پس از دو سال عرضه فقط با گیربکس شش سرعتهٔ دستی، تویوتا برای مدل ۲۰۲۵ یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک را در قالب آپشن برای GR کرولا ارائه کرده است.
گیربکس این هاچبک داغ ژاپنی از نوع دایرکت اتوماتیک جدید گازو ریسینگ با لانچ کنترل و پدالهای تعویض دنده دستی است. این گیربکس همچنین از نرمافزار منحصربهفردی بهره میبرد که آن را از نمونهٔ مورداستفاده در سوپرا و GR86 متمایز میکند. برخلاف گیربکس این دو خودرو که دندهها را بر اساس رفتار خودرو مثل سرعت تعویض میکند، گیربکس کرولا از اطلاعات ورودی پدال گاز و ترمز برای پیشبینی زمان بهینه برای تعویض دنده استفاده میکند.
GR کرولا از چهار حالت رانندگی شامل معمولی، اسپرت، اقتصادی و کاستوم بهره میبرد که تویوتا گیربکس اتوماتیک را بهطور خاص برای حالت اسپرت تنظیم کرده است. تیم توسعهٔ GR نقاط تعویض دندهٔ این گیربکس را بهینه کردهاند تا ضرایب مشابهی با گیربکس دستی داشته باشد. این گیربکس همچنین از یک خنککننده هم بهره میبرد تا در هنگام رانندگی در پیست دما را کنترل کند.
علاوه بر ارائهٔ گیربکس اتوماتیک، تویوتا پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ GR کرولا را هم ارتقاء داده است. این موتور هرچند همچنان ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما گشتاور آن از ۳۷۰ نیوتن متر به ۴۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، دیفرانسیل لغزش محدود تورسن نیز حالا بهصورت استاندارد برای هردو محور ارائه میشود درحالیکه این دیفرانسیلها قبلاً برای تیپهای پایینتر سفارشی بودند. بهبود سیستم تعلیق با ارتقاء فنرها و آنتیرول بارها نیز تکمیلکنندهٔ تغییرات فنی GR کرولا برای مدل ۲۰۲۵ هستند.
برای این هاچبک داغ ژاپنی سپر جلوی جدیدی طراحی شده اما این سپر فقط برای زیبایی نیست و هوای موردنیاز خنککنندهٔ گیربکس و رادیاتور فرعی سفارشی را فراهم میکند. علاوه بر این، کانالهای ورودی هوای ترمزها هم بهبود پیدا کرده است تا تلاطم هوای اطراف لاستیکها را کاهش دهد و باعث بهبود پایداری شود. GR کرولا مدل ۲۰۲۵ در تیپهای کور، پریمیوم و پریمیوم پلاس عرضه میشود که آخرین بهصورت استاندارد به سقف فیبر کربنی، کاپوت برآمده با دریچههای هوا، نمایشگر هدآپ، رینگهای ۱۸ اینچی مشکی مات و… مجهز است. برای داخل خودرو هم تریم جدیدی در نظر گرفته شده است.
تمام تیپهای GR کرولا بهصورت استاندارد با لاستیکهای میشلین پایلوت اسپرت ۴، پکیج ایمنی Safety Sense 3.0 تویوتا و عضویت رایگان یکساله در انجمن ملی اتو اسپرت ارائه میشوند. GR کرولا مدل ۲۰۲۵ زمستان امسال راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد. تویوتا هنوز قیمت این هاچبک اسپرت را اعلام نکرده اما قیمت نسخهٔ قبلی از ۳۷,۶۳۵ دلار آغاز میشد.
شهروند ایرانی
۱۳ مرداد ۱۴۰۳داشبوردش در حد طراحی بیرونش نیست انتظار بود زیباتر بش اما خب قدرت موتور به نسبت کلاس هاچ بک پرفورمنس خوب میتونه با سیویک گلف r و مزدا ۳ رقابت خوبی داشته باش
froG-driVer
۱۳ مرداد ۱۴۰۳نکته اینه که نیومده الکی زرق و برق بده بهش.
دقت کنی حس کیفیت داره تا ژیگول بودن.این یعنی میفهمه مشتری از اسم و برند تویوتا چی میخواد.
90s culture
۱۳ مرداد ۱۴۰۳برای موفقیت در بازار امریکا، نیاز به عرضه نسخه اتوماتیک بود….
چون امریکایی ها چندان علاقه به رانندگی با خودروهای دنده دستی ندارند…
ALI.A.NLANSR
۱۳ مرداد ۱۴۰۳تازه برای بازار آمریکا باید صفحه نمایش داخل کابین رو یکم بزرگتر میکردن
کاری که فولکس واگن تو گلف r انجام داد
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳موتور اندازه تیوفایو با یه سیلندر کمتر
قدرت در حد عالی
هرچند بشخصه موتور با حجم کم رو دوست ندارم
مهدی
۱۳ مرداد ۱۴۰۳کاش میشدش واردش کرد
نصف شبی تو اتوبان هیچ کسی نیست خلوطه باهاش گاز داد
کیف کردش از صداش
🥺🥺🥺🥺
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳داداش وارد میتونی بکنی
ولی انصافا 3 سیلندر چه صدایی داره؟😂
froG-driVer
۱۳ مرداد ۱۴۰۳خاک بر سر بعضیا که عرضه ندارن به جا چینیای آشغال،این جذاب لعنتی رو بدارن بیارن.
حجم موتورش در حد همه چینیای توی یازاره ولی این کجا و اونا کجا با اون قدرت های مزخرفشون…
Taha Ayoobi
۱۳ مرداد ۱۴۰۳چینیا با توربو و تزریق مستقیم و این همه سیستم شتبا 10 ثانیه ای دارن تازه!
که این شتابو تویوتا سلیکا نسل اول با کاربراتور داشت.
علی Shelby
۱۳ مرداد ۱۴۰۳زیباست
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳کابینش شبیه تانکه چرم پوشه
car lover
۱۳ مرداد ۱۴۰۳سیویک هم باید با یه 6 سرعته دوکلاچه بیاد کارو تموم کنه
ابتین
۱۴ مرداد ۱۴۰۳یه جورایی دوست داشتم توش با رنگش ست میشد مثلاً یه تو دوری قرمز داشت
ابتین
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ولی دقت کردین چراغا عقب شبیه سایپا اطلس شده
علی
۱۴ مرداد ۱۴۰۳بعد ده سال کارکرد استهلاک پایین بدون ارور و بدون روغن ریزی باز هم قابل اطمینانه