تویوتا

همه چیز درباره تویوتا کرولا ۲۰۲۷؛ طراحی جسورانه، فناوری هیبریدی و نسخه GR پرقدرت

نسل سیزدهم کرولا در راه است!

تویوتا کرولا همیشه یکی از مطمئن‌ترین گزینه‌ها برای خرید خودرویی اقتصادی و بی‌دردسر بوده، اما در سال‌های اخیر، این برند رویکرد خود را تغییر داده و با معرفی نسخه GR، چهره‌ای اسپرت‌تر و هیجان‌انگیزتر از کرولا ارائه کرده است. حالا که نسل دوازدهم (E210) به پایان راه نزدیک می‌شود، سوال اینجاست که تویوتا چه برنامه‌ای برای نسل سیزدهم دارد؟

طراحی جدید؛ کرولا دیگر خودرویی کسل‌کننده نیست!

اگر زبان طراحی اخیر تویوتا را در نظر بگیریم، کرولا ۲۰۲۷ احتمالاً طراحی تهاجمی‌تری خواهد داشت. انتظار می‌رود این خودرو از مدل‌هایی مانند C-HR، پریوس و کمری الهام گرفته و نمای جلویی T شکل با چراغ‌های LED بومرنگی و خطوط بدنه اسپرت داشته باشد.

در مدل GR، جزئیات اسپرت‌تر خواهند شد: الیاف کربنی در بدنه، رینگ‌های بزرگ و گلگیرهای عضلانی که حس قدرت را القا می‌کنند. طراحی عقب نیز شامل چراغ‌های LED باریک، سپر عقب اسپرت و درِ صندوق عمودی‌تر خواهد بود.

به گفته منابع داخلی، کرولا ۲۰۲۷ همچنان در سه نسخه سدان، هاچبک و استیشن (Touring) عرضه خواهد شد، اما نسخه استیشن در بازارهای خاصی ارائه می‌شود و احتمال حضور آن در آمریکای شمالی پایین است. جالب اینجاست که گفته می‌شود نسخه GR استیشن ممکن است فقط برای بازار ژاپن در نظر گرفته شود.

کابین مدرن با فناوری‌های پیشرفته

طراحی داخلی کرولا جدید احتمالاً شباهت زیادی به تویوتا پریوس جدید خواهد داشت و شامل ویژگی‌های زیر می‌شود:

✔ داشبورد مینیمال و مدرن
✔ صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی لمسی
✔ پشت آمپر دیجیتال
✔ سقف پانورامیک (احتمالی)
✔ فضای بار بیشتر نسبت به نسل قبل

همچنین، امکاناتی مانند اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، شارژر بی‌سیم گوشی، و سیستم کنترل صوتی با هوش مصنوعی بخشی از ویژگی‌های استاندارد خواهند بود. تویوتا احتمال دارد از هوش مصنوعی برای دستیار دیجیتال و راهنمای هوشمند راننده استفاده کند.

پیشرانه‌های جدید؛ از هیبریدی تا نسخه پرقدرت GR

پیشرانه‌های کرولا ۲۰۲۷ شامل چند گزینه خواهند بود:

نوع موتور حجم قدرت تخمینی
بنزینی تنفس طبیعی ۱.۵ لیتر ۱۲۸ اسب بخار
بنزینی توربوشارژ ۱.۵ لیتر ۱۷۸ اسب بخار
هیبریدی ۱.۵ لیتر + موتور برقی توان بالاتر از مدل‌های قبلی
پلاگین هیبریدی (PHEV) ۱.۵ لیتر + دو موتور برقی عملکرد و بهره‌وری بالا
GR کرولا ۲.۰ لیتری توربو حدود ۳۵۰ اسب بخار

نسخه GR کرولا ممکن است از پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو جدید تویوتا استفاده کند که در مدل‌های GR آینده مانند سلکا AWD به کار خواهد رفت. این موتور در نسخه خیابانی حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت، اما برای GR کرولا انتظار می‌رود قدرتی در حدود ۳۵۰ اسب بخار ارائه کند.

نکته مهم: تویوتا همچنان به گیربکس دستی پایبند خواهد بود، زیرا ۸۰ درصد خریداران نسخه GR در آمریکا، مدل دنده‌ای را ترجیح داده‌اند.

زمان عرضه و رقبا

نسل سیزدهم کرولا در سال ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد و مدل‌های بازار آمریکای شمالی، در سال ۲۰۲۷ به فروش خواهند رسید.

اما در آن زمان، بازار خودروهای کامپکت چگونه خواهد بود؟ برندهایی مانند فورد و جنرال موتورز دیگر در این بخش حضور ندارند، و مزدا۳ نیز فعالیت خاصی نداشته است. در مقابل، هوندا سیویک، کیا K4، هیوندای النترا، فولکس‌واگن گلف و جتا، پژو ۳۰۸، اشکودا اکتاویا و اوپل آسترا همچنان گزینه‌های اصلی بازار خواهند بود.

جمع‌بندی؛ کرولا ۲۰۲۷، هیجان‌انگیزتر از همیشه!

✔ طراحی جدید و تهاجمی با الهام از C-HR و پریوس
✔ کابین مدرن با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و امکانات هوشمند
✔ پیشرانه‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی کارآمد
✔ نسخه GR با قدرت احتمالی ۳۵۰ اسب بخار و گیربکس دستی
✔ عرضه در سال ۲۰۲۶، ورود به بازار جهانی در ۲۰۲۷

نظر شما درباره نسل جدید کرولا چیست؟ آیا این تغییرات برای حفظ جایگاه این سدان محبوب کافی خواهد بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای
منبع
carscoops

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ۲۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (5820 ديدگاه)

    عععع
    چه خوشگله

    موافقم 7
    مخالفم 4
  2. maranello550

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (72 ديدگاه)

    فرق هیبرید با پلاگین هیبرید چیه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. datsun

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (4008 ديدگاه)

      هیبرید باتری ها رو موتور شارژ میکنه پلاگین باید وصلش کنی به منبع برق

    2. Cehx

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (356 ديدگاه)

      هیبرید یک دسته کلی هسته
      پلاگین ها شارژر مستقیم می تونه باتری رو شارژ کنه
      دوباره یک نمونه هسته اسمشو یادم رفته از موتور به عنوان ژنراتور استفاده می کنه که معمولا پلاگین هم هستند
      بهترین مدل هیبرید از نظر من نوع خفیف هسته مثل پریوس های داخل ایران که تو سرعت کم رو برق هستند و سرعت بالا روی موتورشون
      و اگر هم شارژ باتری ها تموم بشه توسط همون موتور شارژ میشه ولی ظرفیت باتریشون معمولا کمه

      موافقم 1
      مخالفم 2
    3. Nismo

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1715 ديدگاه)

      هیبرید خودش خودشو شارژ میکنه
      پلاگین هیبرید باید بزنیش تو برق تا شارژ بشه

  3. Yaghoob

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (428 ديدگاه)

    عجیب دلبری میکنه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  4. KAIZEN

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (367 ديدگاه)

    تویوتا عشقه
    هرچی بزنه عشقه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. silent

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اگر بیاد برای کرولا gr میل گاردن بزاره واقعا جذاب تر میشه.

  6. amirboss

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (963 ديدگاه)

    چه عجب یه طراحی خوب تویوتا زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا