تویوتا

معرفی تویوتا GR کرولا مدل 2025 با گیربکس اتوماتیک

پس از دو سال عرضه فقط با گیربکس شش سرعتهٔ دستی، تویوتا برای مدل ۲۰۲۵ یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک را در قالب آپشن برای GR کرولا ارائه کرده است.

گیربکس این هاچ‌بک داغ ژاپنی از نوع دایرکت اتوماتیک جدید گازو ریسینگ با لانچ کنترل و پدال‌های تعویض دنده دستی است. این گیربکس همچنین از نرم‌افزار منحصربه‌فردی بهره می‌برد که آن را از نمونهٔ مورداستفاده در سوپرا و GR86 متمایز می‌کند. برخلاف گیربکس این دو خودرو که دنده‌ها را بر اساس رفتار خودرو مثل سرعت تعویض می‌کند، گیربکس کرولا از اطلاعات ورودی پدال گاز و ترمز برای پیش‌بینی زمان بهینه برای تعویض دنده استفاده می‌کند.

GR کرولا از چهار حالت رانندگی شامل معمولی، اسپرت، اقتصادی و کاستوم بهره می‌برد که تویوتا گیربکس اتوماتیک را به‌طور خاص برای حالت اسپرت تنظیم کرده است. تیم توسعهٔ GR نقاط تعویض دندهٔ این گیربکس را بهینه کرده‌اند تا ضرایب مشابهی با گیربکس دستی داشته باشد. این گیربکس همچنین از یک خنک‌کننده هم بهره می‌برد تا در هنگام رانندگی در پیست دما را کنترل کند.

علاوه بر ارائهٔ گیربکس اتوماتیک، تویوتا پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ GR کرولا را هم ارتقاء داده است. این موتور هرچند همچنان ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما گشتاور آن از ۳۷۰ نیوتن متر به ۴۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، دیفرانسیل لغزش محدود تورسن نیز حالا به‌صورت استاندارد برای هردو محور ارائه می‌شود درحالی‌که این دیفرانسیل‌ها قبلاً برای تیپ‌های پایین‌تر سفارشی بودند. بهبود سیستم تعلیق با ارتقاء فنرها و آنتی‌رول بارها نیز تکمیل‌کنندهٔ تغییرات فنی GR کرولا برای مدل ۲۰۲۵ هستند.

برای این هاچ‌بک داغ ژاپنی سپر جلوی جدیدی طراحی شده اما این سپر فقط برای زیبایی نیست و هوای موردنیاز خنک‌کنندهٔ گیربکس و رادیاتور فرعی سفارشی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، کانال‌های ورودی هوای ترمزها هم بهبود پیدا کرده است تا تلاطم هوای اطراف لاستیک‌ها را کاهش دهد و باعث بهبود پایداری شود. GR کرولا مدل ۲۰۲۵ در تیپ‌های کور، پریمیوم و پریمیوم پلاس عرضه می‌شود که آخرین به‌صورت استاندارد به سقف فیبر کربنی، کاپوت برآمده با دریچه‌های هوا، نمایشگر هدآپ، رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی مات و… مجهز است. برای داخل خودرو هم تریم جدیدی در نظر گرفته شده است.

تمام تیپ‌های GR کرولا به‌صورت استاندارد با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت ۴، پکیج ایمنی Safety Sense 3.0 تویوتا و عضویت رایگان یک‌ساله در انجمن ملی اتو اسپرت ارائه می‌شوند. GR کرولا مدل ۲۰۲۵ زمستان امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد. تویوتا هنوز قیمت این هاچ‌بک اسپرت را اعلام نکرده اما قیمت نسخهٔ قبلی از ۳۷,۶۳۵ دلار آغاز می‌شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. شهروند ایرانی

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    داشبوردش در حد طراحی بیرونش نیست انتظار بود زیباتر بش اما خب قدرت موتور به نسبت کلاس هاچ بک پرفورمنس خوب میتونه با سیویک گلف r و مزدا ۳ رقابت خوبی داشته باش

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. froG-driVer

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      نکته اینه که نیومده الکی زرق و برق بده بهش.
      دقت کنی حس کیفیت داره تا ژیگول بودن.این یعنی میفهمه مشتری از اسم و برند تویوتا چی میخواد.

      موافقم 12
      مخالفم 1
  2. 90s culture

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    برای موفقیت در بازار امریکا، نیاز به عرضه نسخه اتوماتیک بود….
    چون امریکایی ها چندان علاقه به رانندگی با خودروهای دنده دستی ندارند…

    موافقم 17
  3. ALI.A.NLANSR

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    تازه برای بازار آمریکا باید صفحه نمایش داخل کابین رو یکم بزرگتر میکردن
    کاری که فولکس واگن تو گلف r انجام داد

    موافقم 12
  4. car lover

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    موتور اندازه تیوفایو با یه سیلندر کمتر
    قدرت در حد عالی
    هرچند بشخصه موتور با حجم کم رو دوست ندارم

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. مهدی

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (124 ديدگاه)

    کاش میشدش واردش کرد
    نصف شبی تو اتوبان هیچ کسی نیست خلوطه باهاش گاز داد
    کیف کردش از صداش
    🥺🥺🥺🥺

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. car lover

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      داداش وارد میتونی بکنی
      ولی انصافا 3 سیلندر چه صدایی داره؟😂

      موافقم 2
      مخالفم 11
  6. froG-driVer

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    خاک بر سر بعضیا که عرضه ندارن به جا چینیای آشغال،این جذاب لعنتی رو بدارن بیارن.
    حجم موتورش در حد همه چینیای توی یازاره ولی این کجا و اونا کجا با اون قدرت های مزخرفشون…

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      چینیا با توربو و تزریق مستقیم و این همه سیستم شتبا 10 ثانیه ای دارن تازه!

      که این شتابو تویوتا سلیکا نسل اول با کاربراتور داشت.

  7. علی Shelby

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (540 ديدگاه)

    زیباست

  8. car lover

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    کابینش شبیه تانکه چرم پوشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. car lover

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    سیویک هم باید با یه 6 سرعته دوکلاچه بیاد کارو تموم کنه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  10. ابتین

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یه جورایی دوست داشتم توش با رنگش ست میشد مثلاً یه تو دوری قرمز داشت

  11. ابتین

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ولی دقت کردین چراغا عقب شبیه سایپا اطلس شده

  12. علی

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (39 ديدگاه)

    بعد ده سال کارکرد استهلاک پایین بدون ارور و بدون روغن ریزی باز هم قابل اطمینانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا