اکثر شاسی بلندهای امروزی نه واقعاً اسپورت هستند و نه کاربردی چراکه بر پایه نسخههای عادی و سواری شکل گرفتهاند.
اما ۲۰ سال پیش اینگونه نبوده و شما میتوانستید نسخههای جادهای و قانونی از محصولی نظامی همچون هامر H1 در آمریکا یا تویوتا مگا کروزر در ژاپن را بخرید. یک لحظه صبر کنید! مگا کروزر را نمیشناسید؟ مشکلی نیست زیرا این خودرو تنها به تعداد حدود ۱۰۰ دستگاه تولید شد و تمامی آنها نیز در ژاپن عرضه شدند.
هماکنون تویوتا بریتانیا اقدام به برگزاری جشن ۲۵ سالگی این خودرو کرده است. با بررسی برخی تصاویر و ویدئوها از مگا کروزر میتوانید حس یک آفرودر واقعی را درک کنید.
مگا کروزر که یک اسب تکشاخ واقعی در صنعت خودروست ابتدا برای حمل نیروهای نظامی ژاپنی طراحی شده بود اما این خودرو در دنیای خارج از نیروهای مسلح هم ظرفیتهای بالایی داشت. مگا کروزر در سال ۱۹۹۵ در دسترس همگان قرار گرفت و ژانویه ۱۹۹۶ بود که پیشفروشش شروع شد. با طول بیش از ۵ متری، پهنای ۲.۲ متری و ارتفاع ۲.۱ متری، مگا کروزر یک هیولای واقعی است. این خودرو ۲۸۵۰ کیلوگرم وزن داشته و میتواند ۶ نفر و ۷۵۰ کیلوگرم وسایل را در خود جای دهد.
آفرودر واقعی ژاپنیها از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و در دل خود پیشرانه ۴ سیلندر ۴۱۰۴ سیسی توربودیزل با قدرت ۱۴۸ اسب بخار را جای داده است. این پیشرانه با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک و مبدل گشتاور همکاری میکند. زیر گیربکس با قفل دیفرانسیل مرکزی دو سرعته و دو دیفرانسیل دیگر نیز جزو ویژگیهای این خودرو هستند. مگا کروزر همچنین از طراحی دوبل جناغی سیستم تعلیق، ترمزهای دیسکی خنک شونده و حتی فرمان پذیری چهار چرخ سود برده تا به یک همهجاروی واقعی تبدیل شود. ارتفاع ۴۲۰ میلیمتری از سطح زمین نیز باعث افزایش قابلتوجه تواناییهای مگا کروزر شده است.
این خودرو در نسخه نظامی با بدنههای گوناگون از ون گرفته تا کانورتیبل تولید شده اما نسخههای شهری آن که هماکنون قیمتی معادل ۹۳۶۰۰ دلاری دارند تنها بهصورت سقف ثابت عرضه شدند. تمامی این خودروها بهصورت فرمان راست تولید شدند و با اینکه تولیدش آگوست ۲۰۰۱ متوقف شده اما آخرین نمونه آن سال پیش فروخته شد. مگا کروزر به تمامی کشورهای دنیا از جمله روسیه، بریتانیا، استرالیا و حتی آمریکا نیز وارد شده است.
Hemichan
۲۵ خرداد ۱۳۹۹تقریبا خود هامر بود
هرچند هامر یکم فرزتره
فضای داخلی مخصوصا برای سرنشینای عقب خیلی جادار و بلنده و از هامر فضای بیشتری داره
آرمان
۲۵ خرداد ۱۳۹۹چه غولیه ولی هامر اچ 1 یه چیز دیگست
مهرآیین
۲۵ خرداد ۱۳۹۹تویوتا مگا کروز هر جاده و خندق و مسیر غیر قابل عبوری را فتح می کند و از آن عبور می کند که این به صورت تجربی آزمایش و تاید شده
meysam
۲۵ خرداد ۱۳۹۹تویوتا همینو یه دستی به سر و روش بکشه و با طراحی رترو مثل کاری گه جیپ و مرسدس جی کلاس میکنه و پلاگین هیبرید یا الکتریکی بده به بازار تو آمریکا و کانادا و حاشیه خلیج فارس مثل نقل و نبات میبرنش
..Hossein
۲۵ خرداد ۱۳۹۹100 تا دونه رو هم به نیروی نظامی دادن هم به عموم فروختن هم تو چندتا فرم بدنه تولید کردن هم به چندتا کشور صادر کردن
دمشون گرم ?
Mad.z.Max
۲۵ خرداد ۱۳۹۹۱۴۹ دستگاه شهری و ۳۰۰۰ دستگاه نظامی ساخته شده، ویدیوی دوم میگه. توضیح کاملی از برتریهای این ماشین میده که خیلی جالبه نسبت به ساخته های هامر برتر میدوندش..
SS
۲۵ خرداد ۱۳۹۹۶ نفر اون فقط برا مدل نظامیش بوده یا جاده یی ؟ چون تو هامر ها که یه نیمکت میزارن که عملا هیچ کاربردی نداره !
اما غیر از اون این و H1 خوراک تیونر کننده های دیوانه است??
مثل اون بابا که رینگ ۳۵ اینچی آفرود انداخت رو هامر و با یه لیفت ساده نزدیک ۱ متر به ارتفاعش اضافه کرد و با تیونینگ موتور ۱۰۰۰ اسب بخار کشیده بود بیرون??? و تو شتاب ۵ ثانیه رو ثبت کرد!!
PaRHaM
۲۵ خرداد ۱۳۹۹چ طراحی اصیلی ??
البته اونم بعد از ۴ ۵ سال
البته بازم در مقایسه کاری ک با جد رنگلر بعد ۱۵ ۲۰ سال کردن تو سال ۱۹۵۱ پیشرفت واقعا مناسبیه?
حتی ب اسامی هم رحم نمیکنن.
Mad.z.Max
۲۵ خرداد ۱۳۹۹توی ویدیو ی دوم میگه ۳۰۰۰ نسخه نظامی و ۱۴۹ نسخه شهری ساخته شده از این هیولای بینظیر..