نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو ۹ شهریور رونمایی خواهد شد اما حالا تیزرهای واضحی از آن منتشر شده است که طراحی الهام گرفته از مدلهای قدیمی را نشان میدهد.
تویوتا با انتشار تیزرهای جدیدی، خبر از رونمایی نسل جدید لندکروزر برای بازار آمریکای شمالی در اول آگوست برابر با ۱۰ مرداد ماه داده است. این خودرو اما در اصل نسل جدید لندکروزر پرادو خواهد بود که قرار است در آمریکا با نام لندکروزر عرضه شود و پس از چند سال وقفه این نام را دوباره به بازار ایالاتمتحده بازگرداند. تیزرهای جدید نمایی اجمالی از جلوی خودرو را نشان میدهد درحالیکه کمی عقبتر یک لندکروزر J60 متعلق به دههٔ ۸۰ هم دیده میشود.
این نشان میدهد که طراحی پرادوی جدید با الهام از J60 شکل گرفته است. در این شاسیبلند جدید چراغهای مستطیل شکل بالای ورودیهای هوا و همینطور جلوپنجرهٔ پلاستیکی و تریم مشکیرنگ زیر آن روی سپر، ظاهر لندکروزر دههٔ ۸۰ را به یاد میآورند. در عقب خودرو نیز میتوان چراغهایی عمودی را مشاهده کرد که بازهم یادآور J60 هستند. پیشازاین، تویوتا تیزرهای دیگری از پرادوی جدید منتشر کرده بود که پروفیل جانبی آن را به شکل تاریکی نشان میداد. در این تصویر تناسبات و فرم اتاق خودرو بسیار شبیه به نسل جدید لکسوس GX به نظر میرسید که این یعنی پرادو و GX مثل قبل اشتراکات زیادی خواهند داشت.
اما علیرغم این شباهت، به نظر میرسد پرادو از پانلهای بدنهٔ خاص خودش استفاده میکند تا از برادر لوکس خود متمایز شود. دماغهٔ جعبهای شکل با چراغهای کوچکتر، چراغهای عقب بزرگتر و سپر عقب بیرونزده ازجمله تفاوتهای این خودرو با GX هستند. همهٔ این ویژگیها یادآور نسلهای قبلی لندکروزر هستند که حس نوستالژیکی را به همراه خواهند داشت. در داخل خودرو نیز بهاحتمالزیاد شاهد ترکیب هفتنفره با سه ردیف صندلی خواهیم بود.
نسل جدید پرادو روی پلتفرم TNGA-F مشترک با لکسوس GX و سایر شاسیبلندها و پیکاپهای بزرگ تویوتا ساخته میشود. جالب اینکه اگر طول این خودرو مثل GX حدود ۵ متر باشد، کمی از لندکروزر J300 با طول ۴,۹۸۵ میلیمتر که در بازارهای خارج آمریکا عرضه میشود بزرگتر خواهد بود.
کسرا
۶ مرداد ۱۴۰۲بعد از اون همه رپورتاژ خودرو های چینی
این خبر خیلی چسبید !
A.Az
۶ مرداد ۱۴۰۲به به ینی به به، بالاخره بعد مدتها یه ماشین معرفی شد
NAVID۰۰۹۸
۶ مرداد ۱۴۰۲بَهبَه ، بَبَ بَهبَه … .
چند روزی کار داشتم نبودم ببینید چههاااا شده !!!
عشق من رُسوا شده ❤👑.
یکی از متفاوتترین و پسندیدهترین نماهایی بود که در این مدت دیدم و تویوتا سنگ تمام گذاشته دمش گرم !
فقط امیدوارم دباره روزی برسه ما ایرانیها آدم به حساب بیاییم و بتونیم بریم نمایندگی اصلی بخریم و خداروشکر کنیم !!!
Avan
۶ مرداد ۱۴۰۲میگم با توجه به ابعاد و کیفیت و قیافه و توانایی تقریباً یکسان پرادو و لندکروز چه نیازی به هر دو هست ؟
net
۶ مرداد ۱۴۰۲تویوتا باید طراحی لکسوس و تویوتا رو کلا از هم جدا کنه و ربطی به هم نداشته باشند بعضی از مدلهای لکسوس کپی تویوتا هست و جالب نیست مثل همین تویوتا که کپی لکسوس gx مدل ۲۰۲۴ هست یا لکسوس gx مدل ۲۰۱۳ کپی پرادو هست فقط آرم لکسوس با تویوتا در جلوپنجره جا به جا شده
MehdiTurbo
۶ مرداد ۱۴۰۲این ماشین اگه نگیمم زیبا واقعا ماشین جذابی ولی به نظر من تویوتا باید برای الهام و تولید این ماشین جدای از پرادو برنامه میریخت پرادو نسل قبل واقعا اسطوره اس تویوتا برای زنده کردن یه اسطوره یه اسطوره دیگه را قربانی کرد
پرادو نسل قبل خودش حکم همان j60 داره به نظرم تویوتا باید نسل قبل پرادو را تکمیل و به روز میکرد و این خودرو رو هم جدا معرفی میکرد
اگه این خودرو جایگزین پرادو نبود من و خیلی ها شاید عاشقش میشدیم ولی وقتی تصویر پرادو میاد کنارش همینی که هست خراب میکنه
تویوتا در حق پرادو و اف جی و تا حدودی لندکروز داره بدی میکنی
کاری که ائودی با تی تی و شورولت با کامرو داره میکنه و …
net
۶ مرداد ۱۴۰۲آرم تویوتا قشنگتر از این آرم انگلیسی قدیمی این ماشین در جلوپنجره و عقب هست.اگر در جلوپنجره و عقب آرم تویوتا بود بهتر میشد.پایین شیشه بالای درب باک که شیشه پله ای شده و مسطح نیست بد شده لکسوس gx ۲۰۲۴ هم همین جوری بود بالای گلگیر عقب و پایین شیشه مثل بالای شیشه مسطح نبود.چراغ عقب اگر وسطش سفید نبود و خطوط زرد نداشت و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد البته طراحی این چراغ عقب جدا قشنگتر از چراغ عقب متصل لکسوس 2024 gx هست.جلوپنجره ساده این ماشین قشنگتر از جلوپنجره لکسوس gx 2024 هست
مصیب
۷ مرداد ۱۴۰۲بازم به ۲۰۶ نمیرسه
یوسف
۶ مرداد ۱۴۰۲طراحی جالبی داره، من که خوشم اومد، حالا باید دید با حضور نسل تازه پرادو در آمریکا به عنوان لندکروزر چه اتفاقی برای نسل آینده فوررانر میوفته؟ همین الانشم تویوتا سکویا و گرند هایلندر رو داره و با اومدن پرادو کمی جا برای فوررانر که قراره بر پایه نسل تازه تاکوما ساخته بشه تنگ میشه، گرچه به نظرم با وجود همپوشانی، هر کدوم اینا میتونه بازار خودش رو داشته باشه.
کیان
۶ مرداد ۱۴۰۲اینایی ک گفتین ابعاد و کاربرد متفاوت هستن حتی فوررانر هم همینطور،
فوررانر تو استرالیا ک خیلی خیلی محبوب هست،
بازار امریکا فشرده ترین بازار شاسی بلند و پیکاپ و تراک هست و ک کاربردشون هم واقعا مدنظر هست، رقابت خیلی سخته و تنگاتنگ
فقط چین
۶ مرداد ۱۴۰۲طراح وقتی رسید به پشتش دوتا چراغ هایلوکس گذاشت
رفت نهار
R@min
۶ مرداد ۱۴۰۲فکر کنم fortuner برای استرالیا هست نه 4runner که نصف امکانات 4runner هم نداره.
بنظرم تنها دلیل نزدیک کردن پرادو و gx، گرفتن سهم از بازار برانکو و دیفندر هست. عرضه خانواده برانکو و فروش ۲۰۰ هزارتاییشون کل تحلیل گرای بازار تو شوک برد که چطور بازار آمریکا انقدر تشنه محصولات آفرودی هست.
حضور سه تا SUV آفرودی از یه برند خیلی غیر منطقی هست باید دید در آینده چی میشه.
محمد
۶ مرداد ۱۴۰۲دمت گرم رامین جان
من قبلا هم کامنت زدم و گفتم،،،،اینهمه حق انتخاب تو یه یه برند ،از یه کلاس،خودزنیه….گل به خودی
کلی هم دیسلایک گرفتم
ولی کسی نگفت چرا لندکروز با او عظمتش تو دنیا،،،،از بازار آمریکا حذف شد و حالا قراره با پوست میش برگرده!؟
Hamilton1970
۶ مرداد ۱۴۰۲ولی یوسف عزیز من احساس میکنم فوررانر احتمال داره که مثل قبل (نسلهای ابتدایی) بعنوان یه اسیووی دودر عرضه بشه که بتونه با رنگلر رقابت کنه
مطمئن نیستم اما
new reventon
۶ مرداد ۱۴۰۲پرادو فقط پرادوهای ایرانی با حداکثر مدل 2012 با n بار کم کردن کیلومتر و داخل پر از پلاستیک خشک که تو امارات 60 هزار درهم با کارکرد کم و تر و تمیز ریختن کسی نیست بخره
اما تو ایران طرف اینجا فاز فرعون میگیره وقتی سوار میشه.
خوشحال باشید فرزندانم…
محمد
۶ مرداد ۱۴۰۲این دیگه چیه؟ نسل قبلیش با این طراحی یک دهه پیشه خیلی بهتره ، بعضی ترند های طراحی تو گذشته بمونن خیلی بهتر از اینه که دوباره احیا بشن
TRD PRO
۶ مرداد ۱۴۰۲تو همون سانتافه رو سوار شو . عقبش از مینی بوس الهام گرفته .
ARIAN
۶ مرداد ۱۴۰۲چیزی که من دارم میبینم یک طراحی پخته با نگاهی به گذشته هست. اینجور طراحی ها که ماسین ها ظاهر زمخت و سرسخت دارن درست باب دل مردم آمریکای شمالیه. به نظر من در آمریکا خودروی موفقی خواهد بود با توجه به قدرت تویوتا در نمایندگی ها و خدمات پس از فروش و بازاریابی و کیفیت اثبات شده محصولاتش برای همگان
GMA
۶ مرداد ۱۴۰۲بازگشت به ریشه ها👌👌
Amirmohammad
۶ مرداد ۱۴۰۲طراحی کلاسیک جالبی داره
دیجی
۶ مرداد ۱۴۰۲خوبکه سه درب شم تولید بشه
MILAD ZM
۶ مرداد ۱۴۰۲متاسفانه توان رقابت با تلوراید رو درش نمیبینم .
بهزاد
۶ مرداد ۱۴۰۲کلا تو این کلاس یا نزدیکش یدونه کیا موهاوی بود که اونم خیلی زود بساطش جمع شد و در کلاس تلوراید تویوتا دو مدل هایلندر و گرند هایلندر داره که حداقل فعلا لیدر هست.
MILADZM
۶ مرداد ۱۴۰۲جناب بهزاد این من نیستم یه بدبخت ژاپنی فن که اسم من رو کپی کرده فیکم رچ زده داره شر میگه
خواهشا بش محل نزار
RTS
۶ مرداد ۱۴۰۲آخه جالبه ژاپنی هم نیست . کره ایه .
داره میگه به تلوراید نمیرسه . تلوراید مال ژاپنه ؟
گلاب
۶ مرداد ۱۴۰۲خوشگل نیست ولی جذابه و یه طرح متفاوتیه که باعث خاص بودنش میشه .. امیدوارم با موتور تنفس طبیعی هم عرضه بشه
محمد
۶ مرداد ۱۴۰۲درسته بازگشتن به عقب،ولی با این بازگشت تویوتا نشون داد،اصالت حرف اول و آخر رو میزنه.
یوسف
۶ مرداد ۱۴۰۲عملا محصولات لندرور رو هدف گرفته…..
HFball
۶ مرداد ۱۴۰۲طراحیش در عین زیبایی، کلاسیک و دوست داشتنی هم هست
net
۶ مرداد ۱۴۰۲خیلی بد هست بعضی مدلهای تویوتا و لکسوس کپی هم هستند و فقط آرم لکسوس و تویوتا در جلوپنجره جا به جا میشه مثلا لکسوس gx مدل ۲۰۲۴ کپی این ماشین تویوتا هست
13
۶ مرداد ۱۴۰۲اون لندکروز قدیمی رو تویوتا عمدا توی تیزر قرار داده که بگه ما از قدیم این کاره بودیم تا متخصصان و اساتید طراحی پدال سریع فاز زیرکی و انیشتن بودن و مچ گیری برندارن بگن از جیپ و از لندروور و فورد و ….. تقلید کرده و تویوتا هم اصالت خودشو از دست داده و از این جور فتواهای ناشتا ندن
رامتین
۶ مرداد ۱۴۰۲طراحی جذاب و مهمتر از همه هماهنگی داره. حال به سانتافه نگاه کنید!! مشخصه همینطوری یه چیزی زدن…
مانی
۶ مرداد ۱۴۰۲اسم تو پدال : امیر دهقان
اسم تو مجله ماشین : امیر دهقانی
محتوی مطالب ارسالی به پدال : فقط ماشین های خارجی
محتوی مطالب ارسالی به مجله ماشین : فقط ماشین های داخلی و ماکت
آقای دهقان چرا مشابه اون مطالبی رو که به مجله ماشین می فرستی رو تو پدال چاپ نمی کنی؟از چی می ترسی؟چرا اینقدر دوگانه عمل می کنی؟مقصودت از این کارها چیه؟
امیر دهقان
۶ مرداد ۱۴۰۲نوع مطالبی که کار میشه بسته به سیاست و تقسیم کار اون رسانه هست، در پدال مطالب داخلی بر عهده دیگر دوستانه و پوشش مطالب خارجی بر عهده من و شاهین عزیز هست
در پدال هم بتازگی مطالب ماکت رو آغاز کردیم و در صورت استقبال مخاطبین ادامه خواهیم داد
ضمناً، انتشار مطالب مشابه در دو رسانه مختلف از لحاظ حرفهای اصلاً درست نیست
18:45
۶ مرداد ۱۴۰۲کار کاملا هوشمندانه ای بود خیلی خوشم اومد.
یه طراحی کاملا کلاسیک و خشن و بازگشت به اصل یه خودروساز…
BMW
۶ مرداد ۱۴۰۲خیلی با حال زده لعنتی ولی باید طراحیش رو کم و بیش از لکسوس در بیاره ولی نسل های قدیمش هم لذتی داشته ها
Hamid
۶ مرداد ۱۴۰۲با حقوق ماهی ۲۵ میلیون که ده میلیون ش هم میره برای قسط تا چند سال باید کار کنم تا بتونم یکی از این ماشین ها را بخرم چقدر دیگه باید ما ایرانی ها تحقیر بشیم
محمد
۷ مرداد ۱۴۰۲خودروهای تویوتا واقعا عشقه عشق، به خصوص تویوتا لندکروز سری ۷۰ که با اینکه قدیمیه ولی بازم به دل میشینه به خصوص رنگ مشکیش که اوف اوف چه چیزه دیگست 😍😍😍😍
رامین سپهری
۷ مرداد ۱۴۰۲نوشتین اول آگوست ۹ شهریور رسما معرفی میشه ولی اول آگوست ۱۰ امرداد هست نه ۹ شهریور!
جواد عقیلی
۷ مرداد ۱۴۰۲ممنون از دقت شما. اصلاح شد