تویوتا به مناسبت ۶۵ سالگی مدل کراون، سه نسخهٔ ویژه از این سدان لوکس را در ژاپن ارائه کرده است. این نسخهها لیمیتد، الگانس استایل و اسپرت استایل نام دارند. نسخهٔ لیمیتد که بر اساس تیپ RS شکل گرفته، رینگهای ۱۸ اینچی آلومینیومی ویژه را با رنگ مشکی و تودوزی پارچهای و چرم مصنوعی ترکیب کرده است. این نسخه همچنین به سیستم پایش نقاط کور، ترمز خودکار در هنگام تشخص عبور و مرور در عقب و صندلیهای برقی جلو مجهز است.
نسخهٔ الگانس استایل با رینگهای ۱۸ اینچی کرومی متالیک، دستگیرهٔ درهای روکشدار و سه رنگ داخلی شامل مشکی، خاکستری سبک و طلایی ارائه میشود. در تودوزی این نسخه جیر و چرم مصنوعی ترکیب شده و کنسول میانی هم با تریم چوبی مشکی تزئین شده است. این نسخه از همان تجهیزات ایمنی و رفاهی استاندارد نسخهٔ لیمیتد برخوردار است؛ و نهایتاً نسخهٔ اسپرت استایل هم به رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی مشکی، چراغهای جلو و عقب LED دودی و تریم تاریک در جلوپنجره، حلقهٔ دور مه شکنها و جا پلاک عقب مجهز شده است.
کابین این نسخه تماماً مشکی بوده و صندلیهای آن با ترکیبی از پارچه و چرم مصنوعی و رو دریها با چرم مصنوعی پوشیده شدهاند. برای این نسخه همچنین پکیج چرمی هم قابل سفارش است که تودوزی چرمی اصل با دوخت قرمز روی صندلیها، داشبورد، کنسول میانی، رو دریها و کفپوشها را به همراه دارد؛ اما علاوه بر این سه نسخهٔ ویژه، سیستم ناوبری T-Connect SD کراون از ویژگیهای اتصالی مثل اپل کارپلی و اندروید اتو هم برخوردار شده است.
هر سهٔ این نسخههای ویژهٔ کراون با پیشرانههای یکسانی در ژاپن عرضه میشوند. موتور پایه یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب میرساند. انتخاب دیگر اما یک قوای محرکهٔ ۲.۵ لیتری هیبریدی با ۲۲۵ اسب بخار قدرت است که در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک ارائه میشود. قیمت نسخههای اسپرت و الگانس استایل از ۵,۰۶۳,۰۰۰ ین (۴۷,۲۱۵ دلار) و تیپ لیمیتد از ۵,۱۶۹,۰۰۰ ین (۴۸,۲۰۰ دلار) آغاز میشود.
محمد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹تویوتا واسه بازار داخلی ژاپن حقیقتا نسخههای جذابی داره
به شخصه عاشق سنچوری هستم
سالهای قبلتر نیسان پرزیدنت هم. بود و نسخههای بسیار لوکس میتسوبیشی
اما فقط تویوتا تونسته خودشو حفظ و به روز کنه
ADAK
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹دولت ژاپن و نماینده تویوتا از مردم ژاپن برای تحمل قیمت و کیفیت محصولات ژاپنی و خریدنشون تشکر کردن
ارش
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹چه مدل جذابی این مدل رو از کمری بیشتر دوست دارم.
مهدی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹تویوتا همچی قدمتی هم نداره در مقابل امریکایی ها و المانی ها از این قدمت هم مدتی محصولات فورد منتاژ میکرد
NAVID۰۰۹۸
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹در جواب به مهدی
شما بچسب به کره با تمام جَبَروتِش ، ژاپنو تویوتاهو قدمتشم واس ما .
کیان
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹خوبیه اون کسایی ک آپشن پرست هستند و بدون اطلاعات صحبت میکنن این هست ک باعث میشن ادم بره یه 2 3 تایی سرچ کنه و یه چیز جدید یاد بگیره. بحث قدمت شد، گفتم ببینم واقعا با قدمت ترین کی هست !! شرط میبندم کمتر کسی بدونه.
1. Peugeot ۱۸۱۰ (اولین خودروی تولیدیشون با هیدروژن کار میکرده ، زیبا نیست واقعا ؟؟؟ )
2. Tatra ۱۸۵۰ (خودروسازی در جمهوری چک، اصلا کسی تا حالا اسمش و شنیده بوده ؟؟؟ )
3. Opel ۱۸۶۲(اپل کورسای خودمون، کل بنز اینجا خوابید)
4. Mercedes-Benz ۱۸۸۳ (فکر میکردم ستاره 3 پر اول لیست باشه)
5. Škoda Auto ۱۸۹۵ (زیر مجموعه فعلی ولکس واگن از خودش زودتر تاسیس شده !!! )
و …
و اما هیوندای !!! 4 امین خودروساز کره، اولین خودرو ساز کیا موتور بوده ک به کمک مزدا ماشینهاش تولید میکرده.
هیوندای اولین ماشینش و بصورت مونتاژ و واردات قطعات تو سال 1968 تولید کرده و اولین خودروی خوش و به اسم خودش سفارش داده شده به اروپا و ژاپن به اسم Pony تو سال 1975 تولید کرده.
همش و میتونید سرچ کنید و بینید.
دساتان جالبی بود، ژاپنیها از خودشون در روح کره ای ها دمیدن و الان یه سری براشون کری میخونن، چقدر خنده دار هست واقعا !!!
Zonda R
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹سنچوری نماد تویوتا تو ژاپنه یه خودروی متفاوت با کیفیت لکسوس و نشان متفاوت
تویوتا برای بازار خودش به دلیل سلیقه ی متفاوت مردمش انحصارا محصولاتی تولید میکنه و از ژاپن غافل نمیشه بزرگترین امار فروش در ژاپن مربوط به تویوتاس
ممد ژانگولر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹چقدر سوناتا است
حسین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ده ساله که این ماشین همین شکلیه با تغییرات جزئی. در واقع باید گفت سوناتا یک کپی از کراون هست از برند تازه کار و ضعیف هیوندای که با اقتدار لقب کپی کار اعظم رو یدک میکشه. البته بهترین نسل سوناتا هم همونی بود که از کراون کپی زد تا اومد خودش یه نوآوری در طراحی داشته باشه بلافاصله گند زد و شد این سوناتای جدید که با اون طراحی جلوش میشه به سوسک شباهتش کرد.
ممد ژانگولر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹اینم حرفیه ??
رامتین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹طراحی جذابی داره و مناسب افراد میانساله دقیقا.
NAVID۰۰۹۸
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹در جواب به مهدی
شما بچسب به کره با تمام جَبَروتِش ، ژاپنو تویوتاهو قدمتشم واس ما .
پاشایی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹مدلهای قدیمی این مدل از تویوتا تو ایران هست حتی آمبولانسش واقعا ماشینهای عالی هستن من سوار شدم سواریش حرف نداره در کشورهای عربی به وفور وارد شده یه مدل لوکسه خیلی نرم و قدرتمند از کمری بهتر و لوکس تره حتی از آوالون هم بهتره، که در آمریکا عرضه میشه ای کاش به بازار کشور ما هم وارد میشد
بهنام
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹نسخه های مخصوص بازار ژاپن حقیقتاً مدل های متفاوت عالی و جالبی هستن. لوازم خانگی و سیستم های صوتی دسته دوم مخصوص بازار ژاپن هستن که واقعاً جالب و بسیار با کیفیتن. خوش بحال ژاپنی ها.