تویوتا

تویوتا سوپرا GRMN با پیشرانه بی ام و M4 در راه است

تویوتا در حال آزمایش نسخهٔ قوی‌تر سوپرا با پسوند GRMN است که گفته می‌شود به پیشرانهٔ شش سیلندر توئین توربوی ب‌ام‌و M4 با ۴۸۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود.

تویوتا سوپرا در سال ۲۰۲۰ به بازار بازگشت و خانوادهٔ آن طی این سه سال با ارائهٔ پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و گیربکس دستی رشد کرده است. بااین‌حال، مهم‌ترین اتفاق در مورد این کوپهٔ ژاپنی هنوز رخ نداده است. این اتفاق، معرفی نسخهٔ داغ‌تر GRMN است که عکاسان جاسوس حالا آن را شکار کرده‌اند. این خودرو در حال آزمایش در پیست نوربرگ‌رینگ و اطراف آن با استتار سبکی دیده شده است.

به همین دلیل، چیز زیادی در ظاهر این ماشین پنهان نیست و می‌توانیم سپر جلوی اسپرت‌تری را با کاناردها در طرفین ببینیم. تغییرات ظاهری اندک این سوپرای قوی‌تر در عقب هم با یک بال نسبتاً بزرگ ادامه پیدا کرده است. این بال مشابه نمونه‌ای به نظر می‌رسد که در نسخهٔ ویژهٔ چهل‌وپنج‌سالگی سوپرا دیدیم. به نظر می‌رسد دیگر قسمت‌های سوپرا تقریباً دست‌نخورده باقی‌مانده باشد اما پروتوتایپ در حال آزمایش روی رینگ‌های سبک‌وزنی قرار گرفته که سیستم ترمز قوی‌تری با کالیپرهای قرمزرنگ از پشت آن‌ها خودنمایی می‌کند. علاوه بر این، ارتفاع خودرو از زمین هم کمتر به نظر می‌رسد که نشان از سیستم تعلیق اسپرت‌تری دارد.

مهم‌ترین خبر در مورد سوپرا GRMN اما زیر کاپوت جریان دارد. شایعات بی‌شماری در این رابطه شنیده‌ایم که جدیدترین آن‌ها به تجهیز کوپهٔ تویوتا به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی ب‌ام‌و M4 CSL اشاره دارد. این موتور ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما احتمال قرار گرفتن آن زیر کاپوت سوپرا کم به نظر می‌رسد. گزینهٔ محتمل‌تر استفادهٔ تویوتا از پیشرانهٔ M4 معمولی است که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور در ب‌ام‌و به گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل می‌شود و انتظار می‌رود همین گیربکس در سوپرا هم ارائه شود.

صرف‌نظر از موتوری که در سینهٔ سوپرا GRMN قرار خواهد گرفت، نسخهٔ کنونی از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربو با ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. به لطف این نیرو، سوپرا با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که نسخهٔ دستی برای انجام این کار به ۰.۳ ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. شهروند ایرانی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (832 ديدگاه)

    تویوتا با اون عظمت دنبال داخلی سازی نیست بعد یه عده اشغال ساز میخان همه چیز داخلی سازی کنن اونم به بی کیفیت ترین شکل ممکن

    موافقم 89
    مخالفم 2
    1. علی یوسفی

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (261 ديدگاه)

      کاربر عزیز شهروند ایرانی ضمن تایید فرمایش شما یه نکاتی بگم یکی اینکه خود سمند به هیچ وجه تمام داخلی نبود تیبا و امثالهم هم همینطور جالب اینه که یه زمانی بین مدیران دو تا غولبچه خودروساز درگیری بود سر اینکه کدومشون اول خودروی تمام داخلی! ساختن اینجا بود که یاد بیت معروف مولانا می افتیم:مشت بر هم میزدند از ابلهی پر بدند از جهل وز دانش تهی.در دنیای امروز که مثلا یه سری از قطعات بوگاتی ویرون از فنلاند و کشورهای دیگه تامین میشه و پیشرانه و قطعات خودروهای معروف از کشوری غیر از کشور سازنده تامین شده استفاده از لفظ داخلی سازی توسط به اصطلاح مدیران خودروسازی واقعا نیاز به دعا برای شفای آنها داره اگر واقعا به فکر داخلی سازی هستن یه عذر خواهی از نخبگان و مهندسانی بکنن که حتی طرح های اونا رو تحویل هم نمیگیرن چه برسه به یکبار خوندنش!!!

      موافقم 10
  2. فرشاد

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    جای2jZرو نمیگیره
    اما این انجین خطریه خطرییی

    موافقم 50
    مخالفم 7
  3. Nima.a

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    دیروز یه سوپرا معمولی ۲۰۲۳ دیدم برای عراق میرفت واقعا خارق العادس

    موافقم 36
    مخالفم 1
  4. JDM_Japan

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (169 ديدگاه)

    فوق العادس رو دستش نیومده طراحی ژاپنی مهندسی ژرمن ها

    موافقم 30
    مخالفم 3
  5. JDM_Japan

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (169 ديدگاه)

    خیلی از کمپانی های بزرگ دنیا این کار رو میکنن خب از نظر من ماشین کامل باشه مهم تر از اونه که اصالتش فقط مربوط به یک کشور باشه

  6. مازیار

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (835 ديدگاه)

    آستون مارتین؟ هه … یه AMG بزک شدست!
    سوپرا؟ برو بدبخت نمی تونی یه موتور بسازی!
    کوروت؟ والا اگه فراری نبود اینم نبود!

    یعنی اگه منقل رو از جلوی ما بردارن به یه جایی می‌رسیم

    موافقم 33
    مخالفم 16
    1. JDM_Japan

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (169 ديدگاه)

      Dislike👎

      موافقم 11
      مخالفم 15
      1. مازیار

        ۲۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (835 ديدگاه)

        آفرین😄

        موافقم 13
        مخالفم 1
    2. Viper

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (184 ديدگاه)

      حرفت به نظرم درسته

      موافقم 9
      مخالفم 1
  7. amir

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    بعید بدونم موتور m4 عادی بره روش
    با این لیپ سپر و تیغه های ائرودینامیک و اون دیسک ها به نظرم موتور m4 csl بره روش

    موافقم 19
    مخالفم 0
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    ببینیم چه هیولایی میشه
    فکر کنم برای اسپویلر عقب متحرکه و سپر جلو
    هم بزرگ تر شده

    موافقم 11
    مخالفم 2
  9. ابوالفضل

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    خیلی قیافش خوب بود
    دیگه تِر زدن تو قیافش با اون ترکیب رنگ

    موافقم 1
    مخالفم 16
    1. JDM_Japan

      ۲۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (169 ديدگاه)

      فیس و رخ ماشین تقریبا همونه حاجی چند تا برچسب روشه که زمان فروش هیچ کدومش رو نمیبینی این مال آزمایشه

      موافقم 23
      مخالفم 3
  10. Arshia m3csl

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    بی ام و m4 عالیه انجینش و کیفیت جلوپنجرش کوچیک بود مثل m2 عالی میشد

  11. علی یوسفی

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (261 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت نسخه های grmn تویوتا ترکیبی قوی و عالی از زیبایی و عملکرد دارن مثلا تویوتا سنچوری grmn با اون ابعاد و لوکس بودن توانایی بالا در شتاب و سرعت در مستقیمی و پایداری و چسبندگی در پیست داره و هنوز عکساش در پیست در هوای بارونی بیننده رو به وجد میاره حالا هم سوپرا که خودش در حالت عادی خودرویی سریع و عملکردگراست قطعا نمونه ای عالی میشه ضمنا نامگذاری grmn هم حودش خیلی جالبه چون به نوعی ژرمن هم خونده میشه و یادآور آلمان و پیست افسانه ای نوربرگرینگه.

  12. JaMsHiD

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2737 ديدگاه)

    چه ب ام و قشنگی …

    موافقم 5
    مخالفم 7
  13. Saeed

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    بی ام و + تویوتا = شاهکار

    موافقم 12
  14. F

    ۲۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    نمیخوام مسخره کنم، سوالم هم کاملا جدی و کنجکاوی هست، از ته قلب هم خوشحالم که شاهد همکاری این دو برند هستم، سوالم اینه که دقیقه چه بخش هایی رو در این خودرو بی ام و تامین کرده و چه بخش هایی رو تویوتا؟ هرکی میدونه لطفا به دور از حرفای بیهوده برام بگه لطفا، ممنون

    1. misha

      ۲۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      نمیشه کاملا دقیق گفت، ولی پیشرانه و به طور کلی قوای محرکه بی ام و و سایر بخشها تویوتا،
      مثلا طراحی که داد میزنه شرقیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا