تویوتانیسان

مقایسه نیسان پاترول /آرمادا و تویوتا سکویا؛ نبرد شاسی‌بلندهای خانوادگی

دو شاسی‌بلند نیسان پاترول/آرمادا ۲۰۲۵ و تویوتا سکویا ۲۰۲۵ در مقایسه نفس‌گیر به مصاف هم رفته‌اند تا پیروز میدان مشخص شود.


کلاس شاسی‌بلندهای فول سایز کاملاً رقابتی است و خودروسازان بی‌وقفه به دنبال جلب نظر مشتریان هستند و به همین منظور محصولاتی لوکس، قدرتمند و جادار را تولید می‌کنند. نیسان به لطف معرفی نسل جدید آرمادا یا پاترول ۲۰۲۵ بازی را وارد سطح جدیدی کرده است. این خودرو لوکس‌تر و مدرن‌تر از قبل است اما بجای پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری مشهور از نیروگاه دیگری استفاده می‌کند. اگرچه رقبای زیادی برای آرمادا وجود دارند اما شاید بزرگ‌ترین رقیب آن تویوتا سکویا باشد. سکویا هم برای مدل ۲۰۲۵ خود به‌روز شده و البته دیگر خبری از پیشرانه ۸ سیلندر نیست. البته تویوتا یک تریم آفرود را برای سکویا در نظر گرفته است. تمامی این تغییر و تحولات ما را به مقایسه نیسان آرمادا و تویوتا سکویا وادار می‌کند تا ببینیم کدام‌یک از این شاسی‌بلندهای خانوادگی و آفرود عملکرد بهتری دارند.

طراحی ظاهری

در کلاس شاسی‌بلندهای فول سایز، ابهت در خیابان به اندازه پرفورمنس خودرو مهم است و هر دو خودرو با طراحی بدنه شاخص وارد میدان شده‌اند هرچند هویت خاص برند خود را به شیوه متفاوتی نشان می‌دهند. نیسان آرمادا ۲۰۲۵ از طراحی لوکس‌تر و رضایت‌بخش‌تری سود برده و به همین خاطر از اینفینیتی QX80 الهام گرفته است. شاسی‌بلند تازه‌نفس نیسان دارای نمای جلوی روان‌تر و آیرودینامیک بهتری است و تریم Pro-4X آن با خشونت بیشتر همراه می‌شود. در واقع ظاهر این مدل ترکیبی از اشرافیت و گیرایی یک محصول آفرود است.

تویوتا سکویا کاملاً هویت این برند را نشان می‌دهد و ظاهری جعبه‌ای و برجسته دارد و شاید یکی از زیباترین محصولات کنونی تویوتا باشد. تمامی تریم های سکویا ظاهر خشنی دارند و در نمای روبرو جلوپنجره‌ای بزرگ حرف اول را می‌زند. تریم TRD Pro این خودرو از ویژگی‌هایی همچون رینگ‌های فورج کاری شده BBS، لاستیک‌های کاراتر و سینی محافظ برخوردار است. شاید ما در نگاه اول سکویا را انتخاب کنیم اما همچنان باید هر دو خودرو را از نزدیک ملاقات کرد.

پیشرانه و تجهیزات فنی

روزهای خوش استفاده از موتورهای ۸ سیلندر در این کلاس به سر آمده و هر دو برند نیسان و تویوتا از پیشرانه‌های کم‌مصرف‌تر و البته قدرتمند ۶ سیلندر توئین توربو استفاده کرده‌اند. پیشرانه ۶ سیلندر آی فورس مکس هیبرید تویوتا سکویا نه تنها قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه ۶ سیلندر نیسان آرمادا تولید می‌کند بلکه انتقال قدرت نرم‌تر و مصرف سوخت کمتری دارد. گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک تویوتا نیز تعویض‌های راحتی دارد و باعث شتاب گیری نرمی می‌شود. البته باید در نظر داشت باتری این مجموعه کمی از فضای بار را به خود اختصاص داده است.

نیسان آرمادا اگرچه کم‌توان‌تر است اما همچنان با قدرت ۴۲۵ اسب بخاری خود کمبودی نخواهد داشت. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک نیز باعث سواری نرم و کاهش مصرف سوخت می‌شود. البته خبری از سیستم هیبریدی در آرمادا نیست و شاید این موضوع خوب یا بد باشد اما با اینکه امکان دارد مصرف سوخت آرمادا جدید بیشتر از رقیب باشد اما شاید هزینه‌های نگهداری آن در درازمدت کمتر شود.

تویوتا سکویا نیسان آرمادا
پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربو هیبریدی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۴۳۷/۷۹۰ ۴۲۵/۷۰۰
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) – مدل دیفرانسیل عقب ۱۱.۲/۹.۸/۱۰.۶ ۱۴.۷/۱۱.۷/۱۳ (تخمینی)
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۵.۶ ۵.۸ (تخمینی)
حداکثر ظرفیت یدک کشی (کیلوگرم) ۴۳۱۸ ۳۸۵۵
قلاب بکسل استاندارد بله در تمامی تریم ها بله در تمامی تریم ها
سیستم پایش نقطه کور تریلر سفارشی استاندارد در تریم های Pro-4X و رزرو

تریم های آفرود

برای اولین بار نیسان آرمادا ۲۰۲۵ با نسخه خشن‌تر Pro-4X عرضه شده تا کاراکتری خارج از جاده‌ای و توانا داشته باشد. ارتفاع از سطح زمین، زوایای حمله و فرار و شکست نسبت به نسخه‌های استاندارد ارتقا یافته و سیستم تعلیق بادی تطبیقی نیز وجود دارد. این تریم همچنین به دیفرانسیل عقب قفل شونده، سینی‌های محافظ زیر بدنه و نمای جلو و عقب گیراتر مجهز است. تویوتا سکویا TRD Pro هم با شوک‌های فاکس، اکسل عقب صلب، دیفرانسیل عقب قفل شونده، رینگ‌های فورج کاری شده و سینی‌های محافظ ارائه می‌شود. البته با توجه به مشخصات موجود می‌توان گفت آرمادا در آفرود عملکرد بهتری خواهد داشت چراکه زوایای حمله و فرار بهتری دارد.

کابین و تکنولوژی

در کلاس شاسی‌بلندهای فول سایز، کابین اهمیت زیادی به ویژه برای افرادی دارد که به دنبال سفرهای طولانی هستند. تویوتا سکویا و نیسان آرمادا کابین‌هایی لوکس با تکنولوژی‌های فراوان دارند. شاسی‌بلند تویوتا حتی در تریم پایه نیز به پوشش چرم مصنوعی و نمایشگر بزرگ ۱۴ اینچی سفارشی مجهز می‌شود و در تریم های فول تر همچون پلاتینیم چرم اعلا، صندلی‌های گرم و سرد شونده و سیستم صوتی JBL وجود دارند. البته به خاطر باتری سیستم هیبریدی فضای پشت صندلی‌های ردیف سوم محدود است و اگر نیازمند خودرویی جادارتر باشید شاید این موضوعی تعیین کننده باشد.

نیسان آرمادا ۲۰۲۵ لوکس‌تر از هر زمان دیگری است و در تریم های پلاتینیم و پلاتینیم رزرو آن تجهیزاتی همچون پوشش چرم، تریم چوبی و نورپردازی داخلی دیده می‌شوند. دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی تریم های فول نیز تجربه کاربری بهتری نسبت به سکویا دارند و صندلی‌های جلوی ماساژوردار و نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ نیز باعث می‌شوند آرمادا جدید لوکس‌تر احساس شود. همچنین شاسی‌بلند نیسان فضای بار بیشتری دارد.

قیمت و جمع‌بندی

در بحث قیمت هر دو شاسی‌بلند رقابتی عمل می‌کنند. تویوتا سکویا ۲۰۲۵ گران‌تر شده اما همچنان ارزش بسیار خوبی دارد چراکه از قوای محرکه هیبریدی استاندارد و تجهیزات زیاد برخوردار است. تریم کپستون این خودرو حدود ۷۸ هزار دلار قیمت دارد و شاید نظر خریداران لکسوس را به خود جلب کند. انتظار می‌رود قیمت نیسان آرمادا ۲۰۲۵ کمتر از تویوتا باشد و حتی تریم های فول نیز چنین وضعیتی را نشان دهند که بخشی از آن به عدم وجود پیشرانه هیبریدی مربوط می‌شود. البته آرمادا تجهیزات زیادی دارد و به سختی می‌توان اختلاف قیمت حدود ۱۰ هزار دلاری دو خودرو را نادیده گرفت.

اگرچه باید منتظر ورود آرمادا جدید به بازار ماند اما نیسان ثابت کرده گزینه ارزان‌تر و بسیار خوب برای افرادی است که از رقبای فعلی رضایت ندارند. این خودرو به اندازه سکویا پر زرق و برق و توانا نیست اما قیمت پایین‌تری دارد و همچنان تجهیزات زیادی را ارائه می‌کند. در نهایت باید گفت هر دو خودرو جزو گزینه‌های بسیار خوب این کلاس به حساب می‌آیند و انتخاب گزینه نهایی به اولویت‌های خریداران و نیازهای آن‌ها بستگی خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. هراکلیوس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    شاه سکویا شاهزاده پاترول

    موافقم 64
    مخالفم 26
    1. پیام

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2076 ديدگاه)

      پاترول رو ترجیح میدم

      موافقم 73
      مخالفم 36
    2. 🇰🇷

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (228 ديدگاه)

      مقایسه ی کامل ، اصولی و حرفه ای بین تاهو، دورانگو، اکسپیدیشن، آرمادا و سکویا توسط موتورترند ( نسل قبلی همه مدل ها ) . اسپویل نمیکنم که خودتون نتیجه گیری آخرشو ببینید 😇
      ( در نسل جدید هم منتظر تفاوت خاصی نباشید . نهایتا چهارم و پنجم جاشون رو با هم عوض کنند🙃 )

      https://www.pedal.ir/vision/تاهو-دورانگو-آرمادا-سکویا/

      موافقم 11
      مخالفم 17
      1. JaMsHiD_R1988

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2370 ديدگاه)

        یه رقیب کره ای برای تاهو بیار

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. مجتبی

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        این بررسی به شرایط الان قابل تعمیم نیست سکوییا اینجا خیلی قدیمی بوده ولی حالا کاملا به روز شده ضمن اینکه اکسپدیشن هم به تازگی به روز رسانی شده بوده و طبیعیه که بالاتر از بقیه قرار بگیره

    3. amirkhanzadeh

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (403 ديدگاه)

      هر دو انصافا خوب هستند ولی به شخصه تویوتا رو ترجیح می دم ولی هر دو رو دوست دارم

      موافقم 14
      مخالفم 11
  2. Taha Ayoobi

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3623 ديدگاه)

    انتخابم سکویا.

    البته آرمادا لوکس تره.

    موافقم 49
    مخالفم 19
    1. Taha Ayoobi

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3623 ديدگاه)

      مثل اینکه رفت برای عرضه تو عربستان(پاترول)

      موافقم 18
      مخالفم 4
  3. دیجی

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (403 ديدگاه)

    ابهت تویوتا کابین نیسان

    موافقم 40
    مخالفم 9
  4. فورد

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (881 ديدگاه)

    نیسان هم مثل تویوتا خودرو های باکیفیتی میزنه اما یه کوچولو تکنولوژیش از تویوتا عقب تره مثلا زمانی که تویوتا موتور لندکروز و انژکتور کرد پاترول همچنان کابراتور بود ولی نیسان همیشه شاسی دف و گیربکس گردن کلفت تری داشت

    موافقم 41
    مخالفم 8
  5. car lover

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1009 ديدگاه)

    سامورایی ها غول آسا برای نابودی فسقله های کره ای

    موافقم 59
    مخالفم 10
    1. Car love

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (697 ديدگاه)

      نبرد انفجار و ورشکستگی 😍

      موافقم 3
      مخالفم 44
      1. car lover

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1009 ديدگاه)

        نبرد فشار و اکانت فیک

        موافقم 28
        مخالفم 8
    2. 🇰🇷

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (228 ديدگاه)

      سگمنتی که این دو خودرو قرار دارند SUV فول سایزه . رقیب این ها هم امریکاییا هستند که خب توان رقابت با امریکا رو ندارند . براحتی آمار فروش این دو خودرو رو میشه در اینترنت پیدا کرد

      موافقم 25
      مخالفم 53
      1. amir

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3429 ديدگاه)

        سگمنتی که سانتاخروس قرار داره و میزان فروشش رو هم میشه با سرچ در اینترنت پیدا کرد که میتونیم ببینیم کره مربا سعی داشت از سگمنت بی رقیب وارد بازار پیکاپ بشه ولی فورد با فروش چهار برابری ماوریک چنان سیلی محکمی در گوش نوه نتیجه ها جومونگ زد که حالا حالاها هوس این خوش مزه بازی ها به کله اشون نزنه

        موافقم 51
        مخالفم 14
      2. یوسف

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        داداش این نوع قضاوت و نگرش جناب عالی به این موضوع به نظر من درست نیست.

        چرا شما فکر می کنید که رفرنس و مرجع مردم آمریکا هستند شما از نزدیک خودروهای آمریکایی و اروپایی و ژاپنی رو دیدی ؟

        به عنوان کسی که حدود ۶سال تو نمایشگاه خودرو وارداتی تو منطقه آزاد ارس (جلفا) پادویی میکردم واسه مالک نمایشگاه . به اتفاق همکارا و به جرأت میتونیم بگیم که. خودرو های آمریکایی اون چیزی که گفته میشن نیستن .و پایین تر از این حرفها هستند.

        به عنوان مثال.شورولت کامارو و فورد موستانگ و داج چَرجَر و فورد تاروس و کرایسلر c300 همشون یه پلت فرم دارن و همشون از لحاظ نرمیی که بایستی داشته باشن و انتظار میره رو ندارن .تو شهر جلفایی که اسفالتش خوبه مثلاً به صورت اتفاقی از رو یه تخته چوب کوچک که رد میشدیم ضربه کاملاً تو اتاق بود و تو فرمون و دستات متوجهش میشدی. . در حالی که تو همون سگمنت برا ژاپنی ها عملاً همچنین اتفاقی بی معنی بود.

        موافقم 14
        مخالفم 4
  6. datsun

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3846 ديدگاه)

    هردو عالین

    موافقم 41
    مخالفم 7
  7. 🇰🇷

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (228 ديدگاه)

    تلاش خودشون رو کردند که به رقبا نزدیک بشن اما خب همچنان فاصله زیاده . در بازار امریکا که بازار اصلی خودروهای فول سایز بحساب میاد ، این دو در مقابل رقبای امریکایی به چشم نمیان . انتخاب اول در این سگمنت قطعا امریکاییا هستند . امار فروش و انتخاب مردم هم کاملا گویاست

    موافقم 20
    مخالفم 47
    1. car lover

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1009 ديدگاه)

      اینارو بیخیال
      از امریکا مایه نذار
      کره جنوبی چی داره؟

      موافقم 38
      مخالفم 12
      1. احمد محسن

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (43 ديدگاه)

        کره یاتاقانی اصل محلی داره 😂

        موافقم 35
        مخالفم 8
    2. datsun

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3846 ديدگاه)

      رقبا باید تلاش کنن به اینا برسن بازار suv های فول سایز ژاپن تو کل دنیاست نه فقط آمریکا ولی پاترول دمش گرم یه چیزی باحال برا بستن دهن امثال تو ، تو این ماشین نوشته snice 1951 🙂

      موافقم 39
      مخالفم 7
      1. 🇰🇷

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (228 ديدگاه)

        آره دیگه . مثلا شورلت تاهو با فروش ۱۱۰ هزار دستگاهی باید پا بزنه تا به فروش ۱۵ – ۲۰ هزارتایی آرمادا برسه . با شناختی که ازت دارم کاملا منطقیه

        اون ۱۹۵۱ هم یعنی ازین سال داریم SUV میسازیم اما همچنان حرفی برای گفتن در امریکا نداشته و نداریم . بیشتر دهن طرفداراش رو میبنده که واقع بین باشند و کمتر پا منقل کامنت بگذارند 🙃

        موافقم 8
        مخالفم 26
    3. reza342

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (210 ديدگاه)

      آمریکایی ها نه در کیفیت و نه در آفرود حتی نزدیک این دو نیستن:)))

      موافقم 33
      مخالفم 23
      1. BlackWing

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1261 ديدگاه)

        فروش ایندو ماشین هم تو بازار امریکا نزدیک رقباش نیست 🗿
        البته GMC یوکان آلتیمیت اینا رو با خاک انداز جمع میکنه میریزه دور

        موافقم 20
        مخالفم 22
        1. car lover

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1009 ديدگاه)

          بلک وینگ: این کلاس دست امریکایی ها و ژاپنی هاست اینکه شکی توش نیست
          توی اینکه جی ام سی یکی از بزرگان این سگمنته هم شکی نیست
          اما از لحاظ شتاب و قدرت و گشتاور تویوتا و نیسان ازش یه کم بالاترن هرچند جی ام سی هم هیچ کمی نداره
          از لحاظ افرودر بودن هم جی ام سی هیچ مشکلی نداره اما قطعا توی افرود حرفه ای تر شاید نتونه به پای سکویا و آرامادا برسه
          توی بازار فروش هم طبیعی هست که جی ام سی امریکایی تو امریکا فروش بالاتری داشته باشی
          اما به شخصه بعنوان یه خریدار اگه بخوایم نگاه کنیم جمس یوکان و فورد اکسپدیشن و تویوتا سکویا و نیسان ارمادا این 3 4 تا رقیب واقعا هرکدوم رو بخری پشیمون نمیشی همشون توی این کلاس فوق العادن این وسط فقط سلیقه خریدار مهمه

          موافقم 16
          مخالفم 6
        2. 🇰🇷

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (228 ديدگاه)

          car lover

          جمله آخر خودت : « این وسط فقط سلیقه خریدار مهمه »

          آمار فروش امریکا خیلی وقته تعیین کرده «سلیقه» خریدارا چیه

          موافقم 10
          مخالفم 19
        3. Absurd Hero

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (290 ديدگاه)

          یه اشاره هم به فروش یوکان و داداشای آمریکاییش وقتی پاشون رو از بازار وطنی خودشون میزارن بیرون بکن

          موافقم 17
          مخالفم 5
        4. datsun

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3846 ديدگاه)

          آره یوکان از در عقب جمع میکنه suv که تو آفرود ضعیف باشه با یه کراس اوور هیچ فرقی نداره بلک وینک بی پایه حرف نزن اگه به گندگیه اتوبوس شرکت واحد از همه بهتره

          موافقم 16
          مخالفم 9
      2. Taha Ayoobi

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3623 ديدگاه)

        رضا جان چیزی مصرف می‌کنید؟

        موافقم 5
        مخالفم 5
      3. car lover

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1009 ديدگاه)

        پیام kr: آمار فروش امریکا خیلی وقته تعیین کرده «سلیقه» خریدارا چیه
        توی ایران پژو پارس از لحاظ امار فروش اوله
        یعنی اینکه مردم بیشتر میخرنش
        اما ایا این به معنیه که لزوما ماشین خوب و عالی ای هست؟
        یا به این معنی که مردم بد سلیقن؟
        جواب خیر هست. قبلا گفتم امار فروش نشون دهنده برتری خاصی نیست.
        پس یعنی کمپانی های کم تیراژی مثل رولز رویس یا بوگاتی با فروش «دونه ای» یعنی اشغال و بدرد نخور هستن؟
        تو رو خدا قبل کامنت گذاشتن یکم فکر کنید. یا اینکه از قابلیت ویرایش سایت استفاده کنید

        موافقم 15
        مخالفم 5
        1. 🇰🇷

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (228 ديدگاه)

          ۱ – همین که بازار بیمار و انحصاری ایران رو با بازار آزاد امریکا مقایسه کردی خودش گویای همه چیزه و کاملا کامنتت بی پایه و اساسه مثل همیشه
          ۲ – بدتر از اون در ادامش اومدی ماشینای تولید محدودی مثل رولزرویس و بوگاتی رو وارد بحث کردی که اصلا ربطی به بحث نداره ! آخه SUV فول سایز چه ربطی به ماشینای خاص و میلیون دلاری داره ؟ قیمه ها رو ریختی تو ماستا و نتیجه گیری کردی

          باز هم ریپ بی مورد و کامنت بی اساس . خداروشکر دو هفته دیگه مدرسه ها باز میشه راحت میشیم

          موافقم 9
          مخالفم 13
        2. car lover

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1009 ديدگاه)

          پیام kr: من هدفم مقایسه بازار مریض ایران و بازار امریکا نبود و صرفا بعنوان یک مثال استفاده کردم
          ولی باشه اصلا بیا بازار اروپا رو بگیم:
          توی بازار اروپا پرفروش ترین ماشین ها از برندهای داچیا و فیات و پژو هست
          این یعنی اینها ماشینهای عالی ای هستن؟ جواب نه هست، صرفا بخاطر اکونومی بودن و سلیقه مردم کوچک پسند اروپا اینها فروش بالاتری دارن
          ماشینهای تولید محدود رو هم بعنوان مثال استفاده کردم که بهتر بفهمی
          مدرسه که جای علم و تحصیله و خیلی هم جای خوبه

          موافقم 8
          مخالفم 3
  8. Car love

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    بعنوان اسباب بازی مقابل رقبای آمریکایی خوب هستن آفرین 😂

    موافقم 5
    مخالفم 40
    1. datsun

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3846 ديدگاه)

      کره چی داره تو این کلاس🤣

      موافقم 24
      مخالفم 3
      1. یوسف

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        هیوندای پَلیسید یا پالی سید

        1. datsun

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3846 ديدگاه)

          پلاسیده تو کلاسه ایناست ؟؟ پلاسیده تو کلاس تویوتا گرندهایلندر و نیسان پت فایندره

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. car lover

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1009 ديدگاه)

      حالا پس ببین کره ایا در برابر اینا دیگه چی ان😂😂

      موافقم 13
      مخالفم 2
  9. Killer

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (593 ديدگاه)

    نبر عدم ایمنی و عدم سوددهی درست تره :)

    موافقم 2
    مخالفم 27
  10. .

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    همینش جذابه….
    تو ماهیت آفرودی با لندکروز مقایسه میشه
    تو بخش تجهیزات و لاکچری بودنش،با سکویا
    هیچی نباشه ،بیش از ۳۰ سانت از لندکروز طویلتره….

    موافقم 15
    مخالفم 1
  11. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1407 ديدگاه)

    سکویا رو بیشتر میپسندم

    موافقم 15
    مخالفم 5
  12. hosen

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (284 ديدگاه)

    انتخابم سکویا
    ولی از حق نگذریم طراحی آرمادا خیلی شیک و باوقاره.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  13. Galant.VR4(JDM)

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (801 ديدگاه)

    از لحاظ ظاهری پاترول بهتره و از لحاظ فنی تویوتا
    فشار کره‌ای ها و از آمریکایی ها بالا رفتن زیر این پست کاملا معلومه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  14. اشکودا عشق مردم ترکیه

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    متاسفانه تویوتا بهتره

    موافقم 6
    مخالفم 6
  15. NGU

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    هر دو عالی
    مهم اینه که همه جای دنیا بفروشی نه فقط تو خاک کشور خودت
    همونطور که سال 2021 تویوتا با فروش ۲,۳۳۲,۲۶۲ خودرو تو خاک خود آمریکا از جنرال موتورز با اون همه زیر برند پیشی گرفت

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3623 ديدگاه)

      اروپایی هایی که سلیقه شون پیرمردیه و کلا هاچپک دوست دارن به آمریکا ربطی نداره🤣

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. نویدی

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (376 ديدگاه)

        پیرمردا هاچبک دوس دارن🤣

  16. امیر علی

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سکویا رانندگی خشکی داره، ترمز های اسپرت که پرتت می‌کنه جلو، کمی گشتاور بیشتر و هزینه های نگهداری خیلی بیشتر… 👌
    اما آرمادا رانندگی نرم تری داره، با بدنه بزرگتر و لوکس تر، آفرود بهتر، تعادل بین راحتی و کارایی و هزینه های کمتر… 💯💯💯

    موافقم 10
    مخالفم 6
  17. نیما

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    زیبایی و شکوه آرمادا
    قدرت و ابهت سکویا

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. علی Shelby

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    انتخابم سکویا

    موافقم 6
    مخالفم 3
  19. سعید

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فقط تویوتا👌

    موافقم 4
    مخالفم 4
  20. nima.jdm

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    واقعا انتخاب سختیه
    واقعا سخت

    موافقم 2
    مخالفم 1
  21. یوسف

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقایون واقعیتش ما مردم عادی توی ایران توان خرید یه همچین ماشین هایی رو نداریم. اما میتونیم مقایسه کنیم اونم به شرطی که جانب داری در کار نباشه
    خب از اونجایی که آرمادا برند نیسان هست احتمال این هست که فروش آرمادا تو ایالات متحده آمریکا ضعیف باشه اما تو کشور هایی مثل حاشیه خلیج فارس و استرالیا خواهان بیشتری داره.

    همین عرب های پول دار که عمدتاً ماشین های غول پیکر تو این سگمنت میخرند
    ماشین مطلوبشون عمدتاً محصول ژاپنی (تویوتا و نیسان)هستش.

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. امیر علی

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      یوسف جان
      آرمادا کم کار حدود ۲۰ هزار دلار پیدا میشه توی دبی، نسل جدید که اومده قیمت نسل قبلی یه مقدار دیگه هم افت میکنه
      با قیمت الان گذر موقت بیاری حدود ۱,۳۰۰ در میاد
      اما هزینه نگهداریش دلاریه!
      اگر درآمد بالا داشته باشی بهترین گزینه برای گذر موقت سوار شدنه

  22. Behi

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (167 ديدگاه)

    عاشق این سبک طراحی داخلی تویوتا هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست