کسانی که مدل راو ۴ تویوتا را بسیار کوچک میدانند هایلندر توانا و بزرگ میتواند انتخاب مناسبی باشد. ما اخیراً مدتی را با هایلندر ۲۰۱۷ بهروز شده گذراندهایم تا تفاوتهای این کراس اوور جذاب با مدل ۲۰۱۶ را بیابیم. با هم نگاهی به ۸ مورد از نکات شنیدنی هایلندر ۲۰۱۷ میاندازیم.
۱- لکسوس هایلندرها؟ تقریباً…
با وجود فورد اکسپلورر پلاتینیوم و جی ام سی آکادیا دنالی که نیازهای خریداران کراس اوورهای معمولی با کمی تجمل را برآورده میکنند، تویوتا از این موضوع سود برده و تغییراتی را برای افزایش جذابیت هایلندر لیمیتد پلاتینیوم ۲۰۱۷ صورت داده است. این نسخه دارای رینگهای ۱۹ اینچی با طرحی است که قبلاً دیدهایم اما هماکنون دارای پوشش کرومی تیرهی جالبی هستند؛ و لامپهای پروژکتور این خودرو را شاید در جگوار، لینکلن و موستانگ دیده باشید اما حالا در هر دو تریم لیمیتد این خودرو وجود دارند.
پس از مشاهدهی جزئیات چوب منحصربهفرد تریم پلاتینیوم و صندلیهایی با چرم قهوهای قضاوت ما ترکیبی شد. تریم چوب خودرو نشاندهندهی یک مدل لوکس نیست اما صندلیها حس و ظاهر خیالانگیزی دارند.
۲- چگونه همانند یک LS داخل خودرو جای میگیرید
بنا به گفتهی تویوتا در صندلیهای چرمی هایلندر لیمیتد پلاتینیوم از همان مواد و رنگ استفاده شده در لکسوس LS بهره برده شده است؛ و این خود را نشان میدهد. صندلیها احساس راحتی دارند و رنگ آنها کاملاً کلاس بالا نشان میدهد.
۳- هنوز هم با یک مینی ون برابری نمیکند
اگر هایلندر با انتظارات شما همخوانی بیشتری دارد پس بدانید که تریم های بالاتر لیمیتد و پلاتینیوم این خودرو با ترکیببندی ۸ نفره نیز ارائه میشوند. (پیش از این تریم های یاد شده تنها با ۷ صندلی ارائه میشدند).
۴- طویلتر نسبت به مدل قبلی
بخشی از جذابیت بیشتر هایلندر نسبت به سینا شاید به توانایی این خودرو در جا شدن آسانتر در گاراژی استاندارد است. بله این خودرو ۲۰ سانتیمتر کوتاهتر از سینا است اما مدل ۲۰۱۷ هایلندر ۳.۵ سانتیمتر نسبت به نسخهی قبل از فیس لیفت طویلتر شده است. این خودرو برجستهتر از قبل شده و نمای اورهنگ جلو و عقب بازنگری شده تأثیر نسبی روی طول کلی خودرو داشتهاند.
۵- چه نمایی! اما آیا اسپورت است؟
همانند سینا SE، هایلندر SE نیز با سیستم تعلیق بهبود یافته و برجستهتر به همراه استایلی دوقطبی تر متمایز شده است. در بررسی ما هایلندر SE زیاد اسپورت نبود و البته سریعترین خودروی کلاس خود نیست اما جلوپنجرهی حجیم این خودرو بزرگ شده است.
تویوتا تخمین زده که حدود ۷ درصد کل فروش هایلندر را تریم SE تشکیل خواهد داد.
۶- راندمان هزینهی کمتری دارد
تویوتا هایلندر هیبرید در سال ۲۰۱۷ دسترسپذیر تر خواهد شد. مدل هیبرید ۶ سیلندر که در تریم های LE و XLE عرضه میشوند شاید باید بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد. مدل های هیبرید ۳ درصد فروش هایلندر در سال ۲۰۱۶ را تشکیل دادند اما انتظار میرود که این آمار در سال ۲۰۱۷ به ۷ درصد افزایش یابد و شاید در سال ۲۰۱۸ این میزان فروش ۱۰ درصد شود.
۷- فضاسازی عالی
۸- سیستمهای ایمنی استاندارد
هایلندر ۲۰۱۷ جدیدترین ساختهی تویوتا است که از پکیج تکنولوژی ایمنی فعال این خودروساز بهره میبرد. این پکیج دربردارندهی سیستم ترمز خودکار با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل فعال و سیستم دستیار حفظ خودرو در بین خطوط است. باید خاطرنشان کرد که این پکیج بهصورت استاندارد در همهی مدلهای هایلندر ۲۰۱۷ وجود دارد اما سیستمهای اندروید اتو و اپل کارپلی هنوز هم در لیست آپشن قرار دارند.
Morteza
۲۸ مهر ۱۳۹۵?? ولی چقدر شبیه اوتلندره ?
علی
۲۸ مهر ۱۳۹۵انگاری جلوی سانتافه رو به عقب سورنتو وصل کنی. ولی در کل نسبت به طرحهای عجیب قریب تویوتا عالی شده.
با تچکر فراوان
ELEMENTO
۲۸ مهر ۱۳۹۵عالی ?
sina
۲۸ مهر ۱۳۹۵خعلی خوب شده خدایی
البت به نظر من این یکم بزرگ هستش
من راو4 رو ترجیح میدم
حتی یه سگمنت کوچیکت رو هم یعنی C-HR
سينا
۲۸ مهر ۱۳۹۵زیباست
حميد
۲۸ مهر ۱۳۹۵کاش وارداتش ازاد بود برا من یک سوْال هست چرا بازار خودرو رو رقابتی نمییشه هر مقاله که می خونیم فقط ارزو میکنیم کاش
puya
۲۸ مهر ۱۳۹۵به نظرتون چرا این ماشین وارد نمیشه؟
و آیا احتمالش هست که بعدها وارد شه؟؟
قیمتش چقدر میشه اگه بیاد ایران؟
آرتین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶قیمت این ماشین در ترونتو۵۳۰۰۰$ مدل ۲۰۱۷ ،البته بصورت فاینانس قسطی بدون ٪ هم بخرید ،ولی بعد نیمه اول سال بخاطر تولید مدل ۱۸ ۲۰ با کاهش قیمت روبرو خواهد شد من راضیم نسبت به لکسوس g460+n200 ،rx + و rav ,نسبت به مقایسه با خودروهای دوستان رضایتشون ازاین بیشتر بوده
حسین
۲۸ مهر ۱۳۹۵شاسی باشه.. بزرگ باشه. قوی باشه. تویوتا هم باشه. دیگه چی میخای ???
تمدن عرب
۲۸ مهر ۱۳۹۵نمای عقبش شبیه کیا سورنتو هستش
امیرحسین
۲۸ مهر ۱۳۹۵واقعاً نمیشه اس یو وی های تویوتا رو دوست نداشت.تویوتا مهارت و فوت کوزه گری ساخت این کلاس از ماشین رو تو عالی ترین شکل اش داره
امیر کورتن
۲۸ مهر ۱۳۹۵راو 4، فوررانر،هایلندر،پرادو،لندکروزر،سکویا
بنظر شما هایلندر و پرادو یه کلاس نیستن یا لندکروزر و سکویا؟؟؟
نوید جهرمی
۱ آبان ۱۳۹۵اگر از نظر سایز سگمنت بخوایم در نظر بگیریم پرادو و لندکروز توی یه سگمنتن. با ارفاق 4 رانر و هایلندر همسایزن. سکویا از لندکروز هم بزرگتره.
واقعا حیف که سبد محصولات تویوتا در کشورمون تکمیل نیست و قیمت گذاریشون هم منصفانه نیست.
احسان(احسان سابق)
۲۹ مهر ۱۳۹۵بنظرم هایلندر از نشر ظاهری جذابترین محصول تویوتاس و به شکلی ساخته شده که خودروی لوکسی بنظر بیاد
محمدرضا
۲۹ مهر ۱۳۹۵با سلام
برام یک سوال هست تویوتا چرا اینقدر SUV داره
حداقل چندین مدل هست.. اینها برای هم رقیب نیستن؟
فلسفه هرکدوم چیه خوب؟؟؟
احمد باقری
۳۰ مهر ۱۳۹۵در یک کلمه، عالی.
یسیسی
۴ آبان ۱۳۹۵پس سانتافه رو از رو این ساختن
قاسم رئیسی
۱۹ آذر ۱۳۹۵تویوتا حرفی رو برای گفتن نمیذاره معرکست
آرتین
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶نسبت g460+n200+rx2017+rav که دوستانم دارن ،طی مشورت نسبت به مزیت ومعایب خودروهاشون من این خورو رو گرفتم وبرای خانواده عالیست ،که :پنجره ها ضد UV
شیشه ها با قبلیت استاندارد HSEA
کنترل آب و هوای اتوماتیک با تهویه جداگانه برای سرنشینان
فرمان برقی EPS
کنترل پایداری خودرو (VSC)
کنترل کشش (TRAC)
سیستم ضد قفل ترمز (ABS)
نیروی ترمز الکترونیکی (EBD)
کمک ترمز (BA)
تکنولوژی هوشمند توقف (SST)
۸ ایربگ
صندلی از نوع (WIL)
لچ کودک
مانیتور کنترل فشار تایر (TPMS)
کنترل سرازیری (HAC)
کنترل سراشیبی (DAC)
سیستم پیش برخورد (PCS)
هشدار خروج از خط (LDA)
کروز کنترل (DRCC)
قیمت آن در کانادا متغیر نسبت به کیلومتر کارکرده و صفر , ۵۳۰۰۰$ هست
با نگاه به سایت واردات خودرو به ایران فقط میخواستم بدونم وارد ایران شده یا نه گویا متاسفانه نشده …
just japan and germany
۱۶ شهریور ۱۳۹۶بچه ها من یک کامیون پر از اینارو تو مشهد دیدم جلو نمایندگی ایرتویا مشهد وایستاد اولش فک کردم سورنتو هستش اما هایلندره