روزهای خوش استفاده از موتورهای ۸ سیلندر در این کلاس به سر آمده و هر دو برند نیسان و تویوتا از پیشرانههای کممصرفتر و البته قدرتمند ۶ سیلندر توئین توربو استفاده کردهاند. پیشرانه ۶ سیلندر آی فورس مکس هیبرید تویوتا سکویا نه تنها قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه ۶ سیلندر نیسان آرمادا تولید میکند بلکه انتقال قدرت نرمتر و مصرف سوخت کمتری دارد. گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک تویوتا نیز تعویضهای راحتی دارد و باعث شتاب گیری نرمی میشود. البته باید در نظر داشت باتری این مجموعه کمی از فضای بار را به خود اختصاص داده است.
نیسان آرمادا اگرچه کمتوانتر است اما همچنان با قدرت ۴۲۵ اسب بخاری خود کمبودی نخواهد داشت. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز باعث سواری نرم و کاهش مصرف سوخت میشود. البته خبری از سیستم هیبریدی در آرمادا نیست و شاید این موضوع خوب یا بد باشد اما با اینکه امکان دارد مصرف سوخت آرمادا جدید بیشتر از رقیب باشد اما شاید هزینههای نگهداری آن در درازمدت کمتر شود.
تویوتا سکویا | نیسان آرمادا | |
پیشرانه | ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربو هیبریدی | ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک | ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۴۳۷/۷۹۰ | ۴۲۵/۷۰۰ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) – مدل دیفرانسیل عقب | ۱۱.۲/۹.۸/۱۰.۶ | ۱۴.۷/۱۱.۷/۱۳ (تخمینی) |
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۵.۶ | ۵.۸ (تخمینی) |
حداکثر ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) | ۴۳۱۸ | ۳۸۵۵ |
قلاب بکسل استاندارد | بله در تمامی تریم ها | بله در تمامی تریم ها |
سیستم پایش نقطه کور تریلر | سفارشی | استاندارد در تریم های Pro-4X و رزرو |
تریم های آفرود
برای اولین بار نیسان آرمادا ۲۰۲۵ با نسخه خشنتر Pro-4X عرضه شده تا کاراکتری خارج از جادهای و توانا داشته باشد. ارتفاع از سطح زمین، زوایای حمله و فرار و شکست نسبت به نسخههای استاندارد ارتقا یافته و سیستم تعلیق بادی تطبیقی نیز وجود دارد. این تریم همچنین به دیفرانسیل عقب قفل شونده، سینیهای محافظ زیر بدنه و نمای جلو و عقب گیراتر مجهز است. تویوتا سکویا TRD Pro هم با شوکهای فاکس، اکسل عقب صلب، دیفرانسیل عقب قفل شونده، رینگهای فورج کاری شده و سینیهای محافظ ارائه میشود. البته با توجه به مشخصات موجود میتوان گفت آرمادا در آفرود عملکرد بهتری خواهد داشت چراکه زوایای حمله و فرار بهتری دارد.
کابین و تکنولوژی
در کلاس شاسیبلندهای فول سایز، کابین اهمیت زیادی به ویژه برای افرادی دارد که به دنبال سفرهای طولانی هستند. تویوتا سکویا و نیسان آرمادا کابینهایی لوکس با تکنولوژیهای فراوان دارند. شاسیبلند تویوتا حتی در تریم پایه نیز به پوشش چرم مصنوعی و نمایشگر بزرگ ۱۴ اینچی سفارشی مجهز میشود و در تریم های فول تر همچون پلاتینیم چرم اعلا، صندلیهای گرم و سرد شونده و سیستم صوتی JBL وجود دارند. البته به خاطر باتری سیستم هیبریدی فضای پشت صندلیهای ردیف سوم محدود است و اگر نیازمند خودرویی جادارتر باشید شاید این موضوعی تعیین کننده باشد.
نیسان آرمادا ۲۰۲۵ لوکستر از هر زمان دیگری است و در تریم های پلاتینیم و پلاتینیم رزرو آن تجهیزاتی همچون پوشش چرم، تریم چوبی و نورپردازی داخلی دیده میشوند. دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی تریم های فول نیز تجربه کاربری بهتری نسبت به سکویا دارند و صندلیهای جلوی ماساژوردار و نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ نیز باعث میشوند آرمادا جدید لوکستر احساس شود. همچنین شاسیبلند نیسان فضای بار بیشتری دارد.
قیمت و جمعبندی
در بحث قیمت هر دو شاسیبلند رقابتی عمل میکنند. تویوتا سکویا ۲۰۲۵ گرانتر شده اما همچنان ارزش بسیار خوبی دارد چراکه از قوای محرکه هیبریدی استاندارد و تجهیزات زیاد برخوردار است. تریم کپستون این خودرو حدود ۷۸ هزار دلار قیمت دارد و شاید نظر خریداران لکسوس را به خود جلب کند. انتظار میرود قیمت نیسان آرمادا ۲۰۲۵ کمتر از تویوتا باشد و حتی تریم های فول نیز چنین وضعیتی را نشان دهند که بخشی از آن به عدم وجود پیشرانه هیبریدی مربوط میشود. البته آرمادا تجهیزات زیادی دارد و به سختی میتوان اختلاف قیمت حدود ۱۰ هزار دلاری دو خودرو را نادیده گرفت.
اگرچه باید منتظر ورود آرمادا جدید به بازار ماند اما نیسان ثابت کرده گزینه ارزانتر و بسیار خوب برای افرادی است که از رقبای فعلی رضایت ندارند. این خودرو به اندازه سکویا پر زرق و برق و توانا نیست اما قیمت پایینتری دارد و همچنان تجهیزات زیادی را ارائه میکند. در نهایت باید گفت هر دو خودرو جزو گزینههای بسیار خوب این کلاس به حساب میآیند و انتخاب گزینه نهایی به اولویتهای خریداران و نیازهای آنها بستگی خواهد داشت.
هراکلیوس
۱۹ شهریور ۱۴۰۳شاه سکویا شاهزاده پاترول
پیام
۱۹ شهریور ۱۴۰۳پاترول رو ترجیح میدم
🇰🇷
۱۹ شهریور ۱۴۰۳مقایسه ی کامل ، اصولی و حرفه ای بین تاهو، دورانگو، اکسپیدیشن، آرمادا و سکویا توسط موتورترند ( نسل قبلی همه مدل ها ) . اسپویل نمیکنم که خودتون نتیجه گیری آخرشو ببینید 😇
( در نسل جدید هم منتظر تفاوت خاصی نباشید . نهایتا چهارم و پنجم جاشون رو با هم عوض کنند🙃 )
https://www.pedal.ir/vision/تاهو-دورانگو-آرمادا-سکویا/
JaMsHiD_R1988
۲۱ شهریور ۱۴۰۳یه رقیب کره ای برای تاهو بیار
مجتبی
۲۳ شهریور ۱۴۰۳این بررسی به شرایط الان قابل تعمیم نیست سکوییا اینجا خیلی قدیمی بوده ولی حالا کاملا به روز شده ضمن اینکه اکسپدیشن هم به تازگی به روز رسانی شده بوده و طبیعیه که بالاتر از بقیه قرار بگیره
amirkhanzadeh
۲۰ شهریور ۱۴۰۳هر دو انصافا خوب هستند ولی به شخصه تویوتا رو ترجیح می دم ولی هر دو رو دوست دارم
Taha Ayoobi
۱۹ شهریور ۱۴۰۳انتخابم سکویا.
البته آرمادا لوکس تره.
Taha Ayoobi
۱۹ شهریور ۱۴۰۳مثل اینکه رفت برای عرضه تو عربستان(پاترول)
دیجی
۱۹ شهریور ۱۴۰۳ابهت تویوتا کابین نیسان
فورد
۱۹ شهریور ۱۴۰۳نیسان هم مثل تویوتا خودرو های باکیفیتی میزنه اما یه کوچولو تکنولوژیش از تویوتا عقب تره مثلا زمانی که تویوتا موتور لندکروز و انژکتور کرد پاترول همچنان کابراتور بود ولی نیسان همیشه شاسی دف و گیربکس گردن کلفت تری داشت
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳سامورایی ها غول آسا برای نابودی فسقله های کره ای
Car love
۱۹ شهریور ۱۴۰۳نبرد انفجار و ورشکستگی 😍
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳نبرد فشار و اکانت فیک
🇰🇷
۱۹ شهریور ۱۴۰۳سگمنتی که این دو خودرو قرار دارند SUV فول سایزه . رقیب این ها هم امریکاییا هستند که خب توان رقابت با امریکا رو ندارند . براحتی آمار فروش این دو خودرو رو میشه در اینترنت پیدا کرد
amir
۱۹ شهریور ۱۴۰۳سگمنتی که سانتاخروس قرار داره و میزان فروشش رو هم میشه با سرچ در اینترنت پیدا کرد که میتونیم ببینیم کره مربا سعی داشت از سگمنت بی رقیب وارد بازار پیکاپ بشه ولی فورد با فروش چهار برابری ماوریک چنان سیلی محکمی در گوش نوه نتیجه ها جومونگ زد که حالا حالاها هوس این خوش مزه بازی ها به کله اشون نزنه
یوسف
۲۰ شهریور ۱۴۰۳داداش این نوع قضاوت و نگرش جناب عالی به این موضوع به نظر من درست نیست.
چرا شما فکر می کنید که رفرنس و مرجع مردم آمریکا هستند شما از نزدیک خودروهای آمریکایی و اروپایی و ژاپنی رو دیدی ؟
به عنوان کسی که حدود ۶سال تو نمایشگاه خودرو وارداتی تو منطقه آزاد ارس (جلفا) پادویی میکردم واسه مالک نمایشگاه . به اتفاق همکارا و به جرأت میتونیم بگیم که. خودرو های آمریکایی اون چیزی که گفته میشن نیستن .و پایین تر از این حرفها هستند.
به عنوان مثال.شورولت کامارو و فورد موستانگ و داج چَرجَر و فورد تاروس و کرایسلر c300 همشون یه پلت فرم دارن و همشون از لحاظ نرمیی که بایستی داشته باشن و انتظار میره رو ندارن .تو شهر جلفایی که اسفالتش خوبه مثلاً به صورت اتفاقی از رو یه تخته چوب کوچک که رد میشدیم ضربه کاملاً تو اتاق بود و تو فرمون و دستات متوجهش میشدی. . در حالی که تو همون سگمنت برا ژاپنی ها عملاً همچنین اتفاقی بی معنی بود.
datsun
۱۹ شهریور ۱۴۰۳هردو عالین
🇰🇷
۱۹ شهریور ۱۴۰۳تلاش خودشون رو کردند که به رقبا نزدیک بشن اما خب همچنان فاصله زیاده . در بازار امریکا که بازار اصلی خودروهای فول سایز بحساب میاد ، این دو در مقابل رقبای امریکایی به چشم نمیان . انتخاب اول در این سگمنت قطعا امریکاییا هستند . امار فروش و انتخاب مردم هم کاملا گویاست
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳اینارو بیخیال
از امریکا مایه نذار
کره جنوبی چی داره؟
احمد محسن
۱۹ شهریور ۱۴۰۳کره یاتاقانی اصل محلی داره 😂
datsun
۱۹ شهریور ۱۴۰۳رقبا باید تلاش کنن به اینا برسن بازار suv های فول سایز ژاپن تو کل دنیاست نه فقط آمریکا ولی پاترول دمش گرم یه چیزی باحال برا بستن دهن امثال تو ، تو این ماشین نوشته snice 1951 🙂
🇰🇷
۱۹ شهریور ۱۴۰۳آره دیگه . مثلا شورلت تاهو با فروش ۱۱۰ هزار دستگاهی باید پا بزنه تا به فروش ۱۵ – ۲۰ هزارتایی آرمادا برسه . با شناختی که ازت دارم کاملا منطقیه
اون ۱۹۵۱ هم یعنی ازین سال داریم SUV میسازیم اما همچنان حرفی برای گفتن در امریکا نداشته و نداریم . بیشتر دهن طرفداراش رو میبنده که واقع بین باشند و کمتر پا منقل کامنت بگذارند 🙃
reza342
۱۹ شهریور ۱۴۰۳آمریکایی ها نه در کیفیت و نه در آفرود حتی نزدیک این دو نیستن:)))
BlackWing
۱۹ شهریور ۱۴۰۳فروش ایندو ماشین هم تو بازار امریکا نزدیک رقباش نیست 🗿
البته GMC یوکان آلتیمیت اینا رو با خاک انداز جمع میکنه میریزه دور
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳بلک وینگ: این کلاس دست امریکایی ها و ژاپنی هاست اینکه شکی توش نیست
توی اینکه جی ام سی یکی از بزرگان این سگمنته هم شکی نیست
اما از لحاظ شتاب و قدرت و گشتاور تویوتا و نیسان ازش یه کم بالاترن هرچند جی ام سی هم هیچ کمی نداره
از لحاظ افرودر بودن هم جی ام سی هیچ مشکلی نداره اما قطعا توی افرود حرفه ای تر شاید نتونه به پای سکویا و آرامادا برسه
توی بازار فروش هم طبیعی هست که جی ام سی امریکایی تو امریکا فروش بالاتری داشته باشی
اما به شخصه بعنوان یه خریدار اگه بخوایم نگاه کنیم جمس یوکان و فورد اکسپدیشن و تویوتا سکویا و نیسان ارمادا این 3 4 تا رقیب واقعا هرکدوم رو بخری پشیمون نمیشی همشون توی این کلاس فوق العادن این وسط فقط سلیقه خریدار مهمه
🇰🇷
۱۹ شهریور ۱۴۰۳car lover
جمله آخر خودت : « این وسط فقط سلیقه خریدار مهمه »
آمار فروش امریکا خیلی وقته تعیین کرده «سلیقه» خریدارا چیه
Absurd Hero
۱۹ شهریور ۱۴۰۳یه اشاره هم به فروش یوکان و داداشای آمریکاییش وقتی پاشون رو از بازار وطنی خودشون میزارن بیرون بکن
datsun
۱۹ شهریور ۱۴۰۳آره یوکان از در عقب جمع میکنه suv که تو آفرود ضعیف باشه با یه کراس اوور هیچ فرقی نداره بلک وینک بی پایه حرف نزن اگه به گندگیه اتوبوس شرکت واحد از همه بهتره
Taha Ayoobi
۱۹ شهریور ۱۴۰۳رضا جان چیزی مصرف میکنید؟
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳پیام kr: آمار فروش امریکا خیلی وقته تعیین کرده «سلیقه» خریدارا چیه
توی ایران پژو پارس از لحاظ امار فروش اوله
یعنی اینکه مردم بیشتر میخرنش
اما ایا این به معنیه که لزوما ماشین خوب و عالی ای هست؟
یا به این معنی که مردم بد سلیقن؟
جواب خیر هست. قبلا گفتم امار فروش نشون دهنده برتری خاصی نیست.
پس یعنی کمپانی های کم تیراژی مثل رولز رویس یا بوگاتی با فروش «دونه ای» یعنی اشغال و بدرد نخور هستن؟
تو رو خدا قبل کامنت گذاشتن یکم فکر کنید. یا اینکه از قابلیت ویرایش سایت استفاده کنید
🇰🇷
۱۹ شهریور ۱۴۰۳۱ – همین که بازار بیمار و انحصاری ایران رو با بازار آزاد امریکا مقایسه کردی خودش گویای همه چیزه و کاملا کامنتت بی پایه و اساسه مثل همیشه
۲ – بدتر از اون در ادامش اومدی ماشینای تولید محدودی مثل رولزرویس و بوگاتی رو وارد بحث کردی که اصلا ربطی به بحث نداره ! آخه SUV فول سایز چه ربطی به ماشینای خاص و میلیون دلاری داره ؟ قیمه ها رو ریختی تو ماستا و نتیجه گیری کردی
باز هم ریپ بی مورد و کامنت بی اساس . خداروشکر دو هفته دیگه مدرسه ها باز میشه راحت میشیم
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳پیام kr: من هدفم مقایسه بازار مریض ایران و بازار امریکا نبود و صرفا بعنوان یک مثال استفاده کردم
ولی باشه اصلا بیا بازار اروپا رو بگیم:
توی بازار اروپا پرفروش ترین ماشین ها از برندهای داچیا و فیات و پژو هست
این یعنی اینها ماشینهای عالی ای هستن؟ جواب نه هست، صرفا بخاطر اکونومی بودن و سلیقه مردم کوچک پسند اروپا اینها فروش بالاتری دارن
ماشینهای تولید محدود رو هم بعنوان مثال استفاده کردم که بهتر بفهمی
مدرسه که جای علم و تحصیله و خیلی هم جای خوبه
Car love
۱۹ شهریور ۱۴۰۳بعنوان اسباب بازی مقابل رقبای آمریکایی خوب هستن آفرین 😂
datsun
۱۹ شهریور ۱۴۰۳کره چی داره تو این کلاس🤣
یوسف
۲۰ شهریور ۱۴۰۳هیوندای پَلیسید یا پالی سید
datsun
۲۰ شهریور ۱۴۰۳پلاسیده تو کلاسه ایناست ؟؟ پلاسیده تو کلاس تویوتا گرندهایلندر و نیسان پت فایندره
car lover
۱۹ شهریور ۱۴۰۳حالا پس ببین کره ایا در برابر اینا دیگه چی ان😂😂
Killer
۱۹ شهریور ۱۴۰۳نبر عدم ایمنی و عدم سوددهی درست تره :)
.
۱۹ شهریور ۱۴۰۳همینش جذابه….
تو ماهیت آفرودی با لندکروز مقایسه میشه
تو بخش تجهیزات و لاکچری بودنش،با سکویا
هیچی نباشه ،بیش از ۳۰ سانت از لندکروز طویلتره….
𝐀𝐥𝐢
۱۹ شهریور ۱۴۰۳سکویا رو بیشتر میپسندم
hosen
۱۹ شهریور ۱۴۰۳انتخابم سکویا
ولی از حق نگذریم طراحی آرمادا خیلی شیک و باوقاره.
Galant.VR4(JDM)
۱۹ شهریور ۱۴۰۳از لحاظ ظاهری پاترول بهتره و از لحاظ فنی تویوتا
فشار کرهای ها و از آمریکایی ها بالا رفتن زیر این پست کاملا معلومه
اشکودا عشق مردم ترکیه
۱۹ شهریور ۱۴۰۳متاسفانه تویوتا بهتره
NGU
۱۹ شهریور ۱۴۰۳هر دو عالی
مهم اینه که همه جای دنیا بفروشی نه فقط تو خاک کشور خودت
همونطور که سال 2021 تویوتا با فروش ۲,۳۳۲,۲۶۲ خودرو تو خاک خود آمریکا از جنرال موتورز با اون همه زیر برند پیشی گرفت
Taha Ayoobi
۱۹ شهریور ۱۴۰۳اروپایی هایی که سلیقه شون پیرمردیه و کلا هاچپک دوست دارن به آمریکا ربطی نداره🤣
نویدی
۱۹ شهریور ۱۴۰۳پیرمردا هاچبک دوس دارن🤣
امیر علی
۱۹ شهریور ۱۴۰۳سکویا رانندگی خشکی داره، ترمز های اسپرت که پرتت میکنه جلو، کمی گشتاور بیشتر و هزینه های نگهداری خیلی بیشتر… 👌
اما آرمادا رانندگی نرم تری داره، با بدنه بزرگتر و لوکس تر، آفرود بهتر، تعادل بین راحتی و کارایی و هزینه های کمتر… 💯💯💯
نیما
۱۹ شهریور ۱۴۰۳زیبایی و شکوه آرمادا
قدرت و ابهت سکویا
علی Shelby
۱۹ شهریور ۱۴۰۳انتخابم سکویا
سعید
۲۰ شهریور ۱۴۰۳فقط تویوتا👌
nima.jdm
۲۰ شهریور ۱۴۰۳واقعا انتخاب سختیه
واقعا سخت
یوسف
۲۰ شهریور ۱۴۰۳آقایون واقعیتش ما مردم عادی توی ایران توان خرید یه همچین ماشین هایی رو نداریم. اما میتونیم مقایسه کنیم اونم به شرطی که جانب داری در کار نباشه
خب از اونجایی که آرمادا برند نیسان هست احتمال این هست که فروش آرمادا تو ایالات متحده آمریکا ضعیف باشه اما تو کشور هایی مثل حاشیه خلیج فارس و استرالیا خواهان بیشتری داره.
همین عرب های پول دار که عمدتاً ماشین های غول پیکر تو این سگمنت میخرند
ماشین مطلوبشون عمدتاً محصول ژاپنی (تویوتا و نیسان)هستش.
امیر علی
۲۰ شهریور ۱۴۰۳یوسف جان
آرمادا کم کار حدود ۲۰ هزار دلار پیدا میشه توی دبی، نسل جدید که اومده قیمت نسل قبلی یه مقدار دیگه هم افت میکنه
با قیمت الان گذر موقت بیاری حدود ۱,۳۰۰ در میاد
اما هزینه نگهداریش دلاریه!
اگر درآمد بالا داشته باشی بهترین گزینه برای گذر موقت سوار شدنه
Behi
۲۰ شهریور ۱۴۰۳عاشق این سبک طراحی داخلی تویوتا هستم