تویوتا در حال آزمایش نسخهٔ قویتر سوپرا با پسوند GRMN است که گفته میشود به پیشرانهٔ شش سیلندر توئین توربوی بامو M4 با ۴۸۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود.
تویوتا سوپرا در سال ۲۰۲۰ به بازار بازگشت و خانوادهٔ آن طی این سه سال با ارائهٔ پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و گیربکس دستی رشد کرده است. بااینحال، مهمترین اتفاق در مورد این کوپهٔ ژاپنی هنوز رخ نداده است. این اتفاق، معرفی نسخهٔ داغتر GRMN است که عکاسان جاسوس حالا آن را شکار کردهاند. این خودرو در حال آزمایش در پیست نوربرگرینگ و اطراف آن با استتار سبکی دیده شده است.
به همین دلیل، چیز زیادی در ظاهر این ماشین پنهان نیست و میتوانیم سپر جلوی اسپرتتری را با کاناردها در طرفین ببینیم. تغییرات ظاهری اندک این سوپرای قویتر در عقب هم با یک بال نسبتاً بزرگ ادامه پیدا کرده است. این بال مشابه نمونهای به نظر میرسد که در نسخهٔ ویژهٔ چهلوپنجسالگی سوپرا دیدیم. به نظر میرسد دیگر قسمتهای سوپرا تقریباً دستنخورده باقیمانده باشد اما پروتوتایپ در حال آزمایش روی رینگهای سبکوزنی قرار گرفته که سیستم ترمز قویتری با کالیپرهای قرمزرنگ از پشت آنها خودنمایی میکند. علاوه بر این، ارتفاع خودرو از زمین هم کمتر به نظر میرسد که نشان از سیستم تعلیق اسپرتتری دارد.
مهمترین خبر در مورد سوپرا GRMN اما زیر کاپوت جریان دارد. شایعات بیشماری در این رابطه شنیدهایم که جدیدترین آنها به تجهیز کوپهٔ تویوتا به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی بامو M4 CSL اشاره دارد. این موتور ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما احتمال قرار گرفتن آن زیر کاپوت سوپرا کم به نظر میرسد. گزینهٔ محتملتر استفادهٔ تویوتا از پیشرانهٔ M4 معمولی است که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور در بامو به گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل میشود و انتظار میرود همین گیربکس در سوپرا هم ارائه شود.
صرفنظر از موتوری که در سینهٔ سوپرا GRMN قرار خواهد گرفت، نسخهٔ کنونی از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربو با ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. به لطف این نیرو، سوپرا با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه نسخهٔ دستی برای انجام این کار به ۰.۳ ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد.
شهروند ایرانی
۲۶ مهر ۱۴۰۲تویوتا با اون عظمت دنبال داخلی سازی نیست بعد یه عده اشغال ساز میخان همه چیز داخلی سازی کنن اونم به بی کیفیت ترین شکل ممکن
علی یوسفی
۲۶ مهر ۱۴۰۲کاربر عزیز شهروند ایرانی ضمن تایید فرمایش شما یه نکاتی بگم یکی اینکه خود سمند به هیچ وجه تمام داخلی نبود تیبا و امثالهم هم همینطور جالب اینه که یه زمانی بین مدیران دو تا غولبچه خودروساز درگیری بود سر اینکه کدومشون اول خودروی تمام داخلی! ساختن اینجا بود که یاد بیت معروف مولانا می افتیم:مشت بر هم میزدند از ابلهی پر بدند از جهل وز دانش تهی.در دنیای امروز که مثلا یه سری از قطعات بوگاتی ویرون از فنلاند و کشورهای دیگه تامین میشه و پیشرانه و قطعات خودروهای معروف از کشوری غیر از کشور سازنده تامین شده استفاده از لفظ داخلی سازی توسط به اصطلاح مدیران خودروسازی واقعا نیاز به دعا برای شفای آنها داره اگر واقعا به فکر داخلی سازی هستن یه عذر خواهی از نخبگان و مهندسانی بکنن که حتی طرح های اونا رو تحویل هم نمیگیرن چه برسه به یکبار خوندنش!!!
فرشاد
۲۶ مهر ۱۴۰۲جای2jZرو نمیگیره
اما این انجین خطریه خطرییی
Nima.a
۲۶ مهر ۱۴۰۲دیروز یه سوپرا معمولی ۲۰۲۳ دیدم برای عراق میرفت واقعا خارق العادس
JDM_Japan
۲۶ مهر ۱۴۰۲فوق العادس رو دستش نیومده طراحی ژاپنی مهندسی ژرمن ها
JDM_Japan
۲۶ مهر ۱۴۰۲خیلی از کمپانی های بزرگ دنیا این کار رو میکنن خب از نظر من ماشین کامل باشه مهم تر از اونه که اصالتش فقط مربوط به یک کشور باشه
مازیار
۲۶ مهر ۱۴۰۲آستون مارتین؟ هه … یه AMG بزک شدست!
سوپرا؟ برو بدبخت نمی تونی یه موتور بسازی!
کوروت؟ والا اگه فراری نبود اینم نبود!
یعنی اگه منقل رو از جلوی ما بردارن به یه جایی میرسیم
JDM_Japan
۲۶ مهر ۱۴۰۲Dislike👎
مازیار
۲۶ مهر ۱۴۰۲آفرین😄
Viper
۲۶ مهر ۱۴۰۲حرفت به نظرم درسته
amir
۲۶ مهر ۱۴۰۲بعید بدونم موتور m4 عادی بره روش
با این لیپ سپر و تیغه های ائرودینامیک و اون دیسک ها به نظرم موتور m4 csl بره روش
Enzo Ferrari 2008
۲۶ مهر ۱۴۰۲ببینیم چه هیولایی میشه
فکر کنم برای اسپویلر عقب متحرکه و سپر جلو
هم بزرگ تر شده
ابوالفضل
۲۶ مهر ۱۴۰۲خیلی قیافش خوب بود
دیگه تِر زدن تو قیافش با اون ترکیب رنگ
JDM_Japan
۲۶ مهر ۱۴۰۲فیس و رخ ماشین تقریبا همونه حاجی چند تا برچسب روشه که زمان فروش هیچ کدومش رو نمیبینی این مال آزمایشه
Arshia m3csl
۲۶ مهر ۱۴۰۲بی ام و m4 عالیه انجینش و کیفیت جلوپنجرش کوچیک بود مثل m2 عالی میشد
علی یوسفی
۲۶ مهر ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت نسخه های grmn تویوتا ترکیبی قوی و عالی از زیبایی و عملکرد دارن مثلا تویوتا سنچوری grmn با اون ابعاد و لوکس بودن توانایی بالا در شتاب و سرعت در مستقیمی و پایداری و چسبندگی در پیست داره و هنوز عکساش در پیست در هوای بارونی بیننده رو به وجد میاره حالا هم سوپرا که خودش در حالت عادی خودرویی سریع و عملکردگراست قطعا نمونه ای عالی میشه ضمنا نامگذاری grmn هم حودش خیلی جالبه چون به نوعی ژرمن هم خونده میشه و یادآور آلمان و پیست افسانه ای نوربرگرینگه.
JaMsHiD
۲۶ مهر ۱۴۰۲چه ب ام و قشنگی …
Saeed
۲۶ مهر ۱۴۰۲بی ام و + تویوتا = شاهکار
F
۲۶ مهر ۱۴۰۲نمیخوام مسخره کنم، سوالم هم کاملا جدی و کنجکاوی هست، از ته قلب هم خوشحالم که شاهد همکاری این دو برند هستم، سوالم اینه که دقیقه چه بخش هایی رو در این خودرو بی ام و تامین کرده و چه بخش هایی رو تویوتا؟ هرکی میدونه لطفا به دور از حرفای بیهوده برام بگه لطفا، ممنون
misha
۲۷ مهر ۱۴۰۲نمیشه کاملا دقیق گفت، ولی پیشرانه و به طور کلی قوای محرکه بی ام و و سایر بخشها تویوتا،
مثلا طراحی که داد میزنه شرقیه