تویوتا رسماً بازگشت لندکروزر به آمریکا را اعلام کرده است اما بهاحتمالزیاد نسل جدید پرادو با نام لندکروزر در این کشور عرضه خواهد شد.
تویوتا در سال ۲۰۲۱ به عرضهٔ لندکروزر در بازار آمریکا پایان داد و نسل جدید این شاسیبلند افسانهای ژاپنی به میوهٔ ممنوعهٔ ایالاتمتحده تبدیل شد اما حالا تویوتا رسماً تأیید کرده است که لندکروزر دوباره به بازار آمریکا بازخواهد گشت. البته بهاحتمالزیاد، لندکروزری که بهزودی راهی آمریکا خواهد شد با چیزی که هماکنون در دیگر کشورها عرضه میشود متفاوت خواهد بود و بعید است که لندکروزر LC300 را در ایالاتمتحده ببینیم زیرا ازآنجاییکه سکویا هماکنون بهعنوان یک شاسیبلند فول سایز سه ردیفه با تواناییهای آفرود مناسب در بازار آمریکا حضور دارد، افزودن لندکروزر با اندازهٔ مشابه این خودرو به سبد محصولات آمریکایی تویوتا منطقی نخواهد بود.
در عوض، احتمالاً شاهد لندکروزری کوچکتر و هماندازهٔ لکسس GX جدید در بازار آمریکا خواهیم بود که میتواند همان نسل جدید لندکروزر پرادو باشد. البته پرادو قبلاً هیچگاه در ایالاتمتحده عرضه نشده اما طبق گزارشات، در نسل جدید این خودرو ممکن است تویوتا نام پرادو را حذف کرده و آن را بهعنوان لندکروزر جدید در آمریکا عرضه کند. نسل آیندهٔ پرادو مثل نسلهای قبلی اشتراکات زیادی با لکسس GX خواهد داشت تا جای که حتی میتواند در پروفیل جانبی با پسرعموی لوکس خود یکسان باشد. اگر لندکروزر پرادوی جدید نهایتاً راهی ایالاتمتحده شود، احتمالاً پیشرانهٔ آن با GX جدید مشترک خواهد بود. این یعنی شاهد همان موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۳۴۹ اسب بخار قدرت خواهیم بود.
اما عرضهٔ پرادو در آمریکا میتواند روی موقعیت فورانر هم تأثیر بگذارد زیرا اگر لندکروزر در بازار ایالاتمتحده کوچکتر و هماندازهٔ GX شود، ممکن است فورانر هم کاهش اندازه را تجربه کرده و به رقیبی برای فورد برانکو و جیپ رانگلر تبدیل شود. این یعنی ازآنجاییکه لندکروزر جدید در آمریکا با سه ردیف صندلی عرضه خواهد شد، احتمالاً فورانر نیز کمی کوچکتر شده و صندلیهای ردیف سوم سفارشی آن حذف خواهد شد. البته با رخ دادن همهٔ این اتفاقات فاصله زیادی داریم زیرا بر اساس گزارشات، نسل جدید پرادو در سال ۲۰۲۴ معرفی میشود و احتمالاً چند وقت بعد به ایالاتمتحده خواهد رسید.
MK
۴ تیر ۱۴۰۲خوب چرالندکروزاصلی روتوآمریکاعرضه نمیکنن🧐این کارکه مدلای مختلف بزرگ روبرای رقابت باماشین های کوچیک ترکوچیک کنن خیلی جالب به نظرنمیرسه
زیزیگولو
۴ تیر ۱۴۰۲آره …. از طرفی آمریکاییا ماشینای بزرگو فول سایزو بیشتر میپسندن
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۴۰۲یعنی چی ؟
کوچیکتر از لندکروزر میشه پرادو و کوچکترش میشود فورچونر !
بو میاد که پرادو میخواد عرضه بشه ، چون در آمریکا هیچگاه پرادویی نبوده ولی لکسوس GX بوده !
زیزیگولو
۵ تیر ۱۴۰۲اتفاقاً منم همین حدس رو میزنم
TRD
۴ تیر ۱۴۰۲چون سکویا رو داره و امار خوبی هم داره فعلا سکویا
اما اکه بخاد lc300 رو بده بازار هر دو خراب میشه .
MK
۵ تیر ۱۴۰۲که اینتورپس واسه اینه
Ali
۴ تیر ۱۴۰۲چون تویوتا توی خود آمریکا سکوییا را داره ولی سکوییا واقعا از لندکروزر بزرگتره و علاوه بر اون هم بخاطر سایز بزرگتر و هم قیمت پایه ارزون تر از لندکروزر که فکر کنم از ۵۸ هزار دلار شروع میشه محبوب تر از لندکروزر هست بعد تازه اگر هم توی آمریکا لندکروزر را با سایز اصلیش عرضه کنه یکجورایی داره برای سکوییا که ماشین خودشه رقیب درست میکنه و منطقی نیست
دانیال
۵ تیر ۱۴۰۲سکویا همون لندکروز LC300 هستش با ظاهری مقبول تربرای بازار آمریکا
گذشته
۶ تیر ۱۴۰۲امریکا فول سایز نمی پسنده
ما اینجا باید منتظر کارت ملی باشیم خدایا
ما اینجا همین اشغال ها رو با ۱۰ برابر
بهنام
۴ تیر ۱۴۰۲تویوتا داره عالی مینوازه .
ehsan.fa
۵ تیر ۱۴۰۲اونقدر مدل داره که خودشون هم گیج شدن
HR3
۴ تیر ۱۴۰۲میرسلیم کار خودش رو کرد لندکروز داره ابعادش به 206 نزدیک میشه
PRPR
۴ تیر ۱۴۰۲خب وقتی جی ایکس هست لازمه؟
Hamilton1970
۵ تیر ۱۴۰۲بله چون همیشه و همهجا یکی هست که پول GX رو نداره اما پولش به پرادو میرسه و دنبال اسیووی آفرودی میگرده
اصلا شاید یکی طراحی GX رو نپسنده ولی با پرادو حال کنه. دلیل نمیشه نباشه چون یه لوکس تر از اون هست که اتاق و شاسی و موتور و همهچیش همونه
احتمالا فوررانر این وسط یا کلا حذف میشه و یا مثل قدیم به یک اسیووی دودر تبدیل میشه و پرادو جاش رو در آمریکا میگیره
*ALI*
۴ تیر ۱۴۰۲تویتا لند کروز توی هر کشوری محبوبیت خاص خودش رو داره حالا هم که دوباره می خواد توی آمریکا عرضه بشه ولی فکنم این یکی دیگه بیشتر مخصوص افرود باشه
محمد
۴ تیر ۱۴۰۲کلاس اس یو وی های تویوتا شلوغ شده
یه رقابت داخلی….گل به خودی!
TRD
۴ تیر ۱۴۰۲کلاسایی خودرو های تویوتا تو امریکا فعلا هم پوشانی ندارن و بنظر نمیاد قصدی هم برای این کار داشته باشه .
تویوتا گل به خودی هم نمیزنه .
شما به فکر بیمه باش .
دیا
۴ تیر ۱۴۰۲این طرح تویوتا خیلی قشنگه ولی به نظر من راید جایگزین فورانر می شد . چون سبک طراحیش به فررانر می خوره. همیشه طرح های شکیل و جوان پسند تر به پرادو یا جز ایکس میاد.
زیزیگولو
۴ تیر ۱۴۰۲خودروهای ژاپنی از قابل اعتمادترین خودروهای بازار آمریکا هستن
Car love
۵ تیر ۱۴۰۲خیلی واسش ناراحت کننده بود که بخاطر نداشتن مشتری از بازار امریکا حذف شد ظاهرًا 💔
TRD
۵ تیر ۱۴۰۲و از همه ناراحت کننده تر اینه که برخلاف بعضی برندهای پر مدعا بخاطر فقدان بیمه و مشکلات فنی و فراخوان های متعدد مشکلی تو بازگشت به بازار امریکا نداره و محبوبیت تویوتا تو امریکا ثابت شدست . عوضش اون برند های ادعایی هم میتونن از نشریه و مجله جایزه بخری برای خودشون .
پاشا
۵ تیر ۱۴۰۲خب بیان از ایران گاری ۲۰۶ بگیرن چرا لندکروز تا وقتی ۲۰۶ هست ؟
BMW
۵ تیر ۱۴۰۲لعنتی برای خودش یه آمبولانس هست حالا چه کوچیک یا بزرگ اش
یوسف
۵ تیر ۱۴۰۲امیدوارم این برنامه به نسل آینده فوررانر آسیبی نزنه چون خیلی منتظرش هستم و با توجه به اینکه قراره بر پایه نسل تازه تاکوما ساخته بشه باید چیز جالبی از کار دربیاد.
وی
۵ تیر ۱۴۰۲احتمالا پیشنهاد میرسلیم بوده💀💀
net
۵ تیر ۱۴۰۲تویوتا مثل گوشی های میان رده اقتصادی هست و برای افراد ضعیف و متوسط خوبه و لوکس نیست و جالب نیست در امریکا به فروش برسد .مردم امریکا ثروتمندترین مردم جهان هستند و بهترین و گران ترین ماشینها دنیا سوار می شوند و به جای تویوتا فقط لکسوس وارد امریکا میشد بهتر بود
net
۵ تیر ۱۴۰۲ماشینهای تویوتا برای کشورهای جهان سوم و فقیر خوبه
TRD
۵ تیر ۱۴۰۲آره درسته کاملا . تویوتا از لحاظ فروش خیلی ضعیفه و بدترین خودروساز دنیاست و از همه کمتر میفروشه .
حسن
۵ تیر ۱۴۰۲اونی که توامریکا تویوتامیخره یعنی پرفروشترین وباکیفیت ترین ها رامیخره ای کیو یک کم سن وسالت بره بالا میفهمی
net
۶ تیر ۱۴۰۲ماشینهای تویوتا هیچکدام لوکس نیست و لکسوس لوکس هست.ماشینهای تویوتا مثل ماشینهای فولکس واگن میان رده اقتصادی هست و برای قشر متوسط و ضعیف ساخته می شود
net
۵ تیر ۱۴۰۲تویوتا برای تروریستهای کشورهای جهان سوم و فقیر خاورمیانه خوبه. جدیدا تویوتا اعلام کرده به تروریستها ماشین نمی فروشیم
فرزاد افشار
۵ تیر ۱۴۰۲به نظر من خودمون کوچک تر از اونیم که برای غول خودرو سازی جهان نظر بدیم