شرکت SRD تیونینگ پروژه ارتقای تویوتا GR یاریس و کسب قدرت ۵۳۰ اسب بخار را به پایان رسانده است.
تویوتا با تولید خودروی GR یاریس ثابت کرد چیزهای خوب در ابعاد کوچک عرضه میشوند. پیشرانه ۳ سیلندر توربوی این خودرو ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید میکند. البته همین پیشرانه ۱.۶ لیتری در بطن GR کرولا هم جای گرفته اما قدرتش به رقم قابلتوجه ۳۰۰ اسب بخار میرسد. اگر خواهان قدرت بیشتر باشید میتوانید سری به گاراژ SRD تیونینگ بزنید.
این سوپرمینی ژاپنی به نسخه ارتقا یافته از پیشرانه G16E-GTS تویوتا با ۵۳۰ اسب بخار مجهز است. تیونر موردبحث میگوید امکان استفاده از سوخت اتانول نیز وجود دارد اما در این حالت فعلاً قدرت ۴۵۷ اسب بخاری را ارائه میکند. در واقع به دلیل برخی محدودیتهای فنی امکان کسب قدرت بیشتر وجود نداشته اما درصورتیکه از سوپاپ بزرگتری برای رساندن گازهای اگزوز به توربو استفاده شود خروجی پیشرانه نیز افزایش خواهد یافت. مالک خودرو میگوید در صورت اعمال تغییرات لازم، قدرت تویوتا GR یاریس را میتوان به حدود ۶۶۰ اسب بخار رساند.
شرکت SRD تیونینگ بنا به درخواست مالک خودرو و کسب قدرت بیشتر ۵ بار پیشرانه را از روی GR یاریس باز و سپس در جای خود نصب کرده است. این خودرو به توربوشارژر پولسار مجهز است اما همانند اکثر پروژههای مشابه کاملاً تکمیل نشده است. مالک خواهان نصب گیربکس سکونشئال، سیستم تعلیق سفارشی و رینگهای متفاوت شده و قبلاً مبلغ قابلتوجه ۱۶۴ هزار دلار را برای خودروی خود خرج کرده است.
در نظر داشته باشید که علیرغم هزینه هنگفت یاد شده، این GR یاریس قویترین نمونه در دنیا نیست و شرکت پاور تیون استرالیا قبلاً نسخهای از آن با قدرت ۷۴۱ اسب بخار را معرفی کرده است. باید دانست این محصول بهصورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکند و شایعاتی هم درباره بهروزرسانی GR یاریس و افزایش قدرت آن به ۳۰۰ اسب بخار منتشر شده است. احتمالاً مدل سال ۲۰۲۴ نیز به گیربکس جدید ۸ سرعته اتوماتیک مجهز شود؛ اما اگر بخواهید با قویترین پیشرانه ۳ سیلندر استاندارد دنیا آشنا شوید باید به کونیگ زگ اشاره کنیم که پیشرانه توئین توربوی بکار رفته در خودروی جمرا ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
yaghoub
۱۵ دی ۱۴۰۲حتی نسخه استاندارد هم هیولاست .
شما فقط نسخه هفتصد اسبی رو تصور کنید که چه هیولایی میشه .
NAVID۰۰۹۸
۱۵ دی ۱۴۰۲این یاریس اگه بیاد ایران با همون موتور ۱/۲ لیتری تویوتا میشه یه بادبکیت خفن روش بستو خفنش کرد!
ali_x76
۱۵ دی ۱۴۰۲164 هزار دلار + قیمت خود خودرو به رقمی نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار میرسه.
من که ترجیح میدم کیمن GT4RS بگیرم.
B
۱۶ دی ۱۴۰۲من ترجیح میدم یه سری ۴ بگیرم بقیه پولشو یجا دیگه خرج کنم 😂
مجتبی .
۱۵ دی ۱۴۰۲بچه غول خوفناک.
۱۵ دی ۱۴۰۲یاریس جدید رو باید بدون مالیات میوردن ایران😔
Zahid AMG. 2005
۱۵ دی ۱۴۰۲فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه 😈
فقط قیمتش یکم زیاد نیست🤷♂️
رامتین
۱۵ دی ۱۴۰۲600 اسب با این جثه خیلی وحشتناکه….
علیرضا
۱۶ دی ۱۴۰۲یعنی انگار نه انگار که یه زمانی موتورهایی با تعداد سیلندر های بیشتر و حجم موتور بیشتر، به زور به قدرت 400 اسب میرسیدن. 500 اسب از یه سه سیلندر؟؟!
تکنولوژی مو به تن ادم نمیزاره.