اگر به هر دلیلی نمیتوانید تویوتا FJ کروزر را انتخاب کنید، ۴ جایگزین جذاب برای آن وجود دارد که گزینههایی کاربردی و مطلوب محسوب میشوند.
تویوتا FJ کروزر جزو خاطرهانگیزترین محصولات این خودروساز ژاپنی به شمار میرود. استایل رترو به همراه تواناییهای خارج از جاده قابلتوجه باعث شدند این شاسیبلند به یکی از خودروهای بسیار خوب تویوتا بدل شود. طراحی FJ کروزر از FJ40 دهه ۶۰ تا ۸۰ میلادی تویوتا الهام گرفته است. بسیاری از طرفداران معتقدند تویوتا باید به تولید این خودرو ادامه میداد اما متأسفانه اینگونه نشد و این خودرو آخرین بار در سال ۲۰۱۴ خط تولید را ترک نمود هرچند در برخی بازارها تا سال ۲۰۲۲ در دسترس بود. قیمت این خودرو در آخرین سال حضورش در بازار آمریکا به حدود ۲۸ هزار دلار رسید هرچند پکیجی سفارشی نیز وجود داشت که با قیمت ۸ هزار دلار در دسترس بود. به این ترتیب برای نسخه صفرکیلومتر این خودرو در سال ۲۰۱۴ باید حدود ۳۶ هزار دلار پرداخت میکردید که معادل حدود ۵۰ هزار دلار در سال جاری میلادی است. موتور ترند میگوید نسخههای کم کارکرد و جدیدتر از این خودرو قیمت حدود ۳۰ هزار دلار و بیشتر دارد و حتی یکی از آنها با قیمت فراتر از ۱۰۰ هزار دلار هم فروخته شده است. با این تفاسیر اگر به دنبال یک شاسیبلند مطمئن و نمادین شبیه FJ کروزر باشید اما بخواهید آن را بهصورت صفرکیلومتر و با قیمتی مشابه بخرید باید این ۴ خودرو را در نظر بگیرید.
۴ جایگزین جذاب برای تویوتا FJ کروزر
جیپ رانگلر
حرف F در نام تویوتا FJ کروزر به کد پیشرانه و J هم به نوعی به جیپ اشاره دارد زیرا FJ40 پدر این خودرو از جیپهای آفرود ارتش آمریکا الهام گرفته بود؛ بنابراین اگر خواهان جایگزین FJ کروزر با طراحی کلاسیک و تواناییهای آفرود چشمگیر باشید رانگلر را میتوانید انتخاب کنید. رانگلر اسپرت ۲ در با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری قیمت پایه ۳۲ هزار دلاری دارد و بنابراین یکی از ارزانترین خودروهای کلاس خود است. البته اگر قدرت بیشتری بخواهید باید مبلغ بیشتری در نظر بگیرید. با بهای بیش از ۱۰۰ هزار دلار، رانگلر روبیکان ۳۹۲ فاینال ادیشن در دسترس است که از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری هِمی استفاده میکند.
فورد برانکو
این خودرو از سال ۲۰۲۱ احیا شده و طرفداران زیادی دارد. درصورتیکه واقعاً خواهان شاسیبلندی دو دیفرانسیل و صفرکیلومتر هستید که یادآور خاطرات خوش گذشته باشد، برانکو هریتیج ادیشن قطعاً گزینه مطلوب خواهد بود. درست همانند رانگلر میتوانید درها و سقف برانکو را باز کنید تا ارتباط بیشتری با طبیعت داشته باشید. هر دو نسخه دو و چهار در برانکو قیمت پایه حدود ۳۸ هزار دلاری دارند اما اگر به دنبال مدلی مجهزتر و قویتر باشید میتوانید برانکو رپتور با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۴۱۸ اسبی را بخرید که قیمتش به ۹۰ هزار دلار میرسد.
تویوتا لندکروزر پرادو
البته که برای انتخاب جایگزین FJ کروزر بهتر است خودرویی از خود خانواده تویوتا انتخاب کنید. لندکروزر پرادو ۱۹۵۸ جدید از همان چراغهای گرد و استایل بدنه جعبهای مشابه FJ کروزر استفاده میکند اما دارای تجهیزات مدرن همچون قوای محرکه هیبریدی، نمایشگر لمسی و پشت آمپرهای دیجیتالی است. البته از برخی نقاط ضعف پرادو جدید میتوان به سبک بدنه چهار در و نبود گزینه دو در اشاره کرد. طول بیشتر خودرو هم در آفرود کمی دردسرساز خواهد شد. نکته دیگر اینکه قیمت مدل ۱۹۵۸ از حدود ۵۷ هزار دلار شروع میشود که گرانتر از دو مدل آمریکایی یاد شده است. توجه داشته باشید که ما درباره تیپ پایه پرادو صحبت میکنیم بنابراین اگر به دنبال مدلهای مجهزتر باشید باید حداقل ۶۲ هزار دلار را تهیه کنید.
لندرور دیفندر
اکثر مردم فکر میکنند لندرور دیفندر خودروی لوکسی است و با قیمت ۹۴ هزار دلاری دیفندر ۱۳۰ شاید این موضوع درست باشد اما این قیمت برای مدل فول پنج در با سه ردیف صندلی اعلام شده و اگر بخواهید لندرور دیفندر ۹۰ سه در را بخرید فقط کافی است ۵۷ هزار دلار در جیب داشته باشید. این مدل از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی ۲۹۵ اسب بخاری استفاده میکند و تواناییهای آفرود خوبی دارد. شما با پول یک تویوتا لندکروزر پرادو جدید مالک یکی از بهترین لندرورهای تاریخ خواهید شد و از تجربه آفرود با محصولی بریتانیایی لذت خواهید برد. البته باید دانست لندرور خیلی به خاطر کیفیت و قابلیت اطمینان بالای محصولاتش شناخته نمیشود.
BMW is GOD
۱۶ بهمن ۱۴۰۳سلام دوستان خواستم یک موضوعی رو بگم که به این مقاله مربوط نیست
دوستان خواستم بگم که در آینده اگه همینجوری بخواد پیش بره کلاً چند تا خودروسازی بیشتر نمیمونه مثل : تسلا و چینیها و کرهایها و لامبورگینی و بی ام و و چند خودروساز دیگه و اگه فروش خودروسازهایی مثل بنز و فراری و فرانسوی ها و خیلی از خودروساز ها همینجوری رو به کاهش باشه در آینده ای نه چندان دور از بین خواهند رفت.
Iman 007
۱۶ بهمن ۱۴۰۳داداش کی گفته بنز فروشش خوب نیست اگه خودروسازی خوب نباشه تو ساخت خودرو های تجاری مثل ون ها و کامیون ها فروشش فوق العاده طرف ۱۲۰ ساله داره خودرو میسازه الکی که از بین نمیره
گاس فرینگ
۱۶ بهمن ۱۴۰۳بهترین جایگزین همون پرادوی جدیده
خزان
۱۶ بهمن ۱۴۰۳۴رانر جدید بنظرم بهتره هم ارزون تر از لندکروز هم ظاهرش بنظرم جذابتره. البته در تریم های بالا مثل TRD PRO Premium و تریل هانتر قیمتش از لندکروز پرادو جدید هم میزنه بالاتر اما بسیار توانمنده.
مثلا نمیتونی در پرادوسیستم تعلیق و کمک رو بصورت کارخونه ای عوض کنی اما در ۴رانر میتونی بسته به نوع تریم از تعلیق FOX ، خود TRD ، بیلشتن و حتی در تریل هانتتر ARB Old Man ببندی اونم کارخونه ای. حتی جامپ هم میشه بزنی باهاش مثل رپتور گرچه خیلی تعریفی نیست و احتمال آسیب هست.،.
خزان
۱۶ بهمن ۱۴۰۳دیفندر هزینه نگهداریش سنگینه. جیپ بخاطر استلانتیس بهش انتقاد وارده و ظاهرا کیفیت سابقو نداره. انتخابم ۲تاست یکی برانکو بدلندز با پک ساسکواچ. فکر کنم قیمتش حدود ۶۰k باشه. فوق العاده توانمند
یه گزینه بسیار خوب هم میتونست باشه که بهش اشاره نشد اونم فوررانر جدید که هم ارزون تر از لندکروزه و هم بسیار توانا. در تریم های بالا حدود ۶۰k آب میخوره اما هزینه های عموما پایین تویوتا بعلاوه نسل کاملا جدید بهمراه داره،،.