تویوتا

جشن 65 سالگی تویوتا کراون با ارائهٔ نسخه‌های ویژه

تویوتا به مناسبت ۶۵ سالگی مدل کراون، سه نسخهٔ ویژه از این سدان لوکس را در ژاپن ارائه کرده است. این نسخه‌ها لیمیتد، الگانس استایل و اسپرت استایل نام دارند. نسخهٔ لیمیتد که بر اساس تیپ RS شکل گرفته، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی ویژه را با رنگ مشکی و تودوزی پارچه‌ای و چرم مصنوعی ترکیب کرده است. این نسخه همچنین به سیستم پایش نقاط کور، ترمز خودکار در هنگام تشخص عبور و مرور در عقب و صندلی‌های برقی جلو مجهز است.

نسخهٔ الگانس استایل با رینگ‌های ۱۸ اینچی کرومی متالیک، دستگیرهٔ درهای روکش‌دار و سه رنگ داخلی شامل مشکی، خاکستری سبک و طلایی ارائه می‌شود. در تودوزی این نسخه جیر و چرم مصنوعی ترکیب شده و کنسول میانی هم با تریم چوبی مشکی تزئین شده است. این نسخه از همان تجهیزات ایمنی و رفاهی استاندارد نسخهٔ لیمیتد برخوردار است؛ و نهایتاً نسخهٔ اسپرت استایل هم به رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی مشکی، چراغ‌های جلو و عقب LED دودی و تریم تاریک در جلوپنجره، حلقهٔ دور مه شکن‌ها و جا پلاک عقب مجهز شده است.

کابین این نسخه تماماً مشکی بوده و صندلی‌های آن با ترکیبی از پارچه و چرم مصنوعی و رو دری‌ها با چرم مصنوعی پوشیده شده‌اند. برای این نسخه همچنین پکیج چرمی هم قابل سفارش است که تودوزی چرمی اصل با دوخت قرمز روی صندلی‌ها، داشبورد، کنسول میانی، رو دری‌ها و کف‌پوش‌ها را به همراه دارد؛ اما علاوه بر این سه نسخهٔ ویژه، سیستم ناوبری T-Connect SD کراون از ویژگی‌های اتصالی مثل اپل کارپلی و اندروید اتو هم برخوردار شده است.

هر سهٔ این نسخه‌های ویژهٔ کراون با پیشرانه‌های یکسانی در ژاپن عرضه می‌شوند. موتور پایه یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب می‌رساند. انتخاب دیگر اما یک قوای محرکهٔ ۲.۵ لیتری هیبریدی با ۲۲۵ اسب بخار قدرت است که در دو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. قیمت نسخه‌های اسپرت و الگانس استایل از ۵,۰۶۳,۰۰۰ ین (۴۷,۲۱۵ دلار) و تیپ لیمیتد از ۵,۱۶۹,۰۰۰ ین (۴۸,۲۰۰ دلار) آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (598 ديدگاه)

    تویوتا واسه بازار داخلی ژاپن حقیقتا نسخه‌های جذابی داره
    به شخصه عاشق سنچوری هستم
    سال‌های قبلتر نیسان پرزیدنت هم. بود و نسخه‌های بسیار لوکس میتسوبیشی
    اما فقط تویوتا تونسته خودشو حفظ و به روز کنه

    1. ADAK

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      دولت ژاپن و نماینده تویوتا از مردم ژاپن برای تحمل قیمت و کیفیت محصولات ژاپنی و خریدنشون تشکر کردن

  2. ارش

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چه مدل جذابی این مدل رو از کمری بیشتر دوست دارم.

  3. مهدی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    تویوتا همچی قدمتی هم نداره در مقابل امریکایی ها و المانی ها از این قدمت هم مدتی محصولات فورد منتاژ میکرد

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      در جواب به مهدی
      شما بچسب به کره با تمام جَبَروتِش ، ژاپنو تویوتاهو قدمتشم واس ما .

    2. کیان

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      خوبیه اون کسایی ک آپشن پرست هستند و بدون اطلاعات صحبت میکنن این هست ک باعث میشن ادم بره یه 2 3 تایی سرچ کنه و یه چیز جدید یاد بگیره. بحث قدمت شد، گفتم ببینم واقعا با قدمت ترین کی هست !! شرط میبندم کمتر کسی بدونه.
      1. Peugeot ۱۸۱۰ (اولین خودروی تولیدیشون با هیدروژن کار میکرده ، زیبا نیست واقعا ؟؟؟ )
      2. Tatra ۱۸۵۰ (خودروسازی در جمهوری چک، اصلا کسی تا حالا اسمش و شنیده بوده ؟؟؟ )
      3. Opel ۱۸۶۲(اپل کورسای خودمون، کل بنز اینجا خوابید)
      4. Mercedes-Benz ۱۸۸۳ (فکر میکردم ستاره 3 پر اول لیست باشه)
      5. Škoda Auto ۱۸۹۵ (زیر مجموعه فعلی ولکس واگن از خودش زودتر تاسیس شده !!! )
      و …
      و اما هیوندای !!! 4 امین خودروساز کره، اولین خودرو ساز کیا موتور بوده ک به کمک مزدا ماشینهاش تولید میکرده.
      هیوندای اولین ماشینش و بصورت مونتاژ و واردات قطعات تو سال 1968 تولید کرده و اولین خودروی خوش و به اسم خودش سفارش داده شده به اروپا و ژاپن به اسم Pony تو سال 1975 تولید کرده.
      همش و میتونید سرچ کنید و بینید.
      دساتان جالبی بود، ژاپنیها از خودشون در روح کره ای ها دمیدن و الان یه سری براشون کری میخونن، چقدر خنده دار هست واقعا !!!

    3. Zonda R

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      سنچوری نماد تویوتا تو ژاپنه یه خودروی متفاوت با کیفیت لکسوس و نشان متفاوت
      تویوتا برای بازار خودش به دلیل سلیقه ی متفاوت مردمش انحصارا محصولاتی تولید میکنه و از ژاپن غافل نمیشه بزرگترین امار فروش در ژاپن مربوط به تویوتاس

  4. ممد ژانگولر

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    چقدر سوناتا است

    1. حسین

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      ده ساله که این ماشین همین شکلیه با تغییرات جزئی. در واقع باید گفت سوناتا یک کپی از کراون هست از برند تازه کار و ضعیف هیوندای که با اقتدار لقب کپی کار اعظم رو یدک میکشه. البته بهترین نسل سوناتا هم همونی بود که از کراون کپی زد تا اومد خودش یه نوآوری در طراحی داشته باشه بلافاصله گند زد و شد این سوناتای جدید که با اون طراحی جلوش میشه به سوسک شباهتش کرد.

      1. ممد ژانگولر

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (4150 ديدگاه)

        اینم حرفیه ??

  5. رامتین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    طراحی جذابی داره و مناسب افراد میانساله دقیقا.

  6. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    در جواب به مهدی
    شما بچسب به کره با تمام جَبَروتِش ، ژاپنو تویوتاهو قدمتشم واس ما .

  7. پاشایی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    مدلهای قدیمی این مدل از تویوتا تو ایران هست حتی آمبولانسش واقعا ماشینهای عالی هستن من سوار شدم سواریش حرف نداره در کشورهای عربی به وفور وارد شده یه مدل لوکسه خیلی نرم و قدرتمند از کمری بهتر و لوکس تره حتی از آوالون هم بهتره، که در آمریکا عرضه میشه ای کاش به بازار کشور ما هم وارد میشد

    1. بهنام

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (491 ديدگاه)

      نسخه های مخصوص بازار ژاپن حقیقتاً مدل های متفاوت عالی و جالبی هستن. لوازم خانگی و سیستم های صوتی دسته دوم مخصوص بازار ژاپن هستن که واقعاً جالب و بسیار با کیفیتن. خوش بحال ژاپنی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا