تویوتا

تویوتا GR یاریس SRD تیونینگ با 530 اسب بخار قدرت معرفی شد

شرکت SRD تیونینگ پروژه ارتقای تویوتا GR یاریس و کسب قدرت ۵۳۰ اسب بخار را به پایان رسانده است.

تویوتا با تولید خودروی GR یاریس ثابت کرد چیزهای خوب در ابعاد کوچک عرضه می‌شوند. پیشرانه ۳ سیلندر توربوی این خودرو ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. البته همین پیشرانه ۱.۶ لیتری در بطن GR کرولا هم جای گرفته اما قدرتش به رقم قابل‌توجه ۳۰۰ اسب بخار می‌رسد. اگر خواهان قدرت بیشتر باشید می‌توانید سری به گاراژ SRD تیونینگ بزنید.

این سوپرمینی ژاپنی به نسخه ارتقا یافته از پیشرانه G16E-GTS تویوتا با ۵۳۰ اسب بخار مجهز است. تیونر موردبحث می‌گوید امکان استفاده از سوخت اتانول نیز وجود دارد اما در این حالت فعلاً قدرت ۴۵۷ اسب بخاری را ارائه می‌کند. در واقع به دلیل برخی محدودیت‌های فنی امکان کسب قدرت بیشتر وجود نداشته اما درصورتی‌که از سوپاپ بزرگ‌تری برای رساندن گازهای اگزوز به توربو استفاده شود خروجی پیشرانه نیز افزایش خواهد یافت. مالک خودرو می‌گوید در صورت اعمال تغییرات لازم، قدرت تویوتا GR یاریس را می‌توان به حدود ۶۶۰ اسب بخار رساند.

شرکت SRD تیونینگ بنا به درخواست مالک خودرو و کسب قدرت بیشتر ۵ بار پیشرانه را از روی GR یاریس باز و سپس در جای خود نصب کرده است. این خودرو به توربوشارژر پولسار مجهز است اما همانند اکثر پروژه‌های مشابه کاملاً تکمیل نشده است. مالک خواهان نصب گیربکس سکونشئال، سیستم تعلیق سفارشی و رینگ‌های متفاوت شده و قبلاً مبلغ قابل‌توجه ۱۶۴ هزار دلار را برای خودروی خود خرج کرده است.

در نظر داشته باشید که علیرغم هزینه هنگفت یاد شده، این GR یاریس قوی‌ترین نمونه در دنیا نیست و شرکت پاور تیون استرالیا قبلاً نسخه‌ای از آن با قدرت ۷۴۱ اسب بخار را معرفی کرده است. باید دانست این محصول به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کند و شایعاتی هم درباره به‌روزرسانی GR یاریس و افزایش قدرت آن به ۳۰۰ اسب بخار منتشر شده است. احتمالاً مدل سال ۲۰۲۴ نیز به گیربکس جدید ۸ سرعته اتوماتیک مجهز شود؛ اما اگر بخواهید با قوی‌ترین پیشرانه ۳ سیلندر استاندارد دنیا آشنا شوید باید به کونیگ زگ اشاره کنیم که پیشرانه توئین توربوی بکار رفته در خودروی جمرا ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. yaghoub

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (342 ديدگاه)

    حتی نسخه استاندارد هم هیولاست .
    شما فقط نسخه هفتصد اسبی رو تصور کنید که چه هیولایی میشه .

    موافقم 34
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      این یاریس اگه بیاد ایران با همون موتور ۱/۲ لیتری تویوتا میشه یه بادب‌کیت خفن روش بستو خفنش کرد!

      موافقم 11
      مخالفم 18
  2. ali_x76

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (390 ديدگاه)

    164 هزار دلار + قیمت خود خودرو به رقمی نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار میرسه.
    من که ترجیح میدم کیمن GT4RS بگیرم.

    موافقم 20
    مخالفم 16
    1. B

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (863 ديدگاه)

      من ترجیح میدم یه سری ۴ بگیرم بقیه پولشو یجا دیگه خرج کنم 😂

      موافقم 5
      مخالفم 3
  3. مجتبی .

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    بچه غول خوفناک.

    موافقم 11
    مخالفم 3
  4. ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4846 ديدگاه)

    یاریس جدید رو باید بدون مالیات میوردن ایران😔

    موافقم 18
  5. Zahid AMG. 2005

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه 😈
    فقط قیمتش یکم زیاد نیست🤷‍♂️

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. رامتین

    ۱۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3244 ديدگاه)

    600 اسب با این جثه خیلی وحشتناکه….

    موافقم 10
  7. علیرضا

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    یعنی انگار نه انگار که یه زمانی موتورهایی با تعداد سیلندر های بیشتر و حجم موتور بیشتر، به زور به قدرت 400 اسب میرسیدن. 500 اسب از یه سه سیلندر؟؟!
    تکنولوژی مو به تن ادم نمیزاره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا