تویوتا

معرفی تویوتا GR86 و سوبارو BRZ مدل 2025 با شخصیت اسپرت‌تر

نسخهٔ بروز شدهٔ تویوتا GR86 و سوبارو BRZ با تغییراتی در فرمان برقی، کمک‌فنرها و دریچهٔ گاز با قیمت پایه ۲۱ تا ۲۲ هزار دلار راهی بازار خواهند شد.

تویوتا کوپهٔ اسپرت GR86 را با تغییراتی فنی برای مدل ۲۰۲۵ معرفی کرده است. مهندسان ژاپنی سیستم فرمان برقی و کمک‌فنرها را تغییر داده‌اند تا این ماشین را چابک‌تر کنند. همچنین در نمونه‌های مجهز به گیربکس دستی، کنترل گشتاور خودرو بهبود پیدا کرده است که باعث سهولت در تعویض دنده خواهد شد. علاوه بر این، با اعمال تغییرات در کنترل دریچهٔ گاز، حالا پدال گاز واکنش دقیق‌تری خواهد داشت.

تویوتا برای GR86 نسخهٔ ویژهٔ جدیدی بنام Hakone را هم ارائه کرده است که از رنگ بیرونی سبز، رینگ‌های ۱۸ اینچی برنزی، ترمزهای برمبو، کمک‌فنرهای ساکس و تودوزی مشکی و خرمایی منحصربه‌فرد بهره می‌برد. این نسخه در پاییز پیش رو تنها در تعداد ۸۵۰ دستگاه عرضه خواهد شد. نسخه‌ای از این مدل ویژه هم با نام Ridge Green برای بازار ژاپن در ۲۰۰ دستگاه ارائه خواهد شد.

در نسخهٔ اتوماتیک GR86 نیز تویوتا با افزایش محدودیت دور موتور و افزایش بازهٔ ارائهٔ حداکثر گشتاور، رانندگی را کمی هیجان‌انگیزتر کرده است. دی‌لایت‌های جدید هم یکی دیگر از ویژگی‌های GR86 مدل ۲۰۲۵ هستند. عرضهٔ نسخهٔ بروز شدهٔ این کوپهٔ اسپرت حدود دو هفتهٔ دیگر یعنی از اول آگوست در ژاپن آغاز خواهد شد و تویوتا هم‌اکنون پذیرش سفارشات خرید آن را شروع کرده است.

بااین‌حال، این شرکت معتقد است تقاضا برای نسخهٔ Ridge Green بیش از عرضه خواهد بود و به همین دلیل یک سیستم قرعه‌کشی را ایجاد کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۸ جولای برای خرید این نسخه تولید محدود در ژاپن ثبت‌نام کنند و برندگان نیز برای تحویل خودروی خود باید تا اکتبر صبر کنند. قیمت پایهٔ GR86 مدل ۲۰۲۵ در ژاپن از ۳.۵۲ میلیون ین معادل ۲۲,۱۰۰ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای مدل Ridge Green در نسخهٔ دستی ۳.۹۰ میلیون ین معادل ۲۴,۵۰۰ دلار و برای اتوماتیک ۳.۹۹ میلیون ین معادل ۲۵,۱۰۰ دلار خواهد بود.

هم‌زمان با GR86، سوبارو هم برادر دوقلوی این خودرو یعنی BRZ را مورد به‌روزرسانی قرار داده است. این شرکت برای نسخهٔ دستی BRZ دکمهٔ اسپرتی را روی کنسول مرکزی تعبیه کرده است که با بهبود پاسخ پدال گاز، شتاب را بهتر می‌کند و صدای موتور که به‌صورت مصنوعی داخل کابین پخش می‌شود را افزایش می‌دهد. در این ماشین هم مثل GR86 کمک‌فنرها و فرمان از نو تنظیم شده‌اند که باعث بهبود هندلینگ و همین‌طور راحتی سواری می‌شود. بااین‌حال، برخلاف همتای تویوتایی، برای BRZ بری از نسخهٔ ویژه نیست.

سوبارو در نظر دارد هرماه حدود ۳۰۰ دستگاه از این کوپهٔ ارزان‌قیمت در بازار داخلی ژاپن به فروش برساند. قیمت BRZ در ژاپن از ۳.۳۲ میلیون ین معادل ۲۰,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود و حداکثر به ۳.۸۲ میلیون ین معادل ۲۴ هزار دلار برای نسخهٔ STI Sport با گیربکس اتوماتیک می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. SMS

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (581 ديدگاه)

    به‌به

    موافقم 14
    1. froG-driVer

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      کابینشون مثل تانک چرم پوش میمونه

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1185 ديدگاه)

        اره دیگه ماشین اسپرت 25 هزار دلاری که نمیاد طراحی پیچیده بزنه حالا اگه منظورت چیز دیگه‌ای هست من متوجه نشدم
        اینجور سبک برای قشر ضعیف و ماشینباز هایی مثل ما خوبه که نمیتونیم پول یه سوپرا یا کوروت رو بدیم البته اگه وارد بشه و با قیمت اصلیش

  2. بی وطن

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    واقعا با چه قیمتهایی عرضه میشن بعد اینجا ما باید در حسرت فیدیلیتی و دیگنیتی و نخودچی و ابنبات چوبی باشیم…
    صبح تا شب باید مث … جون بکنیم فقط برای اینکه زنده بمونیم همین…
    هیچ‌دلخوشی نمونده دیگه…

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. froG-driVer

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      این gr86 جون میده واسه تیون کردن و روندن توی خیابونای شلوغ توکیو!!

      موافقم 10
      مخالفم 4
    2. Galant.VR4(JDM)

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1185 ديدگاه)

      دقیقا الان نسل قبلش رو نقریبا 45 الی 50 هزار دلار تو ایران فروش میره یعنی پول دوتا این نسل

  3. رضا

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    اگه وارد کنن و مالیات روش نکشن با قیمت آریزو 6GT یه ماشین خوب ملت سوار میشن.

    موافقم 18
    مخالفم 1
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1185 ديدگاه)

      درسته ولی قیمت آریزو هم بدن بازم ملت مخوصا ما مشینبازا خریدش برامون سخته من تا 5 ماه پیش میخواستم نسل قدیمشو بخرم ولی قیمتش از 1.7 میلیارد یکدفعه شد 2200 که از اون مقدار پولی که مونده میتونم یه 405 89 دور‌رنگ بگیرم اونم با تخفیف وضعیت خیلی خرابه همه‌چی سخت شده

  4. froG-driVer

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    بریم خدارو شکر کنیم که توی چین با موتور ۱.۴ چهار سیلندر تولید نمیشه وگرنه به اسم کوپه اسپرت آخرین مدل تویوتا با کلی منت و ناز و ادا میاوردنش و باقیمت رولزرویس میکردن تو ….مون.😐😐

    موافقم 15
    مخالفم 1
  5. Taha Ayoobi

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4384 ديدگاه)

    20 هزار دلار؟
    چقدر ارزون.

    موافقم 18
  6. Taha Ayoobi

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4384 ديدگاه)

    ولی اون نسلی که تو ایرانه از همه شون خوشگل تره لامصب

    GT86

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. car lover

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1431 ديدگاه)

      موافقم

  7. علی Shelby

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (540 ديدگاه)

    اگه بیاد تو ایران زیر ۵ میلیارد نمیاد

    موافقم 11
  8. Mad.z.Max

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1863 ديدگاه)

    قیمتش با دلار 60 تومنی میشه یک میلیارد و دویست.. تو بازار ما با این قیمت صفر چی میدن؟ جیقیلیتی و فلان و …

    1. car lover

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1431 ديدگاه)

      موضوع فقط قیمت نیست موضوع درامد هم هست تو به عنوان یه جوون 18 ساله که تازه گواهینامه گرفتی میتونی با درامد یه شغل معمولی حتی کارگری در عرض چندماه این ماشین رو بخری در صورتی اگه همین ماشین با همین قیمت تو ایران بود خریدش واسه یه جوون سالها طول میکشید

    2. froG-driVer

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      ایشالله تا آخر امسال با این پول جیقیلیتی که هیچ،بهت تارا و دنا هم نمی‌دن😐😐

  9. حسین

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    شتابش چند ثانیه است ؟

  10. Matin

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (415 ديدگاه)

    دوستان از اونجایی که من اطلاعات فنیم تقریبا صفره .یشه بگین چرا ۴ تا پدال داره😂

    1. Taha Ayoobi

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4384 ديدگاه)

      ترمز دستی رو که روی اون وسط داره فک کنم اون پدال چهارمیه جای پای چپ باشه.

    2. ALISE

      ۲۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دادا اون سمت چپی آخری پدال نیس جا پاعه ک همیشه پات رو کلاچ نباشه رو اکثر ماشینا هستش

    3. قباد

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با سلام جای استراحت پای چپ هست

  11. amirmohammadja79

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    خدایا یه GR86 چیه، همینم نداریم💔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا